PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki silnik do Civic 5d 2000r MB2



bartek28124683
25-01-09, 20:08
Witam, nie sprawdzalem jescze pelni mozliwosci mojego 1.4 is bo jezdze do 3k obr ale przydalo by mi sie wsadzic cos zwawszego, tak ok 130KM, zeby za duzo nie palilo jeszcze, malo awaryjne (choc tu pewno wszystkie Hondowskie silniki pod te kryterium podchodza) i zeby naprawy/serwis nie byly za drogie, noi koniecznie z Vtec:) Prosze o jakas propozycje silnika i inf ile to bedzie mniej wiecej kosztowac i gdzie w malopolsce najlepiej zrobic.
Z gory dzieki

Pozdrawiam
Bartek28124683

qba1983
25-01-09, 20:45
tak to tylko w erze:D

jak ty jezdzisz w tym swoim 1,4 do 3tys, to kup sobie diesla.
lub mam inny pomysl... odkryj moc w swoim 1,4... zmieniaj biegi przy 6 tys:)

bartek28124683
25-01-09, 21:48
ja tak teraz jezdze bo ma 8 letni pasek na rozrzadzie:) wiadomo ze nie chce Vteca zeby nim do 3k jezdzic, i mi nie chodzi o spalanie 5/100 wiem ze to nie realne byle ne bral 10/100 przy spokojnej jezdzie, a koszty wioadomo zawsze sa, ale serwis B16A2 jest pewnie drozszy niz slabszych silnikow, mozecie cos zaproponowac?:)

!markos
25-01-09, 21:51
mozemy. b18c4.

takich wymagan jakie zawarles w pierwszym poscie nie spelnia zaden silnik, polecam ci wiec to, co jest najrozsadniejsze w stosunku osiagi/koszty/spalanie.

bartek28124683
25-01-09, 22:13
to za duzo jak na mnie, myslalem o jakims 1.6 z Vtec, noi chodzi o koszty swapu, B18 to mnie wyjdzie lekko 7-8k

havok
25-01-09, 22:28
To bierz d16z6, d16y8 czy któryś z 5d 1.6 VTEC (tabelka z kodami w faq).

btrl
27-01-09, 00:57
pytanie ile chcesz wydac ,bo uwierz mi na samym silniku sie nie skonczy,
5d 1.4 ma to do siebie ze ma badziewne hamulce i radzilbym ci odrazu odkladac kase na zawias od vti,
jesli mowimy o silnikach do 5d to ja bym jednak proponowal b18c4 , troche droga impreza ale warta swieczki,
co do innych silnikow to nie wiem czy ejst sens no moze procz d16y8/z6 ale te silniki sprawdzaja sie w lekkich budach ale w 5d juz nie ma szalu, zadaj sobie pytanie do czego chcesz ten samochod :)

taz666
27-01-09, 10:26
pytanie ile chcesz wydac ,bo uwierz mi na samym silniku sie nie skonczy,
5d 1.4 ma to do siebie ze ma badziewne hamulce i radzilbym ci odrazu odkladac kase na zawias od vti,
jesli mowimy o silnikach do 5d to ja bym jednak proponowal b18c4 , troche droga impreza ale warta swieczki,
co do innych silnikow to nie wiem czy ejst sens no moze procz d16y8/z6 ale te silniki sprawdzaja sie w lekkich budach ale w 5d juz nie ma szalu, zadaj sobie pytanie do czego chcesz ten samochod :)


Dobrze gada, lepiej sie wstrzymać a zaoszczędzoną kasę wydać na B18C4 i hamulce z VTI.

wunat
27-01-09, 10:33
5d 1.4 z 2000 roku ma badziewne hamulce? a to ciekawe...
ja przy wymaganiach autora bym szukal jakiejs d serii. na allegro stoi nawet w dobrej cenie d16w4.

taz666
27-01-09, 10:41
5d 1.4 z 2000 roku ma badziewne hamulce? a to ciekawe...

