Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Pare pytań odnośnie D15b JDM



Free
06-11-08, 11:19
Siema, tak więc zdecydowałem, że jak skończę audio to zacznę zbierać kasę na porządny swap silnika.
Po głowie chodzi mi JDMowy D15b. I tutaj mam parę pytań - mianowicie:

1. Jak wygląda dostępność części? Z Tego co wyczytałem na zagranicznych forach to dosyć wiele części jest unikatowych (nie pasują żadne inne z D-serii). Jak u nas z takimi częściami? Idzie dostać? Chodzi o to bym nie wkopał się w silnik do którego nic nie dobiorę w razie awarii :D

2. Czy w cenie 3200 (swap silnika, swap hamulców+mini remont silnika (wymiana uszczelniaczy, pierścieni, planowanie głowicy) można by dostać coś lepszego? Zdania są podzielone, niektórzy mówią by brać D16Z6

3. Czy ktoś z ludzi z ckpl posiada D15b u siebie? Interesuje mnie kwestia jak wygląda spalanie i jak to jest z tym trzystopniowym Vteciem. Na jednym forum wyczytałem że od 0 do 2600 włącza się econo, natomiast właściwego kopa silnik dostaje przy 5000rpm - czyli jak normalny vtec. Na innym z kolei, że Vtec włącza się przy blisko 7000 - gdzie redline to 7200. Jak to jest?

Generalnie chciałbym poznać wasze opinie na temat tego silnika bo szczerze mówiąc ja się na niego już trochę napaliłem i chciałbym by ktoś wypowiedział się obiektywnie :D Przypominam, że chodzi tutaj o Japoński (JDMowy) silnik d15b SOHC (130PS przy pojemności 1.5).

purol 1.3
06-11-08, 11:44
nie umiem odpowiedzieć na pytania bo mam inny silnik , ale powiem tak :
swap na d15... hm ... a nie lepiej już zaiwestować w coś leprzego ?? np coś na b ... :p
Zastanów sie mocno

Free
06-11-08, 11:48
Akurat niezbyt by się to kalkulowało. B seria jest zarówno droga w swapie jak i w utrzymaniu. D15b jest o tyle fajne że posiada dwa różne Vteci. Jeden to Econo natomiast drugi to normalny wgniot w fotel przy ok 5k rpm :) Podoba mi się to o tyle, że jak trzeba jeździć spokojnie to pali malutko. Co do B serii to ceny samych swapów mnie przerażają:

- b18c4 (caly komplet - 7,500 zl)
- b18c6 (caly komplet - 10,000 zl)
- d15b (caly komplet - 2,200 zl)
- b16b (caly komplet - 12,000 zl)

ygor
06-11-08, 12:24
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/member.php?u=1308

sstepkowski
06-11-08, 16:58
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/member.php?u=1308


http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=30320 zapytaj czy aktualne

Sławek
06-11-08, 19:26
nie umiem odpowiedzieć na pytania bo mam inny silnik , ale powiem tak :
swap na d15... hm ... a nie lepiej już zaiwestować w coś leprzego ?? np coś na b ... :p
Zastanów sie mocno
T nie jest zwykłe D15, poszukaj sobie, to się przekonasz.;)

Przemo1871
06-11-08, 20:22
Bardzo dobry pomysł a o części zawsze możesz zapytać Merfiego 130KM w d15b będzie latać. Trzymam kciuki za powodzenie projektu to jest naprawdę oryginalny pomysł.

sunnboy
06-11-08, 22:51
hehe d15jdm nie lata? to by sie kilku zdziwilo koledzy,co do d15JDM to robiac jeszcze raz swapa zrobilbym to jeszcze raz,dwa sa dwa rodzaje tego silnika 2 i 3 stopniowego zalaczania vteca,seria 130 ps z agresywnijszymi walkami itp tylko na rynek japonski,jak sie chce to pali malo ale jak sie da buta to daje rade,poza tym zauwazylem ,ze przy np d16z6 prawie nie slychac vteca w d15jdm slychac charakterystyczne tkz odciecie zaworu podobnie jak blow :D...ja zmienilem co nieco a i plany na przyszly sezon tez sa wiec bedzie ok..napisze tak z crx z b16a1 ostatnio wygralem wiec niech da Ci to do myslenia ;)

Malak
06-11-08, 23:15
jezeli chodzi o czesci do tego silnika, to zapomniej ze ktos Ci znajdzie w katalogach czy czyms takich, sugerowac sie tym ze blok jest od d15 a góra z6 tez nie mozna. tak to pasuja uszczelniacze i uszczelka pod glowice, a reszta juz nie.

trzeba brac czesc w łape i isc do sklepu i sprzedawca z suwmiarka zasuwa ;)
kupowalem tak: pierscienie, zawory, prowadnice zaw. uszczelki i uszczeleczki.

mozna poszperac na d-series.org - jest tam sporo czesci dopasowanych z innych modeli z numerami czesci ASO.

nie wiem jak 3stopniowy vtec, ale 2stopniowy troche lata :)

