Zobacz pełną wersję : Odcinka
Mam takie szybkie pytanie, na ktore nikt nie moze mi odpowiedziec, a strasznie mnie ciekawi. Odcinke mam w swoim b18 przy 8500, normalnie w wiekszosci samochodow obroty na odcince zatrzymuje sie przy danej wartosci, a u mnie z tych 8500 jest nagle szarpniecie do 7500. Czym to jest spowodowane, bo czasami jak na torze wpadnie na odcinke i jak szarpnie do tyłu przed zakretem to nie wiem co sie dzieje :D
Mam takie szybkie pytanie, na ktore nikt nie moze mi odpowiedziec, a strasznie mnie ciekawi. Odcinke mam w swoim b18 przy 8500, normalnie w wiekszosci samochodow obroty na odcince zatrzymuje sie przy danej wartosci, a u mnie z tych 8500 jest nagle szarpniecie do 7500. Czym to jest spowodowane, bo czasami jak na torze wpadnie na odcinke i jak szarpnie do tyłu przed zakretem to nie wiem co sie dzieje :D
normalnie w b18c4 to odcinka jest przy 8200 rpm, a u Ciebie standardowo obrotomierz zawyża o ok 300 rpm. Zmieniaj biegi tuż przed odcinką i nie będziesz miał tego problemu. I nie widzę sensu tak wysokiego kręcenia skoro wykres serii wygląda mniejwięcej tak :
http://img258.imageshack.us/img258/9345/wykresb18c4cq4.jpg
zmiana przy 8000 rpm to max według mnie(czyli 8300 rpm u Ciebie).
No to rozumiem nawet przy 8 tys na obrotku powienienem zmieniac bieg bo ten wykres troche dziwne pokazuje ta moc, ale chodzi o to, czy jest to normlane ze zamiast trzymac odcinke to zrzuca tak gwałtownie na nizsze obroty, nie wiem moze juz przy tych 8500 nie ma sily i dlatego tak jest...
Tak wogole to jesli zawyza o te 300 obr to wychodzi na to ze mam standardowa odcinke na 8200 :D
Wojtec12345678
25-10-12, 19:19
Przy ilu obrotach jest odcinka w seryjnym D15B7 ??
Przy ilu obrotach jest odcinka w seryjnym D15B7 ??
Powinna być przy 6800rpm.
Wojtec12345678
25-10-12, 20:24
A co jeśli jest niżej ? Bo tak chyba mam ... 5800 lub 6200 teraz nie pamiętam ... z silnikiem nigdy nie było żadnych problemów ... regulanie wymieniany olej, filtry etc nie bierze oleju nic, więc raczej zdrowy
za odcinke odpowiedzialny jest ecu a nie silnik
Wojtec12345678
26-10-12, 15:11
Ok, mam odcinke przy 5500 ... więc co jest nie tak z ECU ? Wlanięty czy co ?
Zawsze tak miałeś, czy pojawiło się to teraz? Komp jest seryjny?
Wojtec12345678
27-10-12, 15:02
Powiem tak, rzadko kręce silnik do odcinki, ale wydaje mi się że kiedyś było do 6800 właśnie, i jakiś miesiąc temu przy wyprzedzaniu na 3 biegu zdziwiła mnie odcinka przy 5500 ... komp seryjny
Sprawdź ustawienie rozrządu, jeśli ciągnie Ci dobrze dołem, a góra tylko wyje a nie jedzie to rozrząd przyspieszony o 1 ząbek, sprawdź też i ustaw zapłon lampą (najlepiej jakby aparat był ustawiony mniej więcej w połowie swojej regulacji, bo jak jest na maxa do grodzi lub zderzaka to raczej rozrząd przestawiony).
