Zobacz pełną wersję : Gwizdy, świsty z dolotu EJ9 D14a3/4 '97
Witam
Po odpaleniu mojej Hanki EJ9 D14a3/4 strasznie mi coś gwiżdże w silniku. Po lekkiej przygazówce można usłuszec gwizdanie na określonych obrotach (choć nie zwróciłem uwagi na jakich). Jak się auto rozgrzeje, to gwizdanie ucicha.
Co może być przyczyną tych dźwięków? Jeżeli dolot, to w którym miejscu?
Czy to może być przyczyną kurczenia się plastików?
Czy to może być przyczyną kurczenia się plastików?
hmm gwizd powietrza nie jest w stanie skurczyć plastiku:D
no i ponownie ciężko jest udzielić odpowiedzi gdy nie widzi/slyszy się problemu.generalnie na biegu jałowym seryjny dolot nie ma prawa gwizdać o ile nie ma nieszczelności.szukałbym problemu w alternatorze lub innych obracających się elementach...
Dzięki Wooyyek za podjęcie próby. Spytam w serwisie - mechanik ma taką samą Hankę. Kilka miesięcy temu usuwali mi zwężkę. Ściemnię ich, że od tamtej pory coś jest nie tak. Może chociaż wykluczą dolot.
Cześć, jakiś czas temu też usuwałem zwężkę..i zamiast niej włożyłem taką uszczelkę z tektury..i po 2 dniach zaczeło gwizdać. No więc pojechałem do ASO gdzie za 30 zł włożyli mi oryginalną uszczelkę a gwizdy ustały. Myślę że masz podobnie..zmień uszczelkę na nową oryginalną.
Ja tą uszczelkę kupowałem w ASO i tam też mi ją wymieniali.
Tak na marginesie, to chyba przy tej uszczelce jest jedyne możliwe i sensowne miejsce, gdzie mogą pojawiać się nieszczelności.
skolopendra
03-12-08, 15:50
przy tej uszczelce jest jedyne możliwe i sensowne miejsce, gdzie mogą pojawiać się nieszczelności.
raczej nie bardzo :rolleyes:
nieszczelności w obrębie przepustnicy spowodowały by zdecydowanie bardziej dokuczliwe objawy
A czy mogą te gwizdy powstawać w wylocie, czyli gdzieś w okolicach kolektora? Ktoś mi podpowiedział, że tam mogę mieć nieszczelność i jak się kolektor nagrzeje, następuje rozszerzalność metalu i wypełnia się ta luka-szczelina. Wg mnie warte sprawdzenia. Dodam jeszcze, że to nie są żadne paski itp.
Czekam teraz na pojawienie się tego gwizdania i od razu podnoszę maskę, żeby posłuchać skąd te dźwięki. Jak znajdę to dam znać.
Raczej metal się tak nie rozszczelni, prędzej uszczelka między kolektorem a blokiem. Może tam sprawdź.
Mi tam w dolotu "ćwierka" naprzykład :) Moja pani śmieje się, że mam wróbla pod maską :D
Znalazłem wczoraj przyczynę gwizdania. Włożyłem ucho pod maskę i okazało się że to KOLEKTOR. Chyba będę musiał wymienić uszczelkę. Mam nadzieję, że tylko tyle.
Pytanie: Czy normalnym jest strzelanie kolektora, jak Hanka dostanie trochę w d..ę? Moja strzela jak wyłączę silnik i wydaje mi się, że wtedy stygnie. Jak miałem golfa, to nie było takiego zjawiska.
Czy ktoś już wymieniał uszczelkę pod kolektorem? Dużo jest pracy? Skąd wziąć taką uszczelkę?
Ponawiam pytanie odnośnie strzelającego kolektora.
Z wymianą uszczelki nie ma większego problemu bo tylko odkręcasz sam kolektor i do dzieła. Plus że dostęp do niego jest dobry. Mi z tym zeszło z 45 min jak wymieniałem cały kolektor. Kurcze co do kupna takiej uszczelki to może na allegro poszukać Wiem że przy okazji innego tematu wspominano o jakimś szpecu co dorabia na zamówienie ale konkretów nie znam. To na pewno kolektor strzela ?? masz wydech pełen przelot czy serie ??
Wydech mam serię, a to strzelanie to wydaje mi się że kolektor, bo dźwięk jest z komory silnika. Jak już wcześniej pisałem - trochę auto przegonię i już na postoju przy wyłączonym silniku słychać strzelanie. Tłumaczę sobie je tym, że stygnie, chociaż nie wiem czy to normalne.
Ziomki napiszcie czy też tak macie. Wielu jest was z takim autem.
Jeśli chodzi o takie bardziej jak cykanie, taki blaszany odgłos po wyłączeniu silnika to jest to normalne.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.