PDA

Zobacz pełną wersję : Błedy wspomagania EPS



jackon
13-10-08, 19:15
Witam,
oddałem dzisiaj swoją Hondę do ASO na regulację luzów zaworowych (straszna lipa, że trzeba to robić co 20.000) i przy okazji poprosiłem, żeby zerknęli na wspomaganie bo ciężko się kręci kierownicą.

Wpięli się do komputera i skasowali błędy w EPS. Rzeczywiście teraz wspomaganie działa lepiej. Kierownica praktycznie sama wraca w położenie "0" po zakręcie. Przedtem musiałem ją odkręcać do końca.

Prawdopodbnie problem powstał jak rozładowałem akumulator (2 noce z włączoną lampką w środku :) . Mogło się to zdarzyć również przy podpinaniu kabli rozruchowym w tym samym przypadku. Podobno koniecznie trzeba najpierw wyjąć kluczyk, dopiero później podłączyć kable (+ potem -). Inaczej pojawią się błędy.

Miał ktoś taką sytuację?

A tak przy okazji to samochód naprawdę lepiej jeździ po regulacji zaworów.
Pozdrawiam

Troll
14-10-08, 08:15
Ale czemu po 20 000. Namual mówi o 40 000? Ile za zawory krzykneli

marcinw13_2005
14-10-08, 11:00
Panowie, mam Civica z 2005 roku (1,6 VTEC) i z tego co wiem, to regulację zaworów wykonuje się przy 80tyś. km lub po 48 miesiącach. Tak przynajmniej mówi moja książka serwisowa i ASO.
Chyba, że się mylę. Ale nie sądzę, bo przedwczoraj regulowałem zawory w ASO Gdynia (mam przejechane 79tyś. km po czasie 48 miesięcy).

Karol
14-10-08, 11:13
Panowie, mam Civica z 2005 roku (1,6 VTEC) i z tego co wiem, to regulację zaworów wykonuje się przy 80tyś. km lub po 48 miesiącach. Tak przynajmniej mówi moja książka serwisowa i ASO.
Chyba, że się mylę. Ale nie sądzę, bo przedwczoraj regulowałem zawory w ASO Gdynia (mam przejechane 79tyś. km po czasie 48 miesięcy).

Moja książka mówi że po 40 000tys tylko że ja mam Civic-a z 2003 roku z tym samym silnikiem. Z praktyki już wiem że lepiej regulować co 40 000 niż słuchać panów w ASO że nie trzeba. Ja kazałem wyregulować sobie zawory na pierwszym przeglądzie mimo tego że szef serwisu nie polecał tego zabiegu. Okazało się że były duże rozbieżności jeżeli chodzi o luzy zaworowe.

Troll
17-10-08, 15:40
Hmm jak sie płaci 100 +uszczelka to trzeba coś powiedzieć :) Ja osobiście sam regulowałem i powiem ze po 40kkm nie było zadnych znian jezeli chodzi o szczeliny...a silnik gania na LPG :)

Karol
17-10-08, 16:00
Hmm jak sie płaci 100 +uszczelka to trzeba coś powiedzieć :) Ja osobiście sam regulowałem i powiem ze po 40kkm nie było zadnych znian jezeli chodzi o szczeliny...a silnik gania na LPG :)

To ładnie drogo jak 100 + uszczelka. Ja miałem do tej pory regulowane 2 razy i mam pierwszą uszczelkę która ma się dobrze. Za pierwszą regulację płaciłem 50zł w ASO. Za drugą tyle samo ale miałem pewność że bankowo robota będzie wykonana dobrze bo zostawiłem auto na noc żeby silnik był zimny.

jackon
27-07-09, 20:11
Ale czemu po 20 000. Namual mówi o 40 000? Ile za zawory krzykneli

Bo jeżdże na gazie. Trzeba bardziej pilnować zaworów.
Wzięli wtedy jeszcze 80zł (normalnie 60zł ale 20zł extra za odkręcenie jednej śrubki do trzymania listwy wtryskiwaczy gazu) Teraz wiem, że z gazem kasują 100zł