Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Grubości stabilizatorów



Strony : 1 2 [3]

robivitez
26-01-14, 10:01
A dlaczego nie mozna uzyc łacznikow z ITR przy ITR stabie na 6gen?

janekb84
26-01-14, 19:02
A dlaczego nie mozna uzyc łacznikow z ITR przy ITR stabie na 6gen?
jesli masz oem wahacze to łaczniki beda pod katem(jesli mowa o tylnym stabie)

robivitez
27-01-14, 20:23
Czyli o to chodzi. :o Bo tak ostatnio ogładałem u kolegi w 5gen tylni stab, co ma takie same łaczniki co ITR i myslałem dlaczego nie mozna. :D

janekb84
27-01-14, 20:30
pozostaje albo wiercenie otworow w wahaczach lub kupno LCA one maja po trzy otwory i wtedy sobie pasujesz:)a jesli ci zalezy na oem wahaczach to daj łaczniki takie jak w EK4

robivitez
28-01-14, 18:58
Tak tylko pytam bo przeciez nie załoze starych co bym dostał razem z stabem. Ja sobie takie sam zrobie. ;)

http://www.ebay.com/itm/2pcs-10mm-Female-Metric-Threaded-Rod-End-Joint-Bearing-/370725910391?pt=BI_Heavy_Equipment_Parts&hash=item5650fc7777

http://www.corsportusa.com/store/catalog/images/65.0105prcorsport.jpg

Karpiczek
28-01-14, 22:53
Tak tylko pytam bo przeciez nie załoze starych co bym dostał razem z stabem. Ja sobie takie sam zrobie. ;)

http://www.ebay.com/itm/2pcs-10mm-Female-Metric-Threaded-Rod-End-Joint-Bearing-/370725910391?pt=BI_Heavy_Equipment_Parts&hash=item5650fc7777

http://www.corsportusa.com/store/catalog/images/65.0105prcorsport.jpg

Jakbyś robił to daj znać! Byłbym zainteresowany na komplecik.

sebawo
29-01-14, 11:46
pozostaje albo wiercenie otworow w wahaczach lub kupno LCA one maja po trzy otwory i wtedy sobie pasujesz:)a jesli ci zalezy na oem wahaczach to daj łaczniki takie jak w EK4

Coś się mieszasz w zeznaniach:) raz piszesz, że się nie da i trzeba LCA lub wiercić, a za chwilę piszesz, że wystarczą łączniki z EK4. To jak to w końcu jest z tym stabem 5g/ITR do 6g?

Wg tego http://socalcivic.com/forum/showthread.php?t=17313 wystarczą mocowania (kątowniki) z EK4 i siakieś wydziwne/customowe łączniki :)
Rozumiem, że to samo tyczy się staba z 5g?

Grzegunio
29-01-14, 12:04
Coś się mieszasz w zeznaniach:)

Wg tego http://socalcivic.com/forum/showthread.php?t=17313 wystarczą mocowania (kontowniki) z EK4 i siakieś wydziwne/customowe łączniki :)
Rozumiem, że to samo tyczy się staba z 5g?

w tym linku masz jakiegoś cienkiego staba, pewnie 15mm. A takiego to możesz mocowac do "kONtowników" z EK4

janekb84
29-01-14, 12:08
do zamontowania staba tylnego z ITR 22mm w budzie 6g na oem wahaczach potrzebne sa:
-ASR
-stab z ITR
-łaczniki z EK4(z długim gwintem np.firma 555 takie robi)
-tulejki metalowe które sobie dorabiasz u tokarza którymi zastepujesz te gumowe w oczkach stabilizatora
wszystko i na temat prosciej sie tego nie da rozpisac:)

sebawo
29-01-14, 15:27
Grzegunio a nie podkreśliło mi :P

janekb84 to wiem, że do grubego trzeba asr'a, ale nie o to mnie się rozchodzi ;)

No ok, to rozumiem, że cienkiego (z integry nie-ITR lub z 5gena) zamontuję dokładnie tak samo jak ori EK4? To niby czemu nie są one wymienne?
Chyba, że mylne jest założenie, że 5gen oraz integrowe są wymienne... Temat wałkowany od zarania, a nikt nie napisał konkretnie czy i jak podejdzie ;)

luchuma
29-01-14, 15:29
bo nie pasuja P&P tylko trzeba pomodzic

skilo_one
29-01-14, 16:37
Grzegunio a nie podkreśliło mi :P

janekb84 to wiem, że do grubego trzeba asr'a, ale nie o to mnie się rozchodzi ;)

No ok, to rozumiem, że cienkiego (z integry nie-ITR lub z 5gena) zamontuję dokładnie tak samo jak ori EK4? To niby czemu nie są one wymienne?
Chyba, że mylne jest założenie, że 5gen oraz integrowe są wymienne... Temat wałkowany od zarania, a nikt nie napisał konkretnie czy i jak podejdzie ;)

Integra ma taki sam kształt stabów jak 5g (itr też, ale jest grubszy + asr o ktorym pisales), a takie nie pasują bez lekkiego kombinowania do 6g

sebawo
29-01-14, 21:35
to 'lekkie' kombinowanie to po prostu metalowa tulejka i łącznik z dłuższym gwintem, więc nie jest źle :)

robivitez
08-02-14, 10:39
Jak ma ktos na spredaz tylni 22mm/23mm stab z DC2 lub EK9 to jestem chetny. ;)

Maximus1919
08-02-14, 11:45
Hejka ;)
Mam takie pytanko na szybko. Jeśli w 6 genie z przodu mam seryjny stab. 22mm to jest sens ładować staba 15mm na tył?? Mam ASR i i tak wleci i tak, pytanie czy ten stab. na dupie jest aż tak potrzebny?? :)

motoboy
08-02-14, 12:10
Mam przygotowany zestaw stabilizatorów do mojej ej6. Obecnie jest 22mm, z tyłu brak. Będzie z przodu 26mm i z tyłu 15mm. Pytanie do osób które jeżdżą na takim zestawie, duża jest różnica w prowadzeniu? cy samochód jest mniej podsterowny i czy mniej się wychyla w zakrętach? Z góry dzięki za odpowiedź.

Maximus1919, teoretycznie jeśli włożysz tylko stab z tyłu, to usztywnisz tylną oś względem przedniej, co sprawi że samochód będzie mniej podsterowny. Niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę :)

robivitez
08-02-14, 12:14
Mam przygotowany zestaw stabilizatorów do mojej ej6. Obecnie jest 22mm, z tyłu brak. Będzie z przodu 26mm i z tyłu 15mm. Pytanie do osób które jeżdżą na takim zestawie, duża jest różnica w prowadzeniu?

Zrobiłem tak na byłym EK3 i była całkiem wyrazna różnica. :D

Maximus1919
08-02-14, 12:29
Ale na plus, czy raczej na minus?? Przy pokonywaniu zakrętów było czuć że dupa zaraz nas może wyprzedzić po zamontowaniu tego staba?? Z przodu mam staba 22mm i OEM-ową rozpórkę (górną) :)

spychu
08-02-14, 14:04
Nie bylo czuc.
Sam obecnie jezdze na stabach 26/15 i przy dobrym zawiasie i oponie auto jedzie jak po sznurku.
Dupe w zakrecie przestawilo mi tylko kilka razy jak moj "miekki" zawias podbilo na nierownosciach ;)

Staba 15mm nie polaczysz bez problemow z ASR, bo mocowania w jego "uszach" nie pokrywaja sie z mocowaniami w ASR i trzeba kombinowac.
Dodatkowo przy wkladaniu staba 15mm na tyl, nie trzeba zakladac ASRa.

Wg mnie w 6gen EJ/EK 22/brak staba strasznie pluzy przodem, zestaw 22/15 zdecydowanie poprawia wlasnosci jezdne pluzenie przodem sie zmniejsza a dupa jest stabilniejsza, zestaw 26/15 w moim odczuciu jest bardzo dobry a najlepszy zestaw do EJ/EK wg mnie to 26/21 (EK9/DC2) i do dzisiaj zaluje ze sprzedalem ziomkowi ASRa ze stabem z DC2, pozniej wlozylem 26/24 i tu tyl byl dosc nerwowy a na mokrym nie dawalo sie szybciej pojechac po zakretach bo dupa caly czas chciala wyprzedzac przod.

robivitez
08-02-14, 14:43
No jasne ze na plus. :)

@spychu

DC2 ma 22mm, a DC2 JDM ma 23 mm. ;)

spychu
08-02-14, 15:14
niech bedzie, ze 22, roznie na necie podaja a ja tego nigdy nie mierzylem :)

Gorliś
08-02-14, 16:35
Mi sie chyba jednak lepiej jezdzi na 24/22 niz na 26/22. 24/15 tez bylo ok.

konstruktor
08-02-14, 18:33
Jak ma ktos na spredaz tylni 22mm/23mm stab z DC2 lub EK9 to jestem chetny.
jeżeli planujesz zakup takiego staba to może warto było by się zastanowić nad zestawem od 'whiteline' :
http://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=BHR83XZ
wiem że fulek ma taki stabilizator u siebie w aucie , ale chyba nie opisywał jak mu się to sprawuje ( wcześniej siedział u niego pręt z DC2)

pamiętaj że kupując z ITR'a musisz doliczyć ASR'a + łączniki + tulejki (afermarketowe lub zrobione przez tokarza) , ew łączniki z eg/itr


Wg mnie w 6gen EJ/EK 22/brak staba strasznie pluzy przodem, zestaw 22/15 zdecydowanie poprawia wlasnosci jezdne pluzenie przodem sie zmniejsza a dupa jest stabilniejsza, zestaw 26/15 w moim odczuciu jest bardzo dobry a najlepszy zestaw do EJ/EK wg mnie to 26/21 (EK9/DC2)

w 100% zgadzam się z Tobą.
przerabiałem wszystkie powyższe setup'y i 26/22 po prostu idealnie pasuje do EK. natomiast jeśli ktoś nie jeździ 'szybko' po zakrętach to wg mnie zestaw 26/15 jest wystarczający.

robivitez
08-02-14, 18:45
jeżeli planujesz zakup takiego staba to może warto było by się zastanowić nad zestawem od 'whiteline' :


