rafalb33
21-02-06, 12:01
Zastanawiam sie własnie nad tym czy nie wyprzedzic zapłonu w moim d16z6.Seryjnie jest 16 +-2 stopnie.Wg danych do tego silnika zalecane paliwko to 95oktanow.
Czy jest sens wyprzedzenia zaplonu jesli auto jezdzi na gazie(sekwencja)do tego stopnia zeby np zrezygnowac z paliwa 95 oktanow i lac tylko 98 na rozroch i reszta na gazie, jak wiadomo ma wyzsza liczbe oktanowa.Gaz bedzie w ciagu 2 dni stroiony na hamowni podwoziowej maha i zastanwaim sie czy nie pobawic sie wczesniej zaplonem.
Własnie z tego co czytalem na benzynie moze nie dawac to jako takich efektow , ale jest korzystne jesli chodzi o spalanie gazu.
Narazie jest totalna seria zrobiony jest tylko dolot z kiblowki i stozek
1.ile to moze dac??
2.Ile stopni wyprzedzic zaplon
3.Spalanie stukowe odrazu bedzie slychac czy przy delikatnym mozna tego nie poczuc?
4.Co jeszcze powinienem wiedziec?
Czy jest sens wyprzedzenia zaplonu jesli auto jezdzi na gazie(sekwencja)do tego stopnia zeby np zrezygnowac z paliwa 95 oktanow i lac tylko 98 na rozroch i reszta na gazie, jak wiadomo ma wyzsza liczbe oktanowa.Gaz bedzie w ciagu 2 dni stroiony na hamowni podwoziowej maha i zastanwaim sie czy nie pobawic sie wczesniej zaplonem.
Własnie z tego co czytalem na benzynie moze nie dawac to jako takich efektow , ale jest korzystne jesli chodzi o spalanie gazu.
Narazie jest totalna seria zrobiony jest tylko dolot z kiblowki i stozek
1.ile to moze dac??
2.Ile stopni wyprzedzic zaplon
3.Spalanie stukowe odrazu bedzie slychac czy przy delikatnym mozna tego nie poczuc?
4.Co jeszcze powinienem wiedziec?