PDA

Zobacz pełną wersję : Grubości stabilizatorów



Strony : [1] 2 3

BurnOuT
21-10-08, 11:49
Coś nie mogę znaleźć wszystkich danych...

EG6/EG9
przód
tył
MB6
przód 26mm
tył
DC2
przód 24mm
tył 22mm
EJ9
przód 22mm
tył brak
EK4
przód
tył

Mógłby ktoś uzupełnić albo zmierzyć :D

kenny
21-10-08, 13:13
A gdzie EG5? :P

przód 24mm
tył +- 12mm

BurnOuT
21-10-08, 13:48
Z tego co wiem wszystkie EG jak mają to mają tej samej grubości stabilizator niezależnie czy to EG5 czy EG6

Aha i chodzi mi oczywiście tylko o wersje EU

vtecmatti
21-10-08, 22:13
zestawienie grubości stabilizatorow seryjnych w modelach Honda Civic

ek3 po lifcie
=================
przedni stabilizator - 22mm
tylny - brak

ek4 (vti) przed liftem 96 rok / od 96 w z wyż
===================
przedni stabilizator - 24/26 mm (jedne mają 24 inne 26)
tylny stabilizator - 15 mm

eg6 (vti)
==========
przedni stabilizator - 22mm
tylnu stabilizator - 15mm

eg5
================
przedni stabilizator - 21mm
tylny stabilizator - 14mm

integra dc2 rynek europejski
===========================
przedni stab. - 24mm
tylny stab. - 22mm

Civic 5d vti eu mb6
===========
przedni stab. - 26mm
tylny - 18mm


Dane 100% prawdziwe - ponieważ sam pomiary robilem

BurnOuT
21-10-08, 23:38
Dobra robota, dzięki :cool:

To może jeszcze żeby mieć kompletną wiedzę - które stabilizatory są wymienne między budami?

5gen
6gen
5d
ITR

Pati
22-10-08, 08:43
5g i ITR miedzy sobą.
przedni z 5d pasuje do 5g i ITR.
EJ/EK3 pasuja miedzy sobą, o ile wahacze (głównie tyczy sie przednich) mają miejsce na stabilizator.
przedni z EK4 pasuje do innych 6g po przełożeniu dolnych wahaczy (są całkiem inne niż w EJ/EK3)
po przełożeniu przednich sanek razem z wahaczami z 5g do 6g, pasują także stabilizatory z ITR, 5d i 5g.

kenny
22-10-08, 12:03
grubszy tylni stab z ITR czy 5d może wyrwać mocowanie w budzie, wiec przed założeniem trzeba je wzmocnić

Hikiel
23-10-08, 10:07
grubszy tylni stab z ITR czy 5d może wyrwać mocowanie w budzie, wiec przed założeniem trzeba je wzmocnić

Jak najlepiej to zrobic? Wlasnie zanabywam komplet przod i tyl z 5D do mojego EG4 wiec pomoc sie przyda. Ogolnie to dobry pomysl czy te stabilizatory beda np za grube?

!markos
23-10-08, 10:49
tylny i tak nie bedzie ci pasowal, wiec niczego nie musisz wzmacniac.

Hikiel
23-10-08, 14:58
Ok dzieki. Czyli najlepszym rozwiazaniem jest zwyczajnie tyl z eg5/6?

!markos
23-10-08, 16:47
najlepszym rozwiazaniem jest tyl z itr + wzmocnienie asr

Hikiel
23-10-08, 16:48
A jesli ktos nie ma tyle kasy na ASRa a tez chcialby wzmocnic?

!markos
23-10-08, 17:53
kupic mocowania stabilizatora rcrew

http://www.rcrewracing.com/images/swaybrack_a.jpg

przy obecnym kursie dolara wyjdzie prawie tak samo jak asr kupiony w lipcu :D

kenny
24-10-08, 01:04
kupic mocowania stabilizatora rcrew

... albo iść drogą lowcost'u a nie lansu i dorobić sobie coś podobnego u ślusarza :)

Hikiel
24-10-08, 09:09
kupic mocowania stabilizatora rcrew

http://www.rcrewracing.com/images/swaybrack_a.jpg

przy obecnym kursie dolara wyjdzie prawie tak samo jak asr kupiony w lipcu :D


Wez mi nie mow nic o kursie dolara :mad: Ty niedawno sprzedawales ASRa nie? Nie dam tyle kasy niestety. Dobra teraz kolejne glupie pytanie, dasz rade zalatwic wymiary tych mocowan? I kolejne pytanie.. czy wydech 2,25" nie bedzie przeszkoda przy montazu stabilizatorow?

Pati
24-10-08, 09:17
zeby zdjąć wymiary, musiałbys takie kupić i zdjąć.
zwymiarowanie tego i napisanie programu do wycięca cnc troche czasu im zajęło...

Hikiel
24-10-08, 09:28
Tak, mialem nadzieje ze ktos juz chcial dorobic sobie takie cos po taniemu i wymiary "gdzies" beda.

!markos
24-10-08, 11:10
dasz rade zalatwic wymiary tych mocowan?jak zaplacisz za towar z gory, po kursie 3.0 + moja prowizja, to tak lol

czy wydech 2,25" nie bedzie przeszkoda przy montazu stabilizatorow?ludzie robia 3" i maja stabilizatory

Hikiel
24-10-08, 11:12
Ok, wiem wszystko.

Pati
24-10-08, 11:36
ale dular juz powyzej 3.0 lol

kenny
24-10-08, 13:25
bo !markos teraz promocję robi :D

BurnOuT
24-10-08, 18:35
Takie mocowania zrobić albo ASR to nie problem, kwestia dorwania tego do ręki i pomierzenia.

Mógłbym to wykonać...:rolleyes:

Pati
24-10-08, 19:29
chcesz zamowic jedno na wzor?

Hikiel
24-10-08, 21:58
Wykonanie stary to na pewno nie jest problem. Chodzi o to, ze trzeba wiedziec jakie to ma wymiary. Mozna sie poskladac w kilka osob na jeden zestaw. Oczywiscie poswiece sie i po dokonaniu pomiarow przygarne ASRa czy te wzmocnienia ;]

Pati
24-10-08, 22:28
robilem zakupy grupowe po 750 za asr to sie po glowach pukali ze drogo...

kenny
25-10-08, 03:26
Przecież wymiary mocowań ASR do budy można pomierzyć, wystarczy auto i podnośnik. ASR ma za zadanie przenieść część siły która jest za duża dla dwóch śrub trzymających stabilizator do belki na trzecią która trzyma wahacz. Mówię tu o jednej stronie.

BurnOuT
25-10-08, 22:26
Ja zamawiać na "próbę" nie będę bo budżet na ten rok już mam na minusie...
Może gdzieś ktoś ma "wolne" takie mocowania lub ASR i pożyczy - zmierzę je z dokładnością +/- 2 mikrony

bo mierzenie "z budy" to nie jest dokładne mierzenie, czym? metrówką? +/- 1mm to kiepska dokładonść, otwory muszą się dokładnie pokrywać. Kształt zewnętrzny ASR to raczej względy estetyczne i punkty lansu.

Ta cena 750 za ASR to po kursie dolara jakim? 2.2?
Za tą cenę to kilka ASR mogę zrobić :D

Jaka jest grubość ASR'a? Do 25mm można szybko wyciąć kształt zewnętrzny na laserze. Otwory i pogłębienia pod łeb śruby to chwila z wcześniejszym przygotowaniem. Wykonanie jednego ASR to z palcem w d... max 1h.

No chyba że ktoś jeszcze będzie chciał mieć swój nick na ASR czy jakiś inny napis czy logo :D

EDIT:

Poszukałem trochę w necie fotek ASR'a i jednak będę potrzebował mięć w ręku cały zestaw żeby określić jakie by były koszty/czas wykonania tego - wyjdzie chyba więcej jak 1h...

!markos
25-10-08, 23:13
ktos pewnie chetnie kupi z toba na spole, zebys mogl to skopiowac, bo nie sadze, zeby ktos uzyczyl cos, co juz kupil.

aha - asr to nie jest prosty klocek o konkretnym ksztalcie. sa tez 2 inne "klocki", ktore sie do niegp przykreca miedzy asr i blache budy + 2 jeszcze inne klocki, ktore przykreca sie od drugiej strony blachy budy. te male klocki beda najtrudniejsze do wykonania, bo 2 z nich wymagaja obrobki 3d (poniewaz plaszczyzny od strony asr i od strony budy nie sa prostopadle).

z jakiego stopu chcesz to zrobic?

na serio jestem bardzo ciekaw jaka bedzie cena koncowa...

Pati
26-10-08, 00:56
Napisz mi ile ASRów możesz zrobić za 750 plnów, jak dostarcze wzór.

BurnOuT
26-10-08, 17:13
Panowie przez internet to sobie możemy gadać o kosztach...
Ja to muszę mieć w ręku to wycenię.

Materiał może być taki jak w oryginalne czyli aluminium
Generalnie sama "rama" to mało roboty jest, muszę jeszcze tylko zobaczyć te klocki o których mówi Markos
Obróbka 3D to żadne ograniczenie - przecież nie robiłbym tego na wiertarce stołowej tylko na CNC :D

Tak sobie pomyślałem - w sumie auto Markosa stoi w SSG...ma ASR... podnośniki są... :D

!markos
26-10-08, 18:58
owszem stoi, ale nie ma asr. tak wiec - powodzenia.

pytalem JAKIE aluminium. bo to nie jest to samo co idzie na rynny, czy rurki do krzesel ogrodowych, tylko takie troche lepsiejsze..

BurnOuT
26-10-08, 21:19
pytalem JAKIE aluminium. bo to nie jest to samo co idzie na rynny, czy rurki do krzesel ogrodowych, tylko takie troche lepsiejsze..

Takie samo jak stosują np. do ram rowerowych - Aluminium 6061-T6:cool:

kenny
26-10-08, 21:27
Co do stopu to można spróbować z durala (duraluminium), tylko nie wiem jak to kosztowo wychodzi.
!markos, "co robią" te części które są z tyłu?

