Zobacz pełną wersję : osiągi D13B2
właśnie wróciłem z nocnej przejażdżki po Wawie w celu sprawdzenia co potrafi nowo zakupiony D13B2... i mam mieszane uczucia... trochę dzisiaj w dzień jeździłem potem postał parę ładnych godzin... odpaliłem, oczywiście wszedł na ssanie, przejechałem z 1,5 km i wjechałem na Trasę Toruńską i... przy wielkich męczarniach doszedł do 120... wytłumaczyłem to, że mógł być jeszcze zimny... wjechałem na Trasę Łazienkowską i poszedł 140 lekko z górki... potem z większej górki 150... na Trasie Siekierkowskiej już rozgrzany po w miare płaskim poszedł ze 130... to chyba niewiele... dzień wcześniej wymieniłem olej i filrtry powietrza i oleju... może wymienić świecę albo co tam jeszcze? a może to wszystko na co stać 1,3 75KM? sprawdzałem go też na "setkę"... przy takiej pogodzie jaka jest (ślisko) miał do 100 koło 15-16 s. katalogowo 11,3... proszę o ewentualne opinie jak to się ma do waszych d13 i sugestie co tu jeszcze pogrzebać (nie chodzi mi o mody)...
15-16 do setki??? nie no nie sądzisz chyba , że honda by wypuściła coś takiego :] a tak poważnie uważam, że coś jest nie tak. 15-16 do setki i 130 to jakieś kpiny jak na ten silnik, może zapchany kat? może masz totalnie zapyziały :) filt powietrza? jaki przebieg ma twoje auto?
dokładnie .to nie sa prawidłowe osiagi dla tego silnika .kolega kiedys miał d13b2 i rozbujał ja do 170 km/h po prostej .cos masz nie tak.pozdrawiam.
filtr powietrza, jak już pisałem, wymieniany był dzień wcześniej... przebieg 190tys... czekam na kolejne propzycje co może być nie tak... P.S. przy tych 140 na 5tce silnik już miał naprawdę wysokie obroty nie wiem ile ale tak na słuch to dużo... wrażenie pod tytułem: dalej nie dam rady... niepokojące :(
znajomy tez kupij taka zamulana d13b2. troche pokatowal i bylo lepiej ale w sumie dalej nie jest super.
15-16 sek to duzo za duzo nawet na mokrym. jesli powymieniales filtry to powinno byc ok. zostaje mozliwosc zapchanego katalizatora. chociaz przy 190tys to srednio prawdopodobne ale sprawdz. moze tez bym zapchany koncowy tlumik
lub kolejna mozliosc to zle ustawiony zaplon
ja bym typowal zaplon i katalizator ja swoja wczoraj na prostej przeciagnelem i rowniez bylem niezadowolony bo 150 bylo i dupka dalej nic nie chciala tylko ze w moim przypadku mialem zalana zupke od wielkiego brata z za wschodu po 3.0 pln/L i mysle ze to bylo przyczyna malo mocy na tej zupie nie nadaje sie do szybkiej jazdy i wydaje mi sie ze wiecej lyka pozdrawiam 8)
a czy może to być kwestia świec? może coś z gaźnikiem... czy jest możliwość, że jest zamulony i tak już zostanie?
moim zdaniem swiece raczej w momecie szarpania na zimnym silniku, 3 gary itd. jak jest zamulony to bedziesz musial go odmulic 8)
właśnie... może nie pali na wszystkich garach... co wy na to?
właśnie... może nie pali na wszystkich garach... co wy na to?
no to bys chyba uslyszal...
no to bys chyba uslyszal...
no wiesz... wątpię... nie mam żadnego porównania ani doświadczenia... myślę, że może kupię nowe świece i wymienię... licho wie kiedy były wymieniane...
mysle zebys ze swiecami poczekal (wymiana), wykrec zobacz czy sa wypalone czy mokre pot. brudne sprawdz szczeline w swiecach moga byc troche za duze
przepraszam za potoczny jezyk ale mechanikiem nie jestem :wink:
jak to jest... zamulony silnik można odmulić jak go się pokatuje? czy już zawsze będzie coś nie tak... przy zalożeniu, że tak jest w moim przypadku (mam nadzieję, że nie)
właśnie... może nie pali na wszystkich garach... co wy na to
tego nie da sie poznac. auto chodzi jak subaru tylko ze zwolnionym tepie LoL
co do ustawien gaznika to jestmozliwosc ze jest rozregulowany ale to wyjdzie ci tylko na analizatorze. dalej obstawiam zaplon. ewentualnie wydech
[ Dodano: Nie 12 Lut, 2006 ]
jak to jest... zamulony silnik można odmulić jak go się pokatuje?
pojezdzij troche na wysokich obrotach. pakatuj i powinno byc lepiej. jesli nie to tak jak pisalismy., najpierw na analizator spali, pozniej neich diagnosta spradzi ci zaplon. moze masz zle ustawiony pasek rozrzadu
napewno da sie z tym cos zrobic. nie pekaj
ok... dzięki za dobre słowo :wink: postaram się nie pęknąć... P.S. zapraszam na hyde park... mała niespodzianka...
pojeździłem dzisiaj trochę i zauważyłem następującą rzecz: np. na dwójce jak go przeciągnąłem (na ucho do jakiś 4 tys.) to coś tak dziwnie szarpało (tak lekko)... zresztą na trójce podobnie... i dalej jest mułem :(
nie no Civica trzeba koniecznie odmulic takie osiagi to nie dla Hondy :) mysle ze to wydech, zawalony katalizator jesli go wogóle masz ?? zle ustawiony rozrzad lub zapłon i jedno pytanko czy jak odpalasz autko to chodzi normalnie czy tak koslawo ?? ja bym zaczoł od katalizatora wywal go jesli masz!!aha i jak autko reaguje na gwałtowne wcisniecie gazu podczas jazdy gazu ??
Wlasnie u mnie jak gwaltownie wcisne gaz na niskim biegu 1 lub 2 to czasami potrafi sie zadlawic. Dzieje sie tak przy zimnym silniku. Z osiagami jednak nie jest tak najgorzej bo latem udalo sie rozpedzic moje 1.3 do troche ponad 175 km/h ale to silnik byl juz dobrze cieply. Co moze byc przyczyna tego ze przy zimnym silniku i gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu czasami potrafi sie tak zadlawic?
Co moze byc przyczyna tego ze przy zimnym silniku i gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu czasami potrafi sie tak zadlawic?
człowieku niewież że cos takiego dla silnika to zabójstwo!!!!!!!! daj mu sie nagrzać a nie jak widze kur... debili odpalaja silnik i rura odrazu z punktu!!! pozwól mu sie dobrze nagrzać!! to jest normalne ze moze sie zadławic bo jest uboga mieszanka paliwowa!! w moim przypadku zimą auto odpalam i chodzi ok 10min i dopiero wsiadam i jade ale powoli a nie pedał w podłoge!! także popraw sie mistrzu :wink: pozdro.
Nie napisalem ze wciskam od razu pedal w podloge wyjezdzajac z parkingu przy -20 stopniach. Pisalem o gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu. Nie katuje silnika jak jest zimny. Dzieje sie tak najczesciej na dwójce. Latem tez mozna bylo to zaobserwowac i nawet czesciej jak teraz zimą. Ktoś zna przyczynę?
chłopaki żadne katalizatory tylko wyjazd na autostrade i przepalic ją!!!!!! ja ja kupiłem sawoja to była no w hu... zamulona!!! aby ja doprowadzic do normalnosci zajeło mi to około miesiąca jeżdząc tylko po miescie także powodzenia zycze w kacie cifa!!!!!!!!
szumis20, nie przesadzaj z tym czekaniem na nagrzanie silnika, moim zdaniem silnik lepiej i znacznie szybciej sie dogrzeje jak bedziesz jechal a nie jak bedzie sobie chodzil na ssaniu w okolicach 1.6krpm. Jesli szybki nie sa zamarzniete to jade ale oczywiscie nie przekraczam ok 3krpm dopoki temp nie dojdzie to standardowych 1/3-1/2 skali.
Pozdrawiam,
Wally to wszystko zalezy od ciebie!! ja robie tak bo to moja sprawa!!! ty mozesz robic tak i tez jest dobrze!! ale z tego co wiem to lepiej aby silnik sie tam troche nagrzał do jakiejs tam temp. oczywiscie mozemy tutaj debatować na ten temat ale po co!!!!!!! napisałem jak ja robie!! wiec nie powinno to nikogo obchodzic! moje paliwo i pieniądze moja sprawa! czyż nie mam racji!? pozdro.
najlepiej jak silnik po odpaleniu pochodzi ok1min i potem ruszac i nie przekraczac 2500obr, wtedy najszybciej rozprowadzisz olej po calym motorze a silnik szybciej zlapie wlasciwa mu temp, bledne jest rowniez przesowanie wajchy ogrzewania na maxa bo to rowniez wydluza okres zlapania temp przez silnik.
jak odpalasz autko to chodzi normalnie czy tak koslawo ??
normalnie... najpierw ssanie a potem ładnie schodzi na niskie obroty i równiutko pracuje
jak autko reaguje na gwałtowne wcisniecie gazu podczas jazdy gazu ??
no właśnie sęk w tym, że nijak ;) ... to zależy oczywiście przy jakich obrotach... ale generalnie za mało się dzieje po dodaniu gazu... czasami mam wrażenie jakby miał chęć się przebudzić i ma krótkie przebłyski mocy (ale to może tylko wrażenie)...
wstawiłem go do warsztatu, wymienili świece i wyregulowali zawory (jeden w jednym cylindrze podobno był luźny i się nie otwierał... czy coś takiego)... po wizycie w warsztacie jest lepiej ale to chyba jeszcze nie to... teraz podejrzany jest kat, przewody wysokego napięcia ewentualnie zapłon (nie sprawdzali w warsztacie)...
a mi sie kreci jak głupi i czasami mam wrazenie ze ktos mi podmienil silnik na wiekszy ;-)
oczywiscie jak sie nagrzeje, bo jak jest zimny to zamula.
NFS wszyscy wiemy ze masz super maszyne :smile: ale staramy sie pomuc pompekowi aha szumis20 od kiedy silnik po odpaleniu i jak jest zimny ma ubogą mieszanke?? :roll: wracajac do tematu ja miałem problem z kablami bo nie palił mi na jeden cylinder ale czasem tez miał takie przebłyski ze złapał iskre i sie wkrecał dalej ale zaraz znowu mulił :sad: ale kabelki wymieniłem i jest dobrze ale mi to po odpaleni chodził tak koslawo sprawdz odpal silnik i wyciagnij z któregos cylindra kabel i tak sprawdz po koleji kazdy cylinder jak silnik zmieni swoja prace to sa OK ale moze byc jeszcze przebicie na tych kablach lub w kopułce i palcu rozdzielacza no i jeszcze katalizator tez bym wywalił to tak w sumie trudno powiedziec jak sie nie słyszy ani nie widzi ale pozprawdzaj to a powinno pomuc aha skoro to nowy nabytek to takie rzeczy jak wymiana wszystkich filtrów olejów,swieczek,paska z napinaczem,luzy na zaworach,czyszczenie kopułki,i inne płyny eksploatacyjne powinienes wymienic jak najszybciej :) powodzenia zycze!! pozdrawiam
mialem to samo
silnik zamulony w diably, wymiana swiec, kabli WN, filtra, zdjalem ten plastik na wlocie do filtra powietrza, no i zaplon na maxa wczesny calkiem inne auto teraz :)
najwieksze efekty dala wymiana swiec i przestawianie zaplonu sprobuj przeciez przestawienie zaplonu nic cie nie kosztuje a swiece max 40 zł za komplet
pzdr
mucha
sprawdz odpal silnik i wyciagnij z któregos cylindra kabel i tak sprawdz po koleji kazdy cylinder jak silnik zmieni swoja prace to sa OK
tak zrobiłem... przy każdym zmieniał pracę... więc jest pewność, że pali na wszystkie... tak sobie myślę czy powodem może być rozrząd... przebieg 192 tys. i nie wiem czy był wymieniany przy 100 tys. na ile to może mieć wpływ?
