Zobacz pełną wersję : Olej w skrzyni biegów ?
Witam , jestem po zmianie oleju w skrzyni biegów , wlałem pół syntetyka Gulfa , weszło dokłanie 1.60 L , ale nie o tym mowa . Gdy mechanior spuszczał stary olej zwariował , a ja razem z nim ze skrzyni biegów wypłyneła nie wiem jak to nazwać maź ? ciecz ? koloru kremowego ( kawa z mlekiem ) mechanior 1 raz coś takiego widział mówi ja to samo :D Orientuje się co to mogło być ?
dostała się wilgoć do skrzyni, masz jakieś problemy ze skrzynią?
Albo jakiś mega ,super uszlachetniacz, który robi cuda.
jero11 nie mam :) czasami synchronizatory mnie denerwują alee bardzo żadko :)
jero11 nie mam :) czasami synchronizatory mnie denerwują alee bardzo żadko :)
Rozwiń wypowiedz ??
skolopendra
26-02-09, 22:37
Orientuje się co to mogło być ?
co by to nie było to zapewne jakieś g...o
niema nad czym tu dociekać :cool:
a wracając do wymiany oleju w skrzynce co ile km powinno się to robić?? co 80 k km?
a wracając do wymiany oleju w skrzynce co ile km powinno się to robić?? co 80 k km?
Mi się gdzieś obiło , że co 60k.
Wg mnie jak skrzynia po dupie dostaję to tym bardziej co 60k powinno się zmieniać :)
pewnie mega glupie pytanie......ale zadane :]
czy i w jakim miejscu mozna sprawdzic poziom i stan oleju w skrzyni??
skolopendra
27-02-09, 11:14
co ile km powinno się to robić?? co 80 k km?
tym bardziej co 60k powinno się zmieniać
czy i w jakim miejscu mozna sprawdzic poziom i stan oleju w skrzyni??
na te i inne pytania znajdziecie odpowiedz w manualu
więc szukać lenie :cool:
ehh...
krystian.NH
27-02-09, 12:49
a wracając do wymiany oleju w skrzynce co ile km powinno się to robić?? co 80 k km?
z tego co ja slyszalem to jesli mam polsyntetyka w skrzyni, aktualnie mobil1 to musze go zmienic po 30-40k ale moze zle slyszalem..a zupelnie inaczej sprawa wyglada z MTF :)
a wracając do wymiany oleju w skrzynce co ile km powinno się to robić?? co 80 k km?
według instrukcji do ej9 - co 80 tyś km (pod warunkiem, że lejesz MTF)
a wracając do wymiany oleju w skrzynce co ile km powinno się to robić?? co 80 k km?
ja tam bym wogole nie zmieniał bo i po co w jakies koszty sie pchać niepotrzebne, i tak auto predzej czy pozniej sie sprzeda lub zezłomuje a tego czy sie zmieni olej czy nie to nie ma na nic wpływu
ja tam bym wogole nie zmieniał bo i po co w jakies koszty sie pchać niepotrzebne, i tak auto predzej czy pozniej sie sprzeda lub zezłomuje a tego czy sie zmieni olej czy nie to nie ma na nic wpływu
Rozumiem, ze to ironia? Jesli nie to gratuluje podejscia..
Rozumiem, ze to ironia? Jesli nie to gratuluje podejscia..
zadna ironia, osobiscie nie znam nikogo kto by zmienial olej w skrzyni
zadna ironia, osobiscie nie znam nikogo kto by zmienial olej w skrzyni
No dokładnie olej w skrzynce jest bardzo rzadko przez ludzi zmieniany no chyba że jest jakaś naprawa czy coś podobnego ale tak to tez nie słyszałem. Powiem więcej jeżdze w pracy już drugim Sprinterem od nowości i nigdy Aso podczas okresowych przeglądów nie wymieniało oleju w skrzyni a auta maja przejechane po 400 tyś. km.
Tak więc jeśli nic nie cieknie,poziom jest ok i mamy pewność jaki tam jest olej to po co wymieniać?
donelvis - właśnie poznałeś - ja zmieniałem. Pomogło na moje problemy. Będę zmieniał po raz drugi (chociaż akurat tylko dlatego, że rozbieram skrzynię).
Przy Waszym podejściu czekam tylko, jak przy zakupie kolejnego auta natraficie na sprzedającego, co myśli podobnie i coś się sypnie.
