PDA

Zobacz pełną wersję : Civic em2, Blok d16v, czapka d17a8 problem check engine.



Mindfullofhigh
26-09-18, 00:26
Witam wszystkich! Od niedawna jestem posiadaczem em2. Problem lezy w tym, ze po zakupie i przejechaniu cos kolo 40km zapalil sie check engine i teraz ciagle swieci...Sprzedawca mnie uswiadomil o tym i wlasnie wspominal cos o zaworze EGR i cos o zaslepce, dokladnie nie wiem o co chodzi, stwierdzil, ze to w niczym nieprzeszkadza i mozna jezdzic. Jako, ze nie lubie swiecacych kontrolek na tablicy rozdzielczej, to chcialem zapytac bardziej doswiadczonych, co mozna z tym zrobic i czy mozna z tym jezdzic dluzszy czas, nie chce zeby cos sie stalo...Drugi problem to brak przelaczania funkcji na wyswietlaczu (przycisk po prawej stronie). Tak poza tym, wszystko ok. ABS dziala i inne czujniki tez. Z gory dzieki za odpowiedzi.

Xylar
26-09-18, 11:07
No przede wszystkim dobrze byłoby odczytać kod błędu:) Jeśli chodzi o przycisk to zasłyszałem, a tak jest i w mojej ep2, że ta płytka pod spodem lubi zaśniedzieć i czasem trzeba mocniej albo "sposobem" przycisnąć, ja w pewnym momencie trochę pogwałciłem ten przycisk i wtedy się zorientowałem że jednak działa, tylko u mnie trzeba siłę przyłożyć trochę od góry, nie tylko od przodu.

Mindfullofhigh
26-09-18, 12:12
No wlasnie...kod bledu, jak mi sie uda "zgwalcic" ten przycisk zeby cos zareagowal, to postaram sie wykonac operacje samodiagnostyki, bez tego przycisku nie jestem w stanie nic sie dowiedziec, jak mi sie uda to dam info, jezeli nie to czy idzie te styki tam przeczyscic?

Xylar
26-09-18, 16:02
gdzieś o tym pisano na forum, raczej wydaje mi się ze problemu nie powinno być bo to tylko kwestia zczyszczenia tego nalotu pewnie jakimś kawalkiem szczotki czy papieru ściernego. Może niedługo się tam dobiorę bo planuję odświeżenie podświetlenia zegarów to sam też zobaczę.

mały_miszcz
26-09-18, 20:35
Otóż powiadam Ci iż ja mialem taki problem ze swoim EM2.
Wyskakiwalo wypadanie zaplonu na roznych cylindrach.
Sam zawor EGR byl ok, ale kanaly w kolektorze dolotowym byly zupelnie zapchane.
Wymieniono mi cewke, czysczono i ustawiano swiece, luzy zaworowe, sprawdzano wiazke czy nie ma przebic, wymieniono mi wtryski i listwe i nic nie pomoglo.
Pomogla dopiero wymiana kolektora ssacego ale podejrzewam ze dokladne oczyszczenie kanałów EGR rowniez zgasi check.
Na bank bedziesz musial wymienic tez uszczelke na styku glowicy z kolektorem bo jest papierowa.
Z tym mozna jezdzic - jezdzilem rok i nic sie z autem nie dzialo, tylko ta lampka mocno wkurza :)

Mindfullofhigh
26-09-18, 23:26
Jutro ogarne ten przycisk na tablicy rozdzielczej i wykonam diagnoze, moze wtedy bedzie wiecej do rozkminiania, na chwile obecna silnik nie muli nic sie nie dzieje, ale wole miec wszystko sprawne...Jezeli to bedzie EGR zasyfiony to ile taki zabieg bedzie trwal? Oczywiscie mechanike ogarniam, bo to moj niepierwszy samochod i zawsze cos umialem dlubnac.

mały_miszcz
27-09-18, 07:59
Licz ze cala sobote masz z glowy. O ile po drodze cos Ci nie peknie lub czegos zabraknie.

Mindfullofhigh
27-09-18, 11:56
Hmmm... Rozebralem ten caly licznik (przy okazji sobie zarowke wymienilem) ale tam zbytnio nie szlo nic zrobic, ani zadnych stykow przeczyscic poniewaz tam jest mikroprzelacznik TACT "https://gyazo.com/338001d79c71a5850674043650b09075" i chyba on jest dupniety, bo innego rozwiazania nie widze. Patrzylem tez, czy nie ma zimnego lutu, ale wszystko bylo ok. Trzeba bedzie go wymienic, ale to jak bede mial wiecej czasu, bo teraz mam popoludniowki, wiec jest straszna lipa. Jest jeszcze inny sposob, zeby wejsc w samodiagnostyke? Ostatnio widzialem, ze jakis gosc zwieral jakies piny przy kostce, ale to przy VI gen. VII gen. tez ma taka opcje?

Edit.
Wiec tak...Mikroprzelacznik naprawiony, teraz normalnie przelacza na trip A i trip B. Tylko nie moge wejsc w samodiagnostyke, nie bede spamowal linkami, zeby komus reklamy nie robic, ale znalazlem stronke gdzie gosc to opisal, ale u mnie nic sie nie dzieje i niewyskakuje ERROR w przypadku uszkodzenia multipleksowego modulu sterujacego lub ECM...

Mindfullofhigh
02-10-18, 15:56
Blad to P0401 i P0401 P. Rozumiem, ze to EGR, tylko co teraz zrobic? Sprobowac go przeczyscic? Silnik jest hybryda, czy ktos moglby cos tam poknocic? Jak to tam prawidlowo powinno wygladac i gdzie sie znajduje ten caly EGR?

