Zobacz pełną wersję : Nienawidze Tego Brzmienia Z Tlumika.help
witam, załozyłem koloekor 4-2-1 no i do tlumienia dzwieku zostal mi tylko tlumi koncowy. przy pewnych obrotach mam ten metaliczny dzwiek ktorego nienawidze. macie jakies pomysly jak to wyciszyc? tłumik srodkowy wspawac?? jakas nakładka na koncowy?? po taniosci zeby bylo;)
JulekCIVIC
19-11-08, 11:22
trzeba zalozyc strumienice albo kata.
trzeba zalozyc strumienice albo kata.
ale gdzie ja załozyc w ktorym miejscu? i skad wziasc kata jak seria jest zespolona w kolektor?
kata mozna sportowego ale to chyba zbyt drogie rozwiazanie a srumienica moze troche pomoc ale nie za wiele bo ten dzwiek to z kolektora jest a nie z wyechu wiec jak cie denerwuje to pozostaje seryjny kolektor
pewnie z kolektora ale wydostaje sie napewno przez wydech. kurde to ja 2 dni dlubalem zeby teraz serie zalozyc?? a strumiennica nie daje efektu pierdzenia? a tlumikarz powiedział zeby wstawic w srodek poprostu jakis tlumik. ale wolalbym nie zapychac rury znow jakims tlumikiem.nie wiem sam;/
było juz kilka tematow o tym. ja mam tak po wycieciu kata... obstawiam ze jak wstawisz jakis katalizator, albo tlumik przelotowy to powinno pomoc
ja mam kolektor od d16y8 i u mnie tej tzw. muchy nie ma, zmienia się dźwięk troche na ciut metaliczny gdyz nie ma kata ale nie ma tej uporczywej muchy.znajomy za to miał całkiem solidną muchę która zniknęła całkowicie gdy zamówił sobie przelotowy wydech robiony w całosci na giętarce.
hmm no dzieki panowie cos damy rade wymyslec. tlumik przelotowy, przelot, spotrtowy kat. ale ja nie chce w ogole zadnego dzwieku. ze stozka jest najlepszy bo slychac go tylko na wysokich i fajny dzwiek a z tlumika nie chce nic zadnego dzwieku ani muchy ani metalu ani innych fruwających bączków:)
skolopendra
19-11-08, 15:59
a z tlumika nie chce nic zadnego dzwieku ani muchy ani metalu ani innych fruwających bączków
tak to się raczej nie da :cool: coś za coś .powróć do serii i po kłopocie
no to dupa blada. kupilem kolektor cos zeszmacilem bo nie pasowalo i jeszcze 100 zł tlumikarzowi a teraz wracac...generalnie wieksza frajda z jazdy jest z tym kolektorem.kurde to chyba bedzie trzeba sie przyzwyczaic do tego dzwieku:(:(:(
skolopendra
19-11-08, 16:13
zmieniając dolot(rożne długości, średnice rur) przesuniesz ten dźwięk w inne miejsce .tak samo ma się sprawa z wydechem ,inna średnica rur, inna pojemność tłumika środkowego i końcowego wspomoże ten efekt .jednak wiąże się to z większą kasą i zabawą
;)
JulekCIVIC
19-11-08, 16:15
Star kupisz strumienice ktora kosztuje jakies 40zl na allegro ona jest przelotowa wiec ci nie stlumi a powinna pomoc, wprowadzi spaliny w wirowy ruch i powinno przestac brzeczec. kumpel ma caly seryjny wydech a nie ma kata i ma to samo i to bardzo glosno ja mam przebitego kata i cisza az milo.
