PDA

Zobacz pełną wersję : Uszcelka pokrywy zaworów - wymiana



barnie
21-11-08, 16:52
Na dniach będę regulował zaworki i wymieniał rozrząd w D15Z6. Mam pytanie odnośnie wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów (usczelkę kupiłem oczywiście oryg. w ASO), wyczytałem w manulau, że podczas wymiany trzeba zastosować pastę uszczelniającą w 2 miejscach na uszczelce. Czy jest to konieczne? Jaką pastę najlepiej zastosować?

skobel
21-11-08, 17:11
Nie jest to konieczne (czasami może być ok bez pasty), a ta pasta to silikon wysokotemperaturowy. Ja ostatnio kupowałem to zapłaciłem 12 zł:)

piero77
21-11-08, 17:47
Ja nie używałem żadnej pasty i wszytko jest ok.

barnie
21-11-08, 17:59
Ja nie używałem żadnej pasty i wszytko jest ok.
tzn. wymieniłeś tylko uszczelkę bez uszczelniania pastą?

skolopendra
21-11-08, 18:18
wyczytałem w manulau, że podczas wymiany trzeba zastosować pastę uszczelniającą

ja stosuje i proponuje trzymać się manuala ,nie kombinować,nie oszczędzać. mała tubka silikonu kosztuje 4zł

barnie
21-11-08, 18:34
ja stosuje i proponuje trzymać się manuala ,nie kombinować,nie oszczędzać. mała tubka silikonu kosztuje 4zł

osobiście też wole tak jak należy - mówisz o tym silikonie wysoko-temperaturowym? Jest jakiś specjalny czy może byc dowolnego producenta? Co polecasz?

skolopendra
21-11-08, 18:35
dowolny czarny,bądź czerwony,na wys temperaturę rzecz jasna

barnie
21-11-08, 19:09
to jeszcze pytanko odnośnie samego rozrządu... czy przy jego wymianie również trzeba wymieniać uszczelki pokrywy rozrządu? lub jakieś inne? czy wystarczy po prostu wymienić sam pasek i napinacz? (u mnie dodatkowo będzie jeszcze wymieniana pompa wody).

arek_1988z
21-11-08, 19:19
Użyj pasty...ja nie użyłem kupiłem zamiennik uszczelki i mi się poci trochę mniej niż wcześniej ale jednak :(

Nie wiem jak w twoim silniku ale u mnie w D14A3 musiałem 3 razy jeździć po pompę wody. Kazda miała pasować. Było ich jakieś nie wiem 6 rodzai. W końcu brachol wziął tą starą i dobrał identyczną. Więc jakby coś uważaj na tą pomp- to tak z mojego doświadczenia....

skobel
21-11-08, 19:50
czy przy jego wymianie również trzeba wymieniać uszczelki pokrywy rozrządu? lub jakieś inne?

Jeżeli miałeś oryginalną uszczelkę pokrywy zaworów i ci się nie pociła to w niektórych przypadkach wystarczy ją umyć w ciepłej wodzie z mydłem, ale jeżeli dawno ona nie była wymieniana to radze ją wymienić i zaoszczędzić sobie roboty na przyszłość. Taka uszczelka nie jest aż tak droga. Ja do B serii zapłaciłem w ASO 57 zł chyba ale bez uszczelkek przy świecach i przy nakrętkach. A jak upiłem uszczelkę zamiennik to cały silnik topił się w oleju;)

skolopendra
21-11-08, 20:01
czy przy jego wymianie również trzeba wymieniać uszczelki pokrywy rozrządu? lub jakieś inne?

nic więcej ;)

_Anton_
21-11-08, 22:08
chyba bez silikonu sie nie obejdzie... Po wymianie uszczelki pod głowicą, wymienili mi tez uszczelke pokrywy zaworow i ciekła. Kupiłem nową uszczelkę, wymieniłem i tez cieknie. Dzisiaj kupiłem silikon Tmax=350 oC i zrobie z tym porządek ;)

skobel
21-11-08, 22:16
wymieniłem i tez cieknie
często nie trzeba dawać sylikonu bo jest ok, ale po co za pare złotych komplikować sobie życie:)

karpik85
21-11-08, 22:43
Ja przy regulacji zaworów miałem kupioną uszczelke w zamienniku za 20 złotych z Intercars do tego uszczelki te przy świecach. Mechanik, który raczej dobrze ogarnia temat właśnie w dwóch miajscach dawał silikon, po bokach głowicy, przy wałku i przy aparacie zapłonowym. Już rok jeżdze od tego czasu i wszystko jest OK, nie ma najmniejszego pocenia, pewłen hermetyk jak z fabryki.

arek_1988z
22-11-08, 06:19
Przy aparacie zapłonowym- oj taaak :)

Tam się poci najbardziej bez tej pasty i na jakimś zamienniku uszczelki.

Mi się też poci przy bagnecie i pewno z tego samego powodu- z tym, że w D14A3

Wniosek- muszę znaleźć pracę- kupić oryginał uszczelki i czerwony silikon i jazda :D :)