[ Dodano: Nie 26 Lut, 2006 ]
a swiece max 40 zł za komplet
świece wymieniałem, filtr powietrza też...
[ Dodano: Pon 27 Lut, 2006 ]
pełna desperacja!!! wczoraj wieczorem zaczęło mi coś syczeć w okolicach końcowego... i już całkiem stracił ciąg... wrażenie jakby moc uciekała tą nieszczelnością... w sumie to się nawet ucieszyłem bo to oznaczało, że na 99% przyczyną był kat... dziś rano jak w dym do tłumikowców i polecenie kat out! wycięli wsadzili taki przejściowy tłumiczek (nie strumienicę)... wyjechałem pełen nadziei i... to samo... wracam mówię, że bez zmian... okazało się, że końcowy też szmelc...
pomyślałem - zaszaleję i zażyczyłem sobie sporta... powiedziałem, że nie chce żeby był zbyt głośny dlatego zmontowali go z końcówki i puchy trochę spłaszczonej... efekt: w mocy żaden :( a akustycznie... hmmm... buczy pięknie... ale cholera strasznie głośno jest w środku (wiem... wiem... czego się można było spodziewać...) pewnie się przyzwyczaję... a co do braku odejścia... teraz pozostaje tylko zapłon albo przewody WN...
tak sobie myślę czy powodem może być rozrząd... przebieg 192 tys. i nie wiem czy był wymieniany przy 100 tys. na ile to może mieć wpływ?
jeśli niebył wymieniany to może mieć taki wpływ że bedziesz miał wydatki jeśli go niewymienisz :D a tak do tej mocy to fest kicha :/ ja mam taki sam silniczek i 170/h poleciał bez większych problemów faktem jest że na nieszczelnym układzie wydechowym można stracić troche mocy ale niewydaje mi sie żeby az tyle, sprawdz zaplon ewentualnie kompresje silnika, może masz wydmuchane uszczelki, pozdro
ewentualnie kompresje silnika, może masz wydmuchane uszczelki, pozdro
no właśnie... a czy objawem może być syczenie pod maską?
Mialem kiedys tak samo z nowo zakupionym (uzywanym autem). W 2004 roku kupilem NISSANA 100NX 2.0 16V niby mial miec 143 a nie jezdzil zamulony na maxa byl myslalem ze silnik do remontu ale po kilku dniach probowania cisnienie spalin rozsadzilo mi elastyczny lacznik za kolektorem wydechowym auto zaczelo zapie..... *****i.... pojechalem do specjalisty od wydechu i okazalo sie ze katalizator byl tak zapchany ze zatykal/utrudnial przeplyw spalin. Wycieli mi to i wsadzili strumienice, ale polecam kawalek prostej rurki bedzie taniej, ale troche glosniej.
katalizator byl tak zapchany ze zatykal/utrudnial przeplyw spalin. Wycieli mi to i wsadzili strumienice, ale polecam kawalek prostej rurki bedzie taniej, ale troche glosniej.
z tego co widziałem to kolega wywalil juz kata wiec to odpada.
sprawdzenie kompresji to jakies 40zl wiec moze warto to sprawdzic :) chociarz jesli pierscienie by puszczaly to powinien brac olej czyli spaliny mialyby inny kolor, zycze powodzenia w odmulaniu Hani
pozdro
katalizator byl tak zapchany ze zatykal/utrudnial przeplyw spalin. Wycieli mi to i wsadzili strumienice, ale polecam kawalek prostej rurki bedzie taniej, ale troche glosniej.
z tego co widziałem to kolega wywalil juz kata wiec to odpada.
sprawdzenie kompresji to jakies 40zl wiec moze warto to sprawdzic :) chociarz jesli pierscienie by puszczaly to powinien brac olej czyli spaliny mialyby inny kolor, zycze powodzenia w odmulaniu Hani
pozdro
Jak kupilem tego nissan to mial kompresje kolo 10,5 a wiec niby silnik do remontu a zapied... po roku jezdzil gorzej zmierzona kompresja juz 9,6 mniej wiecej na wszytkich cylindrach, zrobilem glowice i po zmierzeniu wyszlo okolo 11,5 na kazdym cylindrze czyli delej bez rewelki a auto jezdzilo podobnie. U mnie kompresja nijak sie przekladala na osiagi. Scigalem sie wiele razy na 400m z kolega ktory mial nissana z takim samym silnikiem jak Ja i w stanie lepszym komprresja po 12,5 i bylismy zawsze rowno +/- 3m na 1/4. Wiec to chyba nie od tego zalezy.
:idea: Skoro rorzad nie byl robiony to moze pasek przeskoczyl i walek jest zle ustawiony??? to latwo sprawdzic, i sprawdz polaczenie akku-karoseria-silnik kiedys mialem slaba mase i nie chcial mi jezdzic.
napisze tak mój cif(d13b2)ma troche ponad 400.000km przebiegu,94r,jest bez odcięcia.Na dwójce wydusiłem 110km/h(nawet vti chyba tyle nie osiągnie :D)trzy to troche ponad 140km/h a czwórka 180 i to jest max,piątka służy mi do zmniejszenia obrotów
jak odpalasz autko to chodzi normalnie czy tak koslawo ??
normalnie... najpierw ssanie a potem ładnie schodzi na niskie obroty i równiutko pracuje
jak autko reaguje na gwałtowne wcisniecie gazu podczas jazdy gazu ??
no właśnie sęk w tym, że nijak ;) ... to zależy oczywiście przy jakich obrotach... ale generalnie za mało się dzieje po dodaniu gazu... czasami mam wrażenie jakby miał chęć się przebudzić i ma krótkie przebłyski mocy (ale to może tylko wrażenie)...
wstawiłem go do warsztatu, wymienili świece i wyregulowali zawory (jeden w jednym cylindrze podobno był luźny i się nie otwierał... czy coś takiego)... po wizycie w warsztacie jest lepiej ale to chyba jeszcze nie to... teraz podejrzany jest kat, przewody wysokego napięcia ewentualnie zapłon (nie sprawdzali w warsztacie)...
wywal kata i wstaw rurke - czemu jeszcze tego nie sprobowales ???
wywal kata i wstaw rurke - czemu jeszcze tego nie sprobowales ???
już dawno to zrobiłem... jest lepiej ale mogłoby być jeszcze lepiej... ale ja go rozpracuję :twisted: tylko teraz musiałem trochę spuścić z tonu bo miałem nieprzewidziane koszty... patrz: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=11776
wywal kata i wstaw rurke - czemu jeszcze tego nie sprobowales ???
już dawno to zrobiłem... jest lepiej ale mogłoby być jeszcze lepiej... ale ja go rozpracuję :twisted: tylko teraz musiałem trochę spuścić z tonu bo miałem nieprzewidziane koszty... patrz: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=11776
o kurde przykra sprawa ... ale 2,5k to za duzo ci powiedzieli w krk i okolicach taniej licza ja robie cale auto blacharka i malowanie metalikiem za okolo 2k. Poszukaj czesci na allegro i targuj sie z blacharzem 8)
piszecie tu że przestawienie zapłonu nic nie kosztuje swięc pewnie chodziło o to że można tozrobić samemu tylko jak??
Za to puknięcie powiedzieli Ci 2,5 klocka??? Bardzo durzo! A co do osiągów to wruć do tego wydechu! Czy po wycięciu kata któryś z tych mechaników przetkał Ci wydech? Być może resztki Twojego kata dalej zapychają wydech np. na kolanku. Obiawy są typowe dla katalizatora. Miałem identycznie to samo. A ile Ci autko pali? Może gaźnik jest rozregulowany? I zapłon też trzeba sprawdzić.
oj to ja jednak dobrze trafilem z hondeczka 200 poszla, 11,5s do 100 na letnich poszla(195/50/15), na zimowkach troche lepiej, ale jakby mi chodzila tak jak Tobie to napewno zaczalbym od zaplonnu, zaworow
Czy po wycięciu kata któryś z tych mechaników przetkał Ci wydech?
końcowy też był wymieniony na sport...
A ile Ci autko pali?
9 - 9,5
moje arcydzielo :) d13b2 :)
www.tuning.internetdsl.pl/2bieg.mov
czy dobrze słyszałem okrzyki radości?130 na dwójce? przy 8 rpm? ja przy tylu do 120 doszedłem w 4 gen:/
Oj czuje że uszczelka pod głowicą szybko zakończy kadencje przy takim traktowaniu :)
A od jakiej wersji masz zegary ? czy jestes pewien ze cie nie oklamuja :) ?
a ja cały czas ni cholery nie mogę zejść poniżej 14s do setki :evil: a tak wogóle to mam wrażenie jaby coś było nie tak z wyższymi obrotami... ładnie przyspiesza z momentu obrotowego (ok. 40-50km/h na trójce to pewnie koło 3500rmp) a potem jakoś tak mułowato... do tego stopnia, że mam wrażenie, że lepiej odchodzi na trójce przy tych 40-50km/h niż na dwójce... ale za to jak spalanko spadło :P cały bak przejeździłem kożystając z momentu i... 7,6 na 100 mi spalił (bez trasy; no może tyle co po Toruńskiej i Łazienkowskiej)
pomierzyłem elastyczność:
60-100 - IV bieg - 13,2s
60-100 - III bieg - 9,2
80-100 - V bieg - 21,1s
0-50 - 5,6s
0-100 - nie nadaje się do publikacji ;) w tajemnicy: 14,5 :oops:
jak ktoś posiada swoje z D13b2 chętnie się zapoznam
podobne osiagi mialem na seryjnym liczniki, ale brak obrotka, teraz dodalem obrotek a predkosciomierz jest oryginalny !. tarcze odpowiadaja oryginalnym.
pompek, ja mam cos koło 13 na gazie.
podobne osiagi mialem na seryjnym liczniki, ale brak obrotka, teraz dodalem obrotek a predkosciomierz jest oryginalny !. tarcze odpowiadaja oryginalnym.
no właśnie jeśli chodzi o zegary to nie wiem jak to jest ale mam przełożone od 1,5 z obrotkiem i testowałem przekładając prędkościomierz od oryginalnych i co? - TO SAMO. Więc nie wiem dlaczego ponoć są przekłamania. Nie sądzę by japończycy komplikowali sobie życie produkując inny mechanizm dla 1,3.
pozdr
mi tez sie tak wydaje. ale i tak mam przelozone oryginalne :P
[ Dodano: Nie 23 Kwi, 2006 ]
pompek, ja mam cos koło 13 na gazie.
a jakie spalanie gazu jest w 1,3 i czy oplaca sie gaz wciskac ?
ja też przełożyłem, by mieć oryginalny przebieg. Ale 0 różnicy.
spalanie 8 - 8,5 LPG
wiem, w obu licznikach jest identyczna elektronika wiec na 99% jest to samo. 1% to japan !
