Zobacz pełną wersję : HONDA CIVIC 92r 1.5 16V BRAK SONDY LAMBDA. POMOCY!!!
Witam. Tydzien temu kupilem Hondzie. Dzisiaj u mechanika stwierdzono brak sondy lambda. Mechanik powiedzial, ze do tego modelu jest sonda 1przewodowa, ale..... I tu tkwi wlasnie problem. :( a mianowicie, od calej elektryki wyprowadzone jest 1 zlacze kablowe, ktore jest wolne. (4przewody: 1czerwony, 3x czarny)
Wydawalo by sie, ze gdy zlacze jest wolne, to napewno bedzie od sady, ale nie wiadomo do ktorego z 4 przewodow podlaczyc sonde. :/
Moze to wogole nie te zlacze?? :/
Prosze napiszcie mi gdzie Wy macie podlaczona Sonde Lambda.... (Jakie to przewody i jakie kolory)
Z powodu braku sondy auto pali od 12 do 14L :( strasznie dymi, a co najgorsze... dynamika silnika nie zadawala :(
PROSZE O POMOC...
złącze wygląda tak że są 3 wejścia na dole i jedno okrągłe na górze. pod to górne się lambde podłącza.
EDIT:
http://img443.imageshack.us/img443/2588/003vj1.jpg
znalazłem zdjęcie u uzytkownika "tomiek". Tu widać co i jak
Tak, tylko, ze na zdieciu widac zlacze z sondy, ktore jest pdpiete do kolejnego zlacza i nie wiadomo jaki to kolor kabla. :/
W moim przypadku, zlacze ktore akurat mam wolne, wyglada tak:
EDIT:
http://img4.imageshack.us/img4/3060/zlaczejx0.jpg
I wyprowadzone sa 4 przewody 1czerwony i 3czarne.
coś w dziwnym miejscu masz tą kostkę od sondy:D
kostka powinna być w tym miejscu co na zdjęciu które wkleił majin103 i powinna ona wychodzić z wiązki silnikowej przy głowicy.
Zeczywiscie, kostka ktora trzymam, dochodzi od puszki komputera. To tylko tak wyglada ze w dziwnym miejscu, poniewaz jest zwinieta i akurat w tym miejscu zciagnieta paskiem.
Przeszukalem juz caly silnik... I nie znalazlem zadnej innej wolnej kostki :(
Nie znam dokladnej histori tego samochodu, ale jesli ktos ten kabel wyrwal, to mozna to jakos naprawic???
ktoś w dziale gielda sprzedaje wiazke silnikowa od D15B2 za 80zl. Jak Ci nie szkoda kasy i nic nie znajdziesz to mozesz ja kupic i porownac. Ewentualne braki przelozyc. manual napewno sie przyda
Jakiś czas temu robiłem przekładkę z D15B2 na D15B7, mam starą wiązkę silnikową, kabinową i sonde (nawet na sprzedaż ale nie o to chodzi), mogę sprawdzić jak dokładnie podłączona jest sonda lambda w D15B2, ale mogę to zrobić dopiero w przyszły weekend.
1. Twój silnik to D15B2 czy coś innego?
2. Czy jest możliwe, że ktoś tam coś przerabiał i nie do końca jest to seria?
3. Sprawdzałeś oznaczenie komputera?
4. Czy jeśli nie ma sondy lambda, to przypadkiem komputer nie powinien wywalać błędu? Tzn. P06 zgłasza błąd, na P04 nie odpinałem sondy więc nie wiem.
5. Mógłbyś zamieścić zdjęcie silnika?
Jeśli chodzi o podłączenie sondy w D15B2 to jest to pin C16 na złączu od komputera, możesz sobie sprawdzić kolor albo odpiąć komputer i sprawdzić miernikiem czy to ten kabel co myślisz.
http://win.mm2x.com/hqtm-team/pliki/mpfi/schemat_b2_mini.gif (http://win.mm2x.com/hqtm-team/pliki/mpfi/schemat_b2.gif)
Niestety nie wiem do konca jaki to nr silnika, bo sie na tym nie znam.. A nigdzie to nie pisze. Gosciu przerobil caly uklad dolotowy, a co dalej z nim robil, tego nie wiem i sie nie dowiem, bo byly wlasciciel jest typowym Chamem i nie chce powiedziec prawdy. Ja teraz staram sie jakos uratowac ten samochod, bo jest naprawde niezly. Zrobie pare zdiec i umieszcze na forum, moze to cos pomoze.
Oto pare fotek silnika.
