Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dłubanie w skrzyni S80 z ITR



CMQ
29-12-05, 16:14
Hej,

Tak jak w temacie, chciałbym uzyskac dokładne informacje na temat optymalnych modów w skrzyni S80. Celem jest naturalnie zauwazalna poprawa osiągów, ale nie kosztem zauwazalnego zonka na trasi typu 190km/h na 5tce i 8500rpm. Najlepiej by biegi 4 i 5 zostały nie ruszone z myśla o trasie i spokojnym toczeniu się na wyższym biegu.

Co warto zmieniać?

-samo FD: jesli tak to na jaką wartośc i jakiego producenta?
-Poszczególne przełożenia: skąd je podebrać, jakie powinny miec wartości?
-Przełożeni i FD combo: jakiś zestaw? Czy Spoon aby nie jest za bardzo torowy?

Furious
30-12-05, 00:26
Przełożeń szukaj w manualach... jak znajdziesz je to podaj tutaj to pomyślimy dalej :)
Tyle narazie moge pomoc :)

itr
30-12-05, 13:12
Teoretyczne wyliczenia biegow - predkosci dla tej skrzyni i opon 205/45/17 (mniej wiecej stock dla civica)

STOCK S80, FD 4.78
bieg - predkosc [km/h]
1 --- 63
2 --- 96
3 --- 138
4 --- 197
5 --- 259

S80 + FD 4.9
1 --- 61
2 --- 93
3 --- 135
4 --- 191
5 --- 252

S80, FD 4.78, 4 i 5 z VTI
1 --- 63
2 --- 96
3 --- 138
4 --- 183
5 --- 231

Nie sugerowalbym sie tymi max predkosciami (zwlaszcza na 5ce :lol: ) bo to mozna tylko na hamowni uzystkac a nieco mniej wychodzi w rzeczywistosci ale podalem rzebys zobaczyl jakie sa roznice. zmiana FD na 4.9 wychodzi dla ciebie lepiej niz zmiana 4 i 5 na biegi z VTI. 4 i 5 z VTI = zapomnij o ekonomicznej podrozy :)

Proponuje lekkie kolo zamachowe i 4.9 jak sie upierasz i bedzie ok.

[ Dodano: Pią 30 Gru, 2005 ]

Przełożeń szukaj w manualach... jak znajdziesz je to podaj tutaj to pomyślimy dalej :)
Tyle narazie moge pomoc :)

MASZ:

Integra LS - FD 4.266
3.230
1.900
1.269
0.966
0.714

Integra GSR - FD 4.400
3.230
1.900
1.360
1.034
0.787

B16-USA - FD 4.400
3.230
1.900
1.458
1.107
0.848

B16-Europa - FD 4.266
3.230
2.105
1.458
1.107
0.875

B18C6-Europa FD 4.78
3.230
2.105
1.458
1.034
0.787

CMQ
30-12-05, 16:56
Dałbym Ci pochwałe ale konstrukcja forum tego nie przewiduje. Bardzo dziękuję, wszystko mi wyjaśniłeś! Czy Twoim zdaniem takie FD 4.9 rzeczywiście ma sens i da zauważalną poprawę w osiągach? Czy raczej traktowałbyś to jako kosztowny kaprys "coś tam" dający?

krystianITR
30-12-05, 18:55
Teoretyczne wyliczenia biegow - predkosci dla tej skrzyni i opon 205/45/17 (mniej wiecej stock dla civica)

STOCK S80, FD 4.78
bieg - predkosc [km/h]
1 --- 63
2 --- 96
3 --- 138
4 --- 197
5 --- 259

S80 + FD 4.9
1 --- 61
2 --- 93
3 --- 135
4 --- 191
5 --- 252

S80, FD 4.78, 4 i 5 z VTI
1 --- 63
2 --- 96
3 --- 138
4 --- 183
5 --- 231

Nie sugerowalbym sie tymi max predkosciami (zwlaszcza na 5ce :lol: ) bo to mozna tylko na hamowni uzystkac a nieco mniej wychodzi w rzeczywistosci ale podalem rzebys zobaczyl jakie sa roznice. zmiana FD na 4.9 wychodzi dla ciebie lepiej niz zmiana 4 i 5 na biegi z VTI. 4 i 5 z VTI = zapomnij o ekonomicznej podrozy :)

Proponuje lekkie kolo zamachowe i 4.9 jak sie upierasz i bedzie ok.

[ Dodano: Pią 30 Gru, 2005 ]

Przełożeń szukaj w manualach... jak znajdziesz je to podaj tutaj to pomyślimy dalej :)
Tyle narazie moge pomoc :)

MASZ:

Integra LS - FD 4.266
3.230
1.900
1.269
0.966
0.714

Integra GSR - FD 4.400
3.230
1.900
1.360
1.034
0.787

B16-USA - FD 4.400
3.230
1.900
1.458
1.107
0.848

B16-Europa - FD 4.266
3.230
2.105
1.458
1.107
0.875

B18C6-Europa FD 4.78
3.230
2.105
1.458
1.034
0.787
Przy jakim REV obliczałes??

itr
30-12-05, 21:20
8700 ale to nieistotne czy 7000 czy 10000, wazne by pokazac roznice przy tych samych obrotach w kazdtm setupie, co zostalo pokazane.

[ Dodano: Pon 02 Sty, 2006 ]

Dałbym Ci pochwałe ale konstrukcja forum tego nie przewiduje. Bardzo dziękuję, wszystko mi wyjaśniłeś! Czy Twoim zdaniem takie FD 4.9 rzeczywiście ma sens i da zauważalną poprawę w osiągach? Czy raczej traktowałbyś to jako kosztowny kaprys "coś tam" dający?

jak nie chcesz stracic za duzo vmaxu to bedzie najlepsze rozwiazanie zwlaszcza na miejskie uliczki pelne zakretow :)