Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : osiągi D13B2



Strony : 1 [2]

inferno66
21-09-07, 17:59
oki spox dzieki za rade :piwo2: ....moze wtedy skopie dupe kumplowi co to sie podnieca swoja ibiza 1.8 ;)

matss17
21-09-07, 18:37
1.8 to tylko w Cupra'ch 156 km... Nie porobisz ją eg3.

inferno66
21-09-07, 19:06
Na szczescie to nie cupra tylko zwykle 1.8 90 kucy :d

[ Dodano: Pią 21 Wrz, 2007 ]
siedzi tam ten sam silniczek co w golfach 3jkach

[ Dodano: Pią 21 Wrz, 2007 ]
wiec jak hanka wejdzie na swoje obroty powinna polknac ize ;)

matss17
21-09-07, 20:52
Na szczescie to nie cupra tylko zwykle 1.8 90 kucy :d

[ Dodano: Pią 21 Wrz, 2007 ]
siedzi tam ten sam silniczek co w golfach 3jkach

[ Dodano: Pią 21 Wrz, 2007 ]
wiec jak hanka wejdzie na swoje obroty powinna polknac ize ;)

Noo to lajtowo go łykniesz :D

Bsu
02-10-07, 13:08
kupiłem niedawno Hanie 1,3. rocznik 94..
zadbana, chodzi jak talala :)
jednak chciałem cos przy niej poprawić: wyjąłem sitko (całość) i ten plastik
odrazu test, wszystko malina ale po kilkunastu minutach zaczęła się dusić, tak jakby nie było bęzy( a moze za duzo powietrza?)
wcisnąłem pożądnie i tak od 4tys obrotów chodziła dobrze.

co robić? co to może być?

wsadziłem wszystko z powrotem i licze ze nie bedzie sie dusić biedna

inferno66
02-10-07, 17:11
Ja wywalilem tylko sitko a poprzeczke zostawilem i jest git....teraz zastanawia,m sie nad rozdziewiczeniem 2 przepustnicy...potem moze zmina kolektora... :d

[ Dodano: Wto 02 Paź, 2007 ]
kuzi mnie te 99 kucy co wycisnol Jogal z hanki :aloha:

Spider
02-10-07, 18:24
Łojej...pierwsze co to róbcie przepustnice ,tylko lepiej ktoś kto sie na tym zna...bo potem bedą przygody....potem trza zainwestować w kolektor i zrobić coś z katem...i tyle :aloha:

I bedzie pięknie...


P.S. Jeszcze zamontowac obrotek na słupku taki fajny i bedzie good ;)

matss17
02-10-07, 18:48
kupiłem niedawno Hanie 1,3. rocznik 94..
zadbana, chodzi jak talala :)
jednak chciałem cos przy niej poprawić: wyjąłem sitko (całość) i ten plastik
odrazu test, wszystko malina ale po kilkunastu minutach zaczęła się dusić, tak jakby nie było bęzy( a moze za duzo powietrza?)
wcisnąłem pożądnie i tak od 4tys obrotów chodziła dobrze.

co robić? co to może być?

wsadziłem wszystko z powrotem i licze ze nie bedzie sie dusić biedna


:/ Nie ma prawa jej dusić im więcej powietrza tym lepiej...
Lepiej upewnii si czy nie wpadło ci nic do kolektora.. ja po tym zabiegu sciągania sitka, rozdziewiczania przepustnicy itp przed rozruchem starannie wszystko powciągalem odkurzaczem i nie miałem problemów.

NFS
02-10-07, 22:27
Łojej...pierwsze co to róbcie przepustnice ,tylko lepiej ktoś kto sie na tym zna...bo potem bedą przygody....potem trza zainwestować w kolektor i zrobić coś z katem...i tyle

no i jogal ma jeszcze wałek i koncowy przelot

Bsu
02-10-07, 22:35
ps. w miejscu gdzie konczy sie ta rura i wpada do puchy, przed zwężką na dole jest taka jakby klapka, ona moze miec cos z tym wspolnego? podnioslem ją i nie chce sie do konca opuścic (mozecie krzyczec, jestem laikiem i ucze się na błędach)

edit: myśle ze chodzi właśnie o to co jestr wyszczególnione w ps. ta klapa jak sie podniesie zamyka dopływ powietrza z rury a otwiera jakis inny dopływ z okolicy kolektora.
wyjąłem ten "grzybek" z góry ktory chyba reguluje w jakiej pozycji jest ta klapka i nie moge tego z powrotem zalozyc. jesli klapka lezy to dobrze chodzi, gdy sie podniesie muli na niskich obrotach. (mozecie to skasowac jesli pomozecie bo raczej nie w temacie

matss17
03-10-07, 15:47
To jest termostat.. załóż go spowrotem... ten grzybek odpowiada za otwieranie dopływu zimnego powietrza w odpowiednim momęcie, kiedy silnik juz sie zagrzeje. Musisz przypiąć cięhgiełko klapki i delikatnie wkręcić termostat wkreca sie go podobnie jak korek do chłodnicy poprostu wkładasz i przekręcasz z wyczuciem tak zeby siedział.. jeśli nadal bedzie problem to wymień termostat..

NIE ZAPOMNII ZAŁOŻYĆ CIĘGIĘŁKA!! Jeśli założysz go źle to może się nie otwierać klapka i będzie ci mulić. (Nie zapomnii też odpiąć do ów grzybka wężyka)

Załączam zdięcie... żeby ci zobrazować

http://img106.imageshack.us/img106/3020/zdjcie022kh0.th.jpg (http://img106.imageshack.us/my.php?image=zdjcie022kh0.jpg)

Spider
03-10-07, 16:11
Łojej...pierwsze co to róbcie przepustnice ,tylko lepiej ktoś kto sie na tym zna...bo potem bedą przygody....potem trza zainwestować w kolektor i zrobić coś z katem...i tyle

no i jogal ma jeszcze wałek i koncowy przelot

No wiem ,wiem...to jest GURU wszystkich właścicieli d13b2 :brawo:

Ja poluje na ten wałek...a koncowy niedawno wymieniałem na ULTERA i nie pomyslałem zeby inny założyc...ale i tak jestem zadowolony z osiągów i w ogóle, bo On jest jednak dobrym tłumikiem...takze 1.3 + troche pracy+troszeczkę :aloha: kasy...i jest pięknie ;) ;)


Pozdro, Japońce :aloha:

inferno66
03-10-07, 17:12
Kata juz wyautowalem :aloha: a wstawilem strumienice nie wiem czy dobrze zrobilem z ta stumienica bo slyszalem opinie ze lepiej wstawic zwykla rure....teraz zabieram sie za przepustnice :d z rozdziweiczeniem przepustnicy powinienem dac sobie rade ale nie jestem do konca pewien w ktroorym miejscu uciac wezyk nr3....pytam zeby niczego nie spier$#lic,mam ucinac w tym miejscu co jest pokazane w faq'u???Jesli ktos moze to niech wrzuci fotke z i zaznaczy gdzie przecinac wezyk....(mam jeszcze jedno pytanko oplaca sie inwestiwac w swiece sportowe?)

matss17
03-10-07, 20:15
Tu masz fotke.. widać jak wężyk 3 jest zablokowany białą zaślepką


http://img162.imageshack.us/img162/1223/zdjcie043gu1.th.jpg (http://img162.imageshack.us/my.php?image=zdjcie043gu1.jpg)

Bsu
03-10-07, 23:03
myśle, ze własnie z tym był problem.
sciągnąłem ten grzybek i cięgięłko, klapka sie opusciła i zasysa widocznie tylko zimne powietrze ale jezdzi
popróbuje jeszcze jutro zalozyć te cięgięłko bo cieżko to idzie strasznie.
a węzyka przy grzyzbku nie odpinałem bo się nie dało.
jutro napisze co i jak jeśli się uda

Matek-skc
04-10-07, 19:09
hehe biesu nie psuj nie psuj bo w twoich rekach hanka zginie :) :) ja mam zdjete sitko i zwezke i wszystko jest ok

miku
04-10-07, 21:03
Kolegi... a może robaczek ma rozrząd przeskoczony?? Typowe objawy - brak mocy i mała prędkość maksymalna. Sprawdź to kolego!!
Ja jestem w stanie osiągnąć setkę lekko powyżej 10s - na 2biegu. A Vmax nie wiem ale przy 160 - żadnych objawów zmęczenia. Myślę że ze 180 pójdzie.

matss17
05-10-07, 13:10
Ale napisał ze jak otworzy termostat to chodzi ok, więc to nie rozrząd.