Ja też przełożyłem zegary z obrotkiem od silnika d15b7 i zauważyłem, że mój seryjny wskazuje średnio o 10 km/h więcej, z tym że im wolniej jade tym większe przekłamanie. Przełożyłem seryjny, żeby mieć swój przebieg. Nie wiem o ile przekłamuje ten prędkościomierz z filmiku ale w d13b2 na dwójce przy obrotach 8000 prędkość wynosi około 105 km/h a nie 130 :)( u mnie pokazuje 115km/h). Łatwo to sprawdzić za pomocą tego linka: http://www.autocrossing.com/cgi-bin/gearcalc.cgi po wpisaniu odpowiednich danych oczywiście :). Da się jakoś skorygować wskazania prędkościomierza??
mialem kiedys 1.3 w hatch. przeb 190 tys
bylem bardzo zadowolony. przyklad autostrada wyjazd nad morze - 5 osob i pelen bagaznik...150 km/h bez pierdniecia :P...chciala dalej przyspieszac ale ja nie chcialem :)
do setki cos kolo 12s. sportowy wydech + strumienica. nie testowalem predkosci max ale jezeli chodzi o przyspieszenie to auta 1.6 w nowszych rocznikach nie dawaly rady (chodzi o europejczyki :) ) co do spalania to srednio w miescie 8l :)
pozdro
bylem bardzo zadowolony. przyklad autostrada wyjazd nad morze - 5 osob i pelen bagaznik...150 km/h
w trasie mój też się świetnie zachowywał... w cztery osoby z pełnym kufrem 160km/h...
pod lekką górkę utrzymywał spokojnie 150... z wyprzedzaniem też bez problemów... i tydzień po trasie fajnie się zbierał po mieście... a potem znowu jakoś tak... nie tak... muszę pojechać z nim na hamownie i wtedy podejmę działania... zresztą wogóle mam wrażenie jak by ten silniczek miał swoje "humory"... może ten typ tak ma, a może z moim coś nie tak
jak ja kupilem hanie to na [prostej cieszko miala do 140 dojsc :| puzniej do 160 jakos sie postaral a na samym koncu mojego silniczka na prostej 200km/h :D
Nie wiem ile ma moja Hania do setki bo dokladnie tego nie da sie zmierzyc zegarkiem a profesjonalnego osprzetu nie mam. Na 1 dociagam do 60km/h na 2 ponad 100 km/h itd ... Przed wymiana paska rozrzadu na 1 ciagnela mi do 40 na 2 do 80 km/h. Okazalo sie iz pasek rozrzadu byl źle zalozony - 1 zabek do przodu, gdy zalozny bylo na 0 - bylo to samo.. na 1 zabek do tylu teraz mam i idzie jak petarda :D :D :) Ale przez to dlugo musze ją krecic a moze to przyczyna czegos innego ?
[ Dodano: Nie 30 Kwi, 2006 ]
dodam jeszcze ze przy 60km/h jak zmieniam na 2 to mi sie koła kreca w miejscu na lekko wiglotnej drodze :D
"dodam jeszcze ze przy 60km/h jak zmieniam na 2 to mi sie koła kreca w miejscu na lekko wiglotnej drodze" bo moze masz d13b2 type-r albo opony lyse ;)
pozdro
bieznik na oponach ma jakies 4-5 mm wiec az takie lyse nie sa :D
bo moze masz d13b2 type-r albo opony lyse ;)
pozdro
A dlaczego??? Moj ma tak samo :D
A co to taka nowość ze na dwojce jeszcze zamieli??ja u siebie bez problemu na III biegu zabełtam
ja u siebie bez problemu na III biegu zabełtam
chyba na lodzie :wink:
A co to taka nowość ze na dwojce jeszcze zamieli??ja u siebie bez problemu na III biegu zabełtam
To juz chyba troche przesadzasz ;)
mam problem z obrotami jak zapale samochód to nierówno chodza wskazówka dochodzi nawet do 1800 a czasami z bez zadnej mojej ingerencji gasnie wymieniłem sonde lambda i nie dało to zadnego efektu ???
mam problem z obrotami jak zapale samochód to nierówno chodza wskazówka dochodzi nawet do 1800 a czasami z bez zadnej mojej ingerencji gasnie wymieniłem sonde lambda i nie dało to zadnego efektu ???
Nie wiem, czy zauważyłeś, ale ten temat jest o czymś innym. Zanim napiszesz kolejnego posta, zapoznaj się z zasadami panującymy na forum oraz skorzystaj z opcji Szukaj - być może pomoże Ci ona znaleźć odpowiedź na Twoje pytanie.
Jeśli uznasz, że się nie udało odnaleźć nic takiego, to spróbuj jeszcze raz, a potem ewentualnie załóż nowy temat :)
Potraktuj to jako koleżeńską radę - ułatwi to życie zarówno Tobie, jak i innym forumowiczom :)
Poczytaj dobrze o funkcjach samodiagnostyki i resecie komputera, który to należałoby przeprowadzić po wymianie sondy.
mam problem z obrotami jak zapale samochód to nierówno chodza wskazówka dochodzi nawet do 1800 a czasami z bez zadnej mojej ingerencji gasnie wymieniłem sonde lambda i nie dało to zadnego efektu ???
ten temat juz jest na forum - sam go zalozylem .. mialem to samo - wymiana regulatora napiecia pomogla. koniec OT
dzieki bardzo sprubuje tego :wink:
ja u siebie bez problemu na III biegu zabełtam
chyba na lodzie :wink:
nie na lodzie,ja bajek nie opowiadam,mówie tylko ze tak zrobiłem i nie wiem czemu tak w to cieżko uwierzyć :?:
ja u siebie bez problemu na III biegu zabełtam
chyba na lodzie :wink:
nie na lodzie,ja bajek nie opowiadam,mówie tylko ze tak zrobiłem i nie wiem czemu tak w to cieżko uwierzyć :?:
No ja przyznaję, że jest mi w to bardzo ciężko uwierzyć. Myślę, że na suchym asfalcie i przy porządnych gumach ta sztuka jest wręcz niemożliwa. I nie chodzi mi o wkręcenie auta na dwójce, wysprzęglenie, wciśnięcie pedału gazu w podłogę i puszczenie sprzęgła w nadziei, że coś tam pisknie, tylko o normalną agresywną zmianę przełożeń. Na mój gust - nie ma bata, ale zakładać się z nikim nie zamierzam. Jeśli Twój zrywa na trójce to tylko powinszować.
Mam D16z6 na zmienionym całym układzie wydechowym wraz z kolektorem, chip, stożek i sam niewiem co jeszcze dokładnie bo poprzedni właściciel sam niewiedzial co kupił :grin:
7,2 do 100km/h jutro zamieszcze filmik jak to robie.
a jaki to ma zwiazek z tematem???? :?
Mam D16z6 na zmienionym całym układzie wydechowym wraz z kolektorem, chip, stożek i sam niewiem co jeszcze dokładnie bo poprzedni właściciel sam niewiedzial co kupił :grin:
7,2 do 100km/h jutro zamieszcze filmik jak to robie.
a jaki to ma zwiazek z tematem???? :?
Wydaje mi sie ze zaden ale okazaja do pochwalenia sie jest :P
moj D13B2 ma problem zamielic na II ,laćki mam 195 z przody wiec w normie wsio. ogolnie mowiac jak jade sam i silnik jest nie nagrzany dostatecznie tzn jest na ssaniu jeszcze to ma solidnego kopa,az sam sie dziwie hehe.ogolnie nie ma tragedii z tym 1.3 ,da sie jezdzic:)
to zdecydowanie za szerokie opony do tego silnika :wink: ale lans to lans :lol:
tez mialem 195 i d13 radzil sobie bardzo dobrze. 195 to akurat moim zdaniem :)
tez uwazam ze R15 195/55 sa w sam raz:) dobrze sie trzyma drogia i spalanie nie podskoczylo ,przynajmniej nie zauwazalnie.
a co do D13B2 -nie jest to rajdowy motor ale da sie jezdzic w miare dynamicznie,i poza tym to jest motor 1.3 z pod znaku "Hondy" a nie jakies tam popierdółki heh -wiec musi byc dobry .No nie jest tak??!! pozdro for all :razz:
z pod znaku hondy taaaa. wyobraz sobie ze golfy 3 z silnikiem 1.8 maja tyle samo koni :D i jezdza o wiele gorzej :D
wiem 8) ostatnio mialem mozliwosc przejechania sie golfiną III 1.8 75 km !! co mnie zdziwilo ze tak malo km . Ze 1.8 90 km to wiedzialem ale 75 ... Rzeczywiscie troche dupa, niby 1.8 ,powinien chociaz momentem nadrabiac a tu kiszka, na szczescie ja tym nie jezdze tylko kolega hehe :twisted:
Porownań civiczek z golfem 3 na forum bylo juz chyba z 30 ;]
moze i bylo ze 30 porownan ale my tu sobie tak lajtowo na marginesie szelescimy o golfinie :))
jade kiedy swoja byla (d13) wioze kumpla co wyznaje tylko jednego boga (GOLFA :D ) i nagle jakis patafian zaczyna mi podjezdzac pod zderzak ....golfem. Kumpel oczywiscie w niebo wziety bo mysli ze kolo mnie porobi :) . Zaczyna mnie wyprzedzac to ja radukcja na 2 przy 60 km/h pedal w podloge i golf nie daje rady :). Kumpel sie pyta
-a to v-tec jest ???
- Nie to 1.3
- no h..a pewnie v-tec
- nie to 1.3 !
- ale jedzie jak v-tec
- to 1.3 i to honda a tamto z tylu to jezdzacy przystanek autobusowy :D
dobre heh naprawde dobre :lol: powiem wam ze roznice w jezdzie robi nawet jakosc wachy.Dzis zalale msie na BP i kurde jakby lepiej jechała moja czarna pszczółka:) Ostatnio jakis frajer podjechal do mnie Hyundai-em Akccent i ... sie obsrał,zdziwienie jego bylo wielkie :twisted:
...ZYCIE PĘDZI TAK JAK HONDA...
odnosnie beny...kumpel dostaje w firmie auto zeby dojechac na rozne szkolenia prezentacje i takie tam. Daja mu na bene i jak autko mu mniej spali to leje sobie do baniaka lub karnistra i ma dla siebie :). Ostanio zostawil hanke pod moim domem i pojechalismy na stacje z pod znaku orla i zostalo dla niego niecale 4 litry .mial akurat baniak po wodzie 5l nalal i jedziemy wlac do hanki. jak dojechalismy to juz na dnie zaczelo cos sie wydzielac(cos gestego takie bomble). nie kazalem mu tego wlewac, ale stwierdzil ze zostawi ta koncowke. Smierdzialo jak rozpuszczalnikiem ale tak jakos mocniej, myslalem ze sie wy.....gam. to byl ORLEN juz tam nie tankuje .......
W poznanskim oszukuja chyba wszedzie, a w nowym tomyslu tu gdzie mieszkam nie dosyc ze robia walki to jeszcze bena drozsza o 20 gr niz w poznaniu(a jest duza konkurecja bo jest orlen statoil bp i kilka malych stacji). :shock: na drodze do poznania jest statoil jakies 20 km za miastem i juz 15 gr taniej. NIE tankujcie w Nowym Tomyślu jak sie przypadkiem tam znajdziecie!!!
hehe...no bo kto leje benzyne do banki po wodzie :P:P:P
moze butelka ci sie topiła....:D
po 5 min by sie topila? butelka byla sucha. Skad ten zapach? Raz ojciec musial wylac z baku bene bo nie dalo sie jechac biala jak woda i smrod ten sam
panowie bez jaj!! od kiedy wacha rozpuszcza plastik???!1 8) na orlenie jest kurestwo i kropka. Mieszkam w centrum Poland ,tankuje na petrochemi płock -wacha moze byc,da sie zyc, moja pszczolka jara mi 7,3:))))) ( na 37 litrach przejechalem 510 km)
W kwestii spalania to moja mnie ostatnio zaskoczyła i przy jeździe (spokojnej) po mieście przejechałem 419km, a bak do pełna wyszedł 29l - miód, poniżej 7l
Inna sprawa, że lekko się przydusza przy wysokich obrotach , ale kupiłem filtr paliwa i zobaczymy czy pomoże.
pozdrawiam
Wojto
Witam. Tak czytam i czytam i stwierdzilem, ze tez sie pochwale:) Moja d13b2 z gazem na prostej poleciala ok. 175km/h i do 180 pewnie by doszla. Tez zamieli na 2-gim biegu na suchej nawierzchni. Gazu spala mi ok. 8 litrow i na gazie jezdzi duzo sprawniej niz na benzynie. Na benzynie mam ten sam problem. Przy ok. 3,5tys rpm cos go zaczyna dlawic. Ale na gazie jest idealnie. Niestety na luzie czasem ma prawie 1,5tys rpm a czasem mi gasnie. Musze podjechac wyregulowac gaz, gaznik i co tam jeszcze :)
Pozdrawiam.
witam. a warto do d13b2 lac lepsze paliwo, tzn shell v-power albbo v-power racing? i czy wogole mozna/
legwan, jak nie przestawisz zaplonu na wczesniejszy to nic Ci to nie da. a czy mozna lac? oczywsicie ze tak.
tak sobie dzisiaj jechałem Hanią i myślałem, co by tu zrobić, żeby zimne powietrze zasysała... i wymyśliłem :D :D :D
... przyczepić przy wlocie gumę Orbit miętową :509:
to tak dla rozluźnienia tematu...
