Zobacz pełną wersję : dolot+gaz
witam mam cifa d14a3\4 6gen w ktorym jest zainstalowany gaz. chcialbym zamontowac dolot ze stozkiem i zastanawiam sie jak to zrobic bo na puszce filtra powietrza mam zamontowana jakas kloapke na sprezynce( do odpowietrzenia czy cus ;) ) i prawdopodobnie nie bede mogl wywalc tej puchy prosze o fachowe rady pozdrawiam
1. Zapodaj no foto tej KLAPKI
2. Najlepiej udaj sie do swych gazownikow z zapytaniem, lub najlepiej z dolotem by ci zalozyli, wyregulowali na nowo i po sprawie :wink:
Kalpka jest od tego że jak by Ci wybuch gaz zgromadzony w dolocie to nie rozerwie Ci obudowy filtra powietrza.
Kalpka jest od tego że jak by Ci wybuch gaz zgromadzony w dolocie to nie rozerwie Ci obudowy filtra powietrza.
ta jest. tylko po to. a jak bedziesz mial stozek to to nei jest konieczne bo impet pojdzie przez stozek.
jaka instalka gazu to jest?
jakies fotki?
Takze widac masz 2 generacje to najlepiej zadaj sobie pytanie po co stozek??I tam masz zwezke od gazu która ogranicza przeplyw powietrza ,wiec mija sie to z celem.W wiekszosci przypadków bedziesz mial problemy z ponowna regulacja gazu itp przy 2 generacji sobie lepiej odpusc
hmm ja tez mam 2 i w 80% tez bede montowal dolot ze stozkiem
do wtryskow i stozka BLOS da rade. na forach crx sa tematy i wykresy w porownaniach do zwyklych instalek gazowych/
i to calkiem zaskakujace maja wyniki
tu np http://www.honda-crx.info/forum/viewtopic.php?t=3933&start=0
Tutaj jest nieco więcej informacji na temat blos'a:
http://forum.fordclubpolska.org/tematy22/gaz-do-zapalniczek--vt5828.htm?postdays=0&postorder=asc&start=0
Tylko zastanawia mnie jak się to instaluje? Rozumiem, że zamiast zwykłego miksera, ale chyba cała elektronika (komputer gazu i emulator sondy lambda) muszą zostać...?
Jestem również ciekaw, jak to potem jest z przeglądami instalacji gazowych??
Z blosem faktycznie przy 2 generacji mozna odzyskac sporo mocy szczególnie przy zaduzych mikserach , które dławia strasznie powietrze.Ale nienalezy zapominac o kosztach zwiazanych z instalacja tego ustrojstwa i ewentualnych powikłaniach (moj czarny scenariusz :twisted: )
Blos 360 (na allegro) +
ponowne ustawianie gazu jakies 40 zl +
Stożek z allegro tandetny, kosmetyki do niego, kibel rura i jakies kolanka minimum 150zl
Wychodzi jak nic minimum 550zl a nikt nie zagwarantuje ze wszystko bedzie ok.
Jak wiadomo z gazem nigdy nic nie wiadomo szczególnie przy instalacjach I i II gen.
Gazman moze nie poradzic sobie odrazu z ustawieniem tego wszystkiego moga zaczac sie problemy typu szarpanie brak mocy w jakims tam zakresie obrotow itd.
ALe jak wszystko pujdzie jak splatka to moze byc fajnie i kolorowo z tym ,ze dla przykladu w tym crxie byl zapewne zle dobrany kiser i inne badziwewia i niezbyt dobrze wyregulowana instalka bo mocy mu juz calkiem sporo wzielo :lol:
Widzialem wykresy zwyklych instalek 2gen bez zadnych cudow robionych z głowa gdzie na benzynie bylo moze z 2-3 koni mniej i wykres praktycznie sie nie zmienial a gaz max do 7-8 mniej przy samym koncu obrotow.Czyli sytuacja lepsza niz w tym crxie z blosem
Tutaj jest nieco więcej informacji na temat blos'a:
http://forum.fordclubpolska.org/tematy22/gaz-do-zapalniczek--vt5828.htm?postdays=0&postorder=asc&start=0
Tylko zastanawia mnie jak się to instaluje? Rozumiem, że zamiast zwykłego miksera, ale chyba cała elektronika (komputer gazu i emulator sondy lambda) muszą zostać...?
