Zobacz pełną wersję : Pare pytań odnośnie D15b JDM
Siema, tak więc zdecydowałem, że jak skończę audio to zacznę zbierać kasę na porządny swap silnika.
Po głowie chodzi mi JDMowy D15b. I tutaj mam parę pytań - mianowicie:
1. Jak wygląda dostępność części? Z Tego co wyczytałem na zagranicznych forach to dosyć wiele części jest unikatowych (nie pasują żadne inne z D-serii). Jak u nas z takimi częściami? Idzie dostać? Chodzi o to bym nie wkopał się w silnik do którego nic nie dobiorę w razie awarii :D
2. Czy w cenie 3200 (swap silnika, swap hamulców+mini remont silnika (wymiana uszczelniaczy, pierścieni, planowanie głowicy) można by dostać coś lepszego? Zdania są podzielone, niektórzy mówią by brać D16Z6
3. Czy ktoś z ludzi z ckpl posiada D15b u siebie? Interesuje mnie kwestia jak wygląda spalanie i jak to jest z tym trzystopniowym Vteciem. Na jednym forum wyczytałem że od 0 do 2600 włącza się econo, natomiast właściwego kopa silnik dostaje przy 5000rpm - czyli jak normalny vtec. Na innym z kolei, że Vtec włącza się przy blisko 7000 - gdzie redline to 7200. Jak to jest?
Generalnie chciałbym poznać wasze opinie na temat tego silnika bo szczerze mówiąc ja się na niego już trochę napaliłem i chciałbym by ktoś wypowiedział się obiektywnie :D Przypominam, że chodzi tutaj o Japoński (JDMowy) silnik d15b SOHC (130PS przy pojemności 1.5).
nie umiem odpowiedzieć na pytania bo mam inny silnik , ale powiem tak :
swap na d15... hm ... a nie lepiej już zaiwestować w coś leprzego ?? np coś na b ... :p
Zastanów sie mocno
Akurat niezbyt by się to kalkulowało. B seria jest zarówno droga w swapie jak i w utrzymaniu. D15b jest o tyle fajne że posiada dwa różne Vteci. Jeden to Econo natomiast drugi to normalny wgniot w fotel przy ok 5k rpm :) Podoba mi się to o tyle, że jak trzeba jeździć spokojnie to pali malutko. Co do B serii to ceny samych swapów mnie przerażają:
- b18c4 (caly komplet - 7,500 zl)
- b18c6 (caly komplet - 10,000 zl)
- d15b (caly komplet - 2,200 zl)
- b16b (caly komplet - 12,000 zl)
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/member.php?u=1308
sstepkowski
06-11-08, 16:58
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/member.php?u=1308
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=30320 zapytaj czy aktualne
nie umiem odpowiedzieć na pytania bo mam inny silnik , ale powiem tak :
swap na d15... hm ... a nie lepiej już zaiwestować w coś leprzego ?? np coś na b ... :p
Zastanów sie mocno
T nie jest zwykłe D15, poszukaj sobie, to się przekonasz.;)
Przemo1871
06-11-08, 20:22
Bardzo dobry pomysł a o części zawsze możesz zapytać Merfiego 130KM w d15b będzie latać. Trzymam kciuki za powodzenie projektu to jest naprawdę oryginalny pomysł.
hehe d15jdm nie lata? to by sie kilku zdziwilo koledzy,co do d15JDM to robiac jeszcze raz swapa zrobilbym to jeszcze raz,dwa sa dwa rodzaje tego silnika 2 i 3 stopniowego zalaczania vteca,seria 130 ps z agresywnijszymi walkami itp tylko na rynek japonski,jak sie chce to pali malo ale jak sie da buta to daje rade,poza tym zauwazylem ,ze przy np d16z6 prawie nie slychac vteca w d15jdm slychac charakterystyczne tkz odciecie zaworu podobnie jak blow :D...ja zmienilem co nieco a i plany na przyszly sezon tez sa wiec bedzie ok..napisze tak z crx z b16a1 ostatnio wygralem wiec niech da Ci to do myslenia ;)
jezeli chodzi o czesci do tego silnika, to zapomniej ze ktos Ci znajdzie w katalogach czy czyms takich, sugerowac sie tym ze blok jest od d15 a góra z6 tez nie mozna. tak to pasuja uszczelniacze i uszczelka pod glowice, a reszta juz nie.
trzeba brac czesc w łape i isc do sklepu i sprzedawca z suwmiarka zasuwa ;)
kupowalem tak: pierscienie, zawory, prowadnice zaw. uszczelki i uszczeleczki.
mozna poszperac na d-series.org - jest tam sporo czesci dopasowanych z innych modeli z numerami czesci ASO.
