Zobacz pełną wersję : Grubości stabilizatorów
Coś nie mogę znaleźć wszystkich danych...
EG6/EG9
przód
tył
MB6
przód 26mm
tył
DC2
przód 24mm
tył 22mm
EJ9
przód 22mm
tył brak
EK4
przód
tył
Mógłby ktoś uzupełnić albo zmierzyć :D
A gdzie EG5? :P
przód 24mm
tył +- 12mm
Z tego co wiem wszystkie EG jak mają to mają tej samej grubości stabilizator niezależnie czy to EG5 czy EG6
Aha i chodzi mi oczywiście tylko o wersje EU
zestawienie grubości stabilizatorow seryjnych w modelach Honda Civic
ek3 po lifcie
=================
przedni stabilizator - 22mm
tylny - brak
ek4 (vti) przed liftem 96 rok / od 96 w z wyż
===================
przedni stabilizator - 24/26 mm (jedne mają 24 inne 26)
tylny stabilizator - 15 mm
eg6 (vti)
==========
przedni stabilizator - 22mm
tylnu stabilizator - 15mm
eg5
================
przedni stabilizator - 21mm
tylny stabilizator - 14mm
integra dc2 rynek europejski
===========================
przedni stab. - 24mm
tylny stab. - 22mm
Civic 5d vti eu mb6
===========
przedni stab. - 26mm
tylny - 18mm
Dane 100% prawdziwe - ponieważ sam pomiary robilem
Dobra robota, dzięki :cool:
To może jeszcze żeby mieć kompletną wiedzę - które stabilizatory są wymienne między budami?
5gen
6gen
5d
ITR
5g i ITR miedzy sobą.
przedni z 5d pasuje do 5g i ITR.
EJ/EK3 pasuja miedzy sobą, o ile wahacze (głównie tyczy sie przednich) mają miejsce na stabilizator.
przedni z EK4 pasuje do innych 6g po przełożeniu dolnych wahaczy (są całkiem inne niż w EJ/EK3)
po przełożeniu przednich sanek razem z wahaczami z 5g do 6g, pasują także stabilizatory z ITR, 5d i 5g.
grubszy tylni stab z ITR czy 5d może wyrwać mocowanie w budzie, wiec przed założeniem trzeba je wzmocnić
grubszy tylni stab z ITR czy 5d może wyrwać mocowanie w budzie, wiec przed założeniem trzeba je wzmocnić
Jak najlepiej to zrobic? Wlasnie zanabywam komplet przod i tyl z 5D do mojego EG4 wiec pomoc sie przyda. Ogolnie to dobry pomysl czy te stabilizatory beda np za grube?
tylny i tak nie bedzie ci pasowal, wiec niczego nie musisz wzmacniac.
Ok dzieki. Czyli najlepszym rozwiazaniem jest zwyczajnie tyl z eg5/6?
najlepszym rozwiazaniem jest tyl z itr + wzmocnienie asr
A jesli ktos nie ma tyle kasy na ASRa a tez chcialby wzmocnic?
kupic mocowania stabilizatora rcrew
http://www.rcrewracing.com/images/swaybrack_a.jpg
przy obecnym kursie dolara wyjdzie prawie tak samo jak asr kupiony w lipcu :D
kupic mocowania stabilizatora rcrew
... albo iść drogą lowcost'u a nie lansu i dorobić sobie coś podobnego u ślusarza :)
kupic mocowania stabilizatora rcrew
http://www.rcrewracing.com/images/swaybrack_a.jpg
przy obecnym kursie dolara wyjdzie prawie tak samo jak asr kupiony w lipcu :D
Wez mi nie mow nic o kursie dolara :mad: Ty niedawno sprzedawales ASRa nie? Nie dam tyle kasy niestety. Dobra teraz kolejne glupie pytanie, dasz rade zalatwic wymiary tych mocowan? I kolejne pytanie.. czy wydech 2,25" nie bedzie przeszkoda przy montazu stabilizatorow?
zeby zdjąć wymiary, musiałbys takie kupić i zdjąć.
zwymiarowanie tego i napisanie programu do wycięca cnc troche czasu im zajęło...
Tak, mialem nadzieje ze ktos juz chcial dorobic sobie takie cos po taniemu i wymiary "gdzies" beda.
dasz rade zalatwic wymiary tych mocowan?jak zaplacisz za towar z gory, po kursie 3.0 + moja prowizja, to tak lol
czy wydech 2,25" nie bedzie przeszkoda przy montazu stabilizatorow?ludzie robia 3" i maja stabilizatory
ale dular juz powyzej 3.0 lol
bo !markos teraz promocję robi :D
Takie mocowania zrobić albo ASR to nie problem, kwestia dorwania tego do ręki i pomierzenia.
Mógłbym to wykonać...:rolleyes:
chcesz zamowic jedno na wzor?
Wykonanie stary to na pewno nie jest problem. Chodzi o to, ze trzeba wiedziec jakie to ma wymiary. Mozna sie poskladac w kilka osob na jeden zestaw. Oczywiscie poswiece sie i po dokonaniu pomiarow przygarne ASRa czy te wzmocnienia ;]
robilem zakupy grupowe po 750 za asr to sie po glowach pukali ze drogo...
Przecież wymiary mocowań ASR do budy można pomierzyć, wystarczy auto i podnośnik. ASR ma za zadanie przenieść część siły która jest za duża dla dwóch śrub trzymających stabilizator do belki na trzecią która trzyma wahacz. Mówię tu o jednej stronie.
Ja zamawiać na "próbę" nie będę bo budżet na ten rok już mam na minusie...
Może gdzieś ktoś ma "wolne" takie mocowania lub ASR i pożyczy - zmierzę je z dokładnością +/- 2 mikrony
bo mierzenie "z budy" to nie jest dokładne mierzenie, czym? metrówką? +/- 1mm to kiepska dokładonść, otwory muszą się dokładnie pokrywać. Kształt zewnętrzny ASR to raczej względy estetyczne i punkty lansu.
Ta cena 750 za ASR to po kursie dolara jakim? 2.2?
Za tą cenę to kilka ASR mogę zrobić :D
Jaka jest grubość ASR'a? Do 25mm można szybko wyciąć kształt zewnętrzny na laserze. Otwory i pogłębienia pod łeb śruby to chwila z wcześniejszym przygotowaniem. Wykonanie jednego ASR to z palcem w d... max 1h.
No chyba że ktoś jeszcze będzie chciał mieć swój nick na ASR czy jakiś inny napis czy logo :D
EDIT:
Poszukałem trochę w necie fotek ASR'a i jednak będę potrzebował mięć w ręku cały zestaw żeby określić jakie by były koszty/czas wykonania tego - wyjdzie chyba więcej jak 1h...
ktos pewnie chetnie kupi z toba na spole, zebys mogl to skopiowac, bo nie sadze, zeby ktos uzyczyl cos, co juz kupil.
aha - asr to nie jest prosty klocek o konkretnym ksztalcie. sa tez 2 inne "klocki", ktore sie do niegp przykreca miedzy asr i blache budy + 2 jeszcze inne klocki, ktore przykreca sie od drugiej strony blachy budy. te male klocki beda najtrudniejsze do wykonania, bo 2 z nich wymagaja obrobki 3d (poniewaz plaszczyzny od strony asr i od strony budy nie sa prostopadle).
z jakiego stopu chcesz to zrobic?
na serio jestem bardzo ciekaw jaka bedzie cena koncowa...
Napisz mi ile ASRów możesz zrobić za 750 plnów, jak dostarcze wzór.
Panowie przez internet to sobie możemy gadać o kosztach...
Ja to muszę mieć w ręku to wycenię.
Materiał może być taki jak w oryginalne czyli aluminium
Generalnie sama "rama" to mało roboty jest, muszę jeszcze tylko zobaczyć te klocki o których mówi Markos
Obróbka 3D to żadne ograniczenie - przecież nie robiłbym tego na wiertarce stołowej tylko na CNC :D
Tak sobie pomyślałem - w sumie auto Markosa stoi w SSG...ma ASR... podnośniki są... :D
owszem stoi, ale nie ma asr. tak wiec - powodzenia.
pytalem JAKIE aluminium. bo to nie jest to samo co idzie na rynny, czy rurki do krzesel ogrodowych, tylko takie troche lepsiejsze..
pytalem JAKIE aluminium. bo to nie jest to samo co idzie na rynny, czy rurki do krzesel ogrodowych, tylko takie troche lepsiejsze..
Takie samo jak stosują np. do ram rowerowych - Aluminium 6061-T6:cool:
Co do stopu to można spróbować z durala (duraluminium), tylko nie wiem jak to kosztowo wychodzi.
