Zobacz pełną wersję : Exedy Fidanza czy moze F1 racing ? Ktore sprzeglo ...
No wlasnie powoli zbliza sie czas na wymiane sprzegla i przy okazji chcialem dorzucic lekki zamach.
Do wyboru w/w 3 firmy tylko ktore wybrac i dlaczego ? Jesli chodzi chodzi o sprzeglo to mysle nad stage1 a co do zamachu niewiem czy 3.4kg czy raczej 4.3kg i jaka to roznica czy odczuwalna ?
PS. Czy f1 racing jest kiczowata firma ? Czy to nadal dobre graty bo jesli tak to czemu sa one duzo duzo duzo tansze od EXEDY ?
Przykladowe ceny :
INTEGRA b18c / Civic vti b16a2 / EK9 b16b
B18 EXEDY oem - £130
B18 EXEDY stage1 - £195
B18 EXEDY stage2 - £295
F1 racing oem - £95
F1 racing stg1 - £110
F1 racing stg2 - £130
F1 racing stg3 - £150
Fidanza Flywheel (3.4kg) - £135
Exedy Flywheel (4.3kg) - £175
F1 racing Flywheel (4.4kg) - £115
F1 racing Flywheel (3.4kg) - £125
Czy moze jesli auta uzywam wylacznie na ulice powinienem wybrac OEM ktorej z marek ?
Jeśli tylko na ulicę to proponuję sprzęgło OEM i mowa oczywiście o seryjnym b18 :)
Co do zamachu to nie wiem jak w b-serii ale obstawiałbym na Fidanze.
Czym dokladnie roznia sie te OEM od stage1 czy stage 3 ? Bo jak widac wedlug cennika Stage3 F1 Racing jest tanszy od Stage1 Exedy ...
Sprzęgło EXEDY, w zależności od modów dobierz stage, ja wziąłem zamiennik OEM, bo moc nie będzie dużo większa niż w serii, jakies 20-25KM max, a zamach NAJCIĘŻSZY, obojętnie który z tych dwóch:
Exedy Flywheel (4.3kg) - £175
F1 racing Flywheel (4.4kg) - £115
Z naciskiem na F1 racing bo cena lepsza :)
Stage'e różnią się ilością materiału ciernego na taczy (stg1 cała tarcza... stg3 łopatki) oraz mocniejszym dociskiem. Czym mniej materiału ciernego tym bardziej sprzęgło działa 0-1, a czym mocniejszy docisk tym trudniej wcisnąć sprzęgło, więc wg mnie do cywilnego auta (o modach tak do +50% w stosunku do serii) stg1 to spokojnie wystarczy.
Co do lekkiego koła to (po raz n-ty na tym forum) czym lżejsze koło tym szybciej się silnik wkręca na obroty, kosztem braku "półsprzęgła" i nauki ponownego ruszania. Przed założeniem jebajowego lekkiego koła dał bym go na sprawdzenie wyważenia.
ja mam u siebie w b162 F1racing stage 1 i jestem zadowolony na ulice jak znalazł aha jak chcesz to zostałam i tarcza i sprzegło bo przez pomyłkę zamówiłem do b16a2 ale z rocznika 96-99 jest ciut mniejszy frez nz w w b16a2 w V genie sprzedam po okazyjnej cenie
THX Kenny za lopatologiczne wyjasnienie o to chodzilo ;)
Dzieki Sebek za oferte ale szukam do mego B18C4 gdzie obecnie jest 190HP z mysla na wiecej.
Juz wiem ze kolo lepiej ciezsze, wiem tez ze wystarczy stage1 sprzegla ale co z producentem ? Rozbieznosc cenowa jest duza ale moze lepiej wydac na Exedy i nie pakowac sie w F1 ???
F1 Racing to ebayowa taniocha. Ja bym szedl w Exedy...jednak sprzeglo to dosc istotna i kosztowna czesc (lacznie z wymiana) wiec wypadaloby miec cos porzadnego.
Jakieś 10tyś temu założyłem Exedy Stage 1 i lekkie koło F1 Racing 4,3kg. Dobrze się jeździ na takim zestawie także mogę spokojnie polecić
Mystek, jeśli Ci się nie spieszy, to (mam nadzieję) za około 2-3 tygodnie odpali Kanarek z zestawem
koło zamachowe ACT Prolite 8.8 lbs (ok. 3,9kg)
sprzęgło EXEDY stage one
więc zapraszam na test.
Dzieki ale z UK mam kawalek ;)
ile cie wynosi taki zamach exedy? mam jakis do B serii tylko musze sprawdzic do jakiego
Tak jak napisalem 175 funtow.
MaTeUsZ_V212
26-02-10, 09:30
Nie chce tworzyć nowego tematu, więc zapytam tu:
Jaka jest różnica między f1 stage II, a stage III wzglem codziennego użytkowania? Wiadomo, że III to spiek i przeniesie więcej NM, ale czy da rade tym jeździć po mieście normalnie? Cena taka sama, ale st. III zapewne też szybciej padnie... Miał ktoś doświadczenie z tymi oba sprzęgłami? Proszę tylko osób które nigdy nie jeździły o nie udzielanie się, bo często odpowiedz brzmi, że działa działa na zasadzie 0-1, a przecież nie każd spiek tak łapie :)
W korku będzie noga bolała, a i na półsprzęgle nie ruszysz tak łatwo
MaTeUsZ_V212
27-02-10, 12:53
Czyli wszytko jasne ;)
ja mam xtd stage 3 , 6 lopatkowy spiek i działa mega kulturalnie , z półsprzęgła też się ruszy, kwestia docisku
kuba_guzik110
05-03-10, 10:37
ja proponuje zrób u radzika będziesz miał mego kulturke sprzęgło, a cena chyba podobna :)
MaTeUsZ_V212
05-03-10, 16:20
Miałem robić spiek u wróbla, ale jednak kupiłem organiczne F1. Mam nadzieje, że się sprawdzi :)
MaTeUsZ_V212
27-03-10, 23:12
Tak jak pisałem kupiłem, sprzęgło f1 stage II i po montażu auto zaczęło szarpać przy ruszaniu i przy ostrzejszej zmianie z 1 na 2 już dwa razy przypaliłem i poczułem, że "wyje" a nie jedzie. Czasem zadrży też przy zmianie z wyższego na niższy bieg i to na niskich obrotach. Pedał chodzi normalnie, a sprzęgło nie jest przecież spiekiem więc powinno teoretycznie działać jak seria. Wie ktoś może do kur....y co to może być? :mad:
Sorki za pytanie nie w tym dziale. Jest już w odpowiednim :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.