CO to za kolektor jak ebayjowy to sie nie dziw. Ebayowe sa z bardzo cienkiej blachy i dlatego tak brzeczy.
skolopendra
19-11-08, 17:30
Star kupisz strumienice ktora kosztuje jakies 40zl na allegro ona jest przelotowa wiec ci nie stlumi a powinna pomoc,
Ebayowe sa z bardzo cienkiej blachy i dlatego tak brzeczy.
co jeden to lepszy ,z skąd wytrząsnęliście te rewolucyjne teorie? :eek:
o strumienicach w hondzie było już wiele tematów, proponuję poszukać
a co zaś się tyczy trzeszczącej cienkiej blachy, to aż brak mi słów
:rolleyes:
CO to za kolektor jak ebayjowy to sie nie dziw. Ebayowe sa z bardzo cienkiej blachy i dlatego tak brzeczy.
no jak z cienkiej blachy? ta blacha nie jest cienka i napewno nie brzeczy. brzeczy bo kata nie ma
Mam przelot wydech 2,5" na tłumikach. Zalozylem kiepski ebayowy kolektor > brzeczalo. Zalozylem ponownie serie -cisza. W porownaniu z markowymi kolektorami tutaj blacha jest mega cienka i wytwarza taki metaliczny poglos.
skolopendra
19-11-08, 19:14
Zalozylem ponownie serie -cisza. W porownaniu z markowymi kolektorami tutaj blacha jest mega cienka i wytwarza taki metaliczny poglos.
pogratulować doświadczenia :D
Zalozylem kiepski ebayowy kolektor > brzeczalo. Zalozylem ponownie serie -cisza.
seryjny kolektor ma zupełnie inną pojemność:cool:
i stąd te niedopasowania z wydechem ,a nie blacha cienka
:rolleyes:
czytaj kilka postów wyżej
albo mój temat o budowie 4.2.1
kurde jak go wzielem w lape to ciezki jak cholera. napewno ciezszy niz seryjny razem z katalizatorem wiec mysle ze z blachy to grubej jest. ale jak tak twierdzisz...to moze cos w tym jest
Czy ja gdzieś wspomnialem o budowie pod wzgledem pojemnosci itp? Ebayowe(chinskie) kolektory sa wykonane z kiepskich materialow i dlatego tak sie zachowuja. Widze,ze skolopendra ma wieksze doswiadczenie i wedlug niego wykonane sa tak samo jak drozsze markowe. Zaprezentowalem swoja opinie. Bycmoze jest błedna:)
Dla mnie to wina wycietego kata;/ tez tak mam i strarsznie mnie to drazni... czasami na chwile przestaje i jest cudownie ale co dobre szybko sie konczy:)
no ja poprostu bede jezdzic do 2,5 tys obrotow bo w tedy nie brzeczy.hmm a jak mi spalanie spadnie przy takiej jezdzie:)
JulekCIVIC
20-11-08, 00:18
posluchaj, jesli chcesz pozbyc sie brzeczenia zamantuj strumienice. to jest moje zdanie i wiem ze to pomoze, jesli nie wiezysz to rob co chcesz. doswiadczenie nie ma tu akurat duzo do powiedzenia bo kazdy moze miec rozne przyczyny brzeczenia, a moze poprosu masz tlumnik wypalony i wpada w jakis rezonans? nie wiadomo. jesli wolisz posluchac kogos kto tylko krytykuje a nic nie pomaga to sluchaj:)
posluchaj, jesli chcesz pozbyc sie brzeczenia zamantuj strumienice. to jest moje zdanie i wiem ze to pomoze, jesli nie wiezysz to rob co chcesz. doswiadczenie nie ma tu akurat duzo do powiedzenia bo kazdy moze miec rozne przyczyny brzeczenia, a moze poprosu masz tlumnik wypalony i wpada w jakis rezonans? nie wiadomo. jesli wolisz posluchac kogos kto tylko krytykuje a nic nie pomaga to sluchaj:)
możesz miec racje bo tłumik końcowy napewno mam wypalony, może poprostu wymiana koncowego zniweluje wlasnie ten rezonans
możesz miec racje bo tłumik końcowy napewno mam wypalony, może poprostu wymiana koncowego zniweluje wlasnie ten rezonans
Wydaje mi sie ze nie;/
no wiec bede latał jak gówniarz bo dla mnie to gówniarski dzwiek i tyle
misiek.w12
22-11-08, 12:19
groniu goni przedewszystkim wydaje mi sie ze koledzy nie wiedza jakie mamy siliki tz wydechy w naszych silnikach kat jest wbudowany w kol wydechowy a co do metalicznego odgłosu miałeto samo rozsypany tylny tłumik jakos to dziadostwo wydmuchałem problem sie chyba skonczył bo takto powyżej 4 tys obrotów właczało sie jakieś syczenie z tyłu teraz jak nim poruszam sie nic nie tucze ale czasami sobie zasyczy a co do kata jestem pewien na 99% ze jest sprzodu widzisz go jak otworzysz maske na kolektorze przyklejony - kolektor sportowy pewnie polecam i tumiczek dalej cały o wiekszej srednicy troszke zamierzam to zrobic 2009r puki co jezdze na wypalonej serii
no dokladnie kat jest od razu w kolektor wspawany a np w 1.4 jest pod spodem. wieksza srednica rury spowoduje chyba wieksze rycie...??
