Zobacz pełną wersję : D15z6 - VTEC to czy nie VTEC?
Witam was - na forum znalazłem opis, że ten VTEC to niby:
D15Z6 SOHC VTEC 2 PGM-FI, kat. 114KM Civic 3d/4d 1.5iLS EK3 96-00
no i wszystko ładnie pięknie, bo auto ma tyle koników, ten model itd...
mam w związku z tym parę pytań:
1) jak przekraczam obroty 4,5k to powinno być takie "doladowanie" ono powinno być wyczuwalne prawda? u mnie jakoś tego nie odczuwam chyba...:)
2) mam lampeczkę "ECONO" na desce rozdzielczej - czy ona występuje seryjnie w tych modelach? Czy jest ona "wiarygodnym" źródłem tego, że jedzie się faktycznie trybem ekonomicznym? ;)
3) Mam też książkę, WKŁ "Honda Civic - sam naprawiam" :P no i tam nie jest napisane, że to jest VTEC... VTEC niby tam jest od 97 roku, więc stąd moje wątpliwości:)
Ktoś pomoże mi je rozwiać?:)
pozdrawiam :P
to jest VTEC i lampka jest wiarygodna, zadnego "doladowania" nie powinno byc i nie powinienes czuc zadnych naglych roznic w przyspieszaniu.
"doładowanie" możesz poczuć jak masz VTEC'a na 2 wałkach.
z6 to głowica vtec, otwórz maskę i na głowicy powinien być napis VTEC, ale coś mi się zdaje że to "doładowanie" :P włącza się trochę przy wyższych obrotach, ale w dwu wałkowych silnikach
w V-Tecu'e chyba vtec zalacza sie przy 2900??? jak pamietam??
kiedyś to sie nazywało Vtec-e czy jakoś tak
masz bardzo ekonomiczny silniczek ... podzczas jazdy jak Ci sie świeci to econ = jezdzisz oszczednie ...
Szybcy jesteście ;))
OK - to parę pytań ;)
skoro to VTEC-E - ekonomiczny silniczek - to czemu pali ok 9 literków przy jeździe miastowej - niekoniecznie przy -10-20?
Staram się jeździć oszczędnie ale takie zużycie jest i nie chce zejść niżej;(.
Co innego na trasie - wychodzi ok 6-7litrów czyli norma niby:) (autostrada N.Tomyśl - Poznań @150km/h ;)
Mateo - na silniq nie mam napisu VTEC niestety :( - to coś złego jak jest brak napisu? jest tylko HONDA ;)
pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi ;)
czemu pali ok 9 literków przy jeździe miastowej - niekoniecznie przy -10-20
prawdopodobnie był źle przeprowadzony reset kompa - w FAQ znajdziesz link do wątku, z którego wszystkiego się dowiesz
ok, dzieki bardzo - zabieram sie za czytanie ;)
"doładowanie" możesz poczuć jak masz VTEC'a na 2 wałkach.
W jednowalkowym D16Z6 czuc te "doladowanie" co prawda nie jest to to samo co w DOHC ale czuc wyrazna roznice przy zalaczeniu Vtec-a :roll:
Mateo - na silniq nie mam napisu VTEC niestety :( - to coś złego jak jest brak napisu? jest tylko HONDA ;)
po 97 dali srebrna pokrywe bez napisu VTEC-E , Wecie moze czym sie rozni silnik d15z6 i d15z8 i czy przypadkiem z6 nie ma 90hp a z8 114hp ??
Oba maja po 114HP, D15Z6 byl w 3D,4D, a D15Z8E w 5D/Aero
a przy jakiej predkosci/obrotach gasnie ci lampka econo na 5 biegu?
a przy jakiej predkosci/obrotach gasnie ci lampka econo na 5 biegu?
sprawdze dokładnie jutro,
ale jest to coś koło 130-140 km/h
pozdro
[ Dodano: Wto 24 Sty, 2006 ]
po 97 dali srebrna pokrywe bez napisu VTEC-E , Wecie moze czym sie rozni silnik d15z6 i d15z8 i czy przypadkiem z6 nie ma 90hp a z8 114hp ??
No ok, tylko, że na mojej pokrywie nie ma nic a to rocznik 95/96...
bo u mnie jest tak ze na 3,4,5 biegu econo sie konczy przy 2500, a wiem ze na 5 powinno byc chyba troche dluzej...
na pokrywie masz miec tylko napis honda
jak znajde zdjecia to wrzuce
[ Dodano: Wto 24 Sty, 2006 9:27 pm ]
http://img31.imageshack.us/img31/2669/pict0496resize0pq.th.jpg (http://img31.imageshack.us/my.php?image=pict0496resize0pq.jpg)
bo u mnie jest tak ze na 3,4,5 biegu econo sie konczy przy 2500, a wiem ze na 5 powinno byc chyba troche dluzej...