Bsu
05-10-07, 16:35
napewno nie rozrząd.
i termostat chyba tez nie ma nic do tego bo włączyłem ją na chwile przy otwartym i sie dusiła

wygląda to tak. o 6 do pracy jade jest ok, wracam szarpie na niskich obrotach( od 3-4tys jest lepiej, przyspiesza sprawnie ale i tak lekko szarpie) wieczorkiem rundka po ośce i jest ok, rano szarpie, wracam nie. i tak w kółko od 3 dni.
na niskich obrotach jak dodaje gazu to ją przymula, trzymam gaz i wtedy po spadku wchodzi na obroty, jak pompuje to obroty szybciej rosną jest tez tak gdy odejmuje gaz( przestaje się dusić)

co robić. samo się nie naprawi raczej.

edit: Matek za to krakanie masz już ciepło :d

inferno66
05-10-07, 18:07
Dzieki matys za pomoc :hinczyk: .....ale narazie nici z przerobki bo hanka skasowana...wczoraj facet na rowerze wjechal mi prosto pod kola....wyjehcal na pasy rowerem 2 metry przedemna....nikt by nie zdazyl zachamowac.... :(

matss17
05-10-07, 18:09
Przeżył??

inferno66
05-10-07, 18:10
czasem zycie kopie w tylek.... :box:

[ Dodano: Pią 05 Paź, 2007 ]
zyje ale ciezki stan....hanke sie jakos posklada wazne zeby przezyl

matss17
05-10-07, 18:12
napewno nie rozrząd.
i termostat chyba tez nie ma nic do tego bo włączyłem ją na chwile przy otwartym i sie dusiła

wygląda to tak. o 6 do pracy jade jest ok, wracam szarpie na niskich obrotach( od 3-4tys jest lepiej, przyspiesza sprawnie ale i tak lekko szarpie) wieczorkiem rundka po ośce i jest ok, rano szarpie, wracam nie. i tak w kółko od 3 dni.
na niskich obrotach jak dodaje gazu to ją przymula, trzymam gaz i wtedy po spadku wchodzi na obroty, jak pompuje to obroty szybciej rosną jest tez tak gdy odejmuje gaz( przestaje się dusić)

co robić. samo się nie naprawi raczej.

edit: Matek za to krakanie masz już ciepło :d


Miałem podobnie.. ale przyczyną był odpięty wąż 10.
Jedź na ustawianie zapłonu

[ Dodano: Pią 05 Paź, 2007 ]

czasem zycie kopie w tylek.... :box:

[ Dodano: Pią 05 Paź, 2007 ]
zyje ale ciezki stan....hanke sie jakos posklada wazne zeby przezyl

Niezły niefart :/ trzeba miec oczy w tyłku bo tak sie ci ludzie pchają pod koła że szkoda gadać :/
Bedzie hajc z ubezpieczenia, naprawisz i bedzie ok.. chyba nie ważył 200 kilo ;) wiec pas masz cały napewno..

inferno66
05-10-07, 18:23
maska refrektor szyba i dach przed szyber-dachem to wyautoania :/ ...za mesiac wyjade(chyba)najwazniejesze zeby kolez zyl...3mcie sie i miejcie oczy nawet w d.....bo nigdy nie wiadomo co nas czeka na ulicy.....jak tylko odremontuje hanke to dam znac

Spider
05-10-07, 21:31
No to powodzenia...i trzymamy kciuki :agent:

jogal
05-10-07, 23:22
Moje skromne d13b2 vs d15b2 4g podczas wyścigów na 1/4 mili motokopytko:
d13 vs d15 (http://itm.pcz.czest.pl/~gardyjas/filmiki/Starachowice30.09.07/Starachowice30.09.07%20093.mpg)

inferno66
06-10-07, 16:36
bylem tam nie wiedzialem ze to bylo twoje 1.3 :aloha: ......(nietety teraz do tego co pisalem w poprzednim poscie....facet zmarl....)

[ Dodano: Sob 06 Paź, 2007 ]
..dlaczego zycie jest takie po^%ne

matss17
06-10-07, 16:43
Jasny **** :/ Wspułczuje...
Ile miał lat?

Ps: Jogal gratulacje :hinczyk: Swietny czas !! , Ja szukam wałka :/

inferno66
06-10-07, 20:48
straszy dziadek 76 ale zycie to zycie

rostor
07-10-07, 12:17
mam pytanie jak zresetowac kompa w moim d13b2?? bo zdjalem blkokade drugiej przepustnicy i slyszalem ze trzeba po tym reseta zrobic a niewiem jak z gory dzieki za pomoc i POZDRO

jogal
07-10-07, 14:09
nic nie trzeba resetować, a reseta robi się wyciągając bezpiecznik back-up 7.5 A, znajduje się on w puszce bezpieczników koło akumulatora...

rostor
07-10-07, 22:39
ale zdjalem niby ta blokade i nie odczulem znaczacej roznicy :/

Dino83
07-10-07, 23:09
Witam
Odblokowałem drugą przepustnice,super efekt tylko pojawił się jeden problem.Jak mu wcisnę na maxa to druga przepustnica jakby sie nie cofała do końca i na luzie wyje mi na 3000 obr. czy jakaś sprężynka przeskoczyła czy co?Pomóżcie co z tym fantem zrobić.

wieshaq
09-10-07, 10:57
Byłem u mechanika komentarz był następujący... ''Za dóżo paliwa, za mało powietrza. blokada musi wrócić na miejsce!!''
lol. uwielbiam takie teksty


ale zdjalem niby ta blokade i nie odczulem znaczacej roznicy
samo odblokowanie duzo nie da. ewentualnie bedzie odczuwalne na samym koncu obrotow.


mam ucinac w tym miejscu co jest pokazane w faq'u???
nie wiem po co wszyscy to ucinacie... nie latwiej zagiac i spiac np trytka?? albo wstawic elektrozaworek? chociaz jak kto woli :)


wyrzucenie sitka na pewno nie zaszkodzi.. bo niby przed czym ono chroni... kamień ma Ci wpaść??
nie chodzi o kamien tylko elementy wewnetrzne ukladu dolotowego, ktore moga sie ewentualnie obluzowac podczas kilkunastoletniej pracy a jak ktos je zna to wie ze jest tego troche.
i jesli ktos mi powie ze zdjecie sitka daje odczuwalne efekty to juz nawet nie bede na tego posta odpowiadal :aloha: zgadzam sie za to ze odczuwalnie poprawia ale samopoczucie


Silnik ten jest specjalnie zdławiony do tych 75 KM
tylko w jakim celu ktos to specjalnie mialby dlawic? zeby zmniejszyc stosunek mocy do masy tym samym zwiekszajac apetyt na paliwo? najwiekszym problemem tego auta jest ten nieszczesny gaznik ktory nigdy w tym wydaniu nie bedzie ekonomiczny a przeciez o to chodzi w autach z mniejsza pojemnoscia. maja byc ekonomiczne lub zadziej dostosowane do progow ubezpieczeniowych na niektorych rynkach. prawda ze jest wytrzymaly ze wzgledu na male obciazenie. zgodze sie tez ze jest to rozwojowy silnik ale niestety do pewnego momentu.
a ty jogal nie masz odelzonego kola zamachowego? jesli nie to jest to pierwsze co bym zrobil przy tej pojemnosci

NFS
09-10-07, 11:31
tylko w jakim celu ktos to specjalnie mialby dlawic? zeby zmniejszyc stosunek mocy do masy tym samym zwiekszajac apetyt na paliwo? najwiekszym problemem tego auta jest ten nieszczesny gaznik ktory nigdy w tym wydaniu nie bedzie ekonomiczny a przeciez o to chodzi w autach z mniejsza pojemnoscia. maja byc ekonomiczne lub zadziej dostosowane do progow ubezpieczeniowych na niektorych rynkach. prawda ze jest wytrzymaly ze wzgledu na male obciazenie. zgodze sie tez ze jest to rozwojowy silnik ale niestety do pewnego momentu.
a ty jogal nie masz odelzonego kola zamachowego? jesli nie to jest to pierwsze co bym zrobil przy tej pojemnosci

np. po to dławic bo w niemczech jest ubezpieczenie od mocy silnika. miedzy innymi dlatego 1.4 6gen ma wersje zdławiona do 75km i wersje 90km. niestety ja sie nie natknałem na 1.3 w wersji powyzej 75km w std. dlaczego to jest gaznik a nie wtrysk? bo jest tani! nie musieli ponosic nowych kosztów z wprowadzeniem nowego silnika o pojemnosci 1.3 tylko wykorzystali stary sprawdzony z poprzedniej gen.

wieshaq
09-10-07, 11:38
np. po to dławic bo w niemczech jest ubezpieczenie od mocy silnika
no dokladnie. tylko ze innej wersji niz 75konna na swiecie nie ma :)

powod jest taki jak napisales. byl tani i sparwdzony ale kazdy przyzna ze stwierdzenie typu "niech bedzie tani i niech tam sobie pali wiecej" nie pasuje do tej firmy

NFS
09-10-07, 13:31
jasne.

moze i nie pasuje ale to raczej jest polityka z cyklu "tani w zakupie". w koncu 1.3 było podstawowa wersja silnikowa i przewaznie idzie za tym ubogie wyposazenie. innymi słowy, wersja po taniości dla studenta(eg3 collage :d )

wracajac do tematu,

zamontowałem przelot ultera na koncu(teraz jest 4-2-1 od d16z6 -> brak kata -> srodkowy przelot -> ulter) i mam teraz 10,5sec do 100:-D

moze to nie powala ale moja H jest na gazie i dorzuciłem do niej troche KG tu i tam(np. maty wytłumiajace)

zobaczymy jak bedzie na zimowkach(13") bo na nich mi auto znacznie lepiej przyspiesza niz na 15".

matss17
09-10-07, 15:19
Nie daje róznicy??? po odblokowaniu jadę z komplketem pasażerów 190km/h
ponadto do 100km zszedłem do 10,20 sec mierzone 10 razy! Podałem srednią
Wcześniej 160 km/h 0-100 12sec A pali ciągle tyle samo chyba że się mu ciska jak na sraczke.. wcześniej palił przy wciskaniu mniej ale nie morzna było go krecić wyrzej więc jak mógł palić więcej. Kolektor nadal seria, d16z7 zakupiony ale narazei nie włozony.