Zostane przy szukaniu DC2, bo budget ograniczony, musi jeszcze zostac kasa na jakis timeattack albo dwa. :D ASR juz mam a łączniki i tulejki załatwie w dobrej cenie. ;)

kuster
09-02-14, 00:44
Dla zainteresowanych
Stab przedni z MB2 D14A7 ma 20mm grubości

Po zmianie na 26mm z VTi duży banan na twarzy ;) zupełnie inne auto w zakrętach
Polecam!

spychu
09-02-14, 12:21
Mi sie chyba jednak lepiej jezdzi na 24/22 niz na 26/22. 24/15 tez bylo ok.
Ale Ty masz inna bude ;) ja pisalem o tym co w moim odczuciu jest najlepsze w EJ/EK :)

Tommi01
09-02-14, 12:26
niech bedzie, ze 22, roznie na necie podaja a ja tego nigdy nie mierzylem

dc2 przedliftem 22mm a po lifcie 23mm zmierze za tydz od polifta i napisze

Gorliś
09-02-14, 12:32
True, zapomnialem dopisac ze moje wrazenia dotycza EG.

robivitez
09-02-14, 17:27
Ten stab wyglada ciekawie, co sadzicie? :D

http://www.ebay.com/itm/JDM-REAR-SWAY-BAR-92-00-EG-EK-HONDA-CIVIC-94-01-ACURA-INTEGRA-DC2-END-LINK-KIT-/390458723290?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5ae9274bda&vxp=mtr

Gorliś
09-02-14, 17:51
No wyglada spoko. Fajnie ze ma mozliwosc regulacji na bardziej i mniej twardo. Ale ciezko okreslic jakosc stali z ktorej zostal zrobiony.
Szybciej i taniej ogarniesz stab z itr-a w PL.

robivitez
09-02-14, 19:01
Znajomy jest w USA to przyniesie. :cool:

Maximus1919
09-02-14, 23:51
Nie bylo czuc.
Sam obecnie jezdze na stabach 26/15 i przy dobrym zawiasie i oponie auto jedzie jak po sznurku.
Dupe w zakrecie przestawilo mi tylko kilka razy jak moj "miekki" zawias podbilo na nierownosciach ;)


Powiem ci tak, jak miałem EG4 to dokładnie miałem taki sam zestaw 26mm z MB i 15mm (ten co mam teraz na sprzedaż) mogłem latać tym autem z mega prędkościami w łukach i nie było żadnej sraczki, wyprzedzać itp. Dosłownie teleportowałem się z miejsca na miejsce beż żadnych wychyleń itp. Powiem więcej, byłem na TA nawet na gwincie ARtuning(oczywiście cały czas na nim latałem)... I auto robiło mega robotę...
A aktualnie latam na stabie 22mm przód/brak z tyłu. Szczerze jest masakra, przy pełnym ogniu auto jest mega niestabilne jak wykonuje jakieś wiraże... ;/
Jeśli jest to wina braku staba z tyłu i że z przodu mam 22 a nie 26 to od razu do tego samego wracam...
Jeśli to faktycznie jest to?? I to właśnie staby dawały takie *****iste prowadzenie auta??



Dla zainteresowanych
Stab przedni z MB2 D14A7 ma 20mm grubości

Po zmianie na 26mm z VTi duży banan na twarzy ;) zupełnie inne auto w zakrętach
Polecam!

Czyli zadowolony jesteś z zakupu?? ;)


Ps. A z czego stab 26mm na przód podejdzie do EJ/EK?? Bo miałem tego z MB ale on pasował tylko do EG (bo w mojej EJ-ce mega wisiał pod autem... ;/ )
I jaka jest mniej więcej jego cena do EJ/EK??

luchuma
10-02-14, 00:08
Ps. A z czego stab 26mm na przód podejdzie do EJ/EK?? Bo miałem tego z MB ale on pasował tylko do EG (bo w mojej EJ-ce mega wisiał pod autem... ;/ )
I jaka jest mniej więcej jego cena do EJ/EK??

ek4

slyszalem jeszcze, ze CRV ma taki sam stab ale ma koncowki pod innym kątem (do przykrecenia łączników)

Maximus1919
10-02-14, 17:55
A z ITR-a??

spychu
10-02-14, 18:38
Nie, z ITRa jest raz, ze 24mm, dwa, ze ksztaltem jak w MB6.

Do EJ/EK jedyny 26mm stab na przod to EK4/EK9.

Maximus1919
10-02-14, 22:37
Czyli nie do dostania pewnie...?? ;/ A jeśli już to jaka jest taka normalna cena za takiego staba?? (żeby ktoś później w chu.. sobie nie przygrywał) ;P

luchuma
10-02-14, 23:01
ek4 da rade dorwac 300-400 pln na forum norma ;]

Maximus1919
10-02-14, 23:27
A Hapartsie po ile by wyszedł nowy?? Bo już takie numery widziałem na forum że np. używka 5 bieg z Integry LS 550, a za nówkę w ASO 600 :) Lub antenę słupkową do radia nówkę cewkę z ASO ktoś sprzedawał za 200, a ja w ASO ogarnąłem nówkę za 150. Rozpórka przednia górna używka 80, a ASO 65 nowa :) I pewnie wiele wiele innych ciekawych rzeczy mozna by tak ogarnać za lepsze siano niż od wiary z forum... :)

robivitez
11-02-14, 08:39
Hehe fajne ceny za EK4 staby macie w PL, ja kupiłem przod za 20€, a kolega nawet kupił komplet przod/tył za 30€. :cool:

Maximus1919
11-02-14, 11:57
To jak masz taka możliwość to ja porosze przedniego za 20 euro :-) Nawet za 25 wezmę ;-)

Piotrek_87
11-02-14, 17:29
EK4 26mm przód idzie dorwać za ok. 150zł.

Brylant1
11-02-14, 17:49
A nawet taniej:)

Maximus1919
11-02-14, 20:38
A do tego muszę mieć mocowania itp. z tego staba 26mm czy podejdą z 22mm??

Piotrek_87
11-02-14, 21:29
Musisz kupić gumy pod staba 26mm (uszy zostają te co masz).
Łączniki zostawiasz jeśli masz nadwozie EJ9/EK3. No i jak są w dobrym stanie i dasz radę je odkręcić :)

RPK
14-02-14, 10:04
Mial ktos moze w eg4 18mm przedni i 15 mm tylni stab ?? Bo mam takie i zastanawiam się czy zalozyc czy na przod cos grubszego dac

spychu
14-02-14, 10:37
Zakladaj, zobacz czy Ci odpowiada to jak auto sie zachowuje.
JEdnemu bedzie to pasowac innemu nie, nikt raczej nie odpowie na to pytanie czy Tobie bedzie to odpowiadac.

RPK
14-02-14, 11:42
Ok zobaczymy co wyjdzie najwyżej zmienie przod na grubszy lekko ;)

sebawo
17-02-14, 11:20
Może temat trochę z boku, ale bez sensu zakładać nowy. Jakie powinny być wymiary gwintu śruby nr 35. Śruba przykręca mocowanie do zetownika(nr 30), w zetowniku są nakrętki.
W zestawieniu jest tylko 8x20, sprawdzałem śruby 8x1, 8x1.25 i 8x1.5 i żadna nie chciała się wkręcić, więc już zgłupiałem...
http://www.hondapartsnow.com/diagrams/small/rear-lower-arm-454985.png

Tommi01
19-02-14, 16:35
zmierzylem staba z dc2 jdm tylny i ma 23mm mega ciezki jest:cool:

York22
19-02-14, 23:20
Może temat trochę z boku, ale bez sensu zakładać nowy. Jakie powinny być wymiary gwintu śruby nr 35. Śruba przykręca mocowanie do zetownika(nr 30), w zetowniku są nakrętki.
W zestawieniu jest tylko 8x20, sprawdzałem śruby 8x1, 8x1.25 i 8x1.5 i żadna nie chciała się wkręcić, więc już zgłupiałem...
http://www.hondapartsnow.com/diagrams/small/rear-lower-arm-454985.png

Wydaje mi się, że to 1,25, jutro mogę sprawdzić dokładnie.

sebawo
20-02-14, 12:17
już wiem, że na pewno 1.25, ale dzięki ;)

Maximus1919
20-02-14, 21:30
Jest jakaś widoczna różnica (na gołe oko ;P ) między stabem z EK4,a tym z MB?? Chodzi mi o to żeby nas ktoś w ch.. nie zrobił że niby z EK, a tu psikus (bo suwmiarka tu za dużo nam nie da niestety... ;/)

konstruktor
20-02-14, 23:08
między stabem z EK4,a tym z MB??
to co po 1wsze rzuca się w oczy to mocowanie łącznika. w mb6/mc2 jest gniazdo na łącznik (taki sam jak w 5g oraz dc2)
w 6g ek4 jest to otwór

6g JP ek4
http://japancars.ru/image/cache/epc_honda/2313-1056x519.gif

6g angielka / 5g / dc2

http://japancars.ru/image/cache/epc_honda/35144-1056x527.gif

oraz , co także widać na w/w 'schematach' w ek4 końcowa część staba (od str łącznika) jest posta a w mb/mc jest łamana / pod kątem

Maximus1919
20-02-14, 23:52
Hehe, sorki bo nie napisałem. Chodziło mi o przedniego staba :-)

spychu
21-02-14, 10:51
Tak samo roznia sie miejscem na lacznik i samym ksztaltem odrobine

EJ/EK
http://japancars.ru/image/cache/epc_honda/2311-1056x527.gif


MB, lacznik numer 25
http://japancars.ru/image/cache/epc_honda/34301-1056x526.gif

DoSeR
22-02-14, 19:10
Żebym zamontował staba z MB6 tył do Civica EJ2 potrzebny mi taki łącznik:
http://www.walbro.pl/imgparts/61/6148226.jpg

czy inny? Jeśli taki to skąd wytrzasnąć tulejkę w miejscu łączenia stabilizatora z łącznikiem.