...czy czlowiek stworzy cos lepszego od ...hondy?? :twisted: 8) :D
nie
[ Dodano: Pon 05 Cze, 2006 ]
no dobra... ale teraz poważnie... zastanawiam się nad taką rzeczą... seryjny dolot doprowadzony jest do otworu w bocznej ściance komory silnika (błotnik- jak kto woli)... powietrze wlatuje do błotnika kratką w zderzaku... teoretycznie droga powietrza jest odseparowana od komory silnikowej i jednynym newralgicznym punktem jest miejsce gdzie dochodzi rura dolotu do otworu w błotniku... jest tam bowiem szpara, którą może być zasysane gorące powietrze z komory... tak sobie pomyślałem, że jakby ową nieszczelność zlikwidować to powinno to przynieść jakiś skutek... tutaj nadmienię, iż jak auto postoi parę/parenaście minut na ciepłym silniku (po jeździe) to po odpaleniu przez chwilę ciągnie jak "ta lala" (domniemam, że powodem jest ostudzone powietrze w komorze silnika)... wniosek... zakleić w cholerę wspomnianą wcześniej szczelinę wychodząc z założenia, że na odcinku kratka w zderzaku-otwór w błotniku jest względnie zimne powietrze... tak też uczyniłem... i... nic... żadnego odczuwalnego rezultatu... może moje rozumowanie jest błędne... jeśli tak to niech mnie ktoś łaskawie wyprowadzi z błędu... tak na koniec dodam jeszcze, że zdjąłem osłonę wlotu powietrza do komory i też nie czuję większej różnicy...
Wskazane odmulanie :) Kręć ją wysoko i napewno pójdzie . Jak nie jedź do mechanika bo to jest jakiś żart. Ja mam EG3 z '95 i 130 idzie na 3 biegu :) vmax - 185 km/h
Jechałem teraz trase po europie... Na niemieckich autobanach w 3 os + bagaże nie schodzilismy poniżej 160-170. Z górki 195 (sam nie mogłem w to uwierzyć...). Może to kwestia stozka :shock: Przy ok 3,5 tyś obrotów, po nacisnięciu pedału gazu "do dechy: też odczuwam czasami lekkie przymulenie... po czym jest przyjemny odjazd :twisted:. Ten typ tak chyba ma...
Wojtas0405
04-09-06, 22:17
Moja też idzie tylko 130 - 140km/h :sad: Powód: nie otwiera sie 2 przepustnica, nie ma podciśnienia w wężyku nr 3 :( Może ma ktoś pomysł jak to naprawić?
moze wezyk ma poprostu dziurke i nie utrzymuje cisnienia :wink: zacznij od wymiany wezyka :)
Tony Jajko
16-10-06, 16:26
Witam. Jezeli rzeczywiście Twoja Hania ma takie osiągi to coś jest nie tak. Ja mam identyczną, z tym samym silnikiem. Na laczkach 195\50 i z ziomem z boku wyciagnałem 170, a do 100 na suchym gdzieś tak 10,7 miałem...Pozdro i powodzonka kolego 8)
130 na 3 biegu? Paaaanieeeee
moja idzie 80-85 na secondzie, ale 130 na 3? eee
5 osób (karki %-) i całą dupa zawalona bagażami i 170 na autostradzie, 180 poleci na pewno ale w pojedynke
Frydzio, a cos ty taki sceptyczny??ja u siebie na 2(fakt lekki kacik ale to sie zadko zdaza) 110km/h, na trojce 140 dwie osoby na pokładzie,zresztą mozna tak polemizować poprostu auto autu nierówne
Po pierwsze kto pisał,że w pojedynke,bo nie widze? - Szkoda gadać. Jak Ty tak nie masz,to ini tez nie mogą? Pewnie jeździłeś jako kierowca testowy Hondy i wogóle większość Hond jakie jeżdżą po świecie przeszły przez twoje ręcę.
Błożesz ty mój, co tak ostro
spoko, to jest pewnie możliwe przy obrotach na maxa, a może ktoś z Was spr. ile ma na 2. przy 5 tysiącach?
wedlug mnie wszystcy powinni miec taka sama pretkosc na kazdym biegu przy tych samych obrotach przecies zto te same skrzynie :]
a z ciekawosci przy 9tys na 2-ce masz 120km/h :]
Wskazane odmulanie Kręć ją wysoko i napewno pójdzie . Jak nie jedź do mechanika bo to jest jakiś żart. Ja mam EG3 z '95 i 130 idzie na 3 biegu vmax - 185 km/h
Witam. Jezeli rzeczywiście Twoja Hania ma takie osiągi to coś jest nie tak. Ja mam identyczną, z tym samym silnikiem. Na laczkach 195\50 i z ziomem z boku wyciagnałem 170, a do 100 na suchym gdzieś tak 10,7 miałem...Pozdro i powodzonka kolego
nie wim czy do do mnie... czy ktoś inny potem pisał, że ma problemy (nie chce mi się sprawdzać :D ) ale ja już tych problemów nie mam... 170 wyciągam do setki jakieś 11-12s. Hania odmulona, kat wycięty. świece kable zmienione, stożek itd.
a z ciekawosci przy 9tys na 2-ce masz 120km/h :]
...i tłoki w zębach.
Pompek do Ciebie :) Skoro problem się rozwiązał proponuję zamknąć temat,żeby nie brnąć w głupie gadki...
...i tłoki w zębach.
niestety nie moja krecilem od czasu do czasu bardzo wysoko na 2gim biegu i jakos silniczek sobie ladnie pracowal :]
potwierdzam, moją też wyciągałem 120 na dwójce i nic się złego nie działo.
moje d13 robilo 90 pare na 2 biegu.
macie koła jakie sa w istrukcji?
przeklamuje wam licznik
Pompek do Ciebie Skoro problem się rozwiązał proponuję zamknąć temat,żeby nie brnąć w głupie gadki...
a ja proponuję... żeby nie zamykać... inni niech nie zakładają nowych tematów tylko piszą w tym...
moje d13 robilo 90 pare na 2 biegu.
macie koła jakie sa w istrukcji?
przeklamuje wam licznik
a jaie są w instrukcji? 155? 165? 13" na jakim profilu??
to moze byc przydatne:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
a jaie są w instrukcji? 155? 165? 13" na jakim profilu??
155/80/R13
proponuję zamknąć temat co to jakas nowa moda z tym zamykaniem?
120 to troche duzo. mi sie zdarzalo 8500krpm zapiac od czasu do czasu ale bylo moze 105-110.
jamal pamietaj ze zmieniales zegary i nie wymieniles predkosciomierza na swoj z d13.. tez takie cos zrobilem i mialem spore przeklamanie w gore. dopiero po wrzuceniu srodka zegarow z d13 (predkosciomierza) pokazywalo jak trzeba.... ale ten temat juz walkowalismy pare razy :wink:
..i tłoki w zębach.
majtek zapomnij :D d13 nie da sie zajechac... uwierz na slowo ;)
wieshaq tak przekladalem zegary ale z d16z6 i o ile widzialem przelorzenia na 1,2,3,4 to sa te same przelorzenia co w d13b2 :] wiec niemoglo byc roznicy :D
Witam. Mam ten sam problem z moją Hondziną. Leci max 150. Zamieniłem kata na strumienice, wstawiłem stożek, nowe świece i leje mu v-powera. Nie próbowałem tylko jeszcze z zapłonem ale po przeczytaniu tych postów napewno spróbuje. Wstawiłem 205 laczki i porobiło mnie tico na krzyżówce- wstyd.
porobiło mnie tico na krzyżówce- wstyd. :shock:
odmulamy i kapciuchy trochę za szerokie do tego silnika myślę 195 max...
Deptam ją cały czas aż przeguby walą. A co do opon, to założyłem narazie tylko na próbę i mi obcierają, wrócę do 195.
leje mu v-powera.
nie ma to najmniejszego sensu
na 195 tez nie chcial wiecej niz 150?
jamal a co za licznik miales zanim doszlo do z6?
Tony Jajko
21-10-06, 11:29
tez uwazam ze R15 195/55 sa w sam raz:) dobrze sie trzyma drogia i spalanie nie podskoczylo ,przynajmniej nie zauwazalnie.
a co do D13B2 -nie jest to rajdowy motor ale da sie jezdzic w miare dynamicznie,i poza tym to jest motor 1.3 z pod znaku "Hondy" a nie jakies tam popierdółki heh -wiec musi byc dobry .No nie jest tak??!!
Racja Ziom, identyczny silnik i identyczne kółeczka na moim też się kręcą. Parę razy na 2 zamielił na suchym, ale to wymaga wprawy :) Laczek szeroki to się autko od razu inaczej prowadzi, a 170 z kumplem obok też wyciągnie. Może to tylko 1.3, ale inne auta o tej pojemności raczej wymiekają :D
marcin EZG
21-10-06, 18:43
150??? a moze w milach masz ten licznik :P
JA dzis na autostradzie koło poznania w dwie osoby bujneła sie do 175 km/h i to juz byl raczej szczyt jej mozliwosci.Ale na laczkach 185/60 na 14" wiec tez pewnie troszke licznik przekłamywal ale itak jak na taki silniczek to niexle sie zbiera :D Pozdro NArka
marcin EZG
22-10-06, 12:48
moja hanka bez wiekszego problemu "buja" sie do 150 ...wiecej nie jechalem:P
Ja na 195/55R15 około 160 km/h co prawda myślę że licznik troszkę kłamie bo w EG3 , D13B2 z 1991 5gen raczej obrotomierz jest wątpliwą sprawą w najbardziej podstawowej wersji. A ja go o dziwo w swojej hani posiadam :)
A no i kółeczka są troszkę niestandatrowe bo w serii były R13 . Ale jak jutro znajdę chwilkę czasu to zrobie pomiar swoich R15 a jak dorwe HC na R13 to wtedy porównam.
185/60 na 14" wiec tez pewnie troszke licznik przekłamywal
różnica w prędkość : -0,1% (czyli prawie nic) przy 150 km/h pokazuje 149,84 km/h...
Jakis tydzien temu jechalem z Jamalem do Opola autostrada i niedaleko Strzelcow Opolskich z gorki rozbujalem moja d13b2 na gazie na kolach 195/50/15 do mniej wiecej 192km/h z Jamalem obok na siedzeniu wiec mam swiadka. Zaznaczam, ze odbywalo sie to z dosc sporej gorki ale i tak jestem pod mega wrazeniem.
ta hikiel byl pod wiekszym wrazeniem niz ja :D a co najlepsze licznik niebyl przekladany przeklaman niema :D
Miki Civic
24-11-06, 10:15
ja moja D13B2 jadac z katowic w strone wisly bez zadnych problemow do 170-180 dochodze
Hikiel a z dużej przepaści to może i 200 by poleciała :D
mógłby ktoś życzliwy napisać ile ma na 4 tys rmp na dwojce? najlepiej z 2-3 osoby
dzieki pozdrawiam
REPTILE
marcin EZG
28-11-06, 20:26
Ok 60 km/h przy 4000
Ja wykrecilem w drodze powrotnej (jak ja kupilem) do domu 160 , to nie byl max .