[ Dodano: Wto 09 Paź, 2007 ]

jasne.

moze i nie pasuje ale to raczej jest polityka z cyklu "tani w zakupie". w koncu 1.3 było podstawowa wersja silnikowa i przewaznie idzie za tym ubogie wyposazenie. innymi słowy, wersja po taniości dla studenta(eg3 collage :d )

wracajac do tematu,

zamontowałem przelot ultera na koncu(teraz jest 4-2-1 od d16z6 -> brak kata -> srodkowy przelot -> ulter) i mam teraz 10,5sec do 100:-D

moze to nie powala ale moja H jest na gazie i dorzuciłem do niej troche KG tu i tam(np. maty wytłumiajace)

zobaczymy jak bedzie na zimowkach(13") bo na nich mi auto znacznie lepiej przyspiesza niz na 15".




jakie wrzóciłeś matywygłuszajace bo też bym władował ??

jogal
09-10-07, 16:56
Ja nie mam koła zamachowego odelżonego i tego mojej Hance nie zrobie. Myślę nad zwiększeniem stopnia spręzania do ok 10.5:1 jak to ma miejsce przy współczesnych autach, a pózniej ewentualnie MPFI z d15b7. Cieszy mnie najbardziej to, że autko jest *****iście ekonomiczne (średnie spalanie ok 6.3 L) i nawet dynamiczne (szybsze od d15b2 i d15b7 seryjnych).

inferno66
09-10-07, 20:01
mam ucinac w tym miejscu co jest pokazane w faq'u???
nie wiem po co wszyscy to ucinacie... nie latwiej zagiac i spiac np trytka?? albo wstawic elektrozaworek? chociaz jak kto woli :)


wybacz wieshaq ale nie kazdy urodzil sie wszechwiedzacy.... :hinczyk: co tu gadac nie mam zbytniego pojcia o mechanice i nie che niczego spier....wiec lepeij zapytac ;)

wieshaq
09-10-07, 22:05
wybacz wieshaq ale nie kazdy urodzil sie wszechwiedzacy.... co tu gadac nie mam zbytniego pojcia o mechanice i nie che niczego spier....wiec lepeij zapytac
przeciez nie napisalem tego zlosliwie... ale jak sie popatrzy na schemat (lub na wezyk) i widac ze ma byc przeciety i zaslepiony na koncach to chyba najprostsze co mozna zrobic... w obydwoch przypadkach przeplyw jest zamkniety a wezyk zostaje caly. nie wiem czemu autor tego know how wymyslil taki patent :speszony:

a calosc dziala tak ze wezyk z silowniczka drugiej przepustnicy pobiera podcisnienie bezposrednio z gaznika. im wiekszy przeplyw przez gaznik tym wieksze podcisnienie kierowane jest na silownik. w zaleznosci od obrotow podcisnienie jest niwelowane za pomoca wezyka nr 3. zamykajac odplyw maksymalizuje sie podcisnienie dzialajace na silowniczek.


Nie daje róznicy??? po odblokowaniu jadę z komplketem pasażerów 190km/h

samo odblokowanie duzo nie da. ewentualnie bedzie odczuwalne na samym koncu obrotow ;) do tego trzeba rozgraniczyc odblokowanie drugiej przepustnicy i zmodyfikowanie podcisnienia wezykiem nr 3 bo to i z nazwy i z dzialania sa dwie rozne rzeczy

pzdr

inferno66
10-10-07, 10:13
oki luz dzieki za sprostowanie :hinczyk:

jogal
10-10-07, 10:33
Jeśli chodzi o wężyk nr 3 to najlepiej jest z niego zrezygnować. Trzeba połączyć bezpośrednio siłownik 2 przepustnicy z gaźnikiem za pomocą kawałka przewodu. Samo zaślepienie węzyka nr 3 nie gwarantuje pełnego otwarcia 2 przepustnicy, sprawdzałem u mnie co daje zaślepienie i otwiera się wcześniej ale nie jest to pełne otwarcie. Natomiast po zrobieniu tego co piszę 2 przepustnica otwiera się całkowicie (ustawia się w pionie). Poniżej dorzucam fotki poglądowe(czerowny przewód usunąć, połaczyć tak jak jest kolorem niebieskim zaznaczone):
Seria
http://img214.imageshack.us/img214/465/przedmodyfikacjvz2.th.jpg (http://img214.imageshack.us/my.php?image=przedmodyfikacjvz2.jpg)
Po modyfikacji
http://img408.imageshack.us/img408/2290/pomodyfikacjiar9.th.jpg (http://img408.imageshack.us/my.php?image=pomodyfikacjiar9.jpg)

CHICKEN
10-10-07, 10:49
Dzięki guru :) Jogal wyrastasz na Senseja D13B2 :)

wieshaq
10-10-07, 11:21
Samo zaślepienie węzyka nr 3 nie gwarantuje pełnego otwarcia 2 przepustnicy, sprawdzałem u mnie co daje zaślepienie i otwiera się wcześniej ale nie jest to pełne otwarcie. Natomiast po zrobieniu tego co piszę 2 przepustnica otwiera się całkowicie
to jak sie otwiera to jest kwestia tylko i wylacznie tego jak zetelnie zablokuje sie przeplyw w wezyku nr 3. nic wiecej... podcisnienie i tak jest brane z tego samego miejsca.
skracanie wezyka miedzy silownikiem a gaznikiem (ktory i tak jest krotki - okolo 8-10cm) nie ma znaczenia bo nie ma roznicy czy wezyk ma 50 czy 5 cm. podcisnienie bedzie zawsze takie same (pomijajac straty wynikajace z tego ze nie jest idealnie sztywny ale to tylko wyolbrzymiony przyklad :))

wkrecilem sie i tez sobie wkleje :piwo2:

trytka
http://img259.imageshack.us/img259/2527/ganikd13b2001am8.th.jpg (http://img259.imageshack.us/my.php?image=ganikd13b2001am8.jpg)

bezposrednio gaznik-silownik
http://img256.imageshack.us/img256/9051/ganikd13b2006yv0.th.jpg (http://img256.imageshack.us/my.php?image=ganikd13b2006yv0.jpg)

jednak najlepsza opcja jest w miejsce ciecia wezyka wstawienie elektrozaworka i sterowanie sobie nim z kabiny. to jest kozak. prawie jak NOS ;) kompa nie trzeba restetowac i mozna przelaczac bez gaszenia silnika
ja nie zdazylem tego zrobic ale ktos pozniej sie za to zabieral. niestety nie pamietam kto

jogal
10-10-07, 11:45
wieszaq dobrze że zrobiłeś fotki ja mam dokładnie tak jak na 2 fotce i uwierz mi, że ma to znaczenie bo nie wiem czy widziałeś jak wygląda ten trójnik. Ma róznej grubości dziurki i to takie ok 1-2 mm. Jak sprawdzałem z zaślepianiem i z trójnikiem to przepustnica nie otwierała mi się całkowicie tylko tak mniej więcej do 45 stopni, po wywaleniu trójnika i połaczeniu bezpośrednim przepustnica mi się otwiera w pełni, czyli do 90 stopni. Ja polecam bezpośrednie połączenie.

Oczywiście mam tak jak na drugiej fotce :djablek:

wieshaq
10-10-07, 11:55
wieszaq dobrze że zrobiłeś fotki ja mam dokładnie tak jak na 1 fotce
wygrzebalem z archiwum mojej d13-ki :)
z tego co rozumiem to masz tak jak na drugiej a nie pierwszej fotce.
pozostaje mi tylko wierzyc bo sam juz nie sprawdze chociaz ma to sens bo zmiana srednicy spowoduje straty

wO_OjTaS
10-10-07, 21:36
kurde panowie, to co tu widze i czytam poprostu przechodzi moje najsmielsze oczekiwania. kupilem Hanie 3 miesiace temu i nie przypuszczalbym ze przy takim silniczku drzemia w niej takie mozliwosci ! Jestem pod wielkim wrazeniem, dzieki waszym poradom i wsazowkom wiem ze nie pozaluje wydanej forsy :] dzisiaj na obwodnicy 3miejskiej, spokojnie rozpedzilem Hanie do 145km/h na 4tym biegu, oczywiscie przy uzyciu 2giej przepustnicy. Ale zafascynowanym tym co wyczyniacie z tym silniczkiem nie omieszkam od Was odstawac :p Szczegolny szacun dla Jogala - chlopie, masz talent :D

Ps.
Co proponujecie zrobic na poczatku z Hania, bo dodac jej troszke konikow, ale nie wydawac poki co za duzo kasy :>

Pozdrawiam
Wojtas

NFS
10-10-07, 21:50
ogarnij sie wO_OjTaS!! opcja szukaj, poczytaj! a potem pisz zeby ktos cos proponował. Panowie, nie ma co sie spuszczac nad d13 bo tu w porównaniu do innych silnikow zabawa konczy sie bardzo szybko i bardzo mizernie.

turbo? odpada.
ew. kute graty? nie ma.
wałki jakies? brak.
kity(dolot, wydech, cokolwiek)? nie produkuja.

i jeszcze do tego problemy przy swapie :/ tak jak napisał wieshaq, wszystko przez ten zas... gaznik.

wO_OjTaS
10-10-07, 22:23
Nikt sie nie spuszcza, wrazenie wrazeniu nie rowne. Kazdy ma prawo do swojego glosu, co do opcji szukaj... szukam i juz dawno sie ogarnalem wiec nie ma co karcic. Ja nie mowie o tym ze macie mi doradzic by skrocic przewod/rurke nr 3 czy cos co kazdy tu powtarza po 20 cia razy, nie mowie tez o zamontowaniu filtra stozkowego czy wywaleniu sitka z gaznika czy kata z wydechu. Mam auto krotki okres i szukam profesjonalnej porady od kogos kto sie zna i pomoze nowicjuszowi. Odsylanie do opcji SZUKAJ za kazdym razem gdy zadaje sie pytanie troche odstrasza ...