na pokrywie masz miec tylko napis honda
jak znajde zdjecia to wrzuce
no wlasnie mw na tych 2,5k obrotach sie konczy ale 5 jest jakby dłuższa... jak będą możliwości to sprawdzę ;) - teraz troszkę zimno i na autostrade tez nie mam po drodze ;)
co do pokrywy mam dokladnie tak jak piszesz wiec chyba wszystko ok:)
pozdro ;]
[ Dodano: Wto 24 Sty, 2006 ]
W jednowalkowym D16Z6 czuc te "doladowanie" co prawda nie jest to to samo co w DOHC ale czuc wyrazna roznice przy zalaczeniu Vtec-a :roll:
moze w d16z6 bardziej czuć to doładowanie - moze dlatego ze z tego co wiem to JEST DOHC :)
[ Dodano: Wto 24 Sty, 2006 ]
Pirus - identycznie wygląda to u mnie ;)
czyżbyś miał taki zielony-butelkowy kolor cifki? ?:))))
to taki sam jak mój;)))
Jak bardzo byś się nie starał nie znajdziesz drugiego wałka w D16Z6 bo to SOHC 8)
nie czuc zadnego doladowania na sohc ani dohc.
tzn nie ma wyczowalnego szarpniecia. Auto przyspiesza plynnie jednak wraz ze wzrostem obrotow jest ono wieksze. :) jedynie slychac bardzo wyraznie jak wlancza sie ostania faza v-teca .....brzmi przepieknie :)
Jak bardzo byś się nie starał nie znajdziesz drugiego wałka w D16Z6 bo to SOHC 8)
ooo, fakt - mój błąd:) w CRX był DOHC :)
[ Dodano: Wto 24 Sty, 2006 ]
jedynie slychac bardzo wyraznie jak wlancza sie ostania faza v-teca .....brzmi przepieknie :)
jak to słychać?:)
kiedy - na jakich obrotach to jest wychwycane przez uszy? ;)
chciałbym też tego przepięknego odgłosu posłuchać ;)
kurde jak to napisac
odglos ostatniej fazy jest mniej basowy ale bardziej ....rasowy nie opisze ci ale to moze ci wyjasni
http://superstreetonline.com/av/130_0504_video_01/
wybiez jakos, glosniki na max i sluchaj :)
w sohc to trzeba byc akustykiem zeby to uslyszec... dzwiek zmienia sie naprawde minimalnie...
jest zauwazalny w sohc, przy stozku jeszcze bardziej, z tym ze nie jest tak charakterystycznie odcinany z jednego w drugi, a bardziej plynnie, ale jest.
czyżbyś miał taki zielony-butelkowy kolor cifki?
dokladnie, zielona honda szybsza niz wyglada ;)
dokladnie, zielona honda szybsza niz wyglada ;)
HA!
dokładnie tak jak mówisz;)
zwłaszcza jak ma 114 QCY ;p
ps - ile Ci pali Twoje kochanie? ;)
i jak tonzi podoba sie glos dohc tec czy nie ?? :)
i jak tonzi podoba sie glos dohc tec czy nie ?? :)
hehe ZAJEFAKENBISTY :))))
czyli prawie taki sam jak mojej ;)
ps - ile Ci pali Twoje kochanie? ;)
ostatnio zaczalem liczyc i wychodzi kolo 8-8,5l/100km tylko ze glownie po miescie to wszystko, a we wroclawiu takie korki, ze mnie krew zalewa
ale sie pochwale jeszcze ze wczoraj po dwoch dniach nie ruszania w gorach przy temp minus nieskończoność, szybe miala zamarznieta z dwoch stron, ale odpalila za pierwszym przekreceniem :D jestem z niej dumny :509:
EDIT by ppm702
Zgadnijcie co poprawiłem :?
Ha - moja po 2 nockach i 2 dniach postoju właśnie w okolicach -20 - -26 (Pń) zapaliła za 1 przekręceniem - choć nie powiem - troszeczke się przez pierwsze 2 sek dławiła;)
a jak ją skrobałem to chyba z 30 minut:| - teraz ją nakrywam szmatami i rano 0 skrobania ;)
Panowie, nie robimy OT, albo założę kłódkę :?
EDIT by ppm702
Zgadnijcie co poprawiłem :?
strzelam ze "- w 3,14zdoo" ;)
przeciez niektorzy gorzej przeklinaja i jest dobrze :/
a wogole to dla mnie nie jest jakies super wulgarne, ale sorewicz jak ktos sie zgorszyl.
a teraz pytanie:
Co moze byl zepsute, skoro mi sie tryb econo wylacza za wczesnie na piatce :?:
makinen_rally
24-01-06, 23:58
dla rozwiania watpliwosci vtec załącza sie przy 3300obr na minutę, po wycięciu katalizatora jest to wyczuwalne, aha bez kata pali znacznie mniej,, testowalem bo mialem d15z6 , na autobahn przy jezdzie nonstop 125km/h czyli na konowej fazie econo spalanie 5,6na100 w miescie jak jezdzilem z econo to 6,7lna100, nigdy mi nie przekroczyla 10l
aha bez kata bardzo wyraznie slychac vteca,
Jak to nie czuć/nie słyszać jak załącza się DOHC VTEC? U mnie zaczyna zrywać przyczepność w zime praktycznie na każdym biegu i dzięki temu, że nie mam kata i tylniego tłumika jest potworny ryk na VTEC'u :green:
wyraznie slychac i czuć, moze kost3k ma zamulone auto :P
makinen_rally
25-01-06, 17:27
panowie tu chodzi o D15Z6 czyli sohc VTEC
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.