Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Przęłączanie Gaz->Benzyna i Benzyna->Gaz



EltorroOK
12-12-08, 12:21
Witam

Honda, która zakupiłem (D13B2) miała już założoną instalację gazową. Nie miałem nigdy wcześniej do czynienia z LPG w samochodach stąd też moje pytania. Instalacja to gen II jak mniemam. Jest parownik umieszczony przy prawym reflektorze z przodu. Wewnątrz samochodu, obok hamulca ręcznego mam przełącznik trójstopniowy gaz/0/beznyna z 3 diodami (czerwona/zielona/czerwona).

Kiedy kupowałem samochód to poprzedni właściciel twierdził, że nie trzeba w ogóle ruszać tego przełącznika - po przeczytaniu kilkunastu wątków myślę, że nie było to zbyt dobre postępowanie). Generalnie gaz to dioda zielona. Benzyna to dioda czerwona. Zapalam autko na beznynie i po pewnym czasie ok 4-5minut przełączam na gaz - wciskam wtedy ciut mocniej pedał gazu i słychać taki dźwięk jakby za mało paliwa odstawał i mimo wciskania gazu obroty nie rosną - myślę, że to jest prawidłowe efekt, po prostu zamiast paliwa zaczyna być podawany gaz.

Jeżeli chodzi o przełączenie z gazu na paliwo to mam z tym problem. Jakikolwiek przełączenie gazu na 0 lub benzynę powoduje zgaśnięcie silnika. Dopiero po 2-3sekundach mielenia rozrusznikiem zapala silnik już na beznynie.

Jeżeli chodzi o diody wewnątrz samochodu to zielona to gaz, czerwona to benzyna. Czasem świeci się zielona i czerwona ale nie wiem co to może oznaczać. Dodatkowo nie wiem do czego służy 3 dioda czerwona. Jak zgasł mi silnik na gazie to świeciły się wszystkie 3 diody (czerwona, zielona, czerwona)

Chciałby więc prosić bardziej doświadczonych o odpowiedzi na poniższe pytania:
1. Czy istnieje możliwość przełączenia z gazu na beznynę bez wyłączania się silnika?
2. Co oznaczają poszczególne stany świecenia diód

NFS
12-12-08, 14:47
d13b2 to gaznik. jak to gaznik ma komore pływakową w ktorej pływa sobie bena. jak masz na benie i przełaczysz odrazu na gaz to przez pewnien czas masz dwa paliwa zasysane(lpg i pb). od tego jest pozycja 0 zeby przełaczyc z pb na 0, wypalic benzyne z gaznika i dopiero na gaz.

przy przechodzeniu z gazu na bene wystarczy w momencie wciskania guzika na pozycje lpg, przybutowac do 3-4tys i przytrzymac gaz gdy zaczna mu spadac obroty. po chwili zassie pb i bedzie chodził.

domell
13-12-08, 01:43
Mialem kiedys do czynienia z taka instalacja w dwoch samochodach ale juz nie pamietam zbyt wiele i wole jak najszybciej o nich zapomniec bo to pomylka (nie w moich samochodach oczywiscie bo w zyciu bym nie wstawil instalacji I czy II gen do silnika z wielopunktem). Samochod gasl mi na swiatlach potem trzeba krecic 10 min zeby zapalil bo wogole nie chcial nie wiem dlaczego. Szok z tego co pamietam.

1) tylko benzyna 2) odpalanie z benzyny i przełączenia
automatyczne na gaz po osiągnieciu wymaganych obrotów 3)odpalanie z gazu i
jazda na gazie.
Posiada też światełka sygnalizujące prace a) czerwone => benzyna b)
pomarańczowe => w trakcie przełączanie miedzy benzyna a gazem c) zielone =>
gdy jest na gazie

Czerwona i zielona to rezerwa

Teraz mam sekwencje to chociaz podpinam kompa i widze co tam sie dzieje

EltorroOK
17-12-08, 09:44
@NFS

Wielkie dzięki. Rzeczywiscie przy przełączaniu na benzyne trzeba podciągnąc obroty i się spokojnie przełącza.