Pozdrawiam
i licze na wyrozumialosc.
Wojtas

NFS
10-10-07, 22:43
wO_OjTaS,

spoko, ale masz opcje szukaj(takze google), wpisujesz tuning d13b2 i wyskakuje Ci niemiecki(przetłumaczony) pdf. do tego standard czyli przelot. nic wiecej nie wymodzisz. smutne realia.

wO_OjTaS
10-10-07, 23:25
cudow sie nie spodziewam, ale to moj pierwszy samochod i chce z niego wycisnac tyle ile sie da a potem zabrac sie za inny wypatrzony model. Ale nie wiem od czego dokladnie zaczac, mechanikiem nie jestem i nie bede, a znajomi moi jezdza albo "dresiarskimi" bm-kami albo golfikami na ktore nie moge juz patrzec :]

w dodatku moja Hania ma juz troszke latek (93 rocznik) wiec moze zanim zaczne "tjuningowac" moze powinienem zabrac sie za inne podstawowe czynnosci.
Od czegos musze zaczac, ale bez czyjejs pomocy raczej nie dam rady.
Tak wiec zadaje pytania, bo kto pyta nie (wiel)bladzi :]
A moze wy znacie maniaka od d13b2 z 3miasta :>

Pozdrawiam
Wojtas

inferno66
01-11-07, 14:07
prawda jest taka ze wiecej niz Jogal z naszego d13b2 sie juz nie wycisnie :/ .....ale to i tak niezly wynik troche modernizacji gaznika i pare innych *******ek i mamy 25% mocy wiecej... :aloha: heeh

[ Dodano: Czw 01 Lis, 2007 ]
.....i miekna uszy goscia w golfach czy innych calibrach jak na swiatlach pozera je 1.3 ;)

Alchemiq
07-11-07, 17:53
jogal,
Cześć, chciałbym się ciebie poradzić w kwestii przeróbki d13b2.. jesteś guru więc uderzam do Ciebie :d

ostatnio zrobiłem przelotowego kata (rurka), ale jest teraz strasznie głośno no i dzwięk jest mało "poważny" ... przy wkręcaniu na obroty mój tłumi (sportowy, ale jakiś polski) uwydatnia puste brzmienie.. po prostu pierdzi :(
wiele osób poleca Ultery .. szukam cichego tłumika, czy warto wchodzić w Ultera?

ale pytanie zasadnicze.. mam wałek od d15b2 lub d15b3 i powiedz mi z czym wiąże się wymiana wałka? trzeba coś stroić? np. luzy na zaworach ?
czy to skomplikowana operacja, czy raczej każdy mechanik miłośnik to zrobi?
z czym muszę się liczyć?

najchętniej zapytałbym Ciebie jeszcze o kilka rzeczy, ale to może później.. a nawet oddał auto w Twoje ręce :)

odpisz mi proszę.
pozdrawiam
Dominik

jogal
07-11-07, 18:08
Mój wydech to rurka 2" zamiast kata, środkowy przelotowy z golfa 1.8 16V i końcowy ala mugen KM'a, kolega ma to samo tylko na końcu ma właśnie Ulterka też ala Mugen, chodzi mu to ciszej i jest taki ładny basik (ma dużo większą tą puszkę) jeździ bez wkładki i jest spoko. U mnie bez silencera nie mogę jeździć bo zaraz boli głowa od buczenia... JAk chcesz żeby Ci głowy nie urywało to koniecznie wstaw jakiś środkowy tłumik przelotowy albo zostaw seryjny środkowy, jeśli tłumik ala Mugen to bierz taki z wkładką, a jak chcesz mieć jeszcze ciszej to wstaw jakiegoś sportowego KATA albo komore rozprężającą zamiast kata.
Wałek musisz mieć koniecznie d14a1,d15b3,d15b4, bo one mają krzywkę na pompkę paliwa mechaniczną. Jeśli chcesz wstawić wałek z d15b2 to konieczne będzie zamontowanie elektronicznej pompki paliwa tuż przed mechaniczną pomką paliwa. Wymiana wałka to banał, każdy mechanik sobie z Tym poradzi, wiąze się z Tym jeszcze oczywiście ustawienie zaworów oraz zapłonu (max koszt za ta operację to 100 zł).

ivan667
07-11-07, 18:30
ja mam pytanie o druga przepustnice i spalanie, wiem ze osiagi sie poprawiaja :) a jaki jest efekt w baku? czy bardzo sie zmienia

Frydzio
07-11-07, 20:43
było o tym na poprzednich stronach, moze 1 moze 2 moze 3 wstecz, poszukaj

inferno66
07-01-08, 18:07
siemanko mam prozbe moze ktos zucic fote jak dokladnie rozdziewiczyc 2ga przepustnice bo nie chcial bym niczego spier... :/ z goory dzieki :hinczyk:

mcezi79
07-01-08, 22:58
http://www.grupa-wroclaw.pl/2005/forum/viewtopic.php?t=218 to link do maŁego Know-How jaki zapodaŁ kiedyś ojciec dyrektor wieshaq :aloha: Wszystko ładnie pięknie.

inferno66
15-01-08, 17:56
ok tnx za pomoc :hinczyk: :hinczyk: :hinczyk: .....heh szkola ffkoncó óczy ;)

graf78
15-01-08, 20:25
Ostanio bylem pod swoim civem D13B2 i zauwazylem ze wydech mam tylko z jakas mala komora rozprezna i koncowym tlumikiem ala Mugen - teraz jest strasznie glosno wiec zamierzam zalozyc narazie oryginalny koncowy tlumnik i wzwiazku z tym mam pytanie ile seryjnie powinno byc tlumikow? 1 czy 2? i czy kazdy civic 1.3 mial kata? moj jest z 92' i go nie ma.

mcezi79
15-01-08, 23:29
ile seryjnie powinno byc tlumikow?
2 tłumiki, środkowy i końcowy, przed środkowym katalizator, a czy wszystkie d13 miały kata, hmm? w 5 gen. chyba tak, niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

coala_16
16-01-08, 19:11
Wszystkie miały kata ( w przypadku 5gen) - musiał spełniać normy bodajże Euro2 jak się nie myle żeby był dopuszczony do ruchu np w Niemczech.

Seryjnie ma 2 tłumiki - środkowy i końcowy, mój środkowy też jest taki mały to chyba standard.

NFS
16-01-08, 21:02
bo srodkowy jest przelotowy. koncowy pełni zadanie wyciszacza. dlatego jest duza róznica w głosnosci pomiedzy seria a jakims przelotem na koncu.

co do różnicy koncowy sportowy/seria:
miałem ostatnio na koncu tłumik ultera(sportowy) i po powrocie do serii poczułem duża róznice na wysokich obr. na serii d13 nie idze góra. wczesniej nie wiadomo kiedy pokazywało sie 7.5tys na obr a teraz na serii przy 6.5 czuc ze niechetnie mu to idzie.

tyle ze ja mam 4-2-1 -> przelot w miejscu kata -> srodkowy(przelot) -> koncowy.

taka mała dygresja w temacie osiagów d13;-)

emik666
17-02-08, 19:16
mam d13b2.zanim zaczna probowac co potrafi to najpierw czekam az sie dobrze zagrzeje,o wiele lepiej wtedy chodzi(wiadomo).otoz jest to calkowicie seryjny silnik,jedynie swiece zalozylem NGK V-Line,ale to nic takiego.i jesli chodzi o sprint do 100km/h to na mokrym asfalcie na kolach zimowych osiagnalem 11sek,max predkosc to 190km/h.mam nadzieje ze jak wymienie filtr powietrza na sportowa wkladke KN to osiagne 2zlote:) ewidentnie cos jest nie tak z Twoim silnikiem!

bonias83
17-02-08, 22:06
a czy ktos z was moglby mi powiedziec jaka moze byc przyczyna ze hanka nagle przestala mi jezdzic? tzn sprawa wyglada tak. w czwartek wracajac do domu troszke naciskalem na pedal i szla bardzo ladnie jak na 1.3 ( wszystko w normie) nastepnego dnia hanka jakby stracila moc. nie jest taka zrywna dziwnie sie zbiera i silnik glosniej chodzi... czuje sie jakbym jezdzil fiatem albo poldkiem :(
dodam ze uzywam opcji szukaj ale nic nie moge znalesc i nie wiem nawet jak tego szukac jesli juz byl taki temat i taki problem :(

sodaone
18-02-08, 20:32
Jak chodzi głośniej można by podejrzewać jakąś nieszczelność w układzie wydechowym, albo rozregulowane zawory.

bonias83
18-02-08, 22:06
sodaone thnx za podpowiedz. muszse to zbadac. dzis dopatrezylem sie ze na 2 i 3 biegu hanka zbiera sie rownomiernie tzn nie ma tego odejscia co powinno byc. zawsze mialem tak ze jak na 2 i 3 biegu troszke ja przecioralem to na wyzyszch obrotach ladnie sie wkrecala a teraz tego nie ma :(

Alchemiq
19-02-08, 15:57
Możecie tak uczciwie powiedzieć jak to jest tymi prędkościami max w d13b2 ?
Niektórzy piszą , że pojechali 190 - 200 km/h ...

Mam dobrze utrzymaną d13, co mogłem w niej zrobić, to zrobiłem (oprócz wałka i 4-2-1) a i tak dochodzę do 160 km/h.
Skoro fabryka określiła prędkość max 170 przy nowym aucie, to jakim prawem w autach 15 letnich, gdzie nie wszyscy robią doloty, tłumiki i inne bajery - rozpędzają wysilony już silnik do 200 km/h?
Na autostradzie i z górki?

jogal
19-02-08, 16:37
nie wiem czy wiesz ale w d13 prędkość maksymalną osiąga się na 4 biegu:
http://itm.pcz.czest.pl/~jogal/2zlot/ostrowy/190kmhshort.avi
raz sobie tak spróbowałem na A4, 2 osoby i pełny bak paliwa (nie było z górki, na prostym odcinku). Wtedy miałem chyba niecałe 90 KM, na 14" alumkach 185/60. Po wrzuceniu na 5 bieg auto wyraźnie zwalnia.

matss17
19-02-08, 17:58
Jogal dobrze pisze.. ja jechałem łącznie z trójką pasażerów... pół baku odcinek prosty autostrada, 195 km/h poszła by więcej ale zapiąłem 5 i trzymałem 190 Ogólnie piątka pozwala utrzymać stałą prędkosc, taka rola nadbiegu..

autsajder
20-02-08, 13:05
Witam serdecznie Wszystkich z racji tego ,że tutaj jestem nowy a na H3M i HŚ jestem już od lat!!! Posiadm d13b2 całkowita seria bardzo zadbana i bardzo szybka jak na 1.3 ! Prędkośc rzędu 190-200 osiągam za każdym razem kiedy mam na to ochote jadąc expresem (50 km łącznie) do pracy.Konfrontowałem to już z moimi znajomymi w różnych mocniejszych autach i za każdym razem prędkośc sie potwierdziła co powodowało u nich Szok a u mnie zadowolenie! Wielu młodych gniewnych preferuje deptanie w podłoge na zimnym więc nie dziwie się ,że auta nie chcą później jeździć to raz a dwa paliwo na naszych stacjach też pozostawia wiele do życzenia..Osobiście tylko (v-pover95 jeszcze mnie nie zawiódł).Nie zgodzę się zupełnie ,że niby to na 4 biegu osiągam max co u mnie się nie sprawdza bo na 4 mam max 160/170 a na 5 tce lece nawet do 200 przy stalowych 13' a przy alu 16' do 180 km/h Pozdrawiam

jogal
20-02-08, 13:53
wiesz co może wstaw tu fotkę silnika całego i taką żeby było widać oznaczenie na bloku. Masz obrotomierz?? Nie ma bata żeby mając 75 km jechać więcej niż 180, po prostu fizyka na to nie pozwala. Liczniki też rózne głupoty pokazują, mój np pokazuje o 10 za dużo...