Karpiczek
22-02-14, 21:52
Żebym zamontował staba z MB6 tył do Civica EJ2 potrzebny mi taki łącznik:
http://www.walbro.pl/imgparts/61/6148226.jpg

czy inny? Jeśli taki to skąd wytrzasnąć tulejkę w miejscu łączenia stabilizatora z łącznikiem.

Możesz i takim skręcić ale łącznik będzie skrzywiony oraz będzie pracować w nienaturalnej pozycji. Było pisane strony wcześniej, że potrzeba łączników z EK4. Tulejkę się dorabia u tokarza oddzielnie. Ewentualnie na ebey'u widziałem gotowe sety ale więcej się wtedy zapłaci za wszystko.

York22
22-02-14, 22:12
ma ktoś foto jak ma taka tulejka wyglądać ?

HEG8
22-02-14, 22:26
Doser tylnego staba masz z EK4 więc i od tego łączniki musisz mieć (2 sworznie na końcach) tylko nie wiem czy to podejdzie pod wahacze 5g bo będzie brakowało gwintu w sworzniu (nie przejdzie na wylot przez wahacz, a nawet jeśli to będzie go bardzo mało) lub czy wkręci się w otwór w wahaczu (różnica gwintów?). Musiałbyś założyć wahacze od 6g... :confused:

To co Ty masz kupione to łączniki są od 5g, a staba masz od 6g EK4, a nie od MB6... Do tych łączników tulei nie ma, bo one są zamontowane w oczku na końcu stabilizatora od 5g...

Karpiczek
22-02-14, 22:40
ma ktoś foto jak ma taka tulejka wyglądać ?

Tulejka jak tulejka. Wymiar wewnętrzny taki jaką ma średnicę gwint łącznika, zewnętrzny wymiar taki jak ma oczko w stabie. Szerokość na szerokość oczka :P

DoSeR
22-02-14, 22:45
Doser tylnego staba masz z EK4 więc i od tego łączniki musisz mieć (2 sworznie na końcach) tylko nie wiem czy to podejdzie pod wahacze 5g bo będzie brakowało gwintu w sworzniu (nie przejdzie na wylot przez wahacz, a nawet jeśli to będzie go bardzo mało) lub czy wkręci się w otwór w wahaczu (różnica gwintów?). Musiałbyś założyć wahacze od 6g... :confused:

To co Ty masz kupione to łączniki są od 5g, a staba masz od 6g EK4, a nie od MB6... Do tych łączników tulei nie ma, bo one są zamontowane w oczku na końcu stabilizatora od 5g...

Właśnie jest to stab z MB6. Znalazłem gdzieś na necie info, że były dwa rodzaje. Jeden z grubymi końcami i tulejką, drugi płaski taki jak ja mam. To walić to na razie nie montuje tego na tył. Kupi się kiedyś z ITRa i łączniki będą od razu pasowały... Chyba, że jest jakiś patent, żeby zamontować z płaskimi końcami do coupe 5g. :confused:

HEG8
22-02-14, 22:56
Miałem staba od MB6 i za cholerę nie mogę sobie przypomnieć jakie miał końce... :mad: Przymierze go na sztukę i zobaczę gdzie wychodzą mocowania - czy centralnie czy jednak się mijają otwory montażowe. Jeśli trafią na siebie centralnie to zamontuje tak jak Ci mówiłem - pomiędzy szczeliny zaaplikuje gumy z przedniego staba, tzw. patent... ;)

Maximus1919
24-02-14, 10:19
Wiecie może jaki jest kod Tulei (poduszek) do staba z EK4?? Bo wziąłem w inter carsie niby pod EK4 na 26mm, a te tuleje są pod 22mm... ;/

spychu
24-02-14, 14:57
oem - 51306-S04-N01

z doswiadczenia wiekszosc zamiennikow to syf i nie ma 26mm. OEM sa na tyle tanie, ze proponuje udac sie do ASO :)

Maximus1919
05-03-14, 01:10
Pytanko za 100pkt. ;)
Ostatnio widziałem na sprzedaż rozpórkę pod auto (taki ajzolek około 40cm). Jest sens się w ogóle w takie coś bawić?? Są jakieś odczuwalne efekty po montażu tego ajzola??

Maximus1919
17-03-14, 13:51
Orientuje się ktoś może czy do adaptacji staba tylnego z MB6 można zastosować uszy (blaszki gdzie przykręca się staba do budy razem z tuleją) ze staba 15mm od EG5/6??

Maximus1919
17-03-14, 15:44
Ps. To jest stab z MB6??
naforum.zapodaj.net/thumbs/7af7c14205d1.jpg

skilo_one
17-03-14, 18:16
Orientuje się ktoś może czy do adaptacji staba tylnego z MB6 można zastosować uszy (blaszki gdzie przykręca się staba do budy razem z tuleją) ze staba 15mm od EG5/6??

Jeżeli masz staba z oczkiem na tulejkę to tak.


Ps. To jest stab z MB6??
naforum.zapodaj.net/thumbs/7af7c14205d1.jpg

Tak. To właśnie do takiego pasują łączniki z eg/dc.

Maximus1919
17-03-14, 19:57
A jestes pewny na 100% a nawet 1000% ze to jest stab z MB6? Bo jesli tak to go wrzuce do EJ9 a jak nie to lipa troche... :-\

skilo_one
17-03-14, 23:30
A jestes pewny na 100% a nawet 1000% ze to jest stab z MB6? Bo jesli tak to go wrzuce do EJ9 a jak nie to lipa troche... :-\

Tak. Mam identycznego :) łączniki również pochodzą na 100% z mb6.

Maximus1919
18-03-14, 18:27
Ma ktoś może fotki jak powinien dokładnie wyglądać stab który podchodzi do EJ9?? Bo ponoć miał podchodzić ten z MB6, a teraz się okazuje że nie pasuje... ;/

klima
18-03-14, 18:38
Ma ktoś może fotki jak powinien dokładnie wyglądać stab który podchodzi do EJ9?? Bo ponoć miał podchodzić ten z MB6, a teraz się okazuje że nie pasuje... ;/

Pasować będzie tylko jest bardzo nisko miałem przez chwilę taki w swojej ej6 ale o wszystko zachaczal. Musiał byś zmienić wahacze z toczonych z blachy na zeliwne z ej6.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

spychu
18-03-14, 19:15
Ma ktoś może fotki jak powinien dokładnie wyglądać stab który podchodzi do EJ9?? Bo ponoć miał podchodzić ten z MB6, a teraz się okazuje że nie pasuje... ;/
Tak ma wygladac, ten ktory pasuje p&p bez zadnych dodatkowych modow jesli masz wahacze z miejscem na lacznik, moj przedni 26mm i tylny 15mm od EK4.

http://imageshack.us/a/img353/2412/obraz208wp0.jpg

http://imageshack.us/a/img374/4973/obraz290zc4.jpg

konstruktor
19-03-14, 08:27
Ma ktoś może fotki jak powinien dokładnie wyglądać stab który podchodzi do EJ9?? Bo ponoć miał podchodzić ten z MB6, a teraz się okazuje że nie pasuje... ;/
a co jest nie tak , że nie pasuje?!

Maximus1919
19-03-14, 10:03
Chodzi mi o tylnego staba cały czas :)
Aktualnie mam takiego (jak w linku poniżej)

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/7af7c14205d1.jpg

I on ponoć nie podejdzie do EJ9 (a niby jest z MB6??)
Podobno podejdzie za to ten:

http://img64.imageshack.us/img64/3986/p7186422m.jpg

Bo ma to ucho gdzie jest przykręcona końcówka płaskie...
I ponoć on też jest z MB6?? Wychodziły różne w tym MB6 tylne staby czy co jest grane?? ;/

Sheiva
19-03-14, 10:17
Hmm, mogę coś źle rozumieć, ale wg mnie, to oba stabilizatory są takie same. Tylko dwa sposoby montażu - normalny i czyjś wymysł. Oba mają oczka pod takim samym kontem, zatem będą pasowały łączniki z EG, a że ktoś zamontował łączniki na sworzniach, no to już czyjaś wizja.

spychu
19-03-14, 11:19
Do EJ9 laczniki z EG nie pasuja z dwoch powodow, po pierwsze stab z MB jest wezszy niz ten z EJ i laczniki te musialy znajdowac sie pod sporym katem a to jest niemozliwe przez ich budowe, czytaj blachy, ktore wchodza na tulejke w stabie przeszkadzaja i nie ma mozliwosci ustawienia lacznika pod katem, bedzie tylko prosto a w takiej pozycji nie pokryje sie z miejscem w wahaczy z EJ/EK.

Dlatego musza byc laczniki z EK4 z dlugim gwintem i tylko tak da sie zamontowac staba z MB6 przy EJ/EK.
Maximus poszukaj w tym temacie, pokazywany byl stab taki jak ten z pierwszego linku zamontowany w EJ/EK na lacznikach z EK.

DoSeR
19-03-14, 11:38
Chodzi mi o tylnego staba cały czas :)
Aktualnie mam takiego (jak w linku poniżej)

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/7af7c14205d1.jpg

I on ponoć nie podejdzie do EJ9 (a niby jest z MB6??)
Podobno podejdzie za to ten:

http://img64.imageshack.us/img64/3986/p7186422m.jpg

Bo ma to ucho gdzie jest przykręcona końcówka płaskie...
I ponoć on też jest z MB6?? Wychodziły różne w tym MB6 tylne staby czy co jest grane?? ;/
Tak MB6 miało dwa rodzaje stabów na tyle. Jeden z tulejką w stabie (tak jak w EG czy ITR, pierwsza fota), drugi bez tulejki (taki jak na drugim foto). Sam mam ten drugi i chciałem zamontować do EJ2, ale w sumie nie wiem jakie łączniki do niego dać.