!markos
26-10-08, 23:01
posrednio na nich trzymaja sie sruby obejmy stabilizatora

kenny
27-10-08, 00:15
upraszczając, pogrubiają ASR w miejscu mocowania obejmy?

znalazłem fajne fotki:
http://www.georgebelton.com/6g.civic.tech/asr.itr/index.php

!markos
27-10-08, 00:43
nie do konca, pozwalaja mocniej zlaczyc go z buda w celu rozproszenia obciazen na wieksza powierzchnie
dla 5 generacji elementy te wygladaja inaczej. sam asr tez jest inny.

Simonides
31-10-08, 15:40
wydawac tyle na ASR? a moze najpierw lepiej sprawdzic czy auto wolimy z grubszym a moze mniejszym stabem :D
zmiana w prowadzeniu nie koniecznie moze odpowiadac naszemu stylowi

taki wydatek nie koniecznie przyniesie wymierne koszyscie czasowe, ale to tylko tak od siebie hehe

bartiH22A
14-11-08, 22:31
-odświeżę...


5g i ITR miedzy sobą.
przedni z 5d pasuje do 5g i ITR.
EJ/EK3 pasuja miedzy sobą, o ile wahacze (głównie tyczy sie przednich) mają miejsce na stabilizator.
przedni z EK4 pasuje do innych 6g po przełożeniu dolnych wahaczy (są całkiem inne niż w EJ/EK3)
po przełożeniu przednich sanek razem z wahaczami z 5g do 6g, pasują także stabilizatory z ITR, 5d i 5g.
rozumiem z tego że przedni stab. z civa 96-00 nie podejdzie do 5 gena?

!markos
14-11-08, 23:20
zdaje sie, ze nie. po co ci stabilizator z 6gena? kup z itr, albo anglika.

bartiH22A
15-11-08, 10:00
kup z itr, albo anglika.
tak przypuszczałem, czyli zostaje 5d anglik lub itr...miałem takie na oku ale potrzebowałem na 100% wiedzieć...
WIelkie dzięki MARKOS!

kenny
10-09-09, 15:21
Czy rozstaw śrub w obejmie (te z gumą) mocującej stabilizator do ASRa/budy jest taki sam w EG i w ITR?

A tak wygląda wyrwane mocowanie:
http://www.superhonda.com/photopost/data/501/11214civic_subframe_beaks_1.jpg

http://www.superhonda.com/photopost/data/501/11214civic_subframe_beaks_2.jpg

majin103
14-10-09, 09:58
szybkie pytanie: jakiego jest rozmiaru śruba która łączy mocowanie stabilizatora z przodu z sankami/budą? przechodzi przez to:
http://img122.imageshack.us/img122/3479/p1060473n.jpg (http://img122.imageshack.us/i/p1060473n.jpg/)http://img122.imageshack.us/img122/p1060473n.jpg/1/w644.png (http://g.imageshack.us/img122/p1060473n.jpg/1/)
i czy kupic normalna w budowlanym czy gdzieś indziej?

Tompro
14-10-09, 10:05
Czy rozstaw śrub w obejmie (te z gumą) mocującej stabilizator do ASRa/budy jest taki sam w EG i w ITR?

Jest taki sam rozstaw. Mam wrzucony stab z ITR i ASR w EJ2 czyli to samo co EG.

kenny
14-10-09, 10:27
i czy kupic normalna w budowlanym czy gdzieś indziej?

Musi być klasy 10,9 a takich nie kupisz w markecie. Klasa 8,8 nie wystarcza.

Shrek
28-10-09, 08:04
przedni z EK4 pasuje do innych 6g po przełożeniu dolnych wahaczy (są całkiem inne niż w EJ/EK3)

Przedni z EK4 po lifcie (fi 26mm) pasuje p&p do EK3 bez zmiany dolnych wahaczy. Jest identyczny jak seryjny z EK3 z wyjątkiem właśnie średnicy.

grimripper
28-10-09, 10:13
Przedni z EK4 po lifcie (fi 26mm) pasuje p&p do EK3 bez zmiany dolnych wahaczy. Jest identyczny jak seryjny z EK3 z wyjątkiem właśnie średnicy.

Na 100% w poliftowym EK3, bo w przedlifcie mogą być inne wahacze, i możliwe że gumy mocowania (nie łączniki) stabilizatora też trzeba zmienić. Niby 2mm więcej ale element pracujący dość intensywnie.

Shrek
28-10-09, 13:08
W przedlifcie EK3 też na 100% pasuje. Tak właśnie mam. Gumy mocujące stabilizator oczywiście należy wymienić na średnicę stabilizatora.

Jan
31-10-09, 18:49
Potwierdzam.. mam równiez przedliftowe EK3 i pasuje przedni stab (w moim przypadku akurat z Si - czyli coupe z B16A2)

grimripper
31-10-09, 21:43
Potwierdzam.. mam równiez przedliftowe EK3 i pasuje przedni stab (w moim przypadku akurat z Si - czyli coupe z B16A2)

Czyli dokładnie ta sama grubość co EK4, 26mm. Nawet chyba numer katalogowy mają ten sam.

spychu
01-11-09, 00:01
Czyli dokładnie ta sama grubość co EK4, 26mm. Nawet chyba numer katalogowy mają ten sam.
Nie są to te same stabilizatory.

EK3 przed czy poliftowe miało tylko i wyłącznie 22mm stabilizatory z przodu.

26mm było tylko w EK4 i Si.

6gen było z następującymi konfiguracjami

EJ6 - przód 22 / tył brak
EJ8 - przód 22 / tył brak
EJ9 do 98 - brak / brak
EJ9 po 98 - przód 22 / tył brak
EK3 - przód 22 / tył brak
EK4 - przód 26 / tył 15
EM1 - przód 26 / tył 15

Każda inna konfiguracja oznacza, że coś było kombinowane.

grimripper
01-11-09, 11:07
potwierdzam.. Mam równiez przedliftowe ek3 i pasuje przedni stab (w moim przypadku akurat z si - czyli coupe z b16a2)
czyli dokładnie ta sama grubość co ek4, 26mm. Nawet chyba numer katalogowy mają ten sam.


nie są to te same stabilizatory.

Ek3 przed czy poliftowe miało tylko i wyłącznie 22mm stabilizatory z przodu.


Spychu przeczytaj dokładnie o czym był mój post i post Jana ;)

spychu
01-11-09, 20:21
Spychu przeczytaj dokładnie o czym był mój post i post Jana ;)
Wczoraj byłem troche zamulony :D

pit
28-12-09, 19:25
teraz pytanie:
Czy przedni stabilizator z Angielki 5d Areodeck silnik 1,6 jest taki sam na grubość jak w Vti 5d ?
Chodzi o przedni..

sebaj_p
26-03-10, 12:22
Czy żeby zamontować stabilizator z ITR do V gena trzeba kupić jakieś inne łączniki niż z civica?

Tompro
26-03-10, 12:32
Czy żeby zamontować stabilizator z ITR do V gena trzeba kupić jakieś inne łączniki niż z civica?

O przód czy tył pytasz? Jak przód to są inne, tył ma takie same.

sebaj_p
26-03-10, 12:40
Przód. Czyli żeby zamontować to muszę kupić łączniki od Itr?

Tompro
26-03-10, 13:17
Przód. Czyli żeby zamontować to muszę kupić łączniki od Itr?

Tak, możesz też dać od angielki 5D VTI bo są takie same. W sumie sam stab też lepiej dać z VTI 5D bo jest grubszy od tego z ITR.

sebaj_p
27-03-10, 08:23
Ale z tego co patrzyłem u kumpla w Mc2 to tam łączniki przedniego stabilizatora są takie same jak w V genie.

Tompro
27-03-10, 10:35
Ale z tego co patrzyłem u kumpla w Mc2 to tam łączniki przedniego stabilizatora są takie same jak w V genie.

Mam staba z przodu z MB6 (czyli 5D VTI) a z tyłu z ITR, kupowałem do obu nowe łączniki z ITR, więc raczej wiem jakie one są :D i z przodu nie są takie same jak w moim oryginalnym z 5 gen.

radar333
27-03-10, 13:47
Czy na pewno EG5 ma stabilizator z tyłu seryjnie?:confused:
Czy CRX ED6 ma staba z tyłu?

kenny
29-03-10, 00:43
EG5/6 ma stab z tyłu na 100%

zabas
29-03-10, 09:50
EG5 tak jak mój EH9 ma staba z tyłu.
a crx to ci chodzi chyba o ED9 ( nie ma crx ed6 ) to też ma z tyłu stab.

sebaj_p
29-03-10, 11:20
Tompro kumpel w MC2 ma takie łączniki jak na tej aukcji http://www.allegro.pl/item945733463_honda_civic_lacznik_stabilizatora_pr zod.html i ja mam tak samo wyglądające w EJ2. Też takie kupowałeś czy inne?

Tompro
29-03-10, 11:25
Nie, inne. Takie jak w poniższej aukcji, z tym, że ja brałem jakiejś innej firmy.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FRONT-Set-Sway-Bar-Link-Kit-Integra-94-01-GSR-Type-R_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem27b061b3b6QQitemZ1704 62917558QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccess ories

A tu jest na allegro coś takiego:
http://www.allegro.pl/item952023442_lacznik_stabilizatora_przod_honda_ci vic_iv.html

Bzyk_
29-03-10, 16:36
Ma to sens do EG4:
Przód stabilizator z MC2, tył ASR i stabilizator z solki vti?
Na tył chyba muszę zmienić wahacze bo te z EG4 nie mają otworów do montażu stabilizatora?

piroman
29-03-10, 16:53
Sens to ma ale z przodu tez musisz zmienić wahacze jesli masz seryjne. Poza tym nie widze sensu montowania asr-a pod staba z vti

Bzyk_
29-03-10, 22:24
Mam to chcę zamontować :)

piroman
29-03-10, 22:45
Mam to chcę zamontować :)A no to montuj, jak najbardziej :D

Budziniak
29-03-10, 23:27
Chcąc zamontować w ek3 stabilizator tylny muszę go zakupić od ek4....czy od jakiegoś modelu też podejdzie? W tylnych wahaczach mam po jednym otworze na stronę i w mocowaniu wahaczy poprzecznych też są otwory więc zawias jest do tego przystosowany.