autsajder
20-02-08, 14:35
Brak obrot-Typowe d13b2 gaźnik 93 sprowadzony 2 lata temu osobiście - Nawet miałem już starcie z kolegą z HŚ który ma też Eg3 po modzie czyli wiadomo odblokowana(2 przepust,brak sitka itd) i też go pozamiatałem! Robiłem jej oględziny i jest to zupeła seria!Myśle ,że to zasługa skrzyni ,która zachowuje się inaczej niż u Was z tego co czytam! Poniżej link do ogólnego filmiku włącznie z dzwonem jaki miałem 2 miechy temu.Może coś tam będzie widać na foto z silnika!
http://pl.youtube.com/watch?v=JqttaxjY5wc

matss17
20-02-08, 14:59
Na tym filmiku jedziesz około 180-185
Ogólnie to więcej stoi niż jedzie, zapodaj coś więcej

jogal
20-02-08, 14:59
To pokaż może filmik jak Ci furka przyspiesza. Widzę, że te sztuki z 93 r. to naprawdę jakieś magiczne, po 15 latach są mocniejsze niż w serii po wyjeździe z fabryki. To dobrze świadczy o Hondzie :). Ma ktoś może jakieś wykresy z hamowni swoich d13, chętnie bym sobie pooglądał, a może ktoś już wsadził wałek z d14 i shamował autko??

autsajder
20-02-08, 16:08
Kolego matss źle widzisz ale nie dziwie się bo i też jakość jest do bani ! Jest tam ponad 190 jak już licznikowo! Więcej nie dałem rady bo hamulec w postaci żony na pokładzie był bardzo skuteczny.A 200km/h wykręcam w tym samy miejscu oczywiście sam!
Uściślijmy jedną rzecz !! Nie nakręciłem tych filmów ,żeby sie tym szczycić bo szczerze lata mi to koło...! A tylko po to ,żeby udowodnić niektórym niedowiarkom ,że nędzne seryjne 1.3 też potrafi jechać więcej niż 160/170.POzdro
Tu minimalnie lepsza jakość tych 190 !
http://autsajderos.wrzuta.pl/film/yjRm9OuX7B/honda_civic_1.3_d13b2_195km_h
A tutaj masz te 180 ale na alu 16'(w 3gp)4x20 kg jedno koło !
http://www.autsajderos.republika.pl/hondaD13b2.3gp

inferno66
20-02-08, 17:09
heeh zeczywiscie leciales te 190 :d w sumie swojej jecze nie testowalem na max wiem tylko ze bujalem sie z ibiza 1.8 i mijalem ja przy 175 jechalem we 3 osoby,nie wiem czy to byl max bo droga sie konczyla....co do ibizki kumpla to jechalismy okolo 80 km/h i w tym samym momecie dalismy po garczkach hehe....co mnie zaskoczylo jak i wszystkich "de trzynastka"pozarla 90konna ibize :afro: za to z mniejsca nie moge sobie dac z nia rady :/ To nic niedlugo robie moda z 2ga przepustnica i wtedy sie zobaczy :box:

[ Dodano: Sro 20 Lut, 2008 ]
narazie mam serie z 94r i stalowe 13"...A i mam pytanko czy z 95r wsadzane byly inne skrzynie z mniejszym przelorzeniem....??????

jogal
20-02-08, 17:32
krótsza skrzynia była montowana w d13 w roku 94-95, więc najprawdopodobniej Ty taką masz farciarzu :P

inferno66
20-02-08, 17:40
hmmm....slyszalem ze w 95 ale jesli mowisz z e w 94 tez to luxxx :aloha:

matss17
20-02-08, 18:04
Nom wierze że mozna 200 jechać bo jechalem 195 w 4 soby :) Ale dziwi mnie fakt że na 5 ci przyspiesza do 200.. w sumie sam nie probowałem może w pojedynke miałbym tak samo..

autsajder
20-02-08, 18:41
Tak dokładnie tak! Na 4 do 160 bo 170 to już chce silnik wypluć !Norlamnie 4 kręce do 140 i wrzucam 5 wtedy i tak bardzo ładnie zabiera ! Nie wiem czy mam krótszą skrzynie ale to 93 więc nie sądzę!

jogal
20-02-08, 19:02
Tak się zbierał mój, prawdopodobnie na serii :
http://itm.pcz.czest.pl/~jogal/0-160.avi
Jak widać 160 osiągałem ale na 3 biegu więc nie wiem jak to jest, może masz naprawdę jakąś dużo krótszą skrzynię. Wstaw filmik z przyspieszania, a najlepiej to zainwestuj w zegary z obrotomierzem i wszystko będzie wiadomo...

matss17
20-02-08, 19:34
Ja też dokładnie tak do 160 na 3 a później 4 Postaram sie wrzocić filmik niedłógo

"autsajder" A napisz ile osiągasz na poszczególnych przełożeniach??
Ja mniej więcej tak po prawo przy ostrym bujaniu.. po lewo tak na lekko
1-40/60
2-90/110
3-140/160
4-180/195
5- ------

autsajder
20-02-08, 19:48
Tak z pamięci moge wam powiedzieć ,że:
1 podobnie
2 do 90
3 120/130
4 160/170 maxxx
5 190/200 też sie udało
Oczywiście plus minus ! 2 do 110 czy nawet 115 jak na filmie to bez szans! Natomiast bardzo szybko mam te 90 na dwójce - zdecydowanie szybciej niż kolega z HŚ w eg3 po wspomnianym modzie! Nie widzę przepaści między tym a aktualnym filmem u Jogala bo w obu przypadkach bardzo ładnie to smiga !
Osobiście moja nędzna 1.3 na koncie ma już kilka golfów w tym TDI 90ps, 2 w Gt 90ps, Vento 1.8 i remis z punto tylko 1.2 ale 95 ps po chipie jak podawał właściciel!Tragedii nie ma ale do swifta 1.3 GTI pewnie przepaść

jogal
20-02-08, 20:26
Tu już prawdopodobnie nie miałem katalizatora i końcowy przelotowy miałem. Dlatego tak trochę poniżej 11 s wychodzi. Ale na serii wiem, że męczyłem się dosyć żeby mieć 11.5 s.

A takie jest aktualne przyspieszenie: http://itm.pcz.pl/~jogal/d13b2-jogal.avi
Kolega po splanowaniu głowicy i wsadzeniu uszczelki z d16z6 ma jeszcze lepiej:
http://pl.youtube.com/watch?v=TWT-oCmKcsw

Zobaczymy co będzie jak VTEC zagości pod maską, już się boję :aloha:

NFS
20-02-08, 20:41
jogal,

zmieniasz na mpfi czy zostawiasz gaznik i bedziesz sterował vteciem oddzielnie?

jogal
20-02-08, 20:48
oczywiście że na mpfi, na gaźniku nie da się osiągnąć więcej niż te sto pare koni. Z pełnym wtryskiem jest dużo łatwiej, można to jeszcze wystroić i wogóle, a jak w gaźniku zaczniesz grzebać to więcej zepsujesz niż naprawisz...

NFS
20-02-08, 21:03
spoko,

ja własnie ogarniam wstawienie do d13b2 kolka ssacego od b7. jak cos to dam znac czy sa jakies komplikacje.

w sumie to własnie sobie uzmysłowiłem ze chyba nie da sie ogarnac głowicy z6 zostawiajac gaznik bo aparat zapłonowy w z6 jest sterowany mapami z ECU czyli tak czy siak trzeba montowac mpfi nawet jesli vteca dało by sie odpalac zewnetrznym kontrolerem.

kiedys w necie znalazłem kolesia z UK ktory wstawił do d13 ITB od gsxr1100 i całkiem ładnie to brzmiało(dawał filmik) ale nie wiem jak z mocą.


*******************************
edit:

znalazłem togeo kolesia od ITB w d13:
http://pl.youtube.com/watch?v=lATH04C18Wo

mum666
29-02-08, 16:00
Co dokładnie musze miec przy przerobce na wielpounkt? Wiem, że to co "normalnie", wiazke, bak i zastanawiam sie co zrobic z pompa paliwa, czy musiałbym głowice zmieniać?

