Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D15z6 - VTEC to czy nie VTEC?



ToNZi
23-01-06, 21:25
Witam was - na forum znalazłem opis, że ten VTEC to niby:
D15Z6 SOHC VTEC 2 PGM-FI, kat. 114KM Civic 3d/4d 1.5iLS EK3 96-00

no i wszystko ładnie pięknie, bo auto ma tyle koników, ten model itd...

mam w związku z tym parę pytań:
1) jak przekraczam obroty 4,5k to powinno być takie "doladowanie" ono powinno być wyczuwalne prawda? u mnie jakoś tego nie odczuwam chyba...:)

2) mam lampeczkę "ECONO" na desce rozdzielczej - czy ona występuje seryjnie w tych modelach? Czy jest ona "wiarygodnym" źródłem tego, że jedzie się faktycznie trybem ekonomicznym? ;)

3) Mam też książkę, WKŁ "Honda Civic - sam naprawiam" :P no i tam nie jest napisane, że to jest VTEC... VTEC niby tam jest od 97 roku, więc stąd moje wątpliwości:)

Ktoś pomoże mi je rozwiać?:)

pozdrawiam :P

rem36
23-01-06, 21:28
to jest VTEC i lampka jest wiarygodna, zadnego "doladowania" nie powinno byc i nie powinienes czuc zadnych naglych roznic w przyspieszaniu.

mighty
23-01-06, 21:29
"doładowanie" możesz poczuć jak masz VTEC'a na 2 wałkach.

Mateo
23-01-06, 21:30
z6 to głowica vtec, otwórz maskę i na głowicy powinien być napis VTEC, ale coś mi się zdaje że to "doładowanie" :P włącza się trochę przy wyższych obrotach, ale w dwu wałkowych silnikach

redrac
23-01-06, 21:30
w V-Tecu'e chyba vtec zalacza sie przy 2900??? jak pamietam??

TDP
23-01-06, 21:31
kiedyś to sie nazywało Vtec-e czy jakoś tak
masz bardzo ekonomiczny silniczek ... podzczas jazdy jak Ci sie świeci to econ = jezdzisz oszczednie ...

ToNZi
23-01-06, 21:38
Szybcy jesteście ;))

OK - to parę pytań ;)

skoro to VTEC-E - ekonomiczny silniczek - to czemu pali ok 9 literków przy jeździe miastowej - niekoniecznie przy -10-20?

Staram się jeździć oszczędnie ale takie zużycie jest i nie chce zejść niżej;(.
Co innego na trasie - wychodzi ok 6-7litrów czyli norma niby:) (autostrada N.Tomyśl - Poznań @150km/h ;)

Mateo - na silniq nie mam napisu VTEC niestety :( - to coś złego jak jest brak napisu? jest tylko HONDA ;)

pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi ;)

ppm702
23-01-06, 21:40
czemu pali ok 9 literków przy jeździe miastowej - niekoniecznie przy -10-20
prawdopodobnie był źle przeprowadzony reset kompa - w FAQ znajdziesz link do wątku, z którego wszystkiego się dowiesz

ToNZi
23-01-06, 21:56
ok, dzieki bardzo - zabieram sie za czytanie ;)

bartol
24-01-06, 08:47
"doładowanie" możesz poczuć jak masz VTEC'a na 2 wałkach.

W jednowalkowym D16Z6 czuc te "doladowanie" co prawda nie jest to to samo co w DOHC ale czuc wyrazna roznice przy zalaczeniu Vtec-a :roll:

tomi
24-01-06, 09:56
Mateo - na silniq nie mam napisu VTEC niestety :( - to coś złego jak jest brak napisu? jest tylko HONDA ;)
po 97 dali srebrna pokrywe bez napisu VTEC-E , Wecie moze czym sie rozni silnik d15z6 i d15z8 i czy przypadkiem z6 nie ma 90hp a z8 114hp ??