Rodman
30-03-10, 11:26
Tak dla pewności, bo nie jestem w 100% pewny czy dobrze doczytałem - przedni stab z EK4 podejdzie do mojego EJ9 plug&play? Dodam, że w moim EJ9 fabrycznie był zamontowany stabilizator...

spychu
30-03-10, 12:15
Chcąc zamontować w ek3 stabilizator tylny muszę go zakupić od ek4....czy od jakiegoś modelu też podejdzie? W tylnych wahaczach mam po jednym otworze na stronę i w mocowaniu wahaczy poprzecznych też są otwory więc zawias jest do tego przystosowany.
Stabilizator z EK4 bedzie calkowicie p&p i nie będzie wymagał żadnych dodatkowych pierdół. Wystarczy przykręcić i jazda.


Tak dla pewności, bo nie jestem w 100% pewny czy dobrze doczytałem - przedni stab z EK4 podejdzie do mojego EJ9 plug&play? Dodam, że w moim EJ9 fabrycznie był zamontowany stabilizator...
Tak będzie pasował.

Musisz kupić tylko staba wraz z gumami i uszami, które go mocują do budy. Do wahaczy będzie pasował.

sebaj_p
30-03-10, 13:36
Wie ktos czy stabilizator przód w Mc2 jest taki sam jak w Mb6? Bo np tylnego aero nie ma.

grimripper
31-03-10, 11:10
Stabilizator z EK4 bedzie calkowicie p&p i nie będzie wymagał żadnych dodatkowych pierdół. Wystarczy przykręcić i jazda.


Tak będzie pasował.

Musisz kupić tylko staba wraz z gumami i uszami, które go mocują do budy. Do wahaczy będzie pasował.

Same gumy starczą, uszy zostaja EK3 ;)

spychu
31-03-10, 13:11
U zioma jak ostatnio w poliftowym EJ podmienialismy 22mm na 26mm z EK4 zmienilismy calosc wraz z uszami, szczerze mowiac nie sprawdzajac czy seryjne uszy od 22mm podejda :D

Poczatkowo zlozylismy setup 22mm przod i tyl ASR + 22mm ITR ale bylo nieco dziwnie i zmiana na 26mm przod byla niezbedna :D

kenny
31-03-10, 23:39
Poczatkowo zlozylismy setup 22mm przod i tyl ASR + 22mm ITR ale bylo nieco dziwnie i zmiana na 26mm przod byla niezbedna
I to jest b dobra konfiguracja. Jeżdżę na takim setupie już kilka dni i japa mi się cieszy na każdym zakręcie :D

grimripper
01-04-10, 07:51
Poczatkowo zlozylismy setup 22mm przod i tyl ASR + 22mm ITR ale bylo nieco dziwnie i zmiana na 26mm przod byla niezbedna :D

Zdecydowanie musi być różnica pomiędzy przodem a tyłem chociażby te 4 lub 2 mm, jeżdżę na 26mm przód + asr + 24 mm asr tył i nie wyobrażam sobie nic cieńszego z przodu. Dodam jeszcze że na wahaczach z tyłu mam staba podpiętego pod najmiększe stokowe ustawienie a i tak zdaża mu się zerwać przyczepność tyłu.

spychu
01-04-10, 08:23
Generalnie jak przod byl seria 22 i dolozylismy asr + 22mm itr to na suchym jeszcze bylo jako tako ale na mokrym masakra dlatego zmienilismy przod na 26mm.

U siebie mialem poczatkowo przod 26mm EK4 tyl 15mm EK4, obecnie widze mamy taki sam setup bo u mnie przod 26mm tyl Subframe OBX-R + 24mm OBX-R :)

I rowniez nie wyobrazam sobie jazdy Civickiem z taka sama gruboscia stabow na przodzie i tyle po doswiadczeniu z zioma EJtem.

elton_26
06-04-10, 23:38
Staby z ek4 to raczej deficytowy towar,wie ktoś może ile kosztuje w aso taki zestaw?
Same staby,wiem że jak zadwonię to się dowiem ale...

Gorliś
07-04-10, 01:18
Wyczytalem ze ok 1100zl

elton_26
07-04-10, 10:11
Cena spora zważywszy na łączniki i mocowania chyba zostaję poszukiwanie chociaż tylnego bo w zasadzie z przodu mam 22mm.
Więc ten z 15mm z ek4 można zamontować bez problemów ale jak się chce bawić z grubszym stabem konieczne jest zamontowanie ASR-a w obawie przed wyrwaniem mocowań z tylnej belki dobrze myślę?

Ps.tak informacja stab tył do ek4 w aso 610zł

daro9
07-05-10, 01:07
tylny stab z eg6 podchodzi do ej9 z pewną przeróbką, co to za przeróbka?? Gruba rzezba czy pikuś?

szczypior88
31-08-10, 07:50
siema:) Kupiłem ostatnio ej6 i czytam z zaciekawieniem temacik od poczatku i mam pytanie. Zawieszenie w cupecie tylne jest identyczne jak w hb? Mam ej 6 z 1996 roku. Planuje wrzucic tam staba na tył i po przeczytaniu całego topic'u pasi tylko ten z EK4 p&p tak?

spychu
31-08-10, 14:43
Tak zawieszenie jest identyczne jak w htb.

P&p pasi tylko EK4 jeśli ma się obejść bez drutowania mocować, łączników itp :)

Nemereth
07-09-10, 13:29
EJ1 jakie staby posiada? może ktoś wie ?

szczypior88
11-09-10, 11:50
Jaki najgrubszy stab moge zarzucic do swojej cupety ej6? Chodzi mi o przod... podejdzie z vti 5D? Bo tam zdaje sie jest 26mm

spychu
11-09-10, 11:56
26mm z EK4.

Z 5d VTI nie podejdzie. Znaczy się podejdzie po zmianie wózka, magla, wahaczy na 5gen VTI :)

szczypior88
11-09-10, 12:00
za duzo rzezby;p Dobra to szukam od ek4:) Dzieki

HONDACIFIC
22-11-10, 21:58
TO w końcu jaki pasuje do EJ9 na tył , jeżeli tylko OEM to używki nie da rady znaleść , A w ASO kosztuje 620pln

ANTEK
22-11-10, 23:05
plug&play pasuje tylko oem z ek4, używki chodzą po 300-450zl z łącznikami w różnym stanie

DeX19
22-11-10, 23:40
A ja tez mam pytanie, jaki najgrubszy stabilizator mogę zastosować do swojej EJ2 bez jakichkolwiek przeróbek. Posiadam stabilizator z przodu i mocowania w wahaczach na seryjnych heblach czyli 240mm. Jeśli ktoś mógłby mi pomóc to proszę o pomoc. Chodzi mi o konkretny model jaki mam szukać.

zakit
23-11-10, 10:17
26mm/24mm z mb6

Budziniak
23-11-10, 19:36
TO w końcu jaki pasuje do EJ9 na tył , jeżeli tylko OEM to używki nie da rady znaleść , A w ASO kosztuje 620pln

gdzieś na tym forum ew. na pasword pewien user opisał jak założyć tylny stabilizator od mb6 do budy ek lub ej9

konstruktor
26-11-10, 00:21
gdzieś na tym forum ew. na pasword pewien user opisał jak założyć tylny stabilizator od mb6 do budy ek lub ej9

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?18484-Dr%B1%BFek-stabilizacyjny/page6
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?27422-Stabilizator-z-EG9-VTI-do-EJ9/page3

Maximus1919
13-12-10, 13:01
Mam takie małe pytanko, czy stabilizator tylni z eg6 zamontowany w eg4 nie narobi z czasem takiej samej grandy jak ten z itr-a?? I jaki stab. (grubość) maksymalnie można zamontować bez konieczności montażu asr-a??

spychu
13-12-10, 13:17
Nic się nie stanie.

Stab z EG jest na tyle cienki, że buda go spokojnie wytrzyma.

Maximus1919
13-12-10, 13:41
Dzięki ;)

zakit
13-12-10, 22:16
Mam takie małe pytanko, czy stabilizator tylni z eg6 zamontowany w eg4 nie narobi z czasem takiej samej grandy jak ten z itr-a?? I jaki stab. (grubość) maksymalnie można zamontować bez konieczności montażu asr-a??

gdyby mial narobic szkod to chyba by go w eg6 nie montowali, nieprawdaz? przeciez to takie same budy...

Maximus1919
13-12-10, 22:40
EK4 i EK9 też są takie same a ponoć mają jakieś wzmocnienie/grubszą blache w miejscu mocowania staba... :rolleyes:

zakit
13-12-10, 23:03
eg4/5/6 to dokladnie taka sama buda, nawet ma wszedzie takie same otwory, tylko niektore sa zaslepione a niektore poprostu wolne, tak wiec nie masz sie czym przejmowac ;)

Maximus1919
13-12-10, 23:18
A na ile % jesteś pewien że blachówa w miejscu mocowania staba w eg4 jest tej samej grubości co w eg5/6?? :p EK się różnią (z racji różnicy grubości staba) w tym miejscu, a eg4 nie wychodziło seryjnie ze stabem, a eg5/6 tak i też może być podobna sytuacja... Dla tego pytam; chciałbym rozwiać wszelkie wątpliwości ;)

zakit
14-12-10, 00:21
jestem na milion procent pewien ;)

embargo
18-12-10, 23:37
Czy setup
Przód 26mm
tył 14mm
do EG4 będzie dobrym rozwiązaniem ?

...Bartuś...
30-01-11, 23:57
No własnie jeździł ktoś na takim set-upie
auto staje się bardzo nadsterowne??

