Zobacz pełną wersję : Procedura startu??
Witam!
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć co to jest "procedura startu"?? Pytanie to kieruje w odniesieniu do Działu Nasze Hondy 5D i Aerodeck, w miejscu gdzie piszecie o swoich modach. Po prostu nie bardzo rozumiem czym sie charakteryzuje ta modyfikacja.
Stojac w miejscu na 1 biegu nawet trzymajac gaz w podlodze nie przekroczysz ustalonej wartosci obrotow co pomaga uniknac spalenia startu.
skolopendra
10-11-08, 17:27
i jest program do komputera starszej generacji najczęściej bd1
Wiem ze temat stary. Ale ile takie cos kosztuje i gdzie to mozna zrobic jak by ktos wyjeśnił. Z góry dzieki
Pytanie to kieruje w odniesieniu do Działu Nasze Hondy 5D i Aerodeck, w miejscu gdzie piszecie o swoich modach
A ja przenoszę to do działu technicznego związanego z modyfikacjami.
Przy strojeniu prawie każdy może "dostać" procedurę startu ponieważ ma już przerobiony komputer :)
Natomiast w przypadku seryjnego komputera OBD1 należny go przerobić aby moc włączyć procedurę startu.
Ale ostatecznie mało osób korzysta w procedury startu... jednak nic nie zastąpi dobrego wyczucia samochodu :)
Tego czy korzystasz to nawet nie zauważasz. Jak nie miałem procedury startu to po sezonie były zdarte prawie do zera przednie opony. Teraz mam takie same opony i już drugi sezon za nimi a wyglądają jak nówki. Także ja jestem za włączeniem tej opcji w kompie ;)
Tego czy korzystasz to nawet nie zauważasz. Jak nie miałem procedury startu to po sezonie były zdarte prawie do zera przednie opony. Teraz mam takie same opony i już drugi sezon za nimi a wyglądają jak nówki. Także ja jestem za włączeniem tej opcji w kompie ;)
kwestia tez odpowiedniego dobrania obrotow na taka procedure
Tego czy korzystasz to nawet nie zauważasz. Jak nie miałem procedury startu to po sezonie były zdarte prawie do zera przednie opony. Teraz mam takie same opony i już drugi sezon za nimi a wyglądają jak nówki. Także ja jestem za włączeniem tej opcji w kompie ;)
A potem przesiądziesz sie na inne opony i trzeba będzie przeprogramowac kompa, żeby podnieśc/obnizyc obroty do optymalnego startu...
Spoko, nikt nikogo nie zmusza. Z tymi różnymi oponami to nie przesadzajmy ;) Zresztą zmiana programu w kompie zajmuje mniej czasu jak zmiana opon.
takie nieco idiotyczne pytanie - da rade to tak samemu home made zrobic :p
takie nieco idiotyczne pytanie - da rade to tak samemu home made zrobic :p
Musiałbyś przerobić kompa o ile masz na OBD1, zakupić programator. No i poszukać odpowiedni program typu Crome.
a czy sa jakieś zewn. systemy procedury startowej ?podpinane gdzieś jakoś tudzież ? do hondy oczyw.
Panowie, o gustach nie nie dyskutuje... :)
Jedni wolą używać procedury startowej inni wola sami ogarniać starty :)
Jak kto woli :cool:
Ale faktycznie zmiana rodzaju opon może spowodować konieczność ponownego ustawienia miejsca procedury startowej żeby było idealnie do startów na lepszej trakcji ;)
Dodatkowo przy starcie z procedurą można wstrzelić sie w moment gdy akurat procedura odcięła i obroty spadają na ulamek sekundy :(
Ale są tacy którzy jej używają bardzo ją chwalą... :cool:
Ale faktycznie zmiana rodzaju opon może spowodować konieczność ponownego ustawienia miejsca procedury startowej żeby było idealnie do startów na lepszej trakcji
Dodatkowo przy starcie z procedurą można wstrzelić sie w moment gdy akurat procedura odcięła i obroty spadają na ulamek sekundy
dodatkowo startuje się na różnych nawierzchniach np asfalt, beton, czy w deszczu,
z procedurą raz będzie ok, jest lans odcięcia zapłonu przy starcie, raz spali gumę, a raz zmuli, tak czy inaczej kicha
bez procedury nie ma lansu, ale można samemu dobrać start do zmieniających się warunków
czyli najlepiej mieć czy na cromie czy na hondacie dwie mapy z procedurą i bez + dodatkowy przełącznik map. I problem rozwiązany ;)
no to ja zapytam ponownie ...
