PDA

Zobacz pełną wersję : Spadające obroty do 500rpm



Allesp
09-04-19, 22:27
Cześć, w poniedziałek kupiłem Hondę civic 8 z silnikiem 1.8
Przy redukcji biegu lub przed zatrzymaniem się i wcześniejszym wysprzegleniu obroty spadają do 500rpm na sekundę po czym wracają na 800. Problemem jest fakt ze ten spadek jest mocno odczuwany - drży całe wnętrze..
Ktoś miał podobne doznania? Czy to może być kwestia przepustnicy?

Z góry dzięki za każda pomoc :)

Pozdrawiam!

marcin001984
10-04-19, 08:29
Masz instalację LPG?

Allesp
10-04-19, 12:15
Brak instalacji :)

marcin001984
10-04-19, 12:19
Tutaj jest między innymi o spadających obrotach. Musisz znaleźć i poczytać.

http://trafo.net.pl/honda/

Fazik83
10-04-19, 16:17
Masz instalację LPG?

Witam,
Mam to samo, ale na LPG. Na szczęście nie za każdym razem, gdy dojeżdżam do krzyżówki. Podobno jest na to sposób. Podpowie ktoś?

Allesp
10-04-19, 17:19
Przy włączonej klimatyzacji problem znika..
Jakiś pomysł?

CzechuXX
10-04-19, 20:32
Dostaliście już odpowiedź.

marcin001984
10-04-19, 20:40
Podobno na opadające obroty pomaga reflash.

https://m.facebook.com/profile.php?id=960861354054026&ref=content_filter


Witam,
Mam to samo, ale na LPG. Na szczęście nie za każdym razem, gdy dojeżdżam do krzyżówki. Podobno jest na to sposób. Podpowie ktoś?

U mnie też tak jest na LPG. Ale wczoraj wymieniałem akumulator na nowy więc przez jakiś czas nie będę miał tego zjawiska.
Można powiedzieć że komputer się tymczasowo zresetował i musi się na nowo przyzwyczaić/nauczyć mojego stylu jazdy. Opadanie obrotów do poziomu 500 podczas dojeżdżania do świateł czy skrzyżowania pewnie powróci.

Allesp
10-04-19, 21:51
Dostaliście już odpowiedź.

Gdybys wszedł na ta stronę i przeczytał informacje to byś wiedział ze nie jest to rozwiązanie problemu, a jedynie kilka wskazówek na co zwrócić uwagę.
Temat założyłem docelowo do kogoś kto miał styczność z tym problemem i zechce podzielić się rozwiązaniem :)

Fazik83
11-04-19, 16:31
Na LPG-Forum yunior81 napisał, że w Hondach jest to ogarnięte (https://lpg-forum.pl/viewtopic.php?f=34&t=72360)
Pytanie kto wie jak? Kto się tą wiedzą podzieli?

TRAFO
11-04-19, 18:04
Rozmawiałem ostatnio z gaziarzem na ten temat, i powiedział mi, że da się ograniczyć opadanie na sterownikach Stag Q.
Można je tak zaprogramować, żeby nie odcinały wtryskiwaczy po wciśnięciu sprzęgła przy obrotach powyżej 820.
Ja mam niestety wer. 300 Premium i tego się da się zrobić. Mówił, trzeba by zamienić mój na wer. 6 cylindrową i wtedy szło by to ogarnąć, ale ze względu na koszty jest to nieopłacalne.

CzechuXX
11-04-19, 20:22
Trafo
A te twoje zabawy z HDS opisane na Twojej stronie nie dały poprawy?

TRAFO
11-04-19, 21:18
Niestety ale nie na stałe. Czasem jest lepiej a czasem gorzej. Wszystko co opisałem starałem się przetestować i przez jakiś czas działało :(
Wg. mnie, niemal pewną przyczyną jest odcinanie wtryskiwaczy i zbyt późna reakcja komputera.
Pojawiły się nowe wersje HDSa i w bogatszych wersjach programu są dodatki z nowszym softem. Może gdyby udało się jakimś sposobem uaktualnić komputer to by pomogło.
Ja niestety nie mam sprzętu żeby spróbować a w ASO w którym byłem nie specjalnie wiedzieli czy się da - trzeba by podpiąć komputer do auta i próbować, ale bez względu na efekt trzeba za to zapłacić.
Kontaktowałem się w tej sprawi z gaziarzami i efekt jak pisałem wyżej. Pisałem też do http://strojenia.pl/ ale na orginalnym komputerze nie da się tego zrobić - trzeba by zamontować Hondatę. A to ze względu na koszty mija się z celem.

Allesp
11-04-19, 22:33
Okeeej wszystko jasne.
Tylko powiedzcie mi jak to jest ze przy włączonej klimatyzacji problem znika i nie gubi obrotów?
Właczenie klimy nie ma nic wspólnego z wtryskami na które Panowie stawiają :p
Ogólnie zauważyłem ze przy jeździe gdy mam pedał wciśnięty do połowy auto normalnie jedzie ale jak trochę mocniej wcisnę to czuć szarpnięcie przed samym przyspieszeniem.
W przyszłym tygodniu jadę na regulacje zaworów i czyszczenie przepustnicy - mam nadzieje ze problem zniknie po którymś z zabiegów.

marcin001984
11-04-19, 23:35
Na grupie na facebooku Civic UFO Polska najczęściej powtarzaną radą jest właśnie wspomniany przeze mnie reflash.