Jestem również ciekaw, jak to potem jest z przeglądami instalacji gazowych??
haha no wlasnie wszytkie odpowiedzi na twoje pytania sa w tym linku ktory podales
to jest najwieksza chyba skarbnica wiedzy o blosie wsrod polskich stron web
ta o crx jest o tyle dobra ze to silniki hondy ale na prawde warto przeczytac forum forda
[ Dodano: Wto 21 Lut, 2006 ]
co do kalkulacji to temat jest o stozku i gazie wiec kosztow stozka juz nie licz bo jest on juz wkalkulowany
blos rzeczywiscie 360PLN z przesylka juz.
regulaja - ja robilem sam i tylko kontrola na analizatorze, wyszlo ok. 0PLN
minus koszty miksera ktory mozna odsprzedac - 80PLN
montaz - 0PLN bo mozna samemu i nei ma tu zadnych niespodzianerjk albo problemow
Mi wyszlo 280
a na prawde przy stozku warto w to zainwestowac bo nie blokuje mozliwosci dalszegu tuningu silnika i podnoszenia mocy.
przypomniam ze blos dziala nawet z instalacja turbo. jest przyklad w polsce. chyba IV gen jezdzi na LPG BLOS na 1/4
300 mozna wydac chociazby po to zeby odmulic auta na zwezonym dolocie. lepiej bedzie i na zupie i na lpg.
Tak wg mnie tez warto tylko wszedzie mowi sie o blosie tylko i wylacznie pozytywnie ,wiec chcialem troche pomarudzic :twisted: i pokazac ,ze moga byc tez problemy.NIe kazdy sam ustawi sobie gaz wiec jakies koszty dochodza.Do tego wiekszosc gazownikow u nas w polsce niestety powinna siac buraki na polu a nie brac sie za zakladanie instalek i ich regulacjie, i gwarantuje ,ze ci co sprytniejsi jeszcze blosa nie widzieli na oczy i nie umia ustawic i nie wiedza jak to dziala.
I jest kwestia taka jak mowilem wczesniej.Nie wiem czy w kazdym silniku ale widzialem osobiscie 2 wykresy najzwykleiszych w swiecie seryjnych instalek 2gen i seryjnych samochodow ktore prawie trzymaly serie i mialy napewno lepszy przebieg mocy na gazie jak ten crx , ktory po 6 tys obrotow zdycha i znacznie odbiega od benzyny
hee no fakt ze sa tylko pozytywy pisane. na pewno trzeba sie nastawic na kombinowanie. wstepne ustawienie jest wg instrukcji blosa. jak sie chce idealnie to trzeba na analizator. gazownicy rzeczywiscie nei maja kompletnie pojecia o blosie ale jak im sie pokaze ktore pokretlo do czego to ustawia majac analizator i iloraz inteligencji od 15 w gore.
wada jest to na pewno ze blos ma swoje fochy i po prosu w niektorych miejscach moze gorzej pracowac niz w innych,. np w jednych silnikach lubi byc dlisko przepustnicy w innych dalej. albo kat ustawienia. najlepszy jest pion dla blosa ale nei zaswsze jest to mozliwe. szczegolnie w hondach gdzie do maski jest niewiele i trzeba zostawiac blosa pod pewnym katem
ale wracajac do tematu to jesli ma byc stozek to na prawde to rozwiazanie do stozna jest o wiele korzystniejsze niz zwykla zwezka i stozek/ chociazby jesli chodzi o dalsze mody silnika i % przyrostu po kazdych nowych modach.
po prostu nei blokuje sie silnika zwezka
haha no wlasnie wszytkie odpowiedzi na twoje pytania sa w tym linku ktory podales
Widzę :) Właśnie przed chwilą doczytałem do końca - sporo tego jest...
ja mam blosa i nie narzekam. oczywiscie, jest troche kombinacji, ale to juz zalezy indywidualnie od auta.
ja poprostu musiałem go zapodac bo jedni gazownicy mi wstawili instalke na ktorej auto zbieralo sie jak ford 1.1 i paliło 11L, natomiast drudzy wypieli dupsko i powiedzieli " nie da rady zamontowac gazu".
u mnie doszło jeszcze to ze instalka z blosem wyszła mnie jakies 1600zł. poprostu poprosilem gazownikow zeby zamontowali mi wszystko procz mixera. zgodzili sie to zrobic za 1200zł.
podsumowujac:
-jesli samochod ma byc dupowozem i sie tanio toczyc, spokojnie wystarczy 1gen-2gen
-jezeli chcesz jezdzic taniej niz na benie ale nie tracic jednoczesnie osiagów, blos.
Apropos wykresu crxa na blosie:
do 6tys jest rowno z beną. to znaczy ze to nie wina blosa. pewnie braknie mu gazu powyzej 6tysi. parownik nie daje rady, lub ma za małe przekroje wezy, od butli do parownika.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.