PDA

Zobacz pełną wersję : Podłączenie sterownika centralnego zamka.



raq22100
22-03-09, 11:43
Witam,

mam Hondę Civic 1.4iS '99 5D i mam pewien problem ponieważ mam seryjny zamek centralny zamontowany w mojej hani już od początku... Dokupiłem sobie sterownik i teraz mam pewien kłopot.... Otóż jeśli jest centralny zamek to czy jest juz gdzieś wyprowadzona kostka do podpięcia go? (mówie o sterowniku orginalnem, normalne że nie będzie kostki pasującej do mojego, chodiz mi o kable) Jeśli tak to gdzie?

Potrzebuję + i masy. Mase wziąłem z karoserii (tam jest już podpięta) a + z kabla idącego do stacyjki.
Potrzebuje kabla w którym idzie napięcie zamykające i otwierające zamek, znalazłem takie w kostce w kolumnie kieronicy, taka kostka przymocowana pod kierownicą do karoserii po lewej stronie, tam idzie zespółkabli chyba do oświetlenia z tyłu samochodu. Przez jakąś sekundę idzie tam 12.5V, podpinam tam moj sterownik (napewno podaje 12V, sprawdzone) i cisza.... Jak by coś tam ruszyło z tyłu samochodu ale sie nie zamknie ani nie otworzy..... Co tu może być nie tak? Nie chcę już próbować rozcinając kable i później łącząc je kostką. Wole coś pewnego:P

pozdrawiam

bracho1978
22-03-09, 12:04
Nie w tym dziale napisałeś ja ostatnio przerabiałem ten temat musisz się wpiąć w kable centralki znalazłeś ja miałem centralkę pod radiem trzeba się było wpiąć w przewody sterujące

braun
22-03-09, 12:12
Potrzebujesz znaleźć 2 kable w wiązce pod nogami kierowcy z lewej strony: czerwono-biały i czerwono-niebieski.(wchodzą one do takiej szerszej białej kostki). Sterowanie jest masą. Zwierając jeden lub drugi do masy otwierasz lub zamykasz.

raq22100
22-03-09, 13:15
Znalazłem te kable, ale tam jest plus podczas zamykania/otwierania drzwi, więc już nie wiem ;x Ale spróbuje dać tam masę i dam znać jaki to dało efekt ;) Narazie dzieki ;)

bracho1978
22-03-09, 15:19
Tak dokładnie podłączenie do tych przewodów na których w stanie spoczynku jest masa a w czasie zamykania i otwierania pojawia się + 12 v a gdzie masz centralką

raq22100
22-03-09, 17:41
Dzieki wszystkim za pomoc, wszystło ładnie sie otwiera, tylko...... Tak jak przypuszczałem w drzwiach kierowcy nie ma siłownika xD Może ktoś mi polecić jakiś dobry z allegro? Ma to byc master czy slave? Najlepiej prosił bym o link.

pozdrawiam,

PS. Aby rozberać drzwi trzeba odkręcić 2 śruby w tym do zamykania drzwi, 1 śrubę w dźwigni do otwierania drzwi i kołek rozporowy? Wyjąłem dźwigienke do otwierania drzwi. Ale to jakoś bardzo mocno siedzi? Ciągnąć czy jeszcze coś jest do odkręcenia?

braun
22-03-09, 18:15
W "Sam Naprawiam Honda Civic" jest to opisane (rozbieranie drzwi). Trzeba jeszcze demontować trójkątny plastik przy lusterku a i na forum już się też pojawiało. Siłownik będzie jakikolwiek tylko żeby był elektryczny. Może być master lub slave. Ja u siebie zakładałem slave bo dodatkowe kable sterujące idą od przełącznika w mechaniźmie zamykania w drzwiach kierowcy.

domell
22-03-09, 23:11
A ja wywalilem switcha i wstawilem fabryczny silownik tyle ze z tylnych drzwi (albo mozna dostac z anglika lewy wiadomo tam drzwi kierowcy sa odwrotnie) bo szybciej i latwiej a z montowaniem tego z allegro za 10 zl jest troche roboty. Mam centralny na wszystkie drzwi z pilota a z kluczyka tylko kierowcy dla mnie wystarczy

raq22100
23-03-09, 14:36
http://www.allegro.pl/search.php?string=honda&category=18823&country=1

Coś z tego nada się do podłączenia jako orgyginalny siłownik? Chodiz mi o prostotę montażu.

I nastepne pytania:
Gdzie się wpiąć na domykanie szyb?

I gdzie sie wpiać do świateł awaryjnych?

pozdrawiam,

EDIT:

Te orginalne troche za drogie i chyba nic sie nie znajdzie.

Czy ten będzie dobry?
http://www.allegro.pl/item580428993_silownik_c_zamka_obr_glowica_solidne _8kg.html

I powiedzcie mi jaki wziąć, master czy slave, bo mam do wyboru.

Jeszcze pytanko, czy po zapomnotwaniu siłownika, będę mógł również otwierać drzwi kluczem? I prosze o pomoc w wyborze siłowniczka....