Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Procedura startu??



tomzal
10-11-08, 17:09
Witam!

Mógłby mi ktoś wytłumaczyć co to jest "procedura startu"?? Pytanie to kieruje w odniesieniu do Działu Nasze Hondy 5D i Aerodeck, w miejscu gdzie piszecie o swoich modach. Po prostu nie bardzo rozumiem czym sie charakteryzuje ta modyfikacja.

Hikiel
10-11-08, 17:11
Stojac w miejscu na 1 biegu nawet trzymajac gaz w podlodze nie przekroczysz ustalonej wartosci obrotow co pomaga uniknac spalenia startu.

skolopendra
10-11-08, 17:27
i jest program do komputera starszej generacji najczęściej bd1

tomzal
11-11-08, 11:49
Dzięki za wyjaśnienie:)

MrCk
01-03-09, 08:21
Wiem ze temat stary. Ale ile takie cos kosztuje i gdzie to mozna zrobic jak by ktos wyjeśnił. Z góry dzieki

havok
01-03-09, 11:55
Pytanie to kieruje w odniesieniu do Działu Nasze Hondy 5D i Aerodeck, w miejscu gdzie piszecie o swoich modach
A ja przenoszę to do działu technicznego związanego z modyfikacjami.

RYS
01-03-09, 15:39
Przy strojeniu prawie każdy może "dostać" procedurę startu ponieważ ma już przerobiony komputer :)
Natomiast w przypadku seryjnego komputera OBD1 należny go przerobić aby moc włączyć procedurę startu.
Ale ostatecznie mało osób korzysta w procedury startu... jednak nic nie zastąpi dobrego wyczucia samochodu :)

Tompro
01-03-09, 15:50
Tego czy korzystasz to nawet nie zauważasz. Jak nie miałem procedury startu to po sezonie były zdarte prawie do zera przednie opony. Teraz mam takie same opony i już drugi sezon za nimi a wyglądają jak nówki. Także ja jestem za włączeniem tej opcji w kompie ;)

Furious
01-03-09, 15:53
Tego czy korzystasz to nawet nie zauważasz. Jak nie miałem procedury startu to po sezonie były zdarte prawie do zera przednie opony. Teraz mam takie same opony i już drugi sezon za nimi a wyglądają jak nówki. Także ja jestem za włączeniem tej opcji w kompie ;)

kwestia tez odpowiedniego dobrania obrotow na taka procedure

mum666
01-03-09, 16:25
Tego czy korzystasz to nawet nie zauważasz. Jak nie miałem procedury startu to po sezonie były zdarte prawie do zera przednie opony. Teraz mam takie same opony i już drugi sezon za nimi a wyglądają jak nówki. Także ja jestem za włączeniem tej opcji w kompie ;)

A potem przesiądziesz sie na inne opony i trzeba będzie przeprogramowac kompa, żeby podnieśc/obnizyc obroty do optymalnego startu...

Tompro
01-03-09, 16:54
Spoko, nikt nikogo nie zmusza. Z tymi różnymi oponami to nie przesadzajmy ;) Zresztą zmiana programu w kompie zajmuje mniej czasu jak zmiana opon.

pawel240
01-03-09, 17:48
takie nieco idiotyczne pytanie - da rade to tak samemu home made zrobic :p

Tompro
01-03-09, 18:03
takie nieco idiotyczne pytanie - da rade to tak samemu home made zrobic :p

Musiałbyś przerobić kompa o ile masz na OBD1, zakupić programator. No i poszukać odpowiedni program typu Crome.

grafix
01-03-09, 22:27
a czy sa jakieś zewn. systemy procedury startowej ?podpinane gdzieś jakoś tudzież ? do hondy oczyw.

RYS
01-03-09, 23:38
Panowie, o gustach nie nie dyskutuje... :)
Jedni wolą używać procedury startowej inni wola sami ogarniać starty :)
Jak kto woli :cool:
Ale faktycznie zmiana rodzaju opon może spowodować konieczność ponownego ustawienia miejsca procedury startowej żeby było idealnie do startów na lepszej trakcji ;)
Dodatkowo przy starcie z procedurą można wstrzelić sie w moment gdy akurat procedura odcięła i obroty spadają na ulamek sekundy :(
Ale są tacy którzy jej używają bardzo ją chwalą... :cool:

adamos85
02-03-09, 00:02
mialem i nie polecam :(

kenny
02-03-09, 00:19
Ale faktycznie zmiana rodzaju opon może spowodować konieczność ponownego ustawienia miejsca procedury startowej żeby było idealnie do startów na lepszej trakcji
Dodatkowo przy starcie z procedurą można wstrzelić sie w moment gdy akurat procedura odcięła i obroty spadają na ulamek sekundy