Bo EJ2 Przód z MB6 26mm tył brak to normalnie lepiej driftuje niż jakieś BMW na mokrym :/

Gorliś
31-01-11, 00:10
A to ciekawe, gruby stab z przodu powinien poglebiac podsterownosc.
Ja z zestawu 24mm przod i 14mm tyl jestem zadowolony. Samochod jest dosc przyjemnie neutralny.

...Bartuś...
31-01-11, 01:01
A to ciekawe, gruby stab z przodu powinien poglebiac podsterownosc.
Ja z zestawu 24mm przod i 14mm tyl jestem zadowolony. Samochod jest dosc przyjemnie neutralny.

To właśnie przejazd tego EJ2 o którym mowa wcześniej.


http://www.youtube.com/watch?v=BfSqMB6GqlE&feature=related

Czyli mówisz że auto jest w miarę neutralne na 24/14 bo teraz mam serię EG9 22/14 i auto dla mnie za bardzo się przechyla na zakrętach...Na pewno to nie wina zawiasu.

Gorliś
31-01-11, 09:16
Hmm no zawsze jest to zlozone zagadnienie. Tu jest mega slisko, zauwaz ze na tych dwoch zakretach w ok. 0:40 i 1:40 ta honda jest tez "pieknie" podsterowna. Dohamowanie w zakrecie = bok. I tak dalej.
Piszesz ze sie za bardzo przechyla na zakretach i to nie wina zawiasu - no generalnie niczego innego nie moze to byc wina;) Aczkolwiek masz pewnie na mysli ze springi i amory masz twarde?
Tak czy inaczej najwazniejsza informacja dla Ciebie - dolozenie staba na tyl nie zmniejszy nadsterownosci. Raczej poglebi.

kenny
31-01-11, 12:28
auto dla mnie za bardzo się przechyla na zakrętach...Na pewno to nie wina zawiasu.
Przecież z Ciebie taki spec mechanior co banalne swapy sam robi w parę godzin i Ty piszesz że jak auto się przechyla to nie jest to wina zawieszenia? :D:D:D

...Bartuś...
31-01-11, 13:28
Przecież z Ciebie taki spec mechanior co banalne swapy sam robi w parę godzin i Ty piszesz że jak auto się przechyla to nie jest to wina zawieszenia? :D:D:D

No bo nie jest na pewno to wina amorów,sprężyn(zestaw H&R) czy tulei bo wszystkie są nowe Oem.
A swap to co innego jak zawieszenie.
Także skończ to swoje beznadziejne OT bo Ci nie idzie.

zakit
31-01-11, 15:15
jak na moje to ja po filmuku widze tragiczne wychyly kol dzieki ktorym samochod ma podserownosc, ale skoro mowisz ze jest nadsterowne to spoko...
ja mam u siebie w eg4 przod 24mm, i jest podsterownie, czekam na gotowke zeby zalozyc stab do tylu...

w przod pakuje 26mm.

spychu
31-01-11, 15:32
jak na moje to ja po filmuku widze tragiczne wychyly kol dzieki ktorym samochod ma podserownosc, ale skoro mowisz ze jest nadsterowne to spoko...
ja mam u siebie w eg4 przod 24mm, i jest podsterownie, czekam na gotowke zeby zalozyc stab do tylu...

w przod pakuje 26mm.
A czy tam w kilku miejscach co postawiło furę mocno bokiem nie było podcinane ręcznym ?


Ja jeździłem u siebie na setupie 26/15 i nie było abolutnie żadnego problemu z nadsterownością. Duże problemy z nadsterownością jak chcesz pojechać szybko na mokrym są przy 24mm stabie z tyłu.

Najlepszy setup wg mnie do 6gena to 26/21 :) Do 5gena myślę, że będzie podobnie.

kenny
31-01-11, 16:56
Każdy kierowca ma swoje upodobania jak i każde auto jest inne. Mam 26/21 i dla mnie auto jest ok, ale dla innego może być już za bardzo nadsterowne. Ja np lubię sobie narzucić dupkę w ciasnym zakręcie i wyjść z kontrą, ale nie każdy musi lubić taki styl. Dużą rolę odgrywa balans mas auta miedzy osiami i o czym wielu zapomina rozłożenie tych mas od środka auta. Poza tym nie zawsze sztywniejsze stabilizatory są lepsze w sporcie, wszystko zależy od próby.

zakit
01-02-11, 00:03
mowi sie ze na kjsy wszelkiej masci gdzie masz pacholkolandie staby wcale nie sa takie fajne, ani niskie i sztywne zawieszenie - ale mimo to kazdy jezdzi jak lubi i to jest kluczem do poprawnej jazdy...

kenny
01-02-11, 00:28
Dokładnie tak. Na pachołkach auto musi się "kłaść" :)

YETI
25-03-11, 10:58
Pytanie a propos grubości stabilizatorów, czy da się przyzwoicie jeździć civicem EK3 sedan ze stabilizatorami 22mm z przodu i 15mm z tyłu? Zastanawiam się czy montować tylny z seryjnym przednim czy czekać aż kupie 26mm na przód.

skolopendra
25-03-11, 11:37
Zastanawiam się czy montować tylny

montuj

YETI
25-03-11, 11:56
że montować, to już decyzja podjęta, stabilizator już czeka. Pytanie kiedy, teraz z 22mm przednim czy za jakiś czas z 26mm przednim. Zgaduje, że auto stanie się bardziej nadsterowne, tylko czy da się to opanować.

skolopendra
25-03-11, 12:11
tylko czy da się to opanować.

ja u siebie w ej9 mam 26/18 i żyję jeszcze

Bakłażan
03-04-11, 00:51
Na ulice lepszym rozwiązaniem będą stabilizatory 22/15 czy 26/15?
Auto to EJ9 w sedanie.
Tak wiem - co kierowca to inna opinia, ale jak Wy to widzicie?
PS: Tak wiem, pytanie podobne do pytania YETI.

spychu
03-04-11, 11:26
Na ulice lepszym rozwiązaniem będą stabilizatory 22/15 czy 26/15?
Auto to EJ9 w sedanie.
Tak wiem - co kierowca to inna opinia, ale jak Wy to widzicie?
PS: Tak wiem, pytanie podobne do pytania YETI.
Początkowo miałem 26/15 i było bardzo przyzwoicie.

Na 22/15 również da się jeździć i będzie wszystko ok, auto nie będzie nadsterowne.

Na ulicę i do upalania do 6gen wg mnie najlepsza jest opcja 26/21, przy obecnych 26/24 tył jest już jak dla mnie za nerwowy.

Żałuję, że sprzedałem 21mm, bo jak jeździłem zioma autem do którego to poszło i na właśnie 26/21 to dużo bardziej mi to pasuje. Początkowo jak założyliśmy u niego tył 21 do przodu 22 to było również dość nerwowo, po zmianie przodu na 26 zachowanie auta bardzo się poprawiło..

Wojtec12345678
04-05-11, 18:01
Mogę prosić o grubość przedniego staba do Civica EJ2 Coupe 1995 D15B7 ?

robinn_91
09-05-11, 10:11
czy ktory kolwiek ze stabow przedni lub tylny z MB6 da sie zamontowac do EJ8 ?? nawet jezeli ebdzie potrzeba wymiany wachaczy z mb6 ?

Jasin
01-06-11, 21:14
A jak ktoś może niech podpowie :D Mam tylnego staba z Integry Ls czyli 14mm grubości i chce go włożyć do ej9. Pytania są 3:

Czy duża rzeźba przy zakładaniu takiego staba?
Jakich części trzeba użyć żeby to wszystko poskładać?
Czy nie wyrwie mocowań z budy przy tym stabie bo kształem różni się od ek4?

Sozan_
05-06-11, 11:59
Ostatnio jak auto było na podnośniku zauważyłem że nie mam stabilizatora z tyłu :confused: :eek: Auto eg5 wersja kanadyjska. Czy możliwe żeby auto fabrycznie było bez stabilizatora ? Czy raczej poprzedni właściciel zrobił mi psikusa ?;)

Nemereth
05-06-11, 12:37
Możliwe, nie każde miało.

kenny
06-06-11, 16:09
Ostatnio jak auto było na podnośniku zauważyłem że nie mam stabilizatora z tyłu :confused: :eek: Auto eg5 wersja kanadyjska. Czy możliwe żeby auto fabrycznie było bez stabilizatora ? Czy raczej poprzedni właściciel zrobił mi psikusa ?;)

Jeśli masz miejsca w wahaczach to powinien mieć. Powinien, bo to kanada, a tam różne dziwy były

Timo-hg
07-07-11, 10:54
Jaka grubosc miał stabilizator w EG8? I co warto wrzucić na tył?

remi_k
08-07-11, 22:12
Wie ktoś jakie są grubości stabilizatorów w eg2 DelSol SIR? Czy komplet wahaczy, łączników, stabów podejdzie p&p do eg4?

zakit
10-07-11, 19:49
Wie ktoś jakie są grubości stabilizatorów w eg2 DelSol SIR? Czy komplet wahaczy, łączników, stabów podejdzie p&p do eg4?

o ile pamietam to tyle samo co w eg6 czyli 22/14 mm. tak wsyzstko podejdzie do eg4, po przelozeniu wszystkich wahaczy.


Jaka grubosc miał stabilizator w EG8? I co warto wrzucić na tył?

o ile sie nie myle to tyle samo co w coupe czyli 18mm. na tyl pakuj co sie da ;) czyli 14mm lub 22 z itr w polaczeniu z asr ;) warto by bylo sie zaopatrzyc w grubszy na przod.

remi_k
10-07-11, 21:03
Cytat Napisał remi_k Zobacz post
Wie ktoś jakie są grubości stabilizatorów w eg2 DelSol SIR? Czy komplet wahaczy, łączników, stabów podejdzie p&p do eg4?
o ile pamietam to tyle samo co w eg6 czyli 22/14 mm. tak wsyzstko podejdzie do eg4, po przelozeniu wszystkich wahaczy.

