Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : ssak z d16a9 do D serii SOHC



muzammil
02-12-08, 08:45
Witam czy kolektor ssacy D16a9 pasuje(chodzi glownie o rozstaw kanalow) do D serii ale SOHC?? Czy jest wogole sens takiego zabiegu? No i jak z kompatybilnoscia, czy beda sie zgrywac kanaly z glowica?

NoName
02-12-08, 10:43
nie pasuje

muzammil
02-12-08, 11:03
zadna przerobka nie wchodzi w gre?? nie pasuje tylko rozstaw kanalow czy ogolnie "wzor" oraz inne otwory??

Amorr
02-12-08, 19:04
a co za różnica..... rzeźby w głowicy nie będziesz robił .... zresztą idź do jakiej hurtowni/sklepu poproś o 2 uszczelki pod kolektor i zobaczysz co się pokrywa a co nie :)

looka
02-12-08, 21:02
porownanie d15b2 i d16z5/a9

http://img239.imageshack.us/img239/3482/17498333mw4.jpg

czara
29-01-09, 12:34
czy w ogolę ma jakiś sens zmiana kolektora ssącego w D14A8? i czy jest jakiś z innego modelu który podejdzie bez przeróbek i coś polepszy? ogólnie to lepsze są kolektory plastikowe czy metalowe?

Ralf
01-02-09, 16:34
zalezy dla dogo lepsze...plastikowe są lepsze dla producenta bo tansze ;)

D16Z6 proponuje w to miejsce. (mam kilka na składzie)

czara
01-02-09, 20:24
D16Z6 proponuje w to miejsce. (mam kilka na składzie)

Czy taka zmiana ma sens na seryjnym dolocie? i jakie są plusy?

artek0903
01-02-09, 20:49
no jak zmienisz to juz nie bedzie seryjny dolot ;) na pewno duzo poprawi

Lcfr
01-02-09, 21:57
Czy taka zmiana ma sens na seryjnym dolocie? i jakie są plusy?

kanały sa szersze o 3,5mm i wyższe o 1,5mm vs kolek d15b7 i inne d15stki/d14stki
nawet na seryjnym dolocie moze to tylko pomóc

czara
02-02-09, 07:15
ale czy taki kolektor z D16Z6 podejdzie mi bez problemu do D14A8? rozumiem ze polepszy zbieranie się auta na niskich obrotach?

Pati
02-02-09, 10:28
jesli polepszy to na gorze. im wiesza banka i krotsze kanały tym wiecej mocy w gornym zakresie obrotów.

Kras
02-02-09, 15:22
Raczej nie ruszajac niczego wiecej w D14 to taki kolektor moze nawet pogorszyc dol.

czara
03-02-09, 07:54
mam problem z obrotami na biegu jałowym. nie ważne czy ciepły czy zimny silnik po odpaleniu obroty wskakują na 1000 po czym spadają znowu do zera i znowu sie podnoszą do 900 i tak juz trzymają chyba ze znowu przygazuje to znowu spadną i sie podniosą.. Problem jest o tyle uciążliwy ze jakl jest bardzo zimno to rano potrafi zgasnąć;/ czyściłem przepustnice restartowałem komputer i byl przez jakiś czas spokój, wymieniłem ostatnio kolektor wylotowy pojeździłem jzu trochę wiec komp powinien sie nauczyć a obroty dalej skaczą. Dlatego myślę nad wymiana kolektora ssącego, ewentualnie czy mogę wymienić sam silniczek krokowy?może on cos nawala?

wunat
03-02-09, 08:50
a co to ma wspolnego z tematem?

Pati
03-02-09, 09:05
nic. ale zobacz jak składnie napisal? :D

czara
03-02-09, 10:18
nie czepiajcie sie szczegółów :D czasami jakąś usterkę ciężko jest opisać składnie i gramatycznie żeby odzwierciedlić naprawdę o co chodzi:) ;/ fakt może nie ma nic wspólnego z tematem ale nie zaszkodzi zapytać, może ktoś akurat będzie wiedział co z tym zrobić...

czara
29-05-09, 10:53
trochę ruszę temat, dalej chce coś zrobić z tym plastikowym kolektorem dolotowym. Podobno do D14A8 bez problemu pasuje ssak z D16Y8. Niestety nie mogę tego namacalnie sprawdzić oglądałem na zdjęciach i wygląda tak samo. Ktoś już sie bawił z tą zamianą? Czy może lepiej wstawić z D16Z6?

kamilgt
29-05-09, 12:23
jak pasuje z D16Z6 to i z D16Y8 podejdzie..:D

czara
29-05-09, 12:29
no czy podejdzie na 100% tak jak wylotowy to ja niestety nie jestem pewien. Podobno tez podejdzie z D15B7 ;] ale nie mam pewności niestety ....

rojass
29-05-09, 12:40
Różnica w OBD nie ma tu znaczenia ?

czara
29-05-09, 12:43
rojass o co dokładnie Ci chodzi?:confused:

kamilgt
29-05-09, 12:50
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=38009 poczytaj ten temat powinien Ci wiele wyjaśnić :)

czara
29-05-09, 13:20
Dzieki, pomógł ale nie rozwiązał mojego problemu ;/ Czy nikt nie przerabiał kolektora ssącego w D14A8? :confused: chciał bym tylko wiedzieć który sie nadaje i czy przepustnica krokowy linka gazu itd ze starego będą pasowały?:)

a co z listwa wtryskowa? lepiej zostawić tą co mam w D14A8 ?

Lcfr
31-05-09, 22:30
każdy ssak: d16z6, d16y8, d15b7 jest IDENTYCZNY jeżeli chodzi o mozliwosć montażu do głowicy silnika serii D ale tylko SOHC (bo są D series DOHC i maja inne rozstawy)

czara
01-06-09, 07:32
a jak wygląda sprawa łączenia tych kolektorów z innymi elementami ze starego ssaka np przepustnica, korkowiec czy listwa wtryskowa?

Lcfr
01-06-09, 17:29
d16z6, d16y8, d15b7 są miedzy soba bezproblemowe -jeden osprzet pasuje do drugiego kolka bez wiekszych zabiegów...

rzeźba zaczyna sie jak sie zamienia z czyms innym (opisane w dziale texty)

szerszen
01-06-09, 17:46
a jak wygląda sprawa łączenia tych kolektorów z innymi elementami ze starego ssaka np przepustnica, korkowiec czy listwa wtryskowa?


jak chcesz sobie zalozyc D16Z6 czy inny to od niego sobie listwe wez wraz z regulatorem cisnienia.
Pryepustnica powinna pasowac Twoja stara.
Powinno byc plung&play wszystko