Zobacz pełną wersję : Co to jest Civic Sport (EP1 7gen)
Witam, posiadam civica sport ep1 z 2004 roku i chciałbym sie dowiedzieć czym jest wersja sport i czym sie odróżnia od innych civiców. Jestem nieobeznany w świecie civiców i prosiłbym o informacje na temat tej wersji, a w szczególności o wersji silnikowej 1,4
Tak w skrócie to masz autko które wygląda szybko a nie jedzie szybko. Pakiet sport - dokładki, inne zegary, jakies jeszcze detale inne sprezyny ..generalnie nie wiedziec czemu nazywaja to sport.pzdr
Słyszałem opinie, że Sport ma zawieszenie od Type-R tylko bardziej ucywilizowane tzn. bardziej miękkie i mniej obniżone. Pasowałoby mi to bo z tego co sie orientuje to w 7gen kola na 5 śrub mają tylko Sport i R-ka. Czy to prawda?
lukas-comp
20-10-08, 16:49
Pakiet amortyzatorow jest taki sam Sachs -25mm. Do tego pare innych dodatkow jak biale zegary, czerwone obszycia, sportowe fotele, felgi na 5 srub, sportowy wydech.
Jesli moge doradzic to o 1.4 nie myslalbym, zeby kupowac. Pali podobnie jak 1.6, a z jazda to tragedia - nawet z przepasci nie chce przyspieszac :P
róznice pomiędzy sportem i CTR omówione tu http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=14551
Dzięki za link, a czy mógłby mi ktoś opowiedzieć o silniku 1,4 w sporcie bo to pewnie jakiś rodzaj v-tec'a a jestem zielony w tym temacie. Zauważyłem też, że posługujecie się oznaczeniami cyfrowo-literowymi, czy mógłby mi ktoś to wytłumaczyć i dla przykładu podać jakie oznaczenie miał silnik 1,4 w sporcie to wtedy już mógłbym pewniej używać szujajki
Silnik 1,4 to silnik 1,4. Ma 90KM, nie ma żadnego rodzaju v-tec'a. Ma za to relatywnie niskie spalanie i równie niskie przyśpieszenie przy starcie ze świateł. Pakiet sport jest po to, żebyś się lepiej czuł w "sportowym" aucie, a nie szybciej jechał. Jak to mówi mój kolega - nie szukaj w dupie miodu. Masz fajnie wystylizowane auto z podstawowym silnikiem i tyle.
Pakiet amortyzatorow jest taki sam Sachs -25mm. Do tego pare innych dodatkow jak biale zegary, czerwone obszycia, sportowe fotele, felgi na 5 srub, sportowy wydech.
Jesli moge doradzic to o 1.4 nie myslalbym, zeby kupowac. Pali podobnie jak 1.6, a z jazda to tragedia - nawet z przepasci nie chce przyspieszac :P
kurde gosciu jak masz jakies 2.0 140 kucy czy ile tam to ma to nie dziwne ze tak mowisz, nie pisz prosze o 1,4 jakby to byl fiat 126p, po prostu jest to silnik "rodzinny" ktory moze nie zadziwia osiagami ale do normalnej jazdy wystarczy jak najbardziej
Czy wszystkie silniki 1,4 montowane w 7 gen miały podtrzymanie obrotów podczas zmiany biegów przy ostrej jeździe powyżej 4000obr/min. U mnie jest tak, że jak wkręcam silnik powyżej tych 4 tys obr to przy zmianie biegu silnik jest przez chwile podtrzymywany na 4tys obr (chyba w celu wykorzystania max momentu obrotowego, nie znam przebiegu krzywych momentu i mocy, ale te 90 kucy to chyba ma przy 6 tys)
Jeśli chodzi o ten silnik to moim zdaniem brakuje mu elastyczności, a moc 90KM przy tej masie jest wystarczająca
to chyba nie jest podtrzymanie obrotów a kwestia ciężkiego koła zamachowego które tak szybko nie zwalnia (siłą rozpędu) :p
moim zdaniem to wygląda na coś w rodzaju podtrzymania obrotów, bo jak podkręcę silnik do 5-6 tyś i wcisnę sprzęgło w celu zmiany biegu to obroty spadają do 4 tyś i utrzymują się chwilkę i jeśli powiedzmy specjalnie przetrzymam dłużej wciśnięte sprzęgło to dopiero po chwili obroty spadają poniżej 4 tys.