Wychodzi na to, że potrzebny Ci stab taki jak na drugim zdjęciu, a mi potrzebny taki jak na pierwszym. Chcesz się wymienić? :confused:

brales
04-04-14, 07:12
Witam wszystkich, mam dwa pytanka na szybko dotyczące montażu w ej6:

1. Czy stab na tył z mb6 17mm bardziej usztywnki tył niż stab z ek4 15mm - tak wiem, z mb6 jest grubszy ale ma też całkiem inny kształt co ma z pewnością też wpływ na sposób rozkładania sił i sposób działania..
2. Na chwilę obecną nie mam żadnego staba z tyłu z przodu 22mm seria ej6 po lifcie, i auto gorzej się prowadzi niż moje poprzednie czyli eg5(21/14), ma ktoś porównanie jak prowadzi ej6 na różnych setupach właśnie w porównaniu do eg5, mam w garażu kilka stabów i nie wiem jakie wybrać ostecznie a montowanie każdej możliwej kombinacji trochę potrwa w dodatku żeby przetestować stab z ITR muszę dokupić jescze asr, to co mam do wyboru to przód 22( obecnie założone) 24(ek4) i 26(ek4) na tył 15(ek4) 17(mb6) 22(itr)

Brylant1
04-04-14, 08:18
Ja mam 26/17 i jak dla mnie tyl moglby bycc mocniej spiety.

Gorliś
04-04-14, 08:26
Kazdy ma troche inne preferencje, do ej6 zaczalbym od 26 przod 22 tyl jesli masz takie mozliwosci.
Nie mialem nigdy staba z MB6 tyl w reku, jesli "ramiona" ktore ida do lacznikow sa duzo dluzsze niz w 15mm to rzeczywiscie czesc sil pojdzie w gwizdek.
W przyblizeniu mozesz to sobie obliczyc jesli masz je pod reka (dla przednich bylo by ciezko, ale tylne sa na tyle proste w budowie ze mozna skorzystac z tego kalkulatora)
http://www.auto-ware.com/calcs/swaybar.htm
Teoretycznie (przy takiej samej dlugosci ramion i budowie) 17mm powinno byc 66% sztywniejsze od 15.

Karpiczek
04-04-14, 20:51
Możesz poszukać jeszcze stabilizatora z MGZS 180, który ma 20 mm oraz pasuje zastępczo zamiast 17 mm z MB6

Maximus1919
05-04-14, 16:16
Hejka, mam mały problem... ;/ Kupiłem staba na tył z MB6 i okazuje się że uszy które się przykręca do ASR-a są jakieś inne...??? Chodzi o to że kupując poli od Olkusza do tylnego staba luźno sobie w nich latają... (a dokładniej, te uszy nie dociskają tych gum do budy)
Wie ktoś może o co chodzi?? Były jakieś wersje polifotowe i przedlifotwe MB6?? Bo już nie wiem jakich gum mam szukać?? ;/

piroman
05-04-14, 16:20
a uszy masz od czego??
do ASR-a pasuja tylko uszy z ITR-a które są szersze i mają większy rozstaw otworów mocujących, było już o tym pisane nie raz...

Maximus1919
05-04-14, 16:23
Niby od mb6 ale z uszami nie ma problemu bo były trochę węższe ale sobie poradziłem i rozciąłem je wzdłuż i to co brakowało, już zostało skręcone :) Ale niestety te gumy (stare które dostałem ze stabem) są już wywalone i potrzebuję nowe ale te z MB6 nie pasują... ;/

robivitez
07-04-14, 18:08
W sobote byłem civicem na torze w setupie przod EK4 26mm, tył brak staba. :o Teoretycznie ma to byc w chu*j podsterowne, tak? A no własnie nie całkiem. Przod toyo R1R na 2 bar, tył jakies tam letnie dot XX09 na 2.8 bara, a tez dało sie pojechac bokiem w zakret. ;)

Gorliś
07-04-14, 18:22
jakies tam letnie dot XX09 na 2.8 bara
No bo ciezko zeby gowniana opona nabita do niemal 3 barow na tyle dawala jakakolwiek przyczepnosc:P

robivitez
07-04-14, 21:51
Nie no jasne ze tak. :D To moze tak zapytam. Oversteer spowodowany przez gruby tylni stab jest jakos lepiej kontrolowany, bardziej przewidywalny niz przez takie opony?


Bo ja własnie mam zamawiac 24mm tylni stab z USA, ale po tym ostatnim trackdayu jakos nie jestem az tak przekonany czy warto.

Gorliś
09-04-14, 09:39
Przede wszystkim przy slabej, dodatkowo mocno nabitej oponie jedyne co zrobiles to zmniejszyles przyczepnosc tylu. To, w jaki sposob bedzie zrywana przyczepnosc zalezy od wszystkich elementow, to jest zlozony organizam i wszystko od sprezyn, przez amortyzatory, stabilizatory, geometrie, opony (mieszanka, cisnienie, rozmiar) ma wplyw na balans ssamochodu.
Za gruby stan na tyle spowoduje nerwowosc, duzy lift-off oversteer.
Dobre aftermarketowe staby maja regulacje, ktora pozwala ustawic sztywnosc jak dla staba 22mm (seria ITR) jak i 24 (o ile pamietam staby whiteline'a tak maja).
Stab zmniejszy body roll, zwiekszy tez przyczepnosc z przodu. Ale czy dobrze Ci sie bedzie jezdzilo w takim zestawieniu to Ci niestety nie odpowiem.

brales
09-04-14, 10:07
Pamiętam że ktoś kiedyś miał na tyle 15 a potem założył 22 z itr i opisał swoje odczucia w ten sposób, że po wrzuceniu 22 na tył auto stało się stabilniejsze w pokonywaniu serii krótkich zakrętów, za to na długich szybkich było czasem czuć że tył miał chęć uciekać i trzeba było delikatnie kontrować ale temu komuś sprawiało to zabawę, poszukam tej wypowiedzi i jak znajdę do wstawię.

spot
21-05-14, 01:14
Czy uszy od tylnego staba z eg5 (13mm) podejdą do staba z MB6 (18mm) ??

Szczur[R]
21-05-14, 09:42
skoro średnica staba jest inna to średnica poduszki i ucha również - to raczej logiczne

spychu
21-05-14, 10:06
Nie do konca.

Np przednie uszy w EJ/EK przy stabilizatorach 22 i 26mm sa takie same, inna jest tylko srednica wewnetrzna gumy.

Jak jest tutaj z tylnym nie wiem, trzebaby porownac jedno z drugim organoleptycznie.

Szczur[R]
21-05-14, 11:07
Nie do konca.

Np przednie uszy w EJ/EK przy stabilizatorach 22 i 26mm sa takie same, inna jest tylko srednica wewnetrzna gumy.

Jak jest tutaj z tylnym nie wiem, trzebaby porownac jedno z drugim organoleptycznie.
przyznam że nie wiedziałem, w MB/MC sugeruje się przednim i między zwykłym a vti jest inne ucho

Crazyblack
21-05-14, 11:36
Nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi (może dlatego że nie przewertowałem całych 60 stron bo jedna trochę tego sporo) dlatego wolę zapytać.
posiadam ej9 z b18c4, do tej pory nie miałem wgl stabów, teraz zamówiłem na przód 22mm natomiast jeżeli chodzi o tył zastanawiam się nad stabem z dc4 13mm i nad tym z dc2 22mm.
I tutaj moje pytanie, który wybrać. Nie jeżdżę po torze tylko i wyłącznie w normalnym ruchu czasem trzeba jakiś zakręt wziąć szybciej. O 22mm słyszałem że będzie mogło mi się odrywać koło od ziemi bo będzie za sztywny. Co polecacie i krótko dlaczego :)

janekb84
21-05-14, 11:59
moge ci polecic na tył stab 22mm fajnie sie jezdzi lecz wtedy musisz dac na przod 26mm:)

luchuma
21-05-14, 12:27
Na miasto 22 i 13 wystarczy
Ja mam 22 i 15 daje rade ale bede zmienial na 26 i 17 bo juz zaczyna brakowac sztywnosci wiec w koncu i Ty zmienisz


paplatalk 4

robivitez
23-05-14, 09:45
Ja moge polecic kupno 24mm staba z USA. 225€ wysyłka pod dom z cłem. Jest to jakas firma spec-D tunning, czyli "noname", trzeba było troche lekko pokombinowac i pracuje to wysmienicie. Przez brak gwintu w ASR na mocowanie staba, musiałem wywiercic dziure w subframe (nieznam polskiej nazwy :D), ale daje to nawet lepszy rozkład sił na subframe. W komplecie mamy stab, łaczniki, gumy, "ASR" i cos a'la beaks. Beaksa sprzedałem za 20€, ASR jest wart 50-60€, przez ten brak gwintu i pare srub, sprzedajacy oddał mi 20€, czyli za samego staba z łacznikami i gumami zapłaciłem 130€. :cool: Ale gumy chyba przy okazji wymienie na poli.

http://www.ebay.com/itm/151245902643?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

http://shrani.si/f/a/z7/3192twQv/sway-bar.jpg

spychu
23-05-14, 11:04
Zapomniales dodac tylko, ze majac staba 24mm z tylu na mokrym nie da sie pojechac szybciej wcale, bo non stop chce w zakrecie dupe przestawiac, na suchym z kiepskimi oponami jest to samo.

Mialem i uwazam, ze zrobilem najwiekszy blad pozbywajac sie staba 22 z ITR i wkladajac zamiast niego tego 24mm.
Wg mnie najlepsza opcja jest 26/22. Chociaz 26/15 na ktorym jezdzilem przez 22 i jezdze obecnie po sprzedazy 24, tez sprawuje sie swietnie przy normalnej oponie i dobrym zawiasie.

robivitez
23-05-14, 16:55
Jak bym miał u siebe 22, to napewno bym nie zmieniał. A bo nie miałem nic, a szukałem tez od ITR ale akurat nie było, to kupiłem tego. Jasne, trzeba byc swiadomym tego ze jest to dosyc "hardkorowy" setup, hamowac przed zakretem, potem w zakrecie lekki gaz, zeby nie było niespodzianek. :D

Nie wiem, moze przez te zamiekie gumy w komplecie nie działa stab jeszcze w 100%, ale mi tam sie w mokrym jechało całkiem ok. Załoze poliuretany i zobaczymy.

