PDA

Zobacz pełną wersję : D13B2 - sonda lambda



paweltdf
09-02-09, 19:58
Witam, od razu zaznaczam że jest to mój pierwszy post na tym forum, więc tak sprawdzałem ostatnio sonde lambda w moim aucie bo mam podejrzenie że moze nie działac prawidłowo(auto jest troche mułowate na wysokich obrotach) wiem ze poprawnie działajaca sonda ma dawać napiecie miedzy 0,1 - 1V a u mnie wyszło cos takiego:

-na wolnych obrotach poniżej 0,1V i wskazówka miernika nawet nie drgnie
-po przygazowaniu i potrzymaniu na obrotach(4000 rpm) po chwili wartośc zmienia się dośc płynnie od 0,1V do 0,6V
-i po przejsciu na wolne obroty tak samo jak na poczatku

i czy na wolych obrotach też napięcie powinno zmieniać się skokowo? i jeszcze jedno pytanie: gdzie kupic taka sondę? przeglądałem allegro i sklepy internetowe ale są tam albo uniwersalne sondy albo wogole niema do mojego silnika:( z góry dzięki za pomoc

yautja
09-02-09, 20:20
Co do napięcia - o ile na obrotach jest OK, to na jałowym nie jestem pewien. Mieszanka stechiometryczna jest chyba dla napięcia ok 0,5 - 0,6 V (ale tylko spekuluję, bo nigdy tego dokładnie nie mierzyłem).

Sondę możesz kupić np. taką: http://moto.allegro.pl/item523413367_sonda_lambda_honda_civic_iv_gen_uniw ers_1_przewod.html

ferio
09-02-09, 22:00
link nie bangla.
brakuje "l" na końcu linka (powinno być *.html)

sonde kup używke, oryginał kosztuje w granicach 50zł - wszystkiego się dowiesz :)

paweltdf
10-02-09, 09:04
Chyba właśnie tak zrobie, używke nawet za 40zł widziałem

jogal
10-02-09, 09:20
NIe wiem czy to sprawdzałeś na gorącym silniku czy zimnym, ale powinno sie na gorącyam bo sonda lambda zaczyna działać powyżej 300 st C. Jeśli na rozgrzanym i na wolnych obrotach masz napięcie 0.1V to może warto byłoby przeczyścić silniczek krokowy, albo sprawdzić wszystkie przewody czy nie łapią czasem jakiegoś lewego powietrza. Jak autko jest mułowate to należy ustawić zawory i zapłon.

radek83
10-02-09, 10:38
A sprawdzałeś, czy komputer błędu nie pokazuje?

paweltdf
11-02-09, 07:27
Więc tak, komputer właśnie zadnego błedu nie pokazuje, sondę sprawdzałem na goracym silniku, przewody są ok, jeszcze tylko silniczka krokowego nie czyściłem.

paweltdf
10-03-09, 17:57
I już się wszystko wyjaśniło, jednak sonda lambda była uszkodzona, po wymianie odrazu lepiej jeździ. Teraz pozostał tylko taki problem że auto się delikatnie "dusi" pomiędzy 4-5 tys obrotów zaraz przed właczeniem drugiej przepustnicy, w przyszły weekend bede mial dopiero czas więc wyczyszcze cały gaźnik i silniczek krokowy, zobaczymy czy to coś jeszcze pomoże...

paweltdf
12-06-09, 20:13
http://www.youtube.com/watch?v=NmT8SCZxWlQ - ten film znalazłem dzisiaj przypadkowo, takie napięcie powinna dawać sprawna sonda lambda w d13b2

nike69
12-06-09, 21:58
moj filmik ;p