Dokładnie tak jest, sprawdziłem suwmiarką:)

kaktusr
12-07-11, 05:02
Kotoś wie ile ma przedni stab w EJ2 ? Ewentualnie czy zestawienie w EJ2 przód z EJ2 tył z EG9 nie będzie wpływać negatywnie na jazdę ? Kumpel uproczywie upiera się że przy tylnym stabie z EG9 a przodzie z EJ2 zrobi się "driftowóz"...

szczwanyhenio
14-07-11, 09:43
u mnie w EJ2 przód ma 18mm
też jestem w trakcie zakupu staba na tył z eg5 bodajże; czy faktycznie wyjdzie z tego tylko gorsze prowadzenie, czy już szukać czegoś grubszego na przód ?

Kras
14-07-11, 10:17
Nie powinno wyjsc gorsze. Ten stab ma tylko 13mm grubosci.

zakit
15-07-11, 21:59
moze nie odrazu driftowoz, ale na przod fajnie by bylo dac chociaz 21/22mm sa bardzo latwo dostepne. sam mam chyba z 6 sztuk takich, zawalaja mi warsztat...

Kras
21-07-11, 09:44
Zawsze lepiej najpierw sprawdzic jak sie jezdzi na zestawie 18/13. W sumie zalezy tez do czego auto - na ciasne, techniczne proby milo miec wieksza nadsterownosc.

kornel861
22-07-11, 23:00
Ktos mi powie ile mm srednicy ma stab z EK1?Bo albo mam suwmiarkę z*****a albo on ma 23...:confused:

piroman
26-07-11, 18:53
może mi ktoś powiedzieć jak powinny wyglądać łaczniki stabilizatora z mb6 :confused:
bo generalnie po przejrzeniu manuali i kilku katalogów to już sam nie wiem :rolleyes:

takie jak w 5gen (w manualu do mb6 są takie same podobnie jak w kilku katalogach)
http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/16/96/27/59/1696275960


może jednak takie jak w 6gen (manual do 6gen przewiduje jednak również łacznik taki jak w 5gen)
http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/31/05/34/1731053440


a na alledrogo przypadkowo znalazłem jeszcze takie również podpisane jako łacznik do aerodecka
http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/32/50/22/1732502217

Gorliś
27-07-11, 08:03
Pokaz mi stabilizator to Ci powiem;)
jezeli otwor na lacznik stabilizatora jest w plaszczyznie poziomej, to lacznik bedzie taki jak do 5gen (fot1).
Jesli otwor jest w plaszczyznie pionowej, to lacznik jak na fot3.
Na tej aukcji jest fotka stabow z MB6 klik (http://allegro.pl/stabilizator-przod-honda-civic-5d-aero-vti-26mm-i1701191949.html). Do nich wlasnie pasowalby lacznik nr3.

piroman
27-07-11, 13:38
czyli jednak byly dwa rodzaje przednich stabilizatorow w mb6 :confused:

marcov
27-07-11, 14:10
Ma pewien problem z dobraniem wlasciwych gum stabilizatora tylnego. Kupilem jakis czas temu stabilizator z EG5. Problem pojawil sie gdy chcialem go zreanimowac i zamowic gumy. Wg. ASO srednica stabilizatora to 15mm. Moj stabilizator ma srednice 14mm i taka cyferka byla nabita na gumach. Nasowa sie pytanie czy mam niewlasciwego staba czy gosc w ASO cos namieszal? 1mm roznicy to sporo i napewno trzeba modzic aby te gumy pasowaly.

piroman
27-07-11, 14:21
stab 15mm byl w vti

marcov
27-07-11, 15:19
W ASO gosc mi powiedzial, ze EG5/5 maja te same gumy wiec rowniez te same stabilizatory.

Wojtec12345678
03-06-12, 00:47
Jaki najgrubszy stab ,z jakiego modelu mogę wsadzić na przód do mojego EJ2 bez wymiany wahaczy ? Przeczytałem cały temat i się pogubiłem :D




ek4 (vti) przed liftem 96 rok / od 96 w z wyż
===================
przedni stabilizator - 24/26 mm (jedne mają 24 inne 26)

Civic 5d vti eu mb6
===========
przedni stab. - 26mm



Podejdą plug&play ??

Gorliś
03-06-12, 01:23
A masz seryjnie jakis stabilizator? Jesli tak, to z odpowiednimi lacznikami podchodzi 24mm dc2 i 26mm z mb6.

Wojtec12345678
03-06-12, 13:54
No mam, bodajaże 17mm lub 19 mm teraz nie pamiętam... czyli kupuje sobie 26 mm z mb i łączniki też od MB czy jakieś inne ?

Gorliś
03-06-12, 14:06
do 26mm potrzebujesz laczniki tego typu: http://allegro.pl/honda-civic-91-01-lacznik-stabilizatora-przod-i2325485769.html.
Aczkolwiek wydaje mi sie ze 26mm na przodzie i nic na tyle to sredni pomysl.

Wojtec12345678
03-06-12, 20:23
Leży w garażu 15 mm na tył i czeka na montaż

Czym mam się sugerować jeśli chodzi o te łączniki ? Bo jak za miesiąc będę chciał kupić to aukcja zniknie ... tym numerem ?
NR OE 51320-ST7-003

Gorliś
03-06-12, 22:38
Najlepiej sugerowac sie stabilizatorem jak juz go bedziesz mial u siebie, bo sa dwa rodzaje "oczek" w stabilizatorach i co za tym idzie dwa rodzaje lacznikow.

marceli93
03-06-12, 22:47
tak się zastanawiam czy do ej9 do staba na tył nie trzeba zmieniać wahaczy ? gdzieś tak wyczytałem...ale u mnie są dziury na łączniki w wahaczach także już sam nie wiem :P

Saiti
04-06-12, 00:31
Okej, mam Del Sola rocznik 96/97 (grudniowy :D) EH6 D16Y8 brak staba seryjnie z tyłu, są otwory w wahaczach. Z czego przypasuje mi stabilizator oraz czego jeszcze potrzebuję do jego montażu? Z góry dziękuję za udzielenie rzetelnej odpowiedzi.

spychu
04-06-12, 00:34
tak się zastanawiam czy do ej9 do staba na tył nie trzeba zmieniać wahaczy ? gdzieś tak wyczytałem...ale u mnie są dziury na łączniki w wahaczach także już sam nie wiem :P
Nie trzeba zmieniac wahaczy, ten kto napisal ta bzdure nie mial pojecia o montazu staba na tyl w EJ9, zarowno buda jak i wahacze maja miejsce pod staba.

konstruktor
16-08-12, 22:41
czy ktoś z forum zmieniał stabilizator na jakiś aftermarketowy np:

a) przód
http://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=BHF52
b) tył
http://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=BHR83XZ

jeżeli tak to frajda z jazdy rekompensuje wydane pln'y ?
no i jak wrażenia? (ważne co było przed ich montażem)

Gorliś
16-08-12, 23:09
Biorac pod uwage, ze w cenie samego zestawu na tyl masz OEM 26 przod (angol vti) + laczniki, tyl 22 (itr) + tani ASR z allegro (podroba nie podroba - nadal jest to gruby kawal alu) + laczniki to nie wydaje mi sie zeby bylo warto przeplacac dla tego dodatkowego 1mm na przodzie.
(przy czym ja patrze z punktu widzenia V-gena, nie wiem jak z pasowaniem tych stabow do VI, ale zdaje sie ze ten temat masz ogarniety.)

Grzegunio
17-08-12, 21:09
ten tylni whiteline taki sobie, ale ten ich asr to taki raczej biedny według mnie ;), stalowy i jakość jakby ktoś w garażu to robił na pałe, także to co Gorliś napisał dot. przedniego i tylniego staba trzeba by powtórzyć :rolleyes:
i najlepsze, że sporo kasy zostanie w portfelu :cool:

konstruktor
18-08-12, 12:26
Biorac pod uwage, ze w cenie samego zestawu na tyl masz OEM 26 przod (angol vti) + laczniki, tyl 22 (itr) + tani ASR z allegro (podroba nie podroba - nadal jest to gruby kawal alu) + laczniki to nie wydaje mi sie zeby bylo warto przeplacac dla tego dodatkowego 1mm na przodzie.

z tym przednim z mb/mc w 6g jest mały problem - tak to u mnie wygląda:


http://img155.imageshack.us/img155/5938/p6249331.jpg

przy obniżeniu auta rzędu 40mm stabilizator w 6g wisi na prawdę nisko , co często skutkuje obcieraniem nawet przy normalnej jeździe.
Dlatego też poszukuję jakiejś sensownej opcji zmiany.

Co do tylnego to macie rację chyba lepiej poszukać oem z itr'a i przymocować go za pomocą ASR'a. (zresztą już posiadam)


także to co Gorliś napisał dot. przedniego i tylniego staba trzeba by powtórzyć
i najlepsze, że sporo kasy zostanie w portfelu
to prawda:)

a czy ktoś miał styczność z przednim 28mm z takiego zestawu:
http://rpmotorsport.pl/auta/stabilizatory-honda-civic-199600-przodtyl-p-29165.html

Gorliś
18-08-12, 21:45
a czy ktoś miał styczność z przednim 28mm z takiego zestawu:
http://rpmotorsport.pl/auta/stabiliz...l-p-29165.html
Wszystkie sklepy, ktore to sprzedaja powielaja ten sam blad. Staby z tego zestawu maja 26 i 21mm.

Tomeszek
18-08-12, 22:33
słuchajta pany, posiadając przedni stab 21mm, a chcąc zrobić apgrejt do 26mm z przodu w myśli nie przewidując przez pewien czas kupna 22mm na tył z integry (dostępność,cena) zostawiać ten 21 + kupić na tył 15mm czy 26 przód 15 tył ? nie będzie nerwowo przy 26/15?

