Zobacz pełną wersję : Blokada wbicia 1nki podczas jazdy - usuniecie
Witam,
Ma ktoś wiedzę na temat co odpowiada za blokade wbijania pierwszego biegu podczas jazdy?
Co zrobic aby pozbyć się tej blokady?
Dzieki za odpowiedzi :)
Pozdro
a czasami w civicu nie jest tak ze 1 i wsteczny nie maja synchro i dlatego sie tak dzieje... ?
bo tak jest 1 i wsteczny nie maja synchro...
wbić to wbijesz, ale bardzo ciezko tak jak pisza poprzednicy chyba w kazdym samochodzie 1 i wsteczny nie ma synchronizatora
Powód to brak synchronizatorów w 1 i wstecznym biegu. Nie można tego usunąć.
wbić to wbijesz, ale bardzo ciezko tak jak pisza poprzednicy chyba w kazdym samochodzie 1 i wsteczny nie ma synchronizatora
Wsteczny w każdym aucie nie ma synchronizatora, ale zdarzają się auta które mają 1 bieg synchronizowany.
A czy Civic to maluch, że nie ma synchra jedynki? Rozbierałem skrzynie i Civic ma synchro jedynki. Może masz stary olej już w skrzyni?
akurat w tej skrzyni co mam to tej blokady juz praktycznie nie ma, ale sie pewnie wytarla mechanicznie :D
ale bede skladal nowa i chce odrazu to usunac bo przeszkadza w sporcie :)
Ale o jakiej blokadzie mówisz? Pokaż może na jakimś zdjęciu bo nie łapie. Tam masz zewnętrzny walec który jest przesuwany za pomocą wodzika. W czasie jazdy może czasem być ciężej wbić jedynke (przy wyższych prędkościach) ale to ze względu na niezrównanie prędkości obrotowych zębatek. Ja wielokrotnie jedynke wrzucam w czasie jazdy i nic mi nie zgrzyta.
Ja wielokrotnie jedynke wrzucam w czasie jazdy i nic mi nie zgrzyta
u mnie tak samo i bez oporów:)
jeśli są takie problemy to widocznie skrzynia się kończy:D
wbija sie normalnie-synchro IMO jest..
jak sie nie wbija to pewnie zjechane własnie synchro (pewnie przez złą obsługe)
bo pytanie nr1 w temacie:
po co wbijac 1ke tocząc sią?
jest jakiś szczególny powód ku temu?
po co wbijac 1ke tocząc sią?
jest jakiś szczególny powód ku temu?
Jak się za wolno toczysz, żeby wrzucić dwójke bo będziesz dusił silnik poniżej 1500 obrotów to wole wrzucić jedynke i normalnie ruszyć.
Jak się za wolno toczysz, żeby wrzucić dwójke bo będziesz dusił silnik poniżej 1500 obrotów to wole wrzucić jedynke i normalnie ruszyć.
silnik to wybiera smiało...
albo hamuj i rusz...
to chyba prostsze rozwiazania niż "zdejmowanie blokady":rolleyes:
Ja tam nie mam żadnej blokady ;) cokolwiek to jest. U mnie się normalnie wtedy wbija jedynka. Nie lubie męczyć silnika.
blokad zadnych nigdzie nie ma... nawet w maluchu nie ma zadnych blokad. tam po prostu nie ma synchronizatora. wiec jesli komus nie wbija sie 1 bieg przy malej predkosci to z powodzeniem, moze postawic diagnoze ze synchro 1 biegu jest zuzyte.
LCFR wydaje mi sie ze jednak wbijanie 1 jest dosc czesto praktykowane w hondach i nie jest nie normalne, a juz na pewno w haniach z "dlugimi" skrzynkami od 1.5 gdzie na 2 biegu ciezko przyspieszac z 1,5tys obr, redukujac do 1 masz 2,5 tys... wiec jest czym jeszcze krecic;)
LCFR wydaje mi sie ze jednak wbijanie 1 jest dosc czesto praktykowane w hondach i nie jest nie normalne, a juz na pewno w haniach z "dlugimi" skrzynkami od 1.5 gdzie na 2 biegu ciezko przyspieszac z 1,5tys obr, redukujac do 1 masz 2,5 tys... wiec jest czym jeszcze krecic;)
jedynki sa dosc podobne-poparz sam...
kwestia jest w stylu jazdy
szczerze mówiac, niezaleznie czym jeżdże to 1ke z toczenia wrzucam moze raz w roku...
poprostu inaczej jezdze...
ps. a to o czym piszesz z redukcją to juzi tak taka strata, ze na wyscigi to sie ten styl nie nadaje...
