Zobacz pełną wersję : Grubości stabilizatorów
ja po mocowanie nr 8 bylem w aos to typ mi powiedzial 80zl szt i 6 tygodzi bo nidzie nie ma uderzylem do haparts i za 70zl szt bylo na za tydzien lub 3 tydodnie i 50 zl a stab z mb6 na allegro po 40 zl mozna wyrwac oczywiscie to malowania :)
Teraz pytanie czy są różne staby z MB6?
Oczka w tym są płaskie:
http://www3.picturepush.com/photo/a/7888286/1024/Stabilizator-MB6/P1190536.jpg
a w tym są grube:
http://img526.imageshack.us/img526/6969/80371839.jpg
Oba pochodzą z MB6 tak więc WTF? :D
skolopendra
01-01-13, 19:58
Oba pochodzą z MB6 tak więc WTF?
...
Powinienem napisać "Pochodzą" bo takie zdjęcia i opisy po prostu wygmerałem w internecie. Może dla Ciebie to głupie pytanie, ale dla mnie nie bo nie chcę pieniędzy w błoto wyrzucić. Mają inne oczka więc zacząłem się zastanawiać i tyle
Dla mnie pierwszy nie jest z MB6 tylko z EK4, drugi stab to MB6.
podobno sa dwa rodzaje stabow w mb6
-stare - czyli ze z gumą i w gumie jest tulejak metalowa
nowsze czyli stal taki jak ten pomaranczowy
typek w aos tak mowil bo bylem po te tulejki gumowe i znalesc nie mogl
wulkanisko
02-01-13, 00:09
Obydwa są MB6, we wcześniejszych występowały łączniki z uchem.
http://old.japancars.ru/cat/honda/image.php?npl=17ST301&nplblk=B__2900&s=0.45
skolopendra
02-01-13, 16:42
Obydwa są MB6, we wcześniejszych występowały łączniki z uchem.
tak jest
Czyli w kwestii formalności
Mam staba z grubym oczkiem ( z gumą i tulejkami w środku) i do niego wystarczy dokupić mocowania oraz łączniki z EK4 tak?
Żadnych dodatkowych oczek, uszek, innychn łączników itd?
Gosciu uj*ebal diaxem laczniki o ile sie nie myle - musze dokupic na tyl 9 i 10 stąd prawda? http://old.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=9937,9938&npl=17S0301&_nplgrp=4&nplblk=B__2900
Z przodu moge przelozyc z obecnego?
http://imageshack.us/a/img703/2466/dsc00297mw.jpg
Z przodu mozesz zostawic z obecnego.
Na tyl dokupujesz te ktore wskazales :) polecam 555.
Jezeli cos sie zuzywa w stabach to wlasnei te laczniki prawda? Bo mi cos stuka z przodu w zawieszeniu i poza gumami i lacznikami staba nie za bardzo jest co innego tym bardziej ze one nigdy z tego co wiem nie byly wymieniane. Wlasnie - same gumy wymieniac od razu? Nie widac zeby luz byl w sumie.
Nie rozumiem, kupiles staba z EK4 i chcesz wymieniac gumy w obecnym stabie ? Po co ? Kup nowe gumy pod EK4 bo sa inne niz obecne i pakuj tylko OEM, kosztuja tyle samo co zamienniki, czyli ok 30zl komplet :D
Nie nie ja juz mowie o tych nowych stabach perspektywicznie, pytalem czy to laczniki czy gumy stukaja:p Ale skoro to 30zl kosztuje to i gumy wymienie:)
skolopendra
04-01-13, 09:14
laczniki
najczęściej tak
Dzieki, to chcialem wiedziec:)
quiksilver44
10-01-13, 12:49
mam pytanie czy da się zamontować staba bez mocowania numer 8 albo asr lub innego tego typu wzmocnienia? ewentualnie czym można je zastąpić
asr to wzmocnienie tylnych sanek stosowane tylko w przypadku grubych stabów (22mm z itr lub grubszych aftermarketowych)
przydałoby się info jakiego staba chcesz montować i do jakiego auta
quiksilver44
10-01-13, 13:20
13 mm z integry ls na łącznikach z ek4 do budy ek3 w sedanie
to luzik, żadnych wzmocnień nie potrzeba ; ))
quiksilver44
10-01-13, 13:29
wiem ze nie trzeba ale problem polega na różnicy w mocowaniu stabilizatora a raczej w jego kształcie bo posiadam te z integry( po prawej stronie) a potrzebuje tych z civica si http://i6.photobucket.com/albums/y221/wolf10851/DIY/rear%20sway%20bar/IMG_9847.jpg
a ciężko je dostać i problem ten można rozwiązać jak się założy asr ale czy w jakiś inny sposób czy mocowanie to jest w ogóle potrzebne czy można np. po prostu przykręcić staba na jakiś stalowym dystansie na dłuższych śrubach?
Napisz do HaParts to Ci ściągną to co chcesz a nie piszesz, że ciężko znaleźć :D na allegro czy na forach to na pewno. Szukasz po prostu nie tam gdzie trzeba
quiksilver44
10-01-13, 16:01
wiem ze moge to kupić w aso ale wydawać 160 zl za dwie blaszki to chyba mija się z celem i szukam alternatywy bo za 320 zl można kupić replikę asr i wtedy nie będę tych blaszek potrzebował a nie mam tyle kasy wiec chce czegoś innego
tylko ja nie wiem co ma asr do tych mocowań :confused: jak będziesz miał asr to co to zmieni w kwestii montażu?
To, ze ASR zastapi te metalowe mocowania, problem polega tylko na tym, ze przy cienkim stabie z EK4 obawiam sie, ze uszy mocujace staba beda za male i nie pokryja sie z otworami pod sruby w ASR :D
Nawet chyba gdzies o tym czytalem na honda-techu tylko nie pamietam czy byl to stab z EK4 czy EG6.
Fajnie byloby gdyby ktos kto ma ASR i cienkiego staba z EK4 lub EG6 z nim spasowanego sie wypowiedzial, ale raczej ciezko bedzie o taka konfiguracje bo wszyscy co wkladaja ASR z reguly maja 21mm i wiecej :)
Serio do ASR nie trzeba już tych blaszek/mocowań? o jaaaaa....
Gdybym wiedział to bym zamowił ASR a olał te blaszki w kształcie "Z" ;D
Oczywiscie, bo ASR odstawia Ci staba od budy na taka odleglosc jak ta blaszka :D
To, ze ASR zastapi te metalowe mocowania, problem polega tylko na tym, ze przy cienkim stabie z EK4 obawiam sie, ze uszy mocujace staba beda za male i nie pokryja sie z otworami pod sruby w ASR
dokładnie tak jest, oem uszy mocujące cienkiego staba mają za mały rozstaw otworów do ASR-a.... ale można sobie dorobić nowe uszy z odpowiednim rozstawem :D
potwierdzam slowa piromana, zreszta kiedys z nim o tym gadalem kiedy mialem juz ASR gotowy do montazu a jeszcze stary stab 14mm.
stare "uszy" od 14/15 mm nie beda pasowac do ASRa.
ale można sobie dorobić nowe uszy z odpowiednim rozstawem :D
Ja mam uszy od staba z MB6 - 17mm, ale rozumiem, że też nie podejdzie?
No i gdzie takie bajeczne rzeczy można dorobić? :D
Ja mam uszy od staba z MB6 - 17mm, ale rozumiem, że też nie podejdzie?
Nie, pasują tylko od ITR-a
No i gdzie takie bajeczne rzeczy można dorobić?
Ja sam wyginałem z paska grubszej blachy :D
quiksilver44
11-01-13, 14:28
ok wszystko wszystkim ale ma ktoś pomysł jak to zamontować bez tych blaszek do sanek lub asr? jakiś dystans stalowy czy w ogole zamonotwać ucho bezpośrednio do tylnej belki?
musza byc te blaszki lub cos w zamian. Ale one sa z z grubej blachy i maja przetloczenia dzieki czemu sa stabilne. Chcesz miec staba zeby sobie dopisac do listy modyfikacji czy zeby dzialal jak trzeba? ;)
skolopendra
11-01-13, 16:26
Ale one sa z z grubej blachy i maja przetloczenia dzieki czemu sa stabilne.
i bardzo twardej
quiksilver44
11-01-13, 16:40
ma działać jak trzeba ale widziałem na honda tech ze montowano go bezpośrednio do belki na samych uszach. innym pomysłem było kupić dłuższe sruby 10.9 i na nich jako dystans nakręcić nakrętki i kawałek stalowej blachy zda egzamin?
http://honda-tech.com/attachment.php?attachmentid=90828&stc=1&d=1260226277
bo coś takiego mija sie z celem?
jeżeli się mija to czemu?
montaz ze zdjecia powoduje dosc nienaturalna pozycje lacznikow staba.
skolopendra
13-01-13, 17:30
ma działać jak trzeba
obawiam się ze nie będzie :cool:
Skąd wziąć śruby do mocowania stabów? 26/17 będzie, z tyłu ASR.