Niedlugo ja przetestuje tylko mgla opadnie :mrgreen:
a ja ostatnio przeciągnąłem "trójkę"... doszedłem do 135 i mi się prosta skończyła... do 140 by dobił...
coop_cooper
28-11-06, 21:37
pompek, i co w końcu zrobiłeś, że zaczęła Ci normalnie chodzić, bo ja mam podobny problem ze swoją, na 4 pod niedużą górkę przy 80 km/h z trzema osobami na pokładzie nie idzie, na prostej na 5 ze 115 km/h do 120 km/h z 5 sek, nie wiem co się z nim dzieje, kiedyś było lepiej, ale też nie idealnie, leciałem już ok 160 km/h ale to było na obwodnicy Gdańska z górki :cry:
dzięki marcin, czyli wszystko OK tak mi sie wydaje, poza tym że ryczy od 3 tysięcy jak vtec ;-)
w sumie to sam nie wiem co dało największy rezultat... jest stożek z nawiewem ze zderzaka bez filtra w puszce... wycinany był kat... wymieniane świece... wymienione kable... i ogólne odmulenie (przedmuchanie)... poza tym ten silnik (przynajmniej mój egzemplaż) ma swoje "humory" (w końcu to Hania-kobieta :D )... czasem idzie jak burza i fajnie reaguje na pedał, a czasem jakoś tak nie chce jechać (i nie zależy to od rozgrzania silnika, temp. powietrza czy innych tam)... dobrze mu robi jak da mu się czasami w "****eczkę"... tak właśnie na dwójce do 80-90 czy na trójce do 130... no i humor się poprawia bo w rejonach 6 tys. to mały potworek się robi... i dźwięk silniczka wtedy miodzio... naprawdę brzmi jak by miał z 0,5 l więcej niż ma ;)
Ja wam chłopaki proponuje w tym przypadku tylko i wyłacznie swapowac!!!!
w przypadku posiadania d13 :D :lol:
w przypadku posiadania d13 n Laughing
no tak... :D problemw tym, że ja pytam poważnie... bo ja piszę o zaletach, fajnym dźwięku i dobrej dynamice przy wysokich obrotach, a tu, że swap... a że humorki ma... hmmm... czy to nie słodkie... d13 trzeba trochę pomieć... to tak jak w woju trzeba kotem pobyć :wink:
Dokladnie, najpierw chrzest z d13 a pozniej bedziemy myslec o jakims vtecu :)
marcin EZG
29-11-06, 17:24
no bo hondziawy w ogole sa glosne Frydzio:) a jak juz przekracza 4000 to istna wiertarka hehe i wtedy odrzut :))::)):
wtedy odrzut
prawie jak TypeR hahahaha
moim 1,3 grzałem 175km/h i mi sie droga skończyła mysle ze jeszcze dobiła by do 180 bo po silniczku nie było jeszcze słychac ze jest zmeczony!nic nie stukało pukało telepotało szła jak po torach, 1,3 nie jest złe jak na jazde po miescie po ulicach od swiateł do swiateł zjada wszystkich szybki start i prawie kazde ruszanie z miejsca koła sie krecą jak na lodzie:) jest poprostu pieknie a na trasie podjezdzam pod dupe pomerdam biegami gaz do dechy i BmW mam na ogonie:)
od swiateł do swiateł zjada wszystkich
Mnie nie zje...
Heheh tez mialem d13b2 ;) Calkiem niezly silnik lecialem autostrada 180 bez wiekszych problemow ale trzeba go cisnac wysoko zeby szedl.Co prawda palil tyle co moje qpe teraz ale frajda byla nieziemska no i ryk ze radio zagluszalo ;D Ogolnie milo wspominam trzeba bylo od czegos zaczac a tym przynajmniej sie (raczej) nie zabijesz.
od swiateł do swiateł zjada wszystkich
Mnie nie zje...
bo masz honde! a ja pisze o innych niemieckich trupach
marcin EZG
30-11-06, 22:04
kurde jakie kozactwo tutaj panuje heh:)ten ma dobre ale ten ma lepsze :)ej chlopaki nie macie sie co wstydzic za slabszych braci 1.3 heheh
np.astra 1.6 75km moze naskoczyc hondzie 1.3 A JA sam osobiscie wyjebalem espero:):):)
to was troche na ziemie sprowadze i to fiatem uno 1.4 siakies 700kg seria.mam takie bez kanapy i ze stozkiem i wydeszkiem, do pracy tym sie poruszam i *******ziela fajnie.d13 nie daje rady :twisted: do kjs-ów powoli to robie bedzie lepiej ;) myślałem o hondzi na rajdy własnie 1.3 ale padło na uniaka
to was troche na ziemie sprowadze i to fiatem uno 1.4 siakies 700kg seria.mam takie bez kanapy i ze stozkiem i wydeszkiem,
no fakt sprowadziłes! *****ałes teraz ostro po bandzie autem o 250kg lzejszym i jeszcze bez kanapy... zreszta jak mozna porównac fiata z honda? to tak jakby porównac Canarinios do reprezentacji Azerbejdzanu :wpale:
jeszcze bez kanapy
tak ta kanapa zdecydowanie przewazyla szale...
marcin_mlody
30-11-06, 23:59
Ja dziś testowałem swoje D13 na wisłostradzie... Doszedłem do 150km/h i przy pedale w podłodze silnik zgłosił veto... Dalej nie chciał jechać, wraz ze spadkiem mocy traciłem na prędkości ;/ Ale czułem że chce jeszcze pojechać bo silnik miał całkiem ładne obroty... Wiem że stać ją na więcej, tylko co się stało ? Czy to jest wada zapłonu, albo katalizatora tak jak wcześniej ktoś wspomniał ?,,,
marcin EZG
01-12-06, 15:32
to was troche na ziemie sprowadze i to fiatem uno 1.4 siakies 700kg seria.mam takie bez kanapy i ze stozkiem i wydeszkiem,
no fakt sprowadziłes! *****ałes teraz ostro po bandzie autem o 250kg lzejszym i jeszcze bez kanapy... zreszta jak mozna porównac fiata z honda? to tak jakby porównac Canarinios do reprezentacji Azerbejdzanu :wpale:
popieram!! trzeba miec jeszcze klase heheh
a ta kanapa przewazyla o wszystkim hehe
jezdzilem uniakiem prawie 5 lat i z perspektywy czasu porownujac do civica uwazam ze to smietnik nie obrazajac nikogo:)
smietnik ale zapier.... i w okręgowych tylko od micry dostał ten smietnik! to wiem ze miedzy samochodami przepasc jest,wiem bo mam hondzie ale do rajdów uno lepsze jak dla mnie niz 1.3 hondy :roll:
marcin EZG
01-12-06, 16:07
no ok:)ale uwazam ze 'normalne' uno 1.4 moze zrobic kupe:)
Witam
Mam D13B2 po autostradzie niemieckiej 190 km/h i jeszcze dawała rade :))
1.3 kat :) oczywiscie benzyna - nigdy lpg szkoda tak malego silnika na Lpg
Moim d13b2 do 150km/h dochodze szybko, do 160 duzo dluzej.....jechalem juz 165 ale drogi mi zabraklo....mysle ze 170 to bylby jej koniec :twisted: . Nie dawno kumpel golfem II 1.6td chcial sie scigac... jak myslicie hondzia dala by rade??
Taz, golf II 1,6 td nie ma w ogole podjazdu do d13b2... moze to tylko 1,3 ale to HONDA :twisted: spokojnie sie ustawiaj na kreske 8) takie moje zdanie :roll:
Taz, ja ostatnio spod swiateł wyłoiłem Golfa IV TDI wieć bez obaw
co tak malo? moim 1.4 jachalem 210 i jeszcze by sie dalo, bo mialem 5.5k rpm, ale sié droga "skonczyla", ale to VIgen. Chociaz myslalem, ze nie ma az takiej róznicy...
kurcze, wygláda jakbym sié przechwalal, a chodzi mi o tá róznicé tylko, serio :wink:
moim 1.4 jachalem 210 i jeszcze by sie dalo, bo mialem 5.5k rpm, ale sié droga "skonczyla", ale to VIgen.
no ja mysle ze raczej odciecia na 5 nie zlapiesz na drodze :) bo wtedy to mialbys pewnie z 240 przy Twojej skrzyni ;)
pozdro
moja idzie 175km/h :)
na prostej do Świecka po wybojach.... strach w oczach ;)
MlodyS2000
21-12-06, 11:29
ja bym ja rozgrzal dobrze i potem pocignol jej do 9 tys ,ja swoja 13 b2 jechalem 185km/h po wymianie wszystkich filtrow ,siwec ,paskow itp.te auta lubia wyskoie obroty .pyk
ja bym ja rozgrzal dobrze i potem pocignol jej do 9 tys
....i po paru razach zaczal szukac nowego silnika, zakladajac idiotyczny temat "padli mi silnik"
Zdrowa 1.3 powinna osiągać na prostej drodze 175km/h. To na obrotku z 5400-5500 obr na 5iątce. Zapewne można pojechać pod 200ście przy ponad 6000 tyś ale to już warunkuje jakość paliwa, na jakiej drodze pociskasz,czy jest lekko z górki itd.
marcin EZG
22-12-06, 15:25
dokladnie :) pociagnał by do 9100 obr albo niech sobie dorysuje wieksza podzialke
wojtus1199
30-12-06, 13:47
dzisiaj u siebei zauwazyłem na bagnecie ze w oleju są jak by pecherzyki powietrza, czyli co uszczelka pod głowicą do wymiany? wczesniej pisalem ze waz górny chłodnicy jest twardy po mocnym rozgrzaniu, a teraz mi w nim dziurka sie zrobiła. Ile kosztuje uszczelka i robota o ile to jest wogóle to?
ja za wymianę uszczelki z planowaniem głowicy zapłaciłem jakieś 6-7 setek chyba, nie pamiętam dokładnie...
Nie wiem jak to wygląda w 1,3, bo mam d15b2, którym na IV biegu gnałem 185km/h i jeszcze się nie zachłysnęła ale już był czas na V. No i wszytko seryjne. 8) Pozdrawaim.
Taz, ja ostatnio spod swiateł wyłoiłem Golfa IV TDI wieć bez obaw
bez przesady, sdi to jeszcze rozumiem, ale tdi nie ma bata
Moja rozpędzam na 4 do 140 pakuje 5 dochodzi do 155 i więcej nie chce :/ A silnik pracuje sobie jeszcze lajtowo... przejechane 240 000 KATa nie wyjmowałem jeszcze i podejżewam ze nikt do niego nie zaglądał.. Myślicie że wywalenie kata pomoże? nie przyczepia sie jak pojade do przeglądu że kata nie ma? A tą plastikową poprzeczke przy wlocie powietrza do filtra mam wywalić ? Po co ona ?
wywal kata jeśli nie masz w dowodzie wpisane civic 1.3 KAT. róznego rodzaju zwężki i sitka też możesz wywalić... Ja ostatnio swoją jechałem 200 licznikowe na IV biegu a na obrotku było chyba 7000 rpm poszłaby pewnie więcej ale mi się dobra droga skończyła :P
Wywaliłem poprzeczke tą obok właśnie... zaje... różnica nie zastanawia sie juzż na 2 przy wciśnięciu gwałtownie gazu a 140 ma w chwilunie :D ale za dóży ruch na testowanie a o jakich siteczkach mówisz ?? Co jeszcze warto wywalić? Strumienice odbieram jutro i odrazu zakładam.