czy ktos kiedys gdzies spotkał sie z zewnetrznym urzadzeniem procedury startu podpinanym do auta posiadajacym regulacje odciecia ? i mniejszym lagiem ... ?
Nie lag jest problemem tylko umiejetnosc uzywania procedury...
To ze mozna wcisnac gaz w opór i odcina przylkadowo na 4000rpm to nie znaczy ze sie startuje z gazem w podłodze...
To ze mozna wcisnac gaz w opór i odcina przylkadowo na 4000rpm to nie znaczy ze sie startuje z gazem w podłodze...
Zgadza się :)
Nie należy na starcie naciskać gazu do końca... tylko na tyle żeby procedura działała :)
czy ktos kiedys gdzies spotkał sie z zewnetrznym urzadzeniem procedury startu podpinanym do auta posiadajacym regulacje odciecia ?
Ale grafix pyta o zewnętrzne urządzenie żeby sam mógł modyfikować obroty dla procedury (w zależności od warunków, trakcji, opon itd) bez potrzeby ponownego programowania epromu i które dodatkowo będzie potrafiło idealnie utrzymać np. 4000obr bez najmniejszego wahnięcia obrotów.
dokładnie o to pytam ,
np.
w rallycrosie ziomki maja bardzo fajna i szybka procedurę , a czy regulowana i zewn. to dopiero dowiem sie we wrześniu tego roku
http://www.youtube.com/watch?v=bIoSlbt7300&feature=related
no. i tam mają seryjne komputery. i nie mają podtrzymania turbo.
LOL
Tak i mają murzyna w bagażniku ... Kenneth Hansen ma dwa :)
w dywizji 2 i 1A również zauważyłem że stosują ale czy to zew. czy ecu ... tego nie wiem , obstawiam za ecu
moze wypowie sie ktos kto ma do czynienia z taką elektroniką na co dzień ...
JA nie polecam procedury startu. Mam u siebie i powiem że kicha jest straszna jak procedura odcina zapłon przy np.4000 i strzelamy ze sprzęgła w momencie kiedy procedura akurat odcieła i obroty spadły. Efekt jest taki, że auto łapie muła na chwile a nasz przeciwnik jest już długość auta przed nami ;). Poza lansem, jest to bezużyteczne. Lepiej nauczyć sie startować efektywnie samemu regulując obroty podczas ostrego startu.
JA nie polecam procedury startu. Mam u siebie i powiem że kicha jest straszna jak procedura odcina zapłon przy np.4000 i strzelamy ze sprzęgła w momencie kiedy procedura akurat odcieła i obroty spadły. Efekt jest taki, że auto łapie muła na chwile a nasz przeciwnik jest już długość auta przed nami ;). Poza lansem, jest to bezużyteczne. Lepiej nauczyć sie startować efektywnie samemu regulując obroty podczas ostrego startu.
przy prawidłowym użyciu procedury obroty nie wahaja sie więcej niz +/- 100rpm
Kosciech dodaj szybko ze Twoja procedura z "nieba" Ci spadła razem ze SWAPem gdy się jeszcze nie znalismy :D
Furious, ma racje ze można nauczyć sie używać procedury tylko musi być dobrze ustawiona, ale moim zdaniem nic nie zastąpi dobrego wyczucia samochodu :)
Kosciech dodaj szybko ze Twoja procedura z "nieba" Ci spadła razem ze SWAPem gdy się jeszcze nie znalismy dokładnie tak było ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.