Nie miałem stabów w aucie ani śrub ze stabami i nie wiem skąd takowe wytrzasnąć. Jaka minimalna twardość musi być? 8.8 czy twardsze?
sacrosaint
14-01-13, 00:17
M8, dlugosc 20cm, nie znam skoku gwintu. 10,9. Mi się jedna zerwała, a była 8.8
Edit: tylko ja mam staba 23mm
Wysyłane z mojego GT-P7320 za pomocą Tapatalk 2
lozek, w zestawie z ASR nie masz srub?
20cm sruba to raczej nie do obejm staba;)
sacrosaint
14-01-13, 06:54
U mnie śruba kończy się po drugiej stronie tej belki, w tym "miejscu" co śruba wahacza...
Wysłane z HTC EVO 3D
Pytanko: mam wahacze pod staba z EG9, po zamontowaniu wg oznaczeń (lv,rv) te 'wygięcia' wahaczy są odwrotnie do seryjnych z EG4. Tak jakoś mi to wczoraj dziwnie pasowało i wrzuciłem jeden na odwrót, no ale doszło do mnie, że łączniki przykręca się od strony podłogi fury a nie od zderzaka. Generalnie czy na pewno podejdą z EG9? Są na pewno wzmocnione w stosunku do np EG5. I fabrycznie miały też tuleje z wkładkami blaszanymi w gumie.
Ma byc tak:
http://img714.imageshack.us/img714/4983/dsc00649n.jpg
Wiec wygieciem sie nie przejmuj, choc ja juz nie pamietam, w ktora strone byly seryjne wygiete...
Dzięki, już poskładane. W sumie oznaczenia mówią wszystko :)
zabieram się za montaż staba na tył do siebie też mam z EG9 tylko bez śrub cały komplet, podałby mi ktoś wymiary śrub montażowych, w manualu nic nie mogę znaleźć, a nie chcę tracić czasu na metodę prób i błędów. chodzi mi o te 4 co się przykręca do budy i 2 do łącznika, widzę, że kolega Gorliś na zdjęciu kupował nowe :D
Tydzień temu miałem wszystko na wierzchu ;/ Śruby do budy i te do obejm to to samo. Gwint chyba M8, skok 1,25. Warto gwintownikiem oczyścić gwinty w budzie;)
Duże śruby do łączników to chyba M10 drobnozwojny gwint. Do sprawdzenia jak coś :)
Tak jak airman pisze - do budy i obejm byl zwykly gwint m8. Ja uzylem srub m8x20, dluzsze nie sa potrzebne (klasa twardosci minimum 8.8, lepiej 10.90)
Sruba wahacza/lacznika niestety nie wiem - moje wahacze byly rozwiercone wiec nie musialem sie martwic o to jaki w nich jest gwint;)
Tak jak airman pisze - do budy i obejm byl zwykly gwint m8. Ja uzylem srub m8x20, dluzsze nie sa potrzebne (klasa twardosci minimum 8.8, lepiej 10.90)
Sruba wahacza/lacznika niestety nie wiem - moje wahacze byly rozwiercone wiec nie musialem sie martwic o to jaki w nich jest gwint;)
właśnie po tym zdjęciu się dziwiłem jak Ty te śruby wkręciłeś myślałem, że na odwrót;]
quiksilver44
08-02-13, 14:34
panowie lepiej kupić oryginalne mocowania staba do 6 gena czy moze poczekac odłożyć i od razu ładować asr ? stab cieniutki bo 13 mm
a mocowan staba przy asr nie bedziesz mial ? ;D
a mocowan staba przy asr nie bedziesz mial ? ;D
Nie będzie miał tych o których myśli... są obejmy gum, które przytwierdzają staba do owego mocowania i to musi mieć ( i mieć będzie) oraz są mocowania łączące te obejmy z budą, których mieć nie musi przy ASR
obejmy do staba 13mm nie podpasuja z kolei do ASR.
quiksilver44
08-02-13, 18:13
dobra to w takim razie nie ma co ładować kasy w asr puki mam tego staba wiec zamówię oem
to co trzeba miec i jakie wymiary aby byl z tylu:
stab+asr bo juz nie wiem a by sie przydalo skombinowac tanim kosztem :D
konstruktor
08-02-13, 20:14
to co trzeba miec i jakie wymiary aby byl z tylu:
stab+asr bo juz nie wiem a by sie przydalo skombinowac tanim kosztem
kilka tron wcześniej była o tym mowa :p
W skrócie: kompletny ASR ( 'ASR' + mocowania) + mocowanie (obejmy) staba do ASR'a (ponoć tylko te od ITR'a) podchodzą + gumy s. + łączniki s.
ponoc a gdzies wyczytalem ze obejmy od itra czy od ek9 i innych ek/ej gdzie wystepowal stab z tylu sa identyczne roznia sie tylko srednica wewnetrzna gum
Obejmy od grubego staba nie sa identyczne z reszta, ile razy mozna to powtarzac...
Sa poprostu wieksze i maja wiekszy rozstaw otworów mocujacych
Panowie ma laickie pytanie mam stabilizatory (przod z anglika vti tyl z eg5) musze wymienic w nich laczniki gumki itp, na jakie? z intercars do mojej budy? czy do tego z czego jest stabilizator?
do tego jaki jest stabilizator.
skoro w budzie nie miales stabow, to jak chcesz dobrac laczniki?
Mowilem ze laickie pytanie:D
quiksilver44
12-02-13, 20:05
panowie wie ktoś jaki jest łącznik stabilizatora przód do civica ek3 sedan 99 bo w katalogu są chyba z 3 rodzaje chętnie link albo zdjęcie
te
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTErYyhNKKBxmYSVLLuCxkCjD1uMnKD5 SzsrbyhAJoV6XQvp8fo
czy te?
http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/29/47/65/73/2947657382
te drugie pewnie są od angielki ale wole się upewnić
zależy jak masz oczko w stabie pionowo czy poziomo, poszukaj na necie jak wyglada stab od Twojego modelu
konstruktor
12-02-13, 21:03
panowie wie ktoś jaki jest łącznik stabilizatora przód do civica ek3 sedan 99 bo w katalogu są chyba z 3 rodzaje chętnie link albo zdjęcie
stawiam na te 1'wsze w kształcie 'Z',
jeśli nie masz pewności to skręć koła na max. i spójrz jak wyglądają w rzeczywistości :cool:
Jesli nie bylo nic kombinowane ze stabem czy wahaczami dolnymi to w EK3 sa laczniki z pierwszego zdjecia.
Siema, mam podobny problem. Czy ten: LINK (http://www.motointegrator.pl/produkty/209983-lacznik-drazka-stabilizatora-ctr-j64000) będzie pasował do EJ6 96r? Według IC tak, ale w opisie jest EK3 i EK4 i nie jestem pewien...
Znalazłem jeszcze taki. Według numerów OEM to ten jest odpowiedni http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=9B6670#x
rozne byly w coupe wiec musisz sprawdzic jaki masz, wystarczy ze skrecisz kolo na max w jedna strone i juz bedziesz widzial.
Obstawiam ten drugi z 4 gumkami :)
Kupuje przedni stab z ITR 24mm do EG8 a tył z czego najlepiej wrzucić ?
Wydech 2,5 cala nie będzie przeszkadzać ?
Tylna dolna rozporka tez?
Mocowanie ASR / replikę wrzucac ?
na tyl max 17mm z angielki
Ale Timo napisal tez o ASR wiec jak dla mnie najlepiej ASR + 21mm z ITR na tyl.
sacrosaint
15-03-13, 11:04
Jeśli założysz ASR to rozpórka typu Beaks sama z siebie nic nie zmieni, ale może się podobać z wyglądu, jeśli odpuścisz sobie ASR (a co za typ idzie grubsze staby) to taka rozpórka jest bardziej sensowna ;)
17mmm + rozporka
ASR + 17mm
ASR + 21mm
ASR + 21mm + beaks
do kazdej opcji jeszcze rozporka gorna tyl by sie przydala ;]
Wg mnie setup
Przod gora 3pkt ze stoperem pompy Projekt-K
Tyl gora Projekt-K
stab przod 24mm z MB6
ASR + stab tyl 21mm ITR
to swietny zestaw, wiecej nie potrzeba.
sacrosaint
15-03-13, 11:30
Zgadzam sie z powyższym, z tą różnicą, że mb6/mc2 miały przedni stab 26mm.
