Zobacz pełną wersję : ssak z d16a9 do D serii SOHC
Witam czy kolektor ssacy D16a9 pasuje(chodzi glownie o rozstaw kanalow) do D serii ale SOHC?? Czy jest wogole sens takiego zabiegu? No i jak z kompatybilnoscia, czy beda sie zgrywac kanaly z glowica?
zadna przerobka nie wchodzi w gre?? nie pasuje tylko rozstaw kanalow czy ogolnie "wzor" oraz inne otwory??
a co za różnica..... rzeźby w głowicy nie będziesz robił .... zresztą idź do jakiej hurtowni/sklepu poproś o 2 uszczelki pod kolektor i zobaczysz co się pokrywa a co nie :)
porownanie d15b2 i d16z5/a9
http://img239.imageshack.us/img239/3482/17498333mw4.jpg
czy w ogolę ma jakiś sens zmiana kolektora ssącego w D14A8? i czy jest jakiś z innego modelu który podejdzie bez przeróbek i coś polepszy? ogólnie to lepsze są kolektory plastikowe czy metalowe?
zalezy dla dogo lepsze...plastikowe są lepsze dla producenta bo tansze ;)
D16Z6 proponuje w to miejsce. (mam kilka na składzie)
D16Z6 proponuje w to miejsce. (mam kilka na składzie)
Czy taka zmiana ma sens na seryjnym dolocie? i jakie są plusy?
no jak zmienisz to juz nie bedzie seryjny dolot ;) na pewno duzo poprawi
Czy taka zmiana ma sens na seryjnym dolocie? i jakie są plusy?
kanały sa szersze o 3,5mm i wyższe o 1,5mm vs kolek d15b7 i inne d15stki/d14stki
nawet na seryjnym dolocie moze to tylko pomóc
ale czy taki kolektor z D16Z6 podejdzie mi bez problemu do D14A8? rozumiem ze polepszy zbieranie się auta na niskich obrotach?
jesli polepszy to na gorze. im wiesza banka i krotsze kanały tym wiecej mocy w gornym zakresie obrotów.
Raczej nie ruszajac niczego wiecej w D14 to taki kolektor moze nawet pogorszyc dol.
mam problem z obrotami na biegu jałowym. nie ważne czy ciepły czy zimny silnik po odpaleniu obroty wskakują na 1000 po czym spadają znowu do zera i znowu sie podnoszą do 900 i tak juz trzymają chyba ze znowu przygazuje to znowu spadną i sie podniosą.. Problem jest o tyle uciążliwy ze jakl jest bardzo zimno to rano potrafi zgasnąć;/ czyściłem przepustnice restartowałem komputer i byl przez jakiś czas spokój, wymieniłem ostatnio kolektor wylotowy pojeździłem jzu trochę wiec komp powinien sie nauczyć a obroty dalej skaczą. Dlatego myślę nad wymiana kolektora ssącego, ewentualnie czy mogę wymienić sam silniczek krokowy?może on cos nawala?
a co to ma wspolnego z tematem?
nic. ale zobacz jak składnie napisal? :D
nie czepiajcie sie szczegółów :D czasami jakąś usterkę ciężko jest opisać składnie i gramatycznie żeby odzwierciedlić naprawdę o co chodzi:) ;/ fakt może nie ma nic wspólnego z tematem ale nie zaszkodzi zapytać, może ktoś akurat będzie wiedział co z tym zrobić...
trochę ruszę temat, dalej chce coś zrobić z tym plastikowym kolektorem dolotowym. Podobno do D14A8 bez problemu pasuje ssak z D16Y8. Niestety nie mogę tego namacalnie sprawdzić oglądałem na zdjęciach i wygląda tak samo. Ktoś już sie bawił z tą zamianą? Czy może lepiej wstawić z D16Z6?
jak pasuje z D16Z6 to i z D16Y8 podejdzie..:D
no czy podejdzie na 100% tak jak wylotowy to ja niestety nie jestem pewien. Podobno tez podejdzie z D15B7 ;] ale nie mam pewności niestety ....
Różnica w OBD nie ma tu znaczenia ?
rojass o co dokładnie Ci chodzi?:confused:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=38009 poczytaj ten temat powinien Ci wiele wyjaśnić :)
Dzieki, pomógł ale nie rozwiązał mojego problemu ;/ Czy nikt nie przerabiał kolektora ssącego w D14A8? :confused: chciał bym tylko wiedzieć który sie nadaje i czy przepustnica krokowy linka gazu itd ze starego będą pasowały?:)
a co z listwa wtryskowa? lepiej zostawić tą co mam w D14A8 ?
każdy ssak: d16z6, d16y8, d15b7 jest IDENTYCZNY jeżeli chodzi o mozliwosć montażu do głowicy silnika serii D ale tylko SOHC (bo są D series DOHC i maja inne rozstawy)
a jak wygląda sprawa łączenia tych kolektorów z innymi elementami ze starego ssaka np przepustnica, korkowiec czy listwa wtryskowa?
d16z6, d16y8, d15b7 są miedzy soba bezproblemowe -jeden osprzet pasuje do drugiego kolka bez wiekszych zabiegów...
rzeźba zaczyna sie jak sie zamienia z czyms innym (opisane w dziale texty)
a jak wygląda sprawa łączenia tych kolektorów z innymi elementami ze starego ssaka np przepustnica, korkowiec czy listwa wtryskowa?
jak chcesz sobie zalozyc D16Z6 czy inny to od niego sobie listwe wez wraz z regulatorem cisnienia.
Pryepustnica powinna pasowac Twoja stara.
Powinno byc plung&play wszystko
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.