a ja mialem taki setup:
kolektor 4-2-1 ebay + seryjny katalizator i dalej wydech 2.25" na dwoch przelotach. tak bylo ladnie, nic nie brzeczalo i bylo calkiem znosnie jesli chodzi o glosnosc
a teraz mam rure zamiast kata i brzeczy jak cholera a do tego strasznie glosno jest...
na wiosne bede z tym walczyl :)
JulekCIVIC
23-11-08, 23:39
No wlasnie czyli moje przypuszczenia sie potwierdzaja i przy braku kata lub srumienicy wydech wpada w rezonans...
grimripper
24-11-08, 11:52
To brzęczenie to spaliny które po wycięciu kata maja za duży pęd i rozbijają się o końcowy. Wstaw kata albo strumienicę jak radzą wyżej i będzie po kłopocie.
To brzęczenie to spaliny które po wycięciu kata maja za duży pęd i rozbijają się o końcowy. Wstaw kata albo strumienicę jak radzą wyżej i będzie po kłopocie.
Jesli by ktos dokonal takiej operacji to niech napisze wtym poscie czy pomoglo bo tez mam ten problem:)
pomoglo, u siebie mam standarnową średnice rur kata wycialem i zamiast niego jakis tlumik przelotowy i nie ma brzeczenia
mam tylko taki dziwny objaw ze po zalozeniu 4-2-1 jak przyspiesza z niskich obrotów jest taki szmer brzeczenie jak by od strony silnika po 2500obr juz tego nie slychac
Danielo333
25-11-08, 10:54
U mnie jest identyczny dzwięk.Wymieniłem końcowy tłumik,strumienicę już miałem wcześniej kolektor 4-1 bez kat. Dzwięk nie ustał!!!
Witam Panowie. U mnie jest to samo - kol 4-2-1 i brak kata i od 2500 do 3300 brzeczy koorevsko. Ale myśle ze to wina koncowej serii bo jest przepalona czy sobie nie radzi z przepustowością. I nie wiem czy czekać az sie może przepali czy wrzucic nowy? I tu powskaje kolejna wątpliwość czy puszkę tradycyjną czy przelotowy(tylko sie boję że nie będe muzy w środku słyszał :D )
Tez mam problem z brzeczacym wydechem, z tymze u mnie rezonuje w okolicach katalizatora. Wywalenie oslony kata pomoglo, ale brzeczenie jest nadal slyszalne. I tu moje pytanie: lepiej wstawic tlumik przelotowy(czy sa jakies problemy w razie przegladu, niestety mam kata wbitego w dowod) czy moze lepiej uniwersalny katalizator?