Rozpórki od Pita robią robotę :D
DC2 na europę miało 21 czy 22mm?? Bo JDM ma na pewno 23 mm
a moze ktos rzucic linkiem gdziem ozna dostac stab z itra tylni bo szukam szuakm i d.... ;)
sacrosaint
15-03-13, 11:43
gdyby to było takie łatwe do kupienia, to wszyscy by z nim jeździli ;) trzeba być cierpliwym i nie można się zastanawiać jak się zobaczy ogłoszenie
przedlift 21mm, polift 22mm
Mam komplet Dna motoring procz przedniej dolnej.
to poprosze jakis inny link to staba tylnego ktory pasuje do ej6
poszukaj sobie na allegro tyl 17mm z mb6/mc2 albo 15 ek4
przy ASR i stabie z ITR chyba tylnia dolna nie ma sensu :)
to albo zle szukam albo nie ma
poszukaj sobie na allegro tyl 17mm z mb6/mc2 albo 15 ek4
Sam przód można wrzucać z itr?
Tylu dopiero będę szukał razem z asr, na razie rozporka musi wystarczyć.
Odnośnie wcześniejszych wypowiedzi to mc2 z tyłu nie ma staba tylko rozporke a z przodu ma chyba 22mm. W mb6 przód 26 tył 17.
MC2 to jest takie MB6 w aerodecu przecież. :confused:
Zgadzam sie z powyższym, z tą różnicą, że mb6/mc2 miały przedni stab 26mm.
Rozpórki od Pita robią robotę :D
DC2 na europę miało 21 czy 22mm?? Bo JDM ma na pewno 23 mm
Masz racje, ITR mial 24 z przodu :)
MC2 to jest takie MB6 w aerodecu przecież. :confused:
Niby tak ale nie do końca. Sprawdź przy najbliższej okazji bo byłem tego samego zdania co ty.
Yotomeczek86
17-03-13, 11:08
No dobra a jakie staby pasują z tyłu do ASR w Civicu EG? Wiem że ogólnie MB6 podchodzi na tył i przód - z tym że na tył 24mm to przegięcie będzie. A za ITR'a to sobie ludzie liczą jak za zboże... 500zł ofertę dostałem, pogięło kogoś? Aczkolwiek i tak będzie docelowo ITR tylko muszę go w rozsądnej kasie wyszarpać... Chodzi mi tylko o przejściową formę :) Seryjny EG5 podchodzi?
na tyl 24 to tylko stab od ASR, zaden inny stab nie ma 24mm. 500 za stab z itra to drogo, albo negocjuj albo odpusc.
Yotomeczek86
17-03-13, 11:17
Przepraszam, rzeczywiście nie wiem skąd mi sie te 24mm wzięło ;) Za dużo ostatnio o tych stabach czytam... i mi się mętlik w baniaku zrobił ;) Może ktoś jest bardziej ogarnięty i by napisał jakie staby można do ASR zamocować ? :)
konstruktor
17-03-13, 11:42
Seryjny EG5 podchodzi?
podchodzi bez problemu (fi 14mm) - chyba taki sam był w eg6 , równie dobrze możesz zamontować z mb6/mc2 (fi 17mm) ale będziesz potrzebował mocowania z 5g (w angielce są inne)
no i drut z angielki to koszt ok 50pln :) (najlepiej samemu pojechać na szrot)
I nie zmieni to w zaden sposob faktu, ze ani stab z MB6 ani z EG5 czy EG6 nie podejda pod ASRa, bo ich seryjne uszy maja zbyt maly rozstaw otworow mocujacych i nie przykrecisz ich do ASRa wiec albo customowe uszy odpowiednie pod gumy i rozstawie otworow pod sruby z ASR albo stab 21mm z ITR lub 24mm z kompletu ASR.
No i jeszcze pusty 32mm tez od ASR.
I nie zmieni to w zaden sposob faktu, ze ani stab z MB6 ani z EG5 czy EG6 nie podejda pod ASRa, bo ich seryjne uszy maja zbyt maly rozstaw otworow mocujacych i nie przykrecisz ich do ASRa wiec albo customowe uszy odpowiednie pod gumy i rozstawie otworow pod sruby z ASR albo stab 21mm z ITR lub 24mm z kompletu ASR.
z MB6 spokojnie można przykręcić do ASRa po małej przeróbce. trzeba troche rozwiercić otwory i tyle.
Takie rozwiercane to jakby nie bylo juz customowe :)
Seryjnych bez rozwiercania, przerabiania, kombinowania nie da sie przykrecic
a nie lepiej kupic z ITRa i sie nie bawic w drutowanie, 200-300zl to chyba nie taki straszny wydatek na fajny ITRowski stab.
a gdzie mozna dorwac ten stab za te pieniadze? :)
a gdzie mozna dorwac ten stab za te pieniadze? :)
Jego bardzo ciężko dorwac.
a gdzie mozna dorwac ten stab za te pieniadze? :)
250zl u tygrysa, w stanie bdb nawet nie musialem go odmalowywac bo nawet nie byl podrapany, wszystkie gumki ok, tylko z przyzwoitosci kupilem nowe laczniki z PU.
Polowalem na staba z itra niecaly rok. Przegladajac archiwlane ogloszenia powiem tak: cena ponizej 300 jest juz dobra, powyzej to z kolei juz przeginka.
Yotomeczek86
23-03-13, 10:49
250zl u tygrysa, w stanie bdb nawet nie musialem go odmalowywac bo nawet nie byl podrapany, wszystkie gumki ok, tylko z przyzwoitosci kupilem nowe laczniki z PU.
Taaa :D Ja ostatnio z tygryskiem gadałem czy ma staby. Powiedział że rzadko i cena 350pln - w tej cenie po ogłoszeniu że ma taki schodzi w 5 min. Więc kolego Infi nie mów że ma ;) Ja dostałem ostatnio ofertę na PW staba ITR za uwaga 700zł !! :D
Podobno nóweczka w ASO około 500zł kosztuje..
no wiesz ma nie oznacza ze ma zapas dla calego forum:) a cena byla bdb wiec nie dziwne ze sie sprzedalo sie w mgnieniu oka.
Lepiej juz cen tez nie bede podawc bo za ile przedni tez u tygrysa kupilem :) to byscie sie rzucili na niego pewnie:) albo moze tylko tak lubi swoich ludzi co kupowali u niego swapy:) i oni maja lepsze ceny;) nie wiem wazne ze jak zawsze towar od Marka jest bardzo dobry i w jeszcze lepszej cenie
kiedyś ceny były niższe bo i wielkość popytu była mniejsza, a mniejsza była dlatego, że do staba z ITR-a potrzebny jest ASR
teraz fake ASR-a w śmiesznej cenie można kupić to i większe zainteresowanie stabami z ITR-a i kółko się zamyka
Stabow od itr zawsze bylo malo na rynku, i 300-350zl to normalnca cena jaka trzeba bylo polozyc.
Dokladnie jak mowisz piroman, ludzie kupuja ASR w coraz smieszniejszych pieniadzach i chcieli by do tego staba w rownie smiesznych. I mam wrazenie ze tylko dla wygladu albo sie naczytali US forow, gdzie sie tepi ludzi z ASR a bez porzadnego staba.
Wiem, że było mało i jakie były/są ceny ;)
Chodzi mi o to, że dawniej był problem z ASR-em bo trzeba to było samemu ciągnąć zza kałuży i cena odstraszała, więc mało kto myślał o zakladaniu takiego grubego staba. Teraz jest wysyp fake ASR-ów i nagle wszyscy chcieliby mieć staby od itr-a.
mam pytanie czy stab tylny od dc5 da sie jakos podpasowac do 6g ?
Yotomeczek86
23-03-13, 16:09
Stabow od itr zawsze bylo malo na rynku, i 300-350zl to normalnca cena jaka trzeba bylo polozyc.
Dokladnie jak mowisz piroman, ludzie kupuja ASR w coraz smieszniejszych pieniadzach i chcieli by do tego staba w rownie smiesznych. I mam wrazenie ze tylko dla wygladu albo sie naczytali US forow, gdzie sie tepi ludzi z ASR a bez porzadnego staba.
