Zobacz pełną wersję : zmiana zegarów w D13B2
Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów!
Od 08.02.06 jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy Civic D13B2 '93. Od początku do końca był to przemyślany (czyt. nieprzypadkowy) zakup. Wraz z moją Kobietą pewnego dnia podjęliśmy decyzję o zakupie samochodu i tego samego dnia wiedzieliśmy, że to będzie "Pani Hania Cif" :smile: Koniecznie w budzie 5G. Trwaliśmy w mocnym postanowieniu aż do momentu zakupu... poprostu nie było innej opcji. Dlatego mam nadzieję, że z tego właśnie powodu przyjęty zostanę (a właściwie zostaniemy) do fanklubu jako potencjalni wierni miłośnicy Cifa. Przed napisaniem tego posta przestudiowałem dosyć starannie niektóre wątki i już mam kilka przemyśleń i wniosków. Najważniejszy brzmi: Nie żałuję!!! Mimo, że to tylko 1,3 75 kucyków (niektóre pewnie już uciekły) :( ale zawsze w przyszłości można wsadzić coś mocnejszego. A póki co naprawdę wystarczy, a jazda poprostu super. Można by rzec: miołość od pierwszego wejrzenia ale pssst... bo jeszcze pasażerka usłyszy :wink: Co do modów to chyba większych nie planuję. Może alumki jak $ pozwoli, może wspomaganko (bo to wersja total basic :D ). Napewno będę chciał wsadzić zegary z obrotkiem... i tu moje pierwsze pytanie. Ponieważ czytałem różnie opinie, jedne mówiły, że wskazania są dokładnie takie jak w orginalnych, drugie natomiast, że ze wzgędu na inne przełożenia z D15 są małe przekłamania zarówno w obrotach jak i w km/h... moje pytanie brzmi jak jest naprawdę i czy ewentualnie jest jakiś sposób żeby wskazania były prawidłowe? To narazie tyle nie będę na sam początek za wiele przynudzał. Może dorzucę jakieś fotki jak porobię. Pozdrawiam wszystkich, mam nadzieję, że dla moderatorów nie będę zbyt uciążliwy :wink:
Dzień dobry.
Każdy obrotomierz przekłamuje w pewnym momencie (podobno najlepsze są te w BMW). Wystarczy zmienić rozmiar kół i już masz problem. Co do obrotów - nie masz w tej chwili obrotomierza to skąd wiesz że jest różnica w obrotach? :) Jeśli nawet różnica będzie te 200-300 obrotów to to jest nic. U mnie jest właśnie takie (przy odcięciu pokazuje 7500 zamiast 7200). Jeździj i ciesz się Civicem.
A tak generalnie to zmień tytuł temetu na jakiś rozpoznawalny o co w nim chodzi, bo witanie się to w odpowiednim temacie w Hyde Parku, a tu opisujesz pewne wątpliwości ;).
Wystarczy zmienić rozmiar kół i już masz problem
co to ma do obrotow?
bo co do predkosci pokazywanej to sie zgodze ze zegary z 1,5, 1,6 beda pokazywac za duzo. ale wystarczy przelozyc predkosciomierz z cala tabliczka i mechanizmem z d13 i jest dobrze. to na pewno bo robilismy testy
bo co do predkosci pokazywanej to sie zgodze ze zegary z 1,5, 1,6 beda pokazywac za duzo. ale wystarczy przelozyc predkosciomierz z cala tabliczka i mechanizmem z d13 i jest dobrze. to na pewno bo robilismy testy
Co za bzdury... Skrzynia z D13B2 ma takie same przelozenia jak D15B2 i jak D16Z6. Wiec zegary NIE moga przeklamywac bo przecie seryjnie silniki w ktorych byly zamontowane mialy takie same przelozenia skrzyni.
Aczkolwiek przeklamania w malym stopniu zawsze sa, kwestia np. opon: nowe (wysoki bieznik) - zurzyte (brak bieznika), samo zurzycie mechanizmu w zegarach, no i zawsze predkosc jest troszke zawyzana seryjnie... (minimalnie)
havok napisał/a:
Wystarczy zmienić rozmiar kół i już masz problem
co to ma do obrotow?
do obrotów nic ale do prędkości ma
te ktore spardzalem byly z d15b7
dalej nie rozumiem co ma rozmiar kola albo bieznik do obrotow. jak ktos wie to niech sie wypowie
te ktore spardzalem byly z d15b7
dalej nie rozumiem co ma rozmiar kola do obrotow
to zmienia postać rzeczy :)
do obrotów nic ale do prędkości ma
to jest logiczne ale rozmiar kola jak pisalal havok juz dla mnie jest nie bardzo zrozumiale.
do obrotów nic ale do prędkości ma
to jest logiczne ale rozmiar kola jak pisalal havok juz dla mnie jest nie bardzo zrozumiale.
No jesli dobierzesz nieodpowiedni rozmiar opony (nieodpowiedni czyli nie jest to zamiennik seryjnego rozmiaru) to będa przekłamania w prędkości i tyle.
haha
piszesz trzeci raz to samo a to jest jasne. bo latwo to sobie wyobrazic.
konczymy temat predkosci ...........LoL
havok jak rozumiesz te obroty i rozmiar kol?