!markos, "co robią" te części które są z tyłu?
posrednio na nich trzymaja sie sruby obejmy stabilizatora
upraszczając, pogrubiają ASR w miejscu mocowania obejmy?
znalazłem fajne fotki:
http://www.georgebelton.com/6g.civic.tech/asr.itr/index.php
nie do konca, pozwalaja mocniej zlaczyc go z buda w celu rozproszenia obciazen na wieksza powierzchnie
dla 5 generacji elementy te wygladaja inaczej. sam asr tez jest inny.
wydawac tyle na ASR? a moze najpierw lepiej sprawdzic czy auto wolimy z grubszym a moze mniejszym stabem :D
zmiana w prowadzeniu nie koniecznie moze odpowiadac naszemu stylowi
taki wydatek nie koniecznie przyniesie wymierne koszyscie czasowe, ale to tylko tak od siebie hehe
-odświeżę...
5g i ITR miedzy sobą.
przedni z 5d pasuje do 5g i ITR.
EJ/EK3 pasuja miedzy sobą, o ile wahacze (głównie tyczy sie przednich) mają miejsce na stabilizator.
przedni z EK4 pasuje do innych 6g po przełożeniu dolnych wahaczy (są całkiem inne niż w EJ/EK3)
po przełożeniu przednich sanek razem z wahaczami z 5g do 6g, pasują także stabilizatory z ITR, 5d i 5g.
rozumiem z tego że przedni stab. z civa 96-00 nie podejdzie do 5 gena?
zdaje sie, ze nie. po co ci stabilizator z 6gena? kup z itr, albo anglika.
kup z itr, albo anglika.
tak przypuszczałem, czyli zostaje 5d anglik lub itr...miałem takie na oku ale potrzebowałem na 100% wiedzieć...
WIelkie dzięki MARKOS!
Czy rozstaw śrub w obejmie (te z gumą) mocującej stabilizator do ASRa/budy jest taki sam w EG i w ITR?
A tak wygląda wyrwane mocowanie:
http://www.superhonda.com/photopost/data/501/11214civic_subframe_beaks_1.jpg
http://www.superhonda.com/photopost/data/501/11214civic_subframe_beaks_2.jpg
szybkie pytanie: jakiego jest rozmiaru śruba która łączy mocowanie stabilizatora z przodu z sankami/budą? przechodzi przez to:
http://img122.imageshack.us/img122/3479/p1060473n.jpg (http://img122.imageshack.us/i/p1060473n.jpg/)http://img122.imageshack.us/img122/p1060473n.jpg/1/w644.png (http://g.imageshack.us/img122/p1060473n.jpg/1/)
i czy kupic normalna w budowlanym czy gdzieś indziej?
Czy rozstaw śrub w obejmie (te z gumą) mocującej stabilizator do ASRa/budy jest taki sam w EG i w ITR?
Jest taki sam rozstaw. Mam wrzucony stab z ITR i ASR w EJ2 czyli to samo co EG.
i czy kupic normalna w budowlanym czy gdzieś indziej?
Musi być klasy 10,9 a takich nie kupisz w markecie. Klasa 8,8 nie wystarcza.
przedni z EK4 pasuje do innych 6g po przełożeniu dolnych wahaczy (są całkiem inne niż w EJ/EK3)
Przedni z EK4 po lifcie (fi 26mm) pasuje p&p do EK3 bez zmiany dolnych wahaczy. Jest identyczny jak seryjny z EK3 z wyjątkiem właśnie średnicy.
grimripper
28-10-09, 10:13
Przedni z EK4 po lifcie (fi 26mm) pasuje p&p do EK3 bez zmiany dolnych wahaczy. Jest identyczny jak seryjny z EK3 z wyjątkiem właśnie średnicy.
Na 100% w poliftowym EK3, bo w przedlifcie mogą być inne wahacze, i możliwe że gumy mocowania (nie łączniki) stabilizatora też trzeba zmienić. Niby 2mm więcej ale element pracujący dość intensywnie.
W przedlifcie EK3 też na 100% pasuje. Tak właśnie mam. Gumy mocujące stabilizator oczywiście należy wymienić na średnicę stabilizatora.
Potwierdzam.. mam równiez przedliftowe EK3 i pasuje przedni stab (w moim przypadku akurat z Si - czyli coupe z B16A2)
grimripper
31-10-09, 21:43
Potwierdzam.. mam równiez przedliftowe EK3 i pasuje przedni stab (w moim przypadku akurat z Si - czyli coupe z B16A2)
Czyli dokładnie ta sama grubość co EK4, 26mm. Nawet chyba numer katalogowy mają ten sam.
Czyli dokładnie ta sama grubość co EK4, 26mm. Nawet chyba numer katalogowy mają ten sam.
Nie są to te same stabilizatory.
EK3 przed czy poliftowe miało tylko i wyłącznie 22mm stabilizatory z przodu.
26mm było tylko w EK4 i Si.
6gen było z następującymi konfiguracjami
EJ6 - przód 22 / tył brak
EJ8 - przód 22 / tył brak
EJ9 do 98 - brak / brak
EJ9 po 98 - przód 22 / tył brak
EK3 - przód 22 / tył brak
EK4 - przód 26 / tył 15
EM1 - przód 26 / tył 15
Każda inna konfiguracja oznacza, że coś było kombinowane.
grimripper
01-11-09, 11:07
potwierdzam.. Mam równiez przedliftowe ek3 i pasuje przedni stab (w moim przypadku akurat z si - czyli coupe z b16a2)
czyli dokładnie ta sama grubość co ek4, 26mm. Nawet chyba numer katalogowy mają ten sam.
nie są to te same stabilizatory.
Ek3 przed czy poliftowe miało tylko i wyłącznie 22mm stabilizatory z przodu.
Spychu przeczytaj dokładnie o czym był mój post i post Jana ;)
Spychu przeczytaj dokładnie o czym był mój post i post Jana ;)
Wczoraj byłem troche zamulony :D
teraz pytanie:
Czy przedni stabilizator z Angielki 5d Areodeck silnik 1,6 jest taki sam na grubość jak w Vti 5d ?
Chodzi o przedni..
Czy żeby zamontować stabilizator z ITR do V gena trzeba kupić jakieś inne łączniki niż z civica?
Czy żeby zamontować stabilizator z ITR do V gena trzeba kupić jakieś inne łączniki niż z civica?
O przód czy tył pytasz? Jak przód to są inne, tył ma takie same.
Przód. Czyli żeby zamontować to muszę kupić łączniki od Itr?
Przód. Czyli żeby zamontować to muszę kupić łączniki od Itr?
Tak, możesz też dać od angielki 5D VTI bo są takie same. W sumie sam stab też lepiej dać z VTI 5D bo jest grubszy od tego z ITR.
Ale z tego co patrzyłem u kumpla w Mc2 to tam łączniki przedniego stabilizatora są takie same jak w V genie.
Ale z tego co patrzyłem u kumpla w Mc2 to tam łączniki przedniego stabilizatora są takie same jak w V genie.
Mam staba z przodu z MB6 (czyli 5D VTI) a z tyłu z ITR, kupowałem do obu nowe łączniki z ITR, więc raczej wiem jakie one są :D i z przodu nie są takie same jak w moim oryginalnym z 5 gen.
Czy na pewno EG5 ma stabilizator z tyłu seryjnie?:confused:
Czy CRX ED6 ma staba z tyłu?
EG5/6 ma stab z tyłu na 100%
EG5 tak jak mój EH9 ma staba z tyłu.
a crx to ci chodzi chyba o ED9 ( nie ma crx ed6 ) to też ma z tyłu stab.
Tompro kumpel w MC2 ma takie łączniki jak na tej aukcji http://www.allegro.pl/item945733463_honda_civic_lacznik_stabilizatora_pr zod.html i ja mam tak samo wyglądające w EJ2. Też takie kupowałeś czy inne?
Nie, inne. Takie jak w poniższej aukcji, z tym, że ja brałem jakiejś innej firmy.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FRONT-Set-Sway-Bar-Link-Kit-Integra-94-01-GSR-Type-R_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem27b061b3b6QQitemZ1704 62917558QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccess ories
A tu jest na allegro coś takiego:
http://www.allegro.pl/item952023442_lacznik_stabilizatora_przod_honda_ci vic_iv.html
Ma to sens do EG4:
Przód stabilizator z MC2, tył ASR i stabilizator z solki vti?
Na tył chyba muszę zmienić wahacze bo te z EG4 nie mają otworów do montażu stabilizatora?
Sens to ma ale z przodu tez musisz zmienić wahacze jesli masz seryjne. Poza tym nie widze sensu montowania asr-a pod staba z vti
Mam to chcę zamontować :)
Mam to chcę zamontować :)A no to montuj, jak najbardziej :D
Chcąc zamontować w ek3 stabilizator tylny muszę go zakupić od ek4....czy od jakiegoś modelu też podejdzie? W tylnych wahaczach mam po jednym otworze na stronę i w mocowaniu wahaczy poprzecznych też są otwory więc zawias jest do tego przystosowany.
Tak dla pewności, bo nie jestem w 100% pewny czy dobrze doczytałem - przedni stab z EK4 podejdzie do mojego EJ9 plug&play? Dodam, że w moim EJ9 fabrycznie był zamontowany stabilizator...
