Zobacz pełną wersję : Rozrząd problem
Witam Niedawno kupiłem Honde z silnikiem d13b2. Zaprowadzilem do mechanika celem wymiany paska rozrządu. Okazało się że nie mozna odkręcić śruby na wale . Była lekko podgrzewana i to nic nie pomogło . Mechanik twierdzi że chyba ktoś wkręcił na KLEJ. Mechanik powiedział że może ją ukręcić czy ktoś z was ma taką srubę ( na wszelki wypadek) Moze macie jakieś inne pomysły .
ja u siebie też raz miałem problem, ale obstukałem śrubę młotkiem, dobrze zblokowałem wał i użyłem przy odkręcaniu klucza z przeszło metrową przedłużką i był tylko strzał a dalej już wykręciłem śrubę palcami:D
śruba na forum się znajdzie, ale ta którą masz powinna się wykręcić.
Miałem podobny problem ze śrubami pokrywy wałka rozrządu. Dwie się urwały. Musiałem wymienić na nowe. Powodem bylo przedawkowanie przez poprzedniego właściciela środka do mycia silnków, spowodowało to korozję śrub i utlenienie się aluminium (Pokrywa).
Witam Niedawno kupiłem Honde z silnikiem d13b2. Zaprowadzilem do mechanika celem wymiany paska rozrządu. Okazało się że nie mozna odkręcić śruby na wale . Była lekko podgrzewana i to nic nie pomogło . Mechanik twierdzi że chyba ktoś wkręcił na KLEJ. Mechanik powiedział że może ją ukręcić czy ktoś z was ma taką srubę ( na wszelki wypadek) Moze macie jakieś inne pomysły .
:D Jak on chce ja ukręcic a potem co? będzie rozwiercał twardą śrube i gwintował wał?? To mocna śruba i w sumie ciężko ją urwać i powinna puścić nawet jakby była wklejona na klej , te kleje nie kleją na stałe przecież:D
A ja bym proponował wizytę w innym warsztacie, bo jak kolega Bodzlo pisze że może chce ja ukręcić i potem rozwiercić i nagwintować to życzę mu powodzenia a tobie radze jedź gdzieś indziej
dzieki za odpowiedzi sprobuje cos z tym zrobic .
Spróbuj odkręcić kluczem pneumatycznym u mnie pomogło
Posłuchałem waszej rady i zmieniłem mechanika. Rozrząd juz zrobiony bez wiekszych problemów. Dzięki
ile wyniosł Cie caly rozrzad? razem z robocizna, zmieniales tylko pasek i rolke?
krystian.NH
28-01-09, 09:35
jak kupilem swoja honde d15b2 to podczas wymiany najpierw pekla nasadka kraftwerka (podobno niezniszczalne klucze,nasadki itd) pozniej kolo pasowe...sruba byla na kleju i tak podobno ma byc..jednak mechanik odkrecal srube swoimi kluczami a sa podobno specjalne klucze do tego.zmienilem mechanika i wszystko gladko poszlo..za wymiane policzyli 150zl, kolo pasowe udalo sie zalatwic za 100zl, pzdr
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.