EDIT:
http://img124.imageshack.us/img124/6932/38805286xy8.jpg
http://img27.imageshack.us/img27/6631/53567714nj4.jpg
http://img19.imageshack.us/img19/2769/67282240vd0.jpg
http://img177.imageshack.us/img177/2180/15134110mx3.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/4067/autkonx5.jpg
To mi wygląda na D13B2/D15B3 (chyba), a już na pewno na coś na gaźniku. Oczywiście mogę się mylić.
Tak wygląda D13B2, przypomina to Twój silnik:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8524b5ff70a730d9
Mógłbyś sprawdzić jaki masz komputer i co jest napisane na bloku silnika (powinien tam być typ silnika)?
Oto schemat D13B2, kabel do sondy jest biały D19 (http://win.mm2x.com/hqtm-team/temp/schemat_d13b3.jpg).
Przypuszczam, że poprzedni właściciel usunął także katalizator jeśli był? W bagaźniku wzmacniacz?
masz racje. to gaznik (1 punktowy wtrysk) mysle ze model silnika D13B2 oznaczal by ze to silnik 1.3 16V
w papierach pisze 1.5 16V czyli musi to byc D15** Ale czy po literze B ma byc 2, albo 3 to ja niewiem :/ niewiem co ta liczba oznacza.
Ale jedno jest pewne 1.5 16V 92r (gaznik, 1punktowy wtrysk)
Jeśli to gaźnik, to nie jest to wtrysk, w gaźniku paliwo się wlewa, tam nie ma wtryskiwaczy - wystarczy popatrzeć na schematy aby się przekonać.
D15B2 to dwupunktowy wtrysk (przez wielu mg mnie niepoprawnie nazywany jakimś tam rodzajem gaźnika), natomiast D15B3 to gaźnik, odpowiednik D13B2 tylko że z większa pojemnością z tego co się orientuję. W tym działe jest temat z parametrami silnika, zapraszam do przejrzenia.
W papierach mogą być napisane różne rzeczy. Sprawdź proszę na bloku slinka, patrząć od przodu to jest to pomiędzy chłodnicą a kolektorem wydechowym z tego co pamiętam, bo na razie wiemy tylko tyle, że to gaźnik.
Niestety nie wiem do konca jaki to nr silnika, bo sie na tym nie znam.. A nigdzie to nie pisze. Gosciu przerobil caly uklad dolotowy, a co dalej z nim robil, tego nie wiem i sie nie dowiem, bo byly wlasciciel jest typowym Chamem i nie chce powiedziec prawdy. Ja teraz staram sie jakos uratowac ten samochod, bo jest naprawde niezly. Zrobie pare zdiec i umieszcze na forum, moze to cos pomoze.
Oto pare fotek silnika.
EDIT:
http://img124.imageshack.us/img124/6932/38805286xy8.jpg
http://img27.imageshack.us/img27/6631/53567714nj4.jpg
http://img19.imageshack.us/img19/2769/67282240vd0.jpg
http://img177.imageshack.us/img177/2180/15134110mx3.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/4067/autkonx5.jpg
O Fuck, ale druciarstwo.Napisz tu może numer VIN przykładowo JHMEG33 i nawe bloku wybitą z lewej strony kolektora wydechowego na bloku np d13b2. Prawdopodobnie był tam silnik na pełnym wtrysku typu d15b8, d15b7,d16z6. Komus padł silnik i wstawił Ci silnik 1.3. Wstaw mi jeszcze fotkę aparatu zapłonowego bo on też prawdopodobnie jest uszkodzony (dochodzą do niego 2 przewody do takiego czarnego grzybka). Pucha podciśnień też chyba jakas taka nie seryjna. Nie zdziwiłbym się jakbyć róniweż nie posiadał kompa. To auto musi być chyba nie za szybke co?? A sondy lambda chyba nie będziesz miał do czego podpiąć skoro kompa tam pewnie nie ma, albo nie działa... Współczuje
Oczywiscie, poprzedni wlasciciel w miejsce katalizatora wstawil rurke, tak jak pisales.
Jutro sprawdze Typ Komputera, a jesli chodzi o typ silnika, to obawiam sie, ze nie ma. (jak bylem u mechanika, to musial poslozyc sie nr nadwozia, bo nie mogl znalezc nr na silniku)
Jutro wszystko napisze, bo i tak bede wykrecal kompa i sprawdzal wszystkie polaczenia.
Prawdopodobnie był tam silnik na pełnym wtrysku typu d15b8, d15b7,d16z6. Komus padł silnik i wstawił Ci silnik 1.3
Nie wiem czy tak łatwo byłoby wstawić silnik na gaźniku w samochód który miał wtrysk, obwody paliwa i cała elektryka związna z silnikiem są inne, czyż nie? Chyba, że jest to naprawdę wstawka typu "aby odpalił i przejechał kilka kilometrów".