Swoją drogą to mógłby ktoś podać oznaczenie tego silnika to bym poszukał sobie informacji o jego parametrach ( no chyba że ktoś będzie tak miły i poda wszystkie parametry i technologie jaka jest w nim zawarta)
1. - wydaje mi się ze nie było sporta 1,4
2. - nie bardzo mi się chce wierzyć ze Sport i CTR mają te same amortyzatory, myślę, że na obniżeniu na sprężynach i dodaniu plastików z zewnątrz oraz smaczków wewnątrz należy zakończyć
owszem obydwa są obniżone w stosunku do serii ale o ile dobrze pamiętam sport - 25 do serii a CTR jeszcze - 10 w stosunku do sporta - i charakterystyka amortyzatorów jest całkiem całkiem inna
3.
kurde gosciu jak masz jakies 2.0 140 kucy
nie kojarze w hondzie silnika 2.0 -> 140KM...
tyle to niemcy wyciągają z 2 litrów
Honda w słabszej wersji VSA ma 160KM... natomiast dobrą norma dla Hondy jest 100KM z litra
patrz poniżej
1.6 - silnik b16a2 - 160KM
1.8 - silnik b18c4 ~ 190KM( mozę wymagać poprawy)
2.0 - silnik k20a2 - 200KM
4. nie ma silnika 1,4 z VTEC'iem a o podtrzymaniu obrotów również nie słyszałem tym bardziej w 1,4
5. oznaczenie silnika masz w VINie, na tabliczce znamionowej oraz na bloku silnika
howgh powiedziałem
Ja kojarze bo mam 2.0 133 czyli mniej niz 140:) ..tak czy tak 1.4 to naprawde nie jazda..sprawdzilem organoleptycznie..1.6 średnio daje rade...ale to chyba zalezy jakie kto ma jeszcze porownanie.bo jesli jezdziles czyms slabszym to ten 1.4 w civicu moze robic szał!:) Sport byl take w 1.4 pzdr
1. - wydaje mi się ze nie było sporta 1,4
W Polsce owszem, przynajmniej w poczatkowych latach sprzedazy.
Natomiast na innych rynkach byl SPORT (rozumiany jako "nasz" sport" czyli w budzie 3d) z silnikami 1.4, 1.6 i 1.7 diesel. Zreszta sporo tego na allegro, szczegolnie 1.7. BTW w Niemczech byl "nasz" 2.0 VSA 5d nazywali Sport.
o ile sie nie myle to byl sport 2.0 3D :] ale sport z nawigacja to zadkosc:D
o ile sie nie myle to byl sport 2.0 3D :] ale sport z nawigacja to zadkosc:D
nie było u nas czego takiego jak "sport 2.0 3d"...Silnik 2.0(inny,słabszy niż w TypeR) występował tylko w wersji Si (3d) z USA i 5d VSA w Europie i miał 160KM.
Czesc wszystkim tez jestem posiadaczem Sporta z 2003r po lifcie i powiem tak
- co do silnika 1.4 zgadzam sie w 100 % ze nie jest to rewelacja iz wczesniem mialem accorda 2.0 z 1991r., nastapnie Civica 1.5 '94r. i prawdemowiac przesiadlem sie w nowsze auto o tej samej mocy jak wczesniejsze, ale nie ma co narzekac, spalanie przyzwoite, powariowac tez z deka moza. Uważam ze w tej wersji silnikowej tak samo zreszta jak w 1.6 nieoszukujmy sie ale to auto to taki "pozorant" wydaje sie na 1 rzut oka super autem sportowym ale niestety nie dokonca z powodu oczywiscie mocy bo co do wygladau nikt nie zarzuci ze to auto nie jest piekne !!! U mnie bylo tak szukalem nastepnej generacji po "żabce" i chialem "łezke" po lifcie oczywiscie tylko ze blachy i srodek pozostawiaja wiele do zyczenia wiec raz sie zyje maly kredycik i spelnilem swoje marzenie o tej generacji ( hehe moze nie do konca bo chcialbym type-r) a ze byla okazja ,niestety z tym silnikiem jakos latwo o tym zapomnialem i powiem ze dobrze zrobilem,piekne autko pozdroo all
Marek Podlaskie
09-02-09, 10:07
nie było u nas czego takiego jak "sport 2.0 3d"...Silnik 2.0(inny,słabszy niż w TypeR) występował tylko w wersji Si (3d) z USA i 5d VSA w Europie i miał 160KM.
