PDA

Zobacz pełną wersję : EJ9, dźwięk z okolic skrzyni Przełożeń



Tiga
12-07-18, 16:45
Mam problem z dziwnym 'szumem' (bardzo głośny) z okolic skrzyni biegów, słyszalny na postoju, jak również podczas jazdy, podczas gdy układ napędowy jest zasprzęglony. Dźwięk zwiększa swoja częstotliwość wraz z prędkością obrotowa silnika, a nie napędu. Czasem na pierwszym biegu zanika na chwilkę przy manewrowaniu lub włączaniu się do ruchu. Najgłośniej go słychać na pierwszych 3 przełożeniach. Występuje zarówno przy przyspieszaniu, jak i zwalnianiu samochodu. Nie zanika w trakcie pokonywania zakrętów. Wymiana skrzyni biegów niczego nie zmieniła (teraz jest z D16Z6). Nic się nie rozsypało, nawet przy dużych prędkościach auta.

https://www.youtube.com/watch?v=RTBy1KtsP6Q

Jakieś pomysły?

kamil39
13-07-18, 09:17
lozysko sprzegla sprawdziles przy demontazu skryzni oraz te malutkie lozysko w kole zamachowym?

delek
13-07-18, 16:57
Łożysko pilotujące (w kole zamachowym) przy zasprzęgleniu nie pracuje, a łożysko sprzęgła to nie wiem co to^_^

kamil39
14-07-18, 16:49
a łożysko sprzęgła to nie wiem co to^_^ No lozysko w lapie, niech Ci będzie "oporowe".
Jesli podmiana skrzyni nie pomogła, to tylko te dwie rzeczy zostały...
Jak wciskasz sprzęgło to cichnie? Jesli tak to stawiałbym na lozysko wyciskowe/ oporowe/ sprzęgła :p, najczesciej sie wycisza jak dostaje obciazania i łapa dociska je do sloneczka. U mnie w byłym coupe wystarczalo wcisnąc delikatnie sprzęglo(doslownie 1,5cm), aby wysprzeglik deliktnie ruszył łape i dzwiek sie wyciszał.

Łożysko pilotujące (w kole zamachowym) przy zasprzęgleniu nie pracuje W sumie racja, wałek ma taką sama predkosc obr, co kolo zamachowe, wiec teoreycznie wałek nie rusza sie wzgledem koła zamachowego.

Tiga
16-07-18, 08:01
Sam niestety nie widziałem zwalonej skrzyni, robił to 'mechanik', żaden fachowiec niestety. On sam nie dopatrzył sie nieprawidłowości w sprzegle.

Tiga
13-10-18, 11:27
Okazalo sie, ze dzwiek powodowaly dwie rzeczy: lozysko oporowe oraz skrzynia (lozyska w skrzyni biegow).