Chcąc zamontować w ek3 stabilizator tylny muszę go zakupić od ek4....czy od jakiegoś modelu też podejdzie? W tylnych wahaczach mam po jednym otworze na stronę i w mocowaniu wahaczy poprzecznych też są otwory więc zawias jest do tego przystosowany.
Stabilizator z EK4 bedzie calkowicie p&p i nie będzie wymagał żadnych dodatkowych pierdół. Wystarczy przykręcić i jazda.
Tak dla pewności, bo nie jestem w 100% pewny czy dobrze doczytałem - przedni stab z EK4 podejdzie do mojego EJ9 plug&play? Dodam, że w moim EJ9 fabrycznie był zamontowany stabilizator...
Tak będzie pasował.
Musisz kupić tylko staba wraz z gumami i uszami, które go mocują do budy. Do wahaczy będzie pasował.
Wie ktos czy stabilizator przód w Mc2 jest taki sam jak w Mb6? Bo np tylnego aero nie ma.
grimripper
31-03-10, 11:10
Stabilizator z EK4 bedzie calkowicie p&p i nie będzie wymagał żadnych dodatkowych pierdół. Wystarczy przykręcić i jazda.
Tak będzie pasował.
Musisz kupić tylko staba wraz z gumami i uszami, które go mocują do budy. Do wahaczy będzie pasował.
Same gumy starczą, uszy zostaja EK3 ;)
U zioma jak ostatnio w poliftowym EJ podmienialismy 22mm na 26mm z EK4 zmienilismy calosc wraz z uszami, szczerze mowiac nie sprawdzajac czy seryjne uszy od 22mm podejda :D
Poczatkowo zlozylismy setup 22mm przod i tyl ASR + 22mm ITR ale bylo nieco dziwnie i zmiana na 26mm przod byla niezbedna :D
Poczatkowo zlozylismy setup 22mm przod i tyl ASR + 22mm ITR ale bylo nieco dziwnie i zmiana na 26mm przod byla niezbedna
I to jest b dobra konfiguracja. Jeżdżę na takim setupie już kilka dni i japa mi się cieszy na każdym zakręcie :D
grimripper
01-04-10, 07:51
Poczatkowo zlozylismy setup 22mm przod i tyl ASR + 22mm ITR ale bylo nieco dziwnie i zmiana na 26mm przod byla niezbedna :D
Zdecydowanie musi być różnica pomiędzy przodem a tyłem chociażby te 4 lub 2 mm, jeżdżę na 26mm przód + asr + 24 mm asr tył i nie wyobrażam sobie nic cieńszego z przodu. Dodam jeszcze że na wahaczach z tyłu mam staba podpiętego pod najmiększe stokowe ustawienie a i tak zdaża mu się zerwać przyczepność tyłu.
Generalnie jak przod byl seria 22 i dolozylismy asr + 22mm itr to na suchym jeszcze bylo jako tako ale na mokrym masakra dlatego zmienilismy przod na 26mm.
U siebie mialem poczatkowo przod 26mm EK4 tyl 15mm EK4, obecnie widze mamy taki sam setup bo u mnie przod 26mm tyl Subframe OBX-R + 24mm OBX-R :)
I rowniez nie wyobrazam sobie jazdy Civickiem z taka sama gruboscia stabow na przodzie i tyle po doswiadczeniu z zioma EJtem.
Staby z ek4 to raczej deficytowy towar,wie ktoś może ile kosztuje w aso taki zestaw?
Same staby,wiem że jak zadwonię to się dowiem ale...
Cena spora zważywszy na łączniki i mocowania chyba zostaję poszukiwanie chociaż tylnego bo w zasadzie z przodu mam 22mm.
Więc ten z 15mm z ek4 można zamontować bez problemów ale jak się chce bawić z grubszym stabem konieczne jest zamontowanie ASR-a w obawie przed wyrwaniem mocowań z tylnej belki dobrze myślę?
Ps.tak informacja stab tył do ek4 w aso 610zł
tylny stab z eg6 podchodzi do ej9 z pewną przeróbką, co to za przeróbka?? Gruba rzezba czy pikuś?
szczypior88
31-08-10, 07:50
siema:) Kupiłem ostatnio ej6 i czytam z zaciekawieniem temacik od poczatku i mam pytanie. Zawieszenie w cupecie tylne jest identyczne jak w hb? Mam ej 6 z 1996 roku. Planuje wrzucic tam staba na tył i po przeczytaniu całego topic'u pasi tylko ten z EK4 p&p tak?
Tak zawieszenie jest identyczne jak w htb.
P&p pasi tylko EK4 jeśli ma się obejść bez drutowania mocować, łączników itp :)
EJ1 jakie staby posiada? może ktoś wie ?
szczypior88
11-09-10, 11:50
Jaki najgrubszy stab moge zarzucic do swojej cupety ej6? Chodzi mi o przod... podejdzie z vti 5D? Bo tam zdaje sie jest 26mm
26mm z EK4.
Z 5d VTI nie podejdzie. Znaczy się podejdzie po zmianie wózka, magla, wahaczy na 5gen VTI :)
szczypior88
11-09-10, 12:00
za duzo rzezby;p Dobra to szukam od ek4:) Dzieki
HONDACIFIC
22-11-10, 21:58
TO w końcu jaki pasuje do EJ9 na tył , jeżeli tylko OEM to używki nie da rady znaleść , A w ASO kosztuje 620pln
plug&play pasuje tylko oem z ek4, używki chodzą po 300-450zl z łącznikami w różnym stanie
A ja tez mam pytanie, jaki najgrubszy stabilizator mogę zastosować do swojej EJ2 bez jakichkolwiek przeróbek. Posiadam stabilizator z przodu i mocowania w wahaczach na seryjnych heblach czyli 240mm. Jeśli ktoś mógłby mi pomóc to proszę o pomoc. Chodzi mi o konkretny model jaki mam szukać.
TO w końcu jaki pasuje do EJ9 na tył , jeżeli tylko OEM to używki nie da rady znaleść , A w ASO kosztuje 620pln
gdzieś na tym forum ew. na pasword pewien user opisał jak założyć tylny stabilizator od mb6 do budy ek lub ej9
konstruktor
26-11-10, 00:21
gdzieś na tym forum ew. na pasword pewien user opisał jak założyć tylny stabilizator od mb6 do budy ek lub ej9
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?18484-Dr%B1%BFek-stabilizacyjny/page6
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?27422-Stabilizator-z-EG9-VTI-do-EJ9/page3
Maximus1919
13-12-10, 13:01
Mam takie małe pytanko, czy stabilizator tylni z eg6 zamontowany w eg4 nie narobi z czasem takiej samej grandy jak ten z itr-a?? I jaki stab. (grubość) maksymalnie można zamontować bez konieczności montażu asr-a??
Nic się nie stanie.
Stab z EG jest na tyle cienki, że buda go spokojnie wytrzyma.
Maximus1919
13-12-10, 13:41
Dzięki ;)
Mam takie małe pytanko, czy stabilizator tylni z eg6 zamontowany w eg4 nie narobi z czasem takiej samej grandy jak ten z itr-a?? I jaki stab. (grubość) maksymalnie można zamontować bez konieczności montażu asr-a??
gdyby mial narobic szkod to chyba by go w eg6 nie montowali, nieprawdaz? przeciez to takie same budy...
Maximus1919
13-12-10, 22:40
EK4 i EK9 też są takie same a ponoć mają jakieś wzmocnienie/grubszą blache w miejscu mocowania staba... :rolleyes:
eg4/5/6 to dokladnie taka sama buda, nawet ma wszedzie takie same otwory, tylko niektore sa zaslepione a niektore poprostu wolne, tak wiec nie masz sie czym przejmowac ;)
Maximus1919
13-12-10, 23:18
A na ile % jesteś pewien że blachówa w miejscu mocowania staba w eg4 jest tej samej grubości co w eg5/6?? :p EK się różnią (z racji różnicy grubości staba) w tym miejscu, a eg4 nie wychodziło seryjnie ze stabem, a eg5/6 tak i też może być podobna sytuacja... Dla tego pytam; chciałbym rozwiać wszelkie wątpliwości ;)
jestem na milion procent pewien ;)
Czy setup
Przód 26mm
tył 14mm
do EG4 będzie dobrym rozwiązaniem ?
...Bartuś...
30-01-11, 23:57
No własnie jeździł ktoś na takim set-upie
auto staje się bardzo nadsterowne??
Bo EJ2 Przód z MB6 26mm tył brak to normalnie lepiej driftuje niż jakieś BMW na mokrym :/
A to ciekawe, gruby stab z przodu powinien poglebiac podsterownosc.
Ja z zestawu 24mm przod i 14mm tyl jestem zadowolony. Samochod jest dosc przyjemnie neutralny.
...Bartuś...
31-01-11, 01:01
A to ciekawe, gruby stab z przodu powinien poglebiac podsterownosc.