Wojtec12345678
27-10-12, 21:11
Rozrząd jest ok bo ciągnie jak powinien, dostaje kopa powyżej 4 tyś obrotów ... wyraźnie czuć, jak na silnik bez v-teca, zapłon był sprawdzany po wymianie rozrządu jakieś pół roku temu i niby jest ok ... zapłon sprawdzała inna osoba niż ta która robiła rozrząd ... apart też jest mniej więcej na połowie...
Wojtec12345678
29-10-12, 12:27
Ma ktoś jeszcze jakis pomysł ?
zrób może fotkę z wnętrza kompa w wysokiej rozdzielczości i najlepiej wstaw filmik jak Ci się rozpędza do odcinki (z powodu panujących warunków to na 2 biegu od ok 1500 rpm aż do odcięcia).
Wojtec12345678
30-10-12, 11:09
zrób może fotkę z wnętrza kompa w wysokiej rozdzielczości
Tzn chcesz żebym go otoworzył i zrobił fotke tego co jest w środku ? dobrze Cie rozumiem ?
Wojtec12345678
03-11-12, 18:48
Tak przyśpiesza na 2gim biegu do odcinki, dziwne bo dziś jest odcinka przy 6200 a jak pisałem mojego 1 posta tu to była 5500 :confused: Sama się przestawia :confused:
http://www.youtube.com/watch?v=Oi4JSIEacDc&feature=youtu.be
Niestety zdjęcia kompa nie mam ponieważ mam bardzo mało wolnego czasu (remont w domu)
Ja mam w swoim Ej2 D15B7 odcinka jest przy 7200 rpm i tak powinno byc
Ja mam w swoim Ej2 D15B7 odcinka jest przy 7200 rpm i tak powinno byc
mylisz się 7200 to jest na zegarach
komputer odcina b7 na 6800
Wojtek moje b7 odcinalo przy 6200:D
Wojtec12345678
09-11-12, 07:35
No moje teraz też, ale jak sprawdzałem przedtem to było przy 5500 ... sama się przestawia ? Widać że jest coś nie tak :mad: gdzie szukać przyczyny panowie :confused:
Nie znam się na tym dobrze i mogę palnąć gafę, ale może to coś z aparatem zapłonowym? Czy przypadkiem obroty nie są sczytywane z jakiegoś czujnika w aparacie? Może ów czujnik coś szwankuje:confused:
Skoro kiedyś kręcił się wyżej i te zegary działają...jak masz możliwość to podmień aparat zapłonowy.
Wojtec12345678
10-11-12, 08:42
Nie mam możliwości .... chyba pojadę sprawdzić jeszce raz zapłon jak sugerował JOGAL kilka osób w pracy też to sugerowało, a od wymiany rozrządu sporo czasu minęło
Wojtek, wątpie, żeby to była wina zapłonu, skoro auto ma moc, ale sprawdź, może się myle. Mi takie przypadki kojarzą się w podobnych setupach co civic z cewką, gdyż to właśnie z aparatu, jak pisał kolega wyżej są czytane obroty, gdzie informacja jest przekazywana do mózgu:)
A tutaj manual :) http://civic5g.pdg.pl/silnik.php?art=wym_cewki
Wojtec12345678
10-11-12, 13:56
Czyli proponujecie jednak wymiane aparatu tak ? Musze szukać do d15b7 czy od innych silników też podejdzie ?
Swoją drogą tutorial ma jednego dużego byka, nie ma napisane że przed zdjęciem aparatu należu zaznaczyć sobie pozycje w jakiej był przed demontażem...
Bo aparat i tak trzeba ustawić na lampie, znaki mogą nic nie dać. Ja miałem ustawiony zapłon lampą, potem wysrał mi się uszczelniacz i musiałem go zdjąć - porobiłem znaki, ale po założeniu mam wrażenie jakby auto na wyższych obrotach zamulało i silnik nie chodzi tak równiutko jak przedtem. Początkowo wydawało mi się, że jest ok., ale chyba jednak nie jest. Będzie trzeba się w końcu w tą lampę wyposażyć:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.