Przykladowe linki:
http://www.allegro.pl/item491091969_tlumik_ob_katalizator_seat_skoda_aud i_vw_honda.html
http://www.allegro.pl/item488367918_katalizator_spalin_euro_2_promocja_o d_ss.html
Wstaw strumienice w obudowie kata i bedzie ok!
lepiej wstaw tlumik przelotowy w obudowie kata sa na allegro albo przelot z np innego auta (ja tak mam)
a jezeli kat mam wspawany w kolektor i nie da sie go rozebrac to jak oszukac przegląd??
wstawic kata lub cos w jego obudowie za kolektorem
łatwo powiedzieć, ale jak to przymocować i do czego żeby wyglądało jakby naprawde był kat
piotrek-mi
03-12-08, 17:27
Wstawiając strumienice będzie jeszcze gorzej, przecież ona przyśpiesza ruch spalin, a brzęczy bo spaliny za szybko uderzają w końcowy!!! Przerabiałem ten temat! Uwierzcie mi, że jedynym sposobem jest albo kat, albo ewentualnie pucha przelotowa (jakakolwiek od Hondy-wszystkie środki w Hondzie są przelotowe). Ja mam u siebie kolektor 4-2-1, przelot zamiast kata, przelot środek i od niedawna Ultera dedykowanego i dzwięk jest piękny, cicho ale ładnie mruczy. Wcześniej jak wycinałem kata to miałem kolektor serie, rurka, środek przelot, koniec serie i brzęczało jak cholera. Po wymianie kolektora absolutnie bez zmian (na tani ebayowy, który NIE MA PRAWA drgać bo mocowania w głowicy by się rozsypały!!!) nic się nie zmieniło, zmieniłem koniec na nową serie-zero zmian, wspawałem przelot zamiast kata-prawie idealnie. Na koniec założyłem ultera i jest SUPER!
Nie dajcie się nabrać na żadne strumienice do Hondy, szczególnie te łuskowe z allegro za 40zł....! Porządna strumienica kosztuje więcej niż sam kat. Przepracowałem trochę montując tłumiki i uwierzcie mi, że kitu nie wciskam...
Wspawaj zwykłą puszkę w miejsce kata i z efektu będziesz zadowolony (koszt max 100zł)...
kiedy się co poniektórzy nauczą, że strumienica to nie to łuskowe gówno co jest na allegro, a dokładnie policzone urządzenie, które robi się zazwyczaj na zamówienie (pod konkretny silnik, z konkretnymi modami, i pod konkretny układ dolotowy i wydechowy) za co płaci się kilka stów
Ale Nie Zmienia To Faktu Ze Struminennica Przyspiesza Wyjscie Spaliny Co Powoduje Piard!!
Ale Nie Zmienia To Faktu Ze Struminennica Przyspiesza Wyjscie Spaliny Co Powoduje Piard!!
poczytaj trochę o dynamice płynów i akustyce i jeszcze raz napisz
kiedy się co poniektórzy nauczą, że strumienica to nie to łuskowe gówno co jest na allegro, a dokładnie policzone urządzenie, które robi się zazwyczaj na zamówienie (pod konkretny silnik, z konkretnymi modami, i pod konkretny układ dolotowy i wydechowy) za co płaci się kilka stów
wole te kilka stówek wydać na sportowy dedykowany tłumik ktory nie bedzie pierdział a da przyjemny basik, nie prawdasz?
czyli strumiennica przy seryjnym tlumiku nie bedzie pierdziec uwazasz?
piotrek-mi
04-12-08, 17:58
jak założysz strumienice to będzie pierdzieć nawet na nowym końcowym wydechu. Proponuję wspawać pierw tłumik przelotowy w miejsce gdzie był kat i będzie ok, a jak będziesz miał więcej kaski albo niedosyt basowego pomruku to polecam dedykowany ultera, fakt koszt spory, ja dałem 500zł, ale jak kupisz uniwersalny np.Montiego za 300-350zł to i tak musisz dać mniej więcej stówkę za montaż i koszt wyjdzie bardzo podobny. Ulter ma bardzo fajmy, przyjemny i co najważniejsze dla mnie - nie męczący dzwięk w przeciwieństwie do produktów Monti, które są głośne lub też bardzo głośne jeśli nie masz kata...