NFS
29-02-08, 17:53
jest to poruszone w temacie "d13b2 + vtec" kilka tematów nizej

mum666
02-03-08, 18:00
Nie każdy chyba zagląda na c4g.pl więc wklejam tu owoc pracy lookaza (rzeźnik!!!), respekt dla ziomka:


Zainspirowany czyms takim: (tak tak wiem moce nie te ;p )

http://www.radiok2fx.com/Images/chevelle/Chevelle%20Motor19MAY07-4.jpg

http://www.cobracountry.com/cobra4salefolder/cobra-gallien-al3-engine.jpg

postanowilem przerobic seryjna patelnie ;)

po czym przeprowadzilem maly tescik...

poprzedni wlasciciel pozostawil w aucie termometr podajacy temp wewnatrz pojazdu lub na jego zewnatrz.
jako ze jakos sam jestem w stanie oszacowac czy mi jest goraco czy zimno
a takze o gololedzi dowiaduje sie z reakcji kolka kierownicy a nie wyswietlacza jakiegos urzadzenia to wymontowalem zewnetrzny czujnik i przerobilem tak by mierzyl temp wewnatrz puszki filtra powietrza...

okazalo sie ze Honda zyje i ma sie dobrze ;p

http://img261.imageshack.us/img261/8686/dsc02026wg4.jpg

na dolocie jak na zdjeciu czyli bez rury idacej za akumulator...

http://img169.imageshack.us/img169/8384/dsc02030lr4.jpg[/mg]

maksymalna temp osiagnieta na postoju byla rzedu :

[img]http://img129.imageshack.us/img129/8097/dsc02029re8.jpg

podmiana puszki


http://img209.imageshack.us/img209/2415/11id4.jpg

z wlozonym filtrem

http://img220.imageshack.us/img220/5508/12fq7.jpg

z zamknietym wieczkiem

http://img221.imageshack.us/img221/4341/13tn0.jpg

http://img257.imageshack.us/img257/1565/14qt8.jpg

http://img257.imageshack.us/img257/9670/15se8.jpg

i wbrew moim oczekiwaniom temp na postoju po takim zabiegu oscylowala w granicach

http://img340.imageshack.us/img340/7379/16ko2.jpg

uczciwie sie przyznaje ze juz mi sie nie chcialo robic pomiaru z kompletna rura dolotowa i seryjna patelnia... tym bardziej ze zrecznie te rurke polamalem :lol:

pomiarow przyspieszen nie robilem
czuje moze troszke lepsza reakcje na pedal gazu...

mozna pomyslec jeszcze o jakims dolocie powietrza z zewnatrz...
i wydaje mi sie ze rozwiazanie duzo lepsze od stozka a na pewno tansze ;)
w gazniku wieksze znaczenie od temp zasysanego powietrza ma fakt by dostawalo sie ono dookola a nie kierunkowo.
zauwazcie ze we wszystkich silnikach gaznikowych sa takie "patelnie"...

zrobilo sie natomist sporo glosniej na wysokich obrotach
i doszedl lekki swist zasysanego powietrza... :hyhy:

PS. Szczyt estetyki to to nie jest ale jesli sie sprawdzi pomysl to ladnie siateczka sie oblozy i pomaluje ;)

Egon
02-03-08, 20:30
no i filtr do wymiany raz w miesiacu :box:

matss17
03-03-08, 02:05
Wkładka K&N załatwi sprawe można ją chyba czyscić. Optymalne rozwiązanie jeśli ktoś zostaje przy gaźniku.

NFS
03-03-08, 13:31
w gazniku wieksze znaczenie od temp zasysanego powietrza ma fakt by dostawalo sie ono dookola a nie kierunkowo


hehhehe, i własnie po to jest zwezka w dolocie w oryginalnej puszcze od d13. przeliczcie sobie pola powierzchni rury dolotowej i szczelin wkoło zwezki. ona nie zweza tylko zapobiega zassysaniu przez filtr w jednym miejscu.

patent lookaza moze i troche odtyka dolot i daje efekt dzwiekowy ale na nasze brudne drogi, zwłaszcza zimia, bedzie mało opłacalny(filtr sie zuzyje bardzo szybko).

matss17
03-03-08, 13:49
Wiem o tym! ale tak czy tak lepiej chodzi bez zwężki.
Inaczej powietrze zasysane jest miejscowo, widać po tym jak sie brudzi wkładka
Zwężka rozprasza powietrze ale niestety też hamuje

Egon
03-03-08, 19:08
najlepiej stozek zalozyc i po problemie:)

NFS
03-03-08, 21:09
najlepiej stozek zalozyc i po problemie:)

...i tez po systemie przełączającym dolot na ciepłe powietrze w celu szybszego nagrzania silnika w zimie ;)

MrcZk
03-03-08, 21:44
widzialem juz tyle rozwiazan jesli chodzi o doloty powietrza ze sam juz nie wiem co robic u siebie :D jedni robia short rurki dolotowe ze stozkami a inni wkladke do orginalgego filtra i dokladanie rurki do zderzaka...jeszcze inni bawia sie srednicami :)

jogal
03-03-08, 23:55
Nie wiem jak wy, ale ja od tego gaźnika wolę mpfi np z d15b7 i dopiero do tego stożek. Zaczynam kompletować części i przerabiam na mpfi, jesli będzie za mało to się jeszcze głowice z VTECiem dorzuci jak będzie za słabo :P

matss17
04-03-08, 13:32
Za duzo roboty...

coala_16
04-03-08, 14:42
Jogal, jak Ci się uda to idę w twoje ślady :d

Pozdrawiam,

mum666
04-03-08, 18:15
Nie wiem jak wy, ale ja od tego gaźnika wolę mpfi np z d15b7 i dopiero do tego stożek. Zaczynam kompletować części i przerabiam na mpfi, jesli będzie za mało to się jeszcze głowice z VTECiem dorzuci jak będzie za słabo :P

Rób fotki w trakcie, dokładny tutorial itp itd, jak sie postarasz to wysyłam Ci kurierem litr dobrej wódki :piwo4:

[ Dodano: Pią 28 Mar, 2008 ]
A jak myslicie co będzie lepszym rozwiazaniem dolotu, przedłużyć rure dolotową do samego zderzaka i zrobic kibel air intake (kai ;)) czy wogole wywalic ta rure i zostawic tylko patelnie z tym jakby lejkiem?

[ Dodano: Sro 04 Cze, 2008 ]
Chłopaki a czy ktoś z was wsadzał jakies twardsze sprzęgło i lekki zamach? Bo moje sprzegło sie konczy i nie wiem czy kupowac jakies valeo czy odrazu exedy z zamachem, albo valeo + jakas fidanza...

siemens_15
11-07-08, 01:04
Witam :) przepraszam za mały offtop, ale mam pytanko małe :) Szukam kogoś w okolicach Jeleniej Góry kto pomógłby mi przy odblokowaniu tej 2 przepustnicy i zabawy z 3 węzykiem. Nie chcę oddawać Hani do jakiegoś pseudo-mechanika, a tym bardziej nie chcę robić tego sam żeby czasem niczego nie popsuć. :) Jest ktoś taki? :)

Moja Hanna ciągnie na 4 biegu do 170km/h. Przy wrzuceniu 5 prędkość drastycznie spada, ale to chyba normalne. :)

kj-19871
14-01-09, 14:12
Na 4 nie próbowałem oporu ale na 5 przy 170km/h zatrzymuje się a myślałem ze troszkę więcej pójdzie ... jutro wymiana kolektora na 4-2-1 i odblokowanie przepustnicy 2 zobaczymy czy coś się zmieni, a jak znajdę wałek D14A1 to musi być więcej :D

Mierzej
14-01-09, 16:22
to ze V spada jak wrzucisz 5 to raczej normalne nie jest...
ze na 5 przy 170 nie przyspiesza to ok ale ze zwalnia? :O

moja nawet na "5" przyspiesza...
Vmax 200 (troche z górki na A2 ale :D) na poziomie 190...

zieloo007
14-01-09, 16:31
u mnie V max to 190 przy d13b2

kuniu
14-01-09, 22:25
D13b2 bez różnicy czy z górki czy na płaskim 185, ale to tylko kilka razy i na krótką chwile :p

purol 1.3
15-01-09, 12:11
hm ... nie ma takiej opcji że tak mało idzie i tyle ma do setki .
moja przed rozbiciem ( d13b2) szła typowo jak seria 170 km / h i zawsze kiedy chciałem .
do setki , nie wiem nie mierzyłem , ale kumpel ma bmw 325i 194 KM i jak tak się próbo0waliśmy to , owszem zostawałem w tyle , ale nie tak dużo !!! Honda z TYm silnikiem naprawde ma niezłe osiągi moja *******alała super , masz coś nie tak , syfy w baku albo cosik , . honda by się tak nie ośmieszała

Mierzej
15-01-09, 13:21
tu sie masa ludzi smieje z d13:P ale naprawde nie jest tak zle...
zaraz nas zgasi jakis posiadacz bserii :P a ja i tka bede mowil ze d13 to maly bolid:P

purol 1.3
15-01-09, 13:24
nudno by było jak by każdy miał killera :) a co do tego to naprawde jest to niezły bolid :)
tak jak mówi mój imiennik Mierzej

Latino :)
15-01-09, 13:43
a moja pociska 200 maks i to bez wiekszych problemow poza tym wyskoczylo mi 96 kucy :)

cosmonauth
15-01-09, 19:56
proponuje zmienic na d15b2, 4 bieg 6500rpm i 180km/h :D

kj-19871
15-01-09, 22:33
200 d13b2 ? coś mi nie pasuje :/ seryjnie 170km/h a wasz nagle odbiegają od serii i 30 nie wiadomo skąd jada więcej :D jest pewien ze moje d13 jest w idealnym stanie ! i 175km/h ani więcej ... kolega obok siedział ale chyba to nie przeszkodziło ...

nike69
15-01-09, 23:34
ale jaja panowie na bloku silnika mam napisane d14a1 ale cala gora jest z d13 i seryjnie tam byl d13, jak myslicie czy dzieki temu moze miec trochu wiecej mocy ? ale zonka mialem jak to dzisiaj zobaczylem

SkąpyPan
16-01-09, 00:35
175km/h ani więcej ... kolega obok siedział ale chyba to nie przeszkodziło ...

Hmmm. Ja rozbujałem swoją na odcinku 4km do predkości 175 km na godzinę i gdyby nie teren zabudowany to jestem pewien że poszła by więcej bo licznik się kulał do przodu. Tak na marginesie to musiałem też przetestować poszczególne biegi:o tylko raz to próbowałem tak dla jasności na dwójce 110 a na trójce 155:D Odcinek 400 metrów kończę z prędkością 120-125 km\h na trzecim biegu oczywiście w zależności od tego jak mi się biegi zapodają:o mało bo mało ale na niemieckie krowy wystarczy:D dobra maszynka:D

purol 1.3
16-01-09, 07:23
200 d13b2 ? coś mi nie pasuje :/ seryjnie 170km/h a wasz nagle odbiegają od serii i 30 nie wiadomo skąd jada więcej jest pewien ze moje d13 jest w idealnym stanie ! i 175km/h ani więcej ... kolega obok siedział ale chyba to nie przeszkodziło ...
__________________

Ano tak jest , ja u siebie nic nie zmieniałem , ale kumpel ma identiko , ma zdjęzą zwężke na dolocie powietrza , , sitko w filtrze i odblokowaną II przepustnice i idzie mu 200 km/h

dimo
16-01-09, 17:37
Taaaa a B16A2 majac ponad 2 razy wiecej mocy powinno poleciec 400 na godzine.... Znacie cos takiego jak przeklamanie licznika?? I nie to że sie nasmiewam bo sam mam D13.... Max co ten silnik na plaskim moze wyciagnac to jest 180/185, w reszte nigdy nie uwierze...