"aby odpalił i przejechał kilka kilometrów".
Niestety wygląda to na taką robotę. Wstawić silnik 1.3 to nie problem. Właściwie to jest potrzebne doprowadzenie tylko plusa z akumulatora do aparatu zapłonowego (w d13b2 sa tylko 2 kabelki). Żadna elektronika nie jest potrzebna. Pompa jest mechaniczna i wystarczy tylko przedłużyć lekko przewody do tej pompki właśnie.
PS. Czy to auto było srebrne czy tylko sciana grodziowa jest srebrna??
AUTO bylo siwe
znalazlem nr zaklejony jakas tasma. Wybite D15B7 zaraz dam fotki aparatu zaplonowego.
Zgadzam się z opinią, że to gaźnik 1,3 lub 1,5. Wyczytałem w jakiejś tabeli, że 1,5 16V na gaźniku wyciąga 94hp.
Mam taki model (D15B3) bez sondy i katalizatora - jest całkiem żwawy, ale nie pali tak dużo.
znalazlem nr zaklejony jakas tasma. Wybite D15B7 zaraz dam fotki aparatu zaplonowego.
D15B7 to to na pewno nie jest, może sam blok jest z D15B7 a ktoś górę zmienił, ale co to za sens by miało?
Aparat zaplonowy
EDIT:
http://img177.imageshack.us/img177/7396/53352942wl0.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/9480/30089482ek4.jpg
I NR wybity na bloku ukryty tasma:
EDIT:
http://img19.imageshack.us/img19/984/49182709fy0.jpg
D15B7 to to na pewno nie jest, może sam blok jest z D15B7 a ktoś górę zmienił, ale co to za sens by miało?
Dowiedzialem sie tylko to ze stary wlasciciel zajechal 1 silnik, a to jest 2
O Fuck, ale druciarstwo.Napisz tu może numer VIN przykładowo JHMEG33 i nawe bloku wybitą z lewej strony kolektora wydechowego na bloku np d13b2. Prawdopodobnie był tam silnik na pełnym wtrysku typu d15b8, d15b7,d16z6. Komus padł silnik i wstawił Ci silnik 1.3. Wstaw mi jeszcze fotkę aparatu zapłonowego bo on też prawdopodobnie jest uszkodzony (dochodzą do niego 2 przewody do takiego czarnego grzybka). Pucha podciśnień też chyba jakas taka nie seryjna. Nie zdziwiłbym się jakbyć róniweż nie posiadał kompa. To auto musi być chyba nie za szybke co?? A sondy lambda chyba nie będziesz miał do czego podpiąć skoro kompa tam pewnie nie ma, albo nie działa... Współczuje
Komp jest, ale czy dziala dowiem sie jutro. tak jak pytales, auto nie jest szybkie :/ 150km/h wycislem pozniej braklo drogi, ale to juz chyba i tak byl koniec :/ dodam jeszcze ze slabo wkreca sie na obroty, tzreba sie napocic zeby osiagnac 40tys na 4 biegu, a nie spomne juz o 5.
Maxoff. Masz moze schemat do D15B7, moze akurat to ten silnik. Jutro bede sprawdzal wszystkie polaczenia komputera i bede poruwnywal je do schematu.
Masz moze schemat do D15B7, moze akurat to ten silnik. Jutro bede sprawdzal wszystkie polaczenia komputera i bede poruwnywal je do schematu.
Jest w moim temacie o MPFI (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=33135), ale wierz mi, Twoje kolektory i elektryka nie są od D15B7 - Ty nie masz pełnego wtrysku. Ostatnio przerabiałem w swoim samochodzie D15B2 na D15B7 więc wiem jak to wygląda.
Komp jest, ale czy dziala dowiem sie jutro
Ale pytanie jaki? Powinna być na nim nalepka z numerem, jeśli nie ma to czy możesz zrobić zdjęcie wtyczek przy komputerze, może to coś powie?
Mam teorię, moża tam kiedyś było 1.3, właściciel go zajechał (zajechał blok), więc wstawił taki blok jak miał pod ręką, czyli z D15B7 no i D13B2 stało się tym czym teraz jest (coś koło D15B3). Albo to było D15B3 (lub coś podobnego na gaźniku), silnik został zajechany i przeszczepiono blok z D15B7 bo taki był pod ręką? Możliwe?