A kto Ci powiedział że chce go w śmiesznych pieniądzach ? Ja bynajmniej zdaję sobie z tego sprawę że muszę dać 350zł i to całkowicie akceptuje, ale 700zł to nie uważasz że przegięcie pały ? I wcale nie do lansu potrzebuje ASR, uwierz mi... A że jest dostępny taniej to w czym problem widzisz?
oczywiście że 700pln to przegięcie pały, za ta cenę można kupić jakiś aftermarketowy stab grubszy od tego z itr-a
Yotomeczek86, nie bierz tego tak do siebie - ogolnie skomentowalem rzeczywistosc i to co sie teraz dzieje;)
Pewnie ze 700 to za duzo i powodzenia sprzedajacemu;)
A czy mogł by ktoś zmierzyć/podać (w tym temacie nie ma o tym słowa) jak dużo ten zetownik który jest niezbędny do zamocowania staba z tyłu odsuwa go od tylnego "wózka"?
Najlepiej 6gen ale 5jen tez by chyba mogł być. Dużej różnicy chyba między nimi nie ma. Mam możliwoś wykonania sobie takiego za free ale musze znać przynajmniej ten jeden wymiar. Rozstaw otworów pod obejmy staba też by się przydał (jeszcze ich nie mam).
pacjent: EG4 (stabilizator i wahacze od EG5)
podejdzie p&p stab przedni 24mm z itr '96?
i poboczem...
grubszy stab z przodu podowuje? podsterowność czy nadsterowność?
podejdzie, w wieeelkim uproszczeniu podsterownosc.
Tak czytałem ten temat tak jakby calutki i w eg4 chyba nie było staba z przodu wcale dlatego montarz będzie wymagał chyba zmiany wachaczy na takie z miejscem do przykrecenia łącznika bo te ori EG4 tego nie maja chyba.
To jak, wie ktoś jak duzo te zetki z tyłu odsuwaja staba od "sanek"? I czy montując ASR nadal te zetki są nam potrzebne wogóle? (zetka - blachy ktora przykrecamy do sanek a do nich dopiero obejmy stabilizatora)
rozumiem dzieki :)
Szczery. napisałem przecież, że wahacze i stab przedni mam od eg5 :)
pozdro
Tak czytałem ten temat tak jakby calutki i w eg4 chyba nie było staba z przodu wcale dlatego montarz będzie wymagał chyba zmiany wachaczy na takie z miejscem do przykrecenia łącznika bo te ori EG4 tego nie maja chyba.
To jak, wie ktoś jak duzo te zetki z tyłu odsuwaja staba od "sanek"? I czy montując ASR nadal te zetki są nam potrzebne wogóle? (zetka - blachy ktora przykrecamy do sanek a do nich dopiero obejmy stabilizatora)
Jak masz ASR to nie trzeba tych Zetek :-P
ASR sobie będę robil (mam do dyspozycji fajne maszyny w pracy) i dlatego potrzebuje znac te dane by potem się nie pierdzielic z caloscia :P
Mój prototyp ASRa tak na "oko" http://imageshack.us/g/1/10076987/
Podkladki miedzy niego a sanki już mam. tylko nie wiem czy nie przesadzilem z ta zetka na ASR zbytnio. U kolegi POMIERDOR http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?168459-Ej9-d14&p=1923626#post1923626 jak montowaliśmy to staba musieliśmy duuuzo odsunac od sanek bo inaczej nie było wcale miejsca na wydech... Tylko jakos żaden z nas nie wpadl na pomysl by to wtedy zmierzyć...
Podkladki miedzy niego a sanki już mam. tylko nie wiem czy nie przesadzilem z ta zetka na ASR zbytnio.
wg mnie na oko to co najmniej o połowe przesadziłeś
Na oko robilem na 5cm wysoka zetke Bo ten kolega z którym w jego aucie ostatnio grzebaliśmy twierdzi ze gdzies tyle wlasnie musial podlozyc podkładek dystansowych do swojego płaskiego ASR by to jakos gralo...
Jak patrze na zamieszczone tutaj fotki tych zetek przy stabach to wlasnie dziwnie dużo się mi to wydawalo te 5cm asr plus grubość asr plus podkładki pod asr razem z 7cm wychodzi :(
Może to dlatego musial taki duzy dystans zastosować, bo on ma glebe -60 i do EJ9 kladlismy staba z angielki... chyba :P
gleba nie ma tu znaczenia ale stab w angolu nie jest mocowany do tylnich sanek więc pewnie dlatego tak odstawał
co do zetek to one są mocowane w zaglębieniu w sankach, dlatego wlasnie asr w tych miejscach potrzebuje dodatkowych elementów żeby przylegał do sanek, a co za tym idzie po założeniu asr-a zetki nie są potrzebne bo można obejmy staba normalnie przykręcić do asr-a
Stab (sam stab, bez mocowań) jest do ogarnięcia za ok 400zł - OEM nówka sztuka.
Ważne pytanie: co dokładnie trzeba żeby takiego staba zamontować w V i VI? Chodzi mi o konkretne nazwy/numery części. Z góry wielkie dzięki.
Fakt, w angielkach z tylu stab jest chyba do podłogi mocowany i to może stad taka heca. No nic. Wykombinowalem w takim razie niechcący "ASR" do EJ9/EK3 dzięki któremu będzie można staby od angielek montować bezproblemowo. Teraz zpozostaje mi takiego wlasnie staba skolowac i sprawdzić czy wszystko pasuje.
Jeśli się pięknie wszystko spasuje to zrobie ze dwa więcej :)
Było gdzieś info ale znaleźć nie moge:
Z przodu będę miał staba z EK4 26mm z tyłu ASR plus stab z MB6. jakich śrub potrzebuje do zamontowania przodu a jakich do zamontwania tyłu. Jakieś wymiary i namiary gdzie je moge zdobyc?
konstruktor
27-03-13, 22:16
Jakieś wymiary i namiary gdzie je moge zdobyc?
np tutaj masz wymiary:
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=12261,12262&nplgrp=4&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=3&dmodyr=1998&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=1.6VTI&nplblk=B__2710
śruby mocujące przedni stab w każdej wersji 5/6g są takie same
śruby mocujące tylni stab w każdej wersji 5/6g są takie same (mocowanie do pseudo Z-townika)
w/w śruby są zapewne klasy co najmniej 8.8 (możliwe że 10.9)
gdzie dostaniesz? w każdym 'dobrym' sklepie z łącznikami/śrubami/wkrętami itp. (casto i inne tego typu raczej nie posiadają tego typu asortymentu)
ile to kosztuje? myślę że się zamkniesz w budżecie ok 3pln
Na 99% M10 długości 25mm powinny wystarczyc.
Szukaj 10,9 bo jak sie kiedyś zapiesze jakaś (od obejmy przedniego jest do budy wkręcana) to będzie mniejsze prawdopodobieństwo ukręcenia. Z 2giej strony jeśli ukręcił byś 8,8 to na bank łatwiej taką później rozwiercic.
:p
sacrosaint
27-03-13, 23:32
Jeśli chodzi o tył:
http://asrparts.com/instructions/eksubframe.pdf
na 99% m10 długości 25mm powinny wystarczyc.
m8 !!!
Na tył w zasadzie mam w komplecie z ASR jak teraz zauważyłem. pozostała kwestia przodu...
Muszę się upewnić czy to na bank jest M8 x25mm i czy klasa 10,9 czy 8,8 bo to dość istotne ze względu na to, że 10,9 dużo ciężej znaleźć... Jakby ktoś miał pewne info na temat długości i klasy twardości przednich śrub to byłbym wdzięczny
Póki co napisałem do paru producentów, ale pewnie tylko hurt tam jest.... a 10,9 jeszcze w żadnym sklepie jakim byłem nie uświadczyłem.
sacrosaint
28-03-13, 22:54
Ja dwa dni temu kupowałem śruby w srubres.pl kilka śrub 10x1.25x120 10.9, mają tam spory wybór i można brać na sztuki. Dużo śrub w zawieszeniu (jak nie wszystkie) mają gwint 1.25, to już dla wielu sklepów kłopot...
Wszystkie w zawiasie są japońskiej twardości 10.
skolopendra
30-03-13, 22:21
Wykombinowalem w takim razie niechcący "ASR" do EJ9/EK3 dzięki któremu będzie można staby od angielek montować bezproblemowo.
nie potrzeba
montuje się je bez problemu
pytanie: jakie łączniki do stabilizatora mb6 na budzie eg4 i wahaczach z mb6? Od eg5 czy mb6?