Koledzy, nie montujcie tanich gówien z allegro czy też skądś tam indziej bo możecie bardziej zaszkodzić niż pomóc...
jak założysz strumienice to będzie pierdzieć nawet na nowym końcowym wydechu. Proponuję wspawać pierw tłumik przelotowy w miejsce gdzie był kat i będzie ok, a jak będziesz miał więcej kaski albo niedosyt basowego pomruku to polecam dedykowany ultera, fakt koszt spory, ja dałem 500zł, ale jak kupisz uniwersalny np.Montiego za 300-350zł to i tak musisz dać mniej więcej stówkę za montaż i koszt wyjdzie bardzo podobny. Ulter ma bardzo fajmy, przyjemny i co najważniejsze dla mnie - nie męczący dzwięk w przeciwieństwie do produktów Monti, które są głośne lub też bardzo głośne jeśli nie masz kata...
Koledzy, nie montujcie tanich gówien z allegro czy też skądś tam indziej bo możecie bardziej zaszkodzić niż pomóc...
Kolego a tlumik Ultera zamontuje sie sam...??? Mialem tlumik Montii w civicu teraz mam w CRX i dla mnie ten tlumik wymiata bo naprawde wyjatkowy basik i co za tym idzie jest w 100% zgodny z obowiazujacymi przepisami sam to doswiadczylem:)I nie jest za glosny nawet bez kata bo sam tak mam:) wiec uwazam ze Montii to nie zadne gowno, tylko tlumik moze nie z nawyzszej polki ale duzo mu do tego nie brakuje. pozdro
ja teraz wywaliłem kat i wstawiłem tłumik przelotowy za niego i nic a nic nie pierdzi, nawet po tej zmienie dzwiek wydechu sie nic nie rozni od serii, wiec najlepszym tanim rozwiazaniem jest tlumik przelotowy w miejsce katalizatora
piotrek-mi
05-12-08, 22:01
Kamillor
Montaż Ulter'a (tłumika końcowego)to koszt 20-30zł w zależności od zakładu (niektóre zakłady zakładają za free-jedynie płacisz kilka zł za nowy pierścień czy śrubę), ja zapłaciłem 500zł ZA WSZYSTKO. Sam jeździłem na Montim i było cholernie głośno... Montowałem tego mnóstwo bo było stosunkowo tanie. Jakość jeszcze ujdzie, ale one są dość głośne -przynajmniej jak dla mnie. Przy dedykowanym tłumiku, zmienia się tylko uszczelkę/pierścien na nowy, odkręca, dokręca dwie śruby i już, żeby założyć Montiego to musisz dorobić wieszaki, rurę- zagięcia (chyba, że wykorzystasz od poprzedniego tłumika), spawanie, przymierzanie, łączenie itd... Końcowy koszt wychodzi podobny a Ulter zdecydowanie lepszy.
vtecmatti
Jak wstawisz puchę to musi być dobrze ;)...
Nie wniosę dużo do tematu, ale w 100% zgadzam się z piotrkiem. Pracuje w tej branży od kilku lat i jest dokładnie tak jak pisze. Dedykowanego Ultera spokojnie można założyć samemu, zaoszczędzając parę groszy ;)
nie możecie szczaić, że nie da rady u mnie wmontowac przelotowefo tłumika zamiast kata bo kat jest wspolony w kolektor tuz przy wyjscu 4 rur wiec takie rzeczy na bank odpadaja.jak bedzie hajsik skusze sie na tego Ultera:)
to montujesz go za kolektorem tak jak w innych civicach ktore nie maja katalizatora w kolektorze...
innymi słowy musisz kupic kolektor 4-2-1;]
Kamillor
Montaż Ulter'a (tłumika końcowego)to koszt 20-30zł w zależności od zakładu (niektóre zakłady zakładają za free-jedynie płacisz kilka zł za nowy pierścień czy śrubę), ja zapłaciłem 500zł ZA WSZYSTKO. Sam jeździłem na Montim i było cholernie głośno... Montowałem tego mnóstwo bo było stosunkowo tanie. Jakość jeszcze ujdzie, ale one są dość głośne -przynajmniej jak dla mnie. Przy dedykowanym tłumiku, zmienia się tylko uszczelkę/pierścien na nowy, odkręca, dokręca dwie śruby i już, żeby założyć Montiego to musisz dorobić wieszaki, rurę- zagięcia (chyba, że wykorzystasz od poprzedniego tłumika), spawanie, przymierzanie, łączenie itd... Końcowy koszt wychodzi podobny a Ulter zdecydowanie lepszy.