Edit.
Odrazu mowie, ze poprzedni wlasciciel cos wspominal o zaslepce...Mozliwe, ze zamiast uszczelki ten otwor tam jest zaslepiony?

mały_miszcz
03-10-18, 12:54
Ten blad to chyba wypadanie zaplonu?
Cos kojarze ze mialem podobnie.
Zdejmij kolektor dolotowy i zpbacz jak wygladaja kanaly. Widacvje po zdjeciu. Mozliwr ze sa cale zasyfiala i nie ma recyrkulacji.

Mindfullofhigh
03-10-18, 16:27
Juz wszystko jasne, to EGR, jest wykrecony i zaslepiony dlatego blad sadzi. Z jednej strony dobrze, bo EGR to syf... w szczegolnosci jak silnik bierze olej...Wypne tylko lampke od checka i tyle, nie chce mi sie bawic z tym EGR, czytalem, ze to nawet lepiej dla silnika jak go nie ma. Raz w miesiacu bede sprawdzal, czy jeszcze jakis bledow nie sypie i bedzie ok. Przy okazaji polecam skanery OBD II, na allegro idzie dostac juz za 60 zł.

Inazuma-akai
04-10-18, 13:35
A czy lampka CE to nie dioda? Będziesz chyba musiał rozebrać zegary i wylutować diodę. Swoją drogą możesz robić jakiś szybki tutorial jak to rozwiązałeś. Mnie czeka podobna akcja z CE.

Mindfullofhigh
04-10-18, 14:56
W sumie to sam niepamietam, rozbieralem zegary zeby wymienic mikroprzelacznik TACT, ale niezwrocilem uwagi na checka, jezeli lutowany to lipa, nawet nie bede kombinowal. Ewentualnie trzeba bedzie cos wymyslic z calym EGR-em, jakos go oszukac. Patrzylem po innych forach i w OBD II jest problem z oszukaniem go. Gdzies tez czytalem, ze EGR do konca nie moze byc zatkany, bo komp podaje za uboga mieszanke i moze wypalic gniazda zaworowe, nie wiem ile w tym prawdy, ale trzeba to tez wziac pod uwage, najlepiej by bylo podjechac podpiac hanke pod kompa i sprawdzic dawke jaka podaje. Z drugiej strony sa przeciez dwie sondy ktore to powinny regulowac, wiec nie wiem jak to naprawde jest...Jezeli Ty sie zdecydujesz na rozlutowanie tej diody, to musisz sie tez przygotowac na to zeby ustawic te cholerne wskazowki od zegarow, bo nawet jak je wlozysz spowrotem, to beda glupoty pokazywaly i trzeba sobie przygotowac GPS, zawsze ustawiasz o 5km wiecej na liczniku niz wskazuje GPS.

mały_miszcz
04-10-18, 20:51
A nie mozesz po prosyu dla swietego spokoju zalozyc egr? Przeciez to beda groszowe sprawy a nie ingerujesz w system auta. To nie je wyscigowka wiec lepiej zostawic oem niz rozwalac licznik.
Tez mi sie wydaje ze wyjecie akurat tej kontrolki nie bedzie spoko. No i gdy Ci np. Padnie cos innego to silnik Ci nie da znac. Wiec, osobiscie zalozylbym przeczyszczony egr i mial to z glowy.

Mindfullofhigh
04-10-18, 21:00
Tez nad tym mysle, ale wolalbym tez zobaczyc jak kanaly w kolektorze wygladaja. Bo skoro go ktos wypial, to moga byc zatkane przez wczesniejszy blok. Podobno te D17 byly bardzo felerne i jak bral olej, to na bank beda zasyfione. Narazie nie mam gdzie tego zrobic bo jestem w czasie przeprowadzki i caly garaz mam zawalony a z kasa tez cienko, bo remont robie...skasowac blad tez moge i nie swieci, ale tak max przez 30 km...

Inazuma-akai
04-10-18, 21:21
jezeli lutowany to lipa, nawet nie bede kombinowal.
Nie chcę Cię wprowadzać w błąd. Najlepiej sam to sprawdź. Ja tylko powtarzam to co usłyszałem od innych bo też miałem zamiar usunac świecącego CE bo się na przeglądach czepiają.

mały_miszcz
05-10-18, 08:05
Znalazlem fotke swojego.

http://imagizer.imageshack.us/a/img923/4479/kkBajA.jpg

Egr byl czysty, a kanały w kolektorze wyglądały tak :D


Co do D17 - jedni chwala, inni nie. Chwala Ci co im sie nie zaczal psuć, najgorsze jednak jest to że remont głowicy jest nieopłacalny, bo Honda coś pokombinowala w tych silnikach ze po remoncie glowicy puszcza dół i efekt jest taki ze trzeba remontowac cały silnik. Co jest nieoplacalne bo kosztuje to kolo 3 tysiecy, a slupek D16 jezdzacy kupisz w okolicach 1000zl ;) tyle ze ma 10KM mniej.
I tak tego nie odczujesz...

Mindfullofhigh
05-10-18, 14:59
Ile taka dlubanina czasu zajmuje? W sensie wyczyszczenie tego kolektora i jakas lekka polerka zeby ten syf sie tam nie lapal o te chropy?

Xylar
05-10-18, 15:55
mając taki kolektor jak na zdjęciu ładnie wyjęty spod maski mi to swego czasu zajęło z 15-30 minut ale nie bawiłem się w polerkę:)

Mindfullofhigh
05-10-18, 16:05
Tylko zastanawia mnie o ile taka zywotnosc silnika spada, jak lyka spaliny...