Ja chcial bym zamontowac staby z EG5 tylko brakuje mi srub do mocowan do budy przod i tyl i do tylnych lacznikow nr 30 i 33 ktore sa na stronie a nie sa opisane: http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=11701,11702&nplgrp=4&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=3&dmodyr=1994&carea=KE&ctrsmtyp=5MT&xgrade=LSI&nplblk=B__2900
Orientuje sie ktos jakie to sa sruby???
nr 30 to 8x20 ,a nr 33 10x42 tylko nie wiem jaki tam skok gwintu jest.Moze ktos wie bo tez potrzebuje kupic takie sruby mocowania obejm stabilizatora tylko ze do ek4
Pomoże ktoś, które łączniki podejdą do tego staba z mb6 do eg? Mniej więcej znalazłem, że podpasuje łącznik z preludy 4g, ale nie mam żadnej pewności. Czy o taki chodzi?
http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora-przod-honda-prelude-iv-v-bb-i3106014455.html
http://img41.imageshack.us/img41/5452/20130412194055.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/41/20130412194055.jpg/)
http://img855.imageshack.us/img855/9478/20130412194047.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/855/20130412194047.jpg/)
tak, taki łącznik jak w tej aukcji będzie pasował
poza tym takie łączniki były też np. w itr, mb6...
tak, taki łącznik jak w tej aukcji będzie pasował
poza tym takie łączniki były też np. w itr, mb6...
To właśnie jest z mb6. Dzięki za info. A jeszcze jedna sprawa - przeszukałem znane mi źródła informacji, ale nie znalazłem odpowiedzi - czy jest taka możliwość i jak ew. zamontować tylnego staba z mb6 do eg?
konstruktor
12-04-13, 23:40
z tego co wiem , potrzebujesz jedynie mocowań do sanek
nr. 12,13
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=11772,11773&nplgrp=4&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=3&dmodyr=1994&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=VTI&nplblk=B__2900
Z czego wziąć wachacze, żeby zamocować staba z przodu z itr?
Do Eg8.
konstruktor
15-04-13, 20:35
Z czego wziąć wachacze, żeby zamocować staba z przodu z itr?
z każdego 5g , oczywiście z miejscem na staba :)
oraz każdej angielki , ----"-----.
poza tym o ile się nie mylę to stabilizator z mb6/mc2 jest taki sam jak z ITR'a (pod względem kształtu)
grubość dc2 to 24mm , vti (angielka) 26mm
żaden itr nie mial grubszego staba niż 24mm
konstruktor
16-04-13, 07:58
w takim razie sorry za błąd
(już poprawiłem)
Może ktoś podpowie bo nie jestem pewien:)montujac staba z itr na tył w 6genie jakie potrzebne są łaczniki od ek4 czy od itr?
sacrosaint
26-04-13, 00:11
Od itr
Witam, posiadam tylny stabilizator z MB6, http://imageshack.us/photo/my-images/32/zdjcie0966v.jpg/ - z takimi łącznikami.
Nie mogę znaleźć nowych odpowiedników. Wszędzie występują łączniki drugiego typu. Czy zna ktoś numer OE lub poleci zamienniki?
Czy występuje może sama tuleja metalowo-gumowa jako zamiennik.
Witam, posiadam tylny stabilizator z MB6, http://imageshack.us/photo/my-images/32/zdjcie0966v.jpg/ - z takimi łącznikami.
Nie mogę znaleźć nowych odpowiedników. Wszędzie występują łączniki drugiego typu. Czy zna ktoś numer OE lub poleci zamienniki?
Czy występuje może sama tuleja metalowo-gumowa jako zamiennik.
http://www.strongflex.eu/pl/081196a-tuleja-lacznika-stabilizatora-tylnego-sport_631.html
jaki stab ma mc2 (aerodeck vti) z przodu? a z tyłu mają staba?
sacrosaint
28-04-13, 11:14
Przód 26, tył 17
EG4, aktualnie stab i wahacze przednie od EG5, ale nie wystarcza mi, wiec! ;
czy podejdzie p&p taki stabilizator, podobno z angielki (6gen) 22mm ?
http://imageshack.us/a/img163/1193/dsc005511.jpg
Nawet nie odczujesz różnicy pomiędzy średnicą 21 a 22mm. Pomyśl o stabach z itr albo mb6.
Dokladnie nie ma absolutnie sensu zamieniac staba 21 na 22mm, jesli juz to wkladaj 26mm z MB6
Witam, jestem na etapie montażu tylnego staba z mb6. Na przeszkodzie stoją mi łączniki. A dokładniej śruba oznaczona numerem 44. http://japancars.ru/image/cache/epc_honda/34778-1056x527.gif
W zestawie ze stabem dostałem komplet śrub, lecz jedyne które pasują wydają mnie się za długie oraz nie ma do nich nakrętek. Możecie polecić jakich śrub/nakrętek mam szukać, aby połączyć łączniki staba z wahaczami?
Foto poglądowe, jak to wygląda. http://imageshack.us/photo/my-images/13/zdjcie0975c.jpg/
W epc oznaczony jest inny typ łączników. Numery 16 i 17. Te które mam w zestawie będą odpowiednie?
Witam mam pytanko, posiadam lca, asr oraz stabilizator z integry, laczniki (gumy) stabilizatora mam rozwalone, wiec powinienem zakupic:
dwa takie:http://www.strongflex.eu/pl/081196b-tuleja-lacznika-stabilizatora-tylnego_633.html
i dwa takie: http://www.strongflex.eu/pl/081521b-tuleja-lacznika-stabilizatora-tylnego_637.html
?
wsadzę to normalnie w stare łączniki ? czy może gdzieś kupie cale gotowe??
wsadzam to w ej6 (VIgen coupe) łączniki mają być takie jak były w integrze tak? czy może inne łączniki mam zakupić ??
pozdrawiam
Czy tylny stabilizator z ek4 podchodzi do eg z odpowiednimi mocowaniami do sanek?
Montując staba tylnego z itr do 6gena pod OEM wahacze kolega napisal że pasują łączniki z itr i tego do końca nie jestem pewien bo o ile w wahaczach lca są trzy otwory i można ten łacznik sobie ustawic prostopadle wzgledem wahacza to w oem wahaczach łączniki z itr nie pokryją się z otworem na śrubę w wahaczu tak zeby były prostopadle tylko są przekoszone.Wiec jakie łaczniki zastosować może ktoś wie?
Te od itr beda wygladac tak po montażu;
[IMG]http://img818.imageshack.us/img818/7385/43406873.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/818/43406873.jpg/)
Od EK4
Nie da rady. '
po 1 nie starczy gwintu na łączniku a po 2 wysypie się w chwile ta guma co jest w "końcowkach" staba. Nie przejdzie niestety opcja wahaczy z EK4. muszą być takie jak na zdjęciu
Panowie jaką średnice ma stabilizator przód i tył w civicu coupe em2? ,muszę kupić gumy stab a podobno są 2 średnice na przód
z góry dzięki
napiszcie gdzie mozna dostac te łaczniki z itra ?
laczniki z itra to te same co laczniki z EG.
Nie da rady. '
po 1 nie starczy gwintu na łączniku a po 2 wysypie się w chwile ta guma co jest w "końcowkach" staba. Nie przejdzie niestety opcja wahaczy z EK4. muszą być takie jak na zdjęciu
Lozek co ty za bzdury pleciesz :) Dajesz sobie po podkladce z kazdej strony tej gumy tak, zeby nie mialo mozliwosci jej wyrwania ze staba i nic sie nie wysypie, w dokladnie taki sposob zamontowalismy mojego bylego staba z ITRa z ASRem u zioma w EJ.
Przeciez wahacze w EK4 sa takie same jak te w EJ ze zdjecia.
Oczywiscie, ze starczy gwintu tylko nakretka bedzie go malo lapala, nie pamietam kto zamawial na allegro laczniki z dluzszymi gwintami i nie ma najmniejszego problemu, bylo nawet info o sprzedajacym u ktorego te laczniki zamawiali ale oczywiscie nie idzie odszukac w tonach powielanego spamu :D
Staba z ITRa do wahaczy z EJ/EK montujesz w taki sposob na lacznikach z EK4 i wszystko dziala
http://www.jdmuniverse.com/forums/howto/ekswaybars/8.jpg
http://i102.photobucket.com/albums/m83/blaze_the_chemi/EM1%20Pics/swaybarreduced40.jpg
witam, znalazlem cos takeigo:
http://allegro.pl/lacznik-stab-tyl-honda-civic-3d-4d-5d-90-concerto-i3229687018.html
czyli trzeba by jeszcze dokupic takie tuleje:
http://www.strongflex.eu/pl/081521b-tuleja-lacznika-stabilizatora-tylnego_637.html
i bylo by wszystko czy sie myle :) ?