Ja tam sobie od czasu do czasu polatam na torze lub zawodach, to mi pasuje 24mm tylni stab. A jak tylko na ulice to 26/22 napewno jest kozacki setup. ;)

Grzybohun94
24-06-14, 21:24
Panowie z czego dostanę 24mm stab na przód do 5gena?

poza integrą

mirasek
29-06-14, 10:51
z MG ZS180

Grzybohun94
04-07-14, 00:27
Dzieki. A powie mi ktos jaki.jest sens zmiany przedniego staba z 21mm na 24/26 mm przy stabie tył 13mm?

motoboy
04-07-14, 01:11
Dzieki. A powie mi ktos jaki.jest sens zmiany przedniego staba z 21mm na 24/26 mm przy stabie tył 13mm?

przy zmianie na grubszy stab z przodu względem tyłu stanie się bardziej podsterowny, przynajmniej teoretycznie, trzeba też pamiętać o dobrych gumach i łącznikach. 21/13 to raczej dobre połączenie, najlepiej włożyć 26/15 lub 26/22 ;)

Karpiczek
04-07-14, 19:24
Ewentualnie 20 mm stab tylny z MG ZS 180.

Maskunt
04-07-14, 21:57
Słyszałem, że jest jakiś tylny 24mm stab z Rovera pasujący P&P do civica i kosztuje grosze. Coś ktoś wie?

nyndz
04-07-14, 23:35
Tomek 24mm na tyle w Civicu to nie jest dobry pomysł. Szukaj 22mm góra, nie kombinuj.

Stab 26mm na przodzie sprawia w porównaniu do tego 22mm, że podsterowność jest ale bardziej przewidywalna - takie były moje odczucia po zmianie.

Cywa
05-07-14, 11:07
A jezdzil ktos na 24/15 lub 24/13 ?

mirasek
05-07-14, 12:29
Mam teraz 24/17 do serii sprężyn i nie zmieniłbym w stronę -> cieńszy tył lub grubszy przód. Na samym 24 wyjeżdża przodem nawet na sliku, bez gazu, oczywista katastrofa :) dlatego 13 na tyle to za mało wg mnie, choć to zależy też od auta, sprężyn, itp.

Cywa
05-07-14, 13:10
Hmm piszesz na samym 24 rozumiem ze z tylu nic nie miales? Ogolnie wydaje mi sie ze opcja brak staba tył / stab jakikolwiek tył to ogromna przepasc i ciezko tu porownywac w taki sposob jak piszesz. Osobiscie interesuje mnie czy jest duza roznica miedzy 13 a 15mm na tyle przy 24mm z przodu i ktora opcja bedzie bardziej odpowiednia.

BTW. Seria EJ2 18mm/tyl brak miota dupa jak szatan i to bardzo niespodziewanie. 18/13 sprawilo ze dupa jest BAAARDZO spokojna. EJ1 ma 22mm + 13 ? EM1 ma na pewno 26/15. Szukam zlotego srodka do EJ2 i teoretycznie wydaje mi sie ze 24/13 powinno byc ok?

luchuma
05-07-14, 13:16
mysle ze do takiej wagi auta 24/13 bedzie ok
ewentualnie jak Ci bedzie malo to cos grubszego zalozysz

jezdzilem w sedanie jakis czas na 22/15 i nie wiem czemu ale mialem wrazenie, ze przod wyjezdza za czesto

teraz mam 26/17 i jest malinka :)

Gorliś
05-07-14, 14:46
Mialem 24/13 i bylo w miare neutralnie z tendencja do podsterownosci. Pozniej mialem 26/22 i to bylo dla mnie zbyt podsterownie, teraz jezdze 24/22 i jestem zadowolony.
Ale to tez zalezy na jakim torze.

Cywa
05-07-14, 15:16
Gorlis myslisz ze 24/15 w porownaniu do 24/13 bylo by bardziej podsterowne czy moze delikatnie nadsterowne tylem i wyrownalo by to "tendencje do podsterownosci" ? Czy przy 24/13 spotkales sie z nagłą nadsterownoscia?

17 z mb podchodzi do 5gena bez wzmocnien?

Gorliś
05-07-14, 17:35
Szczerze mowiac nie robie rozroznien miedzy tymi cienkimi patykami, mozliwe ze mialem 14 na tyle wtedy. Tak czy inaczej, zarzucanie tylem wystepowalo tylko jak mialem na tyle bardzo mocno zuzyte t1r (wczesniej dojechane na przodzie) i tylko z tej roznicy w przyczepnosci opon bral sie ten efekt.
24/15 musi byc bardziej neutralne (mniejsza podsterownosc) niz 24/13, nie sadze zeby ta roznica 2mm miala przesadzic ze tyl nagle zrobi sie nerwowy. (procentowo roznica w sztwynosci bedzie spora, ale nadal przod bedzie znacznie sztywniejszy)

O ile sie orientuje, ludzie ktorzy montowali 17 nie potrzebowali ASRa. Ale jakas tam rzezba chyba jest z mocowaniami.

skilo_one
06-07-14, 13:36
Tak, do staba z MB 17mm nie potrzeba wzmocnien. Ale tak jak Gorliś pisze, trzeba pokombinowac z lacznikami, bo wychodzą za bardzo pod kątem.

Karpiczek
06-09-14, 23:26
Witam,czy moglby ktos przypomniec kto sprzedaje na allegro i jakie dokladnie laczniki stabilizatora trzeba kupic do tylnego stabilizatora z mb6. Laczniki oryginalne jak w ITR,chce zastosowac te jak w ek4. Wazne,aby mialy dlugie gwinty.

WojTEC
06-09-14, 23:46
Panowie kupiłem stabilizator przedni z MB6 i dostałem taki:

http://i1290.photobucket.com/albums/b532/wojtek_vtec/P1050041_zpsa3fb2d6a.jpg (http://s1290.photobucket.com/user/wojtek_vtec/media/P1050041_zpsa3fb2d6a.jpg.html)

Za nic nie znalazłem w internecie staba z MB6 który wygląda jak ten.
Zacząłem szperać i okazało się że stab z preludy wygląda tak:

http://i1290.photobucket.com/albums/b532/wojtek_vtec/dsc08064_zpsc070b079.jpg (http://s1290.photobucket.com/user/wojtek_vtec/media/dsc08064_zpsc070b079.jpg.html)

Znalazłem też że powinien mieć 25.5mm i tyle ma. max 25.9

Potwierdzi ktoś ?

spot
06-09-14, 23:58
Witam,czy moglby ktos przypomniec kto sprzedaje na allegro i jakie dokladnie laczniki stabilizatora trzeba kupic do tylnego stabilizatora z mb6. Laczniki oryginalne jak w ITR,chce zastosowac te jak w ek4. Wazne,aby mialy dlugie gwinty.

Stabilizator tylny w MB6 występował w dwóch wariantach. Jeden wariant miał tulejki gumowe w miejscu łączenia staba z łącznikiem i w tym przypadku łączniki były jak w c5g i integrze. Jeśli masz taki stabilizator z tulejkami gumowymi to musisz zastosować łączniki jak w ITR. Drugi wariant stabilizatora występował bez tulejek gumowych i w tym przypadku trzeba zastosować łączniki jak te w ek4 tylko z długimi gwintami.

janekb84
07-09-14, 13:43
Stabilizator tylny w MB6 występował w dwóch wariantach. Jeden wariant miał tulejki gumowe w miejscu łączenia staba z łącznikiem i w tym przypadku łączniki były jak w c5g i integrze. Jeśli masz taki stabilizator z tulejkami gumowymi to musisz zastosować łączniki jak w ITR. Drugi wariant stabilizatora występował bez tulejek gumowych i w tym przypadku trzeba zastosować łączniki jak te w ek4 tylko z długimi gwintami.
mozesz wywalic te tulejki gumowe,dorobic metalowe u tokarza i zastosowac łaczniki takie jak w ek4

kamil39
07-09-14, 13:55
Jak powinien wygladac lacznik do stabilizatora w MB6? http://www.autosklepserwis.pl/ProductDetails/Show.rails?s=Wybierz,,,,HONDA,,CIVIC-VI-Fastback-(MA--MB)-1994-09-2001-02,,1.6-i-(MB1)-113km,&n=,&a=MEYLE-LACZNIK-HONDA-STAB.-P.-CIVIC-31160600011%2FHD&i=500045,501275,504286,P,-1,-1,49529 taki jest prawidlowy ? Kupilem na taki ksztalt, nie probowalem jeszcze zamontowac, ale tak na oko wyaje sie ze powinien byc jakis inny?

Karpiczek
07-09-14, 21:22
Wiem,mialem dotychczas laczniki jak w ITR ale szlag je trafil bo sa pod katem. Wiem,ze najlepiej tulejke metalowa i laczniki z ek4. Tak chce teraz zrobic. Tylko potrzebne sa laczniki z ek4,ktore maja dluzszy gwint. Stad moja prosba o wskazanie takowych.
Przy okazji,moze ktos ma gotowe tulejki metalowe? ;)

WojTEC! A moze od jakiegos rovera?

janekb84
07-09-14, 22:42
Wiem,mialem dotychczas laczniki jak w ITR ale szlag je trafil bo sa pod katem. Wiem,ze najlepiej tulejke metalowa i laczniki z ek4. Tak chce teraz zrobic. Tylko potrzebne sa laczniki z ek4,ktore maja dluzszy gwint. Stad moja prosba o wskazanie takowych.
Przy okazji,moze ktos ma gotowe tulejki metalowe? ;)

WojTEC! A moze od jakiegos rovera?
Kup firmy 555 maja dłuzszy gwint od pozostałych zamienników,mam takie u siebie zamontowane.

Karpiczek
07-09-14, 22:50
Super,dziekuje!

endriu286
08-09-14, 21:18
Witam,czy moglby ktos przypomniec kto sprzedaje na allegro i jakie dokladnie laczniki stabilizatora trzeba kupic do tylnego stabilizatora z mb6. Laczniki oryginalne jak w ITR,chce zastosowac te jak w ek4. Wazne,aby mialy dlugie gwinty.

siemka ja dałem takie Pod stab z mb6
http://images66.fotosik.pl/160/8f965665cf196896med.jpg (http://www.fotosik.pl)

DoSeR
05-10-14, 23:31
Z czego można zamontować staby do EJ6 (coupe 6g) w miarę rozsądnych pieniądzach i z bezproblemowym montażem?

