Zobacz pełną wersję : Uszcelka pokrywy zaworów - wymiana
Na dniach będę regulował zaworki i wymieniał rozrząd w D15Z6. Mam pytanie odnośnie wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów (usczelkę kupiłem oczywiście oryg. w ASO), wyczytałem w manulau, że podczas wymiany trzeba zastosować pastę uszczelniającą w 2 miejscach na uszczelce. Czy jest to konieczne? Jaką pastę najlepiej zastosować?
Nie jest to konieczne (czasami może być ok bez pasty), a ta pasta to silikon wysokotemperaturowy. Ja ostatnio kupowałem to zapłaciłem 12 zł:)
Ja nie używałem żadnej pasty i wszytko jest ok.
Ja nie używałem żadnej pasty i wszytko jest ok.
tzn. wymieniłeś tylko uszczelkę bez uszczelniania pastą?
skolopendra
21-11-08, 18:18
wyczytałem w manulau, że podczas wymiany trzeba zastosować pastę uszczelniającą
ja stosuje i proponuje trzymać się manuala ,nie kombinować,nie oszczędzać. mała tubka silikonu kosztuje 4zł
ja stosuje i proponuje trzymać się manuala ,nie kombinować,nie oszczędzać. mała tubka silikonu kosztuje 4zł
osobiście też wole tak jak należy - mówisz o tym silikonie wysoko-temperaturowym? Jest jakiś specjalny czy może byc dowolnego producenta? Co polecasz?
skolopendra
21-11-08, 18:35
dowolny czarny,bądź czerwony,na wys temperaturę rzecz jasna
to jeszcze pytanko odnośnie samego rozrządu... czy przy jego wymianie również trzeba wymieniać uszczelki pokrywy rozrządu? lub jakieś inne? czy wystarczy po prostu wymienić sam pasek i napinacz? (u mnie dodatkowo będzie jeszcze wymieniana pompa wody).
arek_1988z
21-11-08, 19:19
Użyj pasty...ja nie użyłem kupiłem zamiennik uszczelki i mi się poci trochę mniej niż wcześniej ale jednak :(
Nie wiem jak w twoim silniku ale u mnie w D14A3 musiałem 3 razy jeździć po pompę wody. Kazda miała pasować. Było ich jakieś nie wiem 6 rodzai. W końcu brachol wziął tą starą i dobrał identyczną. Więc jakby coś uważaj na tą pomp- to tak z mojego doświadczenia....
czy przy jego wymianie również trzeba wymieniać uszczelki pokrywy rozrządu? lub jakieś inne?
Jeżeli miałeś oryginalną uszczelkę pokrywy zaworów i ci się nie pociła to w niektórych przypadkach wystarczy ją umyć w ciepłej wodzie z mydłem, ale jeżeli dawno ona nie była wymieniana to radze ją wymienić i zaoszczędzić sobie roboty na przyszłość. Taka uszczelka nie jest aż tak droga. Ja do B serii zapłaciłem w ASO 57 zł chyba ale bez uszczelkek przy świecach i przy nakrętkach. A jak upiłem uszczelkę zamiennik to cały silnik topił się w oleju;)
skolopendra
21-11-08, 20:01
czy przy jego wymianie również trzeba wymieniać uszczelki pokrywy rozrządu? lub jakieś inne?
nic więcej ;)
chyba bez silikonu sie nie obejdzie... Po wymianie uszczelki pod głowicą, wymienili mi tez uszczelke pokrywy zaworow i ciekła. Kupiłem nową uszczelkę, wymieniłem i tez cieknie. Dzisiaj kupiłem silikon Tmax=350 oC i zrobie z tym porządek ;)
wymieniłem i tez cieknie
często nie trzeba dawać sylikonu bo jest ok, ale po co za pare złotych komplikować sobie życie:)
Ja przy regulacji zaworów miałem kupioną uszczelke w zamienniku za 20 złotych z Intercars do tego uszczelki te przy świecach. Mechanik, który raczej dobrze ogarnia temat właśnie w dwóch miajscach dawał silikon, po bokach głowicy, przy wałku i przy aparacie zapłonowym. Już rok jeżdze od tego czasu i wszystko jest OK, nie ma najmniejszego pocenia, pewłen hermetyk jak z fabryki.
arek_1988z
22-11-08, 06:19
Przy aparacie zapłonowym- oj taaak :)
Tam się poci najbardziej bez tej pasty i na jakimś zamienniku uszczelki.
Mi się też poci przy bagnecie i pewno z tego samego powodu- z tym, że w D14A3
Wniosek- muszę znaleźć pracę- kupić oryginał uszczelki i czerwony silikon i jazda :D :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.