Free
07-11-08, 13:45
hehe d15jdm nie lata? to by sie kilku zdziwilo koledzy,co do d15JDM to robiac jeszcze raz swapa zrobilbym to jeszcze raz,dwa sa dwa rodzaje tego silnika 2 i 3 stopniowego zalaczania vteca,seria 130 ps z agresywnijszymi walkami itp tylko na rynek japonski,jak sie chce to pali malo ale jak sie da buta to daje rade,poza tym zauwazylem ,ze przy np d16z6 prawie nie slychac vteca w d15jdm slychac charakterystyczne tkz odciecie zaworu podobnie jak blow :D...ja zmienilem co nieco a i plany na przyszly sezon tez sa wiec bedzie ok..napisze tak z crx z b16a1 ostatnio wygralem wiec niech da Ci to do myslenia ;)

Akurat jeśli o mnie chodzi to jeśli będzie kasa to D15b będzie ściągany właśnie z Japonii :)

The Stig
20-11-08, 08:07
A orientuje się ktoś jak z trwałością tego silnika? 130 KM z 1,5 pojemnosci to dosc sporo. Po ilu kilometrach trzeba robić grubszy remont?

sunnboy
20-11-08, 09:24
ale to chyba nie zalezy od przebiegu a bardziej od sposobu uzytkowania:confused: ja narazie na biezaco wymieniac to co trzeba bez zadnych niespodzianek to raz a dwa mam 1.5 i nie mam 130ps acz nieco wiecej :) i jezdze dalej

The Stig
20-11-08, 10:50
ale to chyba nie zalezy od przebiegu a bardziej od sposobu uzytkowania ja narazie na biezaco wymieniac to co trzeba bez zadnych niespodzianek to raz a dwa mam 1.5 i nie mam 130ps acz nieco wiecej i jezdze dalej

No napewno ale przebieg również o czymś świadczy. A powiedz jak możesz coś więcej o tym silniku bo w sieci nie ma za dużo informacji. Tzn. skąd bierzesz części i czy ciężko dostać, czy coś się z nim działo, ile pali itp.

Couto
20-11-08, 18:19
na poczatek warto ten artykul sobie przeczytac: http://asia.vtec.net/article/d15b/

co do d15b to sa ich dwa rodzaje (mowie oczywiscie o tym z VTECiem) ... ten produkowany przed 95 i po 95 r ... roznia sie tym ze ten drugi (mozna go poznac po tym ze na czapie ma napis HONDA ... a ten pierwszy jak d16z6 VTEC) to wlasnie 3stage VTEC ... w serii VTEC zalacza sie na ok 6k rpm ... jesli chodzi o odpychanie sie to daje rade. Co do d16z6 to napewno jest tanszy jesli chodzi o swap ... tutaj cena silnika (w dobrym stanie - warto sie upewnicz czy taki aby jest bo juz znam 2 osoby ktore sie na nim przejechaly) nie jest niska i do tego dochodzi swap ktory tez przyprawia 'male' problemy (trzeba troche sie nadlubac przy wiazce) ... co do spalania - moj na seryjnej skrzyni potrafil wypic 5.7 na trasie (co bylo dla mnie bardz milym acz nieprawdopodobnym zaskoczeniem - maslo maslane), srednio powiedzmy ok 7.5l/100km ... oczywiscie pzy w miare normalenej jezdzie. Co do czesci to jak ktos juz wspomnial - w katalogu nic sie nie znajdzie ale czy to od d15 czy d16 sie spasuje spokojnie ...

Podsumowujac: bardzo fajny silnik dla milosnikow i fanatykow ... dla czystych poszukiwaczy mocy polecam d16, gdyz wyjdzie taniej a ta kase ktora zaoszczedzi sie na kupnie silnika i swapie mozna przeznaczyc na mody po ktorych juz ta z6 bedzie szybsza niz ten japonczyk ;)

tyle ode mnie :)
pozdrawiam
Couto

Free
21-11-08, 13:24
Ja i tak zamierzam zainwestować w D15b i tak zamierzam z niego zrobić ponadprzeciętnego *******alacza :D

sunnboy
21-11-08, 14:38
dobrze gadasz :D a z tymi modowanymi d16z6 to nie jestem taki pewien czy daja rade nawet po modach;) ,trzeba wiedziec ,ze japonskie wersje mialy agresywniejsze walki czy jakos tak :D a byly tez wersje z LSD :eek:

Couto
21-11-08, 15:01
przeczytajcie to co napisalem ... mowie o serii d15b i lekko zmodzonym d16z6 ... i mowie wam ze za ten ponad tysiac ktory zostanie to da sie zrobic d16 z ktorym to seryjne nie ma szans i tu nie ma o czym dyskutowac ...
i nie mowie wcale ze jest gorszy w modach czy wogole tylko mowie o lepszym stosunku mocy wyjsciowej co do ceny ... a tu przewaza d16 i juz