HEG8
05-10-14, 23:41
Karol chce grube te staby czy byle były, bo w tej chwili nie ma żadnych? Bo na przód mam 24 i na tył z Integry tej szarej, 14mm...

Karpiczek
05-10-14, 23:49
siemka ja dałem takie Pod stab z mb6
http://images66.fotosik.pl/160/8f965665cf196896med.jpg (http://www.fotosik.pl)

Ale Ty masz inne oczka chyba. Oryginalnie też takie miałeś łączniki czy typi ITR'owego.

DoSeR
05-10-14, 23:54
Karol chce grube te staby czy byle były, bo w tej chwili nie ma żadnych? Bo na przód mam 24 i na tył z Integry tej szarej, 14mm...
Przód ma 22mm w serii, teraz 26mm wypadałoby dać chociaż. Pytanie z czego podejdzie. Tył aktualnie brak i jakiś pasujący w dobrej monecie trzeba znaleźć

sebawo
06-10-14, 12:17
pasujący 'po bożemu' to tylko z EK4, z każdym innym będzie dobieranie łączników/mocowań.

endriu286
08-10-14, 20:45
Ale Ty masz inne oczka chyba. Oryginalnie też takie miałeś łączniki czy typi ITR'owego.

Oryginalnie nie miałem nić bo nie miałem drążka z tył wszystko dobierałem :)

luchuma
09-10-14, 10:53
probowal ktos zalozyc stab z CRV do ej/ek? ten 26mm ma podobny wyglad na oko do tego z ek4 tylko uszy pod innym kątem

robivitez
09-10-14, 16:55
Przedni stab w hyundai accent jest bardzo podobny to tylniego w hondah i ma 20mm. Mysle, ze dało by rade dopasowac. 20mm stab w cenie szrotu! :cool:

Karpiczek
10-10-14, 12:00
Przedni stab w hyundai accent jest bardzo podobny to tylniego w hondah i ma 20mm. Mysle, ze dało by rade dopasowac. 20mm stab w cenie szrotu! :cool:
Mnie się wydaje, że dużo rzeźby. Trzeba by było przespawać uszy od łączników, aby jakieś dopasować.(odwrócić je o 90 st) Nie są również takie tanie w cenie szrotu, bynajmniej na allegro jak patrzyłem. Można kupić w podobnej cenie też 20 mm p&p.

robivitez
12-10-14, 20:28
Nic nie trzeba by spawac, tylko uzyc łaczniki z prelude i odwrocic odwrotnie, lub zrobic z unibali.

Pewnie ten by tez pasował, wydaje sie nawet grubszy niz 20mm. I jeszcze uszy ma "hondowskie".
http://allegro.pl/hyundai-accent-2005-1-5-stabilizator-przedni-i4627911166.html

Za mniej niz 100pln (ten nawet 60pln) to nie kupisz nawet 15mm z ek4 a gdzie dopiero cos z 20-24mm. ;) Taki 22mm z ITR to około 100€.

Ja tam nikogo nie przekonuje, tylko po prostu chciałem powiedziec ze mojim zdaniem mozna wykombinowac bardzo fajny stab za mała kase. U mnie juz siedzi 24mm z tyłu, ale chyba na wiosne sprobuje cos wydrutowac z tego z hundaja.

sebawo
13-10-14, 12:11
wydrutowac

słowo klucz, z powodu którego uważam, że to nie ma sensu ;)

Karpiczek
13-10-14, 13:09
A po co grubszy z tylu? Z przodu jaki masz?
Wyczytalem w Twoim temacie,ze masz 26mm. Chcesz wlozyc grubszy na tyl niz masz z przodu?

sebawo
13-10-14, 14:51
Może z racji nadwozia, ale ja mam qp, wsadzony z tyłu stab z ek4 i na prawdę trudno mam zarzucić dupą, w ostrym łuku mam wyraźną podsterowność. W takiej sytuacji nie widzę u siebie sensu wkładania grubszego staba z tyłu (przód mam seria 21). Może po zmianie przodu na 26 z EK zmieniłaby się charakterystyka.

robivitez
13-10-14, 15:18
Teraz mam 26 przod i 24 tył i jedzie to *****iscie. I na torze i na drodze.

To napisze jeszcze raz o co mi chodzi.

Taki ASR stab jak u mnie na tył normalnie kosztuje ok. 150€.

A taki przedni z hundaja za 60 pln pewnie bardzo dobrze pasuje do hondy na tył, a gruboscia jest na oko bardzo podobny do mojego ASR. Nie potrzeba tutaj zadnego drutowania typu ciecie, spawania etc., tylko dobranie odpowiednih gum stabilizatora i łacznikow.

http://img01.allegroimg.pl/photos/oryginal/46/27/91/11/4627911166

kubson012
25-12-14, 11:23
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=4587951768&ref=last-visited

Powiedzcie mi czy to podejdzie do 5g na przod bo tak analizuje z tym do jaja http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=4564091746&ref=last-visited i wydaje mi sie ze to jest to samo?

luchuma
25-12-14, 12:12
faktycznie bardzo podobne a jak z gruboscia?

kubson012
25-12-14, 12:30
Podobno ok 24mm

Karpiczek
25-12-14, 14:20
Pasuje i ma 24 mm. Taki sam jak byl montowany w MC2

kubson012
25-12-14, 15:03
Nie bedzie wisial tak nisko jak ten z MB6?

kuster
25-12-14, 15:21
A ten z hyundaia accent ktos sprawdzał?

luchuma
25-12-14, 15:59
A tylny z crv 2008?

kamil39
25-12-14, 16:05
Ponoc z roverów pasuje do 5d, wiec analogicznie do eg tez podpasi, wyglada na gruby 24albo 26mm, trzeba zadzwonic i pytac-, bo za taka kase to sie oplaca.

kubson012
25-12-14, 18:53
Pytane bylo z tym ze wlasnie nie wiem jak z wysokoscia tego czy nie bedzie tak wisial nisko jak ten z mb.

kamil39
25-12-14, 19:46
Bedzie wisiec jak ten z md , tak na logike biorac jak pasuje do blizniaczych 5d roverow.

Bobik
28-12-14, 22:18
Siemka. W swoim EG4 nie mam wgl stabilizatora z przodu;/ Planuje kupić na przód 24 mm a na tyle założyć od MB6 18 mm. Takie rozwiązanie będzie dobre ?? Ewentualnie sprzedać ten tylny i kupić z EG5 ?? Co o tym sądzicie ? Czekam na odpowiedź. Pozdrawiam

spot
29-12-14, 20:14
W swoim eg4 też na początku nie miałem staba. Na początek założyłem przedni 21 mm i różnica była ogromna w prowadzeniu. Następnie założyłem tylny stab z eg5 13mm i w moim odczuciu auto stało się jakieś takie "nerwowe" w zakrętach. Obecnie mam 24 mm z przodu i ~19 mm z tyłu (od rovera) i jestem mega zadowolony. Autem jeździ sie dużo lepiej niż na konfiguracji 21/13, w zakręcie prowadzi się jak po sznurku. Trochę bałem się zimy, że auto będzie zbyt nadsterowne albo podsterowne, ale jest ok (auto jest lekko podsterowne).

Bobik
30-12-14, 09:36
O widzisz :) z jakiego rovera ten stabilizator ? a masz może zdjęcie jak jest zamontowany ?? Jak powinien być zamontowany tylny stablilzator z MB6 w jajku ?

spot
30-12-14, 10:32
Stabilizator jest z rovera serii 4xx ale nie wiem dokładnie z jakiej wersji silnikowej. Zamontowany jest do budy na seryjnych ''zetownikach'' z c5g, tylko obejmy musiałem dorobić, ale seryjne obejmy z rovera tez podejdą po rozwierceniu dziur na śruby. A łączniki mam seryjne z c5g.

airman
12-01-15, 13:47
Panowie wszedłem w posiadanie staba z ITR na tył. Pytanie do użytkowników fake ASRów wszelkiej maści - czy wszystko działa tak jak powinno? Dodatkowo fejkowe ASR są chyba tylko 1gen?? Z tego co wiem w 2gen można zastosować OEM śruby do LCA, czy są jakieś istotniejsze różnice dotyczące lepszego wzmocnienia itp?

Gorliś
12-01-15, 14:46
W gen2 o ile pamietam ta plytka/klocek ktora przychodzi miedzy asr a bude ma wieksza powierzchnie, wiec pewnie jeszcze lepiej rozklada sily.
Poza tym ze mozna uzyc OEM srub to nie znaczacych roznic.
Co do fejkowych ASR, jest to na tyle grube zelastwo, ze mysle ze bez obaw mozesz zamontowac do tego stab z ITRa.

kaczka208D
14-01-15, 12:52
Witam, jaki najlepiej dołożyć stabilizator na przód do EG3 ? Auto użytkowane na co dzień, czasami trochę poupalane ;). 24mm na przód się nada ? W planach później mam dołożenie stabilizatora na tył, ale na razie sam przód :)

Tiga
14-01-15, 20:05
Co kolwiek bys nie wlozyl roznice poczujesz kolosalna :) Brak staba w EG3 to jakieś nieporozumienie.

kaczka208D
14-01-15, 21:30
Wiem, wiem ale nie chcialbym przegiac z ta gruboscia. Dlatego tez pytam jaki zestawik stabow przod +tyl bedzie najlepiej sie sprawowal w tym aucie. Akurat podalem ten 24mm na przod bo jest do kupienia nie drogo, ale pytanie czy sie nada do eg czy jednak za gruby ?

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Gorliś
14-01-15, 22:35
Nada, taki stab wychodzil w integrze type-r, sparowany ze stabem 22mm z tylu.
Ogolnie bedzie podsterownie z samym stabem z przodu, wiec w miare mozliwosci jak najszybciej doloz cos na tyl.
Swego czasu jezdzilem na 24 przod i 14 tyl i bylo dosc przyzwoicie. Teraz ludzie czesto montuja stab z angielki vti, chyba 17mm (jakas minimalna rzezba jest potrzebna zdaje sie) bylby jeszcze lepszy balans.
Oczywiscie najbardziej polecam stab 22mm z integry na tyl, ale to juz drogawo i nie zawsze idzie od reki dostac.

mirasek
15-01-15, 21:15
24 mm z przodu bez żadnego staba z tyłu to porażka, może przy szybkiej jeździe na trasie odczujesz poprawę ale jak piszesz o upalaniu to tylko popsujesz auto. Wrzucaj 18-21 mm max na przód albo grubszy + tył.

kaczka208D
15-01-15, 22:35
Czyli 24mm przod i 17mm tyl z angielki vti i bedzie dobrze tak ? A orientujecie sie co trzeba zrobic zeby ten stab z angielki vti tylny dopasowac do eg ?