Ja z zestawu 24mm przod i 14mm tyl jestem zadowolony. Samochod jest dosc przyjemnie neutralny.
To właśnie przejazd tego EJ2 o którym mowa wcześniej.
http://www.youtube.com/watch?v=BfSqMB6GqlE&feature=related
Czyli mówisz że auto jest w miarę neutralne na 24/14 bo teraz mam serię EG9 22/14 i auto dla mnie za bardzo się przechyla na zakrętach...Na pewno to nie wina zawiasu.
Hmm no zawsze jest to zlozone zagadnienie. Tu jest mega slisko, zauwaz ze na tych dwoch zakretach w ok. 0:40 i 1:40 ta honda jest tez "pieknie" podsterowna. Dohamowanie w zakrecie = bok. I tak dalej.
Piszesz ze sie za bardzo przechyla na zakretach i to nie wina zawiasu - no generalnie niczego innego nie moze to byc wina;) Aczkolwiek masz pewnie na mysli ze springi i amory masz twarde?
Tak czy inaczej najwazniejsza informacja dla Ciebie - dolozenie staba na tyl nie zmniejszy nadsterownosci. Raczej poglebi.
auto dla mnie za bardzo się przechyla na zakrętach...Na pewno to nie wina zawiasu.
Przecież z Ciebie taki spec mechanior co banalne swapy sam robi w parę godzin i Ty piszesz że jak auto się przechyla to nie jest to wina zawieszenia? :D:D:D
...Bartuś...
31-01-11, 13:28
Przecież z Ciebie taki spec mechanior co banalne swapy sam robi w parę godzin i Ty piszesz że jak auto się przechyla to nie jest to wina zawieszenia? :D:D:D
No bo nie jest na pewno to wina amorów,sprężyn(zestaw H&R) czy tulei bo wszystkie są nowe Oem.
A swap to co innego jak zawieszenie.
Także skończ to swoje beznadziejne OT bo Ci nie idzie.
jak na moje to ja po filmuku widze tragiczne wychyly kol dzieki ktorym samochod ma podserownosc, ale skoro mowisz ze jest nadsterowne to spoko...
ja mam u siebie w eg4 przod 24mm, i jest podsterownie, czekam na gotowke zeby zalozyc stab do tylu...
w przod pakuje 26mm.
jak na moje to ja po filmuku widze tragiczne wychyly kol dzieki ktorym samochod ma podserownosc, ale skoro mowisz ze jest nadsterowne to spoko...
ja mam u siebie w eg4 przod 24mm, i jest podsterownie, czekam na gotowke zeby zalozyc stab do tylu...
w przod pakuje 26mm.
A czy tam w kilku miejscach co postawiło furę mocno bokiem nie było podcinane ręcznym ?
Ja jeździłem u siebie na setupie 26/15 i nie było abolutnie żadnego problemu z nadsterownością. Duże problemy z nadsterownością jak chcesz pojechać szybko na mokrym są przy 24mm stabie z tyłu.
Najlepszy setup wg mnie do 6gena to 26/21 :) Do 5gena myślę, że będzie podobnie.
Każdy kierowca ma swoje upodobania jak i każde auto jest inne. Mam 26/21 i dla mnie auto jest ok, ale dla innego może być już za bardzo nadsterowne. Ja np lubię sobie narzucić dupkę w ciasnym zakręcie i wyjść z kontrą, ale nie każdy musi lubić taki styl. Dużą rolę odgrywa balans mas auta miedzy osiami i o czym wielu zapomina rozłożenie tych mas od środka auta. Poza tym nie zawsze sztywniejsze stabilizatory są lepsze w sporcie, wszystko zależy od próby.
mowi sie ze na kjsy wszelkiej masci gdzie masz pacholkolandie staby wcale nie sa takie fajne, ani niskie i sztywne zawieszenie - ale mimo to kazdy jezdzi jak lubi i to jest kluczem do poprawnej jazdy...
Dokładnie tak. Na pachołkach auto musi się "kłaść" :)
Pytanie a propos grubości stabilizatorów, czy da się przyzwoicie jeździć civicem EK3 sedan ze stabilizatorami 22mm z przodu i 15mm z tyłu? Zastanawiam się czy montować tylny z seryjnym przednim czy czekać aż kupie 26mm na przód.
skolopendra
25-03-11, 11:37
Zastanawiam się czy montować tylny
montuj
że montować, to już decyzja podjęta, stabilizator już czeka. Pytanie kiedy, teraz z 22mm przednim czy za jakiś czas z 26mm przednim. Zgaduje, że auto stanie się bardziej nadsterowne, tylko czy da się to opanować.
skolopendra
25-03-11, 12:11
tylko czy da się to opanować.
ja u siebie w ej9 mam 26/18 i żyję jeszcze
Na ulice lepszym rozwiązaniem będą stabilizatory 22/15 czy 26/15?
Auto to EJ9 w sedanie.
Tak wiem - co kierowca to inna opinia, ale jak Wy to widzicie?
PS: Tak wiem, pytanie podobne do pytania YETI.
Na ulice lepszym rozwiązaniem będą stabilizatory 22/15 czy 26/15?
Auto to EJ9 w sedanie.
Tak wiem - co kierowca to inna opinia, ale jak Wy to widzicie?
PS: Tak wiem, pytanie podobne do pytania YETI.
Początkowo miałem 26/15 i było bardzo przyzwoicie.
Na 22/15 również da się jeździć i będzie wszystko ok, auto nie będzie nadsterowne.
Na ulicę i do upalania do 6gen wg mnie najlepsza jest opcja 26/21, przy obecnych 26/24 tył jest już jak dla mnie za nerwowy.
Żałuję, że sprzedałem 21mm, bo jak jeździłem zioma autem do którego to poszło i na właśnie 26/21 to dużo bardziej mi to pasuje. Początkowo jak założyliśmy u niego tył 21 do przodu 22 to było również dość nerwowo, po zmianie przodu na 26 zachowanie auta bardzo się poprawiło..
Wojtec12345678
04-05-11, 18:01
Mogę prosić o grubość przedniego staba do Civica EJ2 Coupe 1995 D15B7 ?
czy ktory kolwiek ze stabow przedni lub tylny z MB6 da sie zamontowac do EJ8 ?? nawet jezeli ebdzie potrzeba wymiany wachaczy z mb6 ?
A jak ktoś może niech podpowie :D Mam tylnego staba z Integry Ls czyli 14mm grubości i chce go włożyć do ej9. Pytania są 3:
Czy duża rzeźba przy zakładaniu takiego staba?
Jakich części trzeba użyć żeby to wszystko poskładać?
Czy nie wyrwie mocowań z budy przy tym stabie bo kształem różni się od ek4?
Ostatnio jak auto było na podnośniku zauważyłem że nie mam stabilizatora z tyłu :confused: :eek: Auto eg5 wersja kanadyjska. Czy możliwe żeby auto fabrycznie było bez stabilizatora ? Czy raczej poprzedni właściciel zrobił mi psikusa ?;)
Możliwe, nie każde miało.
Ostatnio jak auto było na podnośniku zauważyłem że nie mam stabilizatora z tyłu :confused: :eek: Auto eg5 wersja kanadyjska. Czy możliwe żeby auto fabrycznie było bez stabilizatora ? Czy raczej poprzedni właściciel zrobił mi psikusa ?;)
Jeśli masz miejsca w wahaczach to powinien mieć. Powinien, bo to kanada, a tam różne dziwy były
Jaka grubosc miał stabilizator w EG8? I co warto wrzucić na tył?
Wie ktoś jakie są grubości stabilizatorów w eg2 DelSol SIR? Czy komplet wahaczy, łączników, stabów podejdzie p&p do eg4?
Wie ktoś jakie są grubości stabilizatorów w eg2 DelSol SIR? Czy komplet wahaczy, łączników, stabów podejdzie p&p do eg4?
o ile pamietam to tyle samo co w eg6 czyli 22/14 mm. tak wsyzstko podejdzie do eg4, po przelozeniu wszystkich wahaczy.
Jaka grubosc miał stabilizator w EG8? I co warto wrzucić na tył?
o ile sie nie myle to tyle samo co w coupe czyli 18mm. na tyl pakuj co sie da ;) czyli 14mm lub 22 z itr w polaczeniu z asr ;) warto by bylo sie zaopatrzyc w grubszy na przod.
Cytat Napisał remi_k Zobacz post
Wie ktoś jakie są grubości stabilizatorów w eg2 DelSol SIR? Czy komplet wahaczy, łączników, stabów podejdzie p&p do eg4?
o ile pamietam to tyle samo co w eg6 czyli 22/14 mm. tak wsyzstko podejdzie do eg4, po przelozeniu wszystkich wahaczy.
