Zobacz pełną wersję : Dłubanie w skrzyni S80 z ITR
Hej,
Tak jak w temacie, chciałbym uzyskac dokładne informacje na temat optymalnych modów w skrzyni S80. Celem jest naturalnie zauwazalna poprawa osiągów, ale nie kosztem zauwazalnego zonka na trasi typu 190km/h na 5tce i 8500rpm. Najlepiej by biegi 4 i 5 zostały nie ruszone z myśla o trasie i spokojnym toczeniu się na wyższym biegu.
Co warto zmieniać?
-samo FD: jesli tak to na jaką wartośc i jakiego producenta?
-Poszczególne przełożenia: skąd je podebrać, jakie powinny miec wartości?
-Przełożeni i FD combo: jakiś zestaw? Czy Spoon aby nie jest za bardzo torowy?
Przełożeń szukaj w manualach... jak znajdziesz je to podaj tutaj to pomyślimy dalej :)
Tyle narazie moge pomoc :)
Teoretyczne wyliczenia biegow - predkosci dla tej skrzyni i opon 205/45/17 (mniej wiecej stock dla civica)
STOCK S80, FD 4.78
bieg - predkosc [km/h]
1 --- 63
2 --- 96
3 --- 138
4 --- 197
5 --- 259
S80 + FD 4.9
1 --- 61
2 --- 93
3 --- 135
4 --- 191
5 --- 252
S80, FD 4.78, 4 i 5 z VTI
1 --- 63
2 --- 96
3 --- 138
4 --- 183
5 --- 231
Nie sugerowalbym sie tymi max predkosciami (zwlaszcza na 5ce :lol: ) bo to mozna tylko na hamowni uzystkac a nieco mniej wychodzi w rzeczywistosci ale podalem rzebys zobaczyl jakie sa roznice. zmiana FD na 4.9 wychodzi dla ciebie lepiej niz zmiana 4 i 5 na biegi z VTI. 4 i 5 z VTI = zapomnij o ekonomicznej podrozy :)
Proponuje lekkie kolo zamachowe i 4.9 jak sie upierasz i bedzie ok.
[ Dodano: Pią 30 Gru, 2005 ]
Przełożeń szukaj w manualach... jak znajdziesz je to podaj tutaj to pomyślimy dalej :)
Tyle narazie moge pomoc :)
MASZ:
Integra LS - FD 4.266
3.230
1.900
1.269
0.966
0.714
Integra GSR - FD 4.400
3.230
1.900
1.360
1.034
0.787
B16-USA - FD 4.400
3.230
1.900
1.458
1.107
0.848
B16-Europa - FD 4.266
3.230
2.105
1.458
1.107
0.875
B18C6-Europa FD 4.78
3.230
2.105
1.458
1.034
0.787
Dałbym Ci pochwałe ale konstrukcja forum tego nie przewiduje. Bardzo dziękuję, wszystko mi wyjaśniłeś! Czy Twoim zdaniem takie FD 4.9 rzeczywiście ma sens i da zauważalną poprawę w osiągach? Czy raczej traktowałbyś to jako kosztowny kaprys "coś tam" dający?
krystianITR
30-12-05, 18:55
Teoretyczne wyliczenia biegow - predkosci dla tej skrzyni i opon 205/45/17 (mniej wiecej stock dla civica)
STOCK S80, FD 4.78
bieg - predkosc [km/h]
1 --- 63
2 --- 96
3 --- 138
4 --- 197
5 --- 259
S80 + FD 4.9
1 --- 61
2 --- 93
3 --- 135
4 --- 191
5 --- 252
S80, FD 4.78, 4 i 5 z VTI
1 --- 63
2 --- 96
3 --- 138
4 --- 183
5 --- 231
Nie sugerowalbym sie tymi max predkosciami (zwlaszcza na 5ce :lol: ) bo to mozna tylko na hamowni uzystkac a nieco mniej wychodzi w rzeczywistosci ale podalem rzebys zobaczyl jakie sa roznice. zmiana FD na 4.9 wychodzi dla ciebie lepiej niz zmiana 4 i 5 na biegi z VTI. 4 i 5 z VTI = zapomnij o ekonomicznej podrozy :)
Proponuje lekkie kolo zamachowe i 4.9 jak sie upierasz i bedzie ok.
[ Dodano: Pią 30 Gru, 2005 ]
Przełożeń szukaj w manualach... jak znajdziesz je to podaj tutaj to pomyślimy dalej :)
Tyle narazie moge pomoc :)
MASZ:
Integra LS - FD 4.266
3.230
1.900
1.269
0.966
0.714
Integra GSR - FD 4.400
3.230
1.900
1.360
1.034
0.787
B16-USA - FD 4.400
3.230
1.900
1.458
1.107
0.848
B16-Europa - FD 4.266
3.230
2.105
1.458
1.107
0.875
B18C6-Europa FD 4.78
3.230
2.105
1.458
1.034
0.787
Przy jakim REV obliczałes??
8700 ale to nieistotne czy 7000 czy 10000, wazne by pokazac roznice przy tych samych obrotach w kazdtm setupie, co zostalo pokazane.
[ Dodano: Pon 02 Sty, 2006 ]
Dałbym Ci pochwałe ale konstrukcja forum tego nie przewiduje. Bardzo dziękuję, wszystko mi wyjaśniłeś! Czy Twoim zdaniem takie FD 4.9 rzeczywiście ma sens i da zauważalną poprawę w osiągach? Czy raczej traktowałbyś to jako kosztowny kaprys "coś tam" dający?
jak nie chcesz stracic za duzo vmaxu to bedzie najlepsze rozwiazanie zwlaszcza na miejskie uliczki pelne zakretow :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.