Lozek co ty za bzdury pleciesz Dajesz sobie po podkladce z kazdej strony tej gumy tak, zeby nie mialo mozliwosci jej wyrwania ze staba i nic sie nie wysypie, w dokladnie taki sposob zamontowalismy mojego bylego staba z ITRa z ASRem u zioma w EJ.
Przeciez wahacze w EK4 sa takie same jak te w EJ ze zdjecia.
Oczywiscie, ze starczy gwintu tylko nakretka bedzie go malo lapala, nie pamietam kto zamawial na allegro laczniki z dluzszymi gwintami i nie ma najmniejszego problemu, bylo nawet info o sprzedajacym u ktorego te laczniki zamawiali ale oczywiscie nie idzie odszukac w tonach powielanego spamu
Staba z ITRa do wahaczy z EJ/EK montujesz w taki sposob na lacznikach z EK4 i wszystko dziala
Dobra panowie prześledzilem troche google i mozna zamiast gum w oczkach staba dorobić tulejki u tokarza z metalu i po kłopocie,a jeśli chodzi o łaczniki to firmy 555 maja wystarczajaco gwintu wiec nakretka złapie i jeszcze zostaje 4 mm zapasu bo oczko staba ma szerokość 14mm,nakretka od łacznika powiedzmy ze 11mm a sam łącznik ma gwint długości 29 mm oczywiście mowa o 555 bo yamato ma dużo mniejszy.
Jakby ktoś miał problemy z dostaniem łaczników 555 to grimripper zamawiał kiedyś dłuższe u tego gościa:
http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora-honda-civic-96-01-tyl-i3166346635.html
Jaka jest grubość tylnego staba z del sol VTi??
laczniki z dluzszymi gwintami i nie ma najmniejszego problemu
Teraz wszystko jasne. Ja nie wiedziałem, że są różne długości gwintów w łącznikach. Ten co przymierzałem "nie ogarnął" staba i myślałem, że innych nie ma ;)
Jaka jest grubość tylnego staba z del sol VTi??
15mm, to samo co eg vti.
dobra mam pytanie proste i takiej samej odpowiedzi oczekuje bo sie pobubiłem. Wiec samochód civic coupe 6gen wachacze skunk2, stabilizator itr do tego ASR, aby to wszystko połączyć razem potrzbuje łączników od itr/eg czy łączników od ek4 ? a może pasują te i te ??
oraz jaki gwint powinny miec sróby od łącznika do wachacza ?? wszystkie maja gwint drobnozwoiowy ?
sacrosaint
10-05-13, 17:36
Na pewno będą pasowały te z itr. Gwint 1.25
15mm, to samo co eg vti.
Dzięki za odp
dobra mam pytanie proste i takiej samej odpowiedzi oczekuje bo sie pobubiłem. Wiec samochód civic coupe 6gen wachacze skunk2, stabilizator itr do tego ASR, aby to wszystko połączyć razem potrzbuje łączników od itr/eg czy łączników od ek4 ? a może pasują te i te ??
oraz jaki gwint powinny miec sróby od łącznika do wachacza ?? wszystkie maja gwint drobnozwoiowy ?
Lacznik eg/itr, te od ek4 nie podejda. Co do gwintu nie jestem pewien.
Jaką grubość ma tylny stab z integry dc4?
udało się komuś w końcu połączyć seryjnego staba w EG6 z ASR???
To, że obejmy nie pasują na otwory to wiem. Jest inny problem - mocowania staba w ASR wypadają akurat w miejscu przegięcia drążka
Ma ktos jakies doswiadczenia torowe/pojezdzawkowe, najlepiej z EG, w setupach 26mm przod/22mm tyl oraz 24mm przod/22mm tyl?
Mam wrazenie ze ze stabem 26 z przodu jest troche za sztywno/podsterownie, ale nie chce mi sie tego co tydzien przekladac bo mam troche utrudniony dostep ze wzgledu na budowe mojego wydechu.
Ja mam setup 26 przód i 15 tył i jest mega nadsterownie na szybkich łukach na suchym do opanowania ale na mokrym masakra. Tyle że na razie mam opony z dupy :/
Auto EG4 B18
Nadsterownosc przy 15mm stabie z tylu ? chyba te opony nie sa z dupy tylko totalnym smietnikiem ;)
Predzej bym powiedzial, ze przy 26/15 bedzie pluzyc przodem niz rzucac dupa, takie sa przynajmniej moje doswiadczenia na lichej oponie. Tyl czasami lubi u mnie uciec tylko po podbiciu na jakiejs nierownosci w zakrecie.
Wiem, ze to nie EG ale jak dla mnie idealnym zestawem do EK jest 26/22, teraz uzytkuje 26/15, wczesniej uzytkowalem 26/22 po czym zmienilem na 26/24 i byl to najwiekszy blad jaki zrobilem, mimo, ze to tylko 2mm ale przy tym samym zawiasie, na tej samej oponie, czuc bylo zdecydowanie wieksza nerwowosc tylu na 24 w porownaniu do 22.
Spychu, kojarze dobrze twoj setup, jednak sugeruje sie tu troche type-r'ami: ek9 mialo wlasnie 26/22 a dc2 24/22. Wydaje mi sie ze EG jednak blizej do dc, i ogolnie zawieszeniowo dosc ufam inzynierom hondy.
I tak sie zastanawiam, bo teraz na letnich oponach na mokrym czuje ze na wyjsciu mnie po prostu wynosi, a zima jak sie troche scigalem na zimowkach, na mokrym bylo ok, ale z kolei na sniegu/lodzie bardzo czesto jechalem prosto zamiast skrecic.
Nie wiem czy nie przegialem z tym 26mm stabem.
Co do 22 a 24 tyl - wiadomo, ze wzgledu na roznice w budowie stabow, przeskok sztywnosci nie jest taki sam jak zmiana o 2mm na przodzie. Choc nie ukrywam ze w zwiazku z powyzszym przeszlo mi przez glowe poszukanie 24 na tyl.
Mysle, ze nikt Ci nie odpowie czy przegiales czy nie i jedyny sposob wg mnie na weryfikacje tego to podmianka staba i testowanie.
Dla przykladu u ziomka, ktory wzial ode mnie ASRa + 22 z ITRa, wlozylismy to do EJ przy seryjnym przednim stabie tez 22mm i auto bylo na tyle nieprzewidywalne w szybkim zakrecie, nie mowiac o mokrym, ze na biegu szukal 26mm staba na przod.
I pewnie na podmiance sie skonczy;)
Ja u siebie miełaem różne kombinacje aktualnie mam 26/22 + Gwint AP, na suchym jest idealnie na mokrym również auto zachowuje się w pełni pod kontrolą. Zima mnie nie interesuje bo nie jeżdżę.
U Ciebie najprościej zmienić i sprawdzić jak auto się będzie zachowywało.
konstruktor
30-07-13, 22:38
aktualnie mam 26/22
mam w aucie identyczny zestaw i uważam, że jest najlepszy ze wszystkich które gościły w zawieszeniu a jeździłem w takich konfiguracjach:
a) seria : 22/ brak (EK3)
b) 22/ 14 z EG
c) 26 z mb6/mc2 / 14 z EG
d) 26 z EM1 / 14 z EG
e) 26 z EM1 / 22 (ITR) + oczywiście ASR (fejk)
pomiędzy pkt d) i e) masakrycznie odczułem różnicę "in plus". - lubię polatać po krętych drogach, dlatego też montowałem 'lepsze' stabilizatory.
d) 26 z EM1 / 14 z EG
e) 26 z EM1 / 22 (ITR) + oczywiście ASR (fejk)
pomiędzy pkt d) i e) masakrycznie odczułem różnicę "in plus". - lubię polatać po krętych drogach, dlatego też montowałem 'lepsze' stabilizatory.
odczułeś na plus czyli co się poprawiło?
auto na tym stabie z EG było nadsterowne a po zmianie na ITR zrobiło się neutralne?
sacrosaint
01-08-13, 11:50
auto na tym stabie z EG było nadsterowne a po zmianie na ITR zrobiło się neutralne?
jak już to było podsterowne i po zmianie zrobiło się bardziej neutralne
właśnie planuje zasadzić 26mm na przód ale nie chce podsterowności :P do czasu włożenia 22mm na tył
aktualnie na 22/13 - nadsterowność
sacrosaint
01-08-13, 12:52
jeśli preferujesz lekką nadsterowność to polecam 26/23, 24/22 lub 26/24.
aktualnie na 22/13 - nadsterowność
aż ciężko w to uwierzyć, może wina opon? (niedogrzane)
Kupy mi sie to nie trzyma, Maras kiedy mamy nadsterownosc a kiedy pod? (nie traktuj tego jako atak, czesto ludzie to myla, albo pisza jedno myslac drugie)
w skrocie:
podsterownosc - auto wyjeżdża przodem = za gruby stab z przodu
nadsterownosc - auto ucieka tyłem = za gruby stab z tyłu
oczywiście pod/nadsterownosc zalezy nie tylko od grubości stabow, ale też od sztywności amortyzatorów + sprężyn, ciśnienia w oponach, itp...
też jakoś nie chce mi się wierzyć żeby przy 22/13 auto było nadsterowne :rolleyes:
konstruktor
01-08-13, 20:22
odczułeś na plus czyli co się poprawiło?
no więc tak wyglądają moje odczucia po zmianie stabilizatora tylnego (z 14 na 22mm), obecnie mogę wjeżdzać na ciasne ronda z większą prędkością, tył nie ucieka tak jak poprzednio.
