Zobacz pełną wersję : Słaby spryskiwacz tylnej szyby (Civic 1.7 ctdi 3d 2002r)
Witam, od jakiegoś czasu spryskiwacz tylnej szyby działa baardzo słabo - płyn pryska na jakieś 5 cm do góry (powinien jakieś 30-40cm) :(.
Mieliście może takie problemy? Dodam, że pare miesięcy temu wszystko było ok - od wspomnianych kilku miesięcy ciśnienie systematycznie malało do stanu obecnego - czyli nawet nie dociera do wycieraczki.....
Autko to wersja 3d.
A próbowałęś regulować wysokość psikania? Jak tak to w zbiorniku spryskiwaczy nieraz (nie wiem jak u nas) są dwie pompki jedna od tyłu druga od przodu. Spróbuj zamienić wężyki tzn podpiąć tył do popmki od przodu. Jak będzie dobrze psikać tzna że pompka to przeczyszczenia/wymiany.
tez mam ten problem ale w civicu 5d z 2001...
ma taki maly sik ze ledwo do szyby dolatuje plyn.
Musze to w koncu zrobic bo poki co jakos zawsze zapominam (od maja;) )
co z tym zrobić? pompka do czyszczenia czy może wlać denaturatu żeby wypluł ze śmieciami? droga taka pompka do psryskiwaczy?
wkurza mnie to bo w maluchu lepiej sika jak hondzie!
W moim 5d z 2003 jest to samo :( Czyściłem dyszę jakoś na jesieni i było lepiej ale "na chwilę"... Obecnie płyn leci na dosłownie kilka centymetrów bardzo słabym "sikiem" a po chwili całkowicie przestaje..
płyn leci na dosłownie kilka centymetrów bardzo słabym "sikiem" a po chwili całkowicie przestaje.. prostata atakuje? ;) Co do spryskiwaczy to u mam podobnie, nie wiem czy to nie wina uszkodzonego gdzieś przewodu, bo od włączenia pompki trzeba dosyć długo czekać żeby płyn dotarł do klapy
Marek Podlaskie
09-02-09, 09:52
Widze ze Honda zrobila maly bubelek ,bo w moimm aucie jest podobnie.Psiknie na 5 cm i to wszystko.A moze ktos byl z Was w serwisie lub probowal sie popytac.
A próbowałęś regulować wysokość psikania? Jak tak to w zbiorniku spryskiwaczy nieraz (nie wiem jak u nas) są dwie pompki jedna od tyłu druga od przodu. Spróbuj zamienić wężyki tzn podpiąć tył do popmki od przodu. Jak będzie dobrze psikać tzna że pompka to przeczyszczenia/wymiany.
Napisz wiecej o regulacji.Gdzie szukac i co zrobic.Przyda sie wszystkim
Myślałem o regulacji kąta psikania ale widzę że chodzi bardziej o zbyt małe ciśnienie więc nie poradzę nic więcej.
Ja miałem podobny problem z tym, że przy pierwszym użyciu spryskiwacza po dłuższej przerwie ciśnienie było OK po chwili spadało. Tak jakby coś blokowało wylot płynu do spryskiwaczy przez dyszę. Kolejne spryskiwania, brak ciśnienia... chwile pojeździłem i znowu na początku normalne ciśnienie po chwili powtórka z rozrywki.
Ściągnąłem plastikową zaślepkę, którą ściąga się przy wymianie oświetlenia tablicy rejestracyjnej :-) i przyjrzałem się dokładniej przewodowi doprowadzającemu płyn do dyszy. Gdy poświeciłem latarką okazało się, że w przewodzie znajdują się takie drobniuteńkie przeźroczyste "kuleczki" (????? wytrąciło się coś z płynu czy co??????). Przy użyciu spryskiwacza dobijały do dyszy, dalej nie przeleciały więc tylko zmniejszały ciśnienie. Ściągnąłem przewód, wylałem płyn wraz tymi "kuleczkami", założyłem z powrotem i od tamtego czasu ciśnienie jest OK. Możliwe, że mój przypadek jest odosobniony ale myślę, że możesz też na to zwrócić uwagę :-)
Od razu mówię, że strasznie tam mało miejsca na zabawę ze ściąganiem i nakładaniem przewodu i proponuje nie robić tego na mrozie bo przewód nie jest zbyt elastyczny i mogą być problemy z jego założeniem...