Gorliś
18-08-12, 22:48
Nerwowo czyli co masz na mysli? Tyl raczej Cie nie wyprzedzi;)
Jezdzilem okolo roku na 24/14 i bylo calkiem spoko. Jak co 24 jest na sell:P

Tomeszek
18-08-12, 22:50
nie chce aby tył był za miękki w porównaniu do przodu, więc pytam jak to w praktyce wychodzi czy sporo cieńszy tylny stab w porównaniu do przedniego źle nie wpływa na sterowność

zakit
19-08-12, 15:32
jezdze na zestawie 26/15 i czy jest nerwowo? tak jest, ale raczej przod ucieka niz wyprzedza tył. moze byc ze to kwestia opon. nie raz bylo tak ze na rondo wjezdzalem bokiem, a zjezdzalem przodem prawie po zewnwtrznym krawezniku ;)

arturwwa
19-08-12, 15:43
26/22 robi robote, chyba, ze za wolno biore zakrety, bo nic mi nie ucieka.

konstruktor
19-08-12, 23:03
Zamieszczone przez konstruktor
a czy ktoś miał styczność z przednim 28mm z takiego zestawu:
http://rpmotorsport.pl/auta/stabiliz...l-p-29165.html
Wszystkie sklepy, ktore to sprzedaja powielaja ten sam blad. Staby z tego zestawu maja 26 i 21mm.
no to szkoda, trzeba będzie szukać czegoś innego.

co do setupu 26/15 mi się super jeździło, samochód nie był nerwowy

Piterex
23-08-12, 09:55
witam mam pytanko czy stabilizator z z sedana 5gen bd pasował do eg4 i co sądzicie o 21/13 jak bd się na tym jeździło

piroman
23-08-12, 10:01
bedzie pasowal, 21/13 to jest normalny seryjny setup wiec jak najbardziej jest ok

Piterex
23-08-12, 10:23
A co zrobić z wytłuczeniem stabilizatora o 1mm w miejscu mocowania do budy są jakiś sposoby czy po prostu wsadzić nową gumę i olać

grimripper
23-08-12, 21:47
A co zrobić z wytłuczeniem stabilizatora o 1mm w miejscu mocowania do budy są jakiś sposoby czy po prostu wsadzić nową gumę i olać
Można oddać do napawania i stoczenia do nominalu, albo dobrać gumę o innej średnicy, np z katalogu energy suspension.

Piterex
25-08-12, 15:55
No dobra jeszcze jedno mnie zastanawia jak gleba ma się do stabilizatorów nie mówię tu o -60 ale max -40 jak to wpływa na prace i zużycie poszczególnych elementów

Tomeszek
25-08-12, 23:38
-40 to żadna gleba

Piterex
26-08-12, 11:22
A wiesz coś w temacie czy klepnołeś posta tak tylko żeby mi powiedzieć to co już wiem a nazywam to glebą bo jest to swojego rodzaju uglebienie ew. obniżenie

Tomeszek
26-08-12, 13:24
co ma "gleba" do pracy stabilizatorów? wiesz w ogóle w jaki sposób działają i jaką mają funkcję stabilizatory?

o jaką prace i "zużycie" elementów CI chodzi? przy montażu stabilizatorów dochodzą gumy mocowania i gumy łączników i o tyle więcej elementów jest w aucie, które ulegają zużyciu. A bezpośrednio staby raczej nie wpływają na zużycie innych tulei no bo niby jak... wystarczy logicznie pomyśleć i znać budowe auta

Gorliś
26-08-12, 14:12
Gleba do stabow ma tyle, ze przy bardzo duzym obnizeniu laczniki sa w nienaturalnych polozeniach (tak jak i wahacze). Moze laczniki beda sie szybciej zuzywac, ale to jak juz mowilem przy duzych obnizeniach.

Tomeszek
26-08-12, 14:20
tyle że zakładam że ktoś kto daje glebe -60< to jest na tyle rozgarnięty że wie co i jak ;) tak samo przy większej glebie zmienia się znacznie kąt pochylenia koła (camber), ale to chyba większość wie

Timo-hg
26-08-12, 15:02
Lubię Was.

Piterex
26-08-12, 17:47
Chodziło mi głownie o elementy stabilizatora /// Co do budowy auta to znam bdb jak nie lepiej ale to nie jest ten temat żeby tu pisać takie posty
widzisz Tomeszek, Gorliś potrafił odpowiedzieć na moje pytanie bdb. za to mu bardzo dziękuje

szczwanyhenio
01-09-12, 12:30
pytanie:
mam serię stab przód 21mm dajmy na to, chciałbym wrzucić 26mm
Które gumy wymieniam wraz ze stabem? napewno te które trzymają go do budy; a końcówki które łączą się w wahaczem ?

Tomeszek
01-09-12, 17:33
zależy który trafisz ten 26mm bo były wersje z mocowaniem (oczkiem) rownoległym do budy i prostopadłym więc łącznik może być inny (ogólnie są dwa typy)
łączniki jako takie są takie same dla wszystkich grubości

HG__wwa
01-09-12, 21:29
Mam ej9 polift czyli z przodu staba 22mm i zastanawiam się czego mogę się spodziewac jak dorzucę staba 15mm na tył? co się zmieni w kwestii pod/nadsterowności??
bo nie mogłem się doszukac konkretów w takiej kwestii..

maciu$
01-09-12, 21:46
Mam ej9 polift czyli z przodu staba 22mm i zastanawiam się czego mogę się spodziewac jak dorzucę staba 15mm na tył? co się zmieni w kwestii pod/nadsterowności??
bo nie mogłem się doszukac konkretów w takiej kwestii..

Mocno generalizując, zabawa grubościami stabilizatorów prowadzi do:
A) Przód-podsterowność
B) Tył-nadsterowność

Oczywiście do pewnego momentu odpowiednio dobrane stabilizatory znacząco poprawiają prowadzenie, nie mniej jednak wrzucenie np. zbyt grubego stabilizatora na tył prowadzi do zamiatania dupą.
Jeżeli nie masz żadnego patyka z tyłu to prowadzenie się poprawi ot co, 15mm to nie monstrum powodujące rwanie budy i dzikie zachowania dupy, tym bardziej, że w zbliżonym "stabilizatorowo" setupie wychodziło ori VTi.

HG__wwa
01-09-12, 21:59
tak właśnie myślałem że trochę się zwiększy nadsterownośc, pewnie głównie na mokrym??
teraz jest tak że jak dupa ma uciekac to dobrze to czuc i można nawet delikatnie z poślizgiem tyłu jechac i spokojnie panowac nad sytuacją(na suchym oczywiście:D) a jak dodam staba na tył to nie będzie bardziej nerwowo, w sensie bardziej gwałtownie tracił przyczepnośc? - czy to bardziej kwestia opon?

Jeżeli nie masz żadnego patyka z tyłu to prowadzenie się poprawi ot co
no właśnie w jakiej kwesti dokładnie? konkrety proszę:D

edit: - mówię o prędkościach rzędu 80-120 bo przy 50 to wiadomo że jest najbardziej wkurzająca podsterownośc.. wiadomo jak to jest w ej9 z ciężką b18 pod maską:eek: rozkład masy 70%przód-30%tył:D

SCKAPE
02-09-12, 14:42
a ja mam takie pytanie odnośnie tylniego staba... kupiłem wachacze z możliwością regulacie - są 3 otwory na wachaczu - na chwile obecną spiąłem wszystko na środkowe bo najłatwiej mi podeszło aczkolwiek i tak sie nagimnastykowałem żeby to skęcić... i teraz sie zastanawiam co teoretycznie mi da jak wkręce staba na otwory zewnętrzne a co da jak dam na wewnętrzne - jakieś sugestie?
--------
i jeszcze jedno - na chwile obecną tylniego staba zamontowałem na seryjnych łącznikach do wachaczy ale widziałem jeszcze jakieś inne - czy może mi ktoś powiedzieć o co chodzi..?

M4TiK
04-09-12, 21:17
a ja mam takie pytanie odnośnie tylniego staba... kupiłem wachacze z możliwością regulacie - są 3 otwory na wachaczu - na chwile obecną spiąłem wszystko na środkowe bo najłatwiej mi podeszło aczkolwiek i tak sie nagimnastykowałem żeby to skęcić... i teraz sie zastanawiam co teoretycznie mi da jak wkręce staba na otwory zewnętrzne a co da jak dam na wewnętrzne - jakieś sugestie?
--------
i jeszcze jedno - na chwile obecną tylniego staba zamontowałem na seryjnych łącznikach do wachaczy ale widziałem jeszcze jakieś inne - czy może mi ktoś powiedzieć o co chodzi..?
X2

Tomeszek
05-09-12, 12:30
łączników do wahaczy są dwa rodzaje, dlatego że są dwa rodzaje stabilizatorów - a raczej ich "oczek", tzn są pionowe lub poziome i od tego zależy jakie łączniki potrzebujemy, są "proste", są też na przegubie "L" kształtne - to jeśli o to Ci chodziło

a jaką funkcję mają te trzy otwory mocujące w wahaczu to pojęcia nie mam :confused:

marv
05-09-12, 12:31
nie jestem pewien ale wydaje mi sie ze to sa 3 opcje spiecia staba. tylko nie wiem czy mocniej bedzie na zewnetrzych czy wewnetrznych otworach.

SCKAPE
05-09-12, 14:24
wydaje mi sie że mocniej stab bedzie ciągnął na zewnętrznych (siła x ramie) ale pewien nie jestem i nie wiem w jakim stopniu to teoretycznie sie zmienia dlatego zapytałem..