Dokładnie tak jest, sprawdziłem suwmiarką:)
Kotoś wie ile ma przedni stab w EJ2 ? Ewentualnie czy zestawienie w EJ2 przód z EJ2 tył z EG9 nie będzie wpływać negatywnie na jazdę ? Kumpel uproczywie upiera się że przy tylnym stabie z EG9 a przodzie z EJ2 zrobi się "driftowóz"...
szczwanyhenio
14-07-11, 09:43
u mnie w EJ2 przód ma 18mm
też jestem w trakcie zakupu staba na tył z eg5 bodajże; czy faktycznie wyjdzie z tego tylko gorsze prowadzenie, czy już szukać czegoś grubszego na przód ?
Nie powinno wyjsc gorsze. Ten stab ma tylko 13mm grubosci.
moze nie odrazu driftowoz, ale na przod fajnie by bylo dac chociaz 21/22mm sa bardzo latwo dostepne. sam mam chyba z 6 sztuk takich, zawalaja mi warsztat...
Zawsze lepiej najpierw sprawdzic jak sie jezdzi na zestawie 18/13. W sumie zalezy tez do czego auto - na ciasne, techniczne proby milo miec wieksza nadsterownosc.
Ktos mi powie ile mm srednicy ma stab z EK1?Bo albo mam suwmiarkę z*****a albo on ma 23...:confused:
może mi ktoś powiedzieć jak powinny wyglądać łaczniki stabilizatora z mb6 :confused:
bo generalnie po przejrzeniu manuali i kilku katalogów to już sam nie wiem :rolleyes:
takie jak w 5gen (w manualu do mb6 są takie same podobnie jak w kilku katalogach)
http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/16/96/27/59/1696275960
może jednak takie jak w 6gen (manual do 6gen przewiduje jednak również łacznik taki jak w 5gen)
http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/31/05/34/1731053440
a na alledrogo przypadkowo znalazłem jeszcze takie również podpisane jako łacznik do aerodecka
http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/32/50/22/1732502217
Pokaz mi stabilizator to Ci powiem;)
jezeli otwor na lacznik stabilizatora jest w plaszczyznie poziomej, to lacznik bedzie taki jak do 5gen (fot1).
Jesli otwor jest w plaszczyznie pionowej, to lacznik jak na fot3.
Na tej aukcji jest fotka stabow z MB6 klik (http://allegro.pl/stabilizator-przod-honda-civic-5d-aero-vti-26mm-i1701191949.html). Do nich wlasnie pasowalby lacznik nr3.
czyli jednak byly dwa rodzaje przednich stabilizatorow w mb6 :confused:
Ma pewien problem z dobraniem wlasciwych gum stabilizatora tylnego. Kupilem jakis czas temu stabilizator z EG5. Problem pojawil sie gdy chcialem go zreanimowac i zamowic gumy. Wg. ASO srednica stabilizatora to 15mm. Moj stabilizator ma srednice 14mm i taka cyferka byla nabita na gumach. Nasowa sie pytanie czy mam niewlasciwego staba czy gosc w ASO cos namieszal? 1mm roznicy to sporo i napewno trzeba modzic aby te gumy pasowaly.
W ASO gosc mi powiedzial, ze EG5/5 maja te same gumy wiec rowniez te same stabilizatory.
Wojtec12345678
03-06-12, 00:47
Jaki najgrubszy stab ,z jakiego modelu mogę wsadzić na przód do mojego EJ2 bez wymiany wahaczy ? Przeczytałem cały temat i się pogubiłem :D
ek4 (vti) przed liftem 96 rok / od 96 w z wyż
===================
przedni stabilizator - 24/26 mm (jedne mają 24 inne 26)
Civic 5d vti eu mb6
===========
przedni stab. - 26mm
Podejdą plug&play ??
A masz seryjnie jakis stabilizator? Jesli tak, to z odpowiednimi lacznikami podchodzi 24mm dc2 i 26mm z mb6.
Wojtec12345678
03-06-12, 13:54
No mam, bodajaże 17mm lub 19 mm teraz nie pamiętam... czyli kupuje sobie 26 mm z mb i łączniki też od MB czy jakieś inne ?
do 26mm potrzebujesz laczniki tego typu: http://allegro.pl/honda-civic-91-01-lacznik-stabilizatora-przod-i2325485769.html.
Aczkolwiek wydaje mi sie ze 26mm na przodzie i nic na tyle to sredni pomysl.
Wojtec12345678
03-06-12, 20:23
Leży w garażu 15 mm na tył i czeka na montaż
Czym mam się sugerować jeśli chodzi o te łączniki ? Bo jak za miesiąc będę chciał kupić to aukcja zniknie ... tym numerem ?
NR OE 51320-ST7-003
Najlepiej sugerowac sie stabilizatorem jak juz go bedziesz mial u siebie, bo sa dwa rodzaje "oczek" w stabilizatorach i co za tym idzie dwa rodzaje lacznikow.
tak się zastanawiam czy do ej9 do staba na tył nie trzeba zmieniać wahaczy ? gdzieś tak wyczytałem...ale u mnie są dziury na łączniki w wahaczach także już sam nie wiem :P
Okej, mam Del Sola rocznik 96/97 (grudniowy :D) EH6 D16Y8 brak staba seryjnie z tyłu, są otwory w wahaczach. Z czego przypasuje mi stabilizator oraz czego jeszcze potrzebuję do jego montażu? Z góry dziękuję za udzielenie rzetelnej odpowiedzi.
tak się zastanawiam czy do ej9 do staba na tył nie trzeba zmieniać wahaczy ? gdzieś tak wyczytałem...ale u mnie są dziury na łączniki w wahaczach także już sam nie wiem :P
Nie trzeba zmieniac wahaczy, ten kto napisal ta bzdure nie mial pojecia o montazu staba na tyl w EJ9, zarowno buda jak i wahacze maja miejsce pod staba.
konstruktor
16-08-12, 22:41
czy ktoś z forum zmieniał stabilizator na jakiś aftermarketowy np:
a) przód
http://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=BHF52
b) tył
http://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=BHR83XZ
jeżeli tak to frajda z jazdy rekompensuje wydane pln'y ?
no i jak wrażenia? (ważne co było przed ich montażem)
Biorac pod uwage, ze w cenie samego zestawu na tyl masz OEM 26 przod (angol vti) + laczniki, tyl 22 (itr) + tani ASR z allegro (podroba nie podroba - nadal jest to gruby kawal alu) + laczniki to nie wydaje mi sie zeby bylo warto przeplacac dla tego dodatkowego 1mm na przodzie.
(przy czym ja patrze z punktu widzenia V-gena, nie wiem jak z pasowaniem tych stabow do VI, ale zdaje sie ze ten temat masz ogarniety.)
ten tylni whiteline taki sobie, ale ten ich asr to taki raczej biedny według mnie ;), stalowy i jakość jakby ktoś w garażu to robił na pałe, także to co Gorliś napisał dot. przedniego i tylniego staba trzeba by powtórzyć :rolleyes:
i najlepsze, że sporo kasy zostanie w portfelu :cool:
konstruktor
18-08-12, 12:26
Biorac pod uwage, ze w cenie samego zestawu na tyl masz OEM 26 przod (angol vti) + laczniki, tyl 22 (itr) + tani ASR z allegro (podroba nie podroba - nadal jest to gruby kawal alu) + laczniki to nie wydaje mi sie zeby bylo warto przeplacac dla tego dodatkowego 1mm na przodzie.
z tym przednim z mb/mc w 6g jest mały problem - tak to u mnie wygląda:
http://img155.imageshack.us/img155/5938/p6249331.jpg
przy obniżeniu auta rzędu 40mm stabilizator w 6g wisi na prawdę nisko , co często skutkuje obcieraniem nawet przy normalnej jeździe.
Dlatego też poszukuję jakiejś sensownej opcji zmiany.
Co do tylnego to macie rację chyba lepiej poszukać oem z itr'a i przymocować go za pomocą ASR'a. (zresztą już posiadam)
także to co Gorliś napisał dot. przedniego i tylniego staba trzeba by powtórzyć
i najlepsze, że sporo kasy zostanie w portfelu
to prawda:)
a czy ktoś miał styczność z przednim 28mm z takiego zestawu:
http://rpmotorsport.pl/auta/stabilizatory-honda-civic-199600-przodtyl-p-29165.html
a czy ktoś miał styczność z przednim 28mm z takiego zestawu:
http://rpmotorsport.pl/auta/stabiliz...l-p-29165.html
Wszystkie sklepy, ktore to sprzedaja powielaja ten sam blad. Staby z tego zestawu maja 26 i 21mm.
słuchajta pany, posiadając przedni stab 21mm, a chcąc zrobić apgrejt do 26mm z przodu w myśli nie przewidując przez pewien czas kupna 22mm na tył z integry (dostępność,cena) zostawiać ten 21 + kupić na tył 15mm czy 26 przód 15 tył ? nie będzie nerwowo przy 26/15?