Marek Podlaskie
19-02-09, 12:34
Witam.Dzis pytalem goscia w ASO i powiedzial ze to jest problem barwnikow w plynach i gdzies sa miejsca w Hondzie ,przy nadkolu ze ten srodek sie rozklada i zapycha rurke.Taka dostalem odpowiedz.
w sobote dobralem sie do tego dziadowskiego spryskiwacza...
faktycznie dostep tam jest dosc slaby i lepiej to robic w cieplym garazu zeby rurka nie zamarzla.
Jak odlaczylem rurke to cisnienie z pompki wypchnelo jakies syfy i bylo ok, jednak po podlaczeniu okazalo sie
ze sama dysza jest zapchana tez. Wygrebalem strzykawke z cienka igla, nabralem do niej plyny do spryskiwacza,
wsadzilem ilge w dysze od tej strony gdzie leci plyn i przepchalem dysze. Przy okazji przepychania dyszy przestailem ja
i jak wlaczylem spryskiwacz tylnej szyby to taki sik byl ze plyn lecial az na przednia szybe :D, mala korekta pomogla
i teraz sika tak jak powinno :)
Marek Podlaskie
03-03-09, 08:34
w sobote dobralem sie do tego dziadowskiego spryskiwacza...
faktycznie dostep tam jest dosc slaby i lepiej to robic w cieplym garazu zeby rurka nie zamarzla.
Jak odlaczylem rurke to cisnienie z pompki wypchnelo jakies syfy i bylo ok, jednak po podlaczeniu okazalo sie
ze sama dysza jest zapchana tez. Wygrebalem strzykawke z cienka igla, nabralem do niej plyny do spryskiwacza,
wsadzilem ilge w dysze od tej strony gdzie leci plyn i przepchalem dysze. Przy okazji przepychania dyszy przestailem ja
i jak wlaczylem spryskiwacz tylnej szyby to taki sik byl ze plyn lecial az na przednia szybe :D, mala korekta pomogla
i teraz sika tak jak powinno :)
To super .Ja z pewnoscia to zrobie.Powiedz jeszcze co masz na mysli,piszac "przestawilem ja"
Hej daj znać gdzie dokładnie znalazłeś ten wężyk do odłączenia (pod lewą czy prawą osłoną oświetlenia tablicy)?
Marek Podlaskie
03-03-09, 09:38
Podniesiesz klape bagaznika i posrodku masz plastikowa klapeczke i tam wlasnie znajdziesz ten przewod.Ale zapewniam ze reka boksera nie podejdzie.Zdjac mozna ,ale zalozyc juz big problem
Ja rozwiązałem problem inaczej - otworzyłem bagażnik, po lewej u góry jest złączka wężyków - rozpiąłem ją. Następnie kilkanaście sekund potrzymałem spryskiwacz tylnej szyby i w końcu władowałem kilka strzykawek wody w dyszę. Po tej całej operacji spiąłem wężyki do kupy i..... spryskiwacz sika jak szalony ;P
To super .Ja z pewnoscia to zrobie.Powiedz jeszcze co masz na mysli,piszac "przestawilem ja"
no w dyszy jest taka "kuleczka z dziurka" przez ktora sika ;)
i ta kuleczke mozesz przestawic np szpilka jak wlozysz ja w ta dziurke, tak sie ustawia kierunek sikania :D
a z zakladaniem faktycznie jest troche kombinowania ale trzeba pokombinowac i wchodzi ladnie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.