Daniello18
12-04-19, 09:51
Okeeej wszystko jasne.
Tylko powiedzcie mi jak to jest ze przy włączonej klimatyzacji problem znika i nie gubi obrotów?
Właczenie klimy nie ma nic wspólnego z wtryskami na które Panowie stawiają :p
Ogólnie zauważyłem ze przy jeździe gdy mam pedał wciśnięty do połowy auto normalnie jedzie ale jak trochę mocniej wcisnę to czuć szarpnięcie przed samym przyspieszeniem.
W przyszłym tygodniu jadę na regulacje zaworów i czyszczenie przepustnicy - mam nadzieje ze problem zniknie po którymś z zabiegów.
Włączenie klimatyzacji powoduje podbicie obrotów biegu jałowego ze względu na zwiększone obciążenie silnika.

Wklejam opis z innego forum gdzie użytkownik poradził sobie z problemem:


Mam 1.8 również z grudnia 2005 roku i również z LPG stag4. Miałem problemy z opadającymi obrotami podczas jazdy w korku, oraz dohamowywaniu przed światłami (hamowanie silnikiem i na kilkanaście metrów przed światłami wciśnięcie sprzęgła i hamulca). Obroty spadały do poziomu 450 obr/min powodując drganie silnika i całego przodu samochodu, ale nigdy nie doszło do sytuacji w której samochód mi zgasł. Problem wydawał się być intensywniejszy przy włączonej klimatyzacji.

Co robiłem?

1. Aktualizacja oprogramowania w ASO - nie pomogło, a wręcz przeciwnie. Przez wgranie nowego oprogramowania skasowało mi również naukę biegu jałowego i tak jeździłem z 2k kilometrów w niewiedzy, myśląc, że ASO zgodnie z serwisówką procedurę nauki biegu jałowego przeprowadziło (wówczas nie wiedziałem, że trzeba ją przeprowadzić).

2. Wymiana dolnej poduszki silnika, niestety używka - pomogło tylko w niewielkim stopniu ograniczyć drganie przodu auta..

3. Nauka biegu jałowego (na gazie) - po zakupieniu chińskiego kabla HDS udało mi się podłączyć do samochodu i przeprowadzić procedurę - Pomogło trochę, ale nie do końca..

Skoro obroty w warunkach wyżej opisanych opadają, to sobie stwierdziłem, że być może silnik na biegu jałowym ma za duże obciążenie i szukałem problemów w okolicach paska wielorowkowego (ale zaraz.. przecież komputer powinien nauczyć się pracy również w tych warunkach i pewnie by to zrobił gdyby nie... patrz niżej)

4. Wymiana paska wielorowkowego - dlaczego? Podczas próby zdławienia silnika od spodu było widać jak mocno drgał i wydawał dźwięki telepotania. Wówczas myślałem, że się rozciągnął, dlatego wymieniłem. Trochę pomogło, ponieważ dźwięk telepotania zdarzał się dużo rzadziej - ale nie ustąpił całkowicie.

5. Podejrzenie padło na hydrauliczny autonapinacz.. - oprócz hałasującej na nim rolki sam napinacz dość mocno drgał podczas pracy na biegu jałowym. Gdzieś na youtube zauważyłem filmik w którym ten autonapinacz niemal w ogole nie drgał..

Kupiłem nowy, ale nie dałem rady go wymienić. Na filmikach na YT z USA wymieniają głównie w sedanach, a tam więcej miejsca.. Udało mi się dostać do napinacza, odkręcić go i jakoś na pacjencie odkręcić najpierw sam hydrauliczny element, a potem rolkę. Przełożyłem z nowego i poskręcałem wszystko do kupy. Efekt? Telepotanie paska ustąpiło - ale obroty nadal spadały, lżej i rzadziej, ale spadały.

6. Podczas wymiany autonapinacza zauważyłem również hałasującą rolkę prowadzącą, ale wówczas jej nie wymieniłem.

7. Regulacja u gazownika - nie pomogła w pierwszej chwili.., ale podczas rozmowy z gazownikiem wpadłem na pewien trop

8. Nauka biegu jałowego po regulacji u gazownika i tylko na benzynie - dużo lepiej, problem opadających obrotów występuje sporadycznie.

9. Przejechanie na benzynie 30 km po mieście (od zimnego silnika i tak, żeby załączył się kilka razy wiatrak od chłodnicy) - Dlaczego? Stwierdziłem, że podczas jazdy na gazie nasze komputery mogą się nie uczyć.. i? Temat opadających obrotów niemal zniknął!

10. Wymiana rolki kierunkowej - rolka była już mocno zużyta i przy napiętym mocno pasku z pewnością dodawała opór do układu.. Efekt? Nauka biegu jałowego na benzynie oraz przejechanie 30km po mieście + wymiana ostatniej rzeczy generującej nadmierny opór w układzie paska wielorowkowego zaowocowała całkowitym rozwiązaniem problemu :-)

Sprawdź sobie w pierwszej kolejności jak pracuje Twój autonapinacz. Nagraj wideo celując focus na okolice śruby 19mm od autonapinacza to Ci podpowiem czy chodzi tak jakby był zbyt duży opór na układzie.

Jeżeli wszystko tam jest ok, to

Zresetuj ECU i wykonaj procedurę nauki biegu jałowego tylko na benzynie i przejedź około 30 km również na benzynie w warunkach miejskich (częste hamowanie i jazda w korku).