nie chodzi mi o zadne zgrzyty.
aktualnie mam synchronizatory nie pierwszej swierzosci, a nie mam problemow z redukcjami do pierwszego biegu.
kumpel nie dawno zakladal szpere do skrzyni i przy okazji powymieniali mu synchro i ogolna regeneracja i wlasnie po tym zabiegu znow mial opory przed wbiciem jedyny w czasie jazdy.
jest to normalna fabryczna blokada zeby nie walnac 'asa', tylko nie wiem jak ona dziala i jak ja usunac.
o korzysci redukcji biegu jezeli obroty sa za male gdy jedzie sie na czas nie bede mowil, bo temat nie o tym...
jedynki sa dosc podobne-poparz sam...
kwestia jest w stylu jazdy
szczerze mówiac, niezaleznie czym jeżdże to 1ke z toczenia wrzucam moze raz w roku...
poprostu inaczej jezdze...
ps. a to o czym piszesz z redukcją to juzi tak taka strata, ze na wyscigi to sie ten styl nie nadaje...
tak jedynki ta sa nie tylko podobne, sa takie same...
ale co z przelozeniem glownym...
mam teraz inna skrzynke, ale na poprzedniej nie bylo opcji zeby nie zredukowac np przed skretem w lewo. bo dwujka po prostu nie ciagla i szczerze to dla mnie bylo nawet nie bezpieczna
pierwsze slysze o takich blokadach... jesli one w ogole istnieja to chcial bym wiedziec jak to dziala...
tak jedynki ta sa nie tylko podobne, sa takie same...
ale co z przelozeniem glownym...
.
własnie mi o to chodzi-że przełozenie główne je wyznacza (ale mimo to sa podobne)...
a w temacie generalnie nie rozumiem tego
o korzysci redukcji biegu jezeli obroty sa za male gdy jedzie sie na czas nie bede mowil, bo temat nie o tym...
kompletnie nie rozumiem...
bo albo sie rusza z 1ki i pała (na czas czy ze swiateł)
albo sie rusza spokojnie (i wtedy nawet z redukcją w stylu "bo sie obudziłem nagle" nie ma juz szans na dobry wynik tak w czasie jak i streecie...) i jedzie normalnie
wiec jak dla mnie temat z dupy lekko ale poczytam to sie douczę:)...
kompletnie nie rozumiem...
bo albo sie rusza z 1ki i pała (na czas czy ze swiateł)
albo sie rusza spokojnie (i wtedy nawet z redukcją w stylu "bo sie obudziłem nagle" nie ma juz szans na dobry wynik tak w czasie jak i streecie...) i jedzie normalnie
wiec jak dla mnie temat z dupy lekko ale poczytam to sie douczę...
nie rozumiesz bo nie kazdy sciga sie na wprost....
hehehe ladnie tu znawcy widze ze sie wypowiadaja :) po co jechac na 1 w rajdach :) hehehe to dobre LCFR, widzisz, bo to tak jest ze jedynka jest mocniejsza niz dwojka :)
po drugie, a w "prawie nowym" Lanosie (40k km) nie wbijesz jedynki jadac okreslona predkoscia i co...moze ma skrzynie zepsuta ??? :) heheh :)
i LCFR to nie jest temat z dupy :) czytaj ze zrozumieniem caly temat to takie proste :)
qba1983 no istnieja takie blokady, mozna nawet domniemywac, ze komu wchodzi na lajcie jedynka podczas jazdy to ma zjechana skrzynie :) a jesli ktos mysli inaczej niech wrzuci jedyneczke przy np. 80 km/h :) Zdajac 10 lat temu na prawko Uno Fire mozna bylo wbic jedynke jadac w granicach 20-30 km/h
po drugie, wnioskujac z Twojej wypowiedzi, ze jedynki "nie sa podobne, sa takie same", dochodze do wniosku, ze skrzynia np. z Civica V gen jest taka sama jak np. z Integry tylko rozni sie przelozeniem glownym ? :) :) bo przeciez "jedynki sa takie same"
milego glowkowania zycze :)
Nie ma czegoś takiego jak blokada. Tam są dwie zębatki które się kręcą i po których się przesuwa zewnętrzny pierscień. Jeżeli jest zbyt duża różnica prędkości obrotowych zębatek (czyli właśnie przy wyższych prędkościach auta) to jest ciężko trafić tak, żeby obie zębatki się zgrały i stąd wynika problem z wbiciem jedynki przy dużej prędkości. Jeszcze raz powtarzam: Nie ma żadnej blokady wbicia jedynki. A jak ktoś nie wierzy niech sobie rozłoży skrzynie to sam zobaczy.