dodatkowo startuje się na różnych nawierzchniach np asfalt, beton, czy w deszczu,
z procedurą raz będzie ok, jest lans odcięcia zapłonu przy starcie, raz spali gumę, a raz zmuli, tak czy inaczej kicha
bez procedury nie ma lansu, ale można samemu dobrać start do zmieniających się warunków

ppm702
02-03-09, 07:57
czyli najlepiej mieć czy na cromie czy na hondacie dwie mapy z procedurą i bez + dodatkowy przełącznik map. I problem rozwiązany ;)

grafix
02-03-09, 12:33
no to ja zapytam ponownie ...

czy ktos kiedys gdzies spotkał sie z zewnetrznym urzadzeniem procedury startu podpinanym do auta posiadajacym regulacje odciecia ? i mniejszym lagiem ... ?

Furious
02-03-09, 12:49
Nie lag jest problemem tylko umiejetnosc uzywania procedury...
To ze mozna wcisnac gaz w opór i odcina przylkadowo na 4000rpm to nie znaczy ze sie startuje z gazem w podłodze...

RYS
02-03-09, 16:06
To ze mozna wcisnac gaz w opór i odcina przylkadowo na 4000rpm to nie znaczy ze sie startuje z gazem w podłodze...
Zgadza się :)
Nie należy na starcie naciskać gazu do końca... tylko na tyle żeby procedura działała :)



czy ktos kiedys gdzies spotkał sie z zewnetrznym urzadzeniem procedury startu podpinanym do auta posiadajacym regulacje odciecia ?
Ale grafix pyta o zewnętrzne urządzenie żeby sam mógł modyfikować obroty dla procedury (w zależności od warunków, trakcji, opon itd) bez potrzeby ponownego programowania epromu i które dodatkowo będzie potrafiło idealnie utrzymać np. 4000obr bez najmniejszego wahnięcia obrotów.

grafix
02-03-09, 18:42
dokładnie o to pytam ,

np.
w rallycrosie ziomki maja bardzo fajna i szybka procedurę , a czy regulowana i zewn. to dopiero dowiem sie we wrześniu tego roku

http://www.youtube.com/watch?v=bIoSlbt7300&feature=related

Pati
02-03-09, 18:44
no. i tam mają seryjne komputery. i nie mają podtrzymania turbo.
LOL

grafix
02-03-09, 21:15
Tak i mają murzyna w bagażniku ... Kenneth Hansen ma dwa :)

w dywizji 2 i 1A również zauważyłem że stosują ale czy to zew. czy ecu ... tego nie wiem , obstawiam za ecu
moze wypowie sie ktos kto ma do czynienia z taką elektroniką na co dzień ...

Kosciech
02-03-09, 21:33
JA nie polecam procedury startu. Mam u siebie i powiem że kicha jest straszna jak procedura odcina zapłon przy np.4000 i strzelamy ze sprzęgła w momencie kiedy procedura akurat odcieła i obroty spadły. Efekt jest taki, że auto łapie muła na chwile a nasz przeciwnik jest już długość auta przed nami ;). Poza lansem, jest to bezużyteczne. Lepiej nauczyć sie startować efektywnie samemu regulując obroty podczas ostrego startu.

Furious
02-03-09, 21:46
JA nie polecam procedury startu. Mam u siebie i powiem że kicha jest straszna jak procedura odcina zapłon przy np.4000 i strzelamy ze sprzęgła w momencie kiedy procedura akurat odcieła i obroty spadły. Efekt jest taki, że auto łapie muła na chwile a nasz przeciwnik jest już długość auta przed nami ;). Poza lansem, jest to bezużyteczne. Lepiej nauczyć sie startować efektywnie samemu regulując obroty podczas ostrego startu.

przy prawidłowym użyciu procedury obroty nie wahaja sie więcej niz +/- 100rpm

RYS
03-03-09, 01:17
Kosciech dodaj szybko ze Twoja procedura z "nieba" Ci spadła razem ze SWAPem gdy się jeszcze nie znalismy :D

Furious, ma racje ze można nauczyć sie używać procedury tylko musi być dobrze ustawiona, ale moim zdaniem nic nie zastąpi dobrego wyczucia samochodu :)

Kosciech
03-03-09, 07:03
Kosciech dodaj szybko ze Twoja procedura z "nieba" Ci spadła razem ze SWAPem gdy się jeszcze nie znalismy dokładnie tak było ;)