Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : uturbieie d15-parę pytań



jaroszx
25-12-08, 15:08
Witam przymierzam się do uturbienia mojego d15b7 w eg8, mam parę pytań związanych z ta modyfikacją...

1. Jaki kolektor od d15z1 czy baranek, ten pierwszy jest sporo tańszy tyle że podobno trzeba flansze dorobić...
W baranku natomiast jest takie coś (czerwone kółeczko)
http://s1.fothost.pl/upload/08/52/13b1a8bc.jpg
pytanie?? Po co to??
2. Hmm zmniejszyć kompresje poprzez włożenia tłoków p28 od d16z6 czy lepiej zostawić standardowe i ustawić mniejsze doładowanie...
3. Stopień doładowania ustawia się na tym pręciku (czerwone)
http://s1.fothost.pl/upload/08/52/721cc0be.jpg
4. Jaką turbinę wybrać?? Podobno od tdi bez problemu mogą podejść...

Pozdrawim

BurnOuT
25-12-08, 15:20
1. Kolektor można pospawać fajny w PL, ja bym tak zrobił. To "coś" na foto jest na wastegate
2.Ja bym temat turbienia D15 KOMPLETNIE odpuścił, najpierw swap minimum na D16Z6/Z9/Y8 a potem turbo
3.Ten pręcik to Actuator i w większości sprężarek (jeżeli jest) ma stałe, nieregulowane doładowanie. Można zawsze je przerobić pod inne doładowanie
4. Turbiny z diesli to pomyłka. Szukaj czegoś z turbobenzyn np. z Volvo, Mitsu, Subaru czy VW/Audi np. TD04-16G, IHI VF, KKK K04 itd. Do Hond nie może być za mała turbina.

jaroszx
25-12-08, 21:11
Hmm czemu uważasz że nie ma sensy uturbiać d15 pisałem z kolesiem który na seryjnych gratach przy mocy 160km mykał rok..

Fawor
25-12-08, 21:34
Jeśli ma to trochę pojeździć to stanąłbym na maks 150KM. Turbo najlepiej TD04-12 albo -13. Kolektor z Z1 i przejściówka jak najbardziej starczy, po co płacić krocie do takich mocy. Chcesz to robić na fmu czy strojenie na kompie?

jaroszx
25-12-08, 21:41
Chcesz to robić na fmu czy strojenie na kompie?
Hmm strojenie zapewne jakieś się przyda a fmu co to bo coś nie kojarzę...
Tak jak piszesz większa moc jak na razie nie jest mi potrzebna... Z przejściówką jest dużo roboty??

A no i jak z wastegate trzeba je dorobić do przejściówki czy bez tego też się obejdzie??

Fawor
25-12-08, 21:50
Hmm strojenie zapewne jakieś się przyda a fmu co to bo coś nie kojarzę...
widzę, że w kwestii rozkminienia turbo długa droga przed Tobą ;) Przeczytaj kilka wątków tutaj i na hondatech.pl, jeśli ogarniasz język to homemadeturbo.com stanie się przyjacielem. Chcesz to robic samemu?

crxd16
25-12-08, 23:12
akurat w d-seri przeszkada w osiagnieciu nm/km sa korby ktore klekna szybciej niz tloki, wiec moc max bedzie podbna jak nie wieksza np na d15 minime, niz na d16 (bo krotsze korby sa wytrzymalsze, przy tej samej szerokosci), a td04-16g to przerost formy nad trescia w d-serii na sofcie, 13 bedzie w sam raz

Pati
25-12-08, 23:33
jesli celujesz w 150-160 koni to zrob przekladke na b16. koszty zblizone, a masz silnik seryjny, nie wysilony.

jaroszx
26-12-08, 00:23
jesli celujesz w 150-160 koni to zrob przekladke na b16. koszty zblizone, a masz silnik seryjny, nie wysilony.

Hmm swap... kompletnie odpada... czemu?? co to za filozofia strzelić swap-a??? Nie lepiej mieć coś niepowtarzalnego?? B16 każdy kto ma kase może sobie kupić a ja wole stworzyć coś innego. Ile śmiga po Polsce d15b7t?? Tak wiem tyle że na b-serii pośmigam dłużej ale czy to istotne wole T...

Samemu napewno wszystkiego nie ogarne mam kolege mechaniola i zapewne z nim sie do tego zabiore...

wunat
26-12-08, 00:30
Nie no super miec super indywidualne slabe d15 turbow ktore sie wpieprzylo fure kapusty...

pHiZzz
26-12-08, 00:42
zrobi sobie chlopak hmt i bedzie zadowolony do tego sie czegos nauczy, jego cyrk jego malpy
przydatne linki
http://www.homemadeturbo.com/
http://www.turbod16.com/
http://www.t3flange.com/

Look_As
26-12-08, 14:31
na kiedy planujecie zacząć roboty?

gruby1983
26-12-08, 14:59
Koszt turbo powiedzmy 4-5 tys i duże prawdopodobieństwo ze na pierwszej prosytej padnie silnik. Moze być niepowtarzalne ale jaki cel jest zajechania silnika. Można zrobić mini-me też fajnie lata albo swap d16 za 2 tys potem na to turbo i już coś. A to zę mało jest d15b7 to nie dlatego ze takie to trudne tylko takie mało trwałe.