Gorliś
05-09-12, 14:31
Regulacja sztywnosci stabilizatora moze byc na samym stabilizatorze (np whiteline) lub na wahaczu, tak jak w skunk2.
Generalnie zasada jest taka, ze im dluzsze ramie tym sztywnosc stabilizatora mniejsza (a dokladnie to moment dzialajacy na sprezyne jaka jest stabilizator jest wiekszy).
Czyli jezeli mamy regulacje na stabilizatorze, miekko bedzie na ustawieniu najbardziej oddalonym od "osi" stabilizatora (chodzi mi o linie, w ktorej stabilizator jest przymocowany do budy).
Jezeli mamy regulacje na wahaczach, to bardziej miekko bedzie na ustawieniu "zewnetrzym" (tym blizej kol), a bardziej twardo na "wewnetrzym" (blizej tylnej belki)

bosch
22-09-12, 14:33
http://mtuning.pl/pl/sklep-tuning-internetowy-tuning-sklep/zawieszenie/stabilizatory/stabilizatory-honda-civic-1996-00-przodtyl.html

Ma ktoś taki zestaw u siebie lub ew. mógłby się o takim wypowiedzieć ? Bo ciekaw jestem jak z prowadzeniem na w sumie tak grubych stabilizatorach :) Wolał bym 26/22 ale coś ciężko znaleźć te staby :(

skolopendra
22-09-12, 14:39
Wolał bym 26/22 ale coś ciężko znaleźć te staby

ja mam u siebie oba z mb67 w tej budzie .jest ok

bosch
22-09-12, 14:40
To stab przedni z MB6 w końcu pasuje do EJ9 ? Bo raz czytam że pasuje, raz że trzeba coś modzić.

skolopendra
22-09-12, 15:19
wszystko pasuje .a bez modów nie było by zabawy :)

Gorliś
22-09-12, 15:31
po raz kolejny napisze, ze w tych zestawach z mtuning zakradl sie blad i maja one 26 i 21 mm grubosci - odpowiednio przod i tyl. wiec za te pieniadze idzie uskladac zestaw oem mb6/itr plus jakis fejk asr.

spychu
22-09-12, 16:57
A jestescie w stanie mi wytlumaczyc po raz kolejny po co pchac sie w MB6 i dodatkowe mody przy 6gen EJ/EK, skoro seria z EK4 miala grubosc 26mm.

Dla mnie polaczenie 26mm przod EK4 i tyl 21-22 ITR w EJ/EK jest swietne.
Nie zmienia to rowniez faktu, ze seria z EK4 26/15 tez jest bardzo dobra.

Bosch pamietaj, ze przy stabie 21mm z tylu i grubszym niezbeny jest Subframe Brace aby nie porozrywalo budy.

bosch
22-09-12, 17:22
Wiem, właśnie chcę kupić przód EK4 26mm i tył ITR 22mm + replike ASR :) Tylko coś ciężko z dostępnością tych stabilizatorów albo ja nie umiem szukać :P

Tomeszek
22-09-12, 17:25
o ile przód 26mm dostać łatwo, to tył 22mm z itr dostać jest masakrycznie ciężko, albo są w zaporowej cenie...

bosch
22-09-12, 17:34
Znalazłem przód 26mm z EK4 za 450zł ale to też nie jest chyba jakaś okazja cenowa :)

spychu
22-09-12, 20:58
Pierwsze co to bym na Twoim miejscu zainwestowal w tylnego staba bo z przodu masz w poliftowym EJ9 22mm, ktory tez jest ok :)

bosch
22-09-12, 21:27
Wiadomo, lecz tutaj tylko chodzi o dostępność, jak na razie z żadnym ogłoszeniem się jeszcze nie spotkałem niestety :/

Gąsior
23-09-12, 20:16
w EG8 nie mam w ogóle stabilizatorów, czy warto zakładać staba przedniego z ej 18mm + na tył 14mm? czy lepiej już poszukać przynajmniej przedniego staba 22mm ?

Karpiczek
23-09-12, 22:23
Jakiej grubości stabilizator był montowany z przodu w civicu 5d, MA8 ?

spychu
24-09-12, 10:20
w EG8 nie mam w ogóle stabilizatorów, czy warto zakładać staba przedniego z ej 18mm + na tył 14mm? czy lepiej już poszukać przynajmniej przedniego staba 22mm ?
Oczywiscie, ze jesli nie masz zadnego staba to warto zakladac 18mm na przod ale lepiej poszukac grubszego.

zakit
24-09-12, 16:22
ludzie na potege sprzedaja 22 mm z vti, sam kiedys mialem tego z 10szt.
w przypadku kiedy nie masz zz tylu staba na poczatek polecam wlasnie 22mm na przod. z pozniej 26/15 ;)

Gorliś
24-09-12, 16:24
Albo 24 z itra. Na 24/14 calkiem przyjemnie sie jezdzilo;)

spychu
24-09-12, 16:50
Ja i tak uwazam, ze civic jest najprzyjemniejszy na 26/22 :)

26/15 tez jest fajnym setupem w polaczeniu z jakims sensownym zawiasem.

cube8875
27-09-12, 07:45
Jakiej grubości stabilizator był montowany z przodu w civicu 5d, MA8 ?

18 mm - ostatnio mierzyłem bo zamawiałem poliuretany :p

Mosiu
13-10-12, 11:19
Przypomnicie mi srednice stabow z MB6? bo zastanawiam sie nad montazem tego w moim poliftowym ej6... narazie mam przedni tylko, z tego co wyczytalem w poprzednich postach mam 22 mm z przodu, z tylu nie mam... mysle ze zestaw z MB6 polepszy duzo sztywnosc auta:)

spychu
13-10-12, 13:34
Mosiu MB6 ma 26/17, polepszyc polepszy ale nie pasuja p&p :)

skilo_one
13-10-12, 13:49
A do eg pasuje p&p tylny stab z mb6? Ew. jaki inny oprócz tego z ITR grubszy niż 15mm?

piroman
13-10-12, 13:55
A do eg pasuje p&p tylny stab z mb6?
nie

skilo_one
13-10-12, 14:08
nie

Czyli potrzebne są jeszcze wahacze? Czy jaką inną rzeźbę trzeba zrobić żeby podszedł?

Mosiu
14-10-12, 09:10
Mosiu MB6 ma 26/17, polepszyc polepszy ale nie pasuja p&p :)

No to fajnie, chociaz myslalem ze tyl ma okolice 20 mm, ale to z tylko ITR dosc gruby 22 mm...
Wiem ze nie sa p&p ale juz widzialem jak to zamocowac!:)
A jeszcze jedno pytanie? jak zaloze staba 17 mm na tyl to nie wyrwie tylnych mocowan? Jest potrzebny "ASR"?

spychu
14-10-12, 11:12
Nie jest :)

ASR jest potrzebny przy stabie 22mm z ITR/EK9 lub przy 24mm z kompletu ASR :)

Pawel 10
15-10-12, 09:12
A orientuje sie ktoś średnice stabów w del sol EH6 ?

Szczur[R]
15-10-12, 22:57
Panowie jaki stabilizator pasuje na tył do budy MB2 ? seria miała tylko z przodu, z tyłu są jedynie puste miejsca w wahaczach

zakit
17-10-12, 11:00
poszukaj od VTi, najszybceij bedzie

Mosiu
20-10-12, 08:59
Czy ktos moze wie jak zamontowac staby z mb6 do ej6 tak zeby przedni stab nie wisial pod autem? prosze o porady + ewentualne nakierowanie na czesci ktore potrzbeuje zakupic jeszcze, po za stabami, wahaczami i ...?

konstruktor
20-10-12, 10:04
Czy ktos moze wie jak zamontowac staby z mb6 do ej6 tak zeby przedni stab nie wisial pod autem? prosze o porady + ewentualne nakierowanie na czesci ktore potrzbeuje zakupic jeszcze, po za stabami, wahaczami i ...?

Stab z mb6/mc2 o gr 26mm w ej/ek będzie wisiał , ponieważ inaczej nie da rady go założyć.
tutaj masz opis co i jak ,
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?139189-jak-quot-zamontowa%E6-quot-wahacze-z-mb-stabilizator-28mm-do-EK&p=1688639#post1688639

o ile się nie mylę to w ej6 już masz wahacze żeliwne , więc nie będziesz musiał ich wymieniać no i widełki amora zostawiasz te co masz czuli samego staba z poduszkami i łącznikami wymieniasz.

co do tylnego z mb/mc ... pasuje, a tutaj dokładniejsze info:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?27422-Stabilizator-z-EG9-VTI-do-EJ9/page3%20Stab%20od%20VTI%20do%20EK/EJ%20nr%20cz%C4%99%C5%9Bci

Mosiu
20-10-12, 11:07
Dzieki wielkie za pomoc:)

Mariusz91
29-11-12, 21:40
Orientuje się ktoś czy przedni stab z crv wejdzie do ek3, bo wizualnie wyglądają identycznie :]

konstruktor
01-12-12, 10:21
Orientuje się ktoś czy przedni stab z crv wejdzie do ek3, bo wizualnie wyglądają identycznie :]
też już kiedyś nad tym myślałem.
zarówno łączniki stabilizatora jak i tylna poducha wahacza i sam wahacz są takie same w Civicu i Cr-v ale czy stab jest p&p z jednego do drugiego tego nie wiem. Musiał byś położyć oba obok siebie i wtedy wszystko będzie jasne.

lozek
23-12-12, 19:00
Stab z coupe 6gen pasuje do 6gen HB tak? Jaką to ma średnicę?

mam możliwość kupienia takowego z gumami, łącznikami za 150zł z przesyłką.

spychu
24-12-12, 10:37
nie koniecznie pasuje, u siebie masz staba na takie laczniki

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTYGkw2FlZtjcDeP3La7WgefAk87DWhh NzkjfJI4yiLv-kEKBzcc7oLXERB6Q

sprawdz na jakie laczniki jest stab w coupe ale zapewne na takie

http://t.iparts.pl/156/SI-411_1/dokumenty/lacznik-stabilizatora-drazek-japanparts.jpg

niestety to nie podejdzie bez dolnych wahaczy z coupe a srednice sa takie same w EJ masz 22 i EJ6/8 tez masz 22, jedyny grubszy stab w coupe to EM1 i 26mm tak samo jak w EK4.

konstruktor
24-12-12, 12:22
a taki łącznik by nie pasował przypadkiem ???
(od integry i chyba niektóre angielki)

http://t.iparts.pl/057/QLS1810S/dokumenty/lacznik-stabilizatora-quinton-hazell.jpg

quiksilver44
24-12-12, 13:17
witam chciałbym zapytać czy tylny stabilizator z integry ls dc4 13mm podejdzie do 6 gena w sedanie czy trzeba będzie coś kombinować? łącznik stabilizatora itp podejdzie czy do wymiany?

lozek
24-12-12, 13:25
Dzięki spychu, ale zbiło mnie to z tropu bo na zdjęciu tego staba widzę łączniki jak z HB :)

http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/28/64/67/86/2864678617

spychu
24-12-12, 21:42
Bo w coupe roznie to bylo zakladane takie jak na zdjeciu tez byly :)

Nie zmienia to faktu, ze taka podmiana jest bezuzyteczna bo stab w coupe ma taka sama srednice do w EJ9.