Inne "nieobowiązkowe" kontrole i zmiany serwisowe z manuali traktujecie tak samo? Pokażcie swoje auta, będzie wiadomo, których unikać...
ja też w żadnym aucie nie zmieniałem ale w Hondzie zmieniam, wydaje mi sie że w H skrzynia jest nieco inna niż w niemieckich czy francuskich autach choć by przez to jak żadki olej sie do niej leje
piotrek-mi
01-03-09, 21:26
Ja zmieniałem w każdym aucie, które posiadałem na "dłużej" i dalej tak robię. Koszt nie wielki, a czystość sumienia-bezcenna :D Zalałem Mobil1 10w/40 bo mtf trochę za drogi według mnie, ale wszystko działa cacy i po zmianie oleju skrzynka zaczęła lepiej (lżej) działać...
Jeżeli chodzi o wymianę oleju w skrzyni, to tu akurat nie można generalizować że sie wymienia albo nie - tutaj każdy z producentów określa zasady w stosunku do swoich skrzyń. W przypadku Hondy wymiany powinno robić sie co 80 000 km, chociaż nie dam sobie głowy uciąć że taki przebieg jest w przypadku wszystkich modeli, ale już np w focusach tddi oleju w skrzyni w ogóle sie nie zmienia, ewentualnie uzupełnia się ubytki, natomiast w skrzyniach przy innych silnikach focusów olej już sie zmienia, także proponuje najpierw poczytać co na ten temat mówi producent, żeby później nie szukać w dziale sprzedam nowej/używanej skrzyni
donelvis - właśnie poznałeś - ja zmieniałem. Pomogło na moje problemy. Będę zmieniał po raz drugi (chociaż akurat tylko dlatego, że rozbieram skrzynię).
Przy Waszym podejściu czekam tylko, jak przy zakupie kolejnego auta natraficie na sprzedającego, co myśli podobnie i coś się sypnie.
Inne "nieobowiązkowe" kontrole i zmiany serwisowe z manuali traktujecie tak samo? Pokażcie swoje auta, będzie wiadomo, których unikać...
ale mi chodzilo ze nie znam nikogo na żywo a nie poprzez forum czy gg.
a na jakie problemy pomogla Ci wymiana oliwy w skrzyni?
obawiam sie ze takie podejscie ma baaardzo duzo ludzi wiec czy bym zmienial czy nie to jest 99% ze kupujac jakies uzywane auto napewno nie mialo ono wymienianego oleju. zreszta po co mam wymieniac olej jak skrzynia chodzi wyśmienicie?
skolopendra
02-03-09, 18:14
a na jakie problemy pomogla Ci wymiana oliwy w skrzyni?
oj zdziwiłbyś się :cool:
a na jakie problemy pomogla Ci wymiana oliwy w skrzyni?
?
zmienia sie po to właśnie żeby ich nie mieć
a problemem moze być np wyjące łożysko czy konczonce sie synchronizatory
Opisując to najprzystępniej - trzeszczenie/ocieranie przy przyśpieszaniu w zakręcie. Szczególnie słyszalne podczas manewrowania - im ciaśniej, tym głośniej. Inaczej, niż przeguby. Diagnoza mechanika - olej w skrzyni. Trafiona, bo od tej zmiany nic się nie dzieje.
skoro już o skrzyni debatujecie to może se zmienie bo sprzęgło czeka na wymiane.
ten MTF to pewnie tylko w ASO ? i po ile za litre ;p ??
to jeżeli jeszcze można spytać to jaką mam qrde skrzynie ? Bo mam w danych technicznych o S40 i S4C i że tam wchodzi nawet 2+ Litra :/
W silnikach do 1.6 1,8 litra, w 1.8 2,2 litra. W dizlu 2 litry, w automacie 2,7. Chyba, że otwierasz skrzynię i wylewasz wszystko, wtedy więcej. Manual się kłania.
Byłem dzisiaj w ASO Hondy. Pojeździliśmy, posłuchaliśmy... diagnoza: łożysko na wałku zdawczym i łożyska mechanizmu różnicowego. Dlaczego wyje głośniej przy skręcie w lewo niż w prawo? Mechanik twierdzi, że przez róznicę długości półosi. Powiedział, że jeszcze nie mieli takiego przypadku (skąd ja to znam? Ze wszystkimi autami mam same dziwne przypadki :/:/:/). Remontować, szukać używanej? Chyba remont bardziej się opłaca bo z używaną nie wiem, na co trafię. Kupiłem 2L oryginalnego MTF. Może by tak wymienić olej, a jak nie pomoże, zlać go i wlać do wyremontowanej już skrzyni?
Może by tak wymienić olej, a jak nie pomoże, zlać go i wlać do wyremontowanej już skrzyni?
