Zobacz pełną wersję : ile oleju do d14z6?
witam.
mam kilka pytan.sprowadzielm autko z niemiec i niestety mam inst.obslugi tylko po niemiecku.
ile oleju wchodzi do silnika w civic 1.4 z 2003 tj. d14z6?
a ile od skrzyni biegow?
i gdzie jest filtr paliwa?
co jeszcze powinieniem wykonac przy przebiegu 125tys.?rozrzad byl zmieniany.
z gory dziekuje za odpowiedzi.
Hrabia Von Lesser
12-03-09, 23:19
co jeszcze powinieniem wykonac
Na pewno przeczesać forum... by nie być niemile zaskoczonym ;)
odp 1. między około 4 a 4,5 litra, zależy jakie chcesz mieć wskazanie na bagnecie.
odp 2. około 2 l
odp 3. z tyłu za bakiem (chyba), jak wejdziesz pod to zobaczysz... sam teraz nie pamietam.
odp 4. jeździć... no chyba, że przegląd.
pzdr
Witam,
zgadzam się z poprzednikiem, poza pierwszą odpowiedzią - sam mam D14Z6 olej Mobil1 full-synth i do wymiany zakupuję bańkę 4 l. przy czym zalanie do pełna - na bagnecie max. - to u mnie 3,5-3,6 l. resztę mam na ewentualne dolewki, a że praktycznie nic nie bierze oleju to akurat do kolejnej wymiany starcza to co zostało z bańki 4 l.
pozdro :cool:
dokładnie mobil 1 syntetyk u mnie weszło jakieś 3,9 max 4l i nie łyknoł przez 3 tyś na razie nic :D
dziekuje za odpowiedzi.w niemieckiej inst. pisza ze wchodzi 3.2l..Troche to za malo mi sie wydawalo bo wczesniej mialem megane 1.4 i tam wchodzilo 4.5 l.
wyczytalem ze powinno sie robic regulacje zaworow co 40 tys..nei wiem kiedy byla robiona ostatni raz.po czym mozna poznac ze "juz pora" na regulacje?jakos wysluchac?nie rone obroty ,brak mocy ?czy moze jakos inaczej?
Trochę dziwnie że u was wchodzi aż tyle litrów. Ja mam 1,6 i i wchodzi około 3,2 l właśnie a reszta jest na dolewki.
Mi również nie wchodzi więcej niż 3,5 litra. Co do filtra paliwa to jest w baku, wymienia się co 120 tyś i nie jest tani...
Hrabia Von Lesser
13-03-09, 16:56
powinno sie robic regulacje zaworow co 40 tys..nei wiem kiedy byla robiona ostatni raz.po czym mozna poznac ze "juz pora" na regulacje?jakos wysluchac?nie rone obroty ,brak mocy ?czy moze jakos inaczej?
Może podzwaniać (chociaż u mnie nawet po regulacji słychać dzwoneczki... cóż, ci fachowcy ASO), może nie równo na niskich obrotach się zachowywać (na wysokich nie usłyszysz różnicy). ja reguluje co 30tys. Koszt samej reg to 100zł + ewentualnie wymiana uszczelki (zależy od stanu takowej) 60zł. To w ASO, prywatnie taniej.
Drobne różnice odnośnie ilości oleju mogą też zależć od wielkości filtra, ilości szlamu nagromadzonego w silniku, czasu jaki daje się na zlanie/wyssanie starego oleju z silnika... mi wchodzi jakieś ~4.3 litra (ale juz dwa razu flushowałem silnik i zostawiam korek odkręcony na całą noc przed nalaniem nowego leju, więc zapewne stąd róznice)
Trochę dziwnie że u was wchodzi aż tyle litrów. Ja mam 1,6 i i wchodzi około 3,2 l właśnie a reszta jest na dolewki.
na serio? :eek: strasznie mało, zdawałoby się ,że powinna istnieć prosta zależność: wielkość silnika wprost proporcjonalnie do ilości oleju...
Ciekaw jak inne 1.6 ?
Ja tam wlałem 3,5 litra i jest OK. Z resztą taka ilość jest podana w DTR-ce.
mogą też zależć od wielkości filtra
dokładnie ostatnio zmieniałem olej i już myslałem że zły filtr kupiłem ten nowy był prawie o 1/2 dłuższy os starego o dziwo wszystko pasowało filtr się zmieścił bez problemu a jego pojemność na pewno jest większa od starego.
Co do luzów zaworowych radze nie zwlekać z regulacja koszt 100-120zl nie jest taki duży na 40tyś/km a trzeba luzów pilnować co by zaworów nie popalić a i silnik ładniej pracuje na wyregulowanych
ja w mej niemieckiej inst. znalazlem ze do 1.4 wchodzi 3.2 l z filtrem a do 1.6 wchodzi 3.5 z filtrem.bez filtra o 0.2 mniej.
zalaczam zdj. z tymi informacjami.http://pulpit/DSC050255.JPG
chyba zdjecia nie ma.nie wiem jak je zamiescic.
wg tabel motula sa to wartosci dla silnika 3.2 litra, dla skrzyni biegow 1.5l
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.