PDA

Zobacz pełną wersję : Pomocy civic 1,4 '98 :(



goner
07-03-09, 10:01
Ostatnio zauważyłem spalanie ponad 11 L/100. Przejechałem się na stację diagnostyczną i po analizie spalin wyszło, że przy niskich obrotach HC wyszło 183 ppm obj (zakreślone i opisane przez diagnostę 100 ). Przy obrotach 3000 HC spadło do 74,ale CO skoczyło do poziomu ok 1% (diagnosta powiedział, że powinno być 0,3). Dodam, że obroty falowały przy stałej pozycji gazu o jakieś 400 obrotów. Na desce nie świeci mi się kontrolka komputera "czek".Bardzo proszę was o pomoc. Może wiecie gdzie we Wrocławiu mogę dobrze zdiagnozować autko. Dodam, że to civic 1,4is 16v D14A8. Pozdrawiam

Byłem na diagnozie w serwisie Hondy. Podpięli autko pod komputer i nie ma żadnych błędów co to może być?? katalizator??

drex87
07-03-09, 10:32
ja bym raczej stawiał na sonde

Marecki
07-03-09, 16:38
A przy sondzie samodiagnostyka nie wykazuje czasem błędów?

teg
07-03-09, 17:12
Wykaże, jeśli sonda padnie całkiem lub naprawdę konkretnie przekłamuje. Tymczasem sondę trzeba zmierzyć oscyloskopem lub podmienić, ew. obejrzeć jakimś narzędziem diagnostycznym jak pracuje. Komputer może nie pokazywać błędu, a takie cuda się będą działy.goner odłącz sondę i obserwuj co się stanie.

abarth81
07-03-09, 17:31
na 75% sonda jest do wymiany, to ze nie sygnalizuje błędu wcale nie świadczy o tym ze jest sprawna,ja wymieniłem sonde na nową podczas kampani kupiłem 35% taniej stara sprawna jeszcze została lezy w garazu jak bys był zainteresowany to mogę odstąpic pasuje do silnika d14a8 ,d14a7, daleko z wrocka nie masz mozesz wpasc dam ci sonde wkrecisz pojedziesz na analize spalin jak paramtry spadna to znaczy ze masz sonde która juz nie działa jak trzeba.

goner
18-03-09, 18:54
abarth81 Sorki ze tak pozno odpowiadam, nie moglem znalezc tego postu. W miedzy czasie zmienilem katalizator, ale nie wiem czy spaliny sie unormowaly. slyszalem ze to moze byc tez wina zabrudzonej przepustnicy. jak sprawdze spaliny i nadal tak sie bedzie dzialo to sie do Ciebie odezwe. Dzieki za pomoc. pozdrawiam

teg
18-03-09, 20:09
goner, a silnik na wolnych obrotach nie chodzi równo, tak? Falują obroty? A może buda się trzęsie i czuć trochę jakby zapłony wypadały? Pytam bo sam nie wiem, czy te silniki tak mają przy padniętej sondzie i jest szansa się dowiedzieć ;)

goner
19-03-09, 12:55
goner, a silnik na wolnych obrotach nie chodzi równo, tak? Falują obroty? A może buda się trzęsie i czuć trochę jakby zapłony wypadały? Pytam bo sam nie wiem, czy te silniki tak mają przy padniętej sondzie i jest szansa się dowiedzieć ;)


Wlasnie nie. na wolnych obrotach wszystko ok, tylko raz na jakis czas obroty spadna o ok.200 i wracaja spowrotem. silnik chodzi rowno. falowanie jest tylko gdy silnik nie jest obciażony (auto stoi) wcisne gaz i przy wyższych obrotach przytrzymuję noge w stałej pozycji (tak by obrotomierz byl stale na tej samej wartosci). wtedy wskazowka zaczyna sie wachac w granicach 200-300 obrotow. czyli nieznacznie.
zaplony nie wysiadają, ani nie trzęsie budą. to co opisujesz wystąpiło kiedy odpiąłem krokowca. wtedy obroty falowały prawie do zera i trzęsło budą. ale powtarzam!! to było tylko gdy odłączyłem krokowca.

Pozdrawiam

teg
19-03-09, 16:00
Odepnij sondę i pojeździj, zobacz czy będzie lepiej. Możesz też mieć bardzo zabrudzoną przepustnicę lub małą nieszczelność w dolocie, może to też być czujnik IAT lub podciśnienia. Odpinaj po kolei czujniki i sprawdzaj, czy jest lepiej. Szczególnie czujnik temp. i lambda są upierdliwe, bo jak padną, to często komputer nie pokazuje błędów - bo skąd ma wiedzieć, oprócz czujnika, że zmieniła się temp. ? :)

goner
20-03-09, 13:07
Odepnij sondę i pojeździj, zobacz czy będzie lepiej. Możesz też mieć bardzo zabrudzoną przepustnicę lub małą nieszczelność w dolocie, może to też być czujnik IAT lub podciśnienia. Odpinaj po kolei czujniki i sprawdzaj, czy jest lepiej. Szczególnie czujnik temp. i lambda są upierdliwe, bo jak padną, to często komputer nie pokazuje błędów - bo skąd ma wiedzieć, oprócz czujnika, że zmieniła się temp. ? :)


A czy czujnik temperatury nie odpowiada za wskazania temp. na desce?? jesli tak to wskazowka wskazuje prawidlowo. zaówarzyłem, ze jak odepne czujnik od przepustnicy to zaczyna sie dlawic i obroty spadaja do prawie zera, ale przy dodaniu gazu i trzymaniu stale na wysokich obrotach wskazowka juz nie "plywa" - jest na stalym polozeniu. <Moze to jednak przepustnica brudna???

teg
20-03-09, 20:19
Inny czujnik daje wskazania na deskę, a inny do komputera o ile wiem. A chyba jeszcze inny załącza wentylator... Przynajmniej tak się do tej pory w większości samochodów spotykałem ;) U mnie po odpięciu "czujnika przepustnicy" jak go nazwałeś jest efekt odwrotny - obroty wskakują na 1200-1500, teraz trzeba zapytać mądrych głów z forum, u kogo jest prawidłowo :D Brudna przepustnica by raczej nie była powodem takich wyników na stacji diagnostycznej. Spróbuj pokręcić tą śrubką do regulacji wolnych obrotów na przepustnicy, u mnie po chwili komputer i tak wraca do 800 obrotów bo się uczy. Potem może pokręć nią po odłączeniu czujnika - spróbuj mu zwiększyć obroty.