Mierzej
16-01-09, 21:20
stosunek mocy do Vmax nie jest liniowy....

dimo
17-01-09, 11:46
To byla ironia:confused:

Mierzej
17-01-09, 13:43
traktuj to jak chcesz :) na palskim tylko 96KM d13 dalo rade 200pojechac
nie ma sensu o tym dyskutowac bo Vmax nie jest najważniejsze...

jacek81
27-12-10, 00:29
długo dziisiaj czytałem na forum o D13B2 Takim jak mam i dalej nic konkretnie nie wiem mam 94r wszystko pieknie oprócz tego ze idzie mi do 100km/h w 18 sek! najszybciej jechałem 160km/h ale pójdzie wiecej. Tylko irytuje mnie to przyspieszenie, zwałszcza jak czytam że powinna isc w 11 sek. do 100km/h

yautja
27-12-10, 09:37
Może się rozpędzasz na 3-ce? ;)

PlushaQ
27-12-10, 10:28
Albo nie ma obrotka i nie może wysłuchać ile idzie… jak nie miałem obrotomierza w d13, to ciagnalem go (teraz moge powiedziec bo slysze to samo i widze wskazania zegarow) do jakichs 5-5,5k rpm i byl mulowaty faktycznie, ale jak obrotek jest, idzie do 6,5-7k rpm, to łapie katalogowe 11-12 sekund.

Muzyk-Grzes
27-12-10, 11:05
Albo jakis "geniusz" ustawił ci zapłon bez wyjmowania wężyka i jest teraz przestawiony co wpływa na osiągi.

seyren
27-12-10, 11:33
jedynka - 55
dwojka - 95

Jak chcesz miec osiagi to trzeba butowac, nie ma zmiluj sie. Problem moze lezec tez po stronie kol, jak masz alusy np 17' to 1.3 juz ma ciezej z przyspieszeniem. Moj troche mulil jak mialem swiece do wymiany, moze warto tez sprawdzic, albo po prostu trzeba go odmulic po jakims dziadku i tyle.

kaawa
27-12-10, 11:53
ja na dwójce w d13b2 całej na serii na dwójce poleciałem 110.

seyren
27-12-10, 13:08
ja na dwójce w d13b2 całej na serii na dwójce poleciałem 110.

Ale po co? To nie ma sensu meczysz tylko silnik.

barnie
28-12-10, 12:11
Albo jakis "geniusz" ustawił ci zapłon bez wyjmowania wężyka i jest teraz przestawiony co wpływa na osiągi.

o jakim wężyku piszesz - pierwsze słyszę, że w d13b2 trzeba wyjąć jakiś wężyk do regulacji zapłonu... nie wystarczy zwykła regulacja za pomocą lampy stroboskopowej?

CroX
28-12-10, 12:16
Tutaj mały filmik z moim D13B2. Sens ciągnąć wysoko jest wtedy jeżeli wiemy że auto jeszcze wtedy ma jakąś moc a nie tylko silnik się męczy.

http://www.youtube.com/watch?v=f3qrs0gGLRM&hd=1

seyren
28-12-10, 12:48
Crox ale Ty masz Hanie odblokowana, poza tym kolektor i waleczek =D a my tu mowimy chyba o totalnej serii bez ruszania przepustnicy, jeszcze kolege w kompleksy wprawisz twoimi 9 sec do 100 skoro on ma 18 :D
Kurde musze nagrac u siebie film bo jeszcze nic nie grzebalem, zobaczyc ile wyjdzie.

jasiek09
28-12-10, 12:54
może kolega jacek81 ma rozrząd przestrzelony,Crox-zmień sprzęgło ;);)

Muzyk-Grzes
28-12-10, 13:13
o jakim wężyku piszesz - pierwsze słyszę, że w d13b2 trzeba wyjąć jakiś wężyk do regulacji zapłonu... nie wystarczy zwykła regulacja za pomocą lampy stroboskopowej?

Ano nie wystarczy, o ile w silnikach z wtryskiem trzeba założyć zworkę o tyle w D13B2 i innych gaźnikach z kompem (czyli D13B1 się nie wlicza) należy odpiąć jeden z dwóch wężyków dochodzących do aparatu zapłonowego a odpowiadających za kąt wyprzedzenia zapłonu. Dokładnie który wężyk jest napisane w manualu. Robiłem kiedyś 2 litrową preludę na dwóch gaźnikach ,nie chciała jechać bo ktoś ustawił aparat na samą lampę...tragedia w tym narodzie z mechanikami samochodowymi.

kaawa
28-12-10, 14:14
Ale po co? To nie ma sensu meczysz tylko silnik.
tak, tak, wiem, to była jednorazowa akcja:) chciałem sprawdzic ile prawdy jest w tej teorii :)

Muzyk-Grzes
28-12-10, 14:20
może kolega jacek81 ma rozrząd przestrzelony,Crox-zmień sprzęgło ;);)

Jasiek chyba nie przy przestawionym pasku nie przekroczył by 140km/h a kolega piszę że jechał 160 i chciała więcej.

CroX
28-12-10, 14:22
Seryjnie swoją zaraz po zakupie jechałem w 3 osoby 175 i jeszcze coś by pojechało dalej. Była wtedy totalne seria. Bez żądnego dotykania silnika :p

Jasiek to nie sprzęgło tylko przyczepności nie chciało łapać złośliwe :p może by się urwało jeszcze jakiś grosz u mnie bo jednak auto troszkę zapakowane było. Tarcze hamulcowe, skrzyneczka z narzędziami - 20 kg skromne :p koło zapasowe itp...sam fotel pasażera waży 26 gdzie seryjny 11,5 :p no i ja skromne 100 kg :p na wiosnę może troszkę odchudzę te masy :)

jacek81
29-12-10, 22:09
Albo nie ma obrotka i nie może wysłuchać ile idzie… jak nie miałem obrotomierza w d13, to ciagnalem go (teraz moge powiedziec bo slysze to samo i widze wskazania zegarow) do jakichs 5-5,5k rpm i byl mulowaty faktycznie, ale jak obrotek jest, idzie do 6,5-7k rpm, to łapie katalogowe 11-12 sekund.

(sorki ze dopiero teraz odpisuje, ale to dlatego ze jestem nowy na tej stronce i sie troche gubie) Mam obrotomierz ciągne ja praktycznie na maksa na każdym biegu do ok 7tys. obr

jasiek09
29-12-10, 22:11
sprawdzałeś rozrząd tak na wszelki wypadek? filtr paliwa?

jacek81
29-12-10, 22:13
jedynka - 55
dwojka - 95

Jak chcesz miec osiagi to trzeba butowac, nie ma zmiluj sie. Problem moze lezec tez po stronie kol, jak masz alusy np 17' to 1.3 juz ma ciezej z przyspieszeniem. Moj troche mulil jak mialem swiece do wymiany, moze warto tez sprawdzic, albo po prostu trzeba go odmulic po jakims dziadku i tyle.

uważam że 18 sek do 100 km/h to przesada jak na fabryczną wersje nawet. Koła 13/70/175, odmólam go od 1.5 roku i nic nie jest lepiej nadal

seyren
30-12-10, 00:37
uważam że 18 sek do 100 km/h to przesada jak na fabryczną wersje nawet. Koła 13/70/175, odmólam go od 1.5 roku i nic nie jest lepiej nadal
skoro tak jest jak piszesz, to naprawde jest niedopuszczalne. Sprawdz pasek rozrzadu, filtr powietrza i paliwa, moze katalizator masz zawalony. Sprawdzales swiece? Moze tez sa do wymiany. Zajedz tez zobaczyc zaplon.

Muzyk-Grzes
30-12-10, 12:47
Zajedz tez zobaczyc zaplon.

Święta racja i pamiętaj zeby przy ustawianiu odpięli z aparatu zapłonowego wężyk (2 od silnika) i ustawiali zapłon na ciepłym silniku.

jacek81
30-12-10, 20:19
jak chodzi o roząd mechanik wymieniał go dopiero ponad rok temu a auto mam 1.5 roku . filtry ok

jasiek09
30-12-10, 20:23
a od kiedy zbiera się w 18sek do 100?

jacek81
30-12-10, 20:46
od kąd go kupiłem czyli 1.5 roku przed załozeniem LPG

Kolejny mój problem :( Od dłuzszego czasu jezdziłem z odpietym silniczkiem krokowym ponieważ gdy był zalaczony to jak na bedzynie tak i na LPG falowaly mi obroty że czesto gasł albo obroty zedy 3,4 tys. Jak tylko silnik był zimny to bylo ok. Dzisiaj załozyłem kupiony silniczek krokowy z Krakowa i masakra. Na będzynie gaśnie odrazu silnik na wolnych obrotach a na LPG odwrotnie obroty 3 tys! Facet przysiega ze przed sprzedaniem częśc była sprawdzana i byla ok. Wiec czy to możliwe zeby przyczyna tego problemu była inna niz silnik krokowy? skoro przy odpietym silniczku krokowym jest wszystko w pożadku?

jasiek09
30-12-10, 20:58
zdejmij kleme na kilka minut i spróbuj jeszcze raz

jacek81
30-12-10, 21:13
jak chodzi o wtyczke od silnika krokowego to zapinałem ją i odpinałem kilka krotnie i caly czas to samo

jasiek09
30-12-10, 21:36
jak chodzi o wtyczke od silnika krokowego to zapinałem ją i odpinałem kilka krotnie i caly czas to samo

http://pl.wikipedia.org/wiki/Klema

jacek81
30-12-10, 21:46
heh a wiec jak o to chodzi to tego nie robiłem. tylko nie rozumiem co to ma do tego

jasiek09
30-12-10, 21:51
może sterownik głupieje jak po 1.5 roku podłączyłeś mu wtyczkę od krokowca

jacek81
30-12-10, 22:16
Auto mam 1.5 roku. Jak kupiłem auto nie było problemów z obrotamia .Odłączony krokowiec ok 5 miesięcy w tym czasie zrobione ok 6 tys. km

jacek81
31-12-10, 17:25
Dzisiaj jezdziłem znowu samochodzikiem i było tak że na bedzynie obroty często 3 tys , albo były w normie albo czasem falowały od 2.6 do 3.2 a na gazie na wolnych obrotach. A na gazie czesto obr od 0.4 do 1.1 obr i gasł. obroty podnosiły sie i opadały i tak w kólko. co steruje silniczkiem krokowym? może to wina tego czegos...