xkarlx
26-12-08, 17:30
wystarczy zerknac na te auto tez d15 i raczej do wolnych nie nalezy http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=32552

gruby1983
26-12-08, 17:54
ale w tym d15 nie jest to soft na zwykłe d15. Sam mam jednego civa z d15 i myślałem zeby go uturbić tak ale długo nie polata wiekowy silnik wysilony tak. Zestaw turbo mam cały wiec koszt operacji uturbienia byłby pod 3 tys. a i tak lepsza opcja swap i turbo.

xkarlx
26-12-08, 19:22
ale byl soft na poczatku nawet jest wykresik wg mnie jesli chce podniesc troche osiagi swojego silnika i nie starac sie byc niewiadomo jak szybkim i przytym sie pobawic, zrobic cos niepowtarzalnego to czemu nie pozatym jak zrobi dobrze te turbo to bedzie mial lepsze osiagi przedewszystkim moment niz by mial po swapie

mickar
26-12-08, 20:02
A ja w brew pozorom będę polecał uturbienie. U mnie niecale 180KM i 215Nm i to z vteca-e , którego wszyscy gromko wrzucają do szuflady z tabliczka 'nie modyfikowalny'. Samochód jeździ tak juz 4 miesiąc i nic sie nie dzieje. Gniecie w fotel i daje frajdę :) Trzeba miec na uwadze ze dol może sie rozsypać w kazdej chwili. No ale widziałem juz bardziej 'pro' projekty ktore rozkraczały sie po kilku dniach.
Dlatego jesli chcesz, uturbiaj. Zabawa jest ;)

pHiZzz
26-12-08, 20:11
ale w tym d15 nie jest to soft na zwykłe d15. Sam mam jednego civa z d15 i myślałem zeby go uturbić tak ale długo nie polata wiekowy silnik wysilony tak. Zestaw turbo mam cały wiec koszt operacji uturbienia byłby pod 3 tys. a i tak lepsza opcja swap i turbo.
iloma d15turbo jezdziles ze wiesz kiedy co padnie ?
kolega chyba powinien udzielac porad spirytystycznych
d15 soft turbo moc bedzie w okolicach 160 - 170km tez mi wysilony silnik, ale jezeli nawet stanie sie to co kraczesz czyli korba out to dol mozna kupic za 400zl czasem caly silnik za 600 i jedziesz dalej wiec o co kaman ?

gruby1983
26-12-08, 21:40
tak można gdyba gdybać. Ale fakt taki że jeżeli coś się popsuje trzeba płacić za naprawe. A jeżeli turbo to trzeba mieć jakąś wiedze a przynajmniej osoba która będzie wkładać musi wiedzieć co pod co podejdzie. Ile jest d15 które w codziennym użytku zaczynają żłopać olej i wywalać płyn chłodniczy. A jeżeli do już wysilonego silnika dodać turbo to wogle zabawa sie kończy. Nie neguje że fajny projekt jak pisałem sam rozważam w jednym civie moim tak zrobić ale trzeba odrazu liczyć się z kosztami bo jak pójdzie dół a samemu nie mamy jak tego zrobić to kupno 400 a robota kolejne 400 albo 500.

pHiZzz
27-12-08, 00:05
No to nie rozumiem ktos chce robic hmt a nie ogarnia zmiany bloku ze musi placic za mechanika ? to troche sobie przeczy moim zdaniem

Pati
27-12-08, 09:21
i sadzisz ze wymiana dolu raz na rok jest spoko?

pHiZzz
27-12-08, 11:25
troche nie bardzo rozumiem pytanie, ale jezeli juz poleci to czemu nie? oczywiscie nie oznacza to ze padaja raz na miesiac bo wiadomo ze dla chcacego nic trudnego

jero11
27-12-08, 14:05
sam dół silnika a nawet goły silnik to nie wszystko, do tego dochodzi olej, filtr oleju, uszczelki.. a do tego jak kupimy silnik który będzie nadawał się do remontu to już całkiem lipton:D
u mnie rozsypał się D15B7 który był w 100% stanie idealnym i też miałem zamiar na początku wstawić drugi B7, ale przemyślałem to i postanowiłem wstawić 1.6 VTEC w moim przypadku D16Y2, a po jakimś czasie to zakuć i wtedy dopiero turbo

jaroszx
27-12-08, 19:38
zapadła decyzja na swap na d16xx+ potem jakiś grubszy modzik powód:
Przejście z b2 na b7 remont silnika... Pozdrawiam jak dokonam modów opisze autko :)

QowaX
28-12-08, 00:43
sluszna decyzja d16 mozna jakos dmuchac :D

sadam
31-12-08, 07:39
bardzo duza role odegra strojenie.jesli dobrze wystroisz to i pojezdzisz troche(traktujac silnik raczej delikatnie).
wiadomo ze z czasem a to oleju zacznie brac a to to a to tamto, silniczek sie zmeczy szybko.i jesli bedziesz chcial dalej rozwijac silnik musisz pamietac ze np do d16 latwiej o przyslowiowa kucizne niz do d15.

Arturvf500
06-01-09, 12:36
i sadzisz ze wymiana dolu raz na rok jest spoko?

Pati, zapominasz o tym, ze po urwaniu korby wymieniamy 2 lub 4 zaworki;)

pozdrawiam
Artur