Rewelacyjne to one nie są... Miałem MB2 i do D14 dają radę ale do B18 to już raczej nie przystają...

btrl
27-01-09, 14:51
tez wlasnie, trzeba powiedziec silniki b-serii sa troche ciezzsze a co najwazniejsze grzecznie nim nie bedziesz jezdzil , a uwiesz hamowanie ze 160km/h , takowego praktycznie nie ma bo sam posiadam 5d i zbieram kase na vti bo nie chce mi sie w nim grzebac wydawac kase na swapa , wole ta kase zaoszczedzic i wydac na nowe czesci do niego ;)
zastanow sie czy warto w niego ladowac tyle kasy!!
ja mam 2 wyjscia, kupic angola od wyspiarzy i wszystko przelozyc , tanio cie wyjdzie w stosunku do zakupowania wszystkich czesci pozniej oddzielnie,
a to 2gie wyjscie to sprzedanie tego i kupienie vti takiego jakie chcesz :)
a nawet jak bedziesz troche silnik skatowany to zlozysz go na nowych czesciach bo nie wierze ze nie bedziesz w nim nierobil nic ;)
trzeba posiedziec i przemyslec co sie oplaca :) bo ja uwarzam ze jesli nie patrzymy na kase to mozemy wszystko robic ;) ja chcialem dla samego funu kiedys w swoim 5D 1.4 wlozyc glowice od d16y8 i zrobic 1sze 1.4 z vteciem :P
tuning to zabawa , wiec panowie i pane bawmy sie ;)
pozdrawiam

wunat
27-01-09, 16:58
lol, tyle projektow b serii z forum jezdzi z bebnami z tylu i seria przodem, a teraz przod 262 i tyl 260 jest za slaby?

SoZa
27-01-09, 21:49
Z doświadczenia powiem że hamowanie na seri z mb2 a z vti to niebo a ziemia. Prawda jest taka że jak dupa sie przyzwyczai (a przyzwyczaja sie szybko) to nie czujesz predkości, i gdyby nie lepsze heble, na bank bym juz furkie rozdymał. Poszukaj na forum, ludzie nawet do ek4 pakują heble od 5d vti - popytaj ich dlaczego...

Co do silnika mozesz kupić d16 w4/z6 i mieć trochę żywsze autko, mocy zaraz zacznie Ci brakować i pójdziesz w mody. A to skrzynka, a to zamach,a to wałeczek, kolektorek itepe itepe i nagle sie ogarniesz ze masz 150 koni i kasy władowanej tyle co b seria. Dobór silnika to kwestia tego czego wymagasz od samochodu, jak cieszy Cie *******zielanie, zastanów sie wogóle czy potrzebujesz budy 5d? Ja 5d kupiłem perspektywicznie (rodzina i tepe), b18c4 wsadziłem bo wiem ze lupie *******zielać. Finał jest taki iż szkoda mi że nie mam h22 :(

Wierzba82
01-02-09, 11:23
sprzxedaj to i kup z silnikiem innym


koszty swapa przerosna wartosc dodana.

chyba ze za grosze wsadzisz tam y8 dobrze zakupione.

polecam jednak kupic vti albo chociaz jakies 1.6 w calosci.

zed
03-02-09, 11:54
Anglika z b18c4 mozesz dostac juz za £1000 a mb sri d16 z VTEC z moca okolo 125 km juz za kilka 100. Silnik bierzesz dla siebie a to co sprzedasz masz na plus. Jak wezmiesz d16 zostanie Ci na wydech i dolot wiec bedziesz mial z czasem ~135km w zaleznosci od stanu silnika jaki wydech itp itd. pozniej mozesz zmienic skrzynie zeby wykorzystac w pelni moc silnika a potem zostaje obrobka glowicy podniesienie kompresji jakis walek i bedzie 140-150 :D

wunat
03-02-09, 18:26
ke? 140 to sam wydech i dolot wlasciwie.

zed
05-02-09, 11:25
ke? 140 to sam wydech i dolot wlasciwie.

Zalezy od stanu silnika jaki trafisz :p

teg
05-02-09, 15:14
No i to jest problem. Nie łatwo kupić coś więcej niż 1.4, szukam szukam i nic ciekawego nie ma, z Niemiec nie sprowadzę bo nie mam tyle funduszy przy obecnym stanie euro - mam 15 tys. Już się zastanawiałem, czy nie kupić 1.4 w dobrym stanie i swapować :/ Na 1.6 czy nawet i na 1.5, ale nie mam pojęcia kto by mi miał to zrobić i ile taka impreza kosztuje.