qba1983 no istnieja takie blokady, mozna nawet domniemywac, ze komu wchodzi na lajcie jedynka podczas jazdy to ma zjechana skrzynie :) a jesli ktos mysli inaczej niech wrzuci jedyneczke przy np. 80 km/h :) Zdajac 10 lat temu na prawko Uno Fire mozna bylo wbic jedynke jadac w granicach 20-30 km/h
po drugie, wnioskujac z Twojej wypowiedzi, ze jedynki "nie sa podobne, sa takie same", dochodze do wniosku, ze skrzynia np. z Civica V gen jest taka sama jak np. z Integry tylko rozni sie przelozeniem glownym ? :) :) bo przeciez "jedynki sa takie same"
milego glowkowania zycze :)
tu nie ma co glowkowac, sam sobie poglowkuj/poczytaj info o skrzynkach...
kolego, jakies nowe bajki tworzysz... tak jak tompro napisal, nie ma zadnej blokady, ta "blokada" o ktorej mowisz to wlsanie synchronizator, ktory jest tak zaprojektowany zeby nie pozwolic na wbicie biegu przy wyzszych predkosciah obrotowych, po prostu przy pewnych obr gieg sie nie zazebia, rozbieralem skrzynke i wiem co w niej jest, nie ma blokady i tyle...
kolego... ty lepiej nie wnioskuj bo cos ci nie idzie(skrzynki w inetgrze Bseria to zupelnie inna bajka), praktycznie wszystkie skrzynki Dserii maja taki sam 1 bieg o przelozeniu 3,250 i o tym mowilem, roznice wywolane przez przelozenia glowne moze rzeczywiscie nie sa zbyt duze, ale za to przy 2 biegu te roznice sa juz znaczne, dlatego wlasnie na swojej oryginalnej skrzynce redukowalem do 1 biegu.
A to ja się przyłączę i krótko zapytam. Czy:
1. Ciężko wchodząca 1 na zimnym podczas MINIMALNEGO TOCZENIA SIĘ (dosłownie 3-4km/h - pieszy szybciej idzie :p ) oraz
2. Ciężko wchodząca 2 podczas redukcji z 3
to oznaki, że może wypada zmienić olej w skrzyni?
Pasowałoby ;) No chyba, że jest strasznie zimno na dworzu wtedy no to może się też tak dziać na początku jazdy.
tu nie ma co glowkowac, sam sobie poglowkuj/poczytaj info o skrzynkach...
kolego, jakies nowe bajki tworzysz... tak jak tompro napisal, nie ma zadnej blokady, ta "blokada" o ktorej mowisz to wlsanie synchronizator, ktory jest tak zaprojektowany zeby nie pozwolic na wbicie biegu przy wyzszych predkosciah obrotowych, po prostu przy pewnych obr gieg sie nie zazebia, rozbieralem skrzynke i wiem co w niej jest, nie ma blokady i tyle...
kolego... ty lepiej nie wnioskuj bo cos ci nie idzie(skrzynki w inetgrze Bseria to zupelnie inna bajka), praktycznie wszystkie skrzynki Dserii maja taki sam 1 bieg o przelozeniu 3,250 i o tym mowilem, roznice wywolane przez przelozenia glowne moze rzeczywiscie nie sa zbyt duze, ale za to przy 2 biegu te roznice sa juz znaczne, dlatego wlasnie na swojej oryginalnej skrzynce redukowalem do 1 biegu.
spox juz sobie potwierdzilem pewnym linkiem
http://lonewolf-online.net/cars/honda-civic/transmission-guide/
hehehe ladnie tu znawcy widze ze sie wypowiadaja :) po co jechac na 1 w rajdach :) hehehe to dobre LCFR, widzisz, bo to tak jest ze jedynka jest mocniejsza niz dwojka :)
po drugie, a w "prawie nowym" Lanosie (40k km) nie wbijesz jedynki jadac okreslona predkoscia i co...moze ma skrzynie zepsuta ??? :) heheh :)
i LCFR to nie jest temat z dupy :) czytaj ze zrozumieniem caly temat to takie proste :)
zluzuj sobie rajstopy
gdyby ktos napisał po co mu ta jedyna (że do jakis wyscigów czy itp) to by było jasne...