Hehe no Montii jest stosunkowo glosny ale napewno nie nalezy do tlumikow w stylu ala Apexi Ma swoj charakterystyczny dzwiek i to w nim lubie. Mi zamontowano tlumik za 20 zl ( uchwyty z nierdzewki, spaw z nierdzewki, sruby z nierdzewki ) Ilosc dB w Montii jak najbardziej zgodna z normami:) sprawdzone empirycznie:)
niedługo bede zakładał kolektor 4-2-1 do mojej hani D15b7, dalej mam kata, tłumik przelot seria i na końcu ulter nrs.
Chce usunać kata i w jego miejsce wstawić albo tlumik przelot w obudowie kata albo sportowy kat. Które rozwiązanie proponujecie ? Zależy mi na tym, żeby nie było właśnie tego metalicznego dźwięku
piotrek-mi
03-03-09, 09:56
Przeczytaj uważnie cały temat.
Jak wstawisz puchę to wystarczy, nie przyjemny, metaliczny dzwięk zginie.
Przeczytałem wszystko, wiem że przelot go w dużym stopniu zniweluje. Zależało mi na porównaniui do sportowego kata bo gdzieś wyczytałem że to też niezłe posunięcie
piotrek-mi
03-03-09, 13:02
Zgadza się, ale kat zdecydowanie droższy. Może niech się wypowie ktoś kto wsadzonego takiego kata. Ja wstawiłem puszkę i z efektu jestem zadowolony, zresztą opisane jest to w tym temacie. Myślę, że nie poczujesz różnicy w jeździe pomiędzy katem a pustą puszką.
Witam, podepne się pod ten tema dopiero co kupiłem swojego Civica D15Z8 114 KM i mam pytanie czy da sie uzyskać podobny dźwięk z wydechu jak na tym filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=NrUO9bOzi_E wiem że to tylko opel i ma całkiem inny silnik o innej charakterystyce ale chciałbym żeby dźwięk z wydechu brzmial dość podobnie, mam nadzieje że nikt mnie tu nie zjedzie że dźwięk ma być jak z motocykla czyli jakies MUGENY :) szukam tylko odpowiedzi czy da sie uzyskac cos podobnego, z gory dzięki.
skolopendra
15-05-09, 13:37
czy da sie uzyskac cos podobnego,
na pewno da ,ale może to kosztować wiele( próby z rożnymi tłumikami i dolotem )
tak od strzała to wątpię
póki co z tego co slyszalem to APEXi jest jeszcze najbliżej mojego idealu choć jeszcze troche mu brakuje, no nie wiem może ktoś akurat słyszał coś tak fajnego jak ten remus od astry
skolopendra
16-05-09, 21:51
coś tak fajnego jak ten remus od astry
wątpię :D
Powiem tak :
Miałem u siebie zamontowany mega składak wydechowy czyli za seryjnym kolektorem 4-2-1 coś ala Hi Flow kat za nim serie środkowy + końcowy jakiś niemiecki dwu rurkowy shit.