Furious
24-01-06, 10:09
Oba maja po 114HP, D15Z6 byl w 3D,4D, a D15Z8E w 5D/Aero

pirus
24-01-06, 10:16
a przy jakiej predkosci/obrotach gasnie ci lampka econo na 5 biegu?

ToNZi
24-01-06, 21:16
a przy jakiej predkosci/obrotach gasnie ci lampka econo na 5 biegu?

sprawdze dokładnie jutro,
ale jest to coś koło 130-140 km/h

pozdro

[ Dodano: Wto 24 Sty, 2006 ]


po 97 dali srebrna pokrywe bez napisu VTEC-E , Wecie moze czym sie rozni silnik d15z6 i d15z8 i czy przypadkiem z6 nie ma 90hp a z8 114hp ??

No ok, tylko, że na mojej pokrywie nie ma nic a to rocznik 95/96...

pirus
24-01-06, 21:21
bo u mnie jest tak ze na 3,4,5 biegu econo sie konczy przy 2500, a wiem ze na 5 powinno byc chyba troche dluzej...
na pokrywie masz miec tylko napis honda
jak znajde zdjecia to wrzuce

[ Dodano: Wto 24 Sty, 2006 9:27 pm ]
http://img31.imageshack.us/img31/2669/pict0496resize0pq.th.jpg (http://img31.imageshack.us/my.php?image=pict0496resize0pq.jpg)

ToNZi
24-01-06, 21:28
bo u mnie jest tak ze na 3,4,5 biegu econo sie konczy przy 2500, a wiem ze na 5 powinno byc chyba troche dluzej...
na pokrywie masz miec tylko napis honda
jak znajde zdjecia to wrzuce


no wlasnie mw na tych 2,5k obrotach sie konczy ale 5 jest jakby dłuższa... jak będą możliwości to sprawdzę ;) - teraz troszkę zimno i na autostrade tez nie mam po drodze ;)

co do pokrywy mam dokladnie tak jak piszesz wiec chyba wszystko ok:)

pozdro ;]

[ Dodano: Wto 24 Sty, 2006 ]


W jednowalkowym D16Z6 czuc te "doladowanie" co prawda nie jest to to samo co w DOHC ale czuc wyrazna roznice przy zalaczeniu Vtec-a :roll:

moze w d16z6 bardziej czuć to doładowanie - moze dlatego ze z tego co wiem to JEST DOHC :)

[ Dodano: Wto 24 Sty, 2006 ]
Pirus - identycznie wygląda to u mnie ;)

czyżbyś miał taki zielony-butelkowy kolor cifki? ?:))))

to taki sam jak mój;)))

Gr00bY
24-01-06, 21:51
Jak bardzo byś się nie starał nie znajdziesz drugiego wałka w D16Z6 bo to SOHC 8)

k0st3k
24-01-06, 22:00
nie czuc zadnego doladowania na sohc ani dohc.

tzn nie ma wyczowalnego szarpniecia. Auto przyspiesza plynnie jednak wraz ze wzrostem obrotow jest ono wieksze. :) jedynie slychac bardzo wyraznie jak wlancza sie ostania faza v-teca .....brzmi przepieknie :)

ToNZi
24-01-06, 22:03
Jak bardzo byś się nie starał nie znajdziesz drugiego wałka w D16Z6 bo to SOHC 8)

ooo, fakt - mój błąd:) w CRX był DOHC :)

[ Dodano: Wto 24 Sty, 2006 ]

jedynie slychac bardzo wyraznie jak wlancza sie ostania faza v-teca .....brzmi przepieknie :)

jak to słychać?:)
kiedy - na jakich obrotach to jest wychwycane przez uszy? ;)

chciałbym też tego przepięknego odgłosu posłuchać ;)

k0st3k
24-01-06, 22:19
kurde jak to napisac

odglos ostatniej fazy jest mniej basowy ale bardziej ....rasowy nie opisze ci ale to moze ci wyjasni
http://superstreetonline.com/av/130_0504_video_01/

wybiez jakos, glosniki na max i sluchaj :)

rem36
24-01-06, 22:21
w sohc to trzeba byc akustykiem zeby to uslyszec... dzwiek zmienia sie naprawde minimalnie...