Jutro bede wszystko rozbieral. i napisze jaki to komputer. Masz na mysli ze to D15B3?? :/ czyli nie bedzie sady :/
Aparat zapłonowy od D15B3. Fotki przedstawiają dziwne położenie śruby mocującej aparat, tzn. przekręcony jest na maxa (przyspieszony lub opóźniony). Raczej tak być nie powinno. Proponuję zacząć od regulacji zapłonu. Może zacznie jeździć.
Powodzenia.
Ketra. Dziekuje za podpowiedz. :) sprawdze to wszystko i dam znac. Ale czy przyspieszony lub opozniony zaplon moze wplynac az tak na spalanie??
Ketra. Dziekuje za podpowiedz. :) sprawdze to wszystko i dam znac. Ale czy przyspieszony lub opozniony zaplon moze wplynac az tak na spalanie??
W Twoim przypadku może być tak, że na spalanie wpływa kilka rzeczy po kolei i sumarycznie wychodzi to dużo. Tylko jeśli aparat jest przekręcon maksymalnie, to być może rozrząd jest źle złożony albo ktoś nieumiejętnie ustawiał zapłon? Ktoś coś o tym pisał na forum.
Aparat zapłonowy od D15B3.
Tak z ciekawości, po czym można rozróżnić na oko ten od D13B2 od tego od D15B3?
Jutro bede wszystko rozbieral. i napisze jaki to komputer. Masz na mysli ze to D15B3??
Mówisz o silniku czy komputerze? Jeśli o silniku to jest to możliwe, natomiast na komputrze pewnie będzie jakiś kod, w przypadku D15B2 jest to xxx-P04-xxx, dla D15B7 xxx-P06-xxx (xxx to dodatkowe liczby). U Ciebie nie wiem jak będzie .
Może tak. Zdejmij "nadbudówkę" gaźnika zrób kilka fotek porównam ze swoim. Pokaż też układ przewodów od podciśnień zaczynając od kolektora ssącego do gaźnika i aparatu zapłonowego.
Nie wiem co tam jest pomodzone, tego nie można nawet nazwać składakiem. Według mnie aparat jest do kitu (tam powinien byc taki grzybek do którego wchodza 2 wezyki). Dodatkowo aparat ten jest na maksa opóźniony. Ustaw go mniej więcej po środku regulacji(mozliwe że rozrząd jest też przestawiony). Silnik masz z d15b7. Wiązka wygląda na to jakby była od d15b7 (sonda 4 żyłowa). Gażnik jest z 1.3. Z tego co wiem to silnik d15b3 występował tylko w sedanie. Krótko mówiąc jest to silnik 1.5 z osprzetem d13, Napisz jeszcze numer VIN nadwozia (może być z dowodu rejestracyjnego).
Vin- jhmeg43200s010605
Dobra. Ide wykrecac kompa. Zrobie pare fotek i wkleje.
Opócz nr seryjnego masz dokładnie taki sam vin jak w moim 3-drzwiowym D15B3.
W takim razie wychodzi na to, że masz poprostu d15b3. Nawet jakbys miał blok d15b2 to z tym osprzetem dalej to będzie d15b3. Seryjnie d15b3 nie ma kata, silnik ten nie posiada też kompa (w manualu nie znalazłem, napewno nie nazywa się control unit, tylko delay unit.) W takim razie Sondy ten silnik też nie posiada. Prawdopodobnie masz tylko źle ustawiony rozrzad i zapłon.
Raczej bede musial sie pogodzic ze to D15B3. Nie znalazlem komputera (przy nogach pasazera znajduje sie pusta oslonka na komputer) nie znalazlem tez zadnego otworu na kolektorze wydechowym, do ktorego wkreca sie sonde lambda)
Ale dziwne jest stwierdzenie poprzedniego wlasciciela. Powiedzial, ze katalizator byl, ale sam go usunal i wstawil rurke.
A jesli chodzi o nr D15B7 na bloku, to najstarsi indianie nie wiedza o co chodzi. Mozliwe ze to tylko blok z tej seri, a reszta to D15B3.
Odkrecilem 1 srobke z aparatu zaplonowego i okazalo sie ze reszta srob bylo luzne. nastawilem go mniej wiecej na srodek, bo znalazlem zaznaczony punkt (kreska wyryta srubokretam) dokrecilem wszystkie 3 sruby, pozniej musialem zwiekszyc obroty na gazniku za pomoca dokrecenia srubki przy lince gazu.
Moje zdziwienie: samochod na wolnych obrotach nie kopci tak mocno jak przedtem, ale dalej obrotomiez szaleje i slychac ze silnik nie utrzymuje rownych obrotow. :/
Po jezdzie prubnej nie czuc jakies wielkiej roznicy (napewno silnik nie stracil na mocy), jedyne co mnie nie pokoji to klekotanie ktoregos zaworu. przedtem bylo go slychac jedynie gdy obroty spadaly w przedziale 20tys -> 15tys.
