PDA

Zobacz pełną wersję : Wyprzedzenie zapłonu plus gazz d16z6



rafalb33
21-02-06, 12:01
Zastanawiam sie własnie nad tym czy nie wyprzedzic zapłonu w moim d16z6.Seryjnie jest 16 +-2 stopnie.Wg danych do tego silnika zalecane paliwko to 95oktanow.

Czy jest sens wyprzedzenia zaplonu jesli auto jezdzi na gazie(sekwencja)do tego stopnia zeby np zrezygnowac z paliwa 95 oktanow i lac tylko 98 na rozroch i reszta na gazie, jak wiadomo ma wyzsza liczbe oktanowa.Gaz bedzie w ciagu 2 dni stroiony na hamowni podwoziowej maha i zastanwaim sie czy nie pobawic sie wczesniej zaplonem.

Własnie z tego co czytalem na benzynie moze nie dawac to jako takich efektow , ale jest korzystne jesli chodzi o spalanie gazu.

Narazie jest totalna seria zrobiony jest tylko dolot z kiblowki i stozek

1.ile to moze dac??
2.Ile stopni wyprzedzic zaplon
3.Spalanie stukowe odrazu bedzie slychac czy przy delikatnym mozna tego nie poczuc?
4.Co jeszcze powinienem wiedziec?

Dzida
21-02-06, 15:55
1.Niewiele... Będziesz na hamowni to sprawdź, bo sami jesteśmy ciekawi :)
2.2,3,4... Próbój na hamowni, szukaj najlepszego setupu i wrzuc relacje :)
3.Można nie poczuć. Podobno najlepiej wrzucić 4, zwolnić i przybutować, ale też nie zawsze.
4.Trudne pytanie... :/

Kras
21-02-06, 17:31
Jak będziesz miał furę na hamowni to raczej baw się tym zapłonem podczas a nie przed 8)

rafalb33
21-02-06, 20:53
Dobra tak tez zrobie.

Tylko jeszcze sprawa z tym spalaniem stukowym jak mozna sprawdzic czy nie wystepuje oprocz metody na ucho :lol:

rem36
22-02-06, 10:51
Bez czujnika chyab nie da rady..... Jedyen co mozesz zrobic to po regulacji kontrolowac stan sweic czy nie sa przegrzane.

dark
10-04-06, 18:04
cześc, masz coupe z d16z6, mam indentyczna furkę i planuję założyć gaz, tylko nie wiem jaki, czy II generacji, czy może sekwencje, może ty będziesz wiedział coś więcej. nie chce stracić koni :grin:

sajmon1100
10-04-06, 19:29
cześc, masz coupe z d16z6, mam indentyczna furkę i planuję założyć gaz, tylko nie wiem jaki, czy II generacji, czy może sekwencje, może ty będziesz wiedział coś więcej. nie chce stracić koni :grin:
gaz do hondy :evil:

rafalb33
11-04-06, 09:03
darkKonie stracisz tak czy tak pytanie jak duzo i w jakim zakresie.
U mnie rozniaca miedzy gazem a benzyna do okolo 5 tys obrotow jest rzedu 2-3km , powyzej rosnie do 5 koni , wiec zle nie jest.

Odnosnie tego o co pytalem w temacie na samym poczatku to okazalo sie , ze jakis szfab ustawil zaplon na 20stopni :shock: cofnolem na 17 stopni i byla znaczna poprawa ,takze nie kombinuje bo nie ma sensu.

sajmon1100
A czemu nie??Samochod jak kazdy inny ma silnik i jezdzi na benzyne.
TO napewno nie na dyskusje w tym temacie.

dark
12-04-06, 15:44
wiem, że stracę, ale różnica 2-3 km to prawie nic. z drugiej strony d16z6 ma wtrysk wielopunktowy-senkwencyjny, więc jednak powinien byc sekwencyjny. oczywiście da się jeżdzić na wielopunkcie, ale to nie to samo, mieszalnik to nie jest zbyt fajna rzecz do v-teca sohc.