LIO
24-01-06, 22:32
jest zauwazalny w sohc, przy stozku jeszcze bardziej, z tym ze nie jest tak charakterystycznie odcinany z jednego w drugi, a bardziej plynnie, ale jest.

pirus
24-01-06, 22:36
czyżbyś miał taki zielony-butelkowy kolor cifki?

dokladnie, zielona honda szybsza niz wyglada ;)

ToNZi
24-01-06, 22:42
dokladnie, zielona honda szybsza niz wyglada ;)

HA!
dokładnie tak jak mówisz;)
zwłaszcza jak ma 114 QCY ;p

ps - ile Ci pali Twoje kochanie? ;)

k0st3k
24-01-06, 22:58
i jak tonzi podoba sie glos dohc tec czy nie ?? :)

ToNZi
24-01-06, 23:02
i jak tonzi podoba sie glos dohc tec czy nie ?? :)

hehe ZAJEFAKENBISTY :))))
czyli prawie taki sam jak mojej ;)

pirus
24-01-06, 23:06
ps - ile Ci pali Twoje kochanie? ;)
ostatnio zaczalem liczyc i wychodzi kolo 8-8,5l/100km tylko ze glownie po miescie to wszystko, a we wroclawiu takie korki, ze mnie krew zalewa
ale sie pochwale jeszcze ze wczoraj po dwoch dniach nie ruszania w gorach przy temp minus nieskończoność, szybe miala zamarznieta z dwoch stron, ale odpalila za pierwszym przekreceniem :D jestem z niej dumny :509:

EDIT by ppm702
Zgadnijcie co poprawiłem :?

ToNZi
24-01-06, 23:11
Ha - moja po 2 nockach i 2 dniach postoju właśnie w okolicach -20 - -26 (Pń) zapaliła za 1 przekręceniem - choć nie powiem - troszeczke się przez pierwsze 2 sek dławiła;)

a jak ją skrobałem to chyba z 30 minut:| - teraz ją nakrywam szmatami i rano 0 skrobania ;)

ppm702
24-01-06, 23:14
Panowie, nie robimy OT, albo założę kłódkę :?

ToNZi
24-01-06, 23:14
EDIT by ppm702
Zgadnijcie co poprawiłem :?


strzelam ze "- w 3,14zdoo" ;)

pirus
24-01-06, 23:52
przeciez niektorzy gorzej przeklinaja i jest dobrze :/
a wogole to dla mnie nie jest jakies super wulgarne, ale sorewicz jak ktos sie zgorszyl.

a teraz pytanie:
Co moze byl zepsute, skoro mi sie tryb econo wylacza za wczesnie na piatce :?:

makinen_rally
24-01-06, 23:58
dla rozwiania watpliwosci vtec załącza sie przy 3300obr na minutę, po wycięciu katalizatora jest to wyczuwalne, aha bez kata pali znacznie mniej,, testowalem bo mialem d15z6 , na autobahn przy jezdzie nonstop 125km/h czyli na konowej fazie econo spalanie 5,6na100 w miescie jak jezdzilem z econo to 6,7lna100, nigdy mi nie przekroczyla 10l

aha bez kata bardzo wyraznie slychac vteca,

Gr00bY
25-01-06, 02:25
Jak to nie czuć/nie słyszać jak załącza się DOHC VTEC? U mnie zaczyna zrywać przyczepność w zime praktycznie na każdym biegu i dzięki temu, że nie mam kata i tylniego tłumika jest potworny ryk na VTEC'u :green:

mighty
25-01-06, 09:39
wyraznie slychac i czuć, moze kost3k ma zamulone auto :P

makinen_rally
25-01-06, 17:27
panowie tu chodzi o D15Z6 czyli sohc VTEC

LIO
25-01-06, 18:02
a ja juz zakladam