Witam.Barti dobrze to ujales.Ja mam takie autko sciagniete z Niemiec 160 KM Auto to jest super.Z pewnoscia TypeR jeszcze bardziej.Lecz na naszych poje....ych drogach trzeba UWAZAC.W niemczech 220 i zadnego problemu/W Polsce jak zlapalismy poprzecznya nierownosc przy 130 to Malysz tyle by nie skoczyl.No ale ogolnie mile auto.1.4 jezdzi lecz nie wymagajmy za wiele od 90 kucow/
4. nie ma silnika 1,4 z VTEC'iem a o podtrzymaniu obrotów również nie słyszałem tym bardziej w 1,4
z tego co wiem pojawił juz sie 1.4 VTEC i ma 100KM ale nie w Civic tylko w najnowszej generacji Honda City i Jazz.
Co do 1.4 w EP1 no cóz demon nie jest ale wydaje sie ze daje rade, wcześniej jeździłem Vecta B 1.8 115KM i powiem że przyspieszenie ma bardzo poruwnywalne jedyne co lepsze to miała V-MAX, a tak to Civic daje rade.
Hrabia Von Lesser
13-02-09, 11:18
Tak jest ! Daje rade, mało pije i jeszcze wygląda. Dobry chłopak.
że mało pije to niepowiedziałbym chyba że chodzi o trase to sie zgodze, ale z miasta to srednio jestem zadowolony
Hrabia Von Lesser
13-02-09, 15:03
że mało pije to niepowiedziałbym chyba że chodzi o trase to sie zgodze, ale z miasta to srednio jestem zadowolony
Bo ja raczej jestem ten "każdy jadący wolniej..." :)
że mało pije to niepowiedziałbym chyba że chodzi o trase to sie zgodze, ale z miasta to srednio jestem zadowolony
dlatego kupując auto na miasto nie ma co rozpatrywać tych o małych pojemnościach(chyba że automat)... bo 1,4 i 1,6 palą podobnie bo żeby przyspieszyc 1,4 trzeba go do podłogi... natomiast 1,6 można podobno nawet ruszać-przyspieszać nie wchodząc w VTEC'a...
mi corsa 1,2 paliła tyle co astra 1,6 w mieście --- dopiero civic 1,6 pali trochę mniej... szczere mówiąc rzadko go VTECuje - a może to wskutek tego, że nauczyłem się, że do szybkiej jazdy jest 2,0... który też niewiele pali jak na to co oferuje
albo jak Hrabia zestarzałem się już i jestem już tym co jedzie wolniej
zgadzam sie z tobą w całości w miescie miedzy pojemnościami jest mała różnica w spalaniu, dopiero na trasie wychodzą troche większe rożnice.
Osobiście polowałem na 1.6 Vtec ale niestety nie wyszło i próbuje sie cieszyc tym co mam :)
Hrabia Von Lesser
13-02-09, 17:43
Osobiście polowałem na 1.6 Vtec ale niestety nie wyszło i próbuje sie cieszyc tym co mam :)
... i oto chodzi ! Trza mu te 90 kucy wybaczyć... moze na starość zaopatrzymy się w 200. ;)
nie wykluczone nie wykluczone :D
Do całej dyskusji dorzuciłbym też 2.0 160 KMw 3D, które pije 9-10 po mieście czy to duzo czy to mało sam nie wiem.
Marek Podlaskie
19-02-09, 12:09
Do całej dyskusji dorzuciłbym też 2.0 160 KMw 3D, które pije 9-10 po mieście czy to duzo czy to mało sam nie wiem.
Ja mam 5D i po miescie pije 10-11 na tyle sie zgodze.Malo mniej pali 1.6 przy ciezkim bucie.Czy duzo? Mysle ze jak na taki silniczek to nie,ale moglo by mniej ha ha
Do całej dyskusji dorzuciłbym też 2.0 160 KMw 3D, które pije 9-10 po mieście czy to duzo czy to mało sam nie wiem.
ale chyba w Europie nie był dostępny ten silnik?? może sie myle :p
Ja mam 5D i po miescie pije 10-11 na tyle sie zgodze.Malo mniej pali 1.6 przy ciezkim bucie.Czy duzo? Mysle ze jak na taki silniczek to nie,ale moglo by mniej ha ha
to powiedziałbym że nawet mało pali jak na taki silnik tyle to ja osiagałem przy oplu 1.8 lub renault 1.6 i nie zawsze przy cieżkiej nodze :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.