nie wiem jak 3stopniowy vtec, ale 2stopniowy troche lata :)
hehe d15jdm nie lata? to by sie kilku zdziwilo koledzy,co do d15JDM to robiac jeszcze raz swapa zrobilbym to jeszcze raz,dwa sa dwa rodzaje tego silnika 2 i 3 stopniowego zalaczania vteca,seria 130 ps z agresywnijszymi walkami itp tylko na rynek japonski,jak sie chce to pali malo ale jak sie da buta to daje rade,poza tym zauwazylem ,ze przy np d16z6 prawie nie slychac vteca w d15jdm slychac charakterystyczne tkz odciecie zaworu podobnie jak blow :D...ja zmienilem co nieco a i plany na przyszly sezon tez sa wiec bedzie ok..napisze tak z crx z b16a1 ostatnio wygralem wiec niech da Ci to do myslenia ;)
Akurat jeśli o mnie chodzi to jeśli będzie kasa to D15b będzie ściągany właśnie z Japonii :)
A orientuje się ktoś jak z trwałością tego silnika? 130 KM z 1,5 pojemnosci to dosc sporo. Po ilu kilometrach trzeba robić grubszy remont?
ale to chyba nie zalezy od przebiegu a bardziej od sposobu uzytkowania:confused: ja narazie na biezaco wymieniac to co trzeba bez zadnych niespodzianek to raz a dwa mam 1.5 i nie mam 130ps acz nieco wiecej :) i jezdze dalej
ale to chyba nie zalezy od przebiegu a bardziej od sposobu uzytkowania ja narazie na biezaco wymieniac to co trzeba bez zadnych niespodzianek to raz a dwa mam 1.5 i nie mam 130ps acz nieco wiecej i jezdze dalej
No napewno ale przebieg również o czymś świadczy. A powiedz jak możesz coś więcej o tym silniku bo w sieci nie ma za dużo informacji. Tzn. skąd bierzesz części i czy ciężko dostać, czy coś się z nim działo, ile pali itp.
na poczatek warto ten artykul sobie przeczytac: http://asia.vtec.net/article/d15b/
co do d15b to sa ich dwa rodzaje (mowie oczywiscie o tym z VTECiem) ... ten produkowany przed 95 i po 95 r ... roznia sie tym ze ten drugi (mozna go poznac po tym ze na czapie ma napis HONDA ... a ten pierwszy jak d16z6 VTEC) to wlasnie 3stage VTEC ... w serii VTEC zalacza sie na ok 6k rpm ... jesli chodzi o odpychanie sie to daje rade. Co do d16z6 to napewno jest tanszy jesli chodzi o swap ... tutaj cena silnika (w dobrym stanie - warto sie upewnicz czy taki aby jest bo juz znam 2 osoby ktore sie na nim przejechaly) nie jest niska i do tego dochodzi swap ktory tez przyprawia 'male' problemy (trzeba troche sie nadlubac przy wiazce) ... co do spalania - moj na seryjnej skrzyni potrafil wypic 5.7 na trasie (co bylo dla mnie bardz milym acz nieprawdopodobnym zaskoczeniem - maslo maslane), srednio powiedzmy ok 7.5l/100km ... oczywiscie pzy w miare normalenej jezdzie. Co do czesci to jak ktos juz wspomnial - w katalogu nic sie nie znajdzie ale czy to od d15 czy d16 sie spasuje spokojnie ...
Podsumowujac: bardzo fajny silnik dla milosnikow i fanatykow ... dla czystych poszukiwaczy mocy polecam d16, gdyz wyjdzie taniej a ta kase ktora zaoszczedzi sie na kupnie silnika i swapie mozna przeznaczyc na mody po ktorych juz ta z6 bedzie szybsza niz ten japonczyk ;)
tyle ode mnie :)
pozdrawiam
Couto
Ja i tak zamierzam zainwestować w D15b i tak zamierzam z niego zrobić ponadprzeciętnego *******alacza :D
dobrze gadasz :D a z tymi modowanymi d16z6 to nie jestem taki pewien czy daja rade nawet po modach;) ,trzeba wiedziec ,ze japonskie wersje mialy agresywniejsze walki czy jakos tak :D a byly tez wersje z LSD :eek:
przeczytajcie to co napisalem ... mowie o serii d15b i lekko zmodzonym d16z6 ... i mowie wam ze za ten ponad tysiac ktory zostanie to da sie zrobic d16 z ktorym to seryjne nie ma szans i tu nie ma o czym dyskutowac ...
