EltorroOK
12-12-08, 12:21
Witam
Honda, która zakupiłem (D13B2) miała już założoną instalację gazową. Nie miałem nigdy wcześniej do czynienia z LPG w samochodach stąd też moje pytania. Instalacja to gen II jak mniemam. Jest parownik umieszczony przy prawym reflektorze z przodu. Wewnątrz samochodu, obok hamulca ręcznego mam przełącznik trójstopniowy gaz/0/beznyna z 3 diodami (czerwona/zielona/czerwona).
Kiedy kupowałem samochód to poprzedni właściciel twierdził, że nie trzeba w ogóle ruszać tego przełącznika - po przeczytaniu kilkunastu wątków myślę, że nie było to zbyt dobre postępowanie). Generalnie gaz to dioda zielona. Benzyna to dioda czerwona. Zapalam autko na beznynie i po pewnym czasie ok 4-5minut przełączam na gaz - wciskam wtedy ciut mocniej pedał gazu i słychać taki dźwięk jakby za mało paliwa odstawał i mimo wciskania gazu obroty nie rosną - myślę, że to jest prawidłowe efekt, po prostu zamiast paliwa zaczyna być podawany gaz.
Jeżeli chodzi o przełączenie z gazu na paliwo to mam z tym problem. Jakikolwiek przełączenie gazu na 0 lub benzynę powoduje zgaśnięcie silnika. Dopiero po 2-3sekundach mielenia rozrusznikiem zapala silnik już na beznynie.
Jeżeli chodzi o diody wewnątrz samochodu to zielona to gaz, czerwona to benzyna. Czasem świeci się zielona i czerwona ale nie wiem co to może oznaczać. Dodatkowo nie wiem do czego służy 3 dioda czerwona. Jak zgasł mi silnik na gazie to świeciły się wszystkie 3 diody (czerwona, zielona, czerwona)
Chciałby więc prosić bardziej doświadczonych o odpowiedzi na poniższe pytania:
1. Czy istnieje możliwość przełączenia z gazu na beznynę bez wyłączania się silnika?
2. Co oznaczają poszczególne stany świecenia diód
Honda, która zakupiłem (D13B2) miała już założoną instalację gazową. Nie miałem nigdy wcześniej do czynienia z LPG w samochodach stąd też moje pytania. Instalacja to gen II jak mniemam. Jest parownik umieszczony przy prawym reflektorze z przodu. Wewnątrz samochodu, obok hamulca ręcznego mam przełącznik trójstopniowy gaz/0/beznyna z 3 diodami (czerwona/zielona/czerwona).
Kiedy kupowałem samochód to poprzedni właściciel twierdził, że nie trzeba w ogóle ruszać tego przełącznika - po przeczytaniu kilkunastu wątków myślę, że nie było to zbyt dobre postępowanie). Generalnie gaz to dioda zielona. Benzyna to dioda czerwona. Zapalam autko na beznynie i po pewnym czasie ok 4-5minut przełączam na gaz - wciskam wtedy ciut mocniej pedał gazu i słychać taki dźwięk jakby za mało paliwa odstawał i mimo wciskania gazu obroty nie rosną - myślę, że to jest prawidłowe efekt, po prostu zamiast paliwa zaczyna być podawany gaz.
Jeżeli chodzi o przełączenie z gazu na paliwo to mam z tym problem. Jakikolwiek przełączenie gazu na 0 lub benzynę powoduje zgaśnięcie silnika. Dopiero po 2-3sekundach mielenia rozrusznikiem zapala silnik już na beznynie.
Jeżeli chodzi o diody wewnątrz samochodu to zielona to gaz, czerwona to benzyna. Czasem świeci się zielona i czerwona ale nie wiem co to może oznaczać. Dodatkowo nie wiem do czego służy 3 dioda czerwona. Jak zgasł mi silnik na gazie to świeciły się wszystkie 3 diody (czerwona, zielona, czerwona)
Chciałby więc prosić bardziej doświadczonych o odpowiedzi na poniższe pytania:
1. Czy istnieje możliwość przełączenia z gazu na beznynę bez wyłączania się silnika?
2. Co oznaczają poszczególne stany świecenia diód