Jak masz wywalone łozyska to co Ci wymiana oleju pomoże? może sie troche wyciszą ale ty pewnie i tak tego nie usłyszysz,tak więc lepiej po mojemu ten olej zostawić i zalać nim wyremontowaną skrzynie.
Mam ten sam problem ze skrzynia tylko ze ja na to leje już ponad rok czasu smigam ale nie powiem zeby mnie to nie w****iało:D
Po zakupie mojej hondy wymieniłem rozrząd,pompę wody,paski,świece,przewodyWN, olej w skrzyni (MTF).Wszystko made in japan. Olej w silniku(MOTUL).A potem wziąłem się za ulepszanie.Bo trzeba kochać swój samochód!
panowie skorzystam z tematu i zapytam:
wymieniając skrzynię na inną mogę zlać z starej olej i ponownie wlać w nową skrzynię ??
ostatnio zalałem MTFa i to bardzo nie dawno i było by mi szkoda ehhgg
Jasne,że tak. Przefiltruj go jeszcze przez coś i będzie spoko.
Słuchając dobrej rady: jutro odbieram samochód po wymianie skrzyni, mam na nią gwarancję miesiąc, sprzedawca tak jest pewny tej używki, że jakby coś ponosi koszty przekładki :) Oby było ok... Bo w sumie ie wiadomo, czy się nie wypnie ;) Będzie zalana MTF który kupiłem w ASO - przy okazji przejrzeli mi troszkę samochód, ocenili że to na pewno łożyska mechanizmu różnicowego i że słychać też łożysko na wałku zdawczym. Jeździliśmy po parkingu Auchana z mechanikiem z ASO, przy okazji miła pogawędka... Nic za to nie zapłaciłem i jeszcze dostałem kalendarz :) Bardzo polecam ASO Hondy z Bydgoszczy, cóż za odmiana po wizycie w ASO Skody :D Jak tylko odbiorę samochód, śmigam po olej, filtry, świece, pasek alternatora, może kable... Rozrząd według książki serwisowej wymieniany 20kkm temu wraz z pompą wody, więc jeszcze z miesiąc-dwa musi poczekać, skrzynia moje finanse nadszarpnęła a chcę inne rzeczy eksploatacyjne też zrobić, zlikwidować tłuczenie tylnych siedzeń. Za jakiś czas trzeba pomyśleć nad regeneracją maglownicy.
Mechanik który wymienia skrzynię twierdzi, że wymiana oleju i tak mogłaby nie pomóc, bo nie wiadomo ile czasu ta skrzynia jeździła z tym wyciem. Zalanie jej nowym olejem go zmarnuje, bo jeśli są tam opiłki, to szkoda to potem lać do dobrej skrzyni.
Wyczytałem między wierszami, że polecasz ASO w Bydgoszczy.To złodzieje.Za przednią rozpórkę chcieli 152PLN.A w ASO w Pile kupiłem ją za 51PLN.
osobiscie nie znam nikogo kto by zmienial olej w skrzyni
pewnie wszyscy twoi znajomi jeżdżą niemieckimi autami :D np w oplu producent przewiduje zmianę oleju tylko w przypadku remontu skrzyni, skrzynie te nie maja korka spustowego :)
pewnie wszyscy twoi znajomi jeżdżą niemieckimi autami :D np w oplu producent przewiduje zmianę oleju tylko w przypadku remontu skrzyni, skrzynie te nie maja korka spustowego :)
nie wszyscy ale większość. zdarzają się też francuzy i japońce ale nie slyszalem zeby któryś z nich zmieniał oliwe w skrzyni biegów, nikt sobie nie zaprząta takimi bzdurami głowy
Piotrek_krak
19-03-09, 19:50
co 120 tys km a jasna maz to mieszanka z woda..
nikt sobie nie zaprząta takimi bzdurami głowy
I dlatego tak trudno kupić w Polsce dobry używany samochód. Typowe podejście Polaków do motoryzacji - jak jeździ, to nie ruszać, jak się zepsuje, to sprzedać.
Witam
Może głupie pytania. Ale przeglądałem manuale , i skrzynie ogladałem ze wszystkich stron no i nie wiem.
Czy olej do skrzyni wlewa się przez ten otwór do sprawdzania poziomu oleju? Czy jest jakiś inny otwór.
Wiem , że będzie mi potrzebny kawałek węża i jakiś lejek. Jaka średnica węża będzie najlepsza do tej operacji?
Dokładnie przez ten otwór wlewasz do momentu aż się przeleje.
