melcon
13-02-09, 22:42
Witam - mam pewien dylemat i prosiłbym kogoś kto ma konkretną wiedzę na ten temat aby się nią podzielił =)
Zastanawiam się nad stopniowym tuningiem mechanicznym - wymiana silnika to póki co marzenie - wiec zacznę od pierdół lecz istotnych. Na pierwszy ogień poszedłby ukł dolotowy - myślę o stozku SIMOTA dokładnie. Móiw sie ze jest lepszy od zwykłych itp. Słyszałem tez opinie że tego typu dolot sprawia, że honda jest jeszcze bardziej mułowata na niskich obrotach niż normalnie - faktycznie tak jest? Co dokłądnie daje taka zmiana tego podzespołu (pozatym że większa ilośc powietrza w jednostce czasu jest pobierana co teoretycznie powinno przełożyć się na efektywniejsze spalanie paliwa w komorze silnika... i większą moc). Czy jest to odczuwalne wogóle? Ma to jakiś sens? Pytanie w odniesieniu do silnika D16Y7 (1.6 77kW)
Z góry dzięki za konkretne wypowiedzi.
Zastanawiam się nad stopniowym tuningiem mechanicznym - wymiana silnika to póki co marzenie - wiec zacznę od pierdół lecz istotnych. Na pierwszy ogień poszedłby ukł dolotowy - myślę o stozku SIMOTA dokładnie. Móiw sie ze jest lepszy od zwykłych itp. Słyszałem tez opinie że tego typu dolot sprawia, że honda jest jeszcze bardziej mułowata na niskich obrotach niż normalnie - faktycznie tak jest? Co dokłądnie daje taka zmiana tego podzespołu (pozatym że większa ilośc powietrza w jednostce czasu jest pobierana co teoretycznie powinno przełożyć się na efektywniejsze spalanie paliwa w komorze silnika... i większą moc). Czy jest to odczuwalne wogóle? Ma to jakiś sens? Pytanie w odniesieniu do silnika D16Y7 (1.6 77kW)
Z góry dzięki za konkretne wypowiedzi.