PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana uszczelki katalizatora



Lechuuu
23-09-19, 20:15
Cześć, mam pytanie odnośnie uszczelki katalizatora jak na zdjęciu poniżej..
http://test10606.futurehost.pl/img/kat.jpg

Wszystkie zamienniki które dostępne są na necie są z wyglądu inne, jak na zdjęciu poniżej..
https://online.asmet.eu/cache/fa/296.png

Z wyglądu uszczelka oryginalna jest grubsza, i średnica wewnętrzna też inna.
Czy ktoś z was wymieniał oryginał na zamiennik? Według mnie to chyba coś nie spasuje.

Ostatnio wymieniłem tłumik środkowy (FERROZ) i końcowy (IZAWIT) na nowe ASMET (środkowy i końcowy), wymieniłem też wszystkie wieszaki na FA1 (Fischer) i mam problem z wibracjami.
Nigdzie tłumik nie dotyka do podwozia. Podczas jazdy z trochę wyższymi obrotami (około 4 tyś obr.) to wszystko w samochodzie drży, a jazda zamiast sprawiać przyjemność stała się męczarnią.
Poza tym tłumik jest trochę głośny, ale tylko podczas wyższych obrotów. Dlatego chcę wymienić tą uszczelkę, ale jak zobaczyłem że to całkiem coś innego to zgłupiałem.
Wszystkie inne uszczelki też powymieniałem.

Problem z wibracjami zaczął się w momencie gdy wymieniłem tłumiki i wszystkie wieszaki na nowe.
Na starych tłumikach nie było tego problemu, i gdyby nie to że już dziurawe... 5 lat to i tak długo wytrzymały :)

Pytanie do was.. co z tą uszczelką? Wymieniał już ktoś?
A może to wina zbyt twardych wieszaków?

IrekTki
28-09-19, 23:55
Uszczelka płaska na 3 bolce, udało mi sie kiedyś znaleźć to kupiłem chyba 4 sztuki na zapas, jest to metalowa uszczelka i trzyma ładnie. Uszczelke okrągłą wy*******ić. Hałasy w wydechu to jak nie bije o osłone to suka ma dziure albo w środkowej puszcze coś sie ujebało i wymiana. Może też końcowy sie obijać. Obijanie o bude, dziura albo z*****y środek puszki. U ciebie brak uszczelki może powodować nieprzyjemne pierdzenie na niskich obrotach.

Lechuuu
05-10-19, 16:47
Wydech ogarnięty, powymieniałem wieszaki na inne od bosala (guma dużo miększa - lepiej tłumi drgania), powymieniałem też nakrętki katalizatora bo były już mocno skorodowane, obrobione i ciężko było to dobrze skręcić bez obawy o zerwanie gwintu. Uszczelki metalowej nie wymieniałem (kupiłem złą i rozstaw śrub niewłaściwy) więc dałem sobie z nią spokój. Także dobrej jakości wieszaki i dobre spasowanie tłumika z katalizatorem, i jest ok. Dzięki IrekTki za zainteresowanie tematem, pozdrawiam :)