sitko to co jest na gaźniku, strumienicy nie wkładaj bo Ci osiągi zmaleją (trzebabyło troche poczytać forum) zwykła rurę sobie zamontuj o sr zew chyba 47 mm.odblokuj drugą przepustnicę i zaciśnij wezyk nr 3. A jak już wsadzisz wałek z d14 i kolektorek z d16z6 to już zupełnie inne auto. d15 nie ma z Tobą szans na 400 m :P
Yh tylko ja już ją zamówiłem :/ A jak wyjme to sitko to nie zasyfi sie tam nic? O jakie przepustnice chodzi? Czytałem wczesniej na forum ale ciezko rozkminić wreszcie co lepsze jedni piszą tak a inni inaczej :/
wszystko jest na forum wystarczy poczytać: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=4255
polecam również to: http://www.civic4g.pl/forum/topics9/173.htm
Oddałem strumienice bo byla ****... dziadostwo wypaćkane srebrzanka... teraz usiłuje znaleźc gdzieś rure odpowiedniej średnicy
witam ja swoim jechałem póki co 160 na A4 specjalnie nie wciskając w podłogę więc jeszcze nie wiem jaki jest max czas sprawdzić fakt ale nie ma kiedy.ale wypowiedzi niektórych mnie zaskakują 160-170 coś maławo.powiem tak wcześniej miałem seicento sporting bez żadnych udoskonaleń jedyne co miałem to troche podciągnięty silnik,oponki niski profil 195 i lekka gleba ja nim pojechałem 192 km/h droga a4 bez wiatru lekko z górki(kumpel passatem jechał obok dlatego wiem ile jechałem)(tylko mi tu nie wyskakiwać co ja porównuje tak tylko sypłem wzmiankę honda zawsze górą).pozdro
Sorki, ale nie ma bata żeby pojechać seicento więcej niż 150. sprawdziłem to w programie cartest2000. Poprostu ma odcinkę przy 6000 rpm i na piątce przy tych obrotach ma własnie 150 km/h. No chyba że przesunąłeś odcinkę na 7000 rpm, ale to i tak dużo już by nie dało bo autko nie ma momentu żeby już przyspieszać dalej... Liczniki przy dużych prędkościach mogą już sporo przekłamywać. Najlepiej by było jakbyś jechał swoją hanią i ktoś twoim seicento obok i byś sprawdził czy seicento jest szybsze. Stawiam browara że nie :aloha: . Dodam Tylko że ten sam program po wpisaniu dokładnych wartości dla mojego samochodu z wykresu z hamowni pokazuje mi prędkość maksymalną 190 km. Licznikowo miałem 200 więc pewnie tak naprawdę miałem ok 190...
sportingiem mozna jechac 190, seria z dedykowanym przelotem sebringa, to wszystko, laczki wieksze wiadomo, wiec 10km mozna odjac tak czy tak 180 pojedzie
słucha
orki, ale nie ma bata żeby pojechać seicento więcej niż 150. sprawdziłem to w programie cartest2000. Poprostu ma odcinkę przy 6000 rpm i na piątce przy tych obrotach ma własnie 150 km/h.
6000 to ma zwykły sej!!! obrotomierz ma 8 tysiaków mi szedł do końca!!!!!
no to ja powiem tak cintka jak miałem wcześniej 150 jechałem a seicento sporting 150 jakaś bzdurka pogadaj z ludźmi co mają te autka powiedza to samo.pisałem jechał obok mnie passat a ja miałem zdrowo poza licznikiem licznik w sportingu ma 180. obrotmierz pokazywał maxa (odcinke miałem przy max obrotach poprzedni własciciel troszke przy nim kopał ale częsci seryjne chyba że faktycznie nie wiedziałem o tym silniku wszystkiego wkońcu nie rozebrałem go na części pierwsze)Seja niestety już nie ma, moja Żona miała POWAŻNY WYPADEK dwa auta do kasacji. naszczęście żadnych poważnych uszczerbków na zdrowiu!!!! pozdro
apropos właśnie sprawdzałem filmik na kamerce jak jechałem ze spodka z żoną sejem w tamtym roku i akurat wtedy przy prędkości 160 miałem 5 tysięcy obrotów na piątce (i nagle spojrzenie żony na licznik i krótkie ale głośne zwolnij!!! ) hihi
jakby nie było civici 1.5 mają obrotomierz 9000 rpm a odcinkę mają przy niecałych 7000 rpm... znalazłem taki jeden filmik ale z cinquecento: http://pl.youtube.com/watch?v=eOBPSYh5sKo
gościu ledwo 140 osiąga a do 190 jeszcze długa droga... a w cinquecento to przecież jest ten sam silnik i dodatkowo cinquecento jest o ok 30 kg lżejsze... Może ktoś Ci załozył silnik 1.2 16v albo miałeś turbo bo ostatnio dużo takich fiacików jeździ :). Miałem kiedyś cinqucento tyle że 700 i nie chciał iść więcej niż fabryka mu dała czyli 125 km/h a była to nówka z salonu. A tu dane techniczne seicento 1.1: http://www.fiat.pl/index.php?pid=32&id_model=2&id_ver=2
koniec OT. Pozdrawiam
O które dysze chodzi bo nie kminie :/ Z tym odblokowywaniem...
"Ford gówno wort, a FIAT jego BRAT"
Zatem wróćmy do Hondy!
http://www.grupa-wroclaw.pl/2005/forum/viewtopic.php?t=218
No już chyba prościej się nie da...
marcin EZG
24-08-07, 18:19
pogieło was z tymi Fiotami ;) wracamy do hondy....
kris-cf napisał/a:
Taz, ja ostatnio spod swiateł wyłoiłem Golfa IV TDI wieć bez obaw
bez przesady, sdi to jeszcze rozumiem, ale tdi nie ma bata
wszystko jest mozliwe,zalezy od kierownika,jednego i drugiego.
odrazu mowie ze szukalem ale nie znalazlem.chodzi mi czy tez da mi cos wyciagniecie tego sitka z gaznika w D15B2, albo szkoda fatygi?
mistrz1988
25-08-07, 10:20
sory ze powracam do tego fiata ale mój wujek ma cinqucento 700 1994 rok i koles co napisał ze mu poszło 125km/h to mnie rozsmieszył bo ja jechałem z wujkiem 150km/h ale wiecej juz by nie poszedł
4 lata miałem to cinquecento, kupion w salonie przeze mnie. Czy naprawdę uważasz że mając 30 KM wyciągniesz 150 km/h. Ludzie ja wam mogę powiedzieć że skodą 105 jechałem 200 bo mi tak licznik pokazywał, wierzycie w to?? Same opory przy predkości ok 150 wynagają ok 50 km, gdzieś widziałem taki wykresik fajny ale nie wiem gdzie. Nie piszcie bredni!!
Polecam lekturę: http://www.pumaracing.co.uk/TOPSPEED.htm
żeby jechać te 150 km/h trzeba mieć conajmniej 50 KM więc sami widzicie...
A to sitko to całe wykręcić ? Czy poodginac te ząbki i wyjąć?
ja obecnie wywaliłem same to sitko z środka, odgiąłem blaszki i wyciągnąłem bo ta obudowa była mi potrzebna do przymocowania puchy z d15b2 bo zrobiłem sobie home made CAI
Spoko też odegne.. reszta niech zostanie.. Heh dobry patent Przeglądałem fotki :hinczyk:
Zaskakujące właśnie testowałem Cifa 160 na 4 biegu wrzucam 5 a on ślicznie przyspiesza ;) A wyjąłem tylko tą plastikową poprzeczke :d Kat sitko i cala reszta nie ruszane...
Moja rozpędzam na 4 do 140 pakuje 5 dochodzi do 155 i więcej nie chce :/ A silnik pracuje sobie jeszcze lajtowo... przejechane 240 000 KATa nie wyjmowałem jeszcze i podejżewam ze nikt do niego nie zaglądał.. Myślicie że wywalenie kata pomoże? nie przyczepia sie jak pojade do przeglądu że kata nie ma? A tą plastikową poprzeczke przy wlocie powietrza do filtra mam wywalić ? Po co ona ?
Ja bym zaczął od katowania na czwórce, bo trochę zbyt wcześnie odpuściłeś. Na 5 to druga przepustnica się otwiera chyba dopiero gdzieś w okolicach 150-160. Ja swoim cudem pociągnąłem do 170 na czwórce, dałoby rade jeszcze kilka kilo dodać, ale się droga kończyła. Piątka nie służy do przyspieszania, tylko do zmniejszania obrotów.
co ty gadasz ? na 4 rozpędzać Heh dobre te Japońskie silniczki :chinczykk: Można kręcić i krecić a im ciągle mało.. Boje się kręcić tak wysoko ze cos poleci :/ Że ten silnik odleci i wyląduje w kazachstanie i go już nie znajdę :(
jak dobrze przeszukasz forum to znajdziesz odpowiedz że 5 bieg jest nad biegiem tzn dla oszczednej jazdy. Na 4 Hania pojedzie tyle co fabryka dała.
Yhy ale jakoś szkoda mi ją tak męczyć :/ Wywyaliłem dzisiaj sitko ;)
Brr a teraz musze sie rozstać z nia na jakiś tydzień bo reperaturki trzeba wstawić i wymalować :/
jakie męczenie, d13 zaczyna jechać dobrze dopiero od 5000 rpm, czyli w przypadku 4 biegu to jest od 140 km/h w zwyż. Przy 7000 rpm na 4 biegu jest już prawie 200 :).
Dla tych uzytkowników, którzy chcą pojeździć dynamicznie D13 a nie mają obrotomierza polecam zmieniać biegi przy następujących prędkościach:
I - 60
II - 100
III - 140
IV - aż do 200 jesli komuś tyle pójdzie...
Tak jak wspomnieli koledzy V bieg jest tylko do ekonomicznej jazdy. Hondy są specyficzne i zaczynają jechać przy tych obrotach, przy których większość samochodów kończy już przyspieszać i nie mówię tu o dieslach tylko o samochodach benzynowych.
a jaka jest różnica między małym gaźnikiem a tym większym? Bo jak szukałem swojej niuni to oglądalem 1.3 i niektore miały mniejsze gaźniki... A tak wogóle to oglądnąłem z 15 civic'ów i tylko 2 nigdy nie były bite :/ mój i jeszcze taki jeden z przegłóbem do roboty... Ciężko znaleźć całego :/ Szkoda ze akórat 1.3 się trafił a nie 1.6 Ale zawsze to hania :)
Wysokie obroty to nie jest męczenie silnika. Te silniki zostały stworzone właśnie do takiej jazdy. Jak go nie kręcisz wysoko to się muli. Trzeba tylko pamiętać że przy wysokich obrotach silnik musi mieć odpowiednie warunki pracy. To znaczy silnik musi być odpowiednio rozgrzany, olej powinien być możliwie najlepszej jakości, świece i kable również powinny być w stanie bdb. Odpowiednie ciśnienie w oponach i wtedy nie straszne nam czerwone pole (pod warunkiem że się ma obrotomierz ;))
Nie ma czegoś takiego jak mały gaźnik i duży gaźnik w d13b2. W każdej 1.3 jest taki sam gaźnik. Chyba że mając na myśli mniejszy gaźnik masz na myśli dwupunktowy wtrysk w hondzie 1.5 d15b2. Róznica jest taka, że 1.3 ma 75 KM a 1.5 ma 90 KM (w dużym skrócie).
Heheh nie ma sie obrotka :p Ale dokręciłem ja dzisiaj w krk tak jak kolega napisał :D Miałem wrażenie że ten silnik nie cierpi tylko się cieszy ;) Jak *******alałem na balice 190 :)
[ Dodano: Wto 28 Sie, 2007 ]
Yh łepek mówił że w mojej jest wysoko ciśnieniowy... co to takiego? Oglądałem wiele cifów i w pozostałych były też gaźniki tylko ta pucha mniejsza była
Tak jak mówię, pucha większa to gaźnik i silnik 1.3, pucha mniejsza to dwupunktowy wtrysk silnika d15b2. W chwili obecnej mam mniejszą puchę z silnika d15b2 w swoim d13. Jest tylko jeden typ gaźnika w d13.
Yhy... lepsiejszy wtrysk co nie ? Dóżo roboty z przekładaniem?
Znasz kogoś w krakowie kto zainstaluje pełen wtrysk? Jakie to koszta?
[ Dodano: Sro 29 Sie, 2007 ]
co sądzicie o tym?
http://www.czescionline.pl/tuning.php?szczegoly=1&marka=11&szukaj_rodzaj_id=48&szukaj=2&cur_page=1&post_czesc_id=3462
Warto? czy lepiej stożek i kwasówe?