Przy stabie z EG przy wyjściu z ronda potrafiło zarzucić tyłem. Podobnie wygląda sytuacja gdy jadę po krętej drodze ...x zakrętów następujących po sobie ... pokonuję je z wyższą prędkością aniżeli poprzednio.
Również powyższe tyczy się do szybkiego wyprzedzania/omijania przeszkody , dziur itp.
Natomiast podczas długich , szybkich łuków zauważalne jest że tył auta ucieka w bok i tor jazdy trzeba minimalnie korygować, co w przypadku cieńszego staba nie było konieczne.
Dla mnie obecny steup jest dużo lepszy od poprzedniego i jazda sprawia większą frajdę, ale to moje indywidualne podejście do prowadzenia samochodu)
(obecnie jeżdżę ze złożonymi tylnymi oparciami kanapy a wszystkie klamoty [oprócz koła zapasowego] leżą na podłodze za przednimi fotelami)
Najlepiej było by jakbyś się przejechał syfem z takimi stabami i wtedy sam byś ocenił czy to jest to czego oczekujesz.
doskonale wiem co to pod i nadsterowność - ostatnio musiałem dawać leciutką kontrę przy ok 130km/h w zacieśniającym się zakręcie więc tył szybciej ucieka niż przód, być może to wina opon lub ciśnienia
na ciasnych zakrętach nie testowałem więc się nie wypowiem
pzdr
donald1992
03-08-13, 10:18
wiecie moze czy w del solu wychodzily seryjnie staby z tylu?Jesli tak to da rade jakos to zalozyc do ej9?
pozdro
wychodzily 15mm, nie wiem czy mniejsze tez
Witajcie,mozecie mi powiedziec jak wyglada montaz tylnego staba od Itr do angielki? Czy rozstaw otworow na sruby w obejmach sa takie same i beda pasowac do otworow w budzie? Czy potrzebne jest jakies wzmocnienie? Jakie laczniki zastosowac?
konstruktor
29-08-13, 22:31
Czy rozstaw otworow na sruby w obejmach sa takie same i beda pasowac do otworow w budzie?
rozstaw śrub jest inny : w mocowaniach od ITR'a rozstaw (odległość między otworami) jest większy o ok 5mm (dokładnych wymiarów nie pamiętam)
Czy potrzebne jest jakies wzmocnienie?
nie mam zielonego pojęcia, pewnie coś by by się przydało , nawet customowy 'asr' - zawsze to wzmocnienie , z tego co kojarzę to w ma/mb/mb stab do budy jest mocowany za pomocą 'kątownika'
Jakie laczniki zastosowac?
te z ITR'a są takie same jak w 5g (także w angielkach), więc nie ma różnicy które zamontujesz
sacrosaint
29-08-13, 23:23
Nie wydaje mi się żeby angliki były wytrzymalsze od pozostałych civiców, więc asr jest imo niezbędny, z tym że do anglików chyba nic takiego nie robią..
do anglikow ktos przerabial ASR z 5g
a pozatym w MB6 bylo 17mm wiec nie musialo byc wzmocnienia
Staby z MB6 podejda do EJ2 jak i do EJ6?
Wysyłane z mojego GT-P3100 za pomocą Tapatalk 2
jesli mowa o przednim, to do ej6 owszem, ale jak zmienisz cale sanki na te z EG/MB
konstruktor
04-09-13, 10:37
Staby z MB6 podejda do EJ2 jak i do EJ6?
podeją, zarówno przód jak i tył , ale przy obu potrzebna jest niewielka ingerencja
jesli mowa o przednim, to do ej6 owszem, ale jak zmienisz cale sanki na te z EG/MB
można zmieniać sanki ale nie trzeba.
Bez zmiany sanek (pozostają te z 6g , stabilizator będzie wisiał niżej niż w serii.
tak to u mnie wyglądało:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?139189-jak-quot-zamontowa%E6-quot-wahacze-z-mb-stabilizator-28mm-do-EK
w ej6 i ej8 są wahacze pełne (chyba żeliwne) więc ich jak i widełek nie musisz zmieniać.
Żeby zamontować przód z MB6 to potrzeba mi łączników z ITRa. Żebym mógł zamontować tył z MB6 to łączniki od czego? :confused:
Żeby zamontować przód z MB6 to potrzeba mi łączników z ITRa. Żebym mógł zamontować tył z MB6 to łączniki od czego? :confused:
Na tył łączniki eg/itr.
Do przedniego staba mb6 pasują też łączniki od jakiegoś opla, mam takie zamontowane, ale nie pamiętam modelu :/ Cena ~30zł szt.
Witam!
Potrzebuję dobrać odpowiednie tuleje stabilizatora przedniego w 5D nr OEM: 51306-ST3-E00
Jakiej grubości były montowane stabilizatory przednie w MB1 iLS, iSR??
Jak przebiega montaż takich tulei? Czy tuleje wsuwa się w stabilizator czy też nacina tuleje?
Tutaj nacinają tuleje do montażu:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2515973.html
Chcę kupić je z poliuretanu ale muszę wiedzieć jakiej grubości kupić.
Pozdrawiam!
Była już o tym mowa w tym wątku ale jeszcze mam jedną niepewność. Zkładam staba z ek4 do ej6, czyli potrzebuję: staba z ek4 z mocowaniami do budy, łączniki z ek4, whacze z ek4 (lub ej9 po lifcie lub em1 chyba - ważne żeby były blaszane zamiast moich dzielonych żeliwnych z odpowiednim uchwytem pod śrubę łącznika). Tu pytanie : czy to wszystko? czy nie muszę zmieniać widełek amortyzatora czy jeszcze czegoś? no i czy te wahacze (ej6 na ek4) są w 100% P&P wymienne?
oczywiście mowa o stabie przód :)
konstruktor
01-10-13, 09:52
Była już o tym mowa w tym wątku ale jeszcze mam jedną niepewność. Zkładam staba z ek4 do ej6, czyli potrzebuję: staba z ek4 z mocowaniami do budy, łączniki z ek4, whacze z ek4 (lub ej9 po lifcie lub em1 chyba - ważne żeby były blaszane zamiast moich dzielonych żeliwnych z odpowiednim uchwytem pod śrubę łącznika). Tu pytanie : czy to wszystko? czy nie muszę zmieniać widełek amortyzatora czy jeszcze czegoś? no i czy te wahacze (ej6 na ek4) są w 100% P&P wymienne?
oczywiście mowa o stabie przód
1. stab z ek4 wchodzi do ej6, (mocowanie jest to samo tylko gumy różnią się otworem pod stabilizator)
2. łączniki musisz mieć w zależności od wahaczy
a) stalowe/blaszane - łącznik w kształcie "Z"
http://sklep.intercars.com.pl/templates/jpeg2gif.php?path=TCD201303/035/00352964102.JPG&width=70&35
b) żeliwne : łącznik z np ITR'a - odwrócona litera "L"
http://sklep.intercars.com.pl/templates/jpeg2gif.php?path=TCD201303/055/J4964000.JPG&width=70&55
3. co do wahaczy - z tego co wiem nie ma potrzeby ich zmiany przy stabie z 6g do 6g.
To się zgadza, tylko przy łącznikach z interny stab wisi nienaturalnie nisko, prawda? A ja wolałbym mieć go wyżej, czyli normalnie. Dlatego chcę te jednolite wahacze jak z np. ek4/em1, tylko czy do nich muszę jeszcze coś dokupić, np. widełki?
Wiszenie niskie staba nie jest spowodowane lacznikami tylko samym ksztaltem staba i problem z wiszeniem pod wahaczem jest przy stabie z MB6 zaadoptowanym do 6g EJ/EK.
