Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jaki olej czy zmieniać?



bazar
25-10-08, 21:19
]Witam wszystkich !![/SIZE]
Mam dylemat czy zmieniać olej z 10w/40 lotosu na 15w/40 lotosu czyli z semisytethic na mineralny?/
Hania ma silniczek d15b2 i nalatane 300 tyś. 1993 rok w sedanie.
Za odpowiedzi z gory dziękuje i pozdrawiam posiadaczy i serwisantów.

Kamillor
26-10-08, 10:05
Witam,

Jezeli bierze olej to sprobuj przejsc a jezeli nie to nie ma sensu:) pozdro

skolopendra
26-10-08, 11:52
Witam,

Jezeli bierze olej to sprobuj przejsc a jezeli nie to nie ma sensu:) pozdro

dokładnie jak najdłużej trzymać się pół syntetyka,może nawet do 500 000 :)

vrod
27-10-08, 20:06
zostać przy 10W40 to nie duży fiat ani polonez:) przebiegi o niczym nie świadczy:) oby oleju nie brała

civicmag2
27-10-08, 20:10
lepiej zostac przy 10w40 tylko kupic castrola,albo motula

mum666
28-10-08, 13:25
[B[SIZE="4"]
Mam dylemat czy zmieniać olej z 10w/40 lotosu na 15w/40 lotosu czyli z semisytethic na mineralny?/
Hania ma silniczek d15b2 i nalatane 300 tyś. 1993 rok w sedanie.
Za odpowiedzi z gory dziękuje i pozdrawiam posiadaczy i serwisantów.

Bierze olej? Ile? Jak nie to po co? Jak nie bierze oleju to ja bym przeszedł w druga strone, na syntetyk. Przy przebiegu 190k km zalałem i już od tamtej pory cały czas syntetyk leje i nic nie bierze.

bazar
04-11-08, 15:45
Dziękuje za rade i tak liczne odpowiedzi na mój post.Pozdrawiam

TENCIO
06-11-08, 15:36
jeZeli silnik nie pochalania nie wiadomo jakiej ilosc oliwy to pozostan jak najdluze przy polsyntetyku. przebie ma tu drugorzedne znaczenie. w razie czego zapraszam do siebie:)

miksu
02-09-09, 20:06
Witam i chcialbym sie "podpiac" pod temat,a mianowicie mam D15B2 od kilku dni i chce wymienic oliwe w motorku z przelotem 300 tysiaczkow,ale poprzedik nie pamieta co nalal do motoru. Moje pytanie: jaka oliwe wlac w takiej sytuacji ??? Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam Wszystkich....

*Olek
25-10-09, 23:31
miksu

zapytaj się mechanika :)

yankol
26-10-09, 09:16
Pojeździj trochę autem, zrób powiedzmy z 1000 km i zobacz na bagnecie, czy zjada Ci olej. Jak nie, to ja kupiłbym jakiegoś LOTOSa 10W40, zalał silnik, zmienił filtr i pośmigał na takim znowu z 1000 km. Po tej próbie będą 2 korzyści:
1. Zobaczysz, czy znika Ci półsyntetyk
2. 'Wymyjesz' silnik od środka.
Potem zlewasz LOTOSa, wkładasz nowy filtr i zalewasz docelowym olejem (najlepiej MOTULem).
Pozdrawiam