To ja nie wiem o co Ci chodzi
havok jak rozumiesz te obroty i rozmiar kol?
Rozumiem to jako skrót myślowy i odniesienie się w jednym zdaniu (jak widać niezbyt dla wszystkich jasno) do problemów z przekłamaniami i obrotów i prędkości wskazywanej na zegarach. Jak być może zauważyłeś, tamto zdanie jest niedokończone (nie wiem dlaczego :/). Dokończeniem byłoby np. masz problem z głowy, jeśli chodzi o pokazywaną prędkość.
Mam nadzieję, że teraz jasne ;).
bralem pod uwage skrot myslowy ale chcialem sie podroczyc.... :D
a tak na powaznie dle tego ze ktos bez wieksdzego pojecia moze to pozniej zle odczytac i bedzie glowkowal czemu ktos tak napisal.
ok... teraz pozostaje tylko wyhaczyć niedrogo zegarki z obrotomierzem... może ktoś ma jakieś na oku...
Co do obrotów - nie masz w tej chwili obrotomierza to skąd wiesz że jest różnica w obrotach?
przecież nie napisałem, że to moja obserwacja, tylko że tak stało napisane w pewnym wątku
mi obrotomiez pokazu niemal idealnie :):
1. odciecie mi pokazuje w granicy 7200 obr/min, czyli tyle ile powinno byc
2. na calkulatorze przelozen http://autocrossing.com/cgi-bin/gearcalc.cgi przeliczylem ile powinienem miec przy danych predkosciach (z uwzglednieniem srednicy kol w danej chwili) obrotow i zgadza sie ze wskazaniami zegarow. Oczywiscie predkosciomiez ma jakiec przeklamania ale w nieduzych granicach bo inaczej odczyty roznily by sie znacznie z tymi co powinny byc :D
witam
od niedzieli jestem posiadaczem hondy civic 1,3 95r oznaczacie ja jako D13B2 nie wiem co znaczy D :oops: ale pewnie sie z czasem domysle :) 13 to pewnie pojemnosc a B2 to pewnie typ nadwozia 2 dzwi
Ale nie dlatego tu pisze, moja honda nie ma obrotomierza chce kupic orginalny z innej hondy nawet juz gdzies widziałem na allegro i tu moje pytanie dostane taki licznik i jak mam podłączyc obrotomierz skoro moja wersja fabrycznie takiego nie miała? gdzie ciągnąc kable jak podłączyc ? moze ktoś juz robił takie coś niech sie wypowie bardzo prosze!
D- seria silników
13 to pojemnosc 1.3
B2 to rodzaj siilnika (czesto w jednej pojemnosci sa różne silniki i to dla rozróznienia)
numer silnika to jedno, a nadwozia to drugie, wiec 2 drzwi nie ma tutaj nic do rzeczy
wszelkie info znajdziesz na forum, bo bylo o tym pisane
Co trzeba dokupic prucz zegarów z obrotkiem ?? Linka jakaś jest potrzebna? czy wystarczy podpiąć cos??
nic nie trzeba kupowac, podpinasz do zegarow kostki ktore teraz siedzia w obecnych zegarach i wyjezdzasz na ulice sprawdzajac czy obrotomierz nei zacina sie przy 7 tysiacach
Spoko... to zamawiam obrotka.. A jaka to kostka bo chciałbym zamówić osobnego obrotka i bede musiał dopasować pewnie a nie chce rozkrecać specialnie przed zakupem
[ Dodano: Sro 05 Wrz, 2007 ]
a te będa pasowały??
[img=http://img263.imageshack.us/img263/3941/239339066my1.th.jpg] (http://img263.imageshack.us/my.php?image=239339066my1.jpg)
Od wersii sport
pisales ze chcesz zamowic zegary z obrotkiem, a teraz piszez ze chcesz sam obrotek <?> musisz sie z nim wpiac gdzies tam, a gdzie to znajdziesz w szukajce
2. porownaj swoje zegary z tymi na zdjeciu? przeciez sa zupelnie inne
jesli masz d13b2 i domyslam sie ze w piatej generacji ? to musisz miec z piatej generacji licznik!
http://motoallegro.pl/item240650876_honda_civic_92_95_zegary_oryginalne_ okazja_.html
TUTAJ TO MASZ PRAWDZIWA OKAZJE jesli sprawny:
http://motoallegro.pl/item241335132_honda_civic_licznik_z_obrotomierzem_ 100_sprawny_.html
tylko takie
OK tak myślałem że nie będa pasowały ale chciałem sie upewnic bo fajne są.. z tego co widze to nawet taniej bedzie zegary wymienic niz obrotka dokładać, pozatem tak czy tak trza rozbierać wszystko co nie?
kup cale zegary, swoje sprzedaj za 50l i cos sie zwroci
wszystko juz bylo http://www.lancia-kappa.com/civic/index.php?str=20
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.