@domell

Zastanawiam się nad tym 1) 2) 3)

Pozycja 2) czyli odpalanie na benzynie i przelączanie na gaz przy odpowiednich obrotach - chyba to jest dobre rozwiązanie choć ciekawe czy nie lepiej zawsze przed dluzszym postojem nie przelaczac na bezyne tzn na 1). Po ponownym uruchomieniu z 1) przelaczac na 3) (gaz).

Która z tych metod jest bardziej prawidłowa?

yautja
17-12-08, 13:15
Jak masz krótki postój i wiesz, że silnik jeszcze nie zdąży ostygnąć to można zostawić na gazie. Przy dłuższym postoju warto przełączyć benzynę i z niej odpalać. Ja w zimie (ujemne temperatury) każdy postój mam z przełączonym na benzynę.

domell
17-12-08, 14:15
W sekwencji zawsze sie odpala na benzynie i jezeli jest odpowiednia temp i obroty to sie zaraz przelaczy. No ja sobie ustawilem na 1800 obrotow i podnioslem temp do 35 stopni. Nie jestem za odpalaniem na gazie no chyba ze postoj z 10 min

EltorroOK
18-02-09, 09:24
Witam ponownie

Żeby nie zakładać nowego tematu to napiszę tu. Problem związany jest z przełącznikiem gaz/benzyna.

Wziąłem sobie do serca porady i za każdym razem przełączam teraz na benzynę przed dłuższym postojem. Wszystko było ok aż to zeszłej soboty. Odpaliłem, zagrzałem samochód (ok 10 minut postoju przy okazji odśnieżania) no i ruszyłem w krótką podróż. Po jakimś kilometrze nagle silnik jakby stracił moc, dodanie gazu nic nie dało, na szczęscie była wysepka dla busów, silnik zgasł. Probowałem odpalić na benzynie ale nic to nie dawało. Rozrusznik krecił pieknie, akumulator nowy (zmieniony w grudniu). Ponieważ silnik był nagrzany probowałem odpalić też na gazie (myślałem, że może to coś z paliwem). Też nie odpalał. Ale jak zacząłem ruszać przełącznikiem to zastanowiło mnie pstrykanie zaworu. Lekki dociśnięcie przycisku powoduje przełączenie zaworu. Po 10 minutach udało sie wreszcie zapalić. Wczoraj miałem powtórkę w z rozrywki. Ale jak zacząłem dociskać to za 3 razem zapalił na gazie, puściłem przycisk i zgasł. Zapaliłem jeszcze raz trzymając przycisk i przełączyłem na benzyne. Przełączył się na paliwo i ok. Delikatnie puściłem przycisk i już było ok.

Tak więc moim zdaniem jest problem z przyciskiem. Albo sam przycisk się zepsuł albo kabelki nie stykają.

Czy ktoś może wie jak dostać się pod ten środkowy tunel (koło dźwigni hamulca ręcznego)? No i później jak sprawdzić czy połączenia są ok? (Planuje kupić nowy przełącznik)

yautja
18-02-09, 12:26
To nie jest sam przełącznik ale raczej cała centralka. Jedź do gazowników.

ppiotrek
18-02-09, 16:20
Miałem podobny problem. Wymiana centralki pomogła.

EltorroOK
19-02-09, 07:25
Pojechałem do gazownika. Rzeczywiście problem okazał się być błahym. Podobno blaszki pod przełącznikiem były odgięte i nie stykały. Po 10 minutach wszystko było ok. Kamień spadł mi z serca bo myślałem, że będzie to coś z rozdzielaczem zapłonu albo pompą paliwa.

Swoją drogą chyba poszukam takiego przełącznika bo dioda od benzyny się przepaliła a nie chce kombinować z przelutowywaniem.

Dzięki za rady.

EltorroOK
24-02-09, 10:15
No niestety. Problem z przełącznikiem był, został poprawiony ale chyba nie do końca.

Znowu gaśnie mi na benzynie po około 20 sekundach od odpalenia - zupełnie jakby odcinany był zawór paliwa. Może centralka się zepsuła totalnie. Chyba zamówie nową.

Aha. Jak nie chciał zapalić na benzynie to odpaliłem na gazie bez problemów. Po około 10 minutach przełączyłem na beznyne i chodził.

Czy może to być związane z temperaturą silnika?