PDA

Zobacz pełną wersję : Momenty dokręcenia śrub silnika D17A9



Kubuniek
12-06-19, 22:24
Witam. Panowie szybka sprawa. Jakie są momenty dokręcenia śrub podpory wału korbowego, stopek korbowodów i głowicy w D17A9? Będą takie same jak dla D16V1 przedstawione w "Sam naprawiam Honda Civic Vii"?

Ok. Wymieniłem uszczelniacze, panewki główne i korbowodowe oraz pierścienie. Poskładałem wszystko jak pisze w książce. Skończyłem wczoraj o 23.30 i odpaliłem.

I teraz najciekawsze. Silnik odpalił od strzała. Trochę go zagrzałem i sprawdzam olej. I tu moje zdziwienie, bo wlałem około 3.8 litra i było na bagnecie max. Po nagrzaniu pod minimum. Dodałem jeszcze 0.8l i jest na minimum. Wiecie może ile wejdzie oleju po remoncie? Przy wymianie 3.6litra.

A druga rzecz to coś stuka. Nie jest to panewka ale coś stuka. Po dodaniu gazu dźwięku się nie nasila. A po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu przez kilka minut cisza. Teraz jestem w pracy i wracam w piątek do walki. Jeśli macie jakieś sugestie to proszę pisać

Kubuniek
23-06-19, 08:54
Ok. To dla potomnych jakby ktoś remontował silnik.
Pierwszą rzeczą był luźny pasek rozrządu. Montowałem go jak zawsze, ale coś poszło nie tak. Poprawiłem i coś było jeszcze nie tak. OBDII wyświetlał błąd P1324 i jak się okazało pod kolektorem ssącym nie wpiąłem wtyczki od czujnika spalania stykowego. Na postoju było już wszystko git. Dzisiaj zrobię jazdę testową i zobaczymy jak to wszystko hula.