Zobacz pełną wersję : EJ9, dźwięk z okolic skrzyni Przełożeń
Mam problem z dziwnym 'szumem' (bardzo głośny) z okolic skrzyni biegów, słyszalny na postoju, jak również podczas jazdy, podczas gdy układ napędowy jest zasprzęglony. Dźwięk zwiększa swoja częstotliwość wraz z prędkością obrotowa silnika, a nie napędu. Czasem na pierwszym biegu zanika na chwilkę przy manewrowaniu lub włączaniu się do ruchu. Najgłośniej go słychać na pierwszych 3 przełożeniach. Występuje zarówno przy przyspieszaniu, jak i zwalnianiu samochodu. Nie zanika w trakcie pokonywania zakrętów. Wymiana skrzyni biegów niczego nie zmieniła (teraz jest z D16Z6). Nic się nie rozsypało, nawet przy dużych prędkościach auta.
https://www.youtube.com/watch?v=RTBy1KtsP6Q
Jakieś pomysły?
lozysko sprzegla sprawdziles przy demontazu skryzni oraz te malutkie lozysko w kole zamachowym?
Łożysko pilotujące (w kole zamachowym) przy zasprzęgleniu nie pracuje, a łożysko sprzęgła to nie wiem co to^_^
a łożysko sprzęgła to nie wiem co to^_^ No lozysko w lapie, niech Ci będzie "oporowe".
Jesli podmiana skrzyni nie pomogła, to tylko te dwie rzeczy zostały...
Jak wciskasz sprzęgło to cichnie? Jesli tak to stawiałbym na lozysko wyciskowe/ oporowe/ sprzęgła :p, najczesciej sie wycisza jak dostaje obciazania i łapa dociska je do sloneczka. U mnie w byłym coupe wystarczalo wcisnąc delikatnie sprzęglo(doslownie 1,5cm), aby wysprzeglik deliktnie ruszył łape i dzwiek sie wyciszał.
Łożysko pilotujące (w kole zamachowym) przy zasprzęgleniu nie pracuje W sumie racja, wałek ma taką sama predkosc obr, co kolo zamachowe, wiec teoreycznie wałek nie rusza sie wzgledem koła zamachowego.
Sam niestety nie widziałem zwalonej skrzyni, robił to 'mechanik', żaden fachowiec niestety. On sam nie dopatrzył sie nieprawidłowości w sprzegle.
Okazalo sie, ze dzwiek powodowaly dwie rzeczy: lozysko oporowe oraz skrzynia (lozyska w skrzyni biegow).
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.