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

DoSeR
15-01-15, 22:46
17mm do jajka musi być wersja z tulejką w stabie, łączniki z ITR (w 5g są chyba takie same).

Mieszczak
24-01-15, 11:08
Witam a ja mam takie pytanie mam stabilizator przód i tył z MB7 jest to Civic 5D z silnikiem diesla i czy te stabilizatory beda pasowac do mojego EJ9? wachacze na przód posiadam... :)

luchuma
27-01-15, 12:59
pasowac beda ale nie bez problemu a przedni nisko wisi

Bobik
27-01-15, 23:27
Potrzebuję jakieś informacje lub zdjęcie jak zamontować tylny stab z angielki VTI 17 mm do jajka :) Z góry dziękuje :)

brales
24-03-15, 16:16
Panowie jakich łączników trzeba użyć do staba z ek4 aby zamontować go w coupe ej6 ? Stab z coupe ma uszy pionowe, a nie poziome jak stab z coupe z kolei laczniki z ek4 sa do wahaczy z uszami, które są w hatchback a w coupe jest poziomy otwór

klima
24-03-15, 20:37
Mogą byc z 200SX

Wysłane z mojego GT-I8160

sebawo
27-03-15, 12:14
albo z pralki chyba, zapytaj chavesa, on mi dorzucił odpowiednie łączniki do staba z EK4

klima
27-03-15, 13:00
albo z pralki chyba, zapytaj chavesa, on mi dorzucił odpowiednie łączniki do staba z EK4

Dokładnie z pralki BB też może być.

Wysłane z mojego GT-I8160

bambus344
06-04-15, 01:22
czy wachacze przednie z ek4 podejda p&p do ej9 przedlifta i czy mocowanie staba w tych wachaczach jest od dołu wachacza czy od góry?

spychu
06-04-15, 18:04
czy wachacze przednie z ek4 podejda p&p do ej9 przedlifta i czy mocowanie staba w tych wachaczach jest od dołu wachacza czy od góry?
Podejda, oczko do mocowania lacznika jest od gory.

bambus344
06-04-15, 18:18
a czy jest jakis inny wachacz podobnie wygladajacy jak ten ej/ek?

bambus344
07-04-15, 14:18
Mi nie pasuje ten od ek4 jest dluzszy o 1,5 i robi sie duzy negatyw

spychu
07-04-15, 14:20
No to raczej nie masz wahaczy z EK4 :)

Tak wyglada wahacz z EJ9 od 98 roku, EK3, EK4 z miejscem na lacznik. Wahacze bez miejsca na lacznik sa identyczne, tylko nie posiadaja tej dodatkowej wystajacej czesci widocznej przy tulejce amortyzatora.

http://motoneo.pl/img/101/max/34731.jpg

bambus344
07-04-15, 21:17
Te co mam wygladaja identycznie ale sa troszke dlusze http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/04/07/3cdd5e9a1218583c45647e1fa4606d01.jpg w innych modelach byly podobne czy tylko ej/ek?

spychu
07-04-15, 21:53
Mnie to wyglada na wahacze z CR-V Igen bo one wlasnie maja dluzsza ta koncowke gdzie wchodzi sworzen (tylko tym sie roznia w stosunku do wahaczy z EJ/EK)

Coupe 6gen, 5gen kazdy, ITR, MB6 maja zupelnie innej budowy wahacze niz 6gen htb/sedan EJ/EK.


Kupiles to od kogos przez forum ?

DJE
26-10-15, 23:47
Panowie a oczywiście uogólniając jakie stabilizatory wg was są najlepsze do ej9 b18, jaka konfiguracja jest najlepsza na co? Dzięki za wszelkie pomoce i porady :)

kwiatu
27-10-15, 02:52
wszystko zalezy od calego zestrojenia auta, amortyzatorow.
Ogolnie mi na ulice najlepiej jezdzilo sie na 26mm przod i 22mm tyl, zawias ISC.
Auto zachowywalo sie tak jak chcialem, przy dohamowaniach w zakrecie tyl lekko wyjezdzal, ale tak ze bylo to do ogarniecia :)

spychu
27-10-15, 07:00
jakie stabilizatory wg was są najlepsze do ej9 b18, jaka konfiguracja jest najlepsza na co?
Jako, ze przerobilem w 6g konfiguracje

26/15 (full EK4)
26/21 (EK4 + ITR)
26/24 (EK4 + aftermarket)

Najlepiej jezdzilo mi sie na zestawie 26/21 auto bylo w pelni przewidywalne w kazdych warunkach, w polaczeniu z przednia 3pkt rozporka, amorem Koni Sport ze sprezyna Weitec, jechalo jak po szynach. Chociaz na zestawie 26/15 rowniez bylo bardzo dobrze.

Na tylnym stabie 24mm bylo juz dosc nerwowo w szybkich lukach i na mokrym mialo tendencje do wyprzedzania przodu dupa jak tylko pojechalo sie odrobine szybciej.
Tak samo momentalnie przestawialo dupe na suchym jak w zakrecie byla jakas poprzeczna nierownosc, na stabie 15mm tego nie bylo wcale (jezdzilem na nim bardzo dlugo) a na 21 zdarzyło mi sie to dosłownie kilka razy przy zawiasie skreconym na max twardo. Oczywiście mowie tutaj i prędkości w zakrecie nieco wyższej niż taka przeciętnego Kowalskiego :)

Moze gdyby dac jeszcze grubszy jakis aftermarketowy stab na przod w konfiguracji z 24mm tylem byloby lepiej ale wg mnie to juz zdecydowanie nie jest zestaw na ulice.

DJE
27-10-15, 12:08
Dzięki wielkie za pomoc, jeszcze takie pytanie: żeby wrzucić tył itr do 6g coś trzeba przerabiać, trzeba jakieś adaptery czy coś?

spychu
27-10-15, 12:22
trzeba kupic ASR zeby nie porozrywalo budy w miejscach mocowania staba, tyle.

Cywa
01-11-15, 11:39
Spychu a orientujesz sie jaki rozstaw widelek ma coupe 6 gen (szerokosc tuleji amorka)? W HB jest to okolo 70mm w 5 genie jest 50mm, slyszalem ze niektore wahacze z 6 gen mialy wlasnie wezszy rozstaw taki jak w 5 gen, np EK4 mozesz to potwierdzic ?

spychu
01-11-15, 13:02
Wahacze w 6g coupe budowa przypominają te z 5gena, całe odlewane są w htb i sedanie.

EK4 nie ma takich wahacza jak w 5g.
Jaka jest szerokość widelek w sumie nie wiem :)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Karpiczek
01-11-15, 15:16
Panowie, orientujecie sie czy sa dostepne gotowe przejsciowki zeby zamontowac laczniki tylnego staba z lacznikow ITR na takie z EK4?
Mam na mysli tulejki w stabilizator.

janekb84
01-11-15, 20:40
Panowie, orientujecie sie czy sa dostepne gotowe przejsciowki zeby zamontowac laczniki tylnego staba z lacznikow ITR na takie z EK4?
Mam na mysli tulejki w stabilizator.
Chcesz zamontować stab z itr na łącznikach z ek4? Bo nie bardzo wiem o co ci chodzi [emoji6]

Karpiczek
01-11-15, 21:46
Chcesz zamontować stab z itr na łącznikach z ek4? Bo nie bardzo wiem o co ci chodzi [emoji6]

Zgadza się :P http://www.georgebelton.com/6g.civic.tech/asr.itr/asr.itr.022_th.jpg

Tulejki takiego typu. Czy ktoś w PL ma dojście, jest w stanie mi dorobić?

Rafcik
01-11-15, 22:30
Zgadza się :P http://www.georgebelton.com/6g.civic.tech/asr.itr/asr.itr.022_th.jpg

Tulejki takiego typu. Czy ktoś w PL ma dojście, jest w stanie mi dorobić?http://www.modified.pl/zawieszenie/ek-ea-01-adapter-stabilizatora-tyl-tylnego-honda-integra-dc2-civic-ej-ek.html
Proszę bardzo :)

Karpiczek
02-11-15, 21:38
http://www.modified.pl/zawieszenie/ek-ea-01-adapter-stabilizatora-tyl-tylnego-honda-integra-dc2-civic-ej-ek.html
Proszę bardzo :)

Pięknie! Dzięki!

MichałCK
21-11-15, 14:16
Witam, mam pytanko. Kupiłem tylny stabilizator z VTi MB6 17mm, lecz niestety nie dostałem do niego śrub.
Wie ktoś jakie dokładnie mam kupić śruby? Chodzi mi konkretnie o cztery śruby którymi mocuje się eLki do podłużnic, oraz dwie śruby które mocują łącznik do wahaczy poprzecznych.
Stabilizator mam bodajże tej pierwszej wersji z łącznikami w kształcie "uszek" dla podpowiedzi fotka zapożyczona z internetu:
http://i1106.photobucket.com/albums/h361/EmZvr/P1130637-1.jpg

Mniszek
29-01-16, 18:23
Do EJ9 podejdzie p&p stab tylny 15mm jak mam otwór w wahaczu poprzecznym?

DddVTEC
29-01-16, 18:45
Do EJ9 podejdzie p&p stab tylny 15mm jak mam otwór w wahaczu poprzecznym?