TRAFO
12-04-19, 12:03
To trzeba będzie to sprawdzić. Niedługo będę wymieniał filtry paliwa, powierza i olej to przy okazji spróbuję zrobić taką zabawę na benzynie.

marcin001984
12-04-19, 15:14
To z kolei u mnie jest tak że jak stoję np. na przejeździe kolejowym z włączoną klimą to co kilkanaście sekund auto wpada w niewielkie ale wyczuwalne wibracje. I trwa to tak długo dopóki kompresor klimatyzacji pracuje tzn. ok 15 sekund. Po chwili ustaje i znowu to samo.

CzechuXX
12-04-19, 22:58
Może wentylator ma już bicie.


jest lepiej a czasem gorzej.
Gaz masz wyregulowany wzorowo? Podglądałeś sam parametry?
Masz chiński HDS? Działa tylko na xp?

TRAFO
13-04-19, 20:45
Gaz mam wyregulowany - 3 mies. temu byłem na regulacji po wcześniejszej wymianie wtryskiwaczy. Parametrów nie widziałem - zresztą nie znam się na tym.
Problem dotyczy i benzyny i gazu więc nie szukał bym problemu w gazie, tylko w komputerze benzyny.
To co jest napisane wyżej o uczeniu się komputera trybu jazdy chyba mam sens.
Jak gadałem z gaziarzem o tym opadaniu obrotów, odcinaniu wtryskiwaczy, to powiedział mi żebym spróbował zrobić aktualizację softu benzyny i potem pojeździł trochę na PB żeby komputer LPG nauczył się nowych ustawień. Jak na benzynie będzie OK to i gaz powinien dobrze chodzić.
Co do HDSa, to mam właśnie chińczyka i działa tylko na XP albo na Win10 z emulatorem XP - dokładnie tak jak opisałem na stronce.

pwl
14-04-19, 19:26
Rozmawiałem ostatnio z gaziarzem na ten temat, i powiedział mi, że da się ograniczyć opadanie na sterownikach Stag Q.
Można je tak zaprogramować, żeby nie odcinały wtryskiwaczy po wciśnięciu sprzęgła przy obrotach powyżej 820.
Ja mam niestety wer. 300 Premium i tego się da się zrobić. Mówił, trzeba by zamienić mój na wer. 6 cylindrową i wtedy szło by to ogarnąć, ale ze względu na koszty jest to nieopłacalne.

Mam Staga Q i mój gaziarz powiedział, że w takiej sytuacji przede wszystkim czyszczenie przepustnicy i kontrola luzów zaworowych, dopiero potem szukanie w lpg.

CzechuXX
14-04-19, 20:20
Problem dotyczy i benzyny i gazu więc nie szukał bym problemu w gazie, tylko w komputerze benzyny.

Pytam dlatego, że u mnie delikatnie przelewa bez obciążenia. Jutro jadę to wyregulować + AFR. Nie do końca też dotyczy to tylko benzyny ponieważ gdy się uczy, a raz na benzynie, a raz na LPG ma inne dane i mimo, że się uczy to nie wiadomo czego. Dlatego moje pytanie odnośnie regulacji LPG. Z tą jazdą na Pb może być dobry trop.
Polecam Ci kupić kabel do instalacji LPG. Jeśli ECU ogarniasz to LPG też ogarniesz jak trochę poczytasz internetu.

TRAFO
14-04-19, 21:00
Mam Staga Q i mój gaziarz powiedział, że w takiej sytuacji przede wszystkim czyszczenie przepustnicy i kontrola luzów zaworowych, dopiero potem szukanie w lpg.

Tak, to prawda, mnie powiedział to samo. A że jedno i drugie mam zrobione to został temat odcinania wtryskiwaczy - stąd zmiana sterownika Premium na 6 cyl.
Mówił coś o tym, że taki sterownik ma więcej banków nastaw, a te dodatkowe można wykorzystać właśnie do uruchomienia wtryskiwczy w momencie, kiedy komputer benzyny każe je wyłączyć - tak to przynajmniej zrozumiałem.

CzechuXX
30-04-19, 16:25
Ktoś coś próbował?

Allesp
02-05-19, 09:44
W kwestii czystej benzyny jedyne co nogę napisać to ze regulacja zaworów która zrobiłem wczoraj nic nie dała.
Nie doszukiwałbym się problemu w instalacja gazowych bo na moim przykładzie problem występuje na samej benzynie.

Daniello18
02-05-19, 14:24
U mnie pomogło czyszczenie przepustnicy na błysk a potem reset ecm i tp. Dodam że przepustnice czyściłem z włączonym zapłonem i gazem wciśniętym na full bo widziałem że niektórzy wyjmują na stół l.

grafix
08-05-19, 08:17
Pomaga edycja OEM kalibracji i zmiana idle na 750 obr+mały tune w kalibracji LPG.
Żadnego dumpowania, nawet z włączoną klimą.
Idle wyżej ma też inny plus - momentami łapie się że nie jestem pewny czy silnik pracuje. 0 drgań.

CzechuXX
08-05-19, 11:02
Pomaga edycja OEM kalibracji i zmiana idle na 750 obr+mały tune w kalibracji LPG.
Żadnego dumpowania, nawet z włączoną klimą.
Idle wyżej ma też inny plus - momentami łapie się że nie jestem pewny czy silnik pracuje. 0 drgań.