Nerwowo czyli co masz na mysli? Tyl raczej Cie nie wyprzedzi;)
Jezdzilem okolo roku na 24/14 i bylo calkiem spoko. Jak co 24 jest na sell:P
nie chce aby tył był za miękki w porównaniu do przodu, więc pytam jak to w praktyce wychodzi czy sporo cieńszy tylny stab w porównaniu do przedniego źle nie wpływa na sterowność
jezdze na zestawie 26/15 i czy jest nerwowo? tak jest, ale raczej przod ucieka niz wyprzedza tył. moze byc ze to kwestia opon. nie raz bylo tak ze na rondo wjezdzalem bokiem, a zjezdzalem przodem prawie po zewnwtrznym krawezniku ;)
26/22 robi robote, chyba, ze za wolno biore zakrety, bo nic mi nie ucieka.
konstruktor
19-08-12, 23:03
Zamieszczone przez konstruktor
a czy ktoś miał styczność z przednim 28mm z takiego zestawu:
http://rpmotorsport.pl/auta/stabiliz...l-p-29165.html
Wszystkie sklepy, ktore to sprzedaja powielaja ten sam blad. Staby z tego zestawu maja 26 i 21mm.
no to szkoda, trzeba będzie szukać czegoś innego.
co do setupu 26/15 mi się super jeździło, samochód nie był nerwowy
witam mam pytanko czy stabilizator z z sedana 5gen bd pasował do eg4 i co sądzicie o 21/13 jak bd się na tym jeździło
bedzie pasowal, 21/13 to jest normalny seryjny setup wiec jak najbardziej jest ok
A co zrobić z wytłuczeniem stabilizatora o 1mm w miejscu mocowania do budy są jakiś sposoby czy po prostu wsadzić nową gumę i olać
grimripper
23-08-12, 21:47
A co zrobić z wytłuczeniem stabilizatora o 1mm w miejscu mocowania do budy są jakiś sposoby czy po prostu wsadzić nową gumę i olać
Można oddać do napawania i stoczenia do nominalu, albo dobrać gumę o innej średnicy, np z katalogu energy suspension.
No dobra jeszcze jedno mnie zastanawia jak gleba ma się do stabilizatorów nie mówię tu o -60 ale max -40 jak to wpływa na prace i zużycie poszczególnych elementów
A wiesz coś w temacie czy klepnołeś posta tak tylko żeby mi powiedzieć to co już wiem a nazywam to glebą bo jest to swojego rodzaju uglebienie ew. obniżenie
co ma "gleba" do pracy stabilizatorów? wiesz w ogóle w jaki sposób działają i jaką mają funkcję stabilizatory?
o jaką prace i "zużycie" elementów CI chodzi? przy montażu stabilizatorów dochodzą gumy mocowania i gumy łączników i o tyle więcej elementów jest w aucie, które ulegają zużyciu. A bezpośrednio staby raczej nie wpływają na zużycie innych tulei no bo niby jak... wystarczy logicznie pomyśleć i znać budowe auta
Gleba do stabow ma tyle, ze przy bardzo duzym obnizeniu laczniki sa w nienaturalnych polozeniach (tak jak i wahacze). Moze laczniki beda sie szybciej zuzywac, ale to jak juz mowilem przy duzych obnizeniach.
tyle że zakładam że ktoś kto daje glebe -60< to jest na tyle rozgarnięty że wie co i jak ;) tak samo przy większej glebie zmienia się znacznie kąt pochylenia koła (camber), ale to chyba większość wie
Chodziło mi głownie o elementy stabilizatora /// Co do budowy auta to znam bdb jak nie lepiej ale to nie jest ten temat żeby tu pisać takie posty
widzisz Tomeszek, Gorliś potrafił odpowiedzieć na moje pytanie bdb. za to mu bardzo dziękuje
szczwanyhenio
01-09-12, 12:30
pytanie:
mam serię stab przód 21mm dajmy na to, chciałbym wrzucić 26mm
Które gumy wymieniam wraz ze stabem? napewno te które trzymają go do budy; a końcówki które łączą się w wahaczem ?
zależy który trafisz ten 26mm bo były wersje z mocowaniem (oczkiem) rownoległym do budy i prostopadłym więc łącznik może być inny (ogólnie są dwa typy)
łączniki jako takie są takie same dla wszystkich grubości
Mam ej9 polift czyli z przodu staba 22mm i zastanawiam się czego mogę się spodziewac jak dorzucę staba 15mm na tył? co się zmieni w kwestii pod/nadsterowności??
bo nie mogłem się doszukac konkretów w takiej kwestii..
Mam ej9 polift czyli z przodu staba 22mm i zastanawiam się czego mogę się spodziewac jak dorzucę staba 15mm na tył? co się zmieni w kwestii pod/nadsterowności??
bo nie mogłem się doszukac konkretów w takiej kwestii..
Mocno generalizując, zabawa grubościami stabilizatorów prowadzi do:
A) Przód-podsterowność
B) Tył-nadsterowność
Oczywiście do pewnego momentu odpowiednio dobrane stabilizatory znacząco poprawiają prowadzenie, nie mniej jednak wrzucenie np. zbyt grubego stabilizatora na tył prowadzi do zamiatania dupą.
Jeżeli nie masz żadnego patyka z tyłu to prowadzenie się poprawi ot co, 15mm to nie monstrum powodujące rwanie budy i dzikie zachowania dupy, tym bardziej, że w zbliżonym "stabilizatorowo" setupie wychodziło ori VTi.
tak właśnie myślałem że trochę się zwiększy nadsterownośc, pewnie głównie na mokrym??
teraz jest tak że jak dupa ma uciekac to dobrze to czuc i można nawet delikatnie z poślizgiem tyłu jechac i spokojnie panowac nad sytuacją(na suchym oczywiście:D) a jak dodam staba na tył to nie będzie bardziej nerwowo, w sensie bardziej gwałtownie tracił przyczepnośc? - czy to bardziej kwestia opon?
Jeżeli nie masz żadnego patyka z tyłu to prowadzenie się poprawi ot co
no właśnie w jakiej kwesti dokładnie? konkrety proszę:D
edit: - mówię o prędkościach rzędu 80-120 bo przy 50 to wiadomo że jest najbardziej wkurzająca podsterownośc.. wiadomo jak to jest w ej9 z ciężką b18 pod maską:eek: rozkład masy 70%przód-30%tył:D
a ja mam takie pytanie odnośnie tylniego staba... kupiłem wachacze z możliwością regulacie - są 3 otwory na wachaczu - na chwile obecną spiąłem wszystko na środkowe bo najłatwiej mi podeszło aczkolwiek i tak sie nagimnastykowałem żeby to skęcić... i teraz sie zastanawiam co teoretycznie mi da jak wkręce staba na otwory zewnętrzne a co da jak dam na wewnętrzne - jakieś sugestie?
--------
i jeszcze jedno - na chwile obecną tylniego staba zamontowałem na seryjnych łącznikach do wachaczy ale widziałem jeszcze jakieś inne - czy może mi ktoś powiedzieć o co chodzi..?
a ja mam takie pytanie odnośnie tylniego staba... kupiłem wachacze z możliwością regulacie - są 3 otwory na wachaczu - na chwile obecną spiąłem wszystko na środkowe bo najłatwiej mi podeszło aczkolwiek i tak sie nagimnastykowałem żeby to skęcić... i teraz sie zastanawiam co teoretycznie mi da jak wkręce staba na otwory zewnętrzne a co da jak dam na wewnętrzne - jakieś sugestie?
--------
i jeszcze jedno - na chwile obecną tylniego staba zamontowałem na seryjnych łącznikach do wachaczy ale widziałem jeszcze jakieś inne - czy może mi ktoś powiedzieć o co chodzi..?
X2
łączników do wahaczy są dwa rodzaje, dlatego że są dwa rodzaje stabilizatorów - a raczej ich "oczek", tzn są pionowe lub poziome i od tego zależy jakie łączniki potrzebujemy, są "proste", są też na przegubie "L" kształtne - to jeśli o to Ci chodziło
a jaką funkcję mają te trzy otwory mocujące w wahaczu to pojęcia nie mam :confused:
nie jestem pewien ale wydaje mi sie ze to sa 3 opcje spiecia staba. tylko nie wiem czy mocniej bedzie na zewnetrzych czy wewnetrznych otworach.
wydaje mi sie że mocniej stab bedzie ciągnął na zewnętrznych (siła x ramie) ale pewien nie jestem i nie wiem w jakim stopniu to teoretycznie sie zmienia dlatego zapytałem..
Regulacja sztywnosci stabilizatora moze byc na samym stabilizatorze (np whiteline) lub na wahaczu, tak jak w skunk2.
Generalnie zasada jest taka, ze im dluzsze ramie tym sztywnosc stabilizatora mniejsza (a dokladnie to moment dzialajacy na sprezyne jaka jest stabilizator jest wiekszy).
Czyli jezeli mamy regulacje na stabilizatorze, miekko bedzie na ustawieniu najbardziej oddalonym od "osi" stabilizatora (chodzi mi o linie, w ktorej stabilizator jest przymocowany do budy).