Moim zdaniem nie warto. Przyrost mocy z tego będzie żaden, no chyba że stary filtr już nei dawał rady, ale nie odczujesz różnicy między tym filtrem i innym zwyczajnym kartonem za 30zeta. Jak już chcesz inwestować to w stożek, a nie takie półśrodki.
tak tez myślałem, ale boje się że przez stożek zasyfie gaźnik :/
A czym się rózni stożek od tej wkładki?? Tylko miejscem montażu, a najlepiej będzie jesli ten stożek pojawi się w zderzaku... Kolega też miał tą wkładkę i to przez nią własnie syf do gaźnika się przedostawał ponieważ ta wkładka jest nieco niższa od seryjnego filtra...
Jest tylko jeden typ gaźnika w d13.
Małe sprostowanie dla ścisłości, jest jeden typ gaźnika w D13 ale tylko w jajkach. W 4genach były też silniki D13B1 i miały zupełnie inny gaźnik. Nie wiem teraz czy jest większy, czy mniejszy (raczej to drugie), ale na pewno jest inny, chociażby ze względu na brak miliona rurek podciśnieniowych.
Piszę to, bo jogal napisał ogólnie o silniku D13, a przekładki w końcu się zdarzają (nawet takich maleńkich silniczków ;) ), więc w jajku ktoś może mieć inny gaźnik.
Tak w d13b1 jest inny gaźnik, ale podobny, niema tylu podciśnień i ssanie ma ręczne. Ale rozmiar puchy jest raczej ten sam. Wydaję mi się że w d13b2/b1 rozmiar puchy jest taki sam, a jak wiadomo na pierwszy rzut oka po podniesienu maski widać tylko tą dużą puchę... Kolega coś wspominał właśnie coś o rozmiarach puchy - jedne miały większe a inne mniejsze i dla tego wywnioskowałem, że chodzi o d13b2 i d15b2. Niech kolega jeszcze napisze czy ma jajko czy żelazko ;)
Mam ten sam problem co "pompek" na początku:
też mam D13B2, 1994 rok i mam ten sam problem co Ty na początku, ale od początku...
Obecnie jadąc sam, prędkość max to 140, potrzebuje jeszcze minuty do 150.. więc zaliczam 140km/h.
Jestem po wymianie sondy na KKG, kopułki i palca, filtry oleju, paliwa, powietrza - wymienione, usunąłem sitko nad gaźnikiem, usunąłem belkę w puszcze filtra udrażniając przelot powietrza, otworzyłem jeden dolot gaźnika usuwając ruchomą lotkę.... i nadal 140 km/h...
Jedyne nad czym teraz myślę to wywalenie kata i regulacja zaworów...
Co Wam najbardziej pomogło??
Mój trop jest dobry?
też chciałbym zobaczyć 170 km/h :-))
POMOCY !!
Mi najbardziej pomogło wywalenie tej plastikowej poprzeczki przykręconej wewnatrz puchy tam gdzie powietrze wlatuje Taki szlaban dla powietrza :p Wywal to I sitko tez.
Jajko mam jak wstawie reperaturki w pomaluje to dodam fotki :) Bo nadkola z tyłu bieże i zdecydowałem sie na reperation :D
Słuchajcie ! To działa!
Nie jestem jeszcze do końca zadowolony, ale z pewnością jest to krok milowy w osiągach.
Usunąłem prawie wszystko co mogło przeszkadzać przelotowi powietrza.
Usunąłem poprzeczną plastikową listewkę w puszcze filtra (ta przy samym styku rury z puszką), dalej sitko nad gaźnikiem. Wykręciłem górną blaszkę z przepustnicy - kompletnie ją otwierając i zatkałem magiczny przewód nr 3 :-), dzięki czemu pierwsza przepustnica otwiera się o wiele wcześniej.
Cały gaźnik przeczyściłem płynem do czyszczenia gaźników, rurę dolotową powietrza wymyłem od środka - usuwając przyklejony kurz, wyczyściłem silniczek krokowy.
Reszty nie ruszałem, bo płyny ustrojowe i filtry były wymieniane, kopułka z palcem jest nowa, lambda również.
Ogólnie do 100 km/h w 12 sek... hitu nie ma ale to tylko 1.3..
na I biegu do 50
II do 110
III do 140
IV do 160
a V ... już tylko na podtrzymanie prędkości... już nie ciągnie.
Nie wiem ile koni auto przez to zyskało, ale różnica jest kolosalna, bo wcześniej dochodziłem do 140 km/h, a do setki było coś koło 15-16 sek...
Ale jedno mam spostrzeżenie..
Po zaciśnięciu przewodu "trójeczki" :-)) auto nie ma już tego dopału na II i III biegu, które było wcześniej czuć, ale w miarę równo rwie do przodu. No i pomyślałem jeszcze....
Większość z nas kupiła auta po przebiegach 160-180 tys i 13-15 latach użytkowania w niemczech... a my te auta usprawnimy i dobijemy po kolejnych 20-30 tys przebiegu, lub jeszcze szybciej, jeśli auto poczuje nieodpartą pokusę spotkania się w czymś twardszym od siebie samego .... Trochę mnie to martwi.
Pozdrawiam
ps.
może pokusić się o usunięcie kataryny? albo wymianę wałka z d14 ??
skoro wczesniej miales max 140 na h i 16s to miales po prostu zamulona sztuke, kazda zdrowa 1.3 bez takiego grzebania pojedzie do setki w 11s, przynajmniej powinna
Wykręciłem górną blaszkę z przepustnicy - kompletnie ją otwierając i zatkałem magiczny przewód nr 3 :-), dzięki czemu pierwsza przepustnica otwiera się o wiele wcześniej.
To co tu napisałeś to jest nieprawda, ponieważ węzyk nr 3 słyży do wcześniejszego otwierania 2 a nie pierwszej przepustnicy. Pierwsza przepustnica otwiera Ci się jednoczesnie z naciskaniem na pedał gazu. Chłopaki odblokujcie sobie drugą przepustnicę a wtedy zobaczycie co to znaczy fajna jazda d13. Dla porównania tak jeździ moje d13: http://itm.pcz.pl/~jogal/d13b2-jogal.avi (licznik pokazuje mi o 8 za dużo i droga nie była idealnie prosta, leciutko z górki było można powiedzieć)
marcin EZG
31-08-07, 21:46
Yhy... lepsiejszy wtrysk co nie ? Dóżo roboty z przekładaniem?
Znasz kogoś w krakowie kto zainstaluje pełen wtrysk? Jakie to koszta?
[ Dodano: Sro 29 Sie, 2007 ]
co sądzicie o tym?
http://www.czescionline.pl/tuning.php?szczegoly=1&marka=11&szukaj_rodzaj_id=48&szukaj=2&cur_page=1&post_czesc_id=3462
Warto? czy lepiej stożek i kwasówe?
heh a co ten filtr ma niby dac?????!!!! chyba ubytek dobrej kasy z portmonetki ;)
[ Dodano: Pią 31 Sie, 2007 ]
skoro wczesniej miales max 140 na h i 16s to miales po prostu zamulona sztuke, kazda zdrowa 1.3 bez takiego grzebania pojedzie do setki w 11s, przynajmniej powinna
dokladnie!!!
Ja nie odblokowywałem przepustnicy bo boje sie za to brac :speszony: że coś spapram :/ Ale i tak *******ala 170 i ulica mi sie kończy :d Dzisiaj scigałem sie z CBR siedziała mi na dupie ale niewyprzedził mnie łepek :) Bo pocisnąłem na maxxa Pewnie to 600 była heh gdyby nie rądo i chamowanie to pewnie zaraz by mnie łyknął
Witam kolegów :afro:
Mam taki problem z moja Hanią a mianowicie, vmax to 140-150 km/h powiem tak auto na zimnym silniku jeździ tak jak powinno ma kopa i ładnie sie wkreca co innego jak juz sie motor nagrzeje robi sie wtedy niesamowitym mułem ze az płakac sie chce a dodatkowo pali mi 11 litrów gazu mimo ze śruba na węzu gazowym skrecona jest tak aby jeździł ekonomicznie. Nie wiem, juz naprawde nie wiem tak przeciez nie moze byc.....
marcin EZG
02-09-07, 14:19
Ja nie odblokowywałem przepustnicy bo boje sie za to brac :speszony: że coś spapram :/ Ale i tak zapier#### 170 i ulica mi sie kończy :d Dzisiaj scigałem sie z CBR siedziała mi na dupie ale niewyprzedził mnie łepek :) Bo pocisnąłem na maxxa Pewnie to 600 była heh gdyby nie rądo i chamowanie to pewnie zaraz by mnie łyknął
:bicie: :bicie: rozj..es mnie koleszko, stwarzasz zagrozenie na ulicy
i to rądo,chamowanie .... :box: lepiej wez sie za książki bo rok szkolny sie zaczął
wywal ten gaz najlepiej, to będzie hanka jeździć dobrze. A jesli myślisz, że jak zakręcisz na maxa gaz to hanka Ci będzie mało paliła to jesteś w błędzie. Żeby jechać auto potrzebuje gazu. Nie widzę innego wyjścia jak jechać do gazowników na regulację...
Ja nie odblokowywałem przepustnicy bo boje sie za to brac :speszony: że coś spapram :/ Ale i tak zapier#### 170 i ulica mi sie kończy :d Dzisiaj scigałem sie z CBR siedziała mi na dupie ale niewyprzedził mnie łepek :) Bo pocisnąłem na maxxa Pewnie to 600 była heh gdyby nie rądo i chamowanie to pewnie zaraz by mnie łyknął
:bicie: :bicie: rozj..es mnie koleszko, stwarzasz zagrozenie na ulicy
i to rądo,chamowanie .... :box: lepiej wez sie za książki bo rok szkolny sie zaczął
Heh a skąd ty wiesz ‘’koleszko’’, Jaka była ów droga, która była godzina i jakie natężenie ruchu?
Eh a z tymi książkami to już w ogóle kupa śmiechu… Jesteś nauczycielem i każdego masz za gówniarza :afro: ??
Moja nauka niestety polega na tym ze pracuje w systemie 4 brygadowym i jednocześnie się uczę:/, Ale to raczej Hondy nie dotyczy… :chinczykk: Do tej pory nie spowodowałem wypadku drogowego ,nie otrzymałem również mandatu Panie władzo.. A z bzykiem ścigałem się około 22 kiedy to wspomniana droga była pusciótka.. A do ronda oboje lajtownie zahamowaliśmy,w tym przypadku nawet takie bardziej ‘’Zwolniliśmy’’.