Mógłbyś napisać jak to zrobić? Czy można samodzielnie? Jaki sprzęt potrzebny?

grafix
08-05-19, 11:31
Trzeba mieć software z licencją, hardware i wiedzę.
Podjedz do Ralfiego to Ci pomoże. Daleko nie masz.

TRAFO
08-05-19, 21:34
Pomaga edycja OEM kalibracji i zmiana idle na 750 obr+mały tune w kalibracji LPG.
Żadnego dumpowania, nawet z włączoną klimą.
Idle wyżej ma też inny plus - momentami łapie się że nie jestem pewny czy silnik pracuje. 0 drgań.

A mógłbyś to na bardziej ludzki język przełożyć? :)
Sprzęt i program to jedno ale jakieś podstawy dla laików były by mile widziane :)

PS.
Rozumiem, że na robi się to na oginalnym komputerze?
A znasz kogoś w okolicach Krakowa to by to ogarnął?

grafix
09-05-19, 09:06
Jest kilka parametrów które mogą pomóc o załataniu tej smutnej/dziurawej seryjnej kalibracji.
W R18 np. stock dla przepływce w okolicy 0-20 mg powietrza jest z tego co zauważyłem za ubogo ustawiony.
sftrim idzie na +12 a czasami więcej, może to powodować lub uwypuklać takie objawy jak w temacie + szarpnięcia.
Dodatkowo z moich obserwacji wynika że seryjne sondy szerokopasmowe OEM mają żywotność ok 150k km. Oczywiście zależy od stylu jazdy i innych czynników, ale uśredniając po tylu km na pełnym obciążeniu potrafią wskazywać kompletnie nierealne wartości.
Być może powodują też małe przekłamania na niskim zakresie co daje kolejny element uwypuklający problemy z obrotami oraz poszarpywaniem.

Modyfikacje da się zrobić na oryginalnym ecu i programie. W okolicach krakowa to ja mogę pomóc :)
Przyznam, że trochę się z tym ukrywałem ponieważ R&D zajmuje trochę czasu. Trzeba duużo logoować i testować.

CzechuXX
10-05-19, 11:38
Przyjrzałem się trochę sytuacji u mnie jak wygląda. Przypominam że mam 1.4 z LPG.
Czasami w trakcie rozgrzewania obroty poleca w okolice 600, nie niżej. Zazwyczaj tak nisko nie schodzą. Po nagrzaniu silnika lecą do 750-800, następnie podbija je do około 1000-1050 i stabilizują się w okolicach 900.
Po dłuższej jeździe jest to mniej zauważalne lecz delikatnie i tak zatańczą. Z kolei na benzynie jest podobnie z tą różnicą że po dłuższej jeździe jest ok.
Więc takiej tragedii nie ma. A z drugiej strony boję się grzebać żeby gorzej nie było.

TRAFO
14-05-19, 22:47
Czytałem wpis na Twojej stronce (https://grafixautozine.pl/2016/01/01/przyklad-zle-dzialajacej-sondy-w-civic-fn2/) o problemach z sondą i widzę że to jest chyba grubszy temat dotyczący 8 gen.
Z racji tego że gdyby trzeba ją wymienić na inną to trzeba by się zastanowić nad ekonomią. Kupno nowej w ASO do 13 letniego auta jak moje w zasadzie mija się z celem bo tanio nie będzie więc nie wiem czy warto się w to bawić.
Czy można zastosować jakąkolwiek inną (jakiś tańszy zamiennik albo dobrej klasy używkę od innego auta) i dostroić do niej komputer?
A może takie ustawienie komputera, że bez nowej lambdy samo podniesienie na stałe obrotów jałowych i podwyższenie poziomu obrotów (np. do 1500) przy których wtryski są odcinane już by pomogło?
Albo gdyby się dało tak zrobić, żeby tych wtrysków w ogóle nie odcinać, tylko pozwolić żeby obroty powoli się obniżały i podnieść poziom jałowych, to by załatwiło temat?
Co o tym myślisz?

W innym temacie;
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?281686-Telepanie-auta-przy-ruszaniu-i-spadek-obrot%F3w-po-wci%B6ni%EAciu-sprz%EAg%B3a/page2
z problemem opadania i drgań, inni (ja z resztą też) radzą sobie właśnie wciskając sprzęgło w ostatniej chwili, stąd chodzi mi po głowie rezygnacja z odcinania paliwa.

grafix
15-05-19, 10:16
Czytałem wpis na Twojej stronce (https://grafixautozine.pl/2016/01/01/przyklad-zle-dzialajacej-sondy-w-civic-fn2/) o problemach z sondą i widzę że to jest chyba grubszy temat dotyczący 8 gen.
Z racji tego że gdyby trzeba ją wymienić na inną to trzeba by się zastanowić nad ekonomią. Kupno nowej w ASO do 13 letniego auta jak moje w zasadzie mija się z celem bo tanio nie będzie więc nie wiem czy warto się w to bawić.
Czy można zastosować jakąkolwiek inną (jakiś tańszy zamiennik albo dobrej klasy używkę od innego auta) i dostroić do niej komputer?
A może takie ustawienie komputera, że bez nowej lambdy samo podniesienie na stałe obrotów jałowych i podwyższenie poziomu obrotów (np. do 1500) przy których wtryski są odcinane już by pomogło?
Albo gdyby się dało tak zrobić, żeby tych wtrysków w ogóle nie odcinać, tylko pozwolić żeby obroty powoli się obniżały i podnieść poziom jałowych, to by załatwiło temat?
Co o tym myślisz?