Tak

Sozan_
04-02-16, 18:31
witam

Chińczyki oferują staba 28 mm
http://www.aliexpress.com/item/28mm-SWAY-BAR-92-00-EG-EK-For-HONDA-CIVIC-94-01-ACURA-INTEGRA-DC2-END/1512325216.html

Ktoś coś słyszał ?? Co o tym myślicie ?

luchuma
04-02-16, 22:36
wyglada jak tylny a nie przedni

Gorliś
05-02-16, 11:45
No zdecydowanie jest to tylny stab. 28mm litego staba na tyle = civic widow maker. Bedzie zarzucac dupe na kazdym zakrecie.

motoboy
05-02-16, 19:12
Chyba że zrobiony jest z plasteliny i jego współczynnik sprężystości jest mały, i będzie działał jak 15mm OEM. Najlepiej aby wypowiedział się ktoś kto testował chińskie staby.

Rafcik
20-02-16, 12:55
Panowie, jak to jest z tym przednim stabilizatorem z CR-V I, pasuje do EJ/EK??? po zdjęciach wygląda dokładnie jak ten z EK4, grubość też się zgadza 26mm.

Jasin
02-03-16, 14:04
Podobno pasuje p&p tylko wish nieco nizej niz ken Ek4. Tak slyszalem nie sprawdzalem.

Wysłane z mojego HTC Desire 500 przy użyciu Tapatalka

elton_26
12-03-16, 09:57
A ile kosztuje ten or crv?

Mario
16-03-16, 21:30
http://www.modified.pl/zawieszenie/e...vic-ej-ek.html

czy długość śruby od łącznika EK4 ogarnie grubość mocowania staba z tymi wkładkami, czy trzeba dorobić łączniki z dłuższą śrubą ?

janekb84
17-03-16, 06:34
czy długość śruby od łącznika EK4 ogarnie grubość mocowania staba z tymi wkładkami, czy trzeba dorobić łączniki z dłuższą śrubą ?
kup łaczniki z firmy 555 maja dłuzsza srube i ogarna

Mario
17-03-16, 11:00
łączniki mam stare (prawie nowe z poprzedniego staba ) ale nie 555, pewnie będę musiał kupić nowe.

Rafcik
17-03-16, 16:49
A ile kosztuje ten or crv?

50-80 zł :)

pawlak91
11-04-16, 13:50
Cześć!

mam kilka pytań do znawców tematu! :)

Chodzi o to , że kupiłem na tył stabilizator 13mm z eg5 i chciałbym go zamontować do mojego fake ASR'a.. i tu rodzi się problem, jak wszyscy już dobrze wiedzą, montażu obejmy do niego ponieważ rozstaw nie pasuje..

Mam kilka rozwiązań ale nie jestem pewien czy zastosowanie ich będzie zgodne ze sztuką i po całym zabiegu stabilizator będzie pracował jak należy.

Sposób 1. Czy mogę zrobić customową obejmę i przedłużyć mocowanie aby przykręcić ją do śruby która jest oznaczona za zdjęciu?

http://images76.fotosik.pl/497/55ad1799709c4a3emed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/55ad1799709c4a3e)

Sposób 2

z odpowiednio grubej blachy ukształtować takie mocowanie i zamontować to w taki sposób jaki przedstawiłem na zdjęciu niżej?

http://images76.fotosik.pl/497/79559a01ab56de94med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/79559a01ab56de94)

rozwiązanie trochę podobne do oryginalnego. wystarczy zdjać wymiary z oryginalnego mocowania i wyrzeźbić nowy pod ASR

Co polecacie ? ( asr'a się nie pozbędę )

Pozdrawiam

Davido_
14-04-16, 16:33
Stabilizator przedni z ITR (24mm) do wahaczy przednich z eg6 , jakie łączniki będę potrzebował ?

Btw ktoś śmigał na setupie 24/14 w EG hatch ?

Gorliś
14-04-16, 21:51
Laczniki takie jak oryginalnie byly do staba.

Ja smigalem na 24/14, spoko, dosc neutralne prowadzenie.

kubson012
22-04-16, 14:12
Witam,

Nie orientujecie sie gdzie moge kupic jakies najtansze gumy stabilizatora z MB6 26mm? Wszedzie gdzie szukam sa 24mm, kumpel mi w sklepie tez zamowil i mu przyszly 24mm. Chce najtansze bo kupilem rzekomo stab z ITRa JDM 26mm, a chcac zamowic OEM gumy okazalo sie ze nie bylo takiego w ITRze tylko 25mm i teraz nie wiem z czego jest ten stab, a wydaje mi sie ze to bedzie wlasnie z MB6 i mam problem zeby to gdzies na necie znalesc. Jest niby w Olkuszu poli 26mm do MB ale dac 30zl + kuriera jak ma sie okazac zla to troche kasy w bloto.

kamil39
22-04-16, 15:02
30 zł to nie majątek, a jak pomierzyles staba i ma 26mm to jest to raczej na 99% z mb6.

bambus344
22-04-16, 16:05
W dc2 był 24mm

kubson012
22-04-16, 18:51
W dc2 był 24mm

Na Europe, na Japonie mial 25/24 z tego co sie orientuje.



30 zł to nie majątek, a jak pomierzyles staba i ma 26mm to jest to raczej na 99% z mb6.

Mam do niego gumki stare i jest 26mm dalem kumplowi, zamowil i przyszly 24:D Niby nie majatek ale do tego dojdzie kurier, a jak sie okaze ze pasuje ta guma to bede musial zamowic druga i znow kuriera oplacic, chyba ze bym zamowil 2 odrazu ale zas jak bedzie lipa to tez bede 7pak w plecy i taki dylemat mam wlasnie. Ale tez mi sie wydaje ze to bank bedzie mb6 wiec zaryzykuje chyba i wezme dwie odrazu. Myslalem ze ktos gdzies moze zamawial i ma namiar bo troche tych stabow siedzi w jajkach a i mbszostek tez troche jezdzi z takim ale bede musial zaryzykowac.

DoSeR
22-04-16, 19:20
Mam z olkusza poli pod staba 26mm, leżą na półce i się kurzą. Mogę Ci pomierzyć i będziesz miał pewność, że są okej.

Mały wol
22-04-16, 20:59
panowie a czy podejdzie stab tylni od mb6 do civic coupe Vg ??

DoSeR
22-04-16, 21:16
Podejdzie, miałem taki u siebie. Tylko najlepiej taki z tulejką bo nie ma problemów z łącznikami (pasują od 5g/ITR). Do tego z oczkiem trzeba by kombinować z dobraniem łączników.

Mały wol
22-04-16, 22:38
a jak ten z oczkiem to jaki najlepiej łacznik ktos coś wie od czego pasuje??

Lysy
11-07-16, 18:20
Co dokładnie potrzebuje do montażu staba tył z mb6 do ej6?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Kriss91
29-08-16, 10:59
Panowie, pytanie.
Kompletuję sobie po kawałku zestaw do tylnego staba w swoim EJ6 (seryjnie brak żadnego "pręta"). Dorwałem aftermarketowy tylny stab o grubości 19mm. Dla pewności dokupiłem ASR (oczywiście fejk :rolleyes:).

Tu pojawiają się dwa pytania. Zacznę od ASRa i obejm staba. Otwory śrub w obejmach mają seryjny, a nie zwiększony rozstaw, przez co sam stab byłby zamontowany w sposób nieco inny niż dedykowany (zielony kolor - seryjny rozstaw, pomarańczowy kolor - zwiększony, dedykowany rozstaw):
http://i65.tinypic.com/1opv1e.jpg
Czy siły będą właściwie rozłożone jeśli zamontuję staba w taki sposób? Dodatkowo ASR ma wyfrezowany otwór na jedną śrubę, tak aby się w nim chowała. Rozumiem, że konieczna jest podkładka/tulejka, która wypełni otwór do równego?

Druga kwestia to łączniki staba. Ogólnie po przymierzeniu pasują, jednak byłyby one zamontowane pod kątem ok. 30* w stosunku do pionu. Wpływa to w znaczący sposób na działanie staba? Łaczniki mają końcówki męskie po obu stronach.

Kamil_Taki
10-06-17, 23:52
Takie szybkie pytanie, czy oprócz stabilizatora 22mm od ITR istnieje jeszcze grubszy stabilizator na tył? Ma to w ogóle jaki sens montować tak gruby stabilizator?

MM63
11-06-17, 00:06
Ma to w ogóle jaki sens montować tak gruby stabilizator?

22mm to jest baaaardzo dużo, a grubszych nie było.

Kamil_Taki
11-06-17, 00:56
Było nie było, tutaj nasz kolega forumowy wytrzasnął 24.5mm na tył ale to niby jakiś na zamówienie był robiony.

Link -> KLIK (http://civicklub.pl/forum/showthread.php?224609-Ej6-D16y7-Red-Milano-by-PIEKAR/page6) <-

MM63
11-06-17, 01:15
Było nie było, tutaj nasz kolega forumowy wytrzasnął 24.5mm na tył ale to niby jakiś na zamówienie był robiony.

Link -> KLIK (http://civicklub.pl/forum/showthread.php?224609-Ej6-D16y7-Red-Milano-by-PIEKAR/page6) <-

Pójdźmy dalej:
http://metale24.pl/photoOffer/big/654426_big.jpg

DoSeR
11-06-17, 09:23
Oemowych nie było, ale innych producentów np. ASR już tak.

Kamil_Taki
11-06-17, 10:21
Pójdźmy dalej

Ja Cię dobrze rozumie ale wszystko się rozchodzi oto że problem jest w ogóle znaleźć stabilizator od ITR'a nie mówiąc o tym że tak samo się ceni. Dlatego pytam bo jeżeli jest jaka firma co się tym zajmuje i wychodzi cenowo to samo to już lepiej założyć tego grubszego 24mm.

Mareczuczek
11-06-17, 11:10
Są grubsze ale pytanie czy jest sens pakować je do auta na ulice? Ten ITRowy już koło potrafi unieść na zakręcie

Kamil_Taki
11-06-17, 11:17
Ten ITRowy już koło potrafi unieść na zakręcie

A pozwolę sobie wkleić zdjęcie naszego kolegi DoSeR, taką robotę robi stabilizator z ITR DC2 22mm.

http://i1374.photobucket.com/albums/ag415/doserek/EJ2%20B18C4/18891806_1208026189320414_7612984281284255276_o_zp sqstqwmwp.jpg.