Pytanie: Kupilem tydzien temu struniennice i chce ja wstawic w miejsce braku katalizatora. Slyszalem ze to poprawia w jakims stopniu dynamike silnika i obniza spalanie (OK 1L/100km) Czy w moim wypadku, jesli nie ma sondy, da cos ta struniennica??
przedtem bylo go slychac jedynie gdy obroty spadaly w przedziale 20tys -> 15tys.
wysoko go kręcisz:P
a ze strumiennicą źle słyszałeś, lepsza jest rurka.
do 40tys, bo wiecej usterki nie pozwalaja :/
skolopendra
07-02-09, 16:58
do 40tys,
kreci jak turbina odrzutowa :D a tu na forum mało kto do 10 tyś pociągnie
nie wstawiaj żadnej strumienicy bo to nic nie daje, sprawdź jak masz ustawiony rozrząd, wyreguluj zawory na zimnym silniku i ustaw zapłon lampą, to wszystko co mozesz dla tego samochodu teraz zrobić... Jeśli masz blokadę drugiej przepustnicy w tym gaźniku tak jak w d13b2 to ją zdejmij, powinno być dużo lepiej. Dodatkowo puść przewód z gaźnika na siłownik 2 przepustnicy, wywal ten trójniczek, a w przewód nr 3 który wchodzi do kolektora wkreć jakąś śrubkę. Autko powinno latać lepiej niż d15b2...
Mogl bys to o tym gazniku wytlumaczyc jakos na zdjeciach?? bo nie wiem gdzie jes ta blokada, ani nie znam numeracji przewodow. :/
Poczytaj sobie o modach w d13b2, bo u Ciebie jest tak samo. Gdzieś w dziale teksty jest cały manual jak odblokować d13b2.
nie znalazlem u mnie zadnej blokady przepustnicy, mozliwe ze zostala juz kiedys usunieta, ale przeciolem przeod nr 3 i wkrecilem w oba konce srobki. wywalilem siadke z gaznika, ktora znajduje sie w skrzynce filtra powietrza. wsiadlem do auta i jazda probna. od razu czuc jak auto ciagnie do przodu :D
moje dalsze plany to: wymiana swiec, ustawienie rozrzadu, ustawienie zaplonu i wyregulowanie zaworow.
mysle ze to da jakis efekt w pracy silnika i w mniejszym spalaniu. :)
wyczytalem w ksiazce, ze model ktory mam C15B3 ma jakis komputer sterujacy silnikiem, ale znajduje sie na srodku za deska rozdzielcza. czy to prawda??
model tez nie posiada w standardzie sondy lambda??
tak wygląda odblokowana przepustnica:
http://img142.imageshack.us/img142/7043/dsc09606di6.jpg
Nie ma tam żadnej blaszki przykeconej śrubką??
A z węzykiem nr 3 zrób takie coś:
http://img150.imageshack.us/img150/4226/dsc09596hs8.jpg
I sprawdź potem czy ta druga przepustnica otwiera Ci się o 90 st.
Samo odblokowanie drugiej przepustnicy nie gwarantuje, że będzie się ona otwierać o 90 st (u mnie się nie otwierała całkowicie dopóki nie połączyłem tego siłownika bezpośrednio z gaźnikiem jak na fotce powyżej.
wogole na tej korbce nie ma blaszki ograniczajacej.
EDIT:
http://img8.imageshack.us/img8/1346/przepustnicaoo5.jpg
Po połączeniu wężyka nr 3 bezpośrednio do gaźnika pozostaje nam wężyk, który idzie do tych metalowych rurek. Oczywiscie trzeba go zaślepić ?
Zrobiłem tak i powiem szczerze, że niby jest tak lekko i przyjemnie ale nie mogę sę do tego przyzwyczaic.Jednakefekt NOS-a poprzekroczeniu 4000rpm jest fajniejszy...
marcocivic1
10-03-09, 22:00
mialem honde 1.5 92 rok i sonda byla jednoprzewodowa kabel byl siwy przy niej ale nie pamietam gdzie szedl ale gdzies kolo aparatu zaplonowego
marcocivic1
10-03-09, 22:02
mialem honde 1.5 92 rok i sonda byla jednoprzewodowa kabel byl siwy przy niej ale nie pamietam gdzie szedl ale gdzies kolo aparatu zaplonowego
z tego co widać na tym zdjeciu a widac wyraznie to na bloku masz D13B2
http://img443.imageshack.us/img443/2588/003vj1.jpg
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.