Tu jak wlozysz staba z EK4 i dasz laczniki z ITRa takie jak pokazal Konstruktor powinno byc wszystko ok i stab powinien wisiec normalnie nad wahaczem.
Dzięki wielkie, bardzo pomogliście. Kupuję łączniki itr.
Ja przed chwila kupilem laczniki z itr i bede montowal staba przod z ek4 do ej6. Wrzuce fotke jak zamontuje.
Ja kupiłem takie yamato na EK4 stab do EJ6. Nie beda za krotkie?
http://shrani.si/f/1K/cZ/4LXkZLMG/wsservepic.jpg
Ja kupilem takie http://img.tapatalk.com/d/13/10/02/adadype2.jpg tez yamato i musialem dac te dwie gumy miedzy wahacz a lacznik nie po jednej nad i pod whaczem bo stab opieral sie o wahacz.
Aha. To bedzie ciasno u mnie. :confused:
konstruktor
02-10-13, 22:55
Aha. To bedzie ciasno u mnie.
to najwyżej dasz 2gumy na górę a na dół dorzuć kawałek gumy lub PU - tak jak zrobił Brylant1
Z tego co wiem to łączniki staba (tego samego kształtu) z Prelude są wyższe i możliwe że nie ma problemu
dla przykładu:
civic: mb6/ itr dc2 :
http://sklep.intercars.com.pl/templates/jpeg2gif.php?path=TCD201303/035/00352269001.JPG&width=70&35
prelude:
http://sklep.intercars.com.pl/templates/jpeg2gif.php?path=khpics/185845/J64018YMT.JPG&width=70
tylko pytanie czy ten z preludy nie będzie za 'wysoki'
Ten z prelude wydaje sie byc idealny. Za wysoki nie bedzie na bank bo do gory jest sporo miejsca.
Ma ktoś może nr części tego łącznika od prelude? no i z jakich roczników prelude on jest? Kupiłbym może takie i sprawdzi się przy montażu.
Maximus1919
03-10-13, 22:30
Siemka :)
Pytanie na szybko, czy stab. przód 26mm (aktualnie mam go w 5 genie HB) podejdzie do 6 gena polifta HB??
Podejsc podejdzie tylko bedzie nisko wisial pod autem.
konstruktor
04-10-13, 10:22
Ma ktoś może nr części tego łącznika od prelude? no i z jakich roczników prelude on jest? Kupiłbym może takie i sprawdzi się przy montażu.
to są łączniki z prelude Vg , na pewno w 2.2 takie występowały (czy w innych wersjach też takie były to nie mam pojęcia)
numery możesz sobie sprawdzić np w intercarsie
Podejsc podejdzie tylko bedzie nisko wisial pod autem.
x2
Maximus1919
04-10-13, 12:34
A tak znacząco nisko?? Chodzi mi o to że jak będę jechał i gdzieś coś by wystawało to żeby się nie zachaczył i wyrwał pół ryja...;/ ???
W takim razie musisz szukkac staba z ek4 chyba ze masz terenowe zawieszenie to laduj z mb6
konstruktor
04-10-13, 13:25
A tak znacząco nisko?? Chodzi mi o to że jak będę jechał i gdzieś coś by wystawało to żeby się nie zachaczył i wyrwał pół ryja...;/ ???
wszystko zależy od tego o jak nisko stoi auto.
U mnie tak to wyglądało:
stab:
http://img155.imageshack.us/img155/5938/p6249331.jpg
łączniki:
http://img805.imageshack.us/img805/4358/p6249313.jpg
wszystko zależy od tego o jak nisko stoi auto.
U mnie tak to wyglądało:
stab:
łączniki:
gwoli ścisłości masz 26mm z jakiego auta?
pzdr
na foto jest z 26mm z mb6
ok dzięki, niestety nie na mój zawias ;)
witam
Panowie możecie mi napisać jakie gumy i obejmy kupić żeby zaadaptować tyli stab z MB6 do mojego MC2 ?
pozdrawiam
Mam zupełny brak doświadczenia w stabach: rozumiem, że tylni z MB6 podjedzie do mojego EJ9. O czymś muszę pamiętać przy montażu?
Podejdzie, u mnie w temacie sa zdecia jak powinny mniej wiecej wygladac mocowania do budy ktore trzeba dorobic.
Panowie orientujecie się gdzie można dostać obejmę do staba? bo u mnie w sklepach rozłożyli rece.. stab z MB6 zaadoptowany do MC2
chodzi Ci o mocowanie do budy? jeśli tak to Haparts
o dzięki Ci wielkie kolego :)
Czy są to te łączniki? One spasują pod dorobione tulejki? Pytanie odnośnie postu numer #414 !
http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora-honda-civic-96-01-tyl-i3649035625.html
Musisz kupic takie laczniki, tylko ze firmy 555 bo maja dluzsze gwinty
Super! A znacie może numer tego łącznika? W intercarsie jest 555 ale przedni łącznik. Chyba,że nie szukać po nadwoziu MB6.
Szukasz po nadwoziu EK4 nie MB6.
Jako iż kupiłem od sacrosainta stab przedni 26mm to będzie mi na zbyciu mój 22mm.
Pytanie dotyczy tego czy ten z ej9 przedlift 98rok podejdzie do Vgena? Dałbym go wtedy bratu, bo niema żadnego, a na pierwszej stronie tematu widzę, że eg6 taką grubość miały, tylko kwestia tego czy pasuje.
Ksieciunio
11-11-13, 22:34
Jakie są stabilizatory w EP3 ? Zastanawiam się czy będą pasowały z takiego TypeR do EU8, ktoś się orientuje ?
Przeczytałem cały temat i mam ostry mętlik w bańce :) mianowicie chodzi mi o to jakie elementy są potrzebne do złożenia całej układanki, z jakich modeli mam dobrać te żeczy. Mam staba z mb6 (17 mm) docelowo ma być w ej9 Dodam że mam ASR i LCA. Będę wdzięczny za pomoc.
No to jak masz ASR i LCA i stab z mocowaniami to potrzebuje sz łączniki ek4 marki 555
Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4
Przeczytałem cały temat i mam ostry mętlik w bańce :) mianowicie chodzi mi o to jakie elementy są potrzebne do złożenia całej układanki, z jakich modeli mam dobrać te żeczy. Mam staba z mb6 (17 mm) docelowo ma być w ej9 Dodam że mam ASR i LCA. Będę wdzięczny za pomoc.
A jaki masz typ tego staba? Bo różniły się mocowaniami.
Mocowania do łączników są płaskie, no właśnie mam tylko sam pręt żadnych tulei, łączników i chyba najciężej będzie dostać te ,,uszy'' które przykręcone będą do ASR'a. Też pewnie muszą być od ek4.
PIMPEK_EJ2
02-01-14, 23:58
Jako iż kupiłem od sacrosainta stab przedni 26mm to będzie mi na zbyciu mój 22mm.
Pytanie dotyczy tego czy ten z ej9 przedlift 98rok podejdzie do Vgena? Dałbym go wtedy bratu, bo niema żadnego, a na pierwszej stronie tematu widzę, że eg6 taką grubość miały, tylko kwestia tego czy pasuje.
Nie będzie pasował!
darius_bizi
13-01-14, 22:09
Czy na zestawie 18/14 samochód będzie się prowadził w miarę przewidywalnie czy stanie się nadsterowny ? Buda to EG4 .
Luźno, będzie spoko.
Ale masz misz-masz z tymi stabilizatorami.
Jeśli jednak w trakcie eksploatacji uznasz, że jest kiepsko, poszukasz bez problemu 21mm na przód i będzie git.
Czy na zestawie 18/14 samochód będzie się prowadził w miarę przewidywalnie czy stanie się nadsterowny ? Buda to EG4 .
przewidywalnie. tyl pewnie bedzie czesciej wyjezdzał. wolałbym 22/14
A jak sie zachowa 24/14 w EJ2 ?
Ze swojej strony moge powiedziec ze przod 21 i tyl 14 w tej budzie spisuje sie swietnie auto bardzo przewidywalne i nie nerwowe, zupelnie inna bajka niz przy braku tylnego staba gdzie dupa miejscami byla naprawde mocno nerwowa..
Przy stabie 17mm na tył konieczny jest montaż ASR?
http://www.youtube.com/watch?v=vi8KT-OJo8o&feature=player_detailpage#t=28
Tragedia, szkoda ze nie ma nic wiecej nt stabow i zawiasu. Gosc pisze ze 27/16 mm, czyli pewnie 26/15
Ale co to wnosi do tematu? Bez dobrych opon po poznaniu to sobie mozna po rondzie pojezdzic a nie po torze;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.