Jezeli mamy regulacje na wahaczach, to bardziej miekko bedzie na ustawieniu "zewnetrzym" (tym blizej kol), a bardziej twardo na "wewnetrzym" (blizej tylnej belki)
http://mtuning.pl/pl/sklep-tuning-internetowy-tuning-sklep/zawieszenie/stabilizatory/stabilizatory-honda-civic-1996-00-przodtyl.html
Ma ktoś taki zestaw u siebie lub ew. mógłby się o takim wypowiedzieć ? Bo ciekaw jestem jak z prowadzeniem na w sumie tak grubych stabilizatorach :) Wolał bym 26/22 ale coś ciężko znaleźć te staby :(
skolopendra
22-09-12, 14:39
Wolał bym 26/22 ale coś ciężko znaleźć te staby
ja mam u siebie oba z mb67 w tej budzie .jest ok
To stab przedni z MB6 w końcu pasuje do EJ9 ? Bo raz czytam że pasuje, raz że trzeba coś modzić.
skolopendra
22-09-12, 15:19
wszystko pasuje .a bez modów nie było by zabawy :)
po raz kolejny napisze, ze w tych zestawach z mtuning zakradl sie blad i maja one 26 i 21 mm grubosci - odpowiednio przod i tyl. wiec za te pieniadze idzie uskladac zestaw oem mb6/itr plus jakis fejk asr.
A jestescie w stanie mi wytlumaczyc po raz kolejny po co pchac sie w MB6 i dodatkowe mody przy 6gen EJ/EK, skoro seria z EK4 miala grubosc 26mm.
Dla mnie polaczenie 26mm przod EK4 i tyl 21-22 ITR w EJ/EK jest swietne.
Nie zmienia to rowniez faktu, ze seria z EK4 26/15 tez jest bardzo dobra.
Bosch pamietaj, ze przy stabie 21mm z tylu i grubszym niezbeny jest Subframe Brace aby nie porozrywalo budy.
Wiem, właśnie chcę kupić przód EK4 26mm i tył ITR 22mm + replike ASR :) Tylko coś ciężko z dostępnością tych stabilizatorów albo ja nie umiem szukać :P
o ile przód 26mm dostać łatwo, to tył 22mm z itr dostać jest masakrycznie ciężko, albo są w zaporowej cenie...
Znalazłem przód 26mm z EK4 za 450zł ale to też nie jest chyba jakaś okazja cenowa :)
Pierwsze co to bym na Twoim miejscu zainwestowal w tylnego staba bo z przodu masz w poliftowym EJ9 22mm, ktory tez jest ok :)
Wiadomo, lecz tutaj tylko chodzi o dostępność, jak na razie z żadnym ogłoszeniem się jeszcze nie spotkałem niestety :/
w EG8 nie mam w ogóle stabilizatorów, czy warto zakładać staba przedniego z ej 18mm + na tył 14mm? czy lepiej już poszukać przynajmniej przedniego staba 22mm ?
Jakiej grubości stabilizator był montowany z przodu w civicu 5d, MA8 ?
w EG8 nie mam w ogóle stabilizatorów, czy warto zakładać staba przedniego z ej 18mm + na tył 14mm? czy lepiej już poszukać przynajmniej przedniego staba 22mm ?
Oczywiscie, ze jesli nie masz zadnego staba to warto zakladac 18mm na przod ale lepiej poszukac grubszego.
ludzie na potege sprzedaja 22 mm z vti, sam kiedys mialem tego z 10szt.
w przypadku kiedy nie masz zz tylu staba na poczatek polecam wlasnie 22mm na przod. z pozniej 26/15 ;)
Albo 24 z itra. Na 24/14 calkiem przyjemnie sie jezdzilo;)
Ja i tak uwazam, ze civic jest najprzyjemniejszy na 26/22 :)
26/15 tez jest fajnym setupem w polaczeniu z jakims sensownym zawiasem.
Jakiej grubości stabilizator był montowany z przodu w civicu 5d, MA8 ?
18 mm - ostatnio mierzyłem bo zamawiałem poliuretany :p
Przypomnicie mi srednice stabow z MB6? bo zastanawiam sie nad montazem tego w moim poliftowym ej6... narazie mam przedni tylko, z tego co wyczytalem w poprzednich postach mam 22 mm z przodu, z tylu nie mam... mysle ze zestaw z MB6 polepszy duzo sztywnosc auta:)
Mosiu MB6 ma 26/17, polepszyc polepszy ale nie pasuja p&p :)
A do eg pasuje p&p tylny stab z mb6? Ew. jaki inny oprócz tego z ITR grubszy niż 15mm?
A do eg pasuje p&p tylny stab z mb6?
nie
nie
Czyli potrzebne są jeszcze wahacze? Czy jaką inną rzeźbę trzeba zrobić żeby podszedł?
Mosiu MB6 ma 26/17, polepszyc polepszy ale nie pasuja p&p :)
No to fajnie, chociaz myslalem ze tyl ma okolice 20 mm, ale to z tylko ITR dosc gruby 22 mm...
Wiem ze nie sa p&p ale juz widzialem jak to zamocowac!:)
A jeszcze jedno pytanie? jak zaloze staba 17 mm na tyl to nie wyrwie tylnych mocowan? Jest potrzebny "ASR"?
Nie jest :)
ASR jest potrzebny przy stabie 22mm z ITR/EK9 lub przy 24mm z kompletu ASR :)
A orientuje sie ktoś średnice stabów w del sol EH6 ?
Panowie jaki stabilizator pasuje na tył do budy MB2 ? seria miała tylko z przodu, z tyłu są jedynie puste miejsca w wahaczach
poszukaj od VTi, najszybceij bedzie
Czy ktos moze wie jak zamontowac staby z mb6 do ej6 tak zeby przedni stab nie wisial pod autem? prosze o porady + ewentualne nakierowanie na czesci ktore potrzbeuje zakupic jeszcze, po za stabami, wahaczami i ...?
konstruktor
20-10-12, 10:04
Czy ktos moze wie jak zamontowac staby z mb6 do ej6 tak zeby przedni stab nie wisial pod autem? prosze o porady + ewentualne nakierowanie na czesci ktore potrzbeuje zakupic jeszcze, po za stabami, wahaczami i ...?
Stab z mb6/mc2 o gr 26mm w ej/ek będzie wisiał , ponieważ inaczej nie da rady go założyć.
tutaj masz opis co i jak ,
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?139189-jak-quot-zamontowa%E6-quot-wahacze-z-mb-stabilizator-28mm-do-EK&p=1688639#post1688639
o ile się nie mylę to w ej6 już masz wahacze żeliwne , więc nie będziesz musiał ich wymieniać no i widełki amora zostawiasz te co masz czuli samego staba z poduszkami i łącznikami wymieniasz.
co do tylnego z mb/mc ... pasuje, a tutaj dokładniejsze info:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?27422-Stabilizator-z-EG9-VTI-do-EJ9/page3%20Stab%20od%20VTI%20do%20EK/EJ%20nr%20cz%C4%99%C5%9Bci
Dzieki wielkie za pomoc:)
Orientuje się ktoś czy przedni stab z crv wejdzie do ek3, bo wizualnie wyglądają identycznie :]
konstruktor
01-12-12, 10:21
Orientuje się ktoś czy przedni stab z crv wejdzie do ek3, bo wizualnie wyglądają identycznie :]
też już kiedyś nad tym myślałem.
zarówno łączniki stabilizatora jak i tylna poducha wahacza i sam wahacz są takie same w Civicu i Cr-v ale czy stab jest p&p z jednego do drugiego tego nie wiem. Musiał byś położyć oba obok siebie i wtedy wszystko będzie jasne.
Stab z coupe 6gen pasuje do 6gen HB tak? Jaką to ma średnicę?
mam możliwość kupienia takowego z gumami, łącznikami za 150zł z przesyłką.
nie koniecznie pasuje, u siebie masz staba na takie laczniki
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTYGkw2FlZtjcDeP3La7WgefAk87DWhh NzkjfJI4yiLv-kEKBzcc7oLXERB6Q
sprawdz na jakie laczniki jest stab w coupe ale zapewne na takie
http://t.iparts.pl/156/SI-411_1/dokumenty/lacznik-stabilizatora-drazek-japanparts.jpg
niestety to nie podejdzie bez dolnych wahaczy z coupe a srednice sa takie same w EJ masz 22 i EJ6/8 tez masz 22, jedyny grubszy stab w coupe to EM1 i 26mm tak samo jak w EK4.
konstruktor
24-12-12, 12:22
a taki łącznik by nie pasował przypadkiem ???
(od integry i chyba niektóre angielki)
http://t.iparts.pl/057/QLS1810S/dokumenty/lacznik-stabilizatora-quinton-hazell.jpg
quiksilver44
24-12-12, 13:17
witam chciałbym zapytać czy tylny stabilizator z integry ls dc4 13mm podejdzie do 6 gena w sedanie czy trzeba będzie coś kombinować? łącznik stabilizatora itp podejdzie czy do wymiany?