Michal.EG3
16-02-11, 11:21
mam podobny problemik co inni moje d13b2 z odblokowana 2 przepustnica zwija sie w 20sec do 100
co moze byc tego przyczyna? zle ustawiony zaplon? dziurawy tłumik końcowy ?D:
chyba cos jest z nim nie tak troszke jak by brakowało mu mocy po 130km/h ledwo sie wskazówka podnosi do 140 jakos pojdzie a dalej? czy zaplon moze miec taki wplyw na to? bo wiem ze mechanik chyba za dobrze go nie ustawił, wiec bym to obstawiam.

//edit poczytałem troszkę o zapłonie i to chyba jest jego wina u mnie jest chyba opóźniony bo strzela z tłumika ...
i bywa ze gdy zgaszę samochód wyjmę kluczyk to potrafi szarpnąć gdy jest na biegu :D
Ale cuda he:D

malinkie
16-02-11, 13:17
jak by brakowało mu mocy po 130km/h ledwo sie wskazówka podnosi do 140 jakos pojdzie a dalej

a rozrząd masz dobrze ustawiony?

Skoti
16-02-11, 13:44
Najpierw odpowiedzcie sobie na pytanie:
czy ja wymieniłem:
Filtry, kable, świece, kopułke + palec
Następnie sprawdzcie czy macie dobrze ustawiony rozrząd i zapłon.
Sprawdzcie stan katalizatora ponieważ też może zamulać.
zróbcie samodiagnostykę

seyren
16-02-11, 14:53
Najpierw odpowiedzcie sobie na pytanie:
czy ja wymieniłem:
Filtry, kable, świece, kopułke + palec
Następnie sprawdzcie czy macie dobrze ustawiony rozrząd i zapłon.
Sprawdzcie stan katalizatora ponieważ też może zamulać.
zróbcie samodiagnostykę

x2

Jesli wszystko w porzadku to mozna jeszcze wyprobowac domowy sposob "odmulania" czyli "butowanie" :p

Michal.EG3
16-02-11, 15:37
u mnie ustawienie zaplony wyglada tak http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c20b0fd61b5aa134.html rozrzad podobno na 100% dobrze ustawiony (mogę to jakoś sprawdzić? jeżeli tak to jak powinno to wyglądać) :)

skolopendra
16-02-11, 15:42
100% dobrze ustawiony

tyko na niewłaściwe znaki :)

Skoti
17-02-11, 14:27
a jak się ustawia na znaki ? chodzi o te łączenie co idzie ?

kazik1989
17-02-11, 14:36
chodzi o znaki na kole rozrzadu i na bloku kolo wału

Skoti
17-02-11, 16:15
czy ktoś może mi to z obrazować ?

skolopendra
18-02-11, 18:27
obrazować ?

w manualu masz zobrazowane na obrazkach

lugi666
18-02-11, 19:08
najwyżej jak nie znajdziesz mogę Ci wysłać screena z Autodaty

k.pro
28-03-11, 12:58
Witam... powiem że po 1 odblokowanie było nie udane, tzn auto mi zaczeło przygasać itd, ale to była moja wina... pojechalem do znajomego z klubu i rozwiercił mi blokade.

efekty?, było to bardzo dawno temu i o ile dobrze pamietam efektem odblokowanej 2 przepustnicy jest (niekoniecznie gdy wszyscy piszą całkowite wcisniecie pedału gazu do podłogi ja to odczuwam po wcisnieciu i trzymaniu az auto wskakuje na obroty i...) i odczuwam siłe pchająca auto szybciej taki PRZESKOK, jak piszę dawno to było ale to chyba jest efektem odblokowania 2 przepustnicy

mam też przyspieszony zapłon o ponad 2 stopnie, co do modyfikacji sitek itd nic nie ruszałem tylko zwężke.

Co do spalania mam pytanie, ile wasze 1.3 pali?, moje z takim zabiegem 50zł=100km, nie jezdze jak ciotka, ani też hard... wiec wychodzi ze 10 bierze...

Miałem troche problów rownież ze auto mi przygasało, ale najprawdopodoniej to był gażnik, miałem czyszczony, oraz najwiekszy kłopot ktory mnie irytuje, ale delikatnie pomalu się go pozbywam to gdy auto postoi długo, gdy odpale i ruszam auto przez pare sekund delikatnie na np; 3 biegu na luzie bez dodawania gazu ale trzymania nogi na pedale, czuć jak auto lekko drga... zaczalem wymieniac kable, w piatek kopułke... no chyba że to jest normalne...
Kopułke mam peknietą przy srubach... ale polalem wodą zwarcia nie było, ale podobno powietrze może sie zawilgocone dostawać...

CroX
28-03-11, 13:23
Moje po wielu modyfikacjach w jeździe po mieście nie przekracza 8,5 litra. W trasie ok. 5,5 a w trybie mieszanym gdzieś ok. 7 litrów na 100 km.

seyren
28-03-11, 14:21
Moj przed odblokowaniem palil roznie od 6,5 do 9l, a teraz to nie wiem. Duzo zalezy od tego jak jezdzisz. Ale w 6 litrach raczej sie zmieszcze przy oszczednej jezdzie.

Michal.EG3
28-03-11, 16:09
moj d13b2 odblokowana przepustnica zwezki sitka itp bez koncowego tlumika w mieszanej jezdzie 7 litrow moze troche wiecej ale lupie wcisnac pedal w podloge ;] a no i zalezy ile osob siedzi w samochodzie

k.pro
28-03-11, 22:46
wymieniłem kolektor na 4,2,1 ale sonda została z 4,1,1 może to sonda?, albo no nie wiem...

a czy efekt ktory opisuje to własnie efekt odblokowaniej 2 przepustnicy? ten przeskok na ciągniecie auta do przodu..- mocy?

daje coś w gole ten zabieg? w koniach? wiecej.

I co sadzicie o moim po długim staniu delikatnym chwilowym szarpaniu auta co czuś też na pedale gazu...

kj-19871
29-03-11, 09:06
Może masz vtec jak tak szarpie :D a tak poważnie to nie bardzo czuć ta zmiane ale na pewno jest poprawa ;) powyzej 3500rpm :) co do spalania, jeśli jedziesz do 3500rpm nic nie powinno sie zmienic :) dopiero powyzej jak kręcisz bedzie wiecej pił ;)

seyren
29-03-11, 13:53
Mi tez lekko szarpalo kiedy otwierala sie 2 przepustnica przed odblokowaniem, po odblokowaniu rowniez tylko ze szybciej. Tez sie smialem ze to taki vtec w d13b2 =)

k.pro
29-03-11, 15:06
hehehe :),vtec

a możecie powiedzieć jakieś konkretne plusy civic, 1.3 na gazniczku ? czy tylko krytyka...

seyren
29-03-11, 16:43
idiotoodporny silnik - ciezki do zajechania, dobry do instalacji gazowej, daje duzo satysfakcji przy objezdzaniu mocniejszych samochodow :)

k.pro
30-03-11, 23:55
Prosze Was bardzo odpowiedzcie mi na kilka pytan

1-gdy wskazówka paliwa doszła do czerwonej kreski ile mogę jeszcze zrobić km samochodem, raz miałem nawet poniżej i jechałem ale nie chce przeginać...

2-Czyli nasze 1.3 po dłuższym statniu (np 10 godzin i przy mrozach) oraz przy odblokowanej drugiej może chwilę szarpąć jak pisałem kilka postów wyżej

3-Coś mi z tyłu brzeczy rozebrałem całe auto co sie dało usztywniłem, slyszałem że to mogą być tak zwane tulejki-cukierki wiecie o co chodzi?

4-ze auto jest na gazniku dodajecie coś sprawdzonego co jakiś czas do samochodu- mieszanka

jak macie jakies cenne uwagi dziekuje bardzo dodatkowo.

dimo
31-03-11, 13:24
1 - wskazówka paliwa w eg jest tak niedokładna, że nie radze sie bawić w schodzenie poniżej czerwonej kreski.. poza tym na drudi dzień bedziesz musiał dłuzej krecic zeby odpalic i zaciagasz cały syf z baku.

2 - mialem d13b2 przez prawie 3 lata i nigdy nie mialem szarpnieć mimo odblokowanej 2 przepustnicy..

3 - jedz sprawdzic zawieche:rolleyes:

4 - ja nie dodawałem.

a co do spalania do d16z6 mniej mi pali niż d13b2, obojętnie czy miasto czy trasa...

k.pro
03-04-11, 11:37
wymienilem kable, swiece, palec i kopułke auto lepiej odpala jest wsumie ok

ale ostatnio jak jechałem i stałem na światłach auto zaczeło się jakoś dławić musialem go troche pogazowac i było ok...
jakies pare miesiecy temu mialem podobne objawy ale az tak, że samochód zgasł, podobno był to gaznik..., i teraz jestem na wszystko uczulony... co wy na to?:) dzieki za pomoc.