‘’Za wszystkie grzechy serdecznie żałuje i postanawiam się poprawić’’
to jescze przepros swoj samochod ze jezdzisz dynamicznie na zimnym silniku. jezeli robisz tak notorycznie to dlugo nim juz nie pojezdzisz. nie traktuj tego jako ataku na siebie
Z tym zimnym silnikiem to pomyłeczka chyba ;) Nigdy nie gnam na zimnym silniku... A tacy któży gnają powinni założyć wspulny temat z tymi co palą gume :p A temat powinien mieć tytuł Dentyści w akcji !! :aloha:
pytalem strone wczesniej i nikt mi nie odpowiedzial :( wiem ze to nie temat o d15b2 ale nie bede zakladac nowego tematu.chodzi mi czy da mi cos jak wyciagne te sitko nad przepustnica jak robia to koledzy majacy d13
piotrstrojek
03-09-07, 15:47
Może dać, ale nie musi... myślę że więcej osiągniesz jak wywalisz standardowy filtr i wrzucisz stożek, ale nie spodziewaj się że z 90 koni zrobi Ci się Bóg wie co...
wyrzucenie sitka na pewno nie zaszkodzi.. bo niby przed czym ono chroni... kamień ma Ci wpaść??
co najwyżej, ale to sytuacja nieprawdopodobna i extremalna.. kawałek ukruszonego filtra... ale my przecież dbamy o Hanie i filtry często wymieniamy, prawda? :d
Alchemiq, skoro jakis skośnooki tak wymyslil to widocznie tak musi byc ;) jakiejs rewelacji po tym zabiegu nie bedzie wiec po co ryzykowac??
poza tym mysle, ze nie ma co kombinowac w d13b2... I tak to za wiele nie da... D13B2 ma sobie spokojnie cykac i dluuuugo sluzyc wlascicielowi... To naprawde dobra i trwala jednostka ale malo rozwojowa jesli chodzi o "tuningi"... Wedlug mnie ten silnik jak na 1,3 robi swoje... A jak czytam ze ktos butuje na zimnym silniku to slabo sie robi :bicie: :djablek:
chłopaki prosze Was nie mówcie, że 1.3 jest nie rozwojowy. Silnik ten jest specjalnie zdławiony do tych 75 KM. Po zdjęciu blokady z 2 przepustnicy i wywaleniu tych wszystkich sitek ma się już ok 85 KM, jak do tego dołożycie sobie wałek z d14, zrobicie dolot i wydech przelotowy to ma się już prawie 100 km. Aby osiągnąć tyle koni musiałem wydać 900 zł, co chyba nie jest kwotą kosmicznie dużą. Spróbujcie w jakiejś innej Hondzie 5 gen za tyle kasy podnieść moc o prawie 25 KM. Autko zamiast 11.5 do setki seryjnie ma niecałe 9s, więc nie mówcie, że nie opłaca się usprawniać tego silniczka. Dodam jeszcze że auto mam już 2.5 roku i mimo tych przeróbek nadal jest bezawaryjne i nie spala ani grama oleju mimo kręcenia go do 8000 rpm... Jeśli komuś wystarcza te 75 km to prosze bardzo, nie nakłaniam nikogo do zwiększania dynamiki auta a jednocześnie do obniżenia spalania. Chcecie mieć serię to miejcie, ale nie mówcie, że to auto jest słabe i do niczego się nie nadaje...
jogal narobiłeś mi smaku na spróbowanie tego u siebie ;)
ale nie mówcie, że to auto jest słabe i do niczego się nie nadaje...
tak jest,mądrze piszesz-troche chęci,niewielkie pieniądze i d13b2 objeżdza nie jedno d15b2,nawet seryjne d15b7...wiadomo,ze seryjny d13b2 jest słabe,jednakze proste modyfikacje opisane na tym forum w połaczeniu ze standardowym odmulaniem-czyli wywalenie kata,końcowy sportowy(nie koniecznie przelowtowy)+kolektor od d16z6+choćby nawet jakiś niedrogi filtr stożkowy-wszystkie te rzeczy w połączeniu ze sobą potrafią sprawić,ze honda wyposażona w ten silnik zaczyna sie odpychać,naprawde sprawnie odpychać.Piszący na forum userzy,ze "d13b2 do niczego sie nienadaje,jest słabe i wogóle"twierdze,ze mają conajmniej d16-stki,b-serie itd.bo w tych jak wiadomo,jest kolosalna róznica w osiagach i d13b2 bezwzględu na dokonane modyfikacje nigdy im nie dorówna...ale... :hinczyk:
marcin EZG
03-09-07, 21:00
Dzisiaj scigałem sie z CBR siedziała mi na dupie ale niewyprzedził mnie łepek moze to Jawa byla? co jak co ale CBR600 objechala by ciebie czy mnie jak tylko chce.Kurcze nie lubie takiego wciskania ciemnoty :d
witajcie!
temat o osigach D13b2 a tu widze maly problem z kolega!!! tez mialem kiedys problem z silnikiem! otoz odpalalem ja i było ok a jak tylko ssanie jej sie konczylo to zaczynała pierdziec kaszlec i zdychala!!! byłem przrazony!! ale do momentu gdy ppomyslalem!! otoz autko jak jest na ssaniu ma wieksza dawke paliwa normalne!!! rozregulowany gaznik to jest to pomyslalem! zla mieszanka paliwa z powietrzem ustawilem gaznik i jest ok i zapieprza jak krolik po koksie 195 km/h na 15" kapciu! pisze głownie z jednym zapytaniem! kolezanki i koledzy powiedzcie mi jak ja podniesc moc Hani na gazniku! podobno cos trzeba zatkać itp. prosze o pomoc i jesli mozna o jakiś schemacik !!!
pozdrawiam was ziomy z pod znaku [H] !!!!!!!!!!!
FACETTTTTT nausz sie szukac, ile masz lat?
http://www.civicklub.pl/fiteksty/TEG3-D13B2.doc
Dzisiaj scigałem sie z CBR siedziała mi na dupie ale niewyprzedził mnie łepek moze to Jawa byla? co jak co ale CBR600 objechala by ciebie czy mnie jak tylko chce.Kurcze nie lubie takiego wciskania ciemnoty :d
Heh :) z tym że on ruszał z pod sklepu zapewne cebra była zimna :P A ja juz na 2 popylałem ,jak tam przejechałem i on wtedy ruszył za mną no to ja też but :) Nom ale cbr to była bo znam łebka... Normalnie od zera cebra ma pewnie poniżej 4 do 100 takze zobaczył bym tylko znikający punkt ;) Tak czy tak nie dogonił mnie a oboje dołożyliśmy do pieca :chinczykk:
[ Dodano: Pon 03 Wrz, 2007 ]
Okazuje sie że kompletny solidny układ wydechowy wcale nie musi byc drogi...
Zobaczcie napisałem do nich pare dni temu.....
''Witam.. interesuje mnie kompletny sportowy układ wydechowy do Hondy civic D13B2 jaki jest koszt zbudowania przez was takiego układu?''
''Ok. 1200zł z jedną końcówką okrągłą 100mm z montażem (bez kolektorów). ''
Serdecznie pozdrawiamy,
ZT Zastec Tuning
To ja za swój układ wydechowy zapłaciłem 450 zł, a składał się on ze zwykłej rury aluminiowanej 50 mm, tłumika środkowego przelotowego od golfa III 130 KM (50 mm) i końcowego tłumika przelotowego km malon turbo ala mugen też 50 mm średnicy. Oczywiście cena którą podałem to cena z montażem. Do tego dokupiłem kolektor 4-2-1 by ebay za 285 zł. Czyli za niecałe 750 zł mam kompletny układ wydechowy wraz z kolektorem. Wydaje mi się, że nie warto przepłacać za montaż układu w jakiejś firmie tuningowej...
Dobra Jogal ale powiedz lepiej ile Ci pali d13b2 po tych zabiegach :agent: szczegolnie zdjecie blokady z 2 przepustnicy... Nie mowie ze idziesz zla zdroga czy cos, bo przeciez to Twoj samochod...
Mam nadzieję, że to zaspokoi Twoją ciekawość: http://www.spritmonitor.de/en/detail/170345.html
Zawsze tankuję do pełna, a statystyki prowadzę od lutego. Powiedz mi, ze Twoja też tyle pali... Przypominam tylko, ze od odblokowania drugiej przepustnicy to pali więcej wtedy i tylko wtedy gdy wskazówka obrotomierza znajduje sie powyzej 5000 rpm i pedał gazu jest wciśniety w podłogę, a nie sądze żebyś tak jeździł na co dzień. W jeździe normalnej czyli do około 3000 rpm autko spala o wiele mniej po tych modyfikacjach...
Jezeli rzeczywiscie tyle pali to gratuluje :hinczyk: Moja w cyklu mieszanym zlopnie literka, czasem 1,5 L wiecej... A tabelka fajna, nie wiem czy sam nie zaczne jej prowadzic... I peace ziom, tylko zadalem pytanie, i nie bylo ono ironiczne :piwo2:
A ja dalej nie rozdziewiczyłem tej przepustnicy.. :) Nie mam klucza dynamometrycznego a gaźnik to wolałbym dociągnąć książkowo później.. może jak pojade do regulacji zaworow to każe sobie wyczyscić np gaźnik a przy okazji wywalić blokade
[ Dodano: Pią 07 Wrz, 2007 ]
Yh, niunia coś ciężko mi się grzeje.. jak już sie zagrzeje do 1/3 a zapne jej piatke to po dłuzszym odcinku temperatura silnika spada i jest 1/4 Myślicie że założenie poprzeczki cos da?
nie zakładam nowego tematu bo może już to było. niedawno kupiłem civica 1,5 od 3 tysięcy bardzo fajnie ciagnie niestety tylko do 4 potem słabiej, z tego co tu wyczytałem powyżej 4 zaczyna sie zabawa, co o tym myślicie
Zamółke masz :/ Gnaj go wieczorami :D To sie obódzi ;) A ja sie myliłem we wcześniejszym bo jednak dobrze mi sie grzeje.
powyżej 4 zaczyna sie zabawa, co o tym myślicie
tak, to prawda... musisz do tego dążyć... na początek filtr powietrza i katalizator ewentualnie końcowy tłumik (zapchane w sensie)...
Pomocy!!!! odblokowałem 2 przepustnice.. i samochód muli jak 150.. dopiero jak jest zagrzany to normalnie jedzie a jak postoi choćby minute to mół jak 150 Co robic??
Przy przyspieszaniu poprostu jakby mu odcinało paliwo albo go zalewało.. i tak dopuki nie jest idealnie zagrzany i kopci na czarno.
marcin EZG
16-09-07, 19:45
i na chusteczke to ruszales ehh!! teraz to lepiej poszukaj dobrego fachmana od gazników,ja tez jak to zrobilem to stracilem wolne obroty hehe,i wtedy dopiero uratowal mi dupe fachowiec w Łodzi
Co zrobił? Założył spowrotem blokade?? Jade właśnie do mechanika bo teraz to już wogóle jej odwaliło chyba nie pali na wszystkie gary :/
Byłem u mechanika komentarz był następujący... ''Za dóżo paliwa, za mało powietrza. blokada musi wrócić na miejsce!!''
ładne brednie :). Powiedzcie mi jakim cudem ja jeżdze bez blokady i mnóstwo osób z forum i nikomu sie nic nie dzieje. Nie wiem jak wy ściagacie te blokady, ale trzeba odkręcić gaźnik, lekko go podnieść, wykręcić śrubkę i przykręcić gaźnik mocno bo jak bedzie wam ciągnął lewe powietrze to takie szopki bedą wam się działy...
Co wy na to??
da sie taki gaźnik do naszych wrzucic??
http://moto.allegro.pl/item244409677_honda_civic_88_91_1_4_16v_dual_carb_ z_osprzetem_.html
a tu sportowe kolektry
http://moto.allegro.pl/item245674472_kolektor_wydechowy_sportowy_honda_ci vic_integra.html
Siema ...zastanawiam sie nad przerobieniem tak gaznika :d ale mam pytanko ....czy ten przyrost mocy bedzie mial jakies ujemne skutki na zywotnosc silnika no i jak ze spalaniem po tych przerooobkach? ??
wszystko jest w tym temacie walkowane po milon razy do potegi, najlepiej sprawdzic empirycznie, wg teorii Ingardena wszystkie zawarte w kazdym temacie informacje to quasi-sądy, wiec sprawdz sam, Jogal pisal ze spalanie sie nie zwiekszylo do bodjze 5000 obrotów ;)
wkoncu te 100 kucy co da sie wycisnac po tych modyfikacjhach mosi sie skas wziasc :d .....zreszta narazie mam tylko w planach wyjac sito,i zablokowac wezyk nr3 tylko czy wtedy odczyje jakas rooznice???
[ Dodano: Pią 21 Wrz, 2007 ]
troche boje sie grzebac w gaziku zeby niczego nie spaprac...ale wkoncu czlowiek uczy sie na blendach :aloha:
Poczujesz różnice jak odblokujesz przepustnice... gwarantuje :)) Dopiero wtedy blokuj wężyk.. spalanie to samo mi wyszło... za 150 zł 400 km.
ps: tylko podepnii później wszystkie wężyki ;) ja zapomniełem o 10 :d I nie dało sie jezdzic dopuki nie zczaiłem że jest odpięty... :hinczyk:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.