Pojechałem kłaść cały nowy wydech i założyłem ebay 4-2-1 środek przelot końcowy replice Apexi N1 i jest mega głośno i dźwięk metaliczny jest nie do wytrzymania. Czytając ten temat widzę że muszę zamontować coś za kolektorem aby uspokoić ten metaliczny dźwięk który mnie dobija Jak myślicie to da rade ? http://moto.allegro.pl/item629877539_tlumik_przelotowy_awg.html Mam już taki jeden na środku wydechu zamiast środkowego czy lepiej zakupić coś w ten deseń http://moto.allegro.pl/item629876123_tlumik_przelotowy_z_nierdzewki_awg.h tml Żmieścii się to w ogóle ? za kolektorem ?
skolopendra
17-05-09, 22:02
Czytając ten temat widzę że muszę zamontować coś za kolektorem aby uspokoić ten metaliczny dźwięk
Cytuj zaznaczony tekst
ten się zmieści ,ale nie licz na znaczna poprawę ,tak naprawdę o tym decyduje końcowy
a myślicie, że jest jakikolwiek sens montażu zaraz za kolektorem takiego złącza elastycznego z nierdzewki
http://photos03.allegroimg.pl/photos/oryginal/628/00/39/628003955_1
Generalnie silnikiem telepie w rożnych sytuacjach,kolektor trzyma się na samych śrubach, po co to wszystko ma trafiać na cały wydech, a przy okazji różnego rodzaju wibracje i odgłosy mogły by ustać.
PS. chodziło mi o taki setup
4-2-1 -> złączka elast. + jakis tłumik [zamiast kata]-> przelot -> tłumik końcowy
skolopendra
18-05-09, 16:08
zaraz za kolektorem takiego złącza elastycznego z nierdzewki
myślę że nie ma ,a obawiam się ze mogło by to wiele pogorszyć
Nie zgodzę się z poprzednikiem. Co niby miałoby pogorszyć? Jeżdżę z tym już od ponad roku. Układ wydechowy "na sztywno" połączony z silnikiem na pewno szybciej się rozleci, szczególnie lubią pękać spawy (zmęczenie materiału).
W takim razie czy ktoś ma jakiś sposób na usunięcie pierdzenia z zakresu od 2 do 3.5 tyś obrotów ? Qumpel mi mówi że u mnie powodem pierdzenia jest zbyt mała średnica wydechu bo mam 2"(51mm) ale po zewnętrznej stronie a nie wewnątrz tak jak być powinno i usilnie twierdzi że jeżeli zamontuje wydech 2" ale wewnątrz na takim samym setpupie jak mam czyli Kolektor ebay 4-2-1 środkowy przelot końcowy ala Apexi N1 to pierdzenie zniknie lub mocno ucichnie. Więc pytanie jak to zrobić aby było dobrze. Ja w sumie zastanawiam się nad czymś ala Greddy Evo lub Apexi WS czyli np przelotowy mtecha ale na wzór apexi WS.
A u mnie było tak. Seria kolektor-->katalizator-->tł. środkowy--> końcowy.Wszystko Seryjne było cicho. Po wycięciu katalizatora i wstawieniu rurki pojawiło sie to znane większości brzęczenie. Następnie wymieniłem końcowy tłumik seryjny na oryginalny Hondowski od CBR 1000 :p. Brzęczenie nie ustało. Ostatnio zamieniłem kolektor na 4-2-1 od 1.6. Brzęczenie nie ustało. Jestem pewny , że jest to wina rurki wstawionej zamiast katalizatora. Dzisiaj na allegro zamówiłem tłumik rurowy AWG, który chce wstawic w miejsce rurki która zastąpiła kata . Taki tłumik -->http://www.allegro.pl/item771263499_awg_tlumik_sportowy_rurowy_uniwersal ny_cz_wa.html. Mam nadzieje, że mi to pomoże wywali brzęczenie i wyciszy troche tłumik końcowy. Przerabiał ktos taki zestaw ? Po zamontowaniu dam znać czy jest poprawa.
Niestety, ale na 95% nic Ci to nie pomoże, bo to dalej będzie przelot. Tylni komorowy (Ulter, Supersprint, M-tech) mógłby tu załatwić sprawę.
