Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Gwizdy, świsty z dolotu EJ9 D14a3/4 '97



Shadows
25-11-08, 17:59
Witam
Po odpaleniu mojej Hanki EJ9 D14a3/4 strasznie mi coś gwiżdże w silniku. Po lekkiej przygazówce można usłuszec gwizdanie na określonych obrotach (choć nie zwróciłem uwagi na jakich). Jak się auto rozgrzeje, to gwizdanie ucicha.
Co może być przyczyną tych dźwięków? Jeżeli dolot, to w którym miejscu?
Czy to może być przyczyną kurczenia się plastików?

Wooyyek
25-11-08, 22:47
Czy to może być przyczyną kurczenia się plastików?

hmm gwizd powietrza nie jest w stanie skurczyć plastiku:D

no i ponownie ciężko jest udzielić odpowiedzi gdy nie widzi/slyszy się problemu.generalnie na biegu jałowym seryjny dolot nie ma prawa gwizdać o ile nie ma nieszczelności.szukałbym problemu w alternatorze lub innych obracających się elementach...

Shadows
03-12-08, 08:23
Dzięki Wooyyek za podjęcie próby. Spytam w serwisie - mechanik ma taką samą Hankę. Kilka miesięcy temu usuwali mi zwężkę. Ściemnię ich, że od tamtej pory coś jest nie tak. Może chociaż wykluczą dolot.

Halski82
03-12-08, 08:31
Cześć, jakiś czas temu też usuwałem zwężkę..i zamiast niej włożyłem taką uszczelkę z tektury..i po 2 dniach zaczeło gwizdać. No więc pojechałem do ASO gdzie za 30 zł włożyli mi oryginalną uszczelkę a gwizdy ustały. Myślę że masz podobnie..zmień uszczelkę na nową oryginalną.

Shadows
03-12-08, 13:33
Ja tą uszczelkę kupowałem w ASO i tam też mi ją wymieniali.
Tak na marginesie, to chyba przy tej uszczelce jest jedyne możliwe i sensowne miejsce, gdzie mogą pojawiać się nieszczelności.

skolopendra
03-12-08, 15:50
przy tej uszczelce jest jedyne możliwe i sensowne miejsce, gdzie mogą pojawiać się nieszczelności.

raczej nie bardzo :rolleyes:
nieszczelności w obrębie przepustnicy spowodowały by zdecydowanie bardziej dokuczliwe objawy

Shadows
04-12-08, 08:22
A czy mogą te gwizdy powstawać w wylocie, czyli gdzieś w okolicach kolektora? Ktoś mi podpowiedział, że tam mogę mieć nieszczelność i jak się kolektor nagrzeje, następuje rozszerzalność metalu i wypełnia się ta luka-szczelina. Wg mnie warte sprawdzenia. Dodam jeszcze, że to nie są żadne paski itp.
Czekam teraz na pojawienie się tego gwizdania i od razu podnoszę maskę, żeby posłuchać skąd te dźwięki. Jak znajdę to dam znać.

sublove
04-12-08, 13:00
Raczej metal się tak nie rozszczelni, prędzej uszczelka między kolektorem a blokiem. Może tam sprawdź.
Mi tam w dolotu "ćwierka" naprzykład :) Moja pani śmieje się, że mam wróbla pod maską :D

Shadows
04-12-08, 13:36
Znalazłem wczoraj przyczynę gwizdania. Włożyłem ucho pod maskę i okazało się że to KOLEKTOR. Chyba będę musiał wymienić uszczelkę. Mam nadzieję, że tylko tyle.
Pytanie: Czy normalnym jest strzelanie kolektora, jak Hanka dostanie trochę w d..ę? Moja strzela jak wyłączę silnik i wydaje mi się, że wtedy stygnie. Jak miałem golfa, to nie było takiego zjawiska.

Shadows
09-12-08, 03:45
Czy ktoś już wymieniał uszczelkę pod kolektorem? Dużo jest pracy? Skąd wziąć taką uszczelkę?
Ponawiam pytanie odnośnie strzelającego kolektora.

WaSSIL
09-12-08, 15:25
Z wymianą uszczelki nie ma większego problemu bo tylko odkręcasz sam kolektor i do dzieła. Plus że dostęp do niego jest dobry. Mi z tym zeszło z 45 min jak wymieniałem cały kolektor. Kurcze co do kupna takiej uszczelki to może na allegro poszukać Wiem że przy okazji innego tematu wspominano o jakimś szpecu co dorabia na zamówienie ale konkretów nie znam. To na pewno kolektor strzela ?? masz wydech pełen przelot czy serie ??

Shadows
10-12-08, 03:43
Wydech mam serię, a to strzelanie to wydaje mi się że kolektor, bo dźwięk jest z komory silnika. Jak już wcześniej pisałem - trochę auto przegonię i już na postoju przy wyłączonym silniku słychać strzelanie. Tłumaczę sobie je tym, że stygnie, chociaż nie wiem czy to normalne.
Ziomki napiszcie czy też tak macie. Wielu jest was z takim autem.

kenny
10-12-08, 11:38
Jeśli chodzi o takie bardziej jak cykanie, taki blaszany odgłos po wyłączeniu silnika to jest to normalne.