czytałem ze zrozumieniem jednakże nic takowego nie było napisane...załozyciel o niczm takowym nie wspomniał choc zadałem pytanie w tej kwestii
po drugie, wnioskujac z Twojej wypowiedzi, ze jedynki "nie sa podobne, sa takie same", dochodze do wniosku, ze skrzynia np. z Civica V gen jest taka sama jak np. z Integry tylko rozni sie przelozeniem glownym ? :) :) bo przeciez "jedynki sa takie same"
po drugie to odniosłem to do civic(ja jak i kolega) -tego chyba dotyczy temat biorac pod uwagę nazwę forum i dział w którym sie on znalazł...
jak nie wierzysz to przejrzyj przełożenia jedynki w civic - zobaczymy do czego dojdziesz..
spox juz sobie potwierdzilem ze sa takie same :)
Sorry za ot ale na pierwszej stronie było napisane, że przeszkadza to w sporcie także Lcfr chyba nie do końca doczytałeś.
wbicie jedynki przydaje sie na ciasnych nawrotach, kiedy to prawie ruszasz od zera.
Sorry za ot ale na pierwszej stronie było napisane, że przeszkadza to w sporcie także Lcfr chyba nie do końca doczytałeś.
w pierwszym poscie NIE BYŁO NAPISANE o co cho(dlatego też zadałem pytanie)
w nastepnym nie zauważyłem - moja wina
wbicie jedynki przydaje sie na ciasnych nawrotach, kiedy to prawie ruszasz od zera.
dokąłdnie
ale to strasznie "boli":mad:
kwestia techniki...
zreszta samochody uzywane we sporcie lekkiego zywota nie maja.
w takim razie nie pozostaje nic innego jak rozlozenie skrzyni i rozkmina.
przy redukcje 3 na 2 nie ma problemu np. przy 80, a przy redukcji z 2 na 1 przy np. 30 jest problem. oczywiscie bieg wejdzie, tylko odczuwalny jest silny opor.
czyli czyms to sie rozni. tylko redukcje do jedyny maja jakis opor.
A spróbuj na początek wrzucić jedynke przy np. 20, 15, 10 km/h i zobacz jak wtedy wchodzi bieg.
no dobra - krótka piłka. jak wbijasz pierwszy bieg, nie wbijaj go na biegu jałowym, tylko podbij trochę obroty. proste ćwiczenie: pozwalasz samochodwi się toczyć, luz, obroty biegu jałowego, delikatnie starasz się wbić pierwszy bieg - nie idzie. delikatnie podbijasz obroty - jedynka 'sama' wskoczy. :)
Pati to to ja wiem, nie mam z tym problemu :)
chodzi o to ze bede teraz skladal skrzynie i chetnie bym sie tej blokady o ile istnieje pozbyl...
jesli masz zamiar robic swoja skrzynke to po prostu kup nowy synchronizator 1 biegu,
synchro dziala na zasadzie wytracania predkosci obrotowej kola zebatego biegu.
jak dociskasz lewarek by wrzucic 1 bieg, tak na prawde dociskasz pierscien synchro do kola biegu. jest on umieszczony na stozku, jak dociskasz to przy pomocy tarcia synchro spowalnia to kolo biegu, jak juz zrowna predkosci obrotowe pierscienia synchro i kola biegu, to odczowasz to jako wpadniecie biegu na swoje miejsce.
wiec jesli masz opor przy wrzucaniu biegow, to znaczy ze synchro jest juz dosc znacznie wytarte i nie potrafi w szybki sposob wytracic predkosci kola biegu.
hmm.... mam nadzije ze zalapiesz o co chodzi.
tak jak kuba pisze. tam nie ma żadnej blokady. po prostu jest synchronizator.
dzieki za 'wykladzik' :)
tylko zastanawia mnie fakt, czemu u kumpla zaczela ciezej wchodzic jedyna po wymianie synchronizatorow, bo to co napisal Kuba ma sens :)
w moim firmowym cinquecento wchodza wszystkie biegi przy kazdej predkosci :rolleyes: ... ale lewarek od zmiaqny biegow jest tak rozlatany ze momentami boje sie ze wybije okno... a skrzynia nie pamieta ze wogole miala jakies synchronizatory czy cokolwiek takiego. Więc Malak jeśli chcesz to możemy się zamienić i będziesz wbijał 1ke nawet przy 50 :D
hyh spoko kocel, aktualnie moge miec i przy prawie 60 tylko obroty trzeba odpowiednio podbic :P
tylko zmartwilo mnie jak kumpel po wymianie synchronizatorow mial wieksze problemy niz wczesniej... :)
w przyszlym tygodniu sie okaze czym roznia sie synchra 1 a 2,3,4,5 biegu jak wszystko bedzie lezalo na stole ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.