Ale ten tłumik jest na pewno mniej przelotowy od zwykłej rurki. Ma tam jakies wyciszenie na pewno :P Są jakies tam dziurki od środka
Mrozioo, mam cos podobnego jak ten tlumik ktory zamowiles tylko ze w obudowie przypominajacej kata ale w srodku wyglada identycznie i musze sie zgodzic z RogeR-em, na 95% brzeczenie nie zniknie. Ale zamontujesz to daj znac jakie efekty.
moze ja sie wypowiem jak bylo u mnie. na poczatku seria, cisza. zachcialo mi sie mugena, zalozylem koncowy blackflame i wycialem kata-rurka zamiast, dzwiek wiadomy bass. po 1,5 roku mi sie znudzilo, zalozylem serie z tylu zamiast mugena, rurka zamiast kata zostala-uslyszalem brzeczenie jak w calibrze :) wczesniej zagluszal to mugen.kupilem tlumik w ksztalcie kata i jest cisza, u mnie pomoglo. niestety odczuwalnie zdławiło to dynamike. mysle o czyms innym.
podobno - nie smiac sie- zamiast kata dobrze sprawdzaja sie duze tlumiki srodkowe z vw dieslowkich ale nie wiem konkretnie jakie modele-wyciszaja i nie zamulaja
mam cos podobnego jak ten tlumik ktory zamowiles tylko ze w obudowie przypominajacej kata ale w srodku wyglada identycznie i musze sie zgodzic z RogeR-em, na 95% brzeczenie nie zniknie
kupilem tlumik w ksztalcie kata i jest cisza, u mnie pomoglo
jak widać u jednych jest tak u innych inaczej:) założymy, ocenimy :P
jak widać u jednych jest tak u innych inaczej
zalozylem serie z tylu zamiast mugenano dużo zależy tez od końcowego bo w końcu to z niego wydobywa się dźwięk docierajacy do naszych uszu
:) jestem bardzo zadowolony z tego AWG. Pierdzenie, brzęczenie od 2,5 tys jest już historią.:D Ciesze się tym bardziej, że po założeniu 4-2-1 ten rezonans był jeszcze głośniejszy, a teraz jest tak jak powinno byc - ! polecam :) Głośność tłumika o wiele sie nie zmniejszyła, ale bez tego metalicznego dźwięku jest dużo przyjemniej dla ucha.
Witam troszeczkę odświeżę. Mam pytanie do tego przelotowego AWG. Mam Civica VI gen z d14a4 i chcę go kupić i wspawać za zwykłą rurkę która była wstawiona za kata. Mam pytanie odnośnie średnicy tego przelotowego. Bo do wyboru jest kilka. I jaką wybrać najlepiej ?? 45 mm czy 50mm ?? Jeśli było to wybaczcie szukałem nie znalazłem..
I jaką wybrać najlepiej ?? 45 mm czy 50mm ?? taką jak reszta wydechu
Dorzucę i swoje trzy grosze. Ostatnio z bratem robiliśmy porządek z jego wydechem w del sol d16z6 . Kat już zmulał i ogólny stan wydechu był słaby. Pomysł na całość wygląglądal tak (http://sol.ultime.pl/honda-crx-del-sol/wydech-kompletny/). Z powodów kasowych odpuściliśmy sobie końcowy. Efekt jest więcej niż zadowalający. Brzęczenia nawet nie mieliśmy okazji usłyszeć. Auto minimalnie chętniej łapie górę i jak już tam jest to zasówa. Jak na domową robotę wyszło bardzo ładnie. Niestety końcowy został jaki był (jakiś niemiec z dwururką czy coś) i już wiem że brat zbiera na coś normalnego. O dziwo po wspawaniu tych obu przelotówek auto ma bardziej basowe brzmienie niż z katem i serią środkową. Chałasuje z powodu końcowego dalej ale "przyjmniej" ;] Średnica rur została 50mm.
bednar_ek35
07-05-12, 18:27
Wspawaj jakiś tłumik zaraz za wyjściem z kolektora i skończy sie rezonans.
Wspawaj jakiś tłumik zaraz za wyjściem z kolektora i skończy sie rezonans.
Dokładnie, tłumik za kolektorem to podstawa, sam miałem pełny przelot na różnych tłumikach ale wystarczyło zwykłe AWG za kata i nigdy w życiu nie słyszałem metalicznego dźwięku :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.