W innym temacie;
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?281686-Telepanie-auta-przy-ruszaniu-i-spadek-obrot%F3w-po-wci%B6ni%EAciu-sprz%EAg%B3a/page2
z problemem opadania i drgań, inni (ja z resztą też) radzą sobie właśnie wciskając sprzęgło w ostatniej chwili, stąd chodzi mi po głowie rezygnacja z odcinania paliwa.

decel fuel cut jest potrzebny w cywilnym aucie.
W przeciwnym wypadku wymywasz film olejowy niespalanym paliwem i miesza się z olejem zmniejszać dość mocno jego właściwości smarne.

Co do sondy, to z racji tunowania częsciej FN2 mam okazję sprawdzić auta o róznych przebiegach. Stąd te wnioski.

Jak jest w 1.8, 1.4 tego nie wiem ale podejrzewam że może być podobnie.
Objawami padającej sondy jest np nierówna praca silnika lub falowanie obrotów. Może to być też "dumpowanie" .

Najlepiej oczywiście dać dać nową sondę zamiast zamiennika.
Numery denso są tutaj.
https://intercars.pl/produkty/1434993-sonda-lambda-denso-dox-1460

Ale może też być używka np. z IX gena. Z tego co zerkałem są takie same. Wtyczki też pasują.
Różnić się mogą tylko kołnierzem który można usunąć.

marcin001984
16-05-19, 17:23
Robiąc reflash można wyłączyć drugą sondę całkowicie. Czy właśnie to rozwiązuje problem?
Na facebooku w grupie UFO Polska piszą że po reflashu nie ma już problemów z opadaniem obrotów.

TRAFO
16-05-19, 22:14
Pomaga edycja OEM kalibracji i zmiana idle na 750 obr+mały tune w kalibracji LPG.
Żadnego dumpowania, nawet z włączoną klimą.
Idle wyżej ma też inny plus - momentami łapie się że nie jestem pewny czy silnik pracuje. 0 drgań.

Skoro nie można zrezygnować z odcinania paliwa to może to być właśnie recepta.
Komputer mógłby wtedy szybciej zareagować i wcześniej otworzyć wtryskiwacze zanim obroty opadną zbyt nisko.
Może nie aż na 750 ale gdzieś okolicy 700 by wystarczyło.

grafix
17-05-19, 09:30
Robiąc reflash można wyłączyć drugą sondę całkowicie. Czy właśnie to rozwiązuje problem?
Druga sonda z tego co obserwowałem nie bierze udziału w korektach. Wyłącza się ją głownie wtedy gdy chcemy wstawić aftermarketowy katalizator który zazwyczaj nie ma miejsca na sondę.
Wyłączanie jej ot tak to bezesens.


Na facebooku w grupie UFO Polska piszą że po reflashu nie ma już problemów z opadaniem obrotów.
Wspominam o tym kila wpisów wcześniej.
Głownie pomaga podbicie target idle.
Przygotowałem program do 1.8 po którym wszystko działa perfekt, również na lpg ;)

marcin001984
17-05-19, 18:03
Grafix, a planujesz może jakieś masowe strojenia ufoków z LPG tak jak to robią chłopaki z reflash club Polska?

Fazik83
17-05-19, 20:09
Byłbym zainteresowany

CzechuXX
17-05-19, 22:30
Druga sonda z tego co obserwowałem nie bierze udziału w korektach. Wyłącza się ją głownie wtedy gdy chcemy wstawić aftermarketowy katalizator który zazwyczaj nie ma miejsca na sondę.
Wyłączanie jej ot tak to bezesens.


Wspominam o tym kila wpisów wcześniej.
Głownie pomaga podbicie target idle.
Przygotowałem program do 1.8 po którym wszystko działa perfekt, również na lpg ;)

Ten program też ogarnie 1.4?

TRAFO
18-05-19, 10:43
Głownie pomaga podbicie target idle.
Przygotowałem program do 1.8 po którym wszystko działa perfekt, również na lpg ;)

Ostatnio paru znajomych namawia mnie na zalewanie zbiornika benzyną 98 zamiast 95 bo i tak auto głównie chodzi na LPG.
Jak będzie się miała taka zmiana do pracy silnika, ma to w ogóle sens? Czy do nowego programu ma to znaczenie?

PS.
Dziś odpinałem akumulator żeby sprawdzić jaki u mnie siedzi komputer i znowu mam huśtawkę obrotów.
Ciekawy czy nowy program da sobie z tym rade, czy to wina sterownika i np. problemów z zapamiętywaniem ustawień.

grafix
18-05-19, 22:18
Grafix, a planujesz może jakieś masowe strojenia ufoków z LPG tak jak to robią chłopaki z reflash club Polska?

To zależy. Docieram ITRa i mam ostatnio mało czasu :)
Pytanie co rozumiesz pod pojęciem "strojenia". Jak wygląda procedura w przypadku reflash club polska?


Ostatnio paru znajomych namawia mnie na zalewanie zbiornika benzyną 98 zamiast 95 bo i tak auto głównie chodzi na LPG.
Jak będzie się miała taka zmiana do pracy silnika, ma to w ogóle sens? Czy do nowego programu ma to znaczenie?


jeśli kalibracja będzie uwzględniać tuning zapłonu to 98 mooże troszkę pomoże, knock mniej będzie zrzucał zapłon.
Na idle nie bardzo ma to wplyw, co najwyżej minimalnie cichsza praca ponieważ 98 spala się wolniej.




