PDA

Zobacz pełną wersję : problem 20T2N



Rafal2.0
04-02-09, 22:57
witam wszystkich użytkowników i sympatyków angielskich Hond zwłaszcza z Dieslem pod maską (pozostałych także):) i na początek mam pytanie:
jest "mały" problem mianowicie podczas jazdy silnik (sterownik pompy wtryskowej) nie reaguje na naciśnięcie pedału "gazu", to znaczy reaguje ale nie zawsze. Generalnie trzeba kilka krotnie nacisnąć pedał "gazu" aby pojawiła się jakaś reakcja, czasem prędkość obrotowa wzrasta do 1500 do 2000 obr/min i tyle:mad: ponowne naciśnięcie pedału "gazu" powoduje (czasem) normalne przyspieszenie. Początkowo sądziłem że problem jest w czymś co jest połączone z linką od pedału "gazu" (to coś to jakby potencjometr). Tyle że problem ten występuje tylko gdy auto się porusza, gdy stoi, każde naciśnięcie pedału "gazu" powoduje wzrost prędkości obrotowej, także "potencjometr" można by wstępnie wykluczyć. Czy macie może jakiś pomysły gdzie szukać przyczyny tej sytuacji????
dziękuję za odpowiedzi!!!!!!

Rafal2.0
02-03-09, 01:01
problem rozwiązany:D
okazało się że czujnik przy pedale hamulca (cztero pinowy) miał wypalony jeden ze styków?!
powodowało to ze "komputer myślał" że pedał hamulca jest wciśnięty i nie pozwalał na przyspieszenie samochodu. "Naprawa" (przeszlifowanie styków) czujnika rozwiązała problem przynajmniej na jakiś czas.