Wiec laczniki, ktore pokazalem na pierwszej focie sa do stabilizatora takiego jak na zdjeciu Lozka plus takich wahaczy

http://czesci.4cars.pl/img/257/mid/72-04-412_1.jpg

W ta kombinacje i zadna inna stab + wahacze, wyposazone jest kazde EJ9, EK3, EK4. Czasami spotykalem to w coupe 6gen.

Laczniki ze zdjecia Konstruktora sa do staba ze zdjecia Lozka i takich wahaczy

http://czesci.4cars.pl/img/350/mid/adh28666_a.jpg

Taka kombinacje spotykalem do tej pory tylko w coupe 6gen.


Laczniki, ktore pokazalem na drugiej focie sa do takiego staba i wahacza

http://img54.imageshack.us/img54/8536/dsc00150y.jpg http://czesci.4cars.pl/img/350/mid/adh28666_a.jpg

Glownie jezdzily na tym MA/MB rowniez coupe 6gen, ale stab z coupe 6gen ma inny ksztalt niz ten z MA/MB, staba z MA/MB mozna zalozyc go 6gen razem z dolnymi wahaczami z MA/MB, tylko wisi on pod wahaczem a nie nad wahaczem.

lozek
24-12-12, 21:48
Nie zmienia to faktu, ze taka podmiana jest bezuzyteczna bo stab w coupe ma taka sama srednice do w EJ9.

Panie ja staba nie mam więc wszystko jest użyteczne hehehe :) Nie napinam się na EK4, tak na prawdę zwykły seryjny 22mm by mi wystarczył do mojego użytkowania :)

spychu
24-12-12, 21:50
A to zmienia postac rzeczy, musisz w takim razie kupic komplet z wahaczami, bo Twoje nie maja ucha do mocowania lacznika :)

Jasne, jak sie przesiadziesz z braku staba na 22 to bedzie mega roznica.

lozek
24-12-12, 21:52
Yhym :) Wiem, że z wahaczami dlatego takowego kompletu szukam. Nie mniej jednak wolałem wiedzieć czy moge kupić z Coupe czy muszę z HB i czy wahacze/staby są wymienne.

Czyli podsumowując - mogę założyć taki z coupe tylko pod warunkiem ze mam łączniki do coupe i wahacze z coupe. tak?

spychu
24-12-12, 21:55
Jesli kupujesz tego staba, ktorego pokazales na zdjeciu to musisz miec wahacze takie jakie pokazalem na pierwszej focie :)

Byly one w EJ9, EK3, EK4 i niektorych coupe 6gen.

nyndz
24-12-12, 22:03
Lozz pisalem Ci w temacie nie wiem czy widziales ze ja wrzucam komplet z EK4 i moj 22mm jest do wziecia (obecny razem z mocowaniami zdejmuje, dobrze mysle? Bo nowe bede mial ze stabem 26mm o ile sie nie myle)

spychu
24-12-12, 22:12
Mocowania do budy w EJ9 i EK4 sa takie same, inne sa tylko gumy w srodku, nie trzeba zmieniac mocowan, wystarczy podmienic sama gume :)

nyndz
24-12-12, 22:25
Ale jesli dostane je razem z nowym stabem to stare moge oddac ze starym? :)

spychu
24-12-12, 23:24
Oczywiscie :)

lozek
29-12-12, 15:23
Okej, tak więc kupiłem przedniego staba z EK4 więc teraz siłą rzeczy muszę kupić coś na tył by to jakoś znośnie grało.

Pytanie - czy wszystkie 6gen miały z tyłu w wahaczach oczka do mocowania staba czy tylko niektóre?
pytanie nr 2 - czy podejdzie do mnie tylko stab z EK4 czy coś jeszcze da się założyć? Nie zależy mi na jakichś grubasach. Chce po prostu mieć zwyczajny stab z tyłu. Ważne by był by rekompensował trochę grubasa z przodu :)

luchuma
29-12-12, 15:37
z tylu nie wszystkie mialy miejsce na mocowania ;]

tyl EK4 15mm styknie

jak chcesz grubszy to ASR wypada miec aby sie nie rozerwalo nic :P

a ten przod masz 24 czy 26mm?
jak 26 to sie mozesz pokusic na stab 21 na tyl :D

spychu
29-12-12, 15:47
z tylu nie wszystkie mialy miejsce na mocowania ;]
Bzdura, wszystkie EJ/EK maja otwory i w wahaczach i w budzie :)

lozek
30-12-12, 01:31
Powtórzę jedno pytanko:

"czy podejdzie do mnie tylko stab z EK4 czy coś jeszcze da się założyć? Nie zależy mi na jakichś grubasach. Chce po prostu mieć zwyczajny stab z tyłu. Ważne by był, by rekompensował trochę grubasa z przodu"

jak tylko ek4 to pewnie chore ceny i ciężko znaleźć...

konstruktor
30-12-12, 11:46
p&p : ek4/ek9
podejdzie każdy z : Vg / Vg(angielki) / del Sol / Integra

skolopendra
30-12-12, 12:09
Chce po prostu mieć zwyczajny stab z tyłu.

załóż z mb67

quiksilver44
30-12-12, 12:14
jako że znalazłem taka dość ciekawa informacje o stabach to pozwolę Sobie wrzucić bo powinno pomoc w odpowiedzi na parę pytań odnośnie stabów do 6 gena
tak wiec staby które pasują
przód
1992-1995 Civic Si: 21mm
1992-1995 Civic EX: 21mm
1994-1997 del Sol DOHC: 24mm
1996-2000 Civic EX: 22mm
1996-2000 Civic HX: 22mm
1999-2000 Civic Si: 26mm
1997-2000 Civic Type R: 26mm
1994-2001 Integra LS: 22mm
1994-2001 Integra GSR: 24mm
1996-2001 Integra Type R: 24mm
tył
1992-1995 Civic EX: 13mm
1994-1997 del Sol DOHC: 15mm
1999-2000 Civic Si: 13mm
1997-2000 Civic Type R: 22mm
1994-1999 Integra LS: 13mm
2000-2001 Integra LS: 14mm
1994-2001 Integra GSR: 14mm
1996-2001 Integra Type R: 23mm (JDM) 22mm (USDM)

lozek
30-12-12, 14:51
p&p : ek4/ek9
podejdzie każdy z : Vg / Vg(angielki) / del Sol / Integra

Rozumiem. Jakies naprowadzenie jak np zamontowac staby z 5gen/angielki? Wahaczy od nich nie przeloze bo maja inne wymiary tak wiec z czym trzeba pokombinowac? Z mb6 na rynku jest bardzo duzo i taki byloby chyba najlatwiej zdobyc tylko jak to zamontowac...

Sent from my ST25i using Tapatalk

skolopendra
30-12-12, 15:11
jak to zamontowac..

kupujesz 2 mocowania na tył w aso ,dwa łączniki stabilizatora i gotowe

lozek
30-12-12, 15:26
Właśnie w tym samym momencie natknąłem się przez przypadek na stronę gdzie jest to opisane wraz z numerami części.

Stab ten ma 18mm tak? Teraz pytanie czy wzmocnienie budy jest potrzebne czy do 18mm jeszcze nie? :)
No i czy łączniki mogą być z MB6 czy musze zmieniać na te do 6gen?

skolopendra
30-12-12, 18:12
Teraz pytanie czy wzmocnienie budy

absolutnie nie ,łączniki mogą pozostać z mb

nyndz
30-12-12, 18:23
Czyli na logike de facto ten z mb6 jest lepszy niz ten z EK4?:confused:

konstruktor
30-12-12, 19:30
Czyli na logike de facto ten z mb6 jest lepszy niz ten z EK4?
o ile się nie mylę to w EK4 jest 15mm natomiast w mb6/mc2 17mm.
Natomiast to który jest lepszy zależy od użytkownika i jego upodobań.

Paputek
30-12-12, 21:24
kolego lozek musisz kupic

http://old.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9937,9938&npl=17S0301&_nplgrp=4&nplblk=B__2900

nr.8 z ek4 tylko serwis i odrazy wal do haparts bo w pl nie dodostania
nr.6i7 od mb6 (bo jest wieksze od ek4)
nr.9i19 ek4
jesli chcesz stab od mb6

spychu
30-12-12, 21:28
Wg mnie nikt z nas nie odczuje roznicy miedzy tylnym stabem z EK4 i MB6, wyrazna roznica jest miedzy EK4 a ITR.

sacrosaint
30-12-12, 21:42
Tu jest opis jak założyć staba z mb6,
trzeba tylko ogarnąć jakieś specjalne mocowanie do budy...

http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=10285&postdays=0&postorder=asc&start=15

Wysłane z HTC EVO 3D

Paputek
30-12-12, 21:46
no gosciu sobie sam wystrugal :) to co potrzeba od ek4 i kosztuje 70zl za sztuke :)

skolopendra
30-12-12, 21:47
nr.8

tylko 8 ,ja nic więcej nie zmieniałem u siebie do dostania w aso

lozek
30-12-12, 22:20
Okej w takim razie już wszystko wiem.

160zł za 2 mocowania do budy, 100-120zł za łączniki staba z EK4 i około 100zł za staba. Okolice 350zł za staba z tyłu.
Zapewne tak zrobię. Myślałem, że trochę taniej to wyjdzie, ale no cóż, nie mam wyboru ;)