Dziś odpinałem akumulator żeby sprawdzić jaki u mnie siedzi komputer i znowu mam huśtawkę obrotów.
Ciekawy czy nowy program da sobie z tym rade, czy to wina sterownika i np. problemów z zapamiętywaniem ustawień.
Sprawdzimy co on wyprawia i czy pamięta lftrim itp.

marcin001984
18-05-19, 22:40
Pytanie co rozumiesz pod pojęciem "strojenia". Jak wygląda procedura w przypadku reflash club polska?

Strojenie u nich polega na poprawie reakcji na pedał gazu, poprawie mapy w średnim zakresie obrotów, podniesienie obrotów w 1.8 powiedzmy na 7.5 tys. wyłączenie egr, wyłączenie drugiej sondy, znuwelowanie opadania obrotów na LPG...

grafix
18-05-19, 22:52
Strojenie u nich polega na poprawie reakcji na pedał gazu, poprawie mapy w średnim zakresie obrotów, podniesienie obrotów w 1.8 powiedzmy na 7.5 tys. wyłączenie egr, wyłączenie drugiej sondy, znuwelowanie opadania obrotów na LPG...

Rozumiem. Mi chodziło raczej o procedurę. Ktoś loguje parametry przed i po?
Wyłaczenie egr? to raczej zwiększa spalanie :P

marcin001984
19-05-19, 07:29
Rozumiem. Mi chodziło raczej o procedurę. Ktoś loguje parametry przed i po?
Wyłaczenie egr? to raczej zwiększa spalanie :P

Rafał, ja się na tym znam jak niedźwiedź na gwiazdach więc się nie wypowiem.

Tutaj wrzucałem info o planowanym strojeniu w Poznaniu.

http://civicklub.pl/forum/showthread.php?281606-Reflash-Club-Polska-strojenie-w-Poznaniu!

Poproszę Bartka o zabranie głosu w tej sprawie.

Kloch
20-05-19, 23:28
Od siebie polecam reflash.
Miałem problem z opadajacymi obrotami przy wysprzeglaniu np. przy dojezdzaniu do świateł bądź w korku.
Sytuacja w ogóle nie miała miejsca na Pb. Miała na LPG.
Nie było to związane ze złym strojeniem. Miałem strojona instalacje u bardzo znanego i lubianego kolegi Marcina, który jest z Warszawy i jest specjalistą od rzeczy niewykonalnych. Jego moc niestety na tą konkretną przypadłość nie pomogła.
W związku z tym, że i tak chciałem robić reflash a do opadajacych obrotów już się przyzwyczaiłem i olałem byłem nie lada zdziwiony, że reflash również pomógł i na to. Choć tyka jedynie kwestii związanych z Pb.
Tak, robiłem wcześniej adaptacje przepustnicy. Pomogła na tydzien/dwa i problem znów się nasila aż osiągnął tą samą częstotliwość co wcześniej.
Polecam również reflash osobom, które nie mają problemu opadajacych obrotów. Tak te samochody powinny wyjeżdżać z fabryki.
Nie, nie dostał za to żadnych pieniędzy. Zapłaciłem za to jak każda osoba, która skorzystała z tej usługi.
Pozdrawiam. :)

Lucas.FK2
20-05-19, 23:38
Ja to samo wszystkim co posiadają najlepszą jednostkę 1.8 ;),że nie dla koni mechanicznych a samą charakterystykę i zakres obrotowy jaki oferuje dana jednostka. Na prawdę zauważalna poprawa.

BartekL86
21-05-19, 08:12
Rafał, ja się na tym znam jak niedźwiedź na gwiazdach więc się nie wypowiem.

Tutaj wrzucałem info o planowanym strojeniu w Poznaniu.

http://civicklub.pl/forum/showthread.php?281606-Reflash-Club-Polska-strojenie-w-Poznaniu!

Poproszę Bartka o zabranie głosu w tej sprawie.

Zapraszam na Reflash ;-)

Co do wylaczenia EGR - tak spalanie lekko idzie w gorę A ma to zwiazek
z dluzszym czasem ogrzania silnika..

Jak wyzej - Panowie napisali.. chyba nie mam nic do dodania..

Pozdrawiam!

grafix
21-05-19, 09:00
No super, też opracowałem taki program i mogę reflashować od acco po civica ale nie o to pytałem.
Pytałem o procedurę o której nikt nie napisał, a BartekL86 zaprasza na Reflash :D
Wgrywanie gotowca to jak chip tuning bserii :) Warto dla spokoju zmierzyć AFR/sftrim już od biedy niech będzie po samym reflashu i zerknać na zapłon.

Co do EGRa...
VIII gen i wszystkie z podobnych roczników mają szerokopasmową sondę z grzałką. Kilkanaście sekund po odpaleniu robi już korekty.
Wyłączony EGR podnosi spalanie, ponieważ działa on w niskich obciążeniach w podczas jazdy i wpuszcza do komory spalania spaliny. W efekcie zubaża dawkę w tlen - przy okazji obniża temperaturę w komorze. Sonda nie musi więc dokładać ms na wtryskach aby osiągnąć wartość (ilość) stechiometryczną. Oczywiście wynikiem tego jest wydzielanie się mniej NOx.
EGR w benzynie nie syfi się tak mocno jak w dieslu. Benzynka jest czysta i fajna :) Dostęp do EGRa jest jak do bagnetu oleju i łatwo się go czyści.