Ja i tak zamierzam zainwestować w D15b i tak zamierzam z niego zrobić ponadprzeciętnego *******alacza :D

poza tym temat ten chyba nie dotyczy wychwalania japonczyka tylko chodzilo Ci o obiektywna ocene wiec to zrobilem ... a jesli myslisz ze jest subiektywna to spojrz w lewo i zobacz czym jezdze a potem przeczytaj jeszcze raz ;)

Free
21-11-08, 15:22
Akurat w moim wypadku cena nie będzie taka zła;) Za 3200 mam mieć d15b, komplet hamluców (z vti najprawdopodobniej), wliczonego swapa silnika, swapa hamulców oraz planowanie głowicy, wymiane uszczelniaczy, pierścieni. Moim zdaniem to świetna cena ;)

sunnboy
21-11-08, 15:30
Akurat w moim wypadku cena nie będzie taka zła;) Za 3200 mam mieć d15b, komplet hamluców (z vti najprawdopodobniej), wliczonego swapa silnika, swapa hamulców oraz planowanie głowicy, wymiane uszczelniaczy, pierścieni. Moim zdaniem to świetna cena ;)
to faktycznie cena swietnaale mam nadzieje ,ze ten ktos wie na cosie porywa....jak juz ciepesztakiremont to wez sobie przeczysc kanaly w ssacym i zastanowsie nad hybrydowa skrzynia..to jest wtedy power na biezni :D

Free
21-11-08, 15:34
Akurat osoba ta ma zamiar otworzyć warsztat specjalizujący się w japońcach... przeszczepiała już nie jedno serducho a d15tki ściąga z Japonii ;) Krótko mówiąc profi :) Wszystko w swoim czasie. Waidomo, że trudno jest odłożyć na boku taką kase no ale mam nadzieję, że w końcu dostane etat jako grafik komputerowy i uzbieram na moją Hondę - Power of dreams edition :P

Couto
21-11-08, 15:58
sunnboy, jaka masz hybrydke? tylko 3i4 czy jeszcze krtosze fd + lsd?

Free
21-11-08, 16:46
Skrzynia z tego co wiem w 1.3 jest bardzo dobra, pierw chce ogarnąć kasę na swapa - im więcej o tym czytam tym bardziej mi sie podoba to auto z takim sercem :D

Couto, powiedz mi czy Twoje lampki z przodu mają homologacje na EU? Tak pytam bo jeśli odwiedziałeś temat z moją małą to zapewne widziałeś że chciałbym jej podobne oczka sprawić ;) Widzę, że ściągasz graty z us - ile cleary z amberami+ fogi?

sunnboy
21-11-08, 16:47
mam 3 i 4 glownego niechcialem zmieniac,nie bylo wiekszego sensu a nie chcialem tez ciagle wachlowac biegami w miescie...teraz doloze lekkie kolko i sprzeglo Exedy zobaczymy jak wyjdzie,doloze planowanie glowicy czyszczenie kanalow i najprawdopodobniej dojdzie zamiast shorta jakis CAI a jak starczy kasy to sie wystroji:p
LSD do nas to koszt jakis 3 patoli a to juz troche przy duzo dla mnie:o

Couto
21-11-08, 19:03
ze skrzyni 1.3 to dobre jest tylko fd (oczywiscie rocznik 95) - i tylko tyle ...
lampki nie maja homologacji bo zadne zamienniki typu clear czy angel nie maja ... co do gratow to wyslij pw z linkiem do aukcji to wycenie ....
sunnyboy, jesli chodzi o skrzynie to w kwestii skrocenia znacznego przelozen i jej nieprzydatnosci do jazdy w miesice to masz racje ale jesli chodzi o kopa to jest duzo lepiej niz na samym 3i4 ... (oczywiscie kolko i nowe sprzeglo tez daje rade) a lsd ... hmm ... ja zakladam na wiosne i nie bedzie to az taki wielki koszt ;)

sunnboy
21-11-08, 19:04
hmm ... ja zakladam na wiosne i nie bedzie to az taki wielki koszt
mow mi tu zaraz :D

Couto
21-11-08, 19:24
powiedzmy ze znajomy ogrania i bedzie po smiesznej cenie ... mniej wiecej taka jak ta wkladana do d15b ...

BIE5
24-04-13, 07:25
siema,żeby nie zaśmiecać odgrzeje kotleta..;D kto się orientuje jak wygląda na dzień dzisiejszy w PL sprawa dostępności części do d15b ??? i czy podejdzie rozrząd d16...?

81saren
24-04-13, 10:31
Dostepnosc czesci bardzo dobra . chodzi o czesci eksploatacyjne.
ALE jezeli chodzi o :

doprezenie to juz inna bajka , niewszystkie tloki podchodza. ( trzeba pamietac ze jest to blok d15 niski, o dlugosci korbowodow jak d16 )
walek rozrzadu itp. da rade ogarnac , to samo co z6
czesci na remont tez bez problemu.

spokojnie mozna z tego silnika zrobic 160-170KM +


PS dobry rocznik ostatniego posta przed odkopem :)