i nie mowie wcale ze jest gorszy w modach czy wogole tylko mowie o lepszym stosunku mocy wyjsciowej co do ceny ... a tu przewaza d16 i juz
Ja i tak zamierzam zainwestować w D15b i tak zamierzam z niego zrobić ponadprzeciętnego *******alacza :D
poza tym temat ten chyba nie dotyczy wychwalania japonczyka tylko chodzilo Ci o obiektywna ocene wiec to zrobilem ... a jesli myslisz ze jest subiektywna to spojrz w lewo i zobacz czym jezdze a potem przeczytaj jeszcze raz ;)
Akurat w moim wypadku cena nie będzie taka zła;) Za 3200 mam mieć d15b, komplet hamluców (z vti najprawdopodobniej), wliczonego swapa silnika, swapa hamulców oraz planowanie głowicy, wymiane uszczelniaczy, pierścieni. Moim zdaniem to świetna cena ;)
Akurat w moim wypadku cena nie będzie taka zła;) Za 3200 mam mieć d15b, komplet hamluców (z vti najprawdopodobniej), wliczonego swapa silnika, swapa hamulców oraz planowanie głowicy, wymiane uszczelniaczy, pierścieni. Moim zdaniem to świetna cena ;)
to faktycznie cena swietnaale mam nadzieje ,ze ten ktos wie na cosie porywa....jak juz ciepesztakiremont to wez sobie przeczysc kanaly w ssacym i zastanowsie nad hybrydowa skrzynia..to jest wtedy power na biezni :D
Akurat osoba ta ma zamiar otworzyć warsztat specjalizujący się w japońcach... przeszczepiała już nie jedno serducho a d15tki ściąga z Japonii ;) Krótko mówiąc profi :) Wszystko w swoim czasie. Waidomo, że trudno jest odłożyć na boku taką kase no ale mam nadzieję, że w końcu dostane etat jako grafik komputerowy i uzbieram na moją Hondę - Power of dreams edition :P
sunnboy, jaka masz hybrydke? tylko 3i4 czy jeszcze krtosze fd + lsd?
Skrzynia z tego co wiem w 1.3 jest bardzo dobra, pierw chce ogarnąć kasę na swapa - im więcej o tym czytam tym bardziej mi sie podoba to auto z takim sercem :D
Couto, powiedz mi czy Twoje lampki z przodu mają homologacje na EU? Tak pytam bo jeśli odwiedziałeś temat z moją małą to zapewne widziałeś że chciałbym jej podobne oczka sprawić ;) Widzę, że ściągasz graty z us - ile cleary z amberami+ fogi?
mam 3 i 4 glownego niechcialem zmieniac,nie bylo wiekszego sensu a nie chcialem tez ciagle wachlowac biegami w miescie...teraz doloze lekkie kolko i sprzeglo Exedy zobaczymy jak wyjdzie,doloze planowanie glowicy czyszczenie kanalow i najprawdopodobniej dojdzie zamiast shorta jakis CAI a jak starczy kasy to sie wystroji:p
LSD do nas to koszt jakis 3 patoli a to juz troche przy duzo dla mnie:o
ze skrzyni 1.3 to dobre jest tylko fd (oczywiscie rocznik 95) - i tylko tyle ...
lampki nie maja homologacji bo zadne zamienniki typu clear czy angel nie maja ... co do gratow to wyslij pw z linkiem do aukcji to wycenie ....
sunnyboy, jesli chodzi o skrzynie to w kwestii skrocenia znacznego przelozen i jej nieprzydatnosci do jazdy w miesice to masz racje ale jesli chodzi o kopa to jest duzo lepiej niz na samym 3i4 ... (oczywiscie kolko i nowe sprzeglo tez daje rade) a lsd ... hmm ... ja zakladam na wiosne i nie bedzie to az taki wielki koszt ;)
hmm ... ja zakladam na wiosne i nie bedzie to az taki wielki koszt
mow mi tu zaraz :D
powiedzmy ze znajomy ogrania i bedzie po smiesznej cenie ... mniej wiecej taka jak ta wkladana do d15b ...
siema,żeby nie zaśmiecać odgrzeje kotleta..;D kto się orientuje jak wygląda na dzień dzisiejszy w PL sprawa dostępności części do d15b ??? i czy podejdzie rozrząd d16...?
Dostepnosc czesci bardzo dobra . chodzi o czesci eksploatacyjne.
ALE jezeli chodzi o :
doprezenie to juz inna bajka , niewszystkie tloki podchodza. ( trzeba pamietac ze jest to blok d15 niski, o dlugosci korbowodow jak d16 )
walek rozrzadu itp. da rade ogarnac , to samo co z6
czesci na remont tez bez problemu.
spokojnie mozna z tego silnika zrobic 160-170KM +
PS dobry rocznik ostatniego posta przed odkopem :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.