Fakt faktem, auto powinno wyjść z fabryki na takim programie. Po tjunie jest kolosalna różnica w czasie reakcji i ogólnie odczuć z jazdy, gain w środkowym zakresie robi robotę. R18 nie ma jakiegoś mega potencjału w NA. Do turbo się nadaje lepiej niż Dseria :) (tłoki pokryte milibdenem i natrysk na denko jak w Bserii) Ale właśnie te małe gainy w środku i ogólnie lepsza reakcja dają dużo frajdy z jazdy.

Ah zapomniał bym dodać.
Niech moc będzie z Wami :)

Lucas.FK2
21-05-19, 09:15
Do turbo się nadaje lepiej niż Dseria (tłoki pokryte milibdenem i natrysk na denko jak w Bserii) Ale właśnie te małe gainy w środku i ogólnie lepsza reakcja dają dużo frajdy z jazdy.

Owszem,nawet już nie jeden został już podłubany tylko jest jedno, ALE.
Bezpieczną granicą jest chyba 200KM,powyżej tej wartości zaczyna zużywać się skrzynia,albo sam słupek zaczyna tak się zużywać,że już warto wyposażyć się zawczasu w kolejny ;)
Faktem też jest to,że po tych modyfikacjach nie jeździ się normalnie więc też tak do końca nie wiadomo co jest czemu winne :D

grafix
21-05-19, 09:33
Owszem,nawet już nie jeden został już podłubany tylko jest jedno, ALE.
Bezpieczną granicą jest chyba 200KM,powyżej tej wartości zaczyna zużywać się skrzynia,albo sam słupek zaczyna tak się zużywać,że już warto wyposażyć się zawczasu w kolejny ;)
Faktem też jest to,że po tych modyfikacjach nie jeździ się normalnie więc też tak do końca nie wiadomo co jest czemu winne :D

Yep, ok 200-220 jest spoko. Te słupki zabija moment. 250NM to jest fajna wartość gdzie słupek pożyje i skrzynia jeszcze nie będzie jęczeć ;)
Winni od FN1 z turbo wie co to normalna jazda hehe :)

Kloch
21-05-19, 11:56
No super, też opracowałem taki program i mogę reflashować od acco po civica ale nie o to pytałem.
Pytałem o procedurę o której nikt nie napisał, a BartekL86 zaprasza na Reflash :D
Wgrywanie gotowca to jak chip tuning bserii :) Warto dla spokoju zmierzyć AFR/sftrim już od biedy niech będzie po samym reflashu i zerknać na zapłon.

Naturalnie. Było po reflashu. LPG również strojone z szerokopasmowa sonda. :)

CzechuXX
21-05-19, 11:57
VIII gen i wszystkie z podobnych roczników mają szerokopasmową sondę z grzałką. Kilkanaście sekund po odpaleniu robi już korekty.

Z tego co mi wiadomo VIII nie mają sondy szerokopasmowej.

grafix
21-05-19, 15:38
Z tego co mi wiadomo VIII nie mają sondy szerokopasmowej.
Oczywiście że jest to szerokie pasmo. W zasadzie każde auto które ma spełniać normy min EURO4 musi mieć precyzyjne dawkowanie paliwa.

Jako ciekawostkę dodam że civic z 92 roku sprzedawany do USA miał kontroler szerokiego pasma (P07 ecu) aby spełniać normy dla stanu California :)

CzechuXX
21-05-19, 20:15
Z tego co mi wiadomo samochody mające szerokopasmówke jadą po całym wykresie o CL. Samochody nie mające szerokopasmówki przy wejściu w jakieś warunki wchodzą w OL. Dlatego wkłada im się w dupę AFR szerokopasmowe aby zrobić dokładną regulację. Gdyby była taka na samochodzie nie było by potrzeby wkładać dodatkowej sondy w dupkę.

grafix
22-05-19, 08:36
To jak i kiedy sterownik wchodzi w OL zależy od strategii programu oraz wielu innych czynników (obciążenie, obroty, tps, map)

Aby uściślić, w VIII gen seryjna sonda jest na tyle dokładna że nawet hondata, ecutec, ktuner pozwalają jej użyć do pomiarów. Ma jedną wadę-w warunkach bardzo bogatej mieszanki lub wysokiej temperatury może przekłamywać. Nie jest to duże przekłamanie ale takowe występuje. Na oem WBO nalezy unikać pomiarów WOTa wykonywanych jeden za drugim. Trzeba odczekać trochę zanim zrobisz kolejny WOT.
Sonda oczywiście radzi sobie perfekcyjnie przy part throttle.

To czy jesteś w OL czy W CL nie ma znaczenia jeśli chodzi o pomiar AFRu z seryjnej WBO.
Natomiast aby mieć dokładniejszy pomiar WOT zwłaszcza jak nam się spieszy :) najlepiej zastosować zewnętrzną sondę na dobrym sterowniku.

Jest jeszcze kilka niuasów które zauwazyłem w FN2, w 1.8 możliwe że jest podobnie.
Chodzi o to że sterownik cały czas pracuje w zamkniętej pętli chyba że wylecimy z minimalnej wartości tzw AFR target. Takie mam przypuszczenia.