No i wymieniłem olej na MTF - 3 (tak jest na opakowaniu)
To co wypłynęło ze skrzyni miało konsystencje oleju i było koloru kawy z mlekiem.
Teraz 1 bieg lepiej wchodzi i łatwiej jest zredukować do 1. (wcześniej było takie delikatne chrupnięcie)
No i zniknął też problem z wrzucaniem wstecznego.
Reszta bez zmian.
Ci co już wymienili olej w skrzyni.
Czy olej MTF w ASO maja tylko w beczkach, czy jednak można dostać gdzieś w butelkach?
Dzwoniłem do dwóch serwisów ASO Honda i powiedzieli żebym wziął kanister jeśli się decyduję na samodzielną wymianę…
:rolleyes:
w toruniu i wloclawku tez tylko z beczki. 68zl litr
w toruniu i wloclawku tez tylko z beczki. 68zl litr
Dzieki
Osobiście wolałbym z butelki...
No, ale skoro wszędzie ASO leje z beczki to chyba nie mam wyjścia.
W Bydgoszczy kupowałem w butelkach 1l.
W Bydgoszczy kupowałem w butelkach 1l.
Spodziewałem się takiej odpowiedzi. Nie wiem jak to tłumaczyć i od czego to zależy.
ja tam bym wogole nie zmieniał bo i po co w jakies koszty sie pchać niepotrzebne, i tak auto predzej czy pozniej sie sprzeda lub zezłomuje a tego czy sie zmieni olej czy nie to nie ma na nic wpływu
I weź tu kup dobrą używkę później, no comment :eek:
Dokładnie przez ten otwór wlewasz do momentu aż się przeleje.
No niezupełnie... Lejesz tyle ile podaje się w manualu. Jak przelejesz skrzynię to też niedobrze.
Zaczerpnięte z tematu z tego działu, koleś narzekał że mu biegi ciężko wchodzą
ja się cieszę strasznie że wymiana oleju u mnie pomogła i dwójka nie zgrzyta :)jednak olej ma znaczenie:)
KIedy "spece" zalali mi 75W90 (jak do VW - bo gęty olej lepiej uszczelnia, a tak to panie, potem bedzie cieknac) - to cyrki były. Mechanizm roznicowy wyl przy skrecaniu, a biegi wchodzily twardo, jakby oleju nie bylo a nie jakby byl gestszy.
Tak więc jak widzicie jednak jest sens wymiany oleju w skrzyni. Koleś pewnie kupił od kogoś pokroju forumowicza "donelvis", który nie widzi sensu w wymianie materiałów eksploatacyjnych bo po co? Jak się zepsuje to się sprzeda alblo zezłomuje przecież...
No niezupełnie... Lejesz tyle ile podaje się w manualu. Jak przelejesz skrzynię to też niedobrze.
A ja się z Tobą nie zgadzam.Jak zacznie wypływać z otworu to jest ok. Skrzyni nie przelejesz,bo po to jest ten otwór wlewowy.
po co wymieniać płyny itp ?
niech ktoś zrobi konkurs
2 nówki sztuki która dłużej wytrzyma. odpowiedz jest chyba jasna
No niezupełnie... Lejesz tyle ile podaje się w manualu. Jak przelejesz skrzynię to też niedobrze
Każdy manual podaje tyle , że jak tą ilość zalejesz to olej się korkiem przeleje czyli? wniosek masz sam!;)
Każdy manual podaje tyle , że jak tą ilość zalejesz to olej się korkiem przeleje czyli? wniosek masz sam!;)
Czyli wniosek jest taki że obaj mamy rację :D
Dokładnie! I myśle, że sprawa jest rozwiązana bo skrzyni nie da się przelać:D pozdro
Z tym nie zmienianiem oleju w skrzyni to rozpowszechniony głos naszych "speców" w większości warsztatów. Taka prawda, że tak samo naprawiają Hondę, Nissana, Citroena i VW. W dane serwisowe patrzą tylko wtedy, kiedy trzeba wyregulować luzy zawrowe a to i tak w połowie przypadków, bo tej pory znalazłem jeden warszta na kilkanaście, który zrobił to prawidłowo a nie brał jakichś wartości z głowy.
Jak wiadomo, w VW nie wymienia się oleju w skrzyni a i to nie we wszystkich.
A tak swoją drogą ciekawe co ile trzeba zmieniać olej w skrzyni ciągnika siodłowego. Są jacyś kierowcy ciężarówek na forum? Wie ktoś?
I ile go tam wchodzi? :) 20l? :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.