Dzięki spychu, ale zbiło mnie to z tropu bo na zdjęciu tego staba widzę łączniki jak z HB :)
http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/28/64/67/86/2864678617
Bo w coupe roznie to bylo zakladane takie jak na zdjeciu tez byly :)
Nie zmienia to faktu, ze taka podmiana jest bezuzyteczna bo stab w coupe ma taka sama srednice do w EJ9.
Wiec laczniki, ktore pokazalem na pierwszej focie sa do stabilizatora takiego jak na zdjeciu Lozka plus takich wahaczy
http://czesci.4cars.pl/img/257/mid/72-04-412_1.jpg
W ta kombinacje i zadna inna stab + wahacze, wyposazone jest kazde EJ9, EK3, EK4. Czasami spotykalem to w coupe 6gen.
Laczniki ze zdjecia Konstruktora sa do staba ze zdjecia Lozka i takich wahaczy
http://czesci.4cars.pl/img/350/mid/adh28666_a.jpg
Taka kombinacje spotykalem do tej pory tylko w coupe 6gen.
Laczniki, ktore pokazalem na drugiej focie sa do takiego staba i wahacza
http://img54.imageshack.us/img54/8536/dsc00150y.jpg http://czesci.4cars.pl/img/350/mid/adh28666_a.jpg
Glownie jezdzily na tym MA/MB rowniez coupe 6gen, ale stab z coupe 6gen ma inny ksztalt niz ten z MA/MB, staba z MA/MB mozna zalozyc go 6gen razem z dolnymi wahaczami z MA/MB, tylko wisi on pod wahaczem a nie nad wahaczem.
Nie zmienia to faktu, ze taka podmiana jest bezuzyteczna bo stab w coupe ma taka sama srednice do w EJ9.
Panie ja staba nie mam więc wszystko jest użyteczne hehehe :) Nie napinam się na EK4, tak na prawdę zwykły seryjny 22mm by mi wystarczył do mojego użytkowania :)
A to zmienia postac rzeczy, musisz w takim razie kupic komplet z wahaczami, bo Twoje nie maja ucha do mocowania lacznika :)
Jasne, jak sie przesiadziesz z braku staba na 22 to bedzie mega roznica.
Yhym :) Wiem, że z wahaczami dlatego takowego kompletu szukam. Nie mniej jednak wolałem wiedzieć czy moge kupić z Coupe czy muszę z HB i czy wahacze/staby są wymienne.
Czyli podsumowując - mogę założyć taki z coupe tylko pod warunkiem ze mam łączniki do coupe i wahacze z coupe. tak?
Jesli kupujesz tego staba, ktorego pokazales na zdjeciu to musisz miec wahacze takie jakie pokazalem na pierwszej focie :)
Byly one w EJ9, EK3, EK4 i niektorych coupe 6gen.
Lozz pisalem Ci w temacie nie wiem czy widziales ze ja wrzucam komplet z EK4 i moj 22mm jest do wziecia (obecny razem z mocowaniami zdejmuje, dobrze mysle? Bo nowe bede mial ze stabem 26mm o ile sie nie myle)
Mocowania do budy w EJ9 i EK4 sa takie same, inne sa tylko gumy w srodku, nie trzeba zmieniac mocowan, wystarczy podmienic sama gume :)
Ale jesli dostane je razem z nowym stabem to stare moge oddac ze starym? :)
Okej, tak więc kupiłem przedniego staba z EK4 więc teraz siłą rzeczy muszę kupić coś na tył by to jakoś znośnie grało.
Pytanie - czy wszystkie 6gen miały z tyłu w wahaczach oczka do mocowania staba czy tylko niektóre?
pytanie nr 2 - czy podejdzie do mnie tylko stab z EK4 czy coś jeszcze da się założyć? Nie zależy mi na jakichś grubasach. Chce po prostu mieć zwyczajny stab z tyłu. Ważne by był by rekompensował trochę grubasa z przodu :)
z tylu nie wszystkie mialy miejsce na mocowania ;]
tyl EK4 15mm styknie
jak chcesz grubszy to ASR wypada miec aby sie nie rozerwalo nic :P
a ten przod masz 24 czy 26mm?
jak 26 to sie mozesz pokusic na stab 21 na tyl :D
z tylu nie wszystkie mialy miejsce na mocowania ;]
Bzdura, wszystkie EJ/EK maja otwory i w wahaczach i w budzie :)
Powtórzę jedno pytanko:
"czy podejdzie do mnie tylko stab z EK4 czy coś jeszcze da się założyć? Nie zależy mi na jakichś grubasach. Chce po prostu mieć zwyczajny stab z tyłu. Ważne by był, by rekompensował trochę grubasa z przodu"
jak tylko ek4 to pewnie chore ceny i ciężko znaleźć...
konstruktor
30-12-12, 11:46
p&p : ek4/ek9
podejdzie każdy z : Vg / Vg(angielki) / del Sol / Integra
skolopendra
30-12-12, 12:09
Chce po prostu mieć zwyczajny stab z tyłu.
załóż z mb67
quiksilver44
30-12-12, 12:14
jako że znalazłem taka dość ciekawa informacje o stabach to pozwolę Sobie wrzucić bo powinno pomoc w odpowiedzi na parę pytań odnośnie stabów do 6 gena
tak wiec staby które pasują
przód
1992-1995 Civic Si: 21mm
1992-1995 Civic EX: 21mm
1994-1997 del Sol DOHC: 24mm
1996-2000 Civic EX: 22mm
1996-2000 Civic HX: 22mm
1999-2000 Civic Si: 26mm
1997-2000 Civic Type R: 26mm
1994-2001 Integra LS: 22mm
1994-2001 Integra GSR: 24mm
1996-2001 Integra Type R: 24mm
tył
1992-1995 Civic EX: 13mm
1994-1997 del Sol DOHC: 15mm
1999-2000 Civic Si: 13mm
1997-2000 Civic Type R: 22mm
1994-1999 Integra LS: 13mm
2000-2001 Integra LS: 14mm
1994-2001 Integra GSR: 14mm
1996-2001 Integra Type R: 23mm (JDM) 22mm (USDM)
p&p : ek4/ek9
podejdzie każdy z : Vg / Vg(angielki) / del Sol / Integra
Rozumiem. Jakies naprowadzenie jak np zamontowac staby z 5gen/angielki? Wahaczy od nich nie przeloze bo maja inne wymiary tak wiec z czym trzeba pokombinowac? Z mb6 na rynku jest bardzo duzo i taki byloby chyba najlatwiej zdobyc tylko jak to zamontowac...
Sent from my ST25i using Tapatalk
skolopendra
30-12-12, 15:11
jak to zamontowac..
kupujesz 2 mocowania na tył w aso ,dwa łączniki stabilizatora i gotowe
Właśnie w tym samym momencie natknąłem się przez przypadek na stronę gdzie jest to opisane wraz z numerami części.
Stab ten ma 18mm tak? Teraz pytanie czy wzmocnienie budy jest potrzebne czy do 18mm jeszcze nie? :)
No i czy łączniki mogą być z MB6 czy musze zmieniać na te do 6gen?
skolopendra
30-12-12, 18:12
Teraz pytanie czy wzmocnienie budy
absolutnie nie ,łączniki mogą pozostać z mb
Czyli na logike de facto ten z mb6 jest lepszy niz ten z EK4?:confused:
konstruktor
30-12-12, 19:30
Czyli na logike de facto ten z mb6 jest lepszy niz ten z EK4?
o ile się nie mylę to w EK4 jest 15mm natomiast w mb6/mc2 17mm.
Natomiast to który jest lepszy zależy od użytkownika i jego upodobań.
kolego lozek musisz kupic
http://old.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9937,9938&npl=17S0301&_nplgrp=4&nplblk=B__2900
nr.8 z ek4 tylko serwis i odrazy wal do haparts bo w pl nie dodostania
nr.6i7 od mb6 (bo jest wieksze od ek4)
nr.9i19 ek4
jesli chcesz stab od mb6
Wg mnie nikt z nas nie odczuje roznicy miedzy tylnym stabem z EK4 i MB6, wyrazna roznica jest miedzy EK4 a ITR.
sacrosaint
30-12-12, 21:42
Tu jest opis jak założyć staba z mb6,
trzeba tylko ogarnąć jakieś specjalne mocowanie do budy...
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=10285&postdays=0&postorder=asc&start=15
Wysłane z HTC EVO 3D
no gosciu sobie sam wystrugal :) to co potrzeba od ek4 i kosztuje 70zl za sztuke :)
skolopendra
30-12-12, 21:47
nr.8
tylko 8 ,ja nic więcej nie zmieniałem u siebie do dostania w aso
Okej w takim razie już wszystko wiem.
160zł za 2 mocowania do budy, 100-120zł za łączniki staba z EK4 i około 100zł za staba. Okolice 350zł za staba z tyłu.
Zapewne tak zrobię. Myślałem, że trochę taniej to wyjdzie, ale no cóż, nie mam wyboru ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.