TRAFO
04-06-19, 19:20
Czas podsumowania zmian po reflashu...
Po około tygodniu testowania nowego programu czuję, jakbym jeździł nowym autem :)
Grafix przerobił mi soft tak, że obroty jałowe są na poziomie 800, odcinka poskoczyła do 7255, poprawiła się szybkość reakcji na naciśnięcie gazu w zakresie średnich obrotów i zapomniałem co to opadanie obrotów i drgania samochodu.

https://civic.one.pl/odnosniki/eksploatacja/opadanie_obrotow/duze/800.jpg

Przy okazji jazdy próbnej okazało się, że komputer nie wiedzieć czemu miał ustawioną zbyt bogatą mieszankę, teraz po aktualizacji auto powinno mniej palić. Przy okazji dzięki zewnętrznej sondzie lambda udało się sprawdzić fabryczną - po 170 tys. km wciąż działa sprawnie.

Na zimnym silniku obroty jałowe to ok. 1300. Silnik pracuje bez zarzutu.
Na nagrzanym równe 800 i są niezmienne bez względu na pracę klimatyzacji. O tym, że sprężarka się załączyła wiem tylko po tym, że słychać stukniecie załączonego elektromagnesu, hałasie wiatraków i pojawieniu się delikatnych drgań generowanych chyba przez sprężarkę. Widocznie przy tych obrotach silnik jest na tyle mocny, że załączenie dodatkowego urządzenia nie robi na mim wrażenia. Wcześniej obroty lekko opadały i podnosiły się do jałowych.

Przy wyhamowywaniu, po wciśnięciu sprzęgła obroty szybko spadają do ok. 1000 a potem delikatnie opadają do 800 – zero drgań.
Po wielu próbach wymuszania spadku obrotów, w większości przypadków - naprawdę musiałem się starać :) spadały do ok. 650 i szybko podnosiły się do 800, tylko jeden raz udało mi się zmusić silnik do zjechania do poziomu ok. 550 ale nawet to obyło się bez wstrząsów.
Występują mniejsze drgania przy ruszaniu - coś jednak się pojawia, ale obstawiam kończące się pomału sprzęgło.

Jak jadę w korku na 1–ynce bez gazu to mam trochę większą prędkość, wcześniej było ok. 6km/h a teraz jest jakieś 8-9 km/h. Dzięki wyższym obrotom przy takim podjeżdżaniu nie ma żadnego szarpania.
Muszę się jeszcze przyzwyczaić do wskazówki obrotomierza na wyższym wskazaniu bo przez te 8 lat dość mocno mi się utrwaliła trochę niższa pozycja.

marcin001984
07-06-19, 21:30
Jaka cena takiego reflasha Panowie?
Grafix, będziesz może na Japfest w Legnicy?

Starstruck
07-06-19, 22:53
Jest jakaś szansa, że Warszawie pojawi się jakiś magik od R-serii? Przyznam, że serio uwielbiam swoje FD7 (mimo, że mam DC2 w garażu), ale chciałbym poprawić te jałowe obroty i reakcję na gaz.

grafix
08-06-19, 10:41
Reflash jest free bo to 1/5 całego procesu. Ale przygotowanie kalibracji i sprawdzenie(testy i logowanie) już niekoniecznie;)
Na Jap planowałem wpaść. Zależy jak mi się poukładają plany trackdayowo-zdrowotne.


Dodaje jeszcze screena z logów które zostały przy mapowaniu UFO TRAFO.
Zastanawiające było to przelanie na WOT. Dopiero po ruszeniu przepływki udało się wskoczyć w okolice poprawnej wartości. Na lpg jest idealnie.
Przy okazji widać jak zachowuje się seryjna WBO.
http://i67.tinypic.com/112bc60.jpg



Witam w klubie Starstruck. DC2 w garażu FD7 na co dzień :) Fajne auto.

CzechuXX
08-06-19, 10:52
Grafix

Z reflash 1.4 jest ta sama robota?

grafix
08-06-19, 11:16
Tak. Pojemność nie robi tutaj różnicy.

marcin001984
08-06-19, 13:32
Grafix, jak będziesz na japfest ogarnąłbyś mojego ufolca?
Odpłatnie oczywiście.

grafix
08-06-19, 14:24
Daj odpocząć :) Raczej będę jeden dzień jako gość pooglądać auta, pogadać.
Nie chce mi się jeździć i stroić auta podczas imprezy a tym bardziej barć gratów do pomiaru.
Nikt w okolicy Ci tego nie ogarnie?

marcin001984
08-06-19, 15:46
Jedynie jeszcze reflash club polska, ale z Poznania do Warszawy 303 km.

pwl
08-06-19, 15:48
Masz jeszcze Ralfiego pod Toruniem ;)

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

grafix
08-06-19, 18:51
I po problemie :)

marcin001984
08-06-19, 22:25
Masz jeszcze Ralfiego pod Toruniem ;)

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Dzięki za info. A on też robi reflash w R18A2? Jest tu na forum?

pwl
08-06-19, 22:29
Jest, robi. On cuda robi z Hondami. Na fb poszukaj dr fox ralfi garage.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Ralfi
12-06-19, 01:11
marcin001984 do Torunia masz bliżej :D
W Warszawie i Łodzi jestem bardzo często, więc jak coś zapraszam pw lub na fb :)

marcin001984
13-06-19, 08:27
marcin001984 do Torunia masz bliżej :D
W Warszawie i Łodzi jestem bardzo często, więc jak coś